alinka25985
+10
Решено
4 года назад
Английский язык
5 — 9 классы
write what each word is followed by:F.I,B.I or -ing
dislike+…
will+…
shall+…
start+…
Смотреть ответ
Ответ
4
(5 оценок)
4
Wqeka
4 года назад
Светило науки — 228 ответов — 467 раз оказано помощи
Will+bare infinitive
Shall+bare infinitive
Dislike + Ving (gerund)
Start+full infinitive и Ving (gerund)
(5 оценок)
Остались вопросы?
Задай вопрос
Найди нужный
Новые вопросы по предмету Математика
School rules: составить 6 предложений с have to
Диалог о жизни в деревне на английском (короткий) пожалуйста помогите срочно надо
Помогите пожалуйста!!!!!!!!!!11
2. Put the verbs in brackets into the Present Continuous. (Вставте в речення дієслово з дужок у Present Continuous.) 1) She ______ a letter. (w …
ЛЮДИИ ПОМОГИТЕ ПОЖАЙЛУСТА СРОЧНО 2 ЗАДАНИЕ СКОРО СДАВАТЬ МОЛЮ ВАС ПОМОГИТЕ СРОЧНО ОЧЕНЬ СИЛЬНО НУЖНО
Английский язык 5 — 9 классы Pelore
01.28.19
Решено
Решите плиз по быстрому
37
ОТВЕТЫ
2 dislike — ing
3 would like — full infinitive
4 its worth — ing
5 finish — ing
6 will — bare infinitive
7 make — bare infinitive
8 avoid — ing.
9 see — full infinitive
10 promise — full infinitive
11 expect — full infinitive
12 its no use — ing
13 hope — full infinitive
14 let — bare infinitive
15 shall — bare infinitive
16 can — bare infinitive
17 start — ing
18 deny — ing
19 hate — ing
20 must bare infinitive
220
Отв. дан
2019-01-28 11:08:44
Dorimath
Войти
Регистрация
Размещено 3 года назад по предмету
Английский язык
от alinka25985
-
Ответ на вопрос
Ответ на вопрос дан
WqekaWill+bare infinitive
Shall+bare infinitive
Dislike + Ving (gerund)
Start+full infinitive и Ving (gerund)
Не тот ответ на вопрос, который вам нужен?
Найди верный ответ
Самые новые вопросы
Математика — 2 года назад
Сколько здесь прямоугольников
История — 3 года назад
Какое управление было в древнейшем риме? как звали первого и последнего из царей рима?
Литература — 3 года назад
Уроки французского ответе на вопрос : расскажите о герое по следующему примерному плану: 1.почему мальчик оказался в райцентре ? 2.как он чувствовал себя на новом месте? 3.почему он не убежал в деревню? 4.какие отношения сложились у него с товарищами? 5.почему он ввязался в игру за деньги? 6.как характеризуют его отношения с учительницей ? ответе на эти вопросы пожалуйста ! сочините сочинение пожалуйста
Русский язык — 3 года назад
Помогите решить тест по русскому языку тест по русскому языку «местоимение. разряды местоимений» для 6 класса
1. укажите личное местоимение:
1) некто
2) вас
3) ни с кем
4) собой
2. укажите относительное местоимение:
1) кто-либо
2) некоторый
3) кто
4) нам
3. укажите вопросительное местоимение:
1) кем-нибудь
2) кем
3) себе
4) никакой
4. укажите определительное местоимение:
1) наш
2) который
3) некий
4) каждый
5. укажите возвратное местоимение:
1) свой
2) чей
3) сам
4) себя
6. найдите указательное местоимение:
1) твой
2) какой
3) тот
4) их
7. найдите притяжательное местоимение:
1) самый
2) моего
3) иной
4) ничей
8. укажите неопределённое местоимение:
1) весь
2) какой-нибудь
3) любой
4) этот
9. укажите вопросительное местоимение:
1) сколько
2) кое-что
3) она
4) нами
10. в каком варианте ответа выделенное слово является притяжательным местоимением?
