Фразы и примерная структура эссе на английском языке
Начало эссе (фактически — сочинения на заданную тему) — постановка проблемы. В первом абзаце (введении) необходимо сообщить читателю тему Вашего эссе, перефразировав ее, используя синонимы ключевых слов (показывая, что вы её осмыслили). Затем следует намекнуть читателю, какую позицию займете Вы. Используйте безличные или неопределенно-личные предложения, чтобы подчеркнуть свою объективность. | |
Many people think … but others do not agree. | Многие люди думают, (что) … , но другие не согласны. |
Let us consider what the advantages and disadvantages of … are. | Рассмотрим, каковы преимущества и недостатки … . |
Let’s consider some pros and cons of it. | Давайте рассмотрим некоторые плюсы и минусы (этого). |
Let us start by considering the facts. | Начнем с рассмотрения фактов. |
Let us start by considering pros and cons of it. | Начнем с рассмотрения плюсов и минусов (этого). |
It is generally agreed today that … | Сегодня общепризнано, что … . |
Следующие фразы можно использовать, если требуется рассмотреть аргументы «за» и «против». Не забывайте использовать слова-связки. |
|
To begin with, … . | Начнем с того, что … . |
You can … . | Вы можете (Можно) … . |
Firstly, … / Secondly, … / Finally, … . | Во-первых, … / Во-вторых, …/ Наконец, … . |
One argument in support of … . | Один из аргументов в поддержку … . |
The first thing that needs to be said is … . | Первое, что нужно сказать, это то, что … . (Прежде всего, следует сказать, что … .) |
First and foremost … . | В первую очередь … . |
It is true that … / clear that … / noticeable that … . | Это правда, что … / Ясно, что … / Примечательно, что … |
One should note here that … . | Здесь следует отметить, что … . |
Another good thing about … is that … . | Еще один положительный момент … заключается в (том, что) … . |
The second reason for … . | Вторая причина … . |
It is often said that … . | Часто говорят, что … . |
It is undeniable that… | Нельзя отрицать, что … . |
It is a well-known fact that … . | Хорошо известно, что … . |
For the great majority of people … . | Для подавляющего большинства людей … . |
We live in a world in which … . | Мы живем в мире, в котором … . |
A number of key issues arise from the statement. For instance, … . | Это утверждение затрагивает ряд ключевых вопросов. Например, … . |
One of the most striking features of this problem is … . | Один из самых поразительных аспектов этой проблемы … . |
First of all, let us try to understand … . | Прежде всего, давайте попытаемся понять … . |
The public in general tend to believe that … . | Общественность в целом склонна полагать, что … . |
What is more, … . | Более того, … . |
Besides, … because it is … . | Кроме того, … потому что … . |
Doubtless, … . | Несомненно, … . |
One cannot deny that … . | Нельзя отрицать, что … . |
It is (very) clear from these observations that … . | Из этих наблюдений (абсолютно) ясно, что … . |
On the other hand, we can observe that … . | С другой стороны, мы можем наблюдать, что … . |
The other side of the coin is, however, that … . | Однако, с другой стороны, … . |
Another way of looking at this question is to … . | Чтобы взглянуть на эту проблему с другой стороны, надо … . |
One should, nevertheless, consider the problem from another angle. | Тем не менее, следует взглянуть на эту проблему с другой стороны. |
One should, however, not forget that … . | Тем не менее, не следует забывать, что … . |
If on the one hand it can be said that … the same is not true for … . | И если с одной стороны, можно сказать, что … , то же самое нельзя сказать о … . |
On the other hand, … . | С другой стороны, … . |
Although … . | Хотя … . |
Besides, … . | Кроме того, … . |
Moreover, … . | Более того, … . |
Furthermore, one should not forget that … . | Кроме того, не следует забывать, что … . |
In addition to … . | Кроме (того, что) … . |
Nevertheless, one should accept that … . | Тем не менее, следует признать, что … . |
However, we also agree that … . | Однако, мы также согласны с тем, что … . |
Подкрепить свою мысль можно мнением (неких абстрактных) экспертов. | |
Experts… | Эксперты … |
… believe that … . | … считают, что … . |
… say that … . | … говорят, что … . |
… suggest that … . | … предполагают, что … . |
… are convinced that … . | … убеждены, что … . |
… point out that … . | … отмечают, что … . |
… emphasize that … . | … подчеркивают, что … . |
According to some experts… | По мнению некоторых экспертов, … . |
Perhaps we should also point out the fact that … . | Возможно, нам также следует отметить тот факт, что … . |
It would be unfair not to mention that fact that … . | Было бы несправедливо не упомянуть тот факт, что … . |
One must admit that … . | Надо признать, что … . |
We cannot ignore the fact that … . | Мы не можем игнорировать тот факт, что … . |
One cannot possibly accept the fact that … . | Трудно смириться с тем фактом, что … . |
From these facts, one may conclude that … . | Из этих фактов, можно сделать вывод (о том), что … . |
Which seems to confirm the idea that … . | Что, по-видимому, подтверждает мысль (о том), что … . |
Thus, … / Therefore,… | Таким образом, … / Поэтому … . |
The most common argument against this is that … . | Наиболее распространенным аргументом против этого является то, что … . |
В заключении эссе делаете вывод. |
|
In conclusion, I can say that although … , … . | В заключение я могу сказать, что, хотя … , … . |
To draw the conclusion, one can say that … . | Подводя итог, можно сказать, что … . |
So it’s up to everybody to decide whether … or not. | Так что каждый должен решить для себя … ли … , или нет. |
The arguments we have presented … suggest that … / prove that … / would indicate that … . | Представленные нами аргументы … предполагают, что … / доказывают, что … / указывают на то, что … . |
From these arguments one must … / could… / might … conclude that … . | Исходя из этих аргументов, надо … / можно … / можно было бы … прийти к заключению о том, что … . |
Образец эссе с аргументацией «за» и «против»
ЗАДАНИЕ:
In western countries after secondary school, students very often do not continue immediately with their studies, but they take a one year break, called a ‘gap year’, when they travel or do voluntary work. Write an argumentative essay presenting arguments for and against the gap year.
Введение в тему |
In today’s world of fierce competition, it is important for young people to get well-prepared for the challenges of the future. Thus the institution of gap year can be regarded as a step in the right direction though it is also not without its problems. |
Аргументы «за» |
In its favour, the gap year seems to be useful psychologically as it helps young people understand their needs and interest better before they actually commit themselves to any particular career path. Besides, the gap year has educational advantages because it offers a lot of opportunities to learn about the world and one’s own place in it. For all these reasons, the gap year can be regarded as a positive social institution. |
Аргументы «против» |
However, as critics are quick to point out, the gap year can in fact be harmful as it interrupts with the rhythm of learning and often makes it difficult for students to return to their studies. Apart from that, unfortunately not every young person can afford to travel around the world and many of them end up sitting around at home, which can be very demotivating. |
Заключение |
All in all, the gap year may arouse mixed feelings, but still thousands of people every year take a year off. One can only hope they will use it fruitfully, minimizing the dangers and taking full advantage of its benefits. |
Характерные черты эссе с аргументацией «за» и «против» |
Рекомендуемые вводные фразы |
1. Введение: начните с общего представления темы (In today’s world… it is important) и предложения, выражающего её двойственный характер (It can be regarded as… but not without its problems). |
1. Введение: The problem / issue / phenomenon of… is / has always been…, People always say / have always thought / agreed /said / believed…, It is a controversial / burning / hot question…, There is no agreement… |
2. Основная часть: представьте аргументы «за» (In its favour) и затем аргументы «против» (However, critics are quick to point out). Как показано в образце, вы можете представить аргументы «за» и «против» в отдельных абзацах. Старайтесь, представлять их симметрично (например, социальные, образовательные и психологические аспекты проблемы). Помните, что эссе такого типа требует сбалансированной аргументации. |
2. Основная часть: Типичные союзы и союзные обороты: on the one hand… on the other hand; Firstly, To begin with, Secondly, Finally; In addition, Besides, Moreover, What is more, Furthermore; However, Despite this, In spite of this; In fact, As a matter of fact; As a result, Consequently Другие выражения: One major advantage is…, As advocates of…claim / argue, As critics point out / claim…, There are a number of disadvantages / weaknesses / drawbacks / downsides |
3. Заключение: четко подведите итог сказанному (All in all) и снова напишите предложение, отражающее противоречивость темы, но в то же время выражающее надежду на нахождение компромисса (One can hope … minimizing the danger and talking full advantage of benefits). |
3. Заключение: All in all, To sum up, In conclusion, In summary, In general; it seems important to add/point out/remind that…, the issue / debate is far from… |
Распространенные вводные фразы на английском языке
Вводные фразы | Introductory Phrases |
Более того, … | Moreover, … |
Больше всего … | Most of all, … |
Важно отметить, что … | It is important to note that … |
Важно помнить, что … | It is important to remember that … |
Важным является то, что … | An important point is that … |
В данный момент, … | Аt the moment, … |
В заключение, … | In conclusion,… |
В конце концов, … | After all, … |
В любом случае, … | In any case, … / Anyway, … / Either way, … |
Вообще-то, … | Actually, … |
Во-первых, … | Firstly, … |
В общем, … | All in all, … |
Вместо того, чтобы … | Instead of … |
В первую очередь, … | In the first place, … |
Время от времени, … | From time to time, … |
В результате … | Аs a result of … |
Действительно, … | Indeed, … |
Для того, чтобы … | In order to … |
Должен признать, … | I must admit, … |
Другими словами, … | In other words, … |
Имеет смысл … | It makes sense (to) … |
Кажется, (что) … | It seems that … |
Короче, … / Короче говоря, … | In short, … / In a nutshell, … |
Кроме того, … | Besides, … |
К счастью … | Luckily, … / Fortunately, … |
К сожалению, … | Unfortunately, … |
К тому же, … | In addition, … |
Между прочим, … / Кстати, … | By the way, … |
Мне следовало бы … | I should … / I had better … |
Может показаться, что … | It may seem that … |
Наконец, … | Finally, … |
На самом деле, … | In fact, … / Actually, … |
Насколько я знаю … | As far as I know, … |
Насколько я могу судить, …. | as far as I can judge, … |
Не важно, что … | It doesn’t matter that … |
Не удивительно, что … | It is not surprising that… / It is no great surprise that … |
Но кроме этого … | But other than that, … |
Однако, … / Тем не менее, … | However, … |
Одним словом, … | In a word, … |
Оказалось, что … | It turned out that … |
Откровенно говоря, … / Честно говоря, … | Frankly speaking, … / To tell the truth, … |
По моему мнению, … | In my opinion, …. |
По правде говоря, … | To tell the truth, … |
По сути дела, … | As a matter of fact, … |
Прежде всего, … | First of all, … / Above all, … |
Само собой понятно, что … | It is self-evident that … |
Само собой разумеется, что… | It goes without saying that … |
Следует отметить, что … | It should be noted that … |
Сначала … | Аt first, … / First, … |
Советую вам … | I advise you (to) … |
С одной стороны, … , с другой стороны, … | On the one hand, … , on the other hand, … |
Также … | Also, … |
Так же как и … | As well as … |
Тем временем, … | Meanwhile, … / Meantime, … |
Тем не менее, … / Всё-таки, … / Однако, … | Nevertheless, … |
Хорошо известно, что … | It is well known that … |
Что касается … | As for … / Concerning … |
Это может означать, что … | It can mean, that … |
Я бы предпочел … | I would rather … |
Я бы хотел … | I would like to … |
Я думаю, … / Я полагаю, … / Я считаю, … | I think, … / I believe, … / I guess, … |
How to Write a Great Essay in English! This lesson provides 100+ useful words, transition words and expressions used in writing an essay. Let’s take a look!
The secret to a successful essay doesn’t just lie in the clever things you talk about and the way you structure your points.
Overview of an Essay
Useful Phrases for Proficiency Essays
Developing the argument
- The first aspect to point out is that…
- Let us start by considering the facts.
- The novel portrays, deals with, revolves around…
- Central to the novel is…
- The character of xxx embodies/ epitomizes…
The other side of the argument
- It would also be interesting to see…
- One should, nevertheless, consider the problem from another angle.
- Equally relevant to the issue are the questions of…
Conclusion
- The arguments we have presented… suggest that…/ prove that…/ would indicate that…
- From these arguments one must…/ could…/ might… conclude that…
- All of this points to the conclusion that…
- To conclude…
Ordering elements
- Firstly,…/ Secondly,…/ Finally,… (note the comma after all these introductory words.)
- As a final point…
- On the one hand, …. on the other hand…
- If on the one hand it can be said that… the same is not true for…
- The first argument suggests that… whilst the second suggests that…
- There are at least xxx points to highlight.
Adding elements
- Furthermore, one should not forget that…
- In addition to…
- Moreover…
- It is important to add that…
Accepting other points of view
- Nevertheless, one should accept that…
- However, we also agree that…
Personal opinion
- We/I personally believe that…
- Our/My own point of view is that…
- It is my contention that…
- I am convinced that…
- My own opinion is…
Others’ opinions
- According to some critics…
Critics: - believe that
- say that
- suggest that
- are convinced that
- point out that
- emphasize that
- contend that
- go as far as to say that
- argue for this
Introducing examples
- For example…
- For instance…
- To illustrate this point…
Introducing facts
- It is… true that…/ clear that…/ noticeable that…
- One should note here that…
Saying what you think is true
- This leads us to believe that…
- It is very possible that…
- In view of these facts, it is quite likely that…
Certainty
- Doubtless,…
- One cannot deny that…
- It is (very) clear from these observations that…
Doubt
- All the same, it is possible that…
- It is difficult to believe that…
Accepting other points to a certain degree
- One can agree up to a certain point with…
- Certainly,… However,…
- It cannot be denied that…
Emphasizing particular points
- The last example highlights the fact that…
- Not only… but also…
- We would even go so far as to say that…
Moderating, agreeing, disagreeing
- By and large…
- Perhaps we should also point out the fact that…
- It would be unfair not to mention the fact that…
- One must admit that…
- We cannot ignore the fact that…
- One cannot possibly accept the fact that…
Consequences
- From these facts, one may conclude that…
- That is why, in our opinion, …
- Which seems to confirm the idea that…
- Thus,…/ Therefore,…
Comparison
- Some critics suggest…, whereas others…
- Compared to…
- On the one hand, there is the firm belief that… On the other hand, many people are convinced that…
How to Write a Great Essay | Image 1
How to Write a Great Essay | Image 2
Phrases For Balanced Arguments
Introduction
- It is often said that…
- It is undeniable that…
- It is a well-known fact that…
- One of the most striking features of this text is…
Thesis
- The first thing that needs to be said is…
- First of all, let us try to analyze…
- One argument in support of…
- We must distinguish carefully between…
- The second reason for…
- An important aspect of the text is…
- It is worth stating at this point that…
Antithesis
- On the other hand, we can observe that…
- The other side of the coin is, however, that…
- Another way of looking at this question is to…
Conclusion
- What conclusions can be drawn from all this?
- The most satisfactory conclusion that we can come to is…
- To sum up… we are convinced that…/ …we believe that…/ …we have to accept that…
How to Write a Great Essay | Image 3
An effective introductory paragraph both informs and motivates. It lets readers know what your essay is about and it encourages them to keep reading.
There are countless ways to begin an essay effectively. As a start, here are 13 introductory strategies accompanied by examples from a wide range of professional writers.
State Your Thesis Briefly and Directly
But avoid making your thesis a bald announcement, such as «This essay is about…».
«It is time, at last, to speak the truth about Thanksgiving, and the truth is this. Thanksgiving is really not such a terrific holiday….» (Michael J. Arlen, «Ode to Thanksgiving.» The Camera Age: Essays on Television. Penguin, 1982)
Pose a Question Related to Your Subject
Follow up the question with an answer, or an invitation for your readers to answer the question.
«What is the charm of necklaces? Why would anyone put something extra around their neck and then invest it with special significance? A necklace doesn’t afford warmth in cold weather, like a scarf, or protection in combat, like chain mail; it only decorates. We might say, it borrows meaning from what it surrounds and sets off, the head with its supremely important material contents, and the face, that register of the soul. When photographers discuss the way in which a photograph reduces the reality it represents, they mention not only the passage from three dimensions to two, but also the selection of a point de vue that favors the top of the body rather than the bottom, and the front rather than the back. The face is the jewel in the crown of the body, and so we give it a setting.» (Emily R. Grosholz, «On Necklaces.» Prairie Schooner, Summer 2007)
State an Interesting Fact About Your Subject
«The peregrine falcon was brought back from the brink of extinction by a ban on DDT, but also by a peregrine falcon mating hat invented by an ornithologist at Cornell University. If you cannot buy this, Google it. Female falcons had grown dangerously scarce. A few wistful males nevertheless maintained a sort of sexual loitering ground. The hat was imagined, constructed, and then forthrightly worn by the ornithologist as he patrolled this loitering ground, singing, Chee-up! Chee-up! and bowing like an overpolite Japanese Buddhist trying to tell somebody goodbye….» (David James Duncan, «Cherish This Ecstasy.» The Sun, July 2008)
Present Your Thesis as a Recent Discovery or Revelation
«I’ve finally figured out the difference between neat people and sloppy people. The distinction is, as always, moral. Neat people are lazier and meaner than sloppy people.» (Suzanne Britt Jordan, «Neat People vs. Sloppy People.» Show and Tell. Morning Owl Press, 1983)
Briefly Describe the Primary Setting of Your Essay
«It was in Burma, a sodden morning of the rains. A sickly light, like yellow tinfoil, was slanting over the high walls into the jail yard. We were waiting outside the condemned cells, a row of sheds fronted with double bars, like small animal cages. Each cell measured about ten feet by ten and was quite bare within except for a plank bed and a pot of drinking water. In some of them brown silent men were squatting at the inner bars, with their blankets draped round them. These were the condemned men, due to be hanged within the next week or two.» (George Orwell, «A Hanging,» 1931)
Recount an Incident That Dramatizes Your Subject
«One October afternoon three years ago while I was visiting my parents, my mother made a request I dreaded and longed to fulfill. She had just poured me a cup of Earl Grey from her Japanese iron teapot, shaped like a little pumpkin; outside, two cardinals splashed in the birdbath in the weak Connecticut sunlight. Her white hair was gathered at the nape of her neck, and her voice was low. “Please help me get Jeff’s pacemaker turned off,” she said, using my father’s first name. I nodded, and my heart knocked.» (Katy Butler, «What Broke My Father’s Heart.» The New York Times Magazine, June 18, 2010)
Use the Narrative Strategy of Delay
The narrative strategy of delay allows you to put off identifying your subject just long enough to pique your readers’ interest without frustrating them.
«They woof. Though I have photographed them before, I have never heard them speak, for they are mostly silent birds. Lacking a syrinx, the avian equivalent of the human larynx, they are incapable of song. According to field guides the only sounds they make are grunts and hisses, though the Hawk Conservancy in the United Kingdom reports that adults may utter a croaking coo and that young black vultures, when annoyed, emit a kind of immature snarl….» (Lee Zacharias, «Buzzards.» Southern Humanities Review, 2007)
Use the Historical Present Tense
An effective method of beginning an essay is to use historical present tense to relate an incident from the past as if it were happening now.
«Ben and I are sitting side by side in the very back of his mother’s station wagon. We face glowing white headlights of cars following us, our sneakers pressed against the back hatch door. This is our joy—his and mine—to sit turned away from our moms and dads in this place that feels like a secret, as though they are not even in the car with us. They have just taken us out to dinner, and now we are driving home. Years from this evening, I won’t actually be sure that this boy sitting beside me is named Ben. But that doesn’t matter tonight. What I know for certain right now is that I love him, and I need to tell him this fact before we return to our separate houses, next door to each other. We are both five.» (Ryan Van Meter, «First.» The Gettysburg Review, Winter 2008)
Briefly Describe a Process That Leads Into Your Subject
«I like to take my time when I pronounce someone dead. The bare-minimum requirement is one minute with a stethoscope pressed to someone’s chest, listening for a sound that is not there; with my fingers bearing down on the side of someone’s neck, feeling for an absent pulse; with a flashlight beamed into someone’s fixed and dilated pupils, waiting for the constriction that will not come. If I’m in a hurry, I can do all of these in sixty seconds, but when I have the time, I like to take a minute with each task.» (Jane Churchon, «The Dead Book.» The Sun, February 2009)
Reveal a Secret or Make a Candid Observation
«I spy on my patients. Ought not a doctor to observe his patients by any means and from any stance, that he might the more fully assemble evidence? So I stand in doorways of hospital rooms and gaze. Oh, it is not all that furtive an act. Those in bed need only look up to discover me. But they never do.» (Richard Selzer, «The Discus Thrower.» Confessions of a Knife. Simon & Schuster, 1979)
Open with a Riddle, Joke, or Humorous Quotation
You can use a riddle, joke, or humorous quotation to reveal something about your subject.
«Q: What did Eve say to Adam on being expelled from the Garden of Eden? A: ‘I think we’re in a time of transition.’ The irony of this joke is not lost as we begin a new century and anxieties about social change seem rife. The implication of this message, covering the first of many periods of transition, is that change is normal; there is, in fact, no era or society in which change is not a permanent feature of the social landscape….» (Betty G. Farrell, Family: The Making of an Idea, an Institution, and a Controversy in American Culture. Westview Press, 1999)
Offer a Contrast Between Past and Present
«As a child, I was made to look out the window of a moving car and appreciate the beautiful scenery, with the result that now I don’t care much for nature. I prefer parks, ones with radios going chuckawaka chuckawaka and the delicious whiff of bratwurst and cigarette smoke.» (Garrison Keillor, «Walking Down The Canyon.» Time, July 31, 2000)
Offer a Contrast Between Image and Reality
A compelling essay can begin with a contrast between a common misconception and the opposing truth.
«They aren’t what most people think they are. Human eyes, touted as ethereal objects by poets and novelists throughout history, are nothing more than white spheres, somewhat larger than your average marble, covered by a leather-like tissue known as sclera and filled with nature’s facsimile of Jell-O. Your beloved’s eyes may pierce your heart, but in all likelihood they closely resemble the eyes of every other person on the planet. At least I hope they do, for otherwise he or she suffers from severe myopia (near-sightedness), hyperopia (far-sightedness), or worse….» (John Gamel, «The Elegant Eye.» Alaska Quarterly Review, 2009)
Письменные работы на иностранном языке вызывают затруднения у большинства учащихся. Многим даже с помощью родной речи грамотно и лаконично изложить на письме свои мысли тяжеловато, что уж говорить о неродном языке. Но при этом именно письменные работы дают хороший фундамент знания языка, поэтому раздел с сочинением присутствует в любой экзаменационной работе. И сегодня мы будем учиться грамотно изъясняться на письме, в чем нам помогут популярные фразы для эссе по английскому языку. С помощью стандартных речевых клише вы сможете красиво изложить суть своего высказывания, легко достичь необходимого объема слов и правильно связать в единый текст все составляющие части сочинения. Итак, начнем занятие!
