Word game about london


Сообщество

Примеры из нашего сообщества

2706 результатов для ‘london’

Вы ищете страницу профиля London ?

London

London
Викторина

от Agimaeva

London

London
Викторина

от Vystavkinanadez

London

London
Викторина

от Anna1714

London

London
Диаграмма с метками

от Anastasia19061991

West End, Soho

West End, Soho
Групповая сортировка

от Astahov1994igor

English
London

London

London
Правда или ложь

от Lenagovorushka

English

LONDON QUIZ

LONDON QUIZ
Викторина

от Nastenka1551

Сферы 5

Name the word (3-5)

Name the word (3-5)
Случайное колесо

от Mariatronina

4-7
English
London

London Quiz

London Quiz
Викторина

от Belitskayap

 London

London
Викторина

от Yanalaoshi

London

London
Пропущенное слово

от Smolenskayaelen

Beрещагина 5 класс

London Quiz

London Quiz
Викторина

от Anastasiya13

London

London
Викторина с изображением

от Alina0023

London

London
Поиск слов

от Bakhovayana

London

London
Привести в порядок

от Gulidanna

Daily routine phrases - Queen Elizabeth

Daily routine phrases — Queen Elizabeth
Сопоставить

от Englishuniverse00

Daily routine
Great Britain
London
Spotlight 4

London

London
Сопоставить

от Olesiasemenova3

London Find the Match

London Find the Match
Найди пару

от Polina11

London

London
Случайное колесо

от Yelena5

London

London
Викторина «Игровое шоу»

от Alinachulina

4-й класс
Начальная школа / начальная
English

 London

London
Викторина

от Mikhailina2

English

London

London
Найди пару

от Piskarevaalina

6 класс

Crossword London

Crossword London
Кроссворд

от Asinovskaya

London Quiz

London Quiz
Викторина

от Sofyafridman

London

London
Сопоставить

от U95970302

London

London
Викторина «Игровое шоу»

от Lubsasky

English
Go Getter 3

London

London
Откройте поле

от Zeninaelena

London

London
Случайные карты

от Lerriksedova

Начальная школа / начальная
English
Academy Stars 3

London

London
Викторина

от U62398668

London

London
Поиск слов

от Tanya17

London

London
Диаграмма с метками

от Soniayanson

london

london
Сопоставить

от Moboxxx13

London

London
Найди пару

от Ekaterina26

London

London
Откройте поле

от Natalya103

London

London
Случайное колесо

от Andemiina2022

London

London
Сопоставить

от Languageportal2

London

London
Викторина

от Elenaarishina86

london

london
Откройте поле

от Abdulaziz89

 London QUIZ

London QUIZ
Викторина

от Marinakuzyuk

London

London
Диаграмма с метками

от Arina3

London Quiz

London Quiz
Викторина

от Gzabrusk

4-й класс
English

London

London
Сопоставить

от Smolinaaliya

 London

London
Викторина

от Nalex

London

London
Откройте поле

от Anastasiaangina

London

London
Упорядочивание

от Msp99

LONDON QUIZ

LONDON QUIZ
Викторина

от Sipovichk

London

London
Викторина

от Evgenia30

6 класс
English

London

London
Угадай буквы

от Gulidanna

 London

London
Поиск слов

от Languageportal2

London

London
Викторина

от Elizavetaburnas

English

London

London
Правда или ложь

от Muminatkerimhan1

London

London
Откройте поле

от Pronyakovva

5-й класс
6 класс
7-й класс
English
география

 London

London
Викторина

от Oksana12

London

London
Сопоставить

от Balukova

London

London
Пропущенное слово

от Pinkie1

London

London
Диаграмма с метками

от Languageportal2

 London

London
Пропущенное слово

от Tatianakokoz

London

London
Случайные карты

от Bsubbotina

London

London
Викторина с изображением

от Snovikova

London Wordsearch

London Wordsearch
Поиск слов

от Itsmeugenie

Лондон Word Lanes

Вы попали на наш веб-сайт, который предлагает ответы на игру Word Lanes. Некоторые уровни очень сложные, поэтому мы решили сделать это руководство, которое может помочь вам найти Word Lanes Лондон ответы, если вы не можете пройти пазл самостоятельно. Используя наш сайт, вы сможете быстро решить и пройти игру Word Lanes, которая была создана разработчиком Fanatee Inc вместе с другими играми.

Если ваши уровни отличаются от представленных здесь или идут в случайном порядке, воспользуйтесь поиском по подсказкам ниже.

