Word combinations with the word hearing

Англо-русские и русско-английские словари и энциклопедии. English-Russian and Russian-English dictionaries and translations

Meaning of HEARING in English

n.

perception of sounds

1) acute, keen ~

2) defective, impaired ~

3) hard of ~; ~ impaired

session of a committee, court

4) to conduct, hold a ~

5) a fair, impartial; open ~ (he got a fair ~)

6) Congressional ~s

7) an administrative; judicial; pre-trial; public ~

8) at a ~ (to testify at a ~)


The Bbi combinatory dictionary of English, a guide to word combinations.

     Комбинаторный словарь английского языка Bbi. Руководство по словосочетаниям.
2012

Twin 1: Can you hear a 1 strange noise? – Ты слышишь странный шум?
Twin 2: Yes, and I can hear the 2 footsteps. Somebody is 3 coming! — Да, и я слышу шаги. Кто-то идет!
Twin 1: I think this is the ghost. He always 4 appears at this time of night! — Я думаю, что это призрак. Он всегда появляется в это время ночи!
Twin 2: Are you 5 afraid of him? – Ты боишься его?
Twin 1: No, I am not! I am not 6 frightened at all. But we can 7 frighten him! – Нет! Я вообще не боюсь. Но мы можем напугать его!
Twin 2: Let us 8 throw our pillows at him. — Давай бросим наши подушки в него.
Twin 1: Yes, that’s a good idea! One, two, three … Go! — Да, это хорошая идея! Один, два, три … начали!
Twin 2: Wow, did you see that? He disappeared 9 through the wall! — Ничего себе, ты видел это? Он исчез через стену!
Twin 1: Yes, and his colour was 10 changing. He 11 turned green! — Да, и его цвет менялся. Он позеленел!

Знания

Войти
Регистрация

Размещено 3 года назад по предмету
Английский язык
от ААБМатвей

  1. Ответ на вопрос

    Ответ на вопрос дан
    thunderstorm

    1 c

    2 f

    3 h

    4 g

    5 i

    6 b

    7 a

    8 d

    9 e

  2. Ответ на вопрос

    Ответ на вопрос дан
    sophasherbinskaya200

    Ответ:

    1 a

    2 b

    3 c

    4 e

    5 d

    6 g

    7 f

    8 I

    9 h

Не тот ответ на вопрос, который вам нужен?

Найди верный ответ

Самые новые вопросы

Никита081

Математика — 2 года назад

Сколько здесь прямоугольников

Alinashastova

История — 3 года назад

Какое управление было в древнейшем риме? как звали первого и последнего из царей рима?

diankayusupova3

Литература — 3 года назад

Уроки французского ответе на вопрос : расскажите о герое по следующему примерному плану: 1.почему мальчик оказался в райцентре ? 2.как он чувствовал себя на новом месте? 3.почему он не убежал в деревню? 4.какие отношения сложились у него с товарищами? 5.почему он ввязался в игру за деньги? 6.как характеризуют его отношения с учительницей ? ответе на эти вопросы пожалуйста ! сочините сочинение пожалуйста

tegysigalpa2012

Русский язык — 3 года назад

Помогите решить тест по русскому языку тест по русскому языку «местоимение. разряды местоимений» для 6 класса
1. укажите личное местоимение:
1) некто
2) вас
3) ни с кем
4) собой
2. укажите относительное местоимение:
1) кто-либо
2) некоторый
3) кто
4) нам
3. укажите вопросительное местоимение:
1) кем-нибудь
2) кем
3) себе
4) никакой
4. укажите определительное местоимение:
1) наш
2) который
3) некий
4) каждый
5. укажите возвратное местоимение:
1) свой
2) чей
3) сам
4) себя
6. найдите указательное местоимение:
1) твой
2) какой
3) тот
4) их
7. найдите притяжательное местоимение:
1) самый
2) моего
3) иной
4) ничей
8. укажите неопределённое местоимение:
1) весь
2) какой-нибудь
3) любой
4) этот
9. укажите вопросительное местоимение:
1) сколько
2) кое-что
3) она
4) нами
10. в каком варианте ответа выделенное слово является притяжательным местоимением?
1) увидел их
2) её нет дома
3) её тетрадь
4) их не спросили

pakhotnov228

Русский язык — 3 года назад

Переделай союзное предложение в предложение с бессоюзной связью.
1. океан с гулом ходил за стеной чёрными горами, и вьюга крепко свистала в отяжелевших снастях, а пароход весь дрожал.
2. множество темноватых тучек, с неясно обрисованными краями, расползались по бледно-голубому небу, а довольно крепкий ветер мчался сухой непрерывной струёй, не разгоняя зноя
3. поезд ушёл быстро, и его огни скоро исчезли, а через минуту уже не было слышно шума

ggg3288

Русский язык — 3 года назад

помогите прошу!перепиши предложения, расставляя недостающие знаки препинания. объясни, что соединяет союз и. если в предложении один союз и, то во втором выпадающем списке отметь «прочерк».пример:«я шёл пешком и,/поражённый прелестью природы/, часто останавливался».союз и соединяет однородные члены.ночь уже ложилась на горы (1) и туман сырой (2) и холодный начал бродить по ущельям.союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) однородные членычасти сложного предложения—.поэт — трубач зовущий войско в битву (1) и прежде всех идущий в битву сам (ю. янонис).союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) ​

Аккаунт удален

Физика — 3 года назад

Вокруг прямого проводника с током (смотри рисунок) существует магнитное поле. определи направление линий этого магнитного поля в точках a и b.обрати внимание, что точки a и b находятся с разных сторон от проводника (точка a — снизу, а точка b — сверху). рисунок ниже выбери и отметь правильный ответ среди предложенных.1. в точке a — «от нас», в точке b — «к нам» 2. в точке a — «к нам», в точке b — «от нас» 3. в обеих точках «от нас»4. в обеих точках «к нам»контрольная работа по физике.прошу,не наугад важно

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Что ты хочешь узнать?

Задай вопрос

Все науки

Математика

Литература

Алгебра

Русский яз.

Геометрия

Английский яз.

Химия

Физика

Биология

История

Обществознание

Окружающий мир

География

Українська мова

Информатика

Українська література

Қазақ тiлi

Экономика

Музыка

Право

Беларуская мова

Французский яз.

Немецкий яз.

МХК

ОБЖ

Психология

Оʻzbek tili

Кыргыз тили

Астрономия

Физкультура и спорт

Другие предметы

  • Сайт
  • Главная страница
  • Задать свой вопрос
  • Кабинет
  • Вход в личный кабинет
  • Регистрация на сайте

Войти

У меня нет аккаунта на сайте, я хочу

зарегистрироваться

Регистрация

Никнейм

Пароль

E-mail

be
(get) used to sb/sth

привыкнуть
к
кому-н/чему-н

some
day
когда-нибудь
будущем)

be
good
at
sth
(
doing
sth)
хорошо уметь что-н делать

be
behind
(
sb/sth)
отставать (от кого-н/чего-н)

catch
up
with
(
sb/sth)
догнать, нагнать (кого-н/что-н)

Now
I
know
better.
Теперь я стал(а) умнее.

look
up
a
word
(
a
name,
etc)
искать слово (имя, что-н в справочнике)

be
through
with
sb/sth
закончить, завершить что-н, порвать с
кем-н

take
part
(
in
sth)
принимать участие (в чем-н)

take
an
examination
держать, сдавать экзамен

as
for/to
me
(
him,
her,
etc)
что касается меня (его, ее и т. п.)

take
ones
failure
(
sbs
words,
life,
etc)
easy
(
seriously,
hard,
etc)
относиться к неудаче (чьим-н словам,
жизни и т, п.) легко (серьезно, тяжело
переживать)

EXERCISES

COMPREHENSION

Ex
1 Answer the following questions.