Содержание
- План сочинения + какие нужны фразы для эссе по английскому
- Вступительные фразы для эссе на английском языке
- Раскрываем тему эссе, приводим доводы и аргументы
- Слова-связки для грамотного текста на английском
- Красивое завершение эссе по английскому языку
План сочинения + какие нужны фразы для эссе по английскому
Прежде чем на практике отбирать в английском языке слова для эссе, раскроем пару важных теоретических моментов. Во-первых, начать сочинение рекомендуем с составления плана. Ознакомьтесь с темой, и кратко распишите план ее раскрытия. Например, у вас задание порассуждать на тему необходимости обязательных домашних заданий в школе. Здесь можно составить подобный план:
- Вступление. Школьное образование дает человеку большое количество информации, но качество знаний достигается только самостоятельным обучением. Поэтому ученики получают множество домашних заданий, с помощью которых они самостоятельно закрепляют пройденные на уроках темы.
- Раскрытие темы, приведение аргументов «ЗА». Домашние задания помогают запомнить полученные знания и научиться применять их на практике. Самостоятельное выполнение работ дисциплинирует, заставляет глубже вникать в тему, искать пути решения задач.
- Акцент на противоположном мнении, аргументы «ПРОТИВ». Но многие считают домашние задания неэффективными. Говорят, что они сильно нагружают детей, не оставляют свободного времени на другие занятия и игры. Кроме того, часто ученикам помогают выполнять задания родители, из-за чего польза от выполнения работы теряется.
- Заключительная мысль, подведение итогов. Все же я считаю, что домашние задания являются важной составляющей частью учебы. Без них изученные в школе темы быстро забываются, а ученик не получает ценного опыта самостоятельной работы.
Подобная схема работы составляется за 5 минут и очень эффективно помогает в быстром написании сочинения. Вам уже не придется судорожно думать «о чем писать», или вспоминать, какая же мысль пришла в голову несколько минут назад. Все пункты текста заранее обозначаются в плане, остается только грамотно их изложить. И тут следует обратиться к стандартным фразам и выражениям для эссе по английскому языку.
Написание сочинения – работа творческая, но поскольку экзамен имеет четкие критерии оценивания, то работа должна соблюдать принятые стандарты. Выдерживать стиль текста помогают стандартные речевые конструкции: вводные слова для эссе по английскому языку обезличены, благодаря чему эти конструкции позволяют свободно изложить любую мысль. Кроме того, речевые клише помогают грамотно связать предложения в текст, и легко добиться нужного объема слов для экзаменационного сочинения.
Но при этом использовать рекомендуется только литературные конструкции, т.е. разговорные выражения и сокращения грамматических форм в тексте присутствовать не должны. Это важный момент, поскольку за применение разговорных высказываний на письме экзаменаторы снижают у текста оценку! Поэтому мы собрали специальную отдельную подборку фраз и выражений английского языка, рекомендованных к употреблению в экзаменационных сочинениях и эссе. Прямо сейчас с ними вас и познакомим!
Вступительные фразы для эссе на английском языке
Изучать речевые клише будем постепенно, по пунктам представленного выше плана. И начнем с вступительного слова.
Начало сочинения по английскому языку, по признаниям многих учеников, самая сложная часть работы. Действительно, первая фраза дается с куда большим трудом, чем весь последующий текст. Но с помощью готовых шаблонов эта проблема решается легко и быстро: когда положено начало предложения, окончание приходит на ум само собой. И мы предлагаем начать высказывание в эссе с фразы общего назначения, т.е. с речевого клише. В таблице ниже приведем несколько популярных вариантов написания вступительного слова в английском сочинении.
Пример речевой конструкции | Перевод |
This essay will consider… | В данном эссе рассматривается… |
Let us consider, what the advantages and disadvantages of … | Рассмотрим, каковы преимущества и недостатки … (чего-либо) |
To begin with… | Начнем с того, что… |
This essay deals with… | Это эссе будет посвящено … |
Let us start by considering the facts. | Начнем с разбора фактов. |
It is generally agreed today that… | На сегодняшний день общепризнанно, что… |
I suppose we should start by looking at some facts. | Полагаю, следует начать разбор с приведения нескольких фактов. |
Many people believe…but others do not agree. | Многие люди утверждают… но другие в этом с ними не согласны. |
It is believed that… | Считается, что… |
Today, with increased frequency, people prefer… | Сегодня, все чаще и чаще, люди предпочитают … |
We live in a world in which … | Мы живем в мире, который (в котором)… |
They often say that… | Часто говорят, что … |
A number of key issues arise from the statement. | Данное утверждение затрагивает целый ряд ключевых вопросов. |
Подобные вводные фразы эссе на английском придадут четкий смысловой вектор, и помогут учащемуся сконцентрироваться на заданной теме.
Раскрываем тему эссе, приводим доводы и аргументы
Вступление в сочинении занимает первый абзац, насчитывающий всего 2-3 предложения. Далее необходимо подробно раскрыть обозначенную тему, для чего обычно используется метод противопоставления положительных и отрицательных доводов. Это основная часть эссе, которая может включать в себя от 2 до 4 абзацев. Грамотно и стилистически красиво написать такой объем текста достаточно сложно, но вновь стандартные фразы для написания эссе по английскому языку помогут нам упростить задачу. В этой части работы речевые конструкции в основном связаны с перечислением аргументов, их сравнением или пояснением.
