Writing 100 word articles

Как писать статью для экзамена 

How to write B1 Preliminary Articles 

Задание обычно состоит из двух вопросов. Объем статьи должен быть 100 слов. 

Пример задания:

Everyone loves going on holiday, but where’s the best place for the whole family to have fun together — the seaside, a city or somewhere else?
Should you try to do lots of things while you are on holiday, or do very little?
100 Words

Структура статьи

1. A headline

Используем то название, которое дано в задании. Длина заглавия от 2 до 5 слов, не больше. Необязательно соблюдать грамматические формы, т.к. это заголовок. Не ставим точку в конце заглавия. Каждое существительное, прилагательное и смысловой глагол можно начать с заглавной буквы.

Как можно начать заголовок:
How…
How to…
5 Steps to…
3 Ways to…
4 Reasons…
The Main Cause of…

Примеры заголовка:
Learning a Language
Is Shopping Boring?
Books I Like
How Cooking Changed My Life
The Greatest Thing I’ve Learned
Cooking: a lifelong Lesson

2. Introduction

Введение должно состоять из 2-3 частей:
1. Strong Statement, a Hook or a Questions
2. Author’s opinion

Пример:
2.1. Strong Statement:
These days, tourism is a common thing, and everyone has their favourite travel style.

2.2. Author’s opinion:
Personally, I am of the opinion that it is a great idea to travel with someone else.

Заметка:

Можно вовлечь, зацепить (a hook) читателя вопросом.

Примеры Introduction с вопросом

Пример №1
Is the best way to learn a language by attending classes or a country where the language is spoken?

Пример №2
Are you a hard-working college student? Do you struggle to eat healthy food? Don’t worry! I am going to tell you exactly what you should do. Keep on reading; you will thank me later!

Пример №3
Have you ever learned something that completely transformed your life? I do remember how it was for me when I got interested in learning the French Language and what assisted me in becoming the person I am today.

Варианты вопросов

Do you think/agree that…?
Is the best way to learn by going to classes?
What do you reckon to …?
Have you ever thought about…?
How would you feel if …?
What would you think of…?
What would life be like if…
Are you one of those people who …?
If the answer is …, you should….
Just imagine…
What do you reckon to …?
Just think for a moment…
Just imagine…

3. Main Body

3.1. Key point — главный аргумент.
3.2 Example or Elaboration — доказательство.

Пример:
Вопрос:
Some people like to travel with a companion. Other people prefer to travel alone. Which do you prefer?

Аргумент:
Going on a trip with a companion is more economical than vacationing alone.

Доказательство:
For example, when my friends and I travelled together through Italy last year, we rented an entire hotel room for three and saved some money. Throughout our month-long trip, we saved several hundred dollars in this way.

4. Ending

Важно еще раз, но другими словами заявить свою позицию, а также упомянуть аргумент, перефразировав его, другими словами перефразировать предложение с мнением в Introduction и перефразировать первые предложения Body Paragraph.

Пример:
Therefore, I definitely prefer to travel with a companion rather than alone, since it can be financially beneficial to do so.

Заметка:
В конце можно добавить вопрос, что-то юмористическое или наводяще на размышления.

Полный пример вопроса и ответа

Вопрос:
Some people like to travel with a companion. Other people prefer to travel alone. Which do you prefer? Is it easier to talk to strangers when you are alone or with your friend or a partner?

Пример ответа

2 Reasons Why You Shouldn’t Travel alone

Introduction:
These days, tourism has become pretty common, and everyone is likely to have their favourite travel style. Personally, I reckon that it is a great idea to travel with someone else, not alone.

Body Paragraph №1
First of all, going on a trip in a group is more cost-effective than vacationing on your own. For example, when my friends and I travelled together through Italy last year, we rented an entire hotel room for three people and saved money. Throughout our month-long trip, we economized a hundred dollars in this way.