1.
Where was Dan studying? 2. Why didn’t he keep his promise to write
his brother as soon as he arrived at College? 3. Why did it take him
rather long to get used to College life? 4. What was the trouble with
College as Dan saw it? 5. What mistakes did Dan make? 6. Why did he
describe them as «awful»? 7. What lesson did he learn? 8.
Why did Dan want to keep his textbooks after he graduated from
college? 9. What sports team was he going to join, and why? 10. What
was the bad news? 11. Why wasn’t he upset over his failure in
mathematics? 12. What made Dan change his mind about Shakespeare?

Ex
2 Look through the text once again, and:

1. See if you can find enough
facts to prove that this is a text about an American college. 2.
Describe the college campus. 3. Prove that Daniel was having a hard
time of it. 4. Sum up Daniel’s ideas about education, and prove that
he was wrong. 5. Make your conclusions about Daniel’s character. 6.
Say if Daniel’s brother was older or younger than he. 7. Say if
Daniel will make a good student, or drop out.

Ex
3 Find in the text the English for the following phrases, and use
them in retelling and discussing the text.

намереваться
написать сразу же; вначале; навестить
кого-н; свыше двухсот лет тому назад;
справа; слева; спортзал; лазарет; совершить
ужасный промах; в самый первый день;
студент первого курса; знаменитый
художник; средние века; теперь я умнее;
в течение всего семестра; неправильные
глаголы; остаться
памяти);
после окончания колледжа; баскетбольная
команда; хорошие (плохие) новости;
провалиться по математике; сдавать
экзамен; приложить все усилия; сдать
экзамен; приготовиться к худшему; не
огорчаться; получить письмо от кого-н.

Key structures and word study

Ex
4 Give the four forms of the following verbs.

mean,
lose, write, take, leave, found, build, learn, catch, think, hear,
keep, study, stay, tell, sell.

Ex
5 Make up five groups of three words associated in meaning or area
of usage.

enjoyment

examination

freshman

infirmary

college

high
school

library

entertainment

student

fun

gymnasium

undergraduate

test

university

quiz

Ex
6 Choose the right word.

1.
(і) I was more
than sure I had to look for some — meaning in his words, (ii) The
old boathouse was the boy’s favourite — place. (hiding,
hidden).
2.
(і) Her —
remark upset me. (ii) The — flowers were beautifully arranged on
the dinner table, (cutting,
cut).
3.
(і) The young
man you heard me mention earlier is one of our most — writers, (ii)
The — trip was to remain a promise, (promising,
promised).
4.
(і) Не gave
me a bitter smile and I thought to myself that only a — man could
smile like that. (ii) It was — news, but not — enough to make him
lose hope. (disappointing,
disappointed).
5.
(і) She was
past forty, but still a woman of extremely — appearance, (ii) She
met me with a — smile and I knew she was happy to see me.
(pleasing, pleased).
6.
(і) The
stranger gave me an — look. (ii) It was a most — idea.
(interesting,
interested).

Ex. 7 Recast the
following, using in (a) adjectives, in (b) adverbs instead of nouns
with the suffix ‘-ness’. Make other necessary changes. Translate the
sentences into Russian.

(a)
1. Thank you for your kindness. 2. We admired the richness of colour
in his paintings. 3. The pleasantness of her manners made people like
her at once. 4. Her words were full of bitterness. 5. I shall never
go to Batumi again, I couldn’t stand the dampness of the climate
there. 6. Life looked good, still there was a heaviness in her heart
that she didn’t know how to explain. 7. They chose the place for its
quietness. 8. I was extremely upset by my friend’s coldness.

(b)
9. He looked at his elder brother with fondness. 10. She took the
news with a lightness that surprised us greatly. 11.1 want to give
you a warning — she always gets down to work with eagerness but
quickly loses interest. 12. I’ve never heard him speak to anyone with
such softness.

Ex
8 Translate the following sentences into English, using a
different phrasal verb in each.

(a) move about, sit about,
stand about, lie about, go about, get about, run about, look about

1.
Он всюду ездит

на своей машине. 2. Она была еще очень
слаба после болезни и с трудом
передвигалась по комнате.

