Сообщество
Примеры из нашего сообщества
10000+ результатов для ‘hobbies game’
HOBBIES
Флэш-карты
от Alisakats
KIDS BOX 2 HOBBIES
Extreme Hobbies
Угадай буквы
от Mikhailina2
English
Hobbies
Sports and hobbies
Поиск слов
от Vmolchanova
Kids box 2 U10 Our hobbies
HOBBIES AND SPORTS. LIKE, LOVE, DON’T LIKE
Случайное колесо
от Alisakats
KIDS BOX 2 HOBBIES
hobbies memory game
Совпадающие пары
от Minhorina
2-й класс
3 класс
4-й класс
Начальная школа / начальная
English
Hobbies guessing game
Перевернуть плитки
от Mkurkova1
Starlight 3 Module 4 Talent show
Сопоставить
от Juliadron1987
3 класс
Начальная школа / начальная
English
Actions
Hobbies
Kid’s Box 2 — U10 Our Hobbies — Image quiz
Викторина с изображением
от Vmolchanova
Kids box 2 U10 Our hobbies
Hobbies vocabulary game explain the hobbies
Случайные карты
от Lunnchestnut
HOBBIES
Случайное колесо
от Sidorchukmrn
Hobbies
Сопоставить
от Ksenia7
Hobbies
Случайное колесо
от Firstvirus1
Hobbies
Викторина
от Jane37
Hobbies
Групповая сортировка
от Marsla
Hobbies
Сопоставить
от Anna1693
Spotlight 7
Hobbies
Сопоставить
от Maryys
KB2 — U10 Our hobbies — questions with «like / love doing smth»
Привести в порядок
от Vmolchanova
Kids box 2 U10 Our hobbies
McMillan Hobbies Sport and game
Сопоставить
от Oksana6
SM 3 hobbies memory game
Лента конвейера
от Mkurkova1
KB2 — U10 Sports and hobbies — picture story split sentences
Сопоставить
от Vmolchanova
Kids box 2 U10 Our hobbies
Hobbies
Случайное колесо
от Julia16998
Hobbies (Elementary Solutions) Unit 2A
Сопоставить
от Mashaskor
English
Hobbies/ free time
Hobbies
Случайные карты
от Beeskneesenglish
Begginers
Hobbies
Групповая сортировка
от Heini92
Hobbies
Найди пару
от Lorapolspb
Hobbies
Случайное колесо
от Irinamakar
Hobbies
Сопоставить
от Rachelvdroid
Hobby
hobbies
Викторина
от Vystavkinanadez
Hobbies
Откройте поле
от Myagkovaangelin
Starlight 3 Module 4 Talent show
Выиграй или проиграй викторину
от Juliadron1987
Beginner
3 класс
Начальная школа / начальная
English
Actions
Hobbies
hobbies
Сопоставить
от Iblilyaib
Hobbies
Случайное колесо
от Daryabolgova
Hobbies (Balloon Pop)
Сбить воздушный шар
от Egorliskin
Wordsearch Hobbies
Поиск слов
от Jane37
Hobbies
Случайное колесо
от Panicheva131219
Hobbies
Викторина
от Inotext
Spotlight 3
Hobbies
Перевернуть плитки
от Mkurkova1
hobbies
Откройте поле
от Oksana47
Hobbies
Викторина «Игровое шоу»
от Dardanelka99
Hangman Hobbies
Угадай буквы
от Jane37
hobbies
Викторина с изображением
от Katisoboleva
Hobbies
Викторина
от Mia20890
anagram Hobbies
Анаграмма
от Jane39
Memo game my hobbies KB 2
Совпадающие пары
от Ksenya13u
Animals Who’s bigger?
Случайные карты
от Jllavrova
board game
Hobbies
Случайное колесо
от Oksi1297n
Hobbies
Сопоставить
от My12box
hobbies
Сопоставить
от Marialazareva3
Hobbies
Случайное колесо
от Gorshenevairina
hobbies
Случайные карты
от Maltaza
Hobbies Hangman
Угадай буквы
от Mkurkova1
Hobbies
Сопоставить
от Coeurvaincu
A1
Power Up 1
English
What`s wrong sports
Диаграмма с метками
от Katimusia
whats wrong baseball game
Hobbies
Сопоставить
от Hop
Hobbies
Сопоставить
от Mishakinaao
Hobbies
Совпадающие пары
от Ksenia5
hobbies
Поиск слов
от Himrandel
Hobbies
Анаграмма
от Britannikapopov1
hobbies
Сопоставить
от Yelarina
Spotlight 5
Hobbies
Угадай буквы
от Mkurkova1
Teach ESL lessons about hobbies and interests with this fun hobbies activity video. In this activity, there are 10 pictures of hobbies. These pictures are hidden behind some colored shapes. As the shapes disappear, the students must try to guess what hobby is in the picture. Then students should make a sentence in English using the hobby vocabulary.
This activity is great for introducing or reviewing hobbies vocabulary in English. It is also good for practicing grammar to do with gerunds and infinitives. This activity is absolutely FREE. Simply show this video in class from this page or from YouTube.
ESL Hobbies Game
To play this game, simply show the video in class. There are ten pictures of hobbies hidden behind colored shapes. Students must guess what the hobby is and then make a sentence. This game also shows students how to talk about hobbies using gerunds and infinitives. For example, ‘I like painting.’ / ‘I like to paint.‘
More ESL Materials To Teach Hobbies
Hobbies PowerPoint Lesson
List of Hobbies In English With Pictures
Hobbies Worksheets
Home > Hobbies Match-Up
Welcome to our Hobbies Match-up for Starters. Learn words about different hobbies we do at this level of English by playing this game. Turn and listen to the words and match the pictures in the Hobbies Match-up.
5 minutes.Learning words hobbies.Early stages of learning English.
More fun activities on this topic:
The more words you encounter and understand, the broader your day-to-day vocabulary will become. Our word games and puzzles are an excellent way to help to reinforce spellings in your mind.
- Crosswords
- Flashcards
- Match-Up Games
- Word Puzzles
- Word Searches
Especially helpful are exercises that are focussed on a theme or topic as these provide word retention practice so you can be confident to read, write, speak and listen successfully.
- Vocabulary
At this beginner level, there are materials concerned with basic English vocabulary to provide confidence to speak at this basic level of English.
We add reading and writing exercises on a regular basis. Why not bookmark our site, so you can come back to practice anywhere or at any time of the day?
- Reading Part 1
- Reading Part 2
- Reading Part 3
- Writing Part 4
- Writing Part 5
In addition, we regularly add listening and speaking exercises in order to practise for this part of the A1 Movers test.
- Listening Part 1
- Listening Part 2
- Listening Part 3
- Listening Part 4
- Speaking Videos
- Speaking Part 1 and Part 2
- Speaking Part 3
- Speaking Part 4
Here are video of the full test from Cambridge Assessment English.
You see a big picture and you point to things. Then you put three things on the picture and answer questions about it.
You will see three pictures and you will answer three questions about each picture.
You will answer three questions with a word or short phrase.
План – конспект внеклассного мероприятия по английскому языку учителя ФГКОУ СОШ №8 Бойко Л.И.
Игра – соревнование по теме “Hobbies”
Цели:
-
повышение мотивации к изучению предмета «Иностранный язык»;
-
обобщение и закрепление пройденного материала по теме “Hobbies”;
-
развитие метапредметных связей для повышения функциональной грамотности учащихся (предметы «Иностранный язык» и «Информатика»).
Оборудование:
мультимедийный проектор и Smartboard, видеокурс “Window
on Britain”(disc 2), компьютерный диск с интерактивными играми
“Triple Play”, школьная доска с магнитами, картинки по теме,
раздаточный материал (карточки с лексическими единицами)
для проведения конкурсов.
Жюри: учителя английского языка.
Предварительная подготовка: создание проектов «Мир увлечений нашего класса» в форме слайд – шоу и стенной газеты.
Оформление: в классе два игровых стола для команд, рабочий
стол для жюри, места для болельщиков, на доске — стенгазета
«Мир наших увлечений» и девиз игры “All work and no play makes
Jack a dull boy” («Умей дело делать – умей и позабавиться»).
Ход игры.
-
Вступление: приветствие, представление жюри и участников,
постановка цели мероприятия.
Good afternoon, dear friends. Good afternoon, dear guests. Today we’re
having a contest of two teams. (Team A from Form 8-A and Team B from Form 8-B.) They want to know who is better at English.
Let me introduce our adjudicators: … . There are also supporters from different forms: 8-A, 8-B, 8-C.
We’ve just studied the topic “Hobbies”. And the motto of our game is a
famous English proverb “All work and no play makes Jack a dull boy”.
-
Разминка. (Warming up.)
Teacher. (T.) What hobbies can people have?
Pupils. (P.) (give various answers)
T. To start with let’s watch a short film about popular activities in the
United Kingdom. Remember as many of them as you can.
Pupils watch WOB2, unit 5 “Leisure”, sequence 1. Then they name hobbies
of the British.