Английские речевые клише | Русский перевод |
The first thing that needs to be said is … | Прежде всего следует сказать, что… |
One of the most striking features of this problem is… | Одним из наиболее поразительных аспектов данной проблемы является… |
First and foremost … | В первую очередь… |
It cannot be denied that… | Нельзя отрицать, что… |
First of all, let us try to understand … | Прежде всего, попытаемся понять… |
As far as I am concerned… | Насколько я осведомлен (-а)… |
It is a well-known fact that… | Общеизвестно, что… |
One of the main arguments in support of…is… | Одним из главных аргументов в поддержку … является… |
According to some experts,… | По мнению ряда экспертов, … |
One should note here that … | Здесь следует отметить, что… |
It is noticeable that… | Примечательно, что… |
On the one hand…., but on the other hand… | С одной стороны…, но с другой стороны… |
Another good thing about … is that … . | Еще одной положительной чертой (чего-либо) является то, что…. |
The second reason for… | Вторым аргументом считается… |
I want to highlight that… | Мне хотелось бы подчеркнуть, что… |
From my point of view… | С моей точки зрения … |
From these facts, one may conclude that … | Согласно приведенным фактам, несложно сделать вывод, что… |
One should, nevertheless, consider the problem from another angle. | Тем не менее, следует рассмотреть эту же проблему и под другим углом. |
The most common argument against this is that… | Наиболее важным аргументом против считается… |
Experts in this field have a theory. | Эксперты в этой области разработали теорию. |
We must admit that… | Нам следует признать… |
As I can judge… | Насколько я могу судить… |
However, not forget that … | Однако, мы не должны забывать о том, что… |
It would be unfair not to mention that fact that … | Несправедливо было бы не упомянуть тот факт, что… |
We are not warranted in believing… | У нас не имеется оснований полагать… |
One should accept that… | Следует признать, что… |
Perhaps we should also point out the fact that… | Возможно, нам также надлежит упомянуть факт о том, что… |
Which seems to confirm the idea that … | Который, кажется подтверждает идею того, что… |
И это еще отнюдь не все слова для написания текста эссе по английскому языку! Хотя даже если пользоваться только этой таблицей, уже можно составить несколько абзацев текста и легко достичь нужного объема сочинения. Однако, могут появиться небольшие трудности с последовательным изложением мыслей, т.е. красивой связкой предложений. И, чтобы решить эту проблему, предлагаем отдельного разобрать вводные слова для эссе по английскому на экзамен.
Возможно будет интересно: Разговорные темы по английскому языку
https://youtu.be/sCNR65L0wuQ
Слова-связки для грамотного текста на английском
В письменной экзаменационной работе мысли автора должны быть изложены четко и последовательно. Даже когда мы пишем эссе по русскому языку, фразы используем стандартные, чтобы не терялась нить повествования, и предложения плавно перетекали из одного в другое. Подобные вводные слова для эссе английский язык тоже имеет в наличии: этой «лазейкой» и предлагаем воспользоваться для облегчения работы на экзамене и получения высокой оценки.
Конструкция | Перевод | Конструкция | Перевод |
Firstly (secondly, thirdly, finally) | Во-первых (во-вторых, в-третьих, наконец) | What is more | Более того |
According to | Согласно (чему-либо) | Although | Хотя |
However | Однако | Nevertheless | Тем не менее |
Doubtless | Несомненно | For example | Например |
Besides | Кроме того | Hence | Следовательно |
In addition to | Вдобавок | In contrast | В отличии от |
Owing to | Благодаря | In summary | Подытоживая |
Thus | Таким образом | In conclusion | В заключение |
Consequently | Вследствие | As a result | В результате |
In brief In short | Кратко говоря | To conclude | Делая выводы |
Therefore | Поэтому | As a consequence | Как следствие |
*не забывайте, что все вводные слова английского языка в эссе обязательно обособляются запятыми!
Приведенные выше связки для эссе на английском языке помогут красиво изложить авторскую позицию и пронести главную мысль повествования через весь текст. Останется только красиво завершить сочинение, о чем и поговорим в следующем разделе.
Красивое завершение эссе по английскому языку
После того, как тема экзаменационного сочинения раскрыта с двух противоположных точек зрения, необходимо подытожить приведенные сведения и четко обозначить авторскую позицию. Собственно, эти 2-3 предложения и станут заключительной частью эссе. С помощью приведенных выше фраз последний абзац текста уже вполне можно написать самостоятельно, но, чтобы на экзамене у вас была 100% уверенность в своих силах, предлагаем изучить еще несколько стандартных фраз для завершения эссе на английском.
Речевое клише | Перевод |
To draw the conclusion, one can say that… | Подводя итоги, можно сказать, что… |
To summarise what has been said… | Суммируя все вышесказанное… |
In conclusion, I want to say… | В заключение мне хотелось бы сказать… |
The arguments I have presented … suggest that | Представленные мной выше аргументы подводят к тому, что… |
I agree with that opinion. | Я согласен с этим мнением. |
In conclusion, I can say that although… | В завершение я могу сказать, что, хотя… |
From these arguments one could… | Из приведенных аргументов следует… |
I am against the idea of… | Я не сторонник идеи о том, что… |
So it’s up to everybody to decide whether … or not | Так что каждый должен решить самостоятельно … (делать что-либо) или нет |
I strongly believe… | Я строго убежден… |
Вот теперь у нас получился полный готовый шаблон для составления сочинения на ЕГЭ по английскому языку. Умело используя представленные фразы в различных частях текста, вы можете получить практически 2/3 объема эссе. Останется лишь добавить в предложения несколько слов по существу темы, и тогда красивый, грамотный, стилистически верный текст будет полностью готов.
Надеемся, что приведенные конструкции, фразы и слова научат вас легко и уверенно писать эссе по английскому языку, тем самым обеспечив высший балл за письменное задание на экзамене.
Советуем также изучить полезный материал про 1000 слов на английском, которые нужно знать, он обязательно пригодится при составлении своих текстов на английском языке.
Успехов в совершенствовании знаний и до новых встреч!
Просмотры: 5 574
It’s not easy to write an academic essay.
Many students struggle to word their arguments in a logical and concise way.
To make matters worse, academic essays need to adhere to a certain level of formality, so we can’t always use the same word choices in essay writing that we would use in daily life.
If you’re struggling to choose the right words for your essay, don’t worry—you’ve come to the right place!
In this article, we’ve compiled a list of over 300 words and phrases to use in the introduction, body, and conclusion of your essay.