Body Paragraph №2
In addition, it is much easier to talk to local people, travelling in a group. For instance, when my girlfriend and I took a trip to Spain, we were often welcomed into people’s homes. And they were willing to do so because we looked so happy and cheerful hanging out together.

Ending
So looking back to my own experience, I definitely recommend having a trip with friends or a girlfriend rather than getting a solo trip, since it can be really financially beneficial, and because travelling with someone else makes it easy to interact with strangers.

Основные темы B1 Preliminary Articles

1. Friendship
2. Computer games
3. Board games
4. Healthy lifestyle
5.1. Shopping
5.2. Online Shopping
6. Sport
7. Free time Activities
8. Learning Language
9. Homework
10. Internet/Online Studying
11. Holidays/Perfect weekend
12. Festivals
13. Music
16. Film/Cinema
17. Clothes
18. Online Studying

Советы при написании B1 Preliminary Article

1. Важно ответить на все вопросы, посвящая каждому вопросы от одного до двух параграфов, приведя аргумент и доказательство (пример).

2. Стиль статьи — an entertaining style
Language — informal or neutral. 

Допускается использование местоимения you, чтобы напрямую обращаться к читателю.

В неформальном стиле приветствуется использование phrasal verbs, colloquial expressions, и idioms. Можно использовать сокращения.

3. Важно перефразировать и не повторять выражения из задания.

Например, задание:
What would you like and dislike about online studying?

Перефразируем слова like/dislike
Like — enjoy, prefer, be into in, be fond of
Dislike — detest, feel uncomfortable, waste of time
Studying — education, approach, classes, courses

4. Использование интересных прилагательных
the most amazing
surprisingly
frighteningly
worryingly
suddenly
fantastically

5. Использовать Linking Words

5.1. Giving your opinion
I think/I believe that.
I am of the opinion that
In my eyes, …
To my mind, …
As far as I am concerned, …
Speaking personally, …
From my point of view, …
As for me / As to me, …
My view / opinion / belief / impression / conviction is that …
I hold the view that …
It seems to me that …

5.2. Linking Words of Reason:
because
since
due to
the reason is…
the reason I believe that is…
the reason that

5.3. Linking Words of Result:
so
therefore
consequently

5.4. Adding Information
Also — также
In addition — в дополнении, более того
Moreover — более того

5.5. Ending
So, looking back to my own experience,
Therefore, I think …
For these reasons, I think …
I definitely recommend it…

6. На вопрос — где брать лексику и идеи для статьи — гугл в помощь. При подготовке к экзамену, я всегда советую своим ученикам почитать статьи на похожие темы в интернете и воспользоваться, затем, «нарытыми» выражениями, фразовыми глаголами и идиомам. Можно даже постараться скопировать и передать стиль статьи, чтобы прочувствовать, что такое неформальный, развлекательный стиль написания текста.

Ошибки при написании статьи

1. Отходить от темы.

2. Отвечать только на один вопрос.

3. Статья, в которой пример не доказывает аргумент.

4. Использовать слишком формальный стиль. Статья должно писаться в нейтральном или неформальном стиле, апеллируя к обычному обывателю.

5. Сделать стиль написания текста  слишком неформальным, с использованием сленга. Важно почувствовать рамки нейтрального, неформального, развлекательно стиля.

  • Главная
  • Статьи
  • о письме
  • Учимся писать (General Writing)
  • Как писать Article

Общие факты

Article (статья) часто встречается на международных экзаменах, а также является популярным олимпиадным форматом. При этом на экзаменах статьи бывают, как правило, стандартными, а в олимпиадах обрастают всякими нетрадиционными деталями. Например, встречаются иллюстрированные статьи (Высшая проба), статьи, в которых нужно использовать определенную лексику или цитаты (КФУ), статьи с элементами описания и анализа графиков (Ведомственная), и т.п. 

Суть любой статьи — предоставление читателю информации в приятном и увлекательном виде. Дальнейшие детали отличаются в зависимости от типа статьи и конкретных требований, указанных в задании.