-
Видеоконкурс.
Previewing.
T. What are British teenagers fond of?
P. Give different answers.
T. Let us watch and find out who is right.
Pupils watch WOB2, unit 5 “Leisure”, sequence 2. Then they name British
teenagers’ hobbies.
T. What is the most popular activity of the British at home?
P. Give their ideas. Then they watch WOB2, unit 5 “Leisure”, sequence 6.
Announcing results.
-
Конкурс «Найди пару».
There are two cards on the board: one card with names of hobbies and
another one with names of different things. Match the things and the hobbies
to find pairs.
listening to music – CDs
photograghy – camera
swimming – the Black Sea
reading – books
collecting – coins, stamps, badges
travelling – transport, luggage
theatre – performance
watching TV – TV programmes
hiking – backpack
cinema – historical films
gardening – flowers
sport – ball
drawing – pencils
visiting museums – pictures, sculptures
-
Конкурс «Составь слово». (Unscramble.)
G N I R A N E D G GARDENING
C C L L T G N E O I COLLECTING
S N N G G I I SINGING
G D N N C I A DANCING
-
Конкурс «Снежный ком». (Snowball.)
Each team draws out a topic (one of hobbies) and makes up a story on it.
The first pupil makes up the first sentence, the next one repeats it and adds one more, the third pupil repeats these two sentences and adds one more…
The team that has a longer story is a winner.
-
Конкурс «Лексический стул». (Lexical chair.)
There’s a chair in the middle of the room. Two players walk around the
chair and the leader names words on the topic “Hobbies”. When the
leader names a word on the other topic, each player tries to be the first
one to sit on the chair.
-
Конкурс «Интерактивная игра». (Triple Play.)
1) T. Listen to the dialogue and name the activities these people are going to
do during their vacation.
(Playing tennis, swimming, hiking, reading, dancing.)
2) Playing the game with the computer “Word order in a sentence”.
-
Конкурс «Составь диалог». (Make up a conversation.)
T. Draw out a topic and present an unprepared conversation on it.
-
Конкурс «Движения». (Movers.)
The mover for Team A:
Pick up your pens, put them down,
Stand up, stamp your feet,
Look at the window, turn round.
Clap left, clap right,
Clap up, clap down,
Turn round, sit down,
Touch something … brown!
The mover for Team B:
Stand up, bend your knees,
Touch your toes,
Stand up, cross your fingers,
Touch your nose.
Stamp your feet, look at the door,
Point to the window, point to the floor.
Stand on your left leg,
Stand on your right,
Now sit down, touch something … white!
-
Chinese whispers.
A player of each team comes to the leader who whispers him (her) an
instruction to do something. Then the players give this instruction to each
other one by one in a whisper. The player who is the last one to hear the task
should fulfill it correctly.
-
Конкурс «Прыгающие картинки». (Jumping pictures.)
The members of each team close their eyes . At this time the teacher’s
assistant changes the places of any two pictures. When the pupils open
the eyes, they should name these pictures.
-
Конкурс проектов. (Presentation of the projects.)
Each team presents its project about their hobbies.
-
Подведение итогов. Награждение победителей.
Игра
на уроке английского языка в 5 классе.
Игра на уроке
английского языка по теме «Хобби» в 5 классе,
Учебник
: Афанасьева О.В. 2ч.Unit 4.
Цель: Формирование языковой компетенции на уроке английского
языка.
Задачи:
1. Активизировать лексический запас по теме
Хобби.
2. Активизировать речевое взаимодействие.
3. Организовать и развивать учебное
сотрудничество в группах.
4. Развивать умение применять полученные знания.
5. Повысить интерес и мотивацию к английскому
языку.
Game
“Big letters”.
Игра рассчитана на две команды.
Деление на
группы может производиться по желанию или путем жеребьевки. Команды придумывают
название и выбирают капитана, который будет озвучивать ответы или назначать
спикера. Команды сидят за «круглыми» столами, на столах должны быть ручки или
маркеры. Некоторые задания выполняются за столом. Время, отведенное на
выполнение задания, может варьироваться, но обязательно нужно проговорить
отведенный период времени и следить за ним. На разных сторонах доски пишется название
команд, здесь фиксируются итоги каждого раунда. В каждом раунде выигравшей
команде выдается буква, написанная на отдельном листе. Но команды не видят,
какая это буква. Лист располагается обратной стороной на участке доски,
отведенном для команды. Teacher: I’m glad to meet you at our game “Big
letters”. The topic of the game is Hobby.