Words to Use in the Essay Introduction
The introduction is one of the hardest parts of an essay to write.
You have only one chance to make a first impression, and you want to hook your reader. If the introduction isn’t effective, the reader might not even bother to read the rest of the essay.
That’s why it’s important to be thoughtful and deliberate with the words you choose at the beginning of your essay.
Many students use a quote in the introductory paragraph to establish credibility and set the tone for the rest of the essay.
When you’re referencing another author or speaker, try using some of these phrases:
- To use the words of X
- According to X
- As X states
Example: To use the words of Hillary Clinton, “You cannot have maternal health without reproductive health.”
Near the end of the introduction, you should state the thesis to explain the central point of your paper.
If you’re not sure how to introduce your thesis, try using some of these phrases:
- In this essay, I will…
- The purpose of this essay…
- This essay discusses…
- In this paper, I put forward the claim that…
- There are three main arguments for…
Example: In this essay, I will explain why dress codes in public schools are detrimental to students.
After you’ve stated your thesis, it’s time to start presenting the arguments you’ll use to back up that central idea.
When you’re introducing the first of a series of arguments, you can use the following words:
- First
- First and foremost
- First of all
- To begin with
Example: First, consider the effects that this new social security policy would have on low-income taxpayers.
All these words and phrases will help you create a more successful introduction and convince your audience to read on.
Words to Use in the Body of the Essay
The body of your essay is where you’ll explain your core arguments and present your evidence.
It’s important to choose words and phrases for the body of your essay that will help the reader understand your position and convince them you’ve done your research.
Let’s look at some different types of words and phrases that you can use in the body of your essay, as well as some examples of what these words look like in a sentence.
Transition Words and Phrases
Transitioning from one argument to another is crucial for a good essay.
It’s important to guide your reader from one idea to the next so they don’t get lost or feel like you’re jumping around at random.
Transition phrases and linking words show your reader you’re about to move from one argument to the next, smoothing out their reading experience. They also make your writing look more professional.
The simplest transition involves moving from one idea to a separate one that supports the same overall argument. Try using these phrases when you want to introduce a second correlating idea:
- Additionally
- In addition
- Also
- Secondly
- Furthermore
- Another key thing to remember
- In the same way
- Similarly
- Likewise
- Correspondingly
Example: Additionally, public parks increase property value because home buyers prefer houses that are located close to green, open spaces.
Another type of transition involves restating. It’s often useful to restate complex ideas in simpler terms to help the reader digest them. When you’re restating an idea, you can use the following words:
- In other words
- To put it another way
- That is to say
- To put it more simply
Example: “The research showed that 53% of students surveyed expressed a mild or strong preference for more on-campus housing. In other words, over half the students wanted more dormitory options.”
Often, you’ll need to provide examples to illustrate your point more clearly for the reader. When you’re about to give an example of something you just said, you can use the following words:
- For instance
- To give an illustration of
- To exemplify
- To demonstrate
- As evidence
Example: Humans have long tried to exert control over our natural environment. For instance, engineers reversed the Chicago River in 1900, causing it to permanently flow backward.
Sometimes, you’ll need to explain the impact or consequence of something you’ve just said.
When you’re drawing a conclusion from evidence you’ve presented, try using the following words:
- Thus
- As a result
- Hence
- Therefore
- Accordingly
- Due to
- As you can see
- This suggests that
- It follows that
- It can be seen that
- For this reason
- For all of those reasons
- Consequently
Example: “There wasn’t enough government funding to support the rest of the physics experiment. Thus, the team was forced to shut down their experiment in 1996.”
When introducing an idea that bolsters one you’ve already stated, or adds another important aspect to that same argument, you can use the following words:
- Moreover
- Further
- What’s more
- As well as
- Along with
- Besides
- Not only…but also
- Not to mention
- To say nothing of
- Another key point
Example: The volcanic eruption disrupted hundreds of thousands of people. Moreover, it impacted the local flora and fauna as well, causing nearly a hundred species to go extinct.
Often, you’ll want to present two sides of the same argument. When you need to compare and contrast ideas, you can use the following words:
- On the one hand / on the other hand
- Conversely
- However
- Alternatively
- In contrast to
- On the contrary
- Whereas
- By contrast
- In comparison
Example: On the one hand, the Black Death was undoubtedly a tragedy because it killed millions of Europeans. On the other hand, it created better living conditions for the peasants who survived.
Finally, when you’re introducing a new angle that contradicts your previous idea, you can use the following phrases:
- Having said that
- That said
- Even so
- Then again
- Differing from
- Granted
- Despite
- Yet
- In spite of
- While
- With this in mind
- Provided that
- Nevertheless
- Nonetheless
- Notwithstanding
- Admittedly
Example: Shakespearean plays are classic works of literature that have stood the test of time. Having said that, I would argue that Shakespeare isn’t the most accessible form of literature to teach students in the twenty-first century.
Good essays include multiple types of logic. You can use a combination of the transitions above to create a strong, clear structure throughout the body of your essay.
Strong Verbs for Academic Writing
Verbs are especially important for writing clear essays. Often, you can convey a nuanced meaning simply by choosing the right verb.
You should use strong verbs that are precise and dynamic. Whenever possible, you should use an unambiguous verb, rather than a generic verb.
For example, alter and fluctuate are stronger verbs than change, because they give the reader more descriptive detail.
Here are some useful verbs that will help make your essay shine.