В данной статье мы рассмотрим свойства, которыми обладает любая article. Обратите внимание, что в каждой отдельно взятой олимпиаде помимо этих свойств могут потребоваться и другие, прописанные в самом задании.

Заголовок

Давайте вспомним, как мы обычно читаем журналы или сайты в интернете. Мы не читаем их от корки до корки (особенно сайты — у них и корок-то нет). Мы не читаем все подряд, а выбираем для чтения отдельные статьи. На основании чего мы это делаем? 

В первую очередь мы обращаем внимание на заголовки. Именно заголовок является визитной карточкой статьи. Предпочтение читатель будет, как правило, отдавать не очень длинным заголовкам, которые можно охватить одним взглядом (но это не означает, что длинные заголовки не имеют права на существование— их тоже можно использовать, если есть веские основания). 

Зачастую более притягательными получаются загадочные или провокационные заголовки, потому что они вызывают желание прочитать статью и узнать подробности. То же самое справедливо для заголовков, оформленных в виде вопроса. 

Extreme sport — wingsuiting — and its dangers for those who do it

The Sport that Soars — and Kills

В приведенном примере заголовок слева уступает заголовку справа, поскольку он более длинный, содержит несколько местоимений (они не несут в себе эмоциональной нагрузки и ничем не цепляют) и звучит сухо. Заголовок справа оставляет читателю загадку: о каком спорте идет речь? Также он содержит элемент опасности — ‘kills’, который обычно привлекает внимание. И, наконец, этот заголовок состоит всего из шести слов, то есть быстро и легко читается.

Вступление

Следующий по значимости элемент статьи — вступление, то есть первый абзац, который идет сразу после заголовка. Задача вступления — удержать читателя и заинтересовать его, чтобы он дочитал статью до конца (по-английски это называется ‘to hook the reader’). 

Для достижения этой цели вступление должно явным образом показать, чему посвящена статья — иначе читатель не сможет понять, нужен ли ему этот материал. Кроме того, вступление может содержать обращение к читателю в виде вопросов — персонализация делает статью «ближе» и, как следствие, интереснее.

Допустим, нам нужно написать статью по такому заданию: 

  • ARTICLES WANTED!
  • A day in the city! We are looking for articles about how a visitor could have a great time in New York in just one day. Write us an article telling us what a visitor can do, what they can see and how they can travel around. The best articles will be posted on our website. Write an article for the magazine (300–350 words).

New York is a big city in the United States of America. It is composed of five boroughs, each of which is a county of the State of New York. They are Brooklyn, Queens, Manhattan, the Bronx, and Staten Island. In my opinion, it is possible to enjoy some of them during a short visit.

Is it possible to get the best of New York in just one day? It is — if the priorities are set right. This article offers you a ready-made plan for a short visit to the Big Apple so that you enjoy yourself thoroughly and get back home with a bag full of happy memories.

Первый пример — наглядная инструкция, как делать не надо. Представим, что мы — тот самый турист, который ищет статью про короткий визит в Нью-Йорк. Будет ли нас интересовать информация о том, что New York is a big city? А то, что он состоит из пяти boroughs, each of which are bla-bla-bla? Тоже вряд ли. Вводная фраза ‘In my opinion’ портит вступление окончательно: личное мнение уместно, когда пишется эссе, а в статье должен преобладать акцент на интересах читателя.

Второй пример — гораздо успешнее. Во-первых, он сразу же берет быка за рога, обращая к читателю вопрос: Is it possible to get the best of New York in just one day? Прочитав его, читатель думает: «Да, вот как раз этим вопросом я и интересуюсь!» Далее вступление обещает предоставить ответы на этот вопрос, удерживая тем самым читателя. Ведь если он заинтересован в вопросе и ему обещан ответ — зачем бросать читать? 

