Word for building support

‘BUILDING SUPPORT’ is a 15 letter
Phrase
starting with B and ending with T

Crossword answers for BUILDING SUPPORT

Clue Answer

BUILDING SUPPORT
(4)

BEAM

BUILDING SUPPORT
(4)

IBAR

BUILDING SUPPORT
(4)

PIER

BUILDING SUPPORT
(4)

PILE

BUILDING SUPPORT
(4)

STUD

BUILDING SUPPORT
(5)

IBARS

BUILDING SUPPORT
(5)

IBEAM

BUILDING SUPPORT
(5)

JOIST

BUILDING SUPPORT
(5)

PCTPS

BUILDING SUPPORT
(5)

PYLON

BUILDING SUPPORT
(5)

STRUT

BUILDING SUPPORT
(6)

AFRAME

BUILDING SUPPORT
(6)

GIRDER

BUILDING SUPPORT
(6)

IBEAMS

BUILDING SUPPORT
(6)

PILLAR

BUILDING SUPPORT
(10)

CROSSBRACE

Top answer for BUILDING SUPPORT crossword clue from newspapers

Thanks for visiting The Crossword Solver «Building support».

We’ve listed any clues from our database that match your search for «Building support». There will also be a
list of synonyms for your answer.
The answers have been arranged depending on the number of characters so that they’re easy to
find.

If a particular answer is generating a lot of interest on the site today, it may be highlighted in
orange.

If your word «Building support» has any anagrams, you can find them with our anagram solver or at this
site.

We hope that you find the site useful.

Regards, The Crossword Solver Team

More clues you might be interested in

  1. creep
  2. duck
  3. ship’s brake
  4. endocrine gland
  5. to object
  6. heavy blow
  7. finer points
  8. ampere
  9. coal
  10. football side
  11. imaginary being
  12. book store
  13. without stopping
  14. two-hulled vessel
  15. tyro
  16. short journey
  17. toss a coin
  18. twining shoot
  19. guardian
  20. not even
  21. live in permanently
  22. century
  23. quick
  24. tool with a beam
  25. sock end
  26. spine
  27. unopposed victory
  28. medieval musician
  29. general store
  30. arrange in order

Your browser does not support video. Install Microsoft Silverlight, Adobe Flash Player, or Internet Explorer 9.

Explore Word

Girl with a laptop and clouds all around

Add icons for flair

Try “Search to Insert Icons” to add icons to fliers, newsletters, and other documents.  

Add in 3 easy steps

Illustration of a document in Word

Create & collaborate

Learn how to share a document with others and collaborate to make it shine. 

One-minute training 

Illustration of woman with laptop and dialogue boxes

Support for Word 2010 has ended

Learn what end of support means and how to upgrade to Microsoft 365.

Get the details

Trending topics

Introducing Microsoft 365

A collection of powerful productivity apps you can use anywhere. Organize your life, expand your creativity, and protect what’s important.

Try 1 month free

Microsoft Editor

СЛОВООБРАЗОВАНИЕ (WORD-BUILDING)

В английском языке имеется несколько способов словообразования:

1) конверсия (образование новых слов без изменения их написания и произношения)

2) словосложение (образование нового слова путем сложения двух слов в одно)

3) изменение ударения в слове (и получение нового слова другой части речи).

4) аффиксация (прибавление к корню суффикса или префикса)

Конверсия. Словосложение. Изменение ударения.

Иногда слово может менять свое значение и выполнять новую синтаксическую функцию в предложении, не изменяя при этом написания и произношения (конверсия). Наиболее распространенным является образование глаголов от существительных: master (хозяин) — to master (управлять), house (дом) — to house (размещать), water (вода) — to water (поливать). Но глаголы могут быть образованы и от прилагательных: empty (пустой) — to empty (опустошать) white (белый) — to white (белить).

Словосложение — это объединение полнозначных слов или их основ в сложное слово. Вновь образованное сложное слово пишется слитно или через дефис: airfield — аэродром (air — воздух, field — поле), air-base — авиабаза (air — воздух, base — база), airman — авиатор (air — воздух, man — мужчина), schoolday — школьный день (school — школа, day — день), birthplace — место рождения (birth — рождение, place — место).

Сложные слова могут состоять из двух существительных, первое из которых приобретает значение прилагательного. В этом случае слова пишутся отдельно. Например: service dress — форменная одежда, одежда для службы (service — служба, dress — платье), shop window — витрина (shop — магазин, window — окно), skim milk — снятое молоко (to skim — снимать (накипь и т.д.), milk — молоко).

Многие существительные совпадают по форме с глаголами, но отличаются ударением. Как правило, в существительных ударение падает на первый слог, а в соответствующих глаголах — на второй: export (экспорт) — to export (экспортировать) present (подарок) — to present (дарить).

Словообразование с помощью аффиксации.

Образование новых слов может происходить при помощи присоединения к основе слова суффиксов или префиксов (приставок). Префиксы присоединяются к корню слова в начале, а суффиксы — в конце. Слова, образованные с помощью префиксов или суффиксов, в отличие от простых слов, называются производными.

Префиксы, как и суффиксы, могут присоединяться к различным частям речи, изменяя при этом значение основы слова, например: happy (счастливый) — unhappy (несчастный) — happiness (счастье) — happily (счастливо); help (помощь) — helper (помощник) — helpful (полезный) — helpless (беспомощный).

