Click the card to flip 👆
https://learnenglish.britishcouncil.org/general-english/word-on-the-street/art/pop-up-galleries
Sets found in the same folder
Other sets by this creator
Verified questions
literature
Verified answer
literature
Verified answer
literature
Verified answer
literature
Verified answer
Recommended textbook solutions
Tonal Harmony, Workbook
8th Edition•ISBN: 9781259686764 (1 more)Byron Almen, Dorothy Payne, Stefan Kostka
1,387 solutions
U.S. History
1st Edition•ISBN: 9781938168369John Lund, Paul S. Vickery, P. Scott Corbett, Todd Pfannestiel, Volker Janssen
567 solutions
Other Quizlet sets
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
ОДИНЦОВСКАЯ ГИМНАЗИЯ №13
Технологическая
карта урока английского языка «Искусство ли это?»
Учитель: Андреева Марина Владимировна
Класс:
9
Предмет:
английский язык
Учебник:
Spotlight
9 («Английский в фокусе 9 класс»), авторы Ю.Е.Ваулина, Дж.Дули, О.Е.Подоляко,
В.Эванс, Москва: Просвещение, 2019.
Название
раздела, темы:Модуль 5 «Искусство и Литература»,
первый урок модуля «Искусство ли это?» (“IsitArt?”)
Цель
урока: развитие коммуникативной
компетенции и культуры общения учащихся по теме «Виды искусства».
Задачи
урока:
Учебные:
ü
обеспечить обогащение и
закрепление лексического запаса учащихся по теме «Искусство»;
ü обеспечить
отработку навыков монологической и диалогической речи.
Развивающие:
создать
условия для развития познавательных
способностей учащихся с помощью лингвострановедческой информации
ü
развития навыков аудирования;
ü
развития речевых и языковых
способностей, памяти, внимания, восприятия и воображения;
ü развития
иноязычной языковой компетенции (способность учащихся использовать полученную информацию
в различныхситуациях);
ü развития
мировоззрения;
ü развития
кругозора учащихся в области искусства, кинематографа.
Воспитательные:
создать условия для
ü поддержания
интереса к изучению английского языка;
ü совершенствования
умений работать в коллективе: внимательно слушать собеседника, вежливо
реагировать на просьбы и вопросы собеседника, вступать в общение;
ü воспитания
в детях любви к своей «малой родине», городу, в котором они живут;
ü содействовать
формированию собственных взглядов и точки зрения на поставленный вопрос.
Планируемые результаты:
Предметные: знакомство обучающихся с различными видами искусства, новой
лексикой по теме; отработка лексических единиц в речи, продолжить развитие
навыков аудирования, навыков беседы о предметах искусства;
Познавательные УУД: самостоятельное выделение и формулирование
познавательной задачи, поиск и выделение необходимой информации (при аудировании),
выбор языковых средств в зависимости от конкретных ситуаций речевого
иноязычного общения, рефлексия деятельности по овладению иностранным языком,
контроль и оценка процесса и результатов иноязычной речевой деятельности, смысловое
чтение и слушание (осмысление цели чтения, выбор вида чтения в зависимости от
коммуникативной задачи, извлечение необходимой информации из прослушанного
текста, определение основной и второстепенной информации).
Личностные УУД:формирование ответственного отношения к учению,
готовности к саморазвитию и самообразованию;коммуникативнойкомпетентности в
общении и сотрудничестве со сверстниками.
Регулятивные УУД: определение последовательности промежуточных целей
овладения речевой деятельностью на иностранном языке с учетом конечного результата
– способности использовать иностранный язык как средство общения; умение
действовать по предложенному плану и самостоятельно планировать свою учебную и
речевую деятельность, вероятностное прогнозирование при восприятии текстов на
слух; предвосхищение результатов своей деятельности по овладению иностранным
языком и уровня своих умений, умение сосредоточиться на выполнении речевых
действий, умение проявить настойчивость и усилие для достижения поставленной
цели.
Коммуникативные УУД: планированиеучебного сотрудничества с учителем и
сверстниками, соблюдение правил речевого поведения, умение с достаточной
полнотой выражать мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации, учет позиции партнеров по общению, умение задать вопросы, необходимые
для организации собственной речевой деятельности.
Метапредметные: умение работать в группе, строить логические
рассуждения, умозаключения; адекватно и осознанно использовать речевые средства
в соответствии с задачей коммуникации; осуществлять действия по образцу и
заданному правилу; выслушивать точку зрения, мнение собеседника, анализировать
объект с целью сформирования собственного мнения о нём.
План |
Методы |
Деятельность |
Деятельность |
Этап 1. Организационный |
|||
Организация Мотивирование к учебной деятельности. |
Словесный, метод мотивации учебной деятельности |
Приветствие. На Примерные -Теперь Good afternoon, — Now you see we |
Дети Ответы Учитель |
Этап |
|||
1. «Вхождение» |
Проблемный, метод фронтальной организации учащихся |
— — — — Look Which Art, Right |
Дети Ответы -Искусство! -Будем |
2. |
— — Хорошо Now open your Good job, thank — — Прекрасно That was Thank you for |
Дети Ответы — — |
|
Этап 3. Организация и самоорганизация учащихся в ходе дальнейшего |
|||
1.Актуализация |
— Искусство Во Давайте — Вы — Чтобы — Молодцы! -Согласна Учитель (СЛАЙДЫ 8-12) Art Now, Absolutely |
Дети По Дети Ответы Ответы Ответы |
|
2. |
—Сегодня После — — — — Что такое ‘pop-up gallery’? — А После — Итак, — — Молодцы! (СЛАЙД 14) Today I want to After the first Now you have Now discuss your Choose a person Thank you. Can Now will you After the second What is a pop-up Let’s look at Well done, boys personal virtual |
Дети смотрят Дети работают Дети работают Представители Дети Дети Ответ Ответы и Дети |
|
3.Физкультминутка |
— Да, я Добро Конечно, I’m inviting you Look at the You are welcome |
Учащиеся |
|
Этап |
|||
1. 2. |
Проблемный |
(СЛАЙД Пока не — А — Отлично. — Внимание, — Огромное Эта Look at this Look at this unusual We have two You time is The second Thank you for Yes, it’s from “The |
Дети отвечают, Учащиеся Учащиеся Учащиеся Если |
Этап 5. |
|||
Подведение |
— — «Искусство — А — — So many people, Lifeisshort, artislong. Now look at our As for me, art A little magic Right, that’s What is left? |
Учащиеся Ответы Смотрят Два |
|
|
|||
Инструктаж |
— Всех Thank The |
Учащиеся |
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Разработку
данного урока рекомендую всем учителям английского языка, преподающих в 9
классе, так как содержание данного урока, используемые средства и ресурсы имеют
большое воспитательное и образовательное значение для подростков. Некоторые
элементы и идеи урока можно использовать при проведении классных часов,
посвящённых искусству, кинематографии.
Использованные
ресурсы:
1. http://learnenglish.britishcouncil.org/en/word—street/pop—galleries
2. Учебник
английского языка для 9 классов общеобразовательных учреждений «Spotlight 9» /
Ваулина Ю.В., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В. Москва: Просвещение, 2019
Приложение
1
Задания
группам по видеосюжету
Group 1
1.
In which city were the
galleries shown in the video?
p) London
a)
Manchester
j) Belfast
2.
Which gallery the man DOESN’t
mention?
o)the National
Gallery
i)the National
Portrait Gallery
e) Queen’s
Gallery
3.
How long do pop-up
galleries usually stay open for?
f) a few
hours
r) a few
days
s) a few
month
4.
Pop-up galleries display
work by what kind of artists?
b) classic
artists
h) established
artists
s) emerging
artist
5.
Pop-up galleries are …
y) visited
by young audience after paying 5 pounds
o) free to
come in.
u) very
expensive
6.
If the pop-up galleries
weren’t there, how would these buildings be used?
m) They’d
be shops.
n) They’d
be empty.
l) They’d
be houses.
7.
What did the visitors to
the gallery think of it?
a) They all liked it.
p) Some of them liked it, but some of them not.
t) They all disliked it.
Group 2
1.
In which city were the
galleries shown in the video?
v) London
a)
Manchester
j) Belfast
2.
Which gallery the man DOESN’t
mention?
o)the National
Gallery
d)the National
Portrait Gallery
i) Queen’s
Gallery
3.
How long do pop-up galleries
usually stay open for?
f) a few
hours
r) a few
days
s) a few
month
4.
Pop-up galleries display
work by what kind of artists?
b) classic
artists
h) established
artists
t) emerging
artist
5.
Pop-up galleries are …
y) visited
by young audience after paying 5 pounds
u) free to
come in.
o) very
expensive
6.
If the pop-up galleries
weren’t there, how would these buildings be used?
y) They’d
be shops.
a) They’d
be empty.
e) They’d
be houses.
7.
What did the visitors to
the gallery think of it?
l)
They all liked it.
p) Some of them liked it, but some of them not.
t) They all disliked it.
Group 3
1.
In which city were the
galleries shown in the video?
g) London
a)
Manchester
j) Belfast
2.
Which gallery the man DOESN’t
mention?
o)the National
Gallery
i)the National Portrait
Gallery
a) Queen’s
Gallery
3.
How long do pop-up
galleries usually stay open for?
f) a few
hours
l) a few
days
s) a few
month
4.
Pop-up galleries display
work by what kind of artists?
b) classic
artists
h) established
artists
l) emerging
artist
5.
Pop-up galleries are …
y) visited
by young audience after paying 5 pounds
e) free to
come in.
u) very
expensive
6.
If the pop-up galleries
weren’t there, how would these buildings be used?
m) They’d
be shops.
r) They’d
be empty.
l) They’d
be houses.
7.
What did the visitors to
the gallery think of it?
y) They all liked it.
o) Some of them liked it, but some of them not.
e) They all disliked it.
2.96591 |
ChristmasWed, 08 Aug 12 It’s Christmas! Ashlie and Stephen are cooking for their parents, but there’s so much to be done. The pair have to buy presents and Ashlie needs to cook the turkey, roast the potatoes and make the stuffing. And Stephen? Well, for Stephen, Christmas is a holiday… Amandeep visits the famous Fortnum & Mason department store in London to see the Christmas window displays and discover more about one of the most important aspects of Christmas — shopping! |
|
3.98611 |
ArtWed, 01 Aug 12 Ashlie and Stephen are at an art market to buy things for Ashlie’s flat. But the brother and sister can’t stop arguing over who can make better art. To settle it, they decide to have a competition. Who is the best artist? And who is the best salesperson? Reporter Joe explores London’s newest art events: pop-up galleries. He interviews the artists and art enthusiasts who visit these tiny temporary exhibitions. |
|
4.083335 |
Indoor SportsWed, 25 Jul 12 In this episode, Ashlie and Stephen are all set to go to the beach with their two young cousins, Ellie and Joe. But the changeable English weather has other plans and they have to visit an indoor sports centre instead. Ashlie and Ellie go snowboarding and Stephen takes Joe to the climbing wall to show off his Spiderman skills… Amandeep goes behind the scenes at the BBC weather centre to see how weather forecasts are made and to get to the bottom of every British person’s favourite conversation topic: the weather! |
|
4.105265 |
YorkWed, 18 Jul 12 Ashlie and Stephen are going north this time, to the beautiful historic city of York. Stephen is thinking of trying his hand at archaeology, but Ashlie wants to go shopping! They visit the Jorvik museum to find out what York looked — and smelled — like a thousand years ago, and Stephen tries to persuade Ashlie to go digging for treasure… Reporter Amandeep also goes to York to find out how important Britain’s history is in helping the tourism industry, attracting visitors from all over the world. |
|
3.5 |
FlathuntingWed, 11 Jul 12 Ashlie’s sick of where she lives — nothing works and her flat is too pink! Stephen helps her to find her dream home, but makes a terrible mistake when it comes to moving house… Meanwhile, Amandeep investigates some of the UK’s most unusual housing, and sees how we might live 20 years from now. |
Просмотров: 4,160 | Время: 03:53 | Голосов: +1 +1 | Скачать
Скачать клип Pop up Galleries Word on the Street Art British Council
Слайд 1
The art and science of building.