Основная часть

Основная часть — это центр статьи. В ней мы отвечаем на поставленные в задании вопросы. Содержание основной части очень сильно зависит от задания, поэтому здесь сложно давать общие рекомендации. Однако есть одна важная вещь, о которой всегда стоит помнить: все обещания, которые вы даете во вступлении, должны быть выполнены в основной части статьи. Если вы пообещали дать a ready-made plan, значит его нужно дать. Если пообещали рассказать о современных тенденциях приготовления сосисок, то концентрироваться надо именно на современных тенденциях, а не на составе сосисок или древних способах жарки сосисок на костре.

Также следует помнить, что внутри основной части вопросы, обращенные к читателю, уже не так уместны, как в заголовке или вступлении. Если их будет слишком много, то читатель будет чувствовать, что не получает от статьи того, ради чего он решил ее прочесть.

Заключение

Содержание заключения напрямую зависит от содержания самой статьи. В общем и целом, содержание подводит итоги или делает вывод из всего написанного в основной части статьи. Если во вступлении был задан вопрос, то в заключении можно подчеркнуть, что ответ на этот вопрос был найден. Также можно сообщить читателю что-нибудь вдохновляющее или приятное :) Например: 

Now that you know how to write an article, use the list below to pick up a task and try using your newly acquired knowledge!

Итоги

В статье автор предоставляет читателю интересно и увлекательно организованную информацию. Стиль — часто нейтральный, но может быть и неформальным, и формальным, в зависимости от того, кому адресована статья. Лексика и грамматика — разнообразная, можно использовать идиомы.

Упражнения для тренировки в формате Article

  • Writing an Article — 1

  • Writing an Article — 2

  • Writing an Article — 3

  • Writing an Article — 4

  • Writing an Article — 5

  • Writing an Article — 6

  • Writing an Article — 7

  • Writing an Article — 8

  • Writing an Article — 9

  • Writing an Article — 10

  • Writing an Article — 11

  • Writing an Article — 12

  • Writing an Article — 13

  • Writing an Article — 14

  • Writing an Article — 15

  • Writing an Article — 16

  • Writing an Article — 17

  • Writing an Article — 18

  • Writing an Article — 19

  • Writing an Article — 20

  • Writing an Article — 26

  • Writing an Article — 43

© Екатерина Яковлева, 2016–2022

1 The Pros and Cons of Cycle Lanes
Don’t you think it is unfortunate that people cannot cycle to school or to the city centre safely? One way to make it safer for people to cycle in the city is to create cycle lanes.
Cycle lanes would make the city centre a better place for a lot of people. Firstly, they would make it safer for cyclists and reduce accidents. They would not have to watch out for cars all the time. Furthermore, cycle lanes may encourage people to cycle and leave their cars at home. This would reduce pollution and have a positive effect on many people’s health.
On the other hand, cycle lanes have certain disadvantages. To begin with, they take up road space and this may lead to narrower lanes for cars and traffic jams. Cycle lanes are also expensive to create.
All things considered, although there are some disadvantages to cycle lanes I believe that the advantages outweigh the disadvantages. So perhaps it’s time for us all to get on our bikes?
1 Плюсы и минусы велосипедных дорожек
Тебе не кажется, что очень жаль, что люди не могут безопасно доехать до школы или до центра города? Один из способов сделать это более безопасным для людей, чтобы ездить в городе является создание велосипедных дорожек.
Велосипедные дорожки сделают центр города лучшим место для многих людей. Во-первых, они сделают его более безопасным для велосипедистов и сократят количество несчастных случаев. Не надо будет все время следить за машинами. Кроме того, велосипедные дорожки могут побудить людей ездить на велосипеде и оставить свои автомобили дома. Это уменьшит загрязнение и окажет положительное влияние на здоровье многих людей.
С другой стороны, велосипедные дорожки имеют и определенные недостатки. Для начала, они занимают дорожное пространство и это может привести к более узким полосам для автомобилей, и к пробкам. Велосипедные дорожки также дорого делать.
Учитывая все обстоятельства, хотя есть некоторые недостатки велосипедных дорожек, я считаю, что достоинства перевешивают недостатки. Так что, возможно, пришло время для нас всех, чтобы ездить на велосипедах?

