Which of you write this word on the blackboard

Social English Речевой этикет

Classroom English (английский в классе)

Полезно запомнить несколько фраз школьного обихода и пользоваться ими на уроке.

— I’m sorry. I’m late.

(Извините. Я опоздал)

— May I go outside? I’m afraid I don’t feel well today.

(Можно мне выйти? Я боюсь, мне не очень хорошо сегодня)

— I’m sorry I haven’t got my book (exercise book) with me today.

(Извините, я не взяла с собой сегодня свою тетрадь)

— I couldn’t come to school yesterday, I was unwell.

(Я не смогла прийти вчера в школу, я чувствовала себя не очень хорошо)

— May I change my seat (место), please? I can’t see (hear) well from here.

(Могу я пересесть, пожалуйста? Я не вижу (слышу) от сюда)

— May I take my seat now?

(Могу я сейчас занять свое место?)

— I’m sorry I didn’t write that down. Could you say it again, please?

(Извините, я не записал это. Не могли бы вы сказать еще раз, пожалуйста?)

— Where are we? What page are we on?

(Где мы? На какой мы странице?)

— What do we have to do next?

(Что мы должны делать дальше?)

— Could you write this word up on the blackboard, please?

(Не могли бы вы написать это слово на доске, пожалуйста?)

— Shall we write that down?

(Нам нужно это записывать?)

— Shall I go to the blackboard?

(Мне идти к доске?)

— Shall we do these exercises at home?

(Нам делать эти упражнения дома?)

— How do you say it in English?

(Как это по-английски?)

— Is it good English to say…?

(Так можно сказать по-английски..?)

— How do you spell this word?

(Как пишется это слово?)

— What is the English for «будущий»?

(Как по-английски будет «будущий»?)

3. Если вам нужна помощь вашего учителя, что вы скажете ему?

1) Вы приходите в класс после звонка. Вы скажете…

2) Вы не видите хорошо с задней парты. Вы скажете…

3) Вы не знаете, как написать трудное слово. Вы скажете…

4) Учитель спрашивает вас, почему вы пропустили урок вчера. Вы скажете…

5) Вы не уверены, нужно ли вам оставаться за партой или идти к доске. Вы скажете…

6) Вы не можете найти верную страницу. Вы скажете…

7) Вы хотите пить и желаете покинуть класс. Вы скажете…

8) Вы начали писать что-то под диктовку учителя, но вы не закончили. Вы скажете…

Social English Речевой этикет
Classroom English
Полезно запомнить несколько фраз школьного обихода и пользоваться ими на уроке.
— I’m sorry. I’m late.
— May I go outside? I’m afraid I don’t feel well today.
— I’m sorry I haven’t got my book (exercise book) with me today.
— I couldn’t come to school yesterday, I was unwell.
— May I change my seat (место), please? I can’t see (hear) well from here.
— May I take my seat now?
— I’m sorry I didn’t write that down. Could you say it again, please?
— Where are we? What page are we on?
— What do we have to do next?
— Could you write this word up on the blackboard, please?
— Shall we write that down?
— Shall I go to the blackboard?
— Shall we do these exercises at home?
— How do you say it in English?
— Is it good English to say…?
— How do you spell this word?
— What is the English for «будущий»?

3. If you need your teacher’s help, what do you say to them?
1) You come to class after the bell. You say….
2) You can’t see well from the back. You say….
3) You don’t know how to spell a difficult word. You say….
4) The teacher asks you why you missed your class yesterday. You say….
5) You’re not sure if you should stay at your desk or go to the blackboard. You say….
6) You can’t find the right page. You say….
7) You are thirsty and want to leave the classroom. You say….
8) You started writing something to your teacher’s dictation but didn’t finish it. You say….

На этой странице вы сможете найти и списать готовое домешнее задание (ГДЗ) для школьников по предмету Английский язык, которые посещают 7 класс из книги или рабочей тетради под названием/издательством «Решебник ГДЗ Rainbow English», которая была написана автором/авторами: Афанасьева. ГДЗ представлено для списывания совершенно бесплатно и в открытом доступе.

Страница 24

B. What are the most important things about your school? – Что самое важное в вашей школе?

I think the most important things about my school is that it is comfortable and they work there the most kind and clever teachers.

Я думаю, что самое главное в моей школе — это то, что в ней комфортно и там работают самые добрые и умные учителя.

Речевой этикет

Classroom English

Полезно запомнить несколько фраз школьного обихода и пользоваться ими на уроке, (12).

  • I’m sorry. I’m late. – Извините, я опоздал.
  • May I go outside? I’m afraid I don’t feel well today. – Могу я выйти? Боюсь, я сегодня неважно себя чувствую.
  • I’m sorry I haven’t got my book (exercise book) with me today. – Мне жаль, что сегодня у меня нет с собой моей книги (тетради).
  • I couldn’t come to school yesterday, I was unwell. – Вчера я не смог прийти в школу, мне было плохо.
  • May I change my seat, please? I can’t see (hear) well from here. – Могу я пересесть, пожалуйста? Я плохо вижу (слышу) отсюда.
  • May I take my seat now? – Могу я занять свое место?
  • I’m sorry I didn’t write that down. Could you say it again, please? – Мне жаль, что я этого не записал. Не могли бы вы повторить это еще раз, пожалуйста?
  • Where are we? / What page are we on? – Где мы находимся? / На какой странице мы находимся?
  • What do we have to do next? – Что мы должны делать дальше?
  • Could you write this word up on the blackboard, please? – Не могли бы вы написать это слово на доске, пожалуйста?
  • Shall we write that down? – Может, нам это записать?
  • Shall I go to the blackboard? – Должен ли я подойти к доске?
  • Shall we do these exercises at home? – Будем ли мы выполнять эти упражнения дома?
  • How do you say it in English? – Как это сказать по-английски?
  • Is it good English to say …? – Хорошо ли по-английски говорить…?
  • How do you spell this word? – Как пишется это слово?
  • What is the English for? – Для чего нужен английский?

3. What will you say to your English teacher in these situations? Use your classroom English. – Что ты скажешь своему учителю английского в этих ситуациях? Используй свой класс английского языка.

Ответы выделены жирным шрифтом.

1) You come to class after the bell. You say … – Ты приходишь в класс после звонка. Ты говоришь …
I’m sorry. I’m late. May I come in? – Мне жаль. Я опоздал. Могу ли я войти?

2) You can’t see well from the back. You say … – Ты не хорошо видишь с задней парты. Ты говоришь …
May I change my seat, please? I can’t see well from here. – Могу ли я пересесть, пожалуйста? Я не могу отсюда хорошо видеть.

3) You don’t know how to spell a difficult word. You say … – Ты не знаешь, как правильно написать трудное слово. Ты говоришь …
Could you write this word up on the blackboard, please? – Не могли бы вы написать это слово на доске, пожалуйста?

4) The teacher asks you why you missed your class yesterday. You say … – Учитель спрашивает тебя, почему ты вчера пропустил урок. Ты говоришь …
I couldn’t come to school yesterday. I was unwell. – Я не мог прийти в школу вчера. Мне было плохо.

5) You’re not sure if you should stay at your desk or go to the blackboard. You say … – Ты не уверен, стоит ли тебе оставаться за своим столом или идти к доске. Ты говоришь …
Shall I go to the blackboard? – Должен ли я подойти к доске?

6) You can’t find the right page. You say … – Ты не можешь найти нужную страницу. Ты говоришь …
What page are we on? – На какой мы странице?

7) You are thirsty and want to leave the classroom. You say … – Ты хочешь пить и хочешь выйти из класса. Ты говоришь …
May I go outside? I’m afraid I feel thirsty. – Могу ли я выйти? Боюсь, я хочу пить.

8) You started writing something to your teacher’s dictation but didn’t finish it. You say … – Ты начал писать что−то под диктовку своего учителя, но не успеваешь. Ты говоришь …
I’m sorry I didn’t write that down. Could you say it again, please? – Извините, я не записал это. Не могли бы вы сказать это еще раз, пожалуйста?

 

Если вам понравился сайт, поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять его:


 

Подпишитесь на нашу группу вк!

Заполните пропуски предлогами, где это необходимо:
1. The walls … the rooms … my flat are yellow and blue.
2. Please go … blackboard, Peter. He is … the blackboard now.
3. Take a piece … chalk the table and write these worlds, please. Who’s writing the new words … the blackboard?
4. Please open that book … page eight.
5. They’re looking … the boys.

Dreamusya

Светило науки — 301 ответ — 1871 помощь

1.
The walls in the rooms of my flat are yellow and blue.
2. Please, go to the blackboard, Peter. He is at the blackboard now.
3. Take a piece of chalk from the table and write these words, please. Who’s
writing the new words on the blackboard?
4. Please, open that book on page eight.
5. They’re looking for
the boys.

abdullaevayodgora

Заполните пропуски предлогами и наречиями, где это надо​

Светило науки — 6 ответов — 0 раз оказано помощи

1. The walls in the rooms of my flat are yellow and blue.
2. Please go to the blackboard, Peter. He is is at the blackboard now.
3. Take a piece of chalk on the table and write these worlds, please. Who’s writing the new words on the blackboard?
4. Please come in the room.
5. We’re going to the classroom.
6. The blackboard is on the wall in our classroom.
7. Please put these matches into your bag.
8. Please open that book on page eight.
9. They’re looking for the boys.

minateddy

Светило науки — 74 ответа — 0 раз оказано помощи

Ответ:

1. In, of

2. To, at

3. Of, on, on

4. To

5. To

6. On, in

7. Into

8. On

9. For

Объяснение:

Открыть всю книгу

When: finally, eventually, now, today.
Where: down.
How: accidentally, slowly, carefully, quickly, thoroughly, painstakingly, identically, previously, easily, historically, permanently.
To what extent: highly, quite, rather, partially, very, somewhat, more, fairly.

Перевод задания: Как вы видите, большинство наречий образовано от прилагательных с помощью суффикса -ly. Образуйте наречия из прилагательных в таблице. Составьте 3 предложения чтобы показать, как они используются.
careful-carefully,
careless-carelessly,
clever-cleverly,
wild-wildly,
bad-badly,
slow-slowly,
brave-bravely,
unusual-unusually,
clear-clearly,
quick-quickly,
beautiful-beautifully,
brilliant-brilliantly,
loud-loudly,
patient-patiently,
correct-correctly,
foolish-foolishly,
soft-softly,
quite-quietly.

1. The footballers stopped their match as it rained heavily.
2. John multiplies big numbers wonderfully.
3. Jane answered us dryly/drily.
4. Rose cooks clumsily.
5. It is true that David does his new job happily.
6. Mrs Abbot smiled slyly.
7. they answered simply and clearly.
8. I’m sure uncle Joe didn’t believe us. Did you notice he smiled wryly?
9. Why are you moving noisily along the corridor?
10. We wholly agree with you.

1. more brightly.
2. more completely.
3. latest.
4. highest.
5. louder.
6. most gracefully.
7. fastest.
8. heavier.
9. slowest.
10. more calmly.

Right: 1, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12.
Corrected:
2. Peter usually comes latest of his classmates.
4. This time he listened to his sister more patiently than usual.
8. Who lives nearer to the school- you or your friend?
9. Alice goes most frequently to the theatre.
13. Last night I sleep most peacefully.
14. Could you come to school earlier and water the plants tomorrow?
15. This new computer works fastest and can solve problems in no time.

1. Could you drive more slowly?
2. If we don’t walk faster, we’ll never arrive on time.
3. The train arrived earlier than usual.
4. It rained heavily for several hours.
5. My elder sister Jane helps mother most often of all the family.
6. John arrived latest of all. I wished he had arrived earlier.
7. There were five boys in our team. Of these five athletes Tom jumped highest.
8. Of the three doctors Mrs Finch speaks to the nurses most patiently.
9. Our neighbor’s dog barks louder than ours.
10. My brother writes to our granny oftener than I do.
11. Ann speaks French most fluently of all the pupils.
12. There is no fog this morning and we can see the road more clearly.
13. The two little boys fought more bravely than you did.
14. He lived nearest of all to Hampton School.