Наиболее употребительные приставки (префиксы) и их значения:

1. Префикс со значением “снова”, “заново”, “вновь”, “пере”:

re-      

to construct (строить) — to reconstruct (перестроить), to read (читать) — to reread (перечитать), to write (писать) — to rewrite (переписать)

2. Префиксы, которые придают слову противоположное значение или обозначают противоположное действие:

un-       dis-       de-       anti-     counter-

contra-      

to dress (одеваться) — to undress (раздеваться), to tie (связывать) — to untie (развязывать) 

to appear (появляться) — to disappear (исчезать)

formation (формирование) — deformation (деформация)

fascist (фашист) — anti-fascist (антифашист)

attack (атака) — counterattack (контратака)

to  contradict (противоречить, возражать)

3. Префиксы, имеющие отрицательное значение:

a-

ab-

un-        

im-        in-        

ir-         il-    dis-       mis-      non-    

amoral (аморальный, безнравственный)

absent (отсутствующий),  abnormal (ненормальный)

kind (добрый) — unkind (недобрый)

possible (возможный) — impossible (невозможный)

ability (способность) — inability (неспособность)

regular (регулярный) — irregular (нерегулярный) 

legal (легальный) — illegal (нелегальный) 

honest (честный) — dishonest (нечестный),

to understand (понимать) — to misunderstand (неправильно понять)

interference (вмешательство) — non-interference (невмешательство)

! NOTE !

Приставка, которая начинается на “i” изменяется в зависимости от того, какая за ней стоит буква: il + l, ir + r, im + b, m, p.

4. Префиксы, имеющие значение “сверх”, “пере”, “чрезмерно”:

over- super-  ultra-

extra-  

to pay (платить) — to overpay (переплатить)

human (человеческий) — superhuman (сверхчеловеческий) 

short (короткий) — ultra-short (ультракороткий)

extraordinary (необычный)

5.        Префиксы со значением “между”, “взаимно”:

со-      

inter-  

existence (существование) — co-existence (сосуществование)

national (национальный) — international (интернациональный)

6.        Префиксы, которые переводятся как

а)        “перед”:

рге-

fore-    

war (война) — pre-war (довоенный), historic (исторический) — prehistoric (доисторический)

to foresee (предвидеть)

б)        “после”:

post-    

war (война,) — post-war (послевоенный), revolutionary (революционный) — post-revolutionary (послереволюционный)

в)        “недостаточно”, “недо-“:

under-

to pay (платить) — to underpay (оплачивать низко, т.е. недостаточно оплачивать, недоплачивать), production (производство)  —  underproduction (недопроизводство)

г)        “под”:

sub-      

division (разделение) — subdivision (подразделение), committee (комиссия, комитет) —   subcommittee (подкомиссия)

д)        “экс”, “бывший”:

ex-      

champion (чемпион) — ex-champion (бывший чемпион)

е)        само-, авто-

auto-

autobiography (автобиография), automatic (автоматический) 

ж)        полу-

semi-

semifinal (полуфинал), semicircle (полукруг)

з)        через-, транс-

trans-

transatlantic (трансатлантический)

и)        вверх, кверху, наверху

up-

upstairs (вверх по лестнице), upside (верхняя часть), to uproot (вырывать с корнем)

к)        двойной, два, дважды

bi-

bilingual (двуязычный), bi-monthly (выходящий два раза в месяц)

л)        имеющий дело с книгами

bibli(o)-

bibliography (библиография)

м)        относящийся к жизни

bio-

biography (биография)

н)        второстепенное значение

by-

by-street (переулок, улочка)

о)        много-, мульти-, поли-

multi-

poly-

multicolored (многоцветный), multimillionaire (мультимиллионер)

polyglot (полиглот), polytechnic (политехнический)

п)        второстепенное значение

by-

by-street (переулок, улочка)

7. Префикс глагола, имеющий значение “делать”:

en-      

large (большой) — to enlarge (увеличивать, делать больше), danger (опасность) — to endanger (подвергать опасности), force (сила) — to enforce (принуждать, настаивать)

Основные суффиксы существительных:

1. Суффиксы, обозначающие принадлежность к

а)        политическому направлению профессии или нации:

-ist  

-an, -ian          

Communist (коммунист), Marxist (марксист}, materialist (материалист); 

artist (художник), typist (машинистка), pianist (пианист), historian (историк), librarian (библиотекарь), musician (музыкант); Russian (русский), Bulgarian (болгарин)

2. Суффикс, обозначающий учение, теорию, качество:

-ism      

marxism (марксизм), heroism (героизм)

3. Суффиксы, обозначающие действующее лицо, его занятие или должность:

-ег, -or

-ee, -eer        

to teach (учить) — teacher (учитель), to direct (руководить) — director (руководитель)

employee (служащий), refugee (беженец, эмигрант), auctioneer (аукционер), 

 4.        Суффикс, обозначающий результат действия:

-ment

-ade

achievement (достижение), agreement (согласие), government (правительство)

lemonade (лимонад), blockade (блокада)

5.        Суффиксы, обозначающие

а)        состояние:

-hood

-ship

-cy, -acy

brotherhood (братство), childhood (детство), manhood (мужественность)

dictatorship (диктатура), friendship (дружба), leadership (руководство)

accuracy (точность), infancy (младенчество), supremacy (превосходство)

б)        действие, состояние:

-age      

-ing    

-ence    

-ance  

-ion, -tion    

-ition, -ation

-sion    

-al  

shortage (нехватка), marriage (брак, супружество), voyage (путешествие) 

hunting (охота),  crossing (пересечение,  перекресток),  living (житье) 

silence (молчание), difference (различие)

importance (важность), resistance (сопротивление)

collection (собрание, коллекция), dictation (диктант, диктовка)

competition (соревнование), hesitation (сомнение, колебание)

decision (решение) 

removal ( удаление), arrival (прибытие), refusal (отказ), approval (одобрение) 

в) качество или состояние:

-dom  

-ness  

-ty            

freedom (свобода), kingdom (королевство), wisdom (мудрость) 

coldness (холод),  darkness  (темнота),  kindness (доброта), weakness (слабость) 

activity (активность), safety (безопасность)

г) место действия, занятие или состояние

-ery

bakery (булочная), surgery (кабинет хирурга), cookery (кулинария), slavery (рабство)

д) род занятий, отрасль науки

-ics

physics (физика), politics (политика)

Основные суффиксы прилагательных:

1.        Суффикс, образующий прилагательные от существительных и обозначающий национальную принадлежность или слабую степень качества:

-ese

-ish

Chinese (китаец, китайский), Japanese (японец, японский)

Pole (поляк) — Polish (польский), Scott (шотландец) — Scottish (шотландский)

red (красный) — reddish (красноватый), child (ребенок) — childish (ребячливый, детский)

2.        Суффиксы, образующие прилагательные от глаголов и обозначающие наличие качества:

-ive

-ent

-ant      

to act (действовать) — active (активный), to talk (разговаривать) – talkative (разговорчивый) 

to differ (различать) — different (различный), to insist (настаивать) — insistent (настойчивый) to observe (наблюдать, замечать) — observant (наблюдательный, внимательный)

3.        Суффиксы, образующие прилагательные от существительных
и обозначающие
наличие качества, свойства:

-ic    

-al

-ful

-ous  

-у                        

base (основа) — basic (основной), economy (экономика) — economic (экономический)

centre (центр) — central (центральный)

culture (культура) — cultural (культурный), beauty (красота) — beautiful (красивый)

peace (мир) — peaceful (мирный), fame (слава) — famous (знаменитый)

cloud (облако) — cloudy (облачный), sun (солнце) — sunny (солнечный)

4.        Суффиксы, образующие прилагательные от различных частей
речи и обозначающие

а)        качество, свойство:

-аrу

-огу          

element (элемент) — elementary (элементарный)

illusion (иллюзия) — illusory (обманчивый, иллюзорный)

б)        способность что-либо сделать, состояние, качество:

-able  

— ible        

to change (изменить) — changeable (изменчивый)

to eat (есть) — eatable (съедобный), reason (разум) — reasonable (разумный)

в)        отсутствие качества:

-less

useless (бесполезный), windless (безветренный)

Основные суффиксы глаголов:

-ate

-en      

-fy, -ify

-ize, -ise

active (активный) — to activate (активизировать)

short (короткий) — to shorten (укоротить)

pure (чистый) — to purify (очищать), simple (простой) — to simplify (упрощать)

character (характер) — to characterize (характеризовать)

Основные суффиксы наречий

Суффиксы, образующие наречия от

а) прилагательных, иногда — существительных, порядковых числительных и причастий:

-ly        

bad (плохой) — badly (плохо), part (часть) — partly (частично), first (первый) — firstly (во-первых)

б) существительных и наречий и обозначающие направление (или направленность):

-wards

-ward      

North (север) — northward(s) (к северу, на север), after (после) — afterwards (впоследствии, позже, потом), back (обратно, назад) — backward(s) (назад, в обратном направлении)

home (дом, домой) — homeward (к дому, по направлению к дому)

NOTE! В английском языке большое место занимают слова, заимствованные из других языков. Такие слова называются интернациональными. По корню этих слов легко догадаться об их значении. Например: telegram (телеграмма), orchestra (оркестр), concert (концерт) и др. Умение подмечать интернациональные слова в значительной степени облегчает работу по переводу текста.

WORD-BUILDING (exercises)

Ex. 1. Переведите следующие слова, выделите в них суффиксы и префиксы:

Untrue, prehistoric, ultramodern, postwar, ex-champion, anti-body, decompose, decode, deform, depart, discover, disappearance, reread, reconstruct, coauthor, unequal, misunderstand, undress, disarm, anti-fascist, cooperation, co-existence, interaction, superhuman, ultra-violet.

Ex. 2. Определите, к какой части речи относятся следующие слова. Переведите их:

Achievement — achieve, resistance — resistant, assistance — assist — assistant, celebration — celebrate, difference — different, city — citizen, nation — national — nationality, measure — measurement, develop — development, act — active — activity, contain — container, discover — discovery — discoverer, literature — literary, graduate — graduation — undergraduate — post-graduate, educate — education, progress — progressive, act — action — activity — active, govern — governor — government.

Ex. З. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффикса -ег или -or. Переведите на русский язык:

To lead, to write, to read, to visit, to speak, to sleep, to act, to direct, to conduct, to drive, to fight, to mine, to report, to sing, to skate, to swim, to teach, to travel, to sail, to invent, to found, to compose.

Ex. 4. Образуйте от данных слов существительные с помощью суффикса -ist, -ism, -ian. Переведите на русский язык:

Special, social, art, capital, economy, international, piano, technic, mathematics, statistics, politics, music, electric, Russia, Hungary, Canada, India.

Ex. 5. Образуйте от данных глаголов существительные с помощью суффикса -ment. Переведите на русский язык:

Develop, achieve, move, arrange, treat, state, improve, agree, equip, govern, require, measure, announce, pave.

Ex. 6. Образуйте прилагательные с помощью суффиксов -ful и -less, переведите их на русский язык:

Beauty, thank, hope, doubt, care, aim, use, shape, fruit, power, thought, harm, colour.

Ex. 7. Образуйте прилагательные с помощью суффиксов -able, -ible, переведите их на русский язык:

Change, convert, prevent, break, compare, desire, profit, read, comfort, respect, expect.

Ex. 8. Найдите и выделите суффиксы в данных словах и определите, к какой части речи эти слова относятся:

British, foolish, understandable, heartless, pitiless, successful, experiment, function, musician, socialist, artist, capitalism, professional, fundamental, industrial, doubtful, useful, different, treatment, creative, attractive, peaceful, dangerous, elementary, childish, active, economic, director, worker, passage, marriage, silence, freedom, kingdom.

Ex. 9. Образуйте глаголы с помощью суффикса -en:

Red, tight, soft, deep, short, dark, bright, weak, black, white, sweet, sharp, strength.

Ex. 10. Образуйте наречия с помощью суффикса -1у и переведите их:

Bad, first, part, quick, strong, short, silent, rapid, wide, extreme, cruel, kind, happy.

Ex. 11. Образуйте глаголы от данных существительных. Переведите их:

Turn, smile, smoke, snow, start, stay, step, stop, study, talk, visit, rest, air, paper, cover, handle, cause, watch, act, address, answer, brush, clean, cross, crowd, wave, wish, work, dance, doubt, dress, end, fight, help, hope, joke, laugh, lift, light, love, mind, paper, pencil, place, plan, play, post, reply, report, return, sail, show.

Ex. 12. Переведите на русский язык. Выделите словообразующие элементы. Определите, к какой части речи относятся данные слова:

React, reaction, reactor, reactivity; science, scientific, scientist; industry, industrial, industrious; cold, coldly, coldness; dark, darkness, darken; happy, happily, happiness, unhappy; equal, equally, unequal, equality; free, freedom, freely; attention, attentive, attentively; sun, sunny, sunless; care, careful, careless, carefully, carelessness; to differ, different, difference, indifferent; England, English, Englishman; fame, famous.

Ex. 13. Переведите следующие сложные слова:

Airport, armchair, bathroom, bedroom, bookcase, bookshelf, classroom, custom-house, dining-room, drawing-room, fireplace, folksong, gentleman, hairbrush, icebox, newspaper, notebook, postcard, post-office, raincoat, sportsman, sunshine, writing-table.

Ex. 14. Прочтите следующие пары слов, соблюдая ударения. Переведите их:

An accent — to accent, a contract — to contract, a content — to content, a contest — to contest, a convoy — to convoy, a convict — to convict, a perfect — to perfect, a record — to record.

Ex. 15. Определите, к каким частям речи относятся выделенные слова:

1. Не works as a teacher. 2. I saw one of his works at the exhibition. 3. I was waiting for your report. 4. They report the results of their experiment every Monday. 5. His report contains some of his thoughts about the experiment. 6. You’ll make progress if you work hard. 7. He thought about his new work. 8. I have a present for you. 9. I am busy at present. 10. He presented me with a book.

Ex. 16. Проанализируйте состав следующих слов. Определите части речи. Дайте начальную форму. Переведите слова:

Powerful, inventor, high-quality, network, demoralize, profitable, dislike, disagree, movement, shorten, incorrect, electricity, fruitful, fruitless, happiness, dangerous, noisy, sunny, rainy, badly, strongly, reading, teaching, rebuild, retell, leader, teacher, unhappy, unusual, translation, cooperation, schoolboy, icebreaker.

Ex. 17. Напишите сложные существительные, исходя из объяснений.

Например: A machine for drying hair – hair drier.

1. A thing for opening tins — … . 2. A machine for playing records — … . 3. A machine for mixing food — … . 4. A thing that times eggs (when they are boiling) — … . 5. Things for warming people’s legs — … . 6. Stuff that kills flies — … . 7. A liquid that removes paint — … . 8. A tool that opens bottles — … . 9. A thing for peeling potatoes — … . 10. A liquid for removing eye makeup — … . 11. Stuff for freshening the air — … .

Ex. 18. Напишите  словосочетания по модели число+ существительное+существительное (! не забывайте что число и первое существительное соединяется дефисом и что это существительное обычно стоит в единственном числе)

Например: a walk lasting for three miles – a three-mile walk.

1. A girl who has just celebrated her sixteenth birthday — … . 2. A flight lasting for ten hours — … . 3. A note that is worth twenty pounds — … . 4. A language course that lasts four weeks — … . 5. A drive that takes three hours — … .  6. A meal that consists of three courses — … . 7. A holiday that lasts two weeks — … . 8. A delay at the airport that went on for two hours — … . 9. A letter that goes on for ten pages — … . 10. A university course that takes three years — … . 11. A prison sentence of ten years — … . 12. A hotel with five stars — … . 13. A speed limit of 30 miles an hour — … . 14. A house that was built two hundred years ago — … .

Ex. 19. Распределите прилагательные по трем группам: 1) люди, 2) места, 3) вещи:

Obstinate, unspoilt, hand-made, waterproof, easy-going, breathtaking, aggressive, deserted, overgrown, overcrowded, cunning, picturesque, arrogant, long-lasting, spoilt, automatic, accurate, artificial.

Ex. 20. Выберите слово с нужным по смыслу префиксом  или суффиксом.

1. I know Jim Kerry is very popular but I find him totally childish / childlike. 2. I couldn’t work out whom the letter was from. The signature was childish / childlike. 3. Sarah is so childish / childlike. She always plays trick on her friends. 4. It was wonderful to watch the tiny lambs playing. I got such childish / childlike pleasure from the experience. 5. Sophie is extremely sensitive / sensible at the moment. Anything you say seems to upset her. 6. Karen is not a very sensitive / sensible person. She wore high-heeled shoes for our four-mile walk. 7. I’ve never known her to tell a lie. She’s a very true / truthful person. 8. I can never watch sad films that are based on true / truthful a story. They always make me cry. 9. Susan is so intolerable / intolerant of other people. She never accepts anyone else’s opinion, and she always thinks she knows best. 10. I find Mark’s behaviour intolerable / intolerant. It’s unfair to be so selfish. 11. We’re having an economic / economical crisis at the moment. James has lost his job and I don’t know how we are going to pay the rent. 12. It’s more economic  / economical to drive slowly. You can do a lot more miles to the gallop.

Ex. 21. Подберите к каждой тройке слов такое, чтобы с его помощью образовать составные существительные, используйте слова: board, green, paper, book, birthday, blood, rain, site, road, sports, ice, water, day, night, hand, case, sun, bag.

Например: camp…, building…, bomb… – campsite, building site, bomb-site.

1. …test, …pressure, …donor. 2. …fall, …melon, …skiing. 3. …house, …grocer, …salad. 4. …club, …mare, …shift. 5. brief…, suit…, book… . 6. paper…, plastic…, shoulder… . 7. …bow, …coat, …drop. 8. …shine, …rise, …set. 9. …works, …sign, …rage. 10. black…, floor…, notice… . 11. …light, …break, …dream. 12. …shake, …writing, …book. 13. …cube, …berg, …rink. 14. …cake, …present, …card. 15. …scape, …lady, …slide. 16. …car, …center, …ground. 17. address…, visitor’s…, note… .

Ex. 22. Дополните предложения сложными существительными в скобках (это могут быть и составные существительные, и существительные в притяжательном падеже в простой или аналитической форме).

1. Your coat is on the … (back, chair). 2. You’ve just spilt the … (milk, cat). 3. Can you buy some … (paper, toilet). 4. I never listened to my … (advise, parents). 5. Can you buy a … (wine, bottle) to have with supper? 6. What did that … (road, sigh) say? Did you see it? 7. It’s such a mess in here. There are empty … (wine, bottles) everywhere. 8. The … (Prime Minister, duties) include entertaining heads of the state. 9. The … (my shoe, heel) has come off. 10. Can I borrow your … (brush, hair)? 11. What happened at the … (film, end)? 12. Here is … (today, news). 13. Where is the nearest … (Metro, station)? 14. It’s my … (anniversary, parents, wedding) next week. 15. The … (company, success) is due to its efficiency. 16. I’ve got a … (fortnight, holiday) next month. 17. The … (government, economic policy) is confusing. 18. My children go to the local … (school, state). 19. The annual … (rate, inflation) is about 4 percent. 20. Are there any … (coffee, cups) in your bedroom? There are none in the kitchen. 21. Do you want a … (coffee, cup)?

Ex. 22. Заполните пропуски глаголом или существительным: advice – to advise, use – to use, abuse – to abuse, belief – to believe, relief – to relieve, grief – grieve, excuse – to excuse, breath – to breathe, half – to halve, house – to house, safe – to save, bath – to bathe.

1. It is my personal … that this man is innocent. 2. Let me listen to your chest. Take a deep … and say “Ah”. 3. You should put your valuables in the … .  4. Drug … is a terrible problem all over the world. 5. I know it isn’t good for my skin, but I love sun … . 6. I’ve been so worried about you! It’s such a … to see you at last! 7. “What are we going to do with this cake?” “Cut it in two. You take … and I’ll take … .” 8. Can you show me how to … this new coffee machine? 9. The refugees are … in temporary accommodation. 10. She apologizes for her behavior, and said it was because she’d had a busy day, but that’s no … for breaking all the plates. 11. People need time to … after the death of someone they love. 12. Take my … . Never marry for money. Marry for love.

Ex. 22. Напишите слово противоположное по значению, используя префикс

Kind, honest, credible, appear, fair, equal, pleased, continue, fasten, normal, employed, friendly, trust, professional, known, cover, safe, use, probable, important, emotional.

WORD-BUILDING (Test)

1. Определите, к какой части речи относятся данные слова. Переведите их:

Beautiful, function, artist, musician, heartless, economic, worker, badly, act, action, active, basic, fruitless, population, movement, historic, democratic, work, daily, literature, picture, organization, friendship, highly, leader, fight, fighter, national, impressive, hopeful, hopeless, beautiful, special, specialist, define, definition, humanism, humanist, humanistic, use, useful, useless.

2. Переведите слова на русский язык. Определите префикс и его значение:

Coauthor, undress, disarm, postwar, illegal, unkind, reconstruct, deformation, prewar, antibody, ex-champion, superhuman, ultrashort.

3. Образуйте прилагательные от существительных при  помощи следующих  суффиксов: -al, -ful, -ous, -у,  -able, -ible, -ic, -less, -ish. Переведите пары слов.

Reason, beauty, hope, doubt, care, aim, use, desire, boy, success, heart, experiment, form, office, danger, fame, electron, base, nature, cloud, sun, child, Scott, history, home.

4. Переведите предложения. Определите, к каким частям речи относятся выделенные слова. Назовите сложные слова:

1. Many pupils study English. 2. My grandfather has a large study. 3. Who ruled this country? 4. All sportsmen must obey the rules of the game. 5. The Soviet Union is tied by friendship with India in their work for peace. 6. All peace-loving people work for peace for the whole of mankind.

5. Назовите глаголы, от которых образованы следующие существительные:

Protection, show, writer, worker, movement, investigation, achievement, statement, reader, department, equipment, construction, organization, reporter, arrival, improvement, conductor, establishment, development, education, definition, regulation, assistance, agreement.

6. Переведите без словаря. Определите, к какой части речи относятся слова:

a) Specialist, institute, university, culture, central, national, nation, international, organization, Soviet, minister, nature, natural, traditional, progressive, moral, social, socialist, public, programmer, popular, modern, revolution, revolutionary, final, talent, continent, festival, political, experiment, experimentation, electricity, technical, transformation, system, systematically, practice, practical, seminar, lecture, lecturer, period, historic, history, professor, complex, form, acceleration, instrument, philosopher, idea, basic, fundamental, conceptions, mass, class, element, motor, method, problem, energy, radio, text, material, temperature, progress, television.

b) 1. France and England are European countries. 2. In the evening we like to listen to classical music. 3. We saw a comedy at the Drama Theatre last night. 4. Your train leaves from platform two. 5. This jazz orchestra gave several concerts in our town. 6. In 1610 Galileo constructed the first telescope in the world. 7. This was a dangerous experiment.

7. Проанализируйте следующие слова, какие они? Определите их составляющие. Переведите на русский язык:

Ice-hockey, world-wide, bedroom, newspaper, long-term, birthplace, sportsman, apple-pie, peace-loving, schoolchildren, football, highland, television, underground, north-west, sometimes, lowland, landscape, well-known, multinational, network, vice-president.

8. Поставьте слово, указанное в скобках, в нужную форму.

1. My father is very … (act) even though he’s seventy. 2. I’ve always wanted to work in the theatre, but … (act) it isn’t a very secure profession. 3. I … (hope), we’ll soon find a solution to the problem. 4. Look … (care) to the left and to the right before crossing the road. 5. It was very … (care) of you to lose my watch. 6. I take two … (day) newspapers and three Sunday papers. 7. You’ve broken my camera! Look at it! It’s … (use)! 8. Thanks for the advice. It was really … (use). 9. I have some very … (noise) neighbours. 10. She became … (fame) as a result of her invention.

Word building is a critical phonics activity. Students will develop word awareness skills as they explore and play with letter sounds to build words.  Make sure to download the letter building cards and word building activities in this post.

One thing I love about teaching is that there is always the opportunity to learn, grow and become better.  This past year I have spent a lot of time reading the work of Wiley Blevins.  I’ve learned so much about phonics instruction and come to realize that there are aspects of the way I taught phonics that I would now change and improve.  

One of my main takeaways from Blevins’ book, A Fresh Look at Phonics, is the importance of providing students with lots of opportunities for review and repetition in order to ensure they actually master the skills that we teach!   

I realized that in my own teaching (and I confess!) I was guilty of exposing my students to a phonics skill, taking them through my weekly word study routine, and then moving onto the next skill the following week.  I’m afraid I wasn’t giving them enough practice to ensure mastery. 

Even if you know you need to provide this extra practice, it can be a challenge to come up with activities that effectively meet your needs. In his book Phonics from A to Z, Wiley Blevins suggests using word sorts and word building activities as a way to allow students to explore and play with letter sounds.  

In my last blog post I shared all about word sorts, so today I’m excited to provide you with information about word building activities and share some resources to help get you started with these critical routines.

What are Word Building Activities?

In word building, students are given a set of letter cards and asked to create a series of words in a specified sequence.  Usually, each new word varies by only one sound-spelling from the previous word.  For example, students may build the following words in sequence:  sat, hat, hop, mop.  Each new word varies from the one before it by only one sound-spelling.  

There are two types of word building activities, each with their own instructional purpose.  

  1. Word Building: Blending Focus  In this type of word building students are asked to make a word, such as cat.  Then they would be asked to change the letter c to s and read the new word formed.  The goal here is for them to blend, or sound out the new word. You can include many words with the new target phonics skill and also include previously taught skills. 
  1. Word Building:  Word Awareness Focus  Here, students are asked to make a word such as cat, and then told to change it to hat.  This requires a lot more thinking than blending-focused work.   Students have to think about how the two words are different and which sound must be changed in order to form the new one.  

Both of these word-building activities can be done with the same set of words, so incorporating both into your week gives your students good practice and saves you planning time! 

Word Building Routines

The routine for word building is simple!  First, introduce the task by naming it and explaining the purpose.  

Next, MODEL!  Place letter cards in a pocket cart to form the first word you are building.  Model sounding out the word.  As you build new words, be sure to include the new target sound-spelling as well as words with review sound-spellings.  Use minimal contrasts to ensure students fully analyze the words and notice their unique differences.  For example, sat/hat, mop/map, mad/made, cot/coat.

Download a set of these large letter cards for your pocket chart here!

Finally, provide opportunities for guided and independent practice.   Continue to change one or more letters in a word and have students chorally blend the new word formed.  

Make sure to have a word list prepared before the lesson in order to keep on track with the focus skill and review skills previously taught.