2 The Advantages and Disadvantages of Keeping Animals in Zoos
Most people would agree that zoos are important for the preservation of animals. However many others believe that animals are like prisoners in zoos and that they would be happier in their natural habitats.
There are a number of disadvantages to keeping animals in zoos. To start with, animals do not thrive in confined spaces. For example, animals can become depressed or go mad. Also, animals that have lived in a zoo rarely return to their natural habitat. It would be impossible for them to survive.
On the other hand, zoos have some advantages, too. Firstly, breeding programmes and a lot of important research is conducted in zoos. Also, animals now have large enclosures. Furthermore, zoos help educate people about wildlife protection and animal conservation.
All things considered, the advantages of keeping animals in zoos outweigh the disadvantages. For these reasons, I strongly agree that zoos are important for the protection of animals.
2 Преимущества и недостатки содержания животных в зоопарках
Большинство людей согласятся, что зоопарки имеют важное значение для сохранения животных. Однако многие другие полагают, что животные, как заключенные в зоопарках и что они были бы счастливее в их естественной среде обитания.
Есть ряд недостатков в содержании животных в зоопарках. Для начала, животные не развиваются в условиях ограниченного пространства. Например, животные могут впадать в депрессию или сходят с ума. Кроме того, животные, которые жили в зоопарке, редко возвращаются к своей естественной среде обитания. Это было бы невозможно для них, чтобы выжить.
С другой стороны, зоопарки имеют некоторые преимущества. Во-первых, селекционные программы и множество важных исследований проводится в зоопарках. Кроме того, животные теперь имеют большие вольеры. Кроме того, зоопарки помогают просвещать людей о защите дикой природы и сохранения животных.
Учитывая все обстоятельства, преимущества содержания животных в зоопарках перевешивают недостатки. По этим причинам я категорически не согласен, что зоопарки играют важную роль в охране животных.

3 Recycling Paper in School
These days we have all been made aware of the importance of recycling. Schools and businesses use a lot of paper and so doesn’t it make sense that they should start recycling some of it?
In my opinion there are many advantages to recycling paper in schools. To begin with, pupils become more environmentally aware. A study has shown that pupils who recycle at school are 75% more likely to recycle at home. Another important advantage is that children learn from a young age to care for the environment. Furthermore the process of recycling requires organisation, so pupils learn to work together towards a common goal. Of course, recycling itself saves valuable resources and helps to conserve our trees and forests.
All in all, I believe that there are only advantages in recycling in school and it should be encouraged and promoted throughout the country.
3 Переработка бумаги в школе
В эти дни мы все были осведомлены о важности переработки. Школы и предприятия используют много бумаги и поэтому разве не разумно, что они должны начать ее переработку?
На мой взгляд, есть много преимуществ для переработки бумаги в школах. Начнем с того, ученики становятся более экологически осведомленными. Исследование показало, что учащиеся, которые перерабатывают в школе 75%, вероятно перерабатывают и на дому. Еще одним важным преимуществом является то, что с раннего возраста дети учатся заботиться об окружающей среде. Кроме того, процесс переработки требует организации, поэтому ученики учатся работать вместе для достижения общей цели. Конечно, сама по себе переработка экономит ресурсы и помогает сохранить наши деревья и леса.
В целом, я считаю, что есть только преимущества в переработке в школе и это следует поощрять и развивать по всей стране.

This post will explain the best ways of writing an article for the PET exam as set out in the 2020 changes to the B1 Preliminary from Cambridge Exam English… it will provide useful phrases, example texts and example questions for you to practice at home.

WHAT IS AN ARTICLE?

An article is a text that expresses your opinion and knowledge about something. It should be an entertaining text that gets the readers attention and informs them.

THE STRUCTURE OF AN ARTICLE IS SIMPLE:

  • Title
  • Introduction
  • Description (develop your idea)
  • Recommendation and ending

WHAT DO YOU NEED TO DO?

The 2020 version of the B1 Preliminary involves writing two texts of 100 words. You need to write an email, and then either an article or a stroy. You have the choice between the two, do not write both of them. For more information on how to write an article, see this post.

The examiners are looking at the following criteria:

  1. Content

All of the content in the writing should be aimed at answering the question. It should be easy to understand and also take into account who is reading it. E.g. if it is a letter to a friends, it must be informal and familiar.

  1. Organisation

The organisation aspect of the evaluation refers to how clearly you present your ideas. If it is a letter, it must resemble a letter. You need to do it with paragraphs, the paragraphs must not be too short and they need to be set into separate topics. If you write a story it can be all in one paragraph but it needs to include a beginning, middle and end.

  1. Language

This part of the assessment focuses on the use of vocabulary and grammar. You need to show flexibility in their use and also include cohesive devices (X5) such as because, as, but, however, for example, like, and, in addition etc. To get a good grade in this part your grammar and vocabulary need to be accurate, appropriate and easy to understand.

  1. Communicative achievement

They are looking at communication of ideas; it must be clear, relevant to the question and the target reader, use good simple language with some complex grammar.

For some simple ideas on how to improve your writing, see 5 Simple Ways to Improve your Written English

Structure of an article:

Separate each part into a separate paragraph.

Beginning:

Engage the reader and make them want to read more, you can begin with a question or a general opinion

Middle:

State your main points and relate them to personal experiences and opinions

Ending:

Summarize your main points but make an overall point to make the reader think they have learned something from reading the article

Suggested grammar structures:

Impersonal passive: It is said that HBO make the best movies in the world.

Modal verbs: It might be a good idea to take your time.

Conditionals: If I were you, I would watch it at the cinema.

Relative clauses: I know someone who lives in that area.

Wish: I wish I could eat chocolate every day.

Example of a question: 

You see this post on an English language website

What types of books do you most enjoy?

Do you prefer reading or watching TV and what is the best way to take advantage of your free time?

Write an article about these questions. The best articles will be published on the site.

Example answer:

The most interesting way to spend your free time

Have you ever thought about the best way to spend your free time? Are you the kind of person who prefers reading to watching TV? If you want to know the key to making the most of your leisure time, this article is a must read.

Instead of turning on the TV every time you get home, why not try picking up a book. Reading is a great way to relax and it is also a fantastic way to open your mind. There is nothing like looking forward to getting home and reading a book that you are into. It helps you unwind, improves your imagination and it can even help you to learn a foreign language. There are so many kinds of books that can keep you entertained, such as adventure stories and even comedies. I enjoy reading all kinds of books, it just depends on my mood, but what I enjoy most are non-fiction texts.

I have no doubt that reading will improve your life. If I were you,I would choose a new book today!

Useful language: Use these key phrases to answer the questions in the task

Involving the reader

  • Have you ever thought about…?
  • How would you feel if …?
  • What would you think of…?
  • Are you one of those people who …?
  • If the answer is …, you should….
  • What do you reckon to …?
  • What would live be like if…
  • Just think for a moment…
  • Just imagine…

Try to use extreme adjectives instead of intensifiers

  • Very good = awesome, excellent, fantastic
  • Very bad = awful, terrible, disturbing

Making the article lively and interesting (use adverbs)

  • importantly
  • surprisingly
  • worryingly 
  • the most amazing 
  • absolutely
  • suddenly
  • amazingly
  • fantastically
  • frighteningly

Developing your points

  • Another advantage of …
  • On top of all that…
  • What is more, …
  • Above all,,,
  • The reason I think this is…
  • The reason I feel this way is…
  • On top of that, …
  • Let’s start with …