3. В коридорах стояли
студенты и обсуждали результаты
экзаменов. 4. Он последнее время много
ездит по

стране. 5. Книги
лежали везде:

на столе, на стульях и даже на кровати.
6. Дети
носились по

саду, они играли в какую-то свою игру.
7. Она вошла в зал и
огляделась

— ни одного знакомого лица. 8. Нельзя же
просто так сидеть

и ничего не
делать

(b)
show
sb
about,
follow
sb
about,
take
sb
about,
move
sth
about,
leave
sth
about,
carry
sth
about

1.
Он всегда и
повсюду носил с собой

портфель, и вот однажды он его потерял.
2. Он обещал
повозить

меня по городу на машине. 3. На следующий
день ожидался приезд группы туристов,
которым он должен был
показать

город. 4. По-моему, они все время
двигают
мебель.
Как ни придешь, у них вся мебель расставлена
по-новому. 5. Это редкие книги. Их нельзя
оставлять без присмотра.

6. Собака
неотступно следовала

за нами.

Ех
9 Paraphrase the following sentences according to the model.

Model
1: It was so cold.

It
was such a cold day.

1.
He is so hard-working. 2. The idea is so splendid. 3. The mistake was
so awful. 4. The joke was so funny. 5. The question is so unexpected.
6. The story is so touching. 7. The cross-word puzzle is so
difficult. 8. The present was so expensive. 9. The discovery was so
important. 10’The decision was so quick. 11. He used to be so famous
ten years ago. 12. This coat is so warm. 13. The rain was so heavy.
14. It was so disappointing to hear her refusal.

Model
2: The day was so
cold
that we stayed
indoors.

It
was such a cold day
that we stayed indoors.

1.
I was so disappointed that I couldn’t speak. 2. He couldn’t imagine
that the work would be so difficult. 3. She was so lucky that we all
envied her. 4. The student’s graduation paper was so interesting that
it was published. 5. Everybody laughed because the story was so
funny. 6. The subject was so difficult for him that he failed at the
exam. 7. The speaker’s voice was so strong that it carried right
across the hall. 8. The woman’s hat was so funny that people turned
their heads.

Ex
10 Translate the following sentences, using the word ‘idea’.

1.
Как эта
идея

пришла вам в голову? 2. Я
понятия не имею,
что
он за человек. Мне никогда не приходилось
иметь с ним дело. 3. Они
не представляли себе,

что поездка окажется такой удивительной.
4. Я
не знаю,

что он имел в виду. 5. Мы и
не думали,

что она такая обидчивая. 6. — Когда они
приезжают? —
Понятия

не имею. 7.
Я и понятия

не имел, что он когда-то был известным
шахматистом. 8. Они и
не предполагали,

что им придется делать пересадку в пути.
9. Что за странная
мысль
!
10. Мне
и в голову не пришло,

что она примет это так близко к сердцу.
11. Он
человек
передовых
идей.

Ex 11 Translate the
following sentences, using ‘take (sb) time (hours, days, weeks,
etc)’.

1. У него ушла еще
одна неделя на то, чтобы закончить
дипломную работу. 2. Обсуждение первого
вопроса заняло, по крайней мере, час. 3.
Ему потребовались месяцы напряженной
работы, чтобы разрешить эту важную
проблему. 4. Если вы располагаете временем,
то пойдемте с нами на экскурсию в музей.
Она займет часа два-три. 5. Чтобы добраться
до Владивостока поездом, вам потребуется
около недели. 6. Спорт занимает большую
часть его свободного времени. 7. Сколько
времени вы обычно тратите на дорогу в
институт? 8. У него ушло очень мало
времени, чтобы подготовить конференцию.

Ех
12
Translate
the
following
sentences,
using
now
that‘.

Теперь,
когда

1. все экзамены были сданы, он мог подумать
об отдыхе; 2. всё готово, мы можем
отправиться в путь; 3. он был вне опасности,
он мог спокойно обдумать свое положение;
4. получено так много важной информации
о Луне, ученые разрабатывают новые
планы; 5. они достигли вершины горы, они
готовы были забыть все трудности пути;
6. он так привык к ним, ему не хотелось
уезжать.