1) увидел их
2) её нет дома
3) её тетрадь
4) их не спросили
Русский язык — 3 года назад
Переделай союзное предложение в предложение с бессоюзной связью.
1. океан с гулом ходил за стеной чёрными горами, и вьюга крепко свистала в отяжелевших снастях, а пароход весь дрожал.
2. множество темноватых тучек, с неясно обрисованными краями, расползались по бледно-голубому небу, а довольно крепкий ветер мчался сухой непрерывной струёй, не разгоняя зноя
3. поезд ушёл быстро, и его огни скоро исчезли, а через минуту уже не было слышно шума
Русский язык — 3 года назад
помогите прошу!перепиши предложения, расставляя недостающие знаки препинания. объясни, что соединяет союз и. если в предложении один союз и, то во втором выпадающем списке отметь «прочерк».пример:«я шёл пешком и,/поражённый прелестью природы/, часто останавливался».союз и соединяет однородные члены.ночь уже ложилась на горы (1) и туман сырой (2) и холодный начал бродить по ущельям.союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) однородные членычасти сложного предложения—.поэт — трубач зовущий войско в битву (1) и прежде всех идущий в битву сам (ю. янонис).союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2)
Физика — 3 года назад
Вокруг прямого проводника с током (смотри рисунок) существует магнитное поле. определи направление линий этого магнитного поля в точках a и b.обрати внимание, что точки a и b находятся с разных сторон от проводника (точка a — снизу, а точка b — сверху). рисунок ниже выбери и отметь правильный ответ среди предложенных.1. в точке a — «от нас», в точке b — «к нам» 2. в точке a — «к нам», в точке b — «от нас» 3. в обеих точках «от нас»4. в обеих точках «к нам»контрольная работа по физике.прошу,не наугад важно
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Что ты хочешь узнать?
Задай вопрос
Все науки
Математика
Литература
Алгебра
Русский яз.
Геометрия
Английский яз.
Химия
Физика
Биология
История
Обществознание
Окружающий мир
География
Українська мова
Информатика
Українська література
Қазақ тiлi
Экономика
Музыка
Право
Беларуская мова
Французский яз.
Немецкий яз.
МХК
ОБЖ
Психология
Оʻzbek tili
Кыргыз тили
Астрономия
Физкультура и спорт
Другие предметы
- Сайт
- Главная страница
- Задать свой вопрос
- Кабинет
- Вход в личный кабинет
- Регистрация на сайте
Войти
У меня нет аккаунта на сайте, я хочу
зарегистрироваться
Регистрация
Никнейм
Пароль
1. Когда fatger Мария устроился на новую работу в США, семья haed покинуть свой ….. и уезжают за границу.
А. В. гавани шлюза C. родину
2. Не бросайте батарейки, они ……
А. В. одноразовые аккумуляторные C. достижимые
3 / Елена была …… hungryas она не ела весь день.
А. В. робко жадно C. серьезно
4. Права животных организации работы по предотвращению …… по отношению к животным.
А. В. cruetly отменить C. отвергают
6. Я не буду ……. невежливость в моем классе! Я буду информировать директора школы о вашем поведении.
А. В. обидеть защищать C. терпеть
7. Сюзанна держала ее …. билет, надеясь, что на этот раз она была rightnumbers который сделает ее богатой вне ее самые смелые мечты.
А. В. loterry выигрыш C. афера
8. Как Синди шел через парк, чужой ….. сумочку и побежал Eway.
А. Б. ограбили схватил C. ограблен
9. Не стесняйтесь, вы должны …. за ваше право высказывать yuorself свободно.
А. В. встать ногу C. лицевой стороной вверх
Напишите, что каждое слово сопровождается: FI (полная инф.), BI (голый инф.) или-ния формы.
1. нравится — …..
2. обещание — ……
3. быть сделано — …
4. возражать против — ……
5. это бесполезно — …..
6. терпеть не могу — …..
7. не может помочь — …..
8. было лучше — …
9. сопротивление — …..
10. Согласен — …..
11. может — …
12. хотелось бы — ….
13. бы — …….
14. отказать-….
15. тратить времени ……
16. Во избежание — ……
Оцени ответ
3.1
Write what each word is followed by: F.I. (full infinitive), B.I.