Перевод таблицы:
I.
У вас проблема:
Я боюсь, что не могу говорить громче.
Кажется я теряю свой голос.
У меня болит горло.
У меня болит голова.
Я чувствую неуютность под водой.
Извините, я опоздал.
Я проспал.
Я боюсь, что забыл книгу дома.
Могу ли я уйти на 10 минут пораньше?
Извините, я не смог посетить школу вчера: я был на приёме у врача.
Извините, я отсюда плохо вижу.
II.
Вы в затруднительной ситуации или у вас есть просьба:
Извините, я не записал это. Не могли бы вы повторить?
Не могли бы вы объяснить ещё раз, пожалуйста?
На каком параграфе мы остановились?
Где мы? На какой мы странице?
Что нам следует сделать дальше?
Вы не могли бы записать это слово на доске, пожалуйста?
Могу ли я получить копию, пожалуйста?
Извините, я не расслышал что вы сказали.
Извините, я не могу найти место (прим. переводчика: имеется ввиду в тексте) Извините, я не слышу. Не могли бы вы сделать погроме?
III.
Вы спрашиваете инструкцию:
Мне следует читать про себя или вслух?
Записать это?
Могу ли я пойти к доске?
Мне стереть предложение?
Оставить предложение на доске?
нам сделать упражнение в наших рабочих тетрадях?
Можем ли мы закончить это дома?
Моя очередь? (Я следующий?)
IV.
Вы предлагаете помощь или просите разрешения:
Могу ли я включить/выключить свет?
У нас закончился мел. Могу ли я взять немного?
Могу ли я занавесить шторы? Могу ли я опустить жалюзи?
Могу ли я поднять экран?
Могу ли я помочь с магнитофоном?
Могу ли я выйти?
Могу ли я поменять своё место? Солнце светит мне в глаза.
V.
У вас языковая проблема:
Как сказать это по-английски?
Как пишется слово..?
Если ли другой способ сказать это?
Правильный ли порядок слов?
Я думаю, что я вижу ошибку на доске.
В слове пропущена буква …
В слове лишняя буква …
В слове две буквы l..?
Можно ли использовать будущее здесь?
Правильно ли будет звучать это по-английски..?
VI.
Вы информируете учителя:
Я думаю, что готов.
Я думаю, что закончил.
Я думаю моя очередь.
Боюсь, что я пропустил свою очередь.

l. I’m sorry, I couldn’t attend the class yesterday.
2. Could I have a copy, please?
3. How do you spell the word … ?
4. I’m sorry, I’m late.
5. Sorry, I didn’t quite hear what you said.
6. Sorry, I can’t find the place.
7. I’m sorry, I’ve left my book at home.
8. We’ve run out of chalk. Mat I fetch some chalk?
9. I’m afraid I can’t speak any louder, I seem to be losing my voice.
10. Shall I turn the lights off? Shall I draw the curtains? Shall I pull down the blinds? Shall I put up the screen?
11. Shall I leave the sentence on the board?

1. Are we supposed to finish this off at home?
2. What question are we on?
3. I’m sorry, I couldn’t attend the class yesterday: I had an appointment with the doctor.
4. There’s a letter missing in the word “travelling”.
5. Could I have a copy, please?
6. I think, it’s my turn.
7. Sorry, I didn’t quite hear what you said.
8. I have overslept.
9. Could you explain it again, please?
10. Shall we write that down?
11. I’m sorry, I’m late.
12. Sorry, I can’t find the place.
13. There is one letter too many in the word “break”.
14. Is there a better way of saying this in English?
15. Sorry, I can’t see well from where I am.
16. May I change my seat? The sun is in my eyes.
17. Shall I read aloud?
18. I’m feeling a bit under the weather.
19. Could you write this word up on the blackboard?
20. Am I next?
21. Does it sound good English to say … ?
22. May I go outside?

1. down
2. out
3. into
4. away
5. down
6. away
7. out
8. down
9. into
10. out

Открыть всю книгу

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Which is the longest word in english in the world
  • Which of these words is a reserved word in python
  • Which is the correct spelling of this word
  • Which of these can make a word with doing
  • Which is row and which is column in excel