Giving your own opinion

  • In my opinion, …
  • In my eyes, …
  • To my mind, …
  • As far as I am concerned, …
  • Speaking personally, …
  • From my point of view, …
  • As for me / As to me, …
  • My view / opinion / belief / impression / conviction is that …
  • I hold the view that …
  • I would say that …
  • It seems to me that …
  • I am of the opinion that …
  • My impression is that …
  • I am under the impression that …
  • It is my impression that …
  • I have the feeling that …
  • My own feeling on the subject is that …
  • I have no doubt that …
  • I am sure / I am certain that …
  • I think / consider / find / feel / believe / suppose / presume / assume / reckon that …
  • I hold the opinion that …
  • I dare say that …
  • I guess that …
  • I bet that ….
  • I gather that …
  • It goes without saying that …

Justifying opinions

To begin, you can use these basic (B1) phrases to justify an opinion in English:

  • because…
  • the reason is…
  • the reason I believe that is…
  • the facts suggest…
  • the evidence shows…
  • taking into account what I have seen…

Making recommendations and suggestions:

  • It would be a good idea to…
  • Wouldn’t it be better to…?
  • Why don’t we…?
  • What about… ?
  • How about… ?
  • Shouldn’t we… ?
  • Let’s consider…
  • Why not… ?

Write an article for the school magazine about a friend or family member you admire (100120 words). Use the following information:

• name and profession


• date and place of birth


• physical description


• achievements/career


• reasons for admiration

Plan
Introduction (Paragraph 1)

Introduce him/her to your reader. Start with the person’s name, profession, birth details and physical description.

Main Body (Paragraphs 2&3)

Para
2: Early years — how they started their career, achievements, etc.

Para
3: Later years — how their career developed, etc.
Conclusion (Paragraph 4)

Mention the reasons why you admire them.

reshalka.com

Английский язык 7 класс рабочая тетрадь Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 3d. Writing (a descriptive article). Номер №3

Решение

Перевод задания
Напишите статью для школьного журнала о друге или члене семьи, которым вы восхищаетесь (100120 слов). Используйте следующую информацию:
• имя и профессия
• Дата и место рождения
• физическое описание
• достижения / карьера
• причины для восхищения
План
Введение (абзац 1)
Представьте его / ее своему читателю. Начните с имени, профессии, данных о рождении и физических данных человека.
Основная часть (абзацы 2 и 3)
Пункт 2: Ранние годы − как они начали свою карьеру, достижения и т. д.
Пункт 3: Более поздние годы − как развивалась их карьера и т. д.
Заключение (абзац 4)
Назовите причины, по которым вы ими восхищаетесь.

ОТВЕТ

One of the people I admire is my grandfather. He always helps me and give advice, takes care of me and always supports. His name is Ivan Kuleshov. He was born on October,
24th, 1963, in Moscow. He is tall and fit with short fair hair and green eyes. My grandfather has a very important job. He is a professor in Moscow Medical University.

He has been working in the University for more than
30 years. He is very intelligent and determined person. Every day he teaches new doctors to save lives, always answer their questions, visit hospitals and talks to patients. He is really busy but he finds time for his family. My father and uncle were grown in his support and love too. I visit him every weekend.

I admire him because he is very intelligent, friendly, determined and he is always happy to help people.

Перевод ответа
Один из людей, которыми я восхищаюсь, − мой дед. Он всегда помогает мне и дает совет, заботится обо мне и всегда поддерживает. Его зовут Иван Кулешов. Он родился 24 октября 1963 года в Москве. Он высокий, подтянутый, с короткими светлыми волосами и зелеными глазами. У дедушки очень важная работа. Он профессор Московского медицинского университета.
Он работает в университете более 30 лет. Он очень умный и целеустремленный человек. Каждый день он учит новых врачей спасать жизни, всегда отвечает на их вопросы, посещает больницы и разговаривает с пациентами. Он очень занят, но находит время для своей семьи. Мои отец и дядя тоже выросли в его поддержке и любви. Я навещаю его каждые выходные.
Я восхищаюсь им, потому что он очень умный, дружелюбный, целеустремленный и всегда рад помочь людям.

Like this post? Please share to your friends:
  • Write your own sentences with these words and word combinations to work hard
  • Write your own sentence using the word
  • Write words vertically word
  • Write word using numbers
  • Write word or select