(bare infinitive) or -ing (gerund):
1.
want + F.I. 6.
will + ___ 11. expect + ___ 16. can + ___
2.
dislike + ___ 7. make + ___ 12. it’s no use + ___ 17. start +
___
3.
would love + ___ 8. avoid + ___ 13. hope + ___ 18. deny
+ ___
4.
it’s worth + ___ 9. see + ___ 14. let + ___ 19.
hate + ___
5.
finish + ___ 10. promise + ___ 15. shall + ___ 20.
must + ___
3.2
Put the verbs in brackets in the infinitive or the -ing form:
1.
I don’t like singing/to
sing
in public. (sing)
2.
It’s no use ______ her. She won’t listen. (tell)
3.
I’m still too upset ______ about it. (talk)
4.
Don’t disturb him. He’s busy ______ . (work)
5.
Stop ______ your nails! (bite)
6.
Don’t expect him ______ you any money. (lend)
7.
I’ve decided ______ him. (leave)
8.
Mum made me ______ my medicine, (take)
9.
She agreed ______ him £1,000. (lend)
10.
He denied ______ the stolen goods. (receive)
NOTE
1:
Verbs taking “to-infinitive” or the Gerund without a change in
meaning
begin, |
e.g. Not: |
advise, |
e.g. They |
it |
e.g. The |
3.3
Put the verb in the right form: -ing or infinitive (with or without
“to”):
1.
She doesn’t allow ______ in the house. (smoke)
2.
I’ve never been to Iceland but I’d like ______ there (go)
3.
I’m in a difficult position. What do you advise me ______? (do)
4.
She said the letter was personal and wouldn’t let me ______ it.
(read)
5.
We were kept at the police station for two hours and then we were
allowed ______. (go)
6.
Where would you recommend me ______ for my holidays? (go)
7.
I wouldn’t recommend ______ in that restaurant. The food is awful.
(eat)
8.
The film was very sad. It made me ______. (cry)
9.
Carol’s parents always encouraged her ______ hard at school. (study)
3.4
Fill in the infinitive or -ing form:
The
rules in my new school are very strict. The teachers don’t allow 1.
talking
(talk)
in class at all. We are only
permitted 2. ______ (speak)
if they ask us a question. On the first day, the headmaster advised
us all 3. ______ (work)
very hard. In fact, he recommended 4. ______ (study) for at least
four hours every evening! We are not allowed 5. ______ (leave)
the school at lunchtime but we are encouraged 6.
______ (join) one of the
school
clubs. Next week I’m starting chess.
NOTE
2: Verbs
taking “to-infinitive” or the Gerund with a change in meaning
1.
FORGET
+ to-inf
= not remember: e.g. I’m
sorry, I forgot to buy milk.
FORGET
+ ing form
= forget a past event: e.g.
He’ll never forget flying over the Alps.
2.
REMEMBER
+ to-inf
= remember to do sth: e.g. Remember
to turn off the cooker before leaving.
REMEMBER
+ -ing form
= recall a past event: e.g. I
don’t
remember staying in this hotel before.
3.
GO
ON + to-inf
= finish doing sth and start doing sth else; then: e.g. After
finishing the report, she went on to type some letters.
GO
ON + -ing form =
continue: e.g. She
went on talking for hours.
4.
MEAN
+ to-inf
= intend to: e.g. He
means to find a job abroad.
MEAN
+ -ing form
= involve: e.g. Finding
a job means attending many interviews.
5.
REGRET
+ to-inf
= be sorry to: e.g. I
regret
to tell you that there is no money left in your account.
REGRET
+ -ing form
= have second thoughts about sth one has already done: e.g. I
regret
buying/having bought this dress; it doesn’t look nice on me.
6.
TRY
+ to-inf
= do one’s best, attempt: e.g. The
firemen are trying to put out the fire.
TRY
+ -ing form
= do sth as an experiment: e.g. Why
don’t you try adding some sugar to the sauce? It might taste better.
7.
WANT
+ to-inf
= wish: e.g. I
want
to spend my holidays in Spain.