If you are working on word awareness (instead of blending) tell students what the next word is in the sequence and have them form it on their own.  After giving them time, form the new word on the pocket chart and model your thinking aloud. 

If you have fairly strong word building and word sorts routines in place, an engaging exercise to continue the development of word awareness is Word Ladders.  

Word ladders are a fun and challenging word activity for students, and a great one to use towards the end of the week once they have had a lot of exposure to the word pattern. Since word ladders are self-checking they are perfect to use in an independent literacy center.

  • Phonics Word Building - Printables + premade Seesaw & Google

    Phonics Word Building – Printables + premade Seesaw & Google

    Product on sale

    $24.50

  • Word Ladders Phonics BUNDLE - digital & printable

    Word Ladders Phonics BUNDLE – digital & printable

    Product on sale

    $10.00

    Rated 5.00 out of 5 based on 2 customer ratings

Phonics Word Building Activities

Today I’m thrilled to share with you my very own Phonics Word Building Activities!  These DIFFERENTIATED activities are both printable and digital so you can use them in the classroom or for distance learning with Google Classroom & Seesaw! 

Students will listen to the AUDIO directions (from yours truly!) and then build words in a specified sequence. Each new word only varies by one sound spelling from the previous word. Students press the audio button to hear me state the word to build, blend the phonemes of the word, say the word again, and use it in a sentence to develop vocabulary.  

This resource includes: 

  • 31 teacher-directed digital word building lessons
  • 31 printable word building lessons
  • master word list

Each of the 31 lessons focuses on one phonetic pattern: 

  • Short Vowel (CVC) Words
  • Digraphs
  • Blends
  • Long Vowels
  • Diphthongs
  • R-Controlled Vowels
  • Complex Vowels

Get started now by downloading your FREE phonics word building activities here: 

  • FREE Phonics Word Building - Printables + premade Seesaw & Google

    FREE Phonics Word Building – Printables + premade Seesaw & Google

    $0.00

    Rated 4.75 out of 5 based on 4 customer ratings

Word Ladders

This resource includes both printable and digital word ladders that require students to think critically to figure out the next word to build, using letter or picture clues for support!  Students will change just one letter to build a new word.

Included in this resource are 42 word activities- enough to last you the entire year! 

Included Phonics Patterns:

  • CVC Words
  • Digraphs
  • Blends
  • Long Vowels
  • Diphthongs
  • R-Controlled Vowels
  • Complex Vowels

Both of the Phonics Word Building activities and the Word Ladders provide students explicit and systematic practice.  All of the activities in both of the resources are based on Wiley Blevins’ recommended scope and sequence for K-2 students.  You can be confident that they are developmentally appropriate and provide the scaffolding students need for mastery.  

EASY TO PREP AND MANAGE! 

One of the major pitfalls with some word sorts is that they often require a lot of small pieces of paper, letter cuts, or word cards.  They can take a long time to prep, distribute, and collect! 

But NOT these activities! The printable pieces require very few cuts for students. There will be NO TIME wasted dealing with materials!

The digital versions have been PRELOADED for you.  With 1 click you add them to your Seesaw library or Google Drive and then you can assign them to your students for remote learning or individual centers!

Another BONUS is that the structure of each activity in both of these resources remains the same. This saves you from having to explain and model every time you assign one!  Once your students have successfully completed one, you can be sure they’ll be able to independently work through the rest at whatever pace you assign them! 

I hope the Phonics Word Building Activities and the Word Ladders I’ve shared today will help you provide your students with meaningful practice that will help them to develop their word awareness and master their phonics skills!  

PIN for LATER

-SHOP THIS POST-

  • Phonics Word Building - Printables + premade Seesaw & Google

    Phonics Word Building – Printables + premade Seesaw & Google

    Product on sale

    $24.50

  • Word Ladders Phonics BUNDLE - digital & printable

    Word Ladders Phonics BUNDLE – digital & printable

    Product on sale

    $10.00

    Rated 5.00 out of 5 based on 2 customer ratings

199 результатов для ‘wordbuilding’

wordbuilding

wordbuilding
Случайное колесо

от Sweethometeacher

wordbuilding

wordbuilding
Сопоставить

от Burmiki

wordbuilding

wordbuilding
Сопоставить

от Meleks

Wordbuilding

Wordbuilding
Кроссворд

от Maryys

Wordbuilding

Wordbuilding
Классификация

от Sahandramedved

Wordbuilding

Wordbuilding
Сопоставить

от Catdrobinina

Wordbuilding

Wordbuilding
Случайное колесо

от Tulajane

Irregular Wordbuilding

Irregular Wordbuilding
Групповая сортировка

от Burutinairina

RNE wordbuilding

RNE wordbuilding
Викторина

от Burutinairina

wordbuilding questions

wordbuilding questions
Случайные карты

от Hop

Gateway B1 U3 Negative prefixes

Gateway B1 U3 Negative prefixes
Угадай буквы

от Lizamoskvich

Pre-intermediate
wordbuilding
Gateway B1

Wordbuilding - prefixes

Wordbuilding — prefixes
Групповая сортировка

от Yaotetoque

9-й класс
10-й класс
11 класс
Среднее образование
Техническое / профессиональное образование
Высшее образование
Adults
English

Wordbuilding: making  adjectives

Wordbuilding: making adjectives
Групповая сортировка

от Hop

ADVERBS (wordbuilding)