Word Lanes Головоломка Дня 30 апреля 2022

  • ПАНК РОК
  • ЧЕЛСИ
  • ОЛИГАРХИ
  • ДВОРЕЦ
  • ДОЖДЬ
  • АНГЛИЯ
  • КЭБ
  • ЧИЧВАРКИН
  • АВТОБУС

Instructions

Can you find the famous London places hidden in this word search puzzle?

Click on the first and last letter to highlight the words as you find them.

Words can go across from left to right, down from top to bottom, or diagonally.

Show/hide tips

Use a question mark to show a word if you get stuck.

This game works best in portrait view on some mobile devices.

Урок-игра

«Добро пожаловать в Лондон»

Welcome to London!”для 6 класса

 Учебник: «Rainbow English
6» 5-6 классы, авторы:

Цель урока-игры: организовать деятельность
обучающихся для закрепления изученного материала по теме «Лондон».

Задачи:

-образовательные:
тренировка умений и навыков аудирования, монологической речи; совершенствование
лексических навыков; способствование росту мотивации обучающихся в обучении
английскому языку; способствование  развитию умения создания презентаций по
теме «Лондон»;

-развивающие: развитие зрительной
памяти, мышления;

-воспитательные: формирование умения
сотрудничать в группе и команде, воспитание ответственности за будущий
результат; уважительное отношение к реалиям страны изучаемого языка.

 Оборудование: карточки со словами,
интерактивная доска, компьютер, проекто

                                 
Структура и ход урока.

1.Организационный момент
(задача организационного момента: подготовить обучающихся к активному участию в
уроке, ввести их в атмосферу иностранного языка)

-Good morning, my dear friends! I’m
glad to see you. (We are glad to see you too).
(Учитель приветствует детей,
сообщает обучающимся цель урока. Обучающиеся делятся на две команды по 6
человек).

— Today we’ll take part in the game
“Welcome to London!” We have two teams. I hope you know how to play this game.
You will have different stations and different tasks. If the members of the
team do the task better they will have a counter (
жетон). At  the end of the game the teams will count their
counters and we’ll find out who is the winner.
(Учитель привлекает внимание детей
к станциям и напоминает правила игры. Команда, выполнившая задание лучше и
быстрее, получает жетон. Выигрывает команда, которая получила больше жетонов).

I. Station
A. “Questions” Please, give the full of answer. (
активизация лингвострановедческой лексики)

I want you
to answer my questions on the topic “London”.

1. London
is the capital of GB and the UK. What countries do these letters indicate? (Great
Britain and the United Kingdom)

2. What is
the biggest city in GB? (London)

3. How
many people live in London? (more than 7 million)

4. What is
the oldest part of London? (the City)

5. What
language do people in Britain speak? (English)

6. What
river does London stand on? (the Thames)

7. How
many bridges are there over the Thames in London? (27 bridges)

8. Where
is London located in? (in England)

9. What is
Big Ben? (a clock)

10. What
is Madam Tussaud’s Museum famous for? (waxfigures)

11. What
is the name of the biggest clock in GB?  (Big Ben)

12. How is
the square where Nelson’s column located called? (Trafalgar Square)

II).Station
B “Making up words”. (
Составь слова). You will make up the English words using the parts
of the words. It
will be 8 words. (цель: активизация изученной
лексики и умение составлять слова) (составляют в группах по три человека)       

            to                                 squ                              mus

            buil  
                           sta                                mo

            eum                             pal                               wn

            tou                               um                              ment

            nu                                ding                             ace

            di                                 rist                               ture

ответы: town, square, museum, stadium,
monument, building, palace, tourist

III).
Station C “Famous places”. What can you say about these famous places of London? Describe these places using words from the Station B. (
цель: активизация изученной лексики, совершенствование монологической речи)

(на
картинах  изображены Биг Бен, Трафалгарская площадь, Вестминстское Аббатство,
Тауэр, (обучающиеся должны описать эти знаменитые места Лондона, используя
слова из станции
B).

IV).
II).Station C. “ Having rest and Poems”. (
время релаксации :)

I see you
are tired. Let’s have a rest. Recite as many poems as you can.
(выходят из каждой команды
по три человека, рассказывают стишки, обучающиеся повторяют за ними, имитируя
действия, о которых говорится в стихах)

V). Station D “Find out odd words”.
(Найди лишние
слова)( цель: формирование и развитие контекстуальной догадки).

 About favourite activities. Exercise 2. П Модуль предназначен
для активизации лексического материала по теме About Favourite Activities

http://fcior.edu.ru/catalog/meta/3/hps/10/hp/2/p/page.html

Big Ben, the Thames, the Tower of
London, Red Square, St.Paul’s Cathedral, Lenin’s Mausoleum, Tower Bridge, the
Bolshoy Theatre, Oxford Street, Piccadilly, the Tretyakov Gallery, the Houses
of Parliament, a monument to Pushkin, Buckingham Palace, the Kremlin, the
British Museum.

VI).
Station “Presentation”. It’s time to see your presentations.
(The presentations are
dedicated to
London) (просмотр презентаций по
теме «Лондон»)(цель: умение составлять презентации)

VII).Station E “A word chain” (Цепочка слов). (цель: развитие логического мышления) Your task is to match the English
words with their Russian equivalents.
(Каждая команда получает набор карточек для игры. На
каждой карточке написаны два слова: одно слово на русском языке, другое слово
на английском языке. Задание для обучающихся: расположить карточки таким
образом, чтобы получилась цепочка слов. После выполнения команды зачитывают
слова)

Church/посещать, park/ дом, to walk/вести, to visit/театр, street/парк, house/улица, cinema/башня, to lead/мост, tower/церковь, bridge/кинотеатр, theatre| ходить пешком

VIII).Station F “Listning stories”.
Listen to some stories about the places of interest of the capital of Great Britain.
(Каждая
команда заслушивает рассказы другой команды и называет достопримечательности
Лондона. Каждая команда зачитывает по три рассказа). (цель: развитие внимания,
умение слушать собеседника)

1).It is one of the most famous
museums in London. It’s the famous waxworks museum. At this museum there is a
special place for the Queen’s family. You can see the Queen, her husband, their
children and other members of the Royal family. (Madame Tussaud’s Museum).

2).It is a wonderful building. It
was a fortress, a palace, a prison and King’s Zoo. Now it is a museum. (the Tower
of London)

3).It is one of the most famous
churches in London. King Edward built this church in 1065. The coronation of
all British kings and Queens took place there. (Westminster Abbey).

4).They are nice and big buildings
with towers. The country’s leaders and the members of the British Parliament
work in these buildings. The large clock in one of the towers is Big ben. (the
Houses of Parliament)

5).Londoners love their parks and
are proud of them. This park is famous for its outdoor entertainments and its
Speaker’s Corner. (Hyde Park)

6).It is a famous bell and clock.
Londoners hear it every hour. It is located on one of the towers of the Houses
of Parliament.
(Big Ben).

8)Station G
Beautiful land. Dialogue 1.
И
Модуль предназначен для формирования навыков аудирования, чтения и говорения по
теме Beautiful land

http://fcior.edu.ru/card/7360/beautiful-land-dialogue-1-i.html

IX).Station G “Making up words”
(Make up words on the topic “London”. The words will begin from these
letters)  

T   (theatre, the Tower, town,
traditions)

H  (houses, halls, holidays…)

A  (animals, …                     
)

M  (museums, markets, ….   )

E  (exhibitions,…                 
)

S  (stadiums, shops, streets…)

Make up sentences with these words.
Try to use as many words as you can. (There are beautiful museums, theatres,
shops in London. There are many exotic animals in London Zoo. London is famous
for its Houses of Parliament. In London’s museums we can see different
exhibitions…)

X).Station H “Presentations” It’s
time to see your presentations, dedicated to our topic «London». 
(презентации на диске)

XI) Итоги урока.

Thank you for your work. Now it’s
time to finish our work. It is interesting to know who is the winner today. I
want you to count your counters. Let’s clap our hands. I
ll
give you
marks. (обучающиеся подсчитывают
жетоны и поздравляют победителей)
Will you
stand up,
please? Let’s recite our poem.

                        Raise your
head!

                        Jump up
high!

                        Wave your
hand

                        And say
“Good-bye”.

 (Обучающиеся подсчитывают жетоны и поздравляют
победителей. Активным участникам игры выставляются отличные оценки «5»,

менее активным
«4», не
очень активным «3».)

Подготовительная работа

За несколько дней до игры учащимся объявляется
тема игры. Организуются две команды. Заранее
подготовлены карточки с названиями
достопримечательностей Лондона. Отдельно
разложены карточки с названиями парков, дворцов,
музеев, улиц. Капитаны команд по очереди
вытягивают перевернутые карточки. Члены разных
команды не должны знать, какие
достопримечательности достались другой команде.
К назначенному дню учащиеся собирают материал о
достопримечательностях Лондона, собирают
фотографии, делают презентацию. В одном из
заданий нужно показать фрагменты фотографий. Они
тоже включаются в презентацию. Каждая команда
готовит выступление – экскурсию для капитана
команды по местам, доставшимся по жребию. Команды
придумывают названия. Кроме того, учащиеся
стараются узнать как можно больше о Лондоне,
знаменитых людях, живших и живущих в Лондоне, о
событиях, происходивших в Лондоне.

Цели мероприятия: развитие навыков
монологической и диалогической речи, изучение
достопримечательностей Лондона, ознакомление с
их историческими фактами, развитие навыков
аудирования, чтения, говорения.

Оборудование: интерактивная доска,
аудиозапись.

Участники: 2 команды, ведущий (учитель
или ученик), жюри.

ХОД ИГРЫ

1. Организационный момент

– Good morning, boys and girls! As you know, the theme of our  game is
“London, the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”.
London is one of the most beautiful places in the world. It has a lot of interesting
historical and modern places to visit.

Представление команд друг другу.

– We have two teams: (называются команды)
– The captains of the teams are: (представляются капитаны)

Воспроизведение аудиозаписи припева и
первого куплета песни “Maybe It’s Because I’m a Londoner”

2. Начало игры

Задание 1.

– Let’s see what you know about London. I’ll give you two sheets of paper.
Please, write down as many facts or words connected with London as you can.

Учитель раздаёт каждой команде по листу
бумаги, на котором команды записывают названия
достопримечательностей  Лондона, имена
политических деятелей и других знаменитых людей,
чья деятельность связана с Лондоном. Затем
каждая команда зачитывает свой список.

– Well, now, please, take turns in reading your list.

T-1 – Buckingham Palace
T-2 – Westminster Bridge
T-1 – …
T-2 – …
Команды по очереди называют знакомые им
названия достопримечательностей Лондона.

Задание 2

Капитан каждой команды проводит экскурсию по
Лондону (места, о которых рассказывают учащиеся,
оговорены заранее). Учащиеся другой команды,
играя роль туристов, задают гиду вопросы (вопросы
придумываются по ходу «экскурсии»). Если капитан
команды не может ответить на вопросы, ему
помогает команда. Затем то же проводится со
второй командой.

(Примерный текст)

– Hello. I’m your guide. My name is…I’ll show you around London today. There
are a lot of places of interest in London. Among them there are: Westminster Abbey, the
Houses of Parliament, Buckingham Palace, St Paul’s Cathedral, London Bridge, the Tower
of London.
London stands on the river Thames. Crossing the river by the Tower Bridge you can see the
Tower of London. It is one of the oldest buildings of the city. Many centuries ago it was
a fortress, a royal palace and then a prison. Now it is a museum of arms.
On the bank of the Thames, not far from the Tower of London, you can see Westminster
Palace, or the Houses of Parliament. It is the seat of the British government and it is
one of the most beautiful buildings in London. In one of its towers there is famous Big
Ben, the largest clock of England. It strikes every quarter of an hour.
Buckingham Palace is the Queen’s official London residence. Tourists always go to see
the ceremony of changing the Guard there.
London has many fine squares. Some of them are quiet, others are busy like Trafalgar
Square. Trafalgar Square is the central square of the city. To the right of the square
there is the National Gallery which has a fine collection of European paintings.
St Paul’s Cathedral is the biggest English church. Another famous church is Westminster
Abbey where kings, queens, and many famous people are buried.
London is also famous for its beautiful parks. Hyde Park is the most democratic park in
the world, as anyone can say anything he likes there. Regent’s Park is the home of
London Zoo.
Второй капитан:
Good afternoon, dear friends! My name is… and I am your guide. Today we are going to
visit some interesting places in London. London is a popular centre for tourism. London
attracts over 14 million international visitors per year, making it Europe’s most visited
city. The ten most-visited attractions in London are:

the British Museum
the Tate Modern
the National Gallery
the Natural History Museum
the Whispering Gallery
the Science Museum
the Victoria and Albert Museum
the Madame Tussauds Museum
the National Maritime Museum
the Tower of London

В презентации названия
достопримечательностей сделаны гиперссылками.
При открытии появляется текст о той или иной
достопримечательности. При проведении экскурсии
учащиеся текстом не пользуются. Используются
только фотографии достопримечательностей. При
оценивании данного задания жюри учитывает
содержание, грамотность речи, эмоциональность
говорящего, произношение.

Задание 3

Teacher: Well, I am glad that you know so much about the places of
interest in London. And I offer you to continue our game with the task “Guess what it
is”.

Первая команда показывает на интерактивной
доске части зданий, улиц. Учащиеся второй команды
стараются узнать названия тех зданий и улиц,
которые были продемонстрированы. Затем команды
меняются. Обе команды показывают одинаковое
количество снимков. Выигрывает команда, узнавшая
большее количество фрагментов.

Задание 4.

– Now let’s listen to the dialogue between tourists.

Учащимся предлагается составить диалог.
Каждая команда выставляет по одному
представителю. Ранее команды не знали о таком
задании.  «Туристы» из разных команд обсуждают
достопримечательности Лондона, делятся своими
впечатлениями после знакомства с
достопримечательностями. Так же как в оценивании
конкурса «экскурсоводов» жюри учитывает
содержание, грамотность речи, эмоциональность
говорящего, произношение.

Задание 5.

Teacher: I want you to answer my questions on the topic “London”.

Отвечает тот игрок, который первый поднял
руку.

1. How many people live in London? (More than seven million.)
2. What is the oldest part of London? (The oldest part of London is the City.)
3. What is the political centre of London? (The political centre of London is
Westminster.)

4. How many bridges are there over the Thames in London? (There are 27 bridges.)

Задание 6.

Детям предлагается вспомнить другие им
известные достопримечательности города и
рассказать о них. Поощряются наиболее активные
дети.

3. Завершающий этап

– I hope you have enjoyed our game! I am very pleased with your work. But which team
knows more about London? Who is the winner?

Подводятся итоги игры.
Звучит музыка, дети выходят из аудитории.

Chorus:

Maybe it’s because I’m a Londoner
I’m a Londoner, I’m a, I’m a Londoner
Maybe it’s because I’m a Londoner
That you love London town
Maybe it’s because, maybe it’s because
Maybe it’s because, maybe it’s because
I’m a Londoner, I’m a, I’m a Londoner

You on an LA flight, American night
… shining, all asking me where I’m from
To think that you’re falling in love
Maybe it’s the way that I walk,
My Talk the talk
Got you looking double, thinking
… this chick’s so fine
You just might lose your mind.

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Игра « Лондон»

Форма проведения: лингвистическая игра.

  1. Цели: обобщение изученного материала по теме «Лондон»; развитие аудитивных, грамматических и лексических навыков; развитие интереса учащихся к изучению английского языка.
  2. Задачи работы: в ходе игры проверяется уровень усвоения материала по теме, а также уровень сформированности лексико-грамматических навыков и умений учащихся по изученным темам.

Учащимся предлагаются следующие задания:

  1. Прослушать небольшие рассказы о достопримечательностях Лондона на английском языке. Догадаться о какой из них идет речь.
  2. Ответить на вопросы о Лондоне.
  3. Составить слова из данных букв.
  4. Составить предложения из данных слов по теме «Лондон».
  5. Дать формы неправильных глаголов.
  6. Использовать определенный артикль, где это необходимо.
  7. Подписать на карте Лондона названия достопримечательностей.
  8. Рассказать об одной из достопримечательностей Лондона.

5. Оборудование: компьютер, , интерактивная доска, презентация в Microsoft Power Point, раздаточный материал, 10 кубиков (на каждой грани кубика написаны английские буквы), таблички  с номерами от 1 до 6 по количеству участников, бумажные звёзды, 2 карты Лондона.

6.   Участники игры: 8 учащихся шестого  класса.


7.   Формы оценивания работы: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Учащийся, набравший наибольшее количество баллов, становится победителем.

Ход проведения мероприятия.

Учитель: Hello, boys and girls. I am glad to see you. I hope you are well.

Today we are going to play a game.  It’ll be a game about London. I’m sure that you know a lot about the places of interest of London.

But first let me introduce our judges: ( учителя английского языка).

Our participants are: (8 учащихся  6 б класса).

And all the others will support the players.

The rules of the game are following: I’ll give you different tasks. For right answers you’ll get stars. That who’ll get more stars will be the winner. After every tour one player will leave the game.

Let’s start.

TASK 1:

Учитель: I’ll describe you a place of interest of London. All of them are presented on the board. You must show me the number of this place. (см. презентация слайд 2)

Учитель зачитывает небольшие рассказы — описание различных достопримечательностей. На доске вывешены картинки с достопримечательностями, каждой из которых присваивается определенный номер. Ученик, прослушав рассказ, поднимает табличку с номером. Если ответ ученика правильный, то он получает звездочку. По окончании первого тура ученик, у которого оказалось меньше звездочек, выбывает из игры.