WANT
+ -ing
form
= need sth done: e.g. This
room wants painting again.
8.
STOP
+ to-inf
= pause temporarily: e.g. She
stopped to get some petrol before continuing on her journey to
Leeds.
STOP
+ -ing form
= finish; end: e.g. Stop
talking, please!
9.
BE
SORRY + to-inf
= regret: e.g. I’m
sorry to hear they fired him.
BE
SORRY + -ing form
= apologise: e.g. I’m
sorry for being/having been unfair to you.
10.
BE
AFRAID + to-inf
(the subject is too frightened to do sth): e.g. I’m
afraid to climb up that tree. (I don’t want to do it.)
BE
AFRAID OF + -ing form
(the subject is afraid that what is described by the -ing form may
happen): e.g. She
won’t climb up the tree; she is afraid of falling. (She is afraid
because she might fall.)
11.
LIKE
/ DISLIKE / LOVE / HATE + to-inf.
= Describes a regular activity: e.g. I
like to go for a run before work.
(I like it because I think it’s a good idea. I may or may not enjoy
the activity while I am actually doing it.)
LIKE
/ DISLIKE / LOVE / HATE + -ing form
= e.g. I
like going for a run before work. (I
enjoy the activity of going for a run before work. I may or may not
do it regularly.)
12.
HATE
+ to-inf.
= hate what one is about to do: e.g. I
hate to interrupt, but I must talk to you.
HATE
+ -ing form
= feel sorry for what one is doing: e.g. I
hate making you feel uncomfortable.
13.
PREFER
e.g.
I
don’t go out much. I prefer to stay at home in the evenings.
e.g.
I
don’t go out much. I prefer staying at home in the evenings.
(The
meaning of these two sentences is very similar.)
e.g.
I
prefer staying in to going out.
(We
cannot say: I prefer to stay in to go out.)
e.g.
I’d
prefer to stay in tonight (rather) than go to the party.
(Would
prefer
is followed by the infinitive and refers to a specific occasion.
NOT: I’d
prefer staying in tonight.)
3.5
Fill in the gaps with the verbs in brackets in the infinitive or the
-ing form:
e.g.
Remember to
go
(go)
to the bank. You’ve got to pay the bills.
1.
I don’t remember ______ (see)
this film before.
2.
When he had written his first book he went on ______ (write)
seven more.
3.
She went on ______ (talk)
even after her friend had fallen asleep.
4.
I regret ______ (leave)
school at the age of 16.
5.
I regret ______ (tell)
you that you have failed the test.
6.
He means ______ (build)
a boat and travel round the world.
7.
Doing well on this course means ______ (study)
very hard.
8.
I’ve been trying ______ (start)
this car for hours.
9.
Why don’t you try ______ (put)
some petrol in the tank?
10.
I don’t want to drive a car; I’m afraid of ______ (have)
an accident.
3.6
Put the verb into the correct form, -ing or to-infinitive:
1.
a) I was very tired. I tried ______ (keep) my eyes open but I
couldn’t.
b) I rang the doorbell but there was no answer. Then I
tried ______ (knock) on the door, but there was still no answer.
c)
We tried ______ (put) the fire out but we were unsuccessful. We had
to call the fire brigade.
d)
Sue needed to borrow some money. She tried ______ (ask) Gerry but he
was short of money too.
e)
I tried ______ (reach) the shelf but I wasn’t tall enough.
f)
Please leave me alone. I’m trying ______ (concentrate).
2.
a) I need a change. I need ______ (go) away for a while.
b) She
isn’t able to look after herself. She needs ______ (look) after.
c) The
windows are dirty. They need ______ (clean).
d)
Why are you leaving now? You don’t need ______ (go) yet, do you?
e)
You don’t need ______ (iron) that shirt. It doesn’t need ______
(iron).
3.
a) They were talking very loudly. I couldn’t help _____ (overhear)
them.
b)
Can you help me ______ (get) the dinner ready?
c)
He looks so funny. Whenever I see him, I can’t help ______ (smile).
d)
The fine weather helped ______ (make) it a very enjoyable holiday.
Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #