What words come to mind when you pronounce the word theatre таблица

1. Другой популярный способ провести хороший вечер — пойти в театр. Есть много различных театров в Великобритании. Они удовлетворяют требованиям миллионов людей.

1) ЧТО ТЫ ЗНАЕШЬ?

Какие слова приходят на ум, когда ты произносишь слово ‘театр’? (предвосхищая)

ГДЗ #

audience, performance, opera, ballet, play, actors, directors, emotions, stage, settings

2) Какие вещи из упомянутых выше более важны в театре, чем в кино?

ГДЗ #

In the theatre you can see actors in life and they act right before you. In cinema all scenes are shot several times and then the best one is chosen.

3) В чем заключается основная разница между кино и театром?

ГДЗ #

I think that cinema causes more emotions because it is more realistic

Faraway lands

Horces

Detectives

Mystery

Clues

Action films

chase

fights

guns

4) Что вызывает больше эмоций: театр или кино? Почему вы так думаете?

1. Another popular way to have a good evening is going to the theatre. There are a lot of different theatres in the UK. They can meet the demands (удовлетворяют требованиям) of millions of people.

1) WHAT DO YOU KNOW?
What words come to mind when you pronounce the word ‘theatre’? (anticipating)

2) Which of the things mentioned above are more important in the theatre than in the cinema?

3) What is the main difference between the theatre and the cinema?

4) What causes more emotions, the theatre or the cinema? Why do you think so?

На этой странице вы сможете найти и списать готовое домешнее задание (ГДЗ) для школьников по предмету Английский язык, которые посещают 10-11 класс из книги или рабочей тетради под названием/издательством «Решебник ГДЗ», которая была написана автором/авторами: Кузовлев. ГДЗ представлено для списывания совершенно бесплатно и в открытом доступе.

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «САМОЙЛОВСКАЯ ШКОЛА»

АДМИНИСТРАЦИИ НОВОАЗОВСКОГО РАЙОНА

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В 10 КЛАССЕ

«ТЕАТРЫ В БРИТАНИИ И РОССИИ»

УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

КАЗЕМИРОВА ЛЕСЯ АЛЕКСАНДРОВНА

2021

Класс: 10

УМК: «Английский в фокусе», под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2016

Уровень обучения: базовый

Тема урока: Театры в Британии и России

Цель урока: развитие иноязычной коммуникативной компетенции по теме «Театр».

Задачи урока

Образовательные: систематизировать знания учащихся по теме “Театр”; совершенствовать речевые умения, навыки диалогической речи, умения высказываться логично, связно, и продуктивно; активизировать работу каждого учащегося.

Развивающие: развивать лексические навыки; развивать навыки чтения с детальным пониманием содержания текста, развивать мышление, логическую догадку, фантазию при изучении английского языка; развивать личностную активность, развивать коммуникативные действия.

Воспитательные: воспитание позитивного отношения к культуре и образу жизни другого народа; прививать любовь и желание изучать иностранный язык через разные формы работы.

Техническое обеспечение урока: компьютер, мультимедийный проектор, раздаточный материал.

Дополнительное методическое и дидактическое обеспечение урока:

— рабочая тетрадь / О. В. Афанасьева, И. В. Михеева, Дж. Дули, Б. Оби, В. Эванс; 20012

— презентация “English Theatres” (Английские театры)

-раздаточный материал с текстами “English Theatres” (Театры Англии), “Theatres in Britain and Russia” (Театры в Британии и России).

— интернет ссылка www.toonight.ru , www.metodkopilka.ru

Содержание урока

I. Организационный момент.

Учитель приветствует учащихся. Good morning, my students! Glad to see you!

Sit down, please! Well, I see you’re ready for the lesson. That’s fine.

II. Фонетическая зарядка.

В качестве фонетической разминки повторить произношение отдельных слов, в которых учащиеся делают ошибки. We should start with phonetic drills.

curtain fully booked

orchestra aisle

performance usher

reserved entertaining

surrounding exciting

further row

III. Речевая зарядка.

Учитель обращает внимание учащихся на экран, где демонстрируются фотографии знаменитых театров Лондона, и просит ответить на вопросы (Презентация).

Now look at the screen and answer my questions:

  • What can you see on the screen?

  • Where are these theatres situated, in London or in Moscow?

  • Do you like Theatre?

  • Some people say, that today Theatre is not popular any more. Do you agree with this statement?

  • What words come to mind when you pronounce the word “theatre’?

  • What is the main difference between the theatre and the cinema?

  • What causes more emotions, the theatre or the cinema? Why?

  