Verbs that show change:
- Alter
- Accommodate
- Evolve
- Fluctuate
- Generate
- Transform
- Transition
- Vary
Verbs that relate to causing or impacting something:
- Constrain
- Control
- Govern
- Ignite
- Impact
- Influence
- Inhibit
- Initiate
- Instigate
- Introduce
- Promote
- Provoke
- Stimulate
- Trigger
Verbs that show increase:
- Advance
- Develop
- Enlarge
- Exceed
- Extend
- Facilitate
- Improve
- Implement
- Maximize
Verbs that show decrease:
- Alleviate
- Cease
- Decline
- Depress
- Descent
- Deteriorate
- Minimize
- Subside
- Reduce
Verbs that relate to parts of a whole:
- Comprises of
- Is composed of
- Constitutes
- Encompasses
- Includes
-
Incorporates
Verbs that show a negative stance:
-
Caution
- Challenge
- Contend
- Contradict
- Deny
- Disagree
- Dismiss
- Dispute
- Disregard
- Invalidate
- Misconstrue
- Negate
- Refute
- Reject
- Question
Verbs that show a positive stance:
- Admit
- Advocate
- Affirm
- Assert
- Complement
- Emphasize
- Endorse
- Highlight
- Declare
- Maintain
- Substantiate
- Suggest
- Support
- Underscore
- Uphold
- Validate
- Verify
Verbs that relate to drawing conclusions from evidence:
- Allude
- Attest
- Confirm
- Convey
- Corroborate
- Demonstrate
- Document
- Entail
- Establish
- Hint
- Imply
- Indicate
- Present
- Reveal
- Signify
- Summarize
- Surface
- Unearth
- Yield
Verbs that relate to thinking and analysis:
- Analyze
- Appraise
- Assess
- Believe
- Clarify
- Concede
- Contend
- Consider
- Contemplate
- Define
- Derive
- Determine
- Diagnose
- Discuss
- Dissect
- Evaluate
- Examine
- Explore
- Hypothesize
- Identify
- Ignore
- Infer
- Interpret
- Investigate
- Observe
- Perceive
- Postulate
- Presume
- Recognize
- Refer
- Scrutinize
- Speculate
- Surmise
- Theorize
Verbs that relate to showing information in a visual format:
- Denote
- Depict
- Describe
- Display
- Illustrate
- Portray
- Represent
- Typify
Useful Adjectives and Adverbs for Academic Essays
You should use adjectives and adverbs more sparingly than verbs when writing essays, since they sometimes add unnecessary fluff to sentences.
However, choosing the right adjectives and adverbs can help add detail and sophistication to your essay.
Sometimes you’ll need to use an adjective to show that a finding or argument is useful and should be taken seriously. Here are some adjectives that create positive emphasis:
- Beneficial
- Clear
- Effective
- Important
- Invaluable
- Main
- Major
- Persuasive
- Relevant
- Significant
- Strong
- Successful
- Unbiased
- Useful
- Valid
- Valuable
Other times, you’ll need to use an adjective to show that a finding or argument is harmful or ineffective. Here are some adjectives that create a negative emphasis:
- Biased
- Controversial
- False
- Flawed
- Insignificant
- Invalid
- Irrelevant
- Limited
- Minor
- Questionable
- Unnecessary
- Unrealistic
Finally, you might need to use an adverb to lend nuance to a sentence, or to express a specific degree of certainty. Here are some examples of adverbs that are often used in essays:
- Accordingly
- Adequately
- Barely
- Briefly
- Certainly
- Completely
- Comprehensively
- Consequently
- Entirely
- Exhaustively
- Extensively
- Generally
- Hardly
- Initially
- Nearly
- Possibly
- Presumably
- Probably
- Regularly
- Respectively
- Scarcely
- Surprisingly
- Thoroughly
- Typically
Using these words will help you successfully convey the key points you want to express. Once you’ve nailed the body of your essay, it’s time to move on to the conclusion.
Words to Use in Your Essay Conclusion
The conclusion of your paper is important for synthesizing the arguments you’ve laid out and restating your thesis.
In your concluding paragraph, try using some of these essay words:
- In conclusion
- To summarize
- To sum up
- In summary
- In a nutshell
- In brief
- In short
- In essence
- All in all
- Given the above
- As described
- All things considered
- Finally
- Lastly
Example: In conclusion, it’s imperative that we take action to address climate change before we lose our coral reefs forever.
In addition to simply summarizing the key points from the body of your essay, you should also add some final takeaways. Give the reader your final opinion and a bit of a food for thought.
To place emphasis on a certain point or a key fact, use these essay words:
- Unquestionably
- Undoubtedly
- Particularly
- Especially
- Importantly
- Singularly
- Chiefly
- Namely
- Conclusively
- It should be noted
- Above all
- Ultimately
- On the whole
Example: Ada Lovelace is unquestionably a powerful role model for young girls around the world, and more of our public school curricula should include her as a historical figure.
These concluding phrases will help you finish writing your essay in a strong, confident way.
How to Improve Your Essay Writing Vocabulary
There are many useful essay words out there that we didn’t include in this article, because they are specific to certain topics.
If you’re writing about biology, for example, you will need to use different terminology than if you’re writing about literature.
So how do you improve your vocabulary skills?
The vocabulary you use in your academic writing is a toolkit you can build up over time, as long as you take the time to learn new words.
One way to increase your vocabulary is by looking up words you don’t know when you’re reading.
Try reading more books and academic articles in the field you’re writing about and jotting down all the new words you find. You can use these words to bolster your own essays.
You can also consult a dictionary or a thesaurus. When you’re using a word you’re not confident about, researching its meaning and common synonyms can help you make sure it belongs in your essay.
Don’t be afraid of using simpler words. Good essay writing boils down to choosing the best word to convey what you need to say, not the fanciest word possible.
Finally, you can use ProWritingAid’s synonym tool or essay checker to find more precise and sophisticated vocabulary. Click on weak words in your essay to find stronger alternatives.
There you have it: our compilation of the best words and phrases to use in your next essay. Good luck!
Take your writing to the next level:
20 Editing Tips From Professional Writers
Whether you are writing a novel, essay, article, or email, good writing is an essential part of communicating your ideas.
This guide contains the 20 most important writing tips and techniques from a wide range of professional writers.
Have you tried ProWritingAid yet? What are you waiting for? It’s the best tool for making sure your copy is strong, clear, and error-free!