Картинки на доске:

1- Westminster Abbey

2- Buckingham Palace

3- Hyde Park

4- The Houses of Parliament

5- St.Paul’s Cathedral

6- the White Tower

Примерные рассказы:

1. There are many old and new beautiful parks in London. This park is the largest one. It is one of the most popular places of Londoners during the hot summer days. The park is famous for its Speaker’s corner. (Hyde Park)

2. It is a wonderful building. The Queen Victoria Memorial is situated in front of it. It takes you ten minutes to get from this building to Trafalgar Square, which is the center of London. The Queen of Great Britain lives there. (Buckingham Palace)

3. It was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it is a museum. You can see a lot of interesting things in the halls of this building. William the Conqueror built it in the 11-th century/ Twelve black ravens live in it. People believe that London will be rich while the ravens live there. (the White Tower)

4. It is one of the greatest English churches. It is not far from the Tower of London. The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17-th century after the Great Fire. It is a fine building with many columns and towers. In one of the towers there is one of the largest bells in the world. (St. Paul’s Cathedral)

5. It is more than 900 years old. There are many monuments and statues there, many English Kings and queens are buried there. It is famous for the Poet’s corner. It is one of the most famous and beautiful churches in London. This church has two tall towers. (Westminster Abbey)

6. It is a long grey building with towers. The large clock in one of the towers is known as Big Ben. You can hear the sound of Big Ben every hour in London. The clock and the bell got their names after Sir Benjamin Hall. The members of the British Parliament work in this building. (the Houses of Parliament)

TASK 2:

Учитель:Answer the questions about London. Those who know the answer raise your hand.

Примерные вопросы:

1. What is the biggest city in Britain? (London)

2. How many people live in London? (more than seven million people)

3. What is the oldest part of London? (the City)

4. What is the political center of London? (Westminster)

5. What language do the people in Britain speak? (English)

6. How many people live in Britain? (More than 56 million people)

7. What are the parts of Great Britain? (They are: England, Wales, Scotland, Northen Ireland)

8. Where does the British Prime Minister live? (№10, Downing Street in London)

9. What river does London stand on? (the river Thames)

TASK 3:

Учитель: Make up the words using the following letters. You’ll get a star for a longest word and for the biggest quantity of words. You have two minutes.

Учащимся предлагается следующее задание: составить длинное слово из букв на кубиках. Для того, чтобы определить какие буквы учащиеся могут использовать, учитель рассыпает кубики. Для составления слова участники игры могут использовать буквы, которые расположены на верхних гранях кубиков. Обладатель самого длинного слова получает звезду. Обладатель самого короткого слова выбывает из игры.

TASK 4:

Учитель: There are some words on the board. Make up as many sentences as you can on the topic London. You have 4 minutes. (см. Презентация слайд 3-4)

Слова на доске: Monument, square, place, capital, queen, bridge, build, tall.

Учащиеся по окончании работы сдают свои листочки на проверку жюри. При оценивании работы учитывается количество предложений, использование различных речевых структур и грамматическая правильность предложений. Ученики — победители данного тура — награждаются звездами. Учащиеся, составившие меньшее количество предложений, выбывают из игры.

Во время проверки работ членами жюри можно провести музыкальную паузу (песня «So many countries»  http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/one-small-world)

TASK 5:

Учитель: Let’s revise irregular verbs. Those who know answers, raise your hands. (см. презентация слайды 5-15)

На доске появляются неправильные глаголы в начальной форме. Ученики должны дать 3 формы с переводом. За каждый правильный вариант ответа, ученики получают звезду. Ученик с наименьшим количеством звезд выбывает из игры.

TASK 6:

Учитель: Now you’ll have the task on the card. Use the definite article where it’s necessary. You have two minutes. (см. приложение)

По окончании задания работы проверяются членами жюри. Ученик, допустивший большее количество ошибок, выбывает из игры.

FINAL

Учитель: In a final game the players will have two tasks.

TASK 1:

Учитель: You’ll get the maps of London with its places of interest. But there are only pictures on them without names. Write their names. (см. папку «Задания на финал»)

По окончании задания работы проверяются членами жюри. Карта Лондона с достопримечательностями и их названиями появляется на доске. (см. презентация слайд 16)

TASK 2:

Учитель: Speak about any places of interest of London.

Учащиеся делают сообщения об одной из достопримечательностей Лондона, приготовленные заранее.

Задание 6

… WESTMINSTER

…POET’S CORNER

…BUCKINGHAM PALACE

…BIG BEN

…THAMES

…WHITEHALL

…PARLIAMENT SQUARE

…ST.PAUL’S CATHEDRAL

…TOWER OF LONDON

…ENGLAND

…CITY

…TRAFALGAR SQUARE

…LONDON

…WESTMINSTER BRIDGE

Study Stack

Busy. Please wait.

Log in with Facebook

Log in with Clever

or


show password

Forgot Password?


Don’t have an account?
 Sign up 

Sign up using Facebook

Sign up using Clever

or


Username is available
taken

show password

Age:

12 or younger

13 or older



Make sure to remember your password. If you forget it there is no way for StudyStack
to send you a reset link. You would need to create a new account.


Your email address is only used to allow you to reset your password.

See our
Privacy Policy and
Terms of Service.


Already a StudyStack user? Log In

Reset Password

Enter the email address associated with your account, and we’ll email you a link to reset your password.


Frequently Asked Questions

What is a word search?

A word search is a puzzle where there are rows of letters placed in the shape of a square, and there are words written forwards, backwards, horizontal, vertical or diagonal. There will be a list of words for the player to look for and the goal of the player is to find those words hidden in the word search puzzle, and highlight them.

How do I choose the words to use in my word search?

Once you’ve picked a theme, choose words that have a variety of different lengths, difficulty levels and letters. You don’t need to worry about trying to fit the words together with each other because WordMint will do that for you!

How are word searches used in the classroom?

Word search games are an excellent tool for teachers, and an excellent resource for students. They help to encourage wider vocabulary, as well as testing cognitive abilities and pattern-finding skills.

Because the word search templates are completely custom, you can create suitable word searches for children in kindergarten, all the way up to college students.

Who is a word search suitable for?

One of the common word search faq’s is whether there is an age limit or what age kids can start doing word searches. The fantastic thing about word search exercises is, they are completely flexible for whatever age or reading level you need.

Word searches can use any word you like, big or small, so there are literally countless combinations that you can create for templates. It is easy to customise the template to the age or learning level of your students.

How do I create a word search template?

For the easiest word search templates, WordMint is the way to go!

Pre-made templates

For a quick an easy pre-made template, simply search through WordMint’s existing 500,000+ templates. With so many to choose from, you’re bound to find the right one for you!

Create your own from scratch

  • Log in to your account (it’s free to join!)
  • Head to ‘My Puzzles’
  • Click ‘Create New Puzzle’ and select ‘Word Search’
  • Select your layout, enter your title and your chosen words
  • That’s it! The template builder will create your word search template for you and you can save it to your account, export as a Word document or PDF and print!

How can I print my word search template?

All of our templates can be exported into Microsoft Word to easily print, or you can save your work as a PDF to print for the entire class. Your puzzles get saved into your account for easy access and printing in the future, so you don’t need to worry about saving them at work or at home!

Can I create a word search in other languages?

Word searches are a fantastic resource for students learning a foreign language as it tests their reading comprehension skills in a fun, engaging way.

We have full support for word search templates in Spanish, French and Japanese with diacritics including over 100,000 images.

Игра — квест на английском языке “Путешествие по Лондону»

Цель игры: 

  • совершенствование форм и методов внеклассной работы по изучению английского языка обучающимися через вовлечение их в занимательное интерактивное действие;

  • развитие интереса к изучению английского языка.

Оборудование: 

  • карты с указанным на них индивидуальным маршрутом (по количеству команд);

  • таблички с названиями станций;

  • листы оценок жюри (по количеству команд);

  • задания для каждой станции;

  • сертификаты победителям и участникам;

  • сладкие призы для награждения.

Задачи игры:

  • привлечь внимание подрастающего поколения к памятникам архитектуры и объектам культуры Соединенного Королевства;

  • ознакомить со страноведческой информацией;

  • создать условия для раскрытия творческого потенциала участников;

  • создать условия для самореализации обучающихся;

  • побудить обучающихся к дальнейшему изучению истории и географии Великобритании, ее культурных и языковых особенностей, привить им уважение к истории, культурным и историческим памятникам.

Возраст участников: 7-8 класс

Правила проведения игры-квеста:

Команда проходит все станции поочередно согласно маршруту проложенному на карте.

На 5 станциях ребят ждут разнообразные конкурсы и викторины, кто быстрее выполнит все задания правильно и соберет все фунты, получает сладкий приз.

За правильные ответы команда получает «золотой фунт», а за неправильные ответы команда получает «чёрную метку». Прохождение каждого этапа даёт возможность перейти к следующему этапу.

Участники квеста: 

2 команды по 6 — 7 игроков в каждой.

Названия командам даны в соответствии с названиями англоязычных стран — “British”, “Americans”,

Место проведения квеста:

учебные классы

Длительность проведения игры — квеста: 40-50 мин

Подведение итогов:

По итогам квеста определяется победитель. Участники команды, занявшие призовые места, награждаются сертификатами победителей, остальные команды награждаются сертификатами участников. Все участники получают«сладкие» призы.

Сценарий  квеста:

Игра-квест начинается с жеребьевки. Участники поочередно вытягивают жребий с названием команды — “British”, “Americans”.

Распределившись на команды, участники выбирают капитанов.

Капитаны команд получают маршрутные листы (карту) с указанием названий станций. Затем все участники квеста одновременно выполняют задания по различным станциям:

  1. British Museum (Fill in the gaps)

  2. Regents park(dictionary)

  3. Baker street( musical)

  4. Bricklane (recipe)

  5. Buckinghampalace( crossword)

На каждой станции учащиеся проходят испытания, где участники команд отвечают на вопросы. За правильные ответы на каждой станции команда получает «фунт », за неправильный ответ — «черную метку». 
К назначенному времени все команды прибывают к месту финального сбора в класс с конвертом, где лежат «золотые дублоны» и «черные метки». 

1 .British Museum.

Start your travelling from the British Museum. 1.Read the facts about British Museum and fill in the gaps in the text.

Important Facts about British Museum London

1. British Museum London is named out to be the hallmark of historical and cultural images.

2. In this museum you will be finding almost 7 million collections that is all interlinked with the outstanding arts, antiquities, objects, scripts, textbooks and works of well-known artists.

3. This museum was set up in the year 1753. It is all found to be filled with the collections of physician and scientist Sir Hans Sloane.

4. British Museum London is all surrounded with almost 71,000 objects that consisted of 40,000 books, 7,000 manuscripts, drawings in addition to prints and antiques that have been all taken from Greece, Rome, Egypt, and many different countries.

5. In the year 1759 this place was opened for public in Montagu House, Bloomsbury.

6. Today this museum is all added separately by means of 150 million objects in the library and 70 million objects in the museum.

7. Inside the museum you will be finding the dining in restaurants and cafes.

2.Regents Park

Read the text and do the task.

Regent’s Park (officially The Regent’s Park) is one of the Royal Parks of London. It lies within north-west London, partly in the City of Westminster and partly in the London Borough of Camden.[1] The population of the Camden ward at the 2011 Census was 13,528. It contains Regent’s University London and the London Zoo.

The park is Grade I listed on the Register of Historic Parks and Gardens.

So , find the dictionary in the classroom , copy out the words and translate them:

oryx______________

wombat___________________

species____________________

boundary______________________

rhinos_______________________

silkworms____________________________

3.Baker Street

Now go to the Baker Street

Listen to the song «Fake plastic trees». Find the text of the song.

«Baker Street» is a song written and recorded by Scottish singer-songwriter Gerry Rafferty. Released as a single in 1978, it reached #1 in Cash Box and #2 on the Billboard Hot 100, where it held that position for six weeks, behind Andy Gibb’s smash «Shadow Dancing». Additionally, it hit #1in Canada, No.3 in the United Kingdom, in Australia and the top 10 in the Netherlands. Rafferty received the 1978 Ivor Novello Award for Best Song Musically and Lyrically. The arrangement is known for its haunting saxophone riff.

In October 2010, the song was recognised by BMI for surpassing five million performances worldwide. It was awarded Gold Certification on two occasions, on 1 April 1978 and 22 July 2013 by the BPI in the UK.

Sing it together!

4 .Brick Lane

Now go straight ahead to Park lane, then turn left to the Picadilly and go to the Brick lane EL.

Brick Lane is a long street in the London Borough of Tower Hamlets, in the East End of London. Today, it is the heart of the city’s Bangladeshi-Sylheti community, and is fondly known as Banglatown.

There you should make a recipe of carry and write the ingredients of it.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Buckingham Palace

Now your task to complete the crossword below:

We bring you historical facts about Queen Elizabeth II’s official London residence.

1) The palace first originated as Buckingham House, which was built by John Sheffield3rd Earl of Mulgrave and Marquess of Normandy, as his London residence in 1703. In the same year, Sheffield was made the Duke of Buckingham and he consequently named the house after his title.

2) George III decided to purchase Buckingham House for his wife, Queen Charlotte, in 1761 so to create a comfortable family home near to St James’s Palace. As a result, 14 of George and Charlotte’s 15 children were born at the house.

3) Buckingham Palace was built on a site where James I planted a mulberry garden in order to cultivate silkworms. However, it seems the king used the wrong type of mulberry bush and was unable to successfully produce any silk.

4) Buckingham House was renovated into a palace in the 1820s after George IV commissioned architect John Nash. However, it was Queen Victoria who was the first British monarch to use the palace as their official residence when she moved there in 1837. Since then the palace has served as the official London residence of Britain’s sovereigns, and today it is the administrative headquarters of the monarch.

6. Goorin brothers inc.

Use the paper , write down all types of hat “ Goorin brothers”.

American

American

American

American

American

American

American

American

American

American

American

British

British

British

British

British

British

British

British

British

British

British

Лист оценок жюри__________________________________

Название команды

Название станции

«золотые дублоны»

«черные метки»

Лист оценок жюри___________________________________

Название команды

Название станции

«золотые дублоны»

«черные метки»

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Word game about hobby
  • Word game 2 dance
  • Word functions in excel
  • Word functions and word meaning
  • Word function as an adjective