ADVERBS (wordbuilding)
Откройте поле

от Engtutor41rus

10-й класс
11 класс
English
English
ЕГЭ
ЕГЭ Английский язык

Wordbuilding 2

Wordbuilding 2
Сопоставить

от Nata75vin

wordbuilding EGE

wordbuilding EGE
Погоня в лабиринте

от Chayka17

Gateway B1U1 Word formation

Gateway B1U1 Word formation
Кроссворд

от Lizamoskvich

Pre-intermediate
wordbuilding
Gateway B1

People wordbuilding

People wordbuilding
Кроссворд

от Maryys

2 wordbuilding

2 wordbuilding
Викторина

от Baharevagala

18 wordbuilding

18 wordbuilding
Викторина

от Baharevagala

 wordbuilding ЕГЭ definitions crossword

wordbuilding ЕГЭ definitions crossword
Сопоставить

от Egreenko

Wordbuilding Upper 9B

Wordbuilding Upper 9B
Сопоставить

от Migoxana

Warm-up (wordbuilding)

Warm-up (wordbuilding)
Откройте поле

от Almondsalmon

ST 8 M1 Wordbuilding

ST 8 M1 Wordbuilding
Сопоставить

от Lidia23

Starlight 8

Wordbuilding: making nouns

Wordbuilding: making nouns
Групповая сортировка

от Hop

Warm-up (wordbuilding) - flip tiles

Warm-up (wordbuilding) — flip tiles
Перевернуть плитки

от Hop

Your Space 2 U3 wordbuilding

Your Space 2 U3 wordbuilding
Пропущенное слово

от Tinkerbelldi

Wordbuilding Int II

Wordbuilding Int II
Флэш-карты

от Hop

OGE wordbuilding set 2

OGE wordbuilding set 2
Откройте поле

от Englishlabsochi

8 класс
9-й класс

Wordbuilding (EF practice)

Wordbuilding (EF practice)
Диаграмма с метками

от Hop

ОГЭ Wordbuilding page 1

ОГЭ Wordbuilding page 1
Сопоставить

от Olgakorogod

EGE Wordbuilding Adjectives

EGE Wordbuilding Adjectives
Найди пару

от Fidget85

OGE wordbuilding set 1

OGE wordbuilding set 1
Откройте поле

от Englishlabsochi

8 класс
9-й класс

OGE wordbuilding set 3

OGE wordbuilding set 3
Откройте поле

от Englishlabsochi

8 класс
9-й класс

ОГЭ Wordbuilding page 4

ОГЭ Wordbuilding page 4
Флэш-карты

от Olgakorogod

Solutions Interm Wordbuilding

Solutions Interm Wordbuilding
Сопоставить

от Dinatali83

ОГЭ Wordbuilding page 3

ОГЭ Wordbuilding page 3
Флэш-карты

от Olgakorogod

Wordbuilding: Abstract nouns

Wordbuilding: Abstract nouns
Групповая сортировка

от Rocolga

ОГЭ Wordbuilding page 5

ОГЭ Wordbuilding page 5
Флэш-карты

от Olgakorogod

Wordbuilding: making  adjectives II

Wordbuilding: making adjectives II
Групповая сортировка

от Hop

Warm-up (wordbuilding)

Warm-up (wordbuilding)
Случайные карты

от Hop

Spotlight 7, M.5a - Wordbuilding

Spotlight 7, M.5a — Wordbuilding
Найди пару

от Sunny0704

Spotlight 7

Student C (wordbuilding)

Student C (wordbuilding)
Случайные карты

от Hop

Creative qualities (Wordbuilding)

Creative qualities (Wordbuilding)
Флэш-карты

от Hop

Student B (wordbuilding)

Student B (wordbuilding)
Случайные карты

от Hop

IELTS Foundation wordbuilding

IELTS Foundation wordbuilding
Сопоставить

от Evnosonovich

1F wordbuilding solutions

1F wordbuilding solutions
Случайное колесо

от Udjy20

Wordbuilding: unexplained phenomena

Wordbuilding: unexplained phenomena
Пропущенное слово

от Plaksina

Wordbuilding ЕГЭ part 2 matching

Wordbuilding ЕГЭ part 2 matching
Сопоставить

от Egreenko

ОГЭ Wordbuilding page 2

ОГЭ Wordbuilding page 2
Сопоставить

от Olgakorogod

ОГЭ Wordbuilding page 3

ОГЭ Wordbuilding page 3
Сопоставить

от Olgakorogod

Wordbuilding Upper KN3

Wordbuilding Upper KN3
Сопоставить

от Scherbatchenko

Student A (wordbuilding)

Student A (wordbuilding)
Случайные карты

от Hop

Wordbuilding (Int I F2F)

Wordbuilding (Int I F2F)
Флэш-карты

от Hop

ОГЭ Wordbuilding page 1

ОГЭ Wordbuilding page 1
Флэш-карты

от Olgakorogod

 Wordbuilding ЕГЭ part 2 matching sentences

Wordbuilding ЕГЭ part 2 matching sentences
Упорядочить

от Egreenko

ОГЭ Wordbuilding page 1

ОГЭ Wordbuilding page 1
Сопоставить

от Olgakorogod

spotlight 8 wordbuilding

spotlight 8 wordbuilding
Классификация

от Medvedeva

Wordbuilding (EF 163)

Wordbuilding (EF 163)
Сопоставить

от Hop

ОГЭ Wordbuilding page 5

ОГЭ Wordbuilding page 5
Сопоставить

от Olgakorogod

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Word for building relationships
  • Word for building on each other
  • Word for building material
  • Word for building character
  • Word for building bridges