Let’s greet the teams of the game.
The first team is “….”. The captain is …. . The
second team is “…”. The captain is …. Welcome!
To teams: You are going to have 4 rounds and the
final. You will get one letter for each win in a round. In the final you should
make a sentence with these letters.
Let’s start!
The first round is ”Word scrabble”.
Задача команд – составить правильные
вопросительные предложения.
На выполнение
задания отводится 2 минуты.
Во время
выполнения задания учитель просматривает предложения и в конце выделяет
правильные предложения. Учащиеся должны прочитать только правильные
предложения. Количество баллов равно количеству правильных предложений.
Победившая команда получает букву.
Teacher: You should make sentences
during two minutes.
1)… you have a pet?
a) do b)
is c) was
2)…Fred go to the history museum yesterday?
a) was b) did c)
does
3)…Ann interested in photography?
a) am b) doesn’t c)
is
4)… Mike teach his dog tricks or play tennis?
a) have b) did c)
am
5)… this bird a canary or a parrot?
a) is b)
am c) are
6)… Smirnovs go to the theatre or to the circus tomorrow?
a) will b)
do c) were
7) When … you buy a budgie?
a) is b)
am c) did
Who … badges and coins?
a) does collect b) did collected c)
collects
The second round is “Find
words”.
Задача команд из списка, состоящего из 20 слов,
выделить только те, которые непосредственно связаны с темой хобби. Одинаковые
списки слов подготовлены заранее на отдельных листах для каждой команды. Эти
списки можно напечатать крупным шрифтом и расположить их на обратной стороне
доски, тогда во время проверки результат виден всем. Если такой возможности
нет, то каждая команда выполняет задание за столом. Команды могут выделить
выбранные слова любым способом (подчеркнуть, обвести, отметить «галочкой»). На
выполнение задания отводится 1 минута.
Потом
капитан зачитывает список выбранных слов. Каждое правильное слово – 1 балл.
Команда, набравшая больше баллов, получает букву.
Teacher: You have a big list of words, please, find words about
school during one minute. ( на обратной
стороне доски, два одинаковых списка, учащиеся на листах подчеркивают слова,
читает один человек)
The third round is “Rebuses”.
Задача команд – разгадать ребусы. Каждой команде
предлагается по 6 одинаковых ребусов.
Необходимо
правильно написать загаданное слово. Знание значения слова не влияет на
получение балла.. На выполнение задания отводится 3 минуты. Сколько ребусов
отгадано правильно – столько баллов. Победившая команда получает букву.
Teacher: You should unriddle rebuses during 3 minutes.
The fourth round is “reading”.
Задача команды — правильно
прочитать текст. В тексте в некоторых словах перепутаны буквы.
Чья команда разгадает больше
слов, та и получает большее количество баллов.
Read the text about Ralph and His Friends and complete it with the active words. The letters
are mixed up here.
Ralph and His Friends
My name is Ralf. I’m from Spain, from Madrid. I have got a lot of 1.endfsri. They
have 2.iffeedrnt interests and 3.bhsobie.
Mario is a true 4.hoattreeger. He often goes to the theatre. He knows a lot about 5.ctroas and
their work.
Pedro is very good with 6.nialams.
His uncle works in a 7.ucrics. He is an
animal 8.tirarne. He works with bears. Pedro helps him. He looks after
little bears, feeds them, cleans their 9.agecs and
always watches them on the 10.nrgi.
Anna took up 11.tainnpig last
year. She can 12.wrda and paint 13.cturepis.
Not all of them are successful, but Anna is learning. She often goes to
picture 14.arllegies, reads books about painting and 15.npitears. She knows a lot about them.
I’m 16.lolecticng cars, not toy cars but car models. My 17.olloecctin is
very big. I have lorries, vans and sports cars. I’m 18.puodr of
my collection.
The fifth round is
«crocodile»
Один участник от команды выходит и изображает
слова (пантомима) с карточек, которые учитель показывает только ему. Если
показывающий не знает слово, то карточку нужно пропустить. Если он начал
изображать слово, то старается сделать это разными способами, пока команда не
отгадает слово. На это задание отводится 2 минуты, каждой команде предлагается
по 10 слов. Сколько слов отгадано, столько баллов получает команда. Если все 10
слов показаны раньше, чем истекает время, значит, раунд заканчивается раньше.
Во время выступления другие команды являются зрителями. Победившая команда
получает букву.
Teacher: You should choose one
person who will show different words. The team which will guess more words
during 2 min will be a winner.
singing, dancing, drawing,
riding a bike