The art
of performing movements to music.
The art of making
written works, which are of artistic value.
The art of
performing on the stage.
The art of making pictures by using paints.
The art of making pictures or representing objects, plans, etc.
The art of making films.
The art of shaping solid representations of people, animals or objects out of stone, wood, clay, metal, etc.
The art of arranging sounds in patterns, especially to produce a pleasing effect.
ARCHITECTURE DANCING LITERATURE THEATRE PAINTING DRAWING CINEMA SCULPTURE MUSIC
Слайд 2
TYPES OF ART
DANCING
THEATRE
CINEMA
ARCHICTURE
SCULPTURE
LITERATURE
MUSIC
PAINTING
DRAWING
Слайд 3
Check your answers: https://www.englishclub.com/esl-games/vocabulary/crossword-arts-1.htm
Arts
Crossword
Слайд 4
Pop-up Galleries
There’s more to London’s art scene than
just its world-famous galleries. Join Joe as he finds
out about a new kind of gallery…
BEFORE YOU WATCH
Think
about the following questions:
1. Where do you normally go to see art?
2. What kind of places new art for sale in your country?
3. Why might artists like a smaller place to show their art?
Now watch Joe discover the world of pop-up galleries.
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street/pop-galleries
Слайд 5
Next go to the Tasks.
What is a “pop-up
art gallery”?
Answer the comprehension question. Choose the correct description.
1. It’s a temporary exhibition in a traditional art
gallery where you can meet and chart with artists.
2. It’s a temporary exhibition at a school which tries to get young people interested in art.
3. It’s a temporary exhibition in an empty building where artists can show their works.
Check your answers:
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street/pop-galleries
Слайд 6
Watch again.
Answer the true/false questions about
pop-up galleries.
1. Pop-up galleries are quite a new
idea in London. T F
2. They’re created very quickly.
T F
3. They’re usually open for a few weeks or a month. T F
4. They’re usually open for a few weeks or a month. T F
5. They sometimes use buildings without the owner’s permission. T F
6. You have a pay a small fee to get in. T F
7. The atmosphere is less formal than in a normal gallery. T F
8. They usually show work by younger or newer artists. T F
9. Artists are not allowed to sell their work at a pop-up gallery. T F
Check your answers: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street/pop-galleries
Слайд 7
Roles In The Arts
Complete each sentence with a
word from the list:
1.actors 2.architect 3.artist
4.author
5.composer 6.dancers 7.director 8.musicians 9.
photographer 10. playwright
1. A symphony is played by …
2. A building is designed by an …
3. A book is written by an …
4. A ballet is performed by …
5. A painting is painted by an …
6. A piece of music is written by a …
7. A film is directed by a …
8. A play is performed by …
9. A photograph is taken by a …
10. A play is written by a …
Check your answers:
www.englishclub.com/esl-games/vocabulary/cloze-arts-1.htm
Слайд 8
Elements Of The Arts
Complete each sentence with a
word from the list:
1. architecture 2. dance production
3. fashion design 4. fiction writing
5.
film-making 6. musical composition 7. painting 8. poetry 9. sculpture
10. theatre production
1. Harmony, melody, rhythm and instrumentation are elements of …
2. Plot, theme, style and characterization are elements of …
3. Colour, form, composition and brushwork are elements of …
4. Screenplays, camera angles and acting performances are elements of …
5. Spatial form, texture and materials like metal and wood are elements of …
6. Scripts, stage design, lighting and acting performances are elements of …
7. Choreography, music, stage design and lighting are elements of …
8. Rhyme, rhythm, meter, imagery and symbolism are elements of …
9. Construction materials, form, space and light are elements of …
10. Fabrics, cut, color, style and texture are elements of …
Check your answers:
https://www.englishclub.com/esl-games/vocabulary/cloze-arts-7.htm
Слайд 9
How do you think
what is art?
What new
information
did you know?
What is art for you?
Слайд 10
http://www.youtube.com/watch?v=i15gMKjWD84
Слайд 11
I hope that you had
a good time.