Ex
13 Study the following phrases and (a) recall the sentences in
which they are used in the text, (b) use them in sentences of your
own.

get
(be) used to
sth/sb; at
first; look sb up;
walk (show) sb
about/round
a
place; be good at
sth; on
sb’s left/right; remind sb
of
sth/sb; next
to
sth/sb; be
behind
(in
one’s work, etc); catch
up
with sb/sth;
(all) over
the place (world, etc); hear
of
sb/sth;
in
the Middle Ages;
look sth up in
the encyclopedia (a dictionary); (all)
through
the term
(year, etc); be
through with

sth/sb; keep sth in
the head; at
the end (beginning) of
sth; take part in
sth; fail in
a subject (at an exam); be ready (prepared) for
sth; as for/to
me (him, etc); hear
from
sb;
at
once.

Ex
14 Fill in the blanks with prepositions or adverbs.

(A)
1. We expect to hear — him — the end — the month when the ship
has reached Kamchatka. 2. Have you heard — the latest discovery
made — the physics laboratory? 3. Why take his words seriously? I
am sure he said it all — fun. 4. If you are not sure — the
spelling, look the word — — the dictionary. 5. I am — — him,
I’ve had enough of his empty promises. 6. The trouble—that fellow
is that he is interested — many things but good — nothing. 7. I
don’t advise you to mention the news — her, it will be all — the
place — once. 8. Why remind him — something he is trying so hard
to forget? 9. They hadn’t been warned — the change and missed the
first report. 10. He had missed a lot of lectures — the beginning —
term and was working hard now to catch — — the rest—the group.
11. Ann didn’t stay — the end but rose to go long before the
picture was —.
She just couldn’t stand it any more: — her right sat a man who had
been smoking all the time, — her left was a woman who had slept —
the greater part — the film. 12. I am not sure I’ll ever get used —
his strange ways, but working-— him is a pleasure. 13. We’ll be
looking you — one of these days. 14. She didn’t see how greatly
disappointed we were — her work. 15. It’s impossible to keep all
these facts — the head, I must make some notes. 16. As — Grace,
her parents didn’t want her to take part — their long trip because
that would mean missing a semester — college and be — the other
students when she returned. 17. — first I called him Mr Blake, but
very soon he said: «Leave — the ‘Mister’, just call me plain
Blake.» 18. As — the price he mentioned, no good businessman
could make such an offer.

(B)
Every time a circus used to come — our town, I and my friend Joey
thought — nothing else but the circus and we were no good at all —
school.

The circus was everything to
us. When we heard that the circus was — its way we ran all — the
town — excitement, we just couldn’t keep quiet. And when the circus
was — last — town we liked nothing better than to watch the
workers, the acrobats and the clowns, the animals. We tried to join
the workers, we used to carry water — the elephant; we showed the
smaller boys — the place. It was great fun.

This time the whole trouble
started when Joey ran — the classroom one day, ten minutes late,
and without taking — his hat and explaining why he was late cried:

«Hey, Aram, what are you
doing here? The circus is — town!»

I needn’t mention here what I
felt when I heard the news, I jumped — — once and ran — — the
room while I heard the teacher shouting — , me, «Aram, stay —
this room. Do you hear me, Aram.»

I
heard her very well and I knew what my not staying would mean. It
meant a good beating*
from old man Dawson and catching — — the class. The minute the
circus arrived — town we were — — school.

(After
«The Circus» by W. Saroyan)

Ex 15 Fill in the
blanks with a suitable word. Use the correct form. Translate the
sentences into Russian.

imagine,
imagination, disappoint, disappointment (2), fail, failure (2), warn,
warning, remind, sound v,
found, luck, lucky, fun, funny, past, fault

1.
Life among strangers was something she couldn’t quite — to herself,
she had never yet spent a day away from home. 2. We laughed till we
were weak. I still believe it’s the — story I’ve ever heard. 3. The
visitors were — not to smoke in the laboratory. 4. You didn’t
really hear anything. It was only your —. 5. The story goes that
University College, the oldest at Oxford, was — in 1163. 6. Fishing
is great —. 7. The loud cry of — came just as the car was turning
the corner. I hardly had time to jump out of its way. 8. He couldn’t
get used to the thought that he was a —, he still believed in his —
and hoped that some day he would be making a name for himself. 9. The
singer’s voice — strong and deep. 10. The experiment had — and he
was doing his best to hide his —.11. You can safely take him on the
trip. The fellow has many —, but I’m sure you’ll like him. 12.
Everything in the boy strongly — me of his father. 13. He was
wondering if next time he would be as — in his choice of the
lottery ticket. 14. Like all fathers he had high hopes for his son
and used to take his — very hard. 15. All her troubles and — were
in the —. A new career must mean a new start in her life, she
thought. 16. We were all bitterly — with the results shown by the
Institute team during the summer University Games.

Ex 16 Replace the
Russian words and; phrases by suitable English equivalents in the
correct form. Retell the passage.

І
(сдал
все
остальные
экзамены)
at my University, but I always (проваливался
по)
botany. This was because all botany students had to
(проводить
несколько
часов
в
неделю)
in a laboratory looking through a microscope, which was something I
couldn’t
(привыкнуть).
I could never see through a microscope. It wasn’t my
(вина)
really, but it
(бывало
расстраивало)
my professor. He usually walked around the lab extremely
(довольный)
the progress of the students, until he came to me. «I can’t see
anything,» I said. He
(очень
хорошо
умел)
explaining and he did all he, could to make me see through a
microscope.
І
(едва)
understood what
it was all about. I couldn’t
(даже
предcтавить
себе)
what he wanted
me to see.
І
(всегда отставал от) the
others.
І
(честно делал все возможное) but
I
felt
I
would
never
(догнать остальную группу).

I
took a deferred pass as they called it, and waited a year and tried
again. I
had
no
(выбора). You
had
to
(сдать экзамены по одной из биологических
наук) or
you
couldn’t
(получить диплом об окончании). The
professor had come back from vacation
(полный
желания
объяснять)
cell-structure
again to his classes. «Well,» he said to me hopefully, when
we met in the
(самый)
first laboratory hour of the semester, «We’re going to see cells
this time, aren’t we?» «Yes, sir,» I said. Students to
right of me and to left of me and in front of me were seeing cells.
(Что
касается
меня)
I only saw what
(было
похоже
на)
a lot of milk.

The
professor was extremely
(разочарован).
Не
(переживал)
it real hard. He
(предупредил)
me that it was my last
(шанс).

I
had been looking through the microscope for some time when to my
great pleasure and
(удивлению)
a lot of different coloured dots (появились)
on the glass. They
(напоминали мне что-то) but
I
couldn’t
(точно) remember
what.
(Мне очень повезло.) I
(протянул руку за) my
notebook
and
(начал делать заметки). The
professor
(поспешил)
to my desk and stood
(рядом
с)
me. He looked at my notes. «What’s that?» he cried out

возбуждении).
«That’s what I saw,» I
(объяснил).
«you
didn’t, you
didn’t, you didn’t!

тобой
покончено’)»
His voice
(поднялся)
in a loud cry. He
(утратил)
control of himself. He looked into the microscope. «That’s your
eye!» he cried. «You’ve arranged the lens so that it
reflects! You’ve got your eye there!»

(After
«University Days» by J. Thurber)

Ex
17 Speak on the following topics. Use the words and phrases given
below.

1.
Dan Conies to College

arrive; mean to do sth; fail
to keep one’s promise; explain sth to sb; describe one’s life to sb;
begin a new life; live in a strange place; live among strangers; take
sb rather long to get used to sth; a new way of life; get lost; at
first; an exciting kind of life; find things difficult (easy); hurry
to classes; make (take) notes of lectures.

2.
Dan Invited His Brother

send an invitation; make the
necessary arrangement (for); promise; not be disappointed; walk
(show) sb about; be good at sth; tell the story (of); be founded; on
one’s right (left); beside sth; old (new, modern) buildings;
different architectural styles; remind sb of sth; hope; look sb up;
hear from sb.

