Word search. Find 11 names of the shops.
e b o o k s h o p t n g
c a f e e f y j k l ‘s r
l k r o u t h k g m v e
o e f s t r e r g v h j e
t r e c o r d s h o p n
h y a r y e t h b v d g
e n e w s a g e n t ‘s r
s s f c h e m I s t ‘s o
s a f l o r I s t ‘s u c
h o t h p g y o a e ‘s e
o u p r e d g b c k l r
p s h o e s h o p j a ‘s
Слайды и текст этой презентации
Слайд 1
Word search. Find 11 names of the shops.
Слайд 2
Fill in the gaps with a/an, the.
1. He
has got ____ cat. ____ cat is on the
sofa.
2. She sees ____ monkey. ____ monkey is funny.
3. We
have got ____ house. ____ house is big.
4. They see ____ flower. ____ flower is red.
5. I read ____ book. ____ book is very interesting.
- Имя файла: word-search-find-11-names-of-the-shops.pptx
- Количество просмотров: 37
- Количество скачиваний: 0
Module 9. MODERN LIVING
1. Complete the sentences. Use the names of the shops in the frame.
bakery florist’s café shoe shop newsagent’s greengrocer’s toy shop bookshop chemist’s record shop clothes shop jeweller’s
- We buy bouquets at ________________.
- I love cakes. I buy them at _______________.
- When I need pills I go to ________________.
- I want to buy a book of sonnets by W. Shakespeare. So I need to find the nearest ______________.
- Mummy, where can I buy a new CD of Diana Krall? – You can do it at ______________. It’s in jazz section.
2. Word search. Find 11 names of the shops.
e |
b |
o |
o |
k |
s |
h |
o |
p |
t |
n |
g |
c |
a |
f |
e |
e |
f |
y |
j |
k |
l |
‘s |
r |
l |
k |
r |
o |
u |
t |
h |
k |
g |
m |
v |
e |
o |
e |
f |
s |
t |
e |
r |
g |
v |
h |
j |
e |
t |
r |
e |
c |
o |
r |
d |
s |
h |
o |
p |
n |
h |
y |
a |
r |
y |
e |
t |
h |
b |
v |
d |
g |
e |
n |
e |
w |
s |
a |
g |
e |
n |
t |
‘s |
r |
s |
s |
f |
c |
h |
e |
m |
i |
s |
t |
‘s |
o |
s |
a |
f |
l |
o |
r |
i |
s |
t |
‘s |
u |
c |
h |
o |
t |
h |
p |
g |
y |
o |
a |
e |
‘s |
e |
o |
u |
p |
r |
e |
d |
g |
b |
c |
k |
l |
r |
p |
s |
h |
o |
e |
s |
h |
o |
p |
j |
a |
‘s |
List them:
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
3. Match the translation
- Time flies!
- Stop piping the eyelike a crocodile!
- Mind your eye!
- Christie will fill the bill!
- It isn’t cricket!
а.Это нечестно!
б.Гляди в оба!
в.Кристи будет гвоздем программы!
г.Время летит!
д Не реви!
4. Fill in the gaps with a/an, the.
1.He has got ____ cat. ____ cat is on the sofa.
2.She sees ____ monkey. ____ monkey is funny.
3.We have got ____ house. ____ house is big.
4.They see ____ flower. ____ flower is red.
5.I read ____ book. ____ book is very interesting.
5. Match the English and the Russian words/sentences.
English |
Russian |
Look at the sign. |
Знак гласит … |
I’m so bored! |
Они потрясающие! |
They’re fantastic! |
Посмотри на знак! |
Let’s take a photo! |
Почему бы тебе не сходить в кафе? |
The sign says… |
Мне так скучно! |
Why don’t you go to the café? |
Давай сфотографируем! |
СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Была в сети 14.04.2023 07:47
Коурова Алёна Сергеевна
учитель иностранных языков
33 года
707
55 823
12.03.2018 05:32
Открытый урок предназначен для учащихся 6 класса. Включает в себя изучение новой лексики, развитие говорение и создание микро проекта. Работают учащиеся в группах
Просмотр содержимого документа
«распечатать»
Просмотр содержимого презентации
«Презентация Microsoft Office PowerPoint»
Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей
Похожие файлы
Учебник «Английский в фокусе» для 5 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2006
Цели урока:
— формирование лексических и грамматических навыков и умений в процессе самостоятельной работы над темой;
Оборудование: разноуровневые карточки, карта достижений.
Проект урока
№ |
Этап урока |
Время |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
1 |
Организацион- |
2 минуты |
Знакомит с темой урока и целью |
Ставят себе цель выполнить упражнения на карточках и тест на компьютере, достичь той отметки, которую желают получить за урок |
2 |
Самостоятельное изучение материала. Работа с разноуровневыми карточками: |
36 минут |
Раздает карточки. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания. |
Изучают самостоятельно теоретический материал. Выполняют |
3 |
Рефлексия |
2 мину |
Подводит итог, анализирует таблицу |
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом |
4 |
Индивидуальное домашнее задание |
1 мину |
Желающие записывают задание |
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. The theme of our lesson today is “Let’s go” we are going to work with new words and phrases. At the lesson you will study Grammar reference and have some practice with the cards and exercises in your books to check your knowledge. And you will appreciate your results yourselves.
If you want to get a “5” you are to do cards 1-3
If you want to get a “4” you are to do cards 1-2
If you want to get a “3” you are to do card 1
Card 1.
Word search. Find 11 names of the shops.
e |
b |
o |
o |
k |
s |
h |
o |
p |
t |
n |
g |
c |
a |
f |
e |
e |
f |
y |
j |
k |
l |
‘s |
r |
l |
k |
r |
o |
u |
t |
h |
k |
g |
m |
v |
e |
o |
e |
f |
s |
t |
e |
r |
g |
v |
h |
j |
e |
t |
r |
e |
c |
o |
r |
d |
s |
h |
o |
p |
n |
h |
y |
a |
r |
y |
e |
t |
h |
b |
v |
d |
g |
e |
n |
e |
w |
s |
a |
g |
e |
n |
t |
‘s |
r |
s |
s |
f |
c |
h |
e |
m |
i |
s |
t |
‘s |
o |
s |
a |
f |
l |
o |
r |
i |
s |
t |
‘s |
u |
c |
h |
o |
t |
h |
p |
g |
y |
o |
a |
e |
‘s |
e |
o |
u |
p |
r |
e |
d |
g |
b |
c |
k |
l |
r |
p |
s |
h |
o |
e |
s |
h |
o |
p |
j |
a |
‘s |
List them:
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
- _____________________________
III. Самостоятельное изучение теоретического материала S/b p. GR6 Module 9
- Употребление артикля a, an и the
- Выражение и значение модального глагола must
Новая лексика
Английский вариант |
Русский вариант |
pair |
пара |
magazine |
журнал |
Don’t miss it |
Не пропустите |
quiet |
тихий |
Main character |
Главный герой |
Card 2. W/b ex. 6 р. 70 circle the correct answer
Card 3. W/b ex. 7 р. 70 translate into English
Card 4. (extra cаrd) W/b. ex.2 p.69 Fill in the gaps with a/an/the/- and translate into Russian
IV.Рефлексия
Teacher: Dear children! The time is up! You have done much hard work at the lesson and have learnt many new things. Let’s look at the register and analyze our achievements: —students have done 2 cards, — students have done 2 cards and the test. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
V.Индивидуальное домашнее задание.
Teacher: You can take your H/w.
W/b Ex. 8 p. 70
Бирюкова Наталья Наилевна
МБОУЛицей № 68 г. Уфа
lyceum68.ru