3.
Dan Learns His Lesson

the trouble with College is
…; discover sth; by the way; make an awful mistake; in the very
first week; pronounce sth in the wrong way; think sth funny; make fun
of sb; know better; as the weeks go by; keep quiet; look sth up in
the encyclopedia; be behind the class; catch up (with); do one’s
best; plan to keep one’s books; be through (with); keep sth in one’s
head.

4.
Good News

be fond of sport; join a
basketball team; enjoy doing sth; hope to be good enough to take part
(in); hold a sports competition; at the end of term; be a good
player, be good (at); be great fun; be good for one’s health; need
exercise badly; forget about illness; feel fine (perfectly splendid).

5.
Bad
News

prepare for the exams; in a
hurry; learn 57 irregular verbs in the past four days; try and keep
them in one’s head; fail in a subject; not be one’s fault; believe
sth to be bad luck; hope that sb is not disappointed too much; take
another examination; hope to pass an examination; prepare sb for the
worst; warn sb; promise to do better next time; as for sb; not be
upset (over); take sth easy.

6.
Postscript

be
behind in one’s reading; work hard to catch up with the rest of the
class; make a wonderful discovery; perfectly splendid; have no idea
that …; advise sb to do sth.

Ex
18
Test
translation.

1. В нашей стране
все граждане имеют право на образование.
2. Многие студенты принимают активное
участие в работе студенческого научного
общества. Они проявляют большой интерес
к проблемам, которые там обсуждаются.
3. — Сколько экзаменов вам предстоит
сдавать в этом семестре? — Что касается
меня, то всего лишь два. Я уже сдал
остальные. 4. Я огорчен, что мне не удастся
принять участие в подготовке вечера.
5. Я отстал по некоторым предметам, и
сейчас мне надо много заниматься, чтобы
догнать группу. 6. — Как она отнеслась
к своему провалу по математике? — Она
очень огорчена. 7. Мы хорошо провели
время в спортивном лагере. Мы купались,
совершали прогулки в горы, устраивали
вечера и соревнования. 8. — Где вы будете
работать после окончания института? —
Еще не решено, но я хотел бы поехать на
север. 9. Сначала ему было очень трудно
привыкнуть к новой работе, но со временем
она ему понравилась. 10. К нашему великому
огорчению, в первый же день нашего
приезда погода изменилась к худшему.
Отпуск был испорчен. 11. Мы все разочаровались
в нем. Мы не думали, что он так легко
относится к жизни. 12. Он хорошо умеет
рассказывать разные истории. У него
богатое воображение. 13. Хотя она уже
имеет право уйти на пенсию, она не может
представить себе жизнь без работы. 14.
Всё в этом городе напоминало ей о прошлом.
15. Напомните ему, пожалуйста, купить
сигареты по дороге домой. 16. Нам пришлось
несколько раз напомнить ему о его
обещании. 17. Мы виноваты, что не предупредили
вас о нашем приезде. Нам пришлось выехать
так неожиданно, что мы не смогли послать
вам телеграмму. 18. Ему очень повезло,
что его спросили первым. У него не было
времени волноваться. 19. Посмотрите,
пожалуйста, это слово в словаре. Я не
совсем уверен в его точном значении.
20. Как только я закончу дипломную работу,
я смогу разрешить себе несколько дней
отдыха.

GRAMMAR

Феликс Наумовученик (Английский язык)

0

0

Рейтинг

0.0

Оцените

Оценить

Write the adjectives or word combinations with adjectives that you will hear: 1. Some people say they are and others say they are unlucky. 2. I do like to wish though. 3. I think it’s thing to say if someone has an interview or an exam.помогите пожалуйста.​

114
0

Жалоба

Комментарии (0)

По дате
По дате
Популярные

Нет комментарий

Войдите, чтобы комментировать

Ответы

Ответов нет

Знаешь ответ? Добавь его сюда и заработай денег! Ответы проходят модерацию. Минимум 100 символов.

Чтобы добавить ответ — нужно войти или зарегистрироваться

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Word combinations with say
  • Word combinations with product
  • Word combinations with price
  • Word combinations with meeting
  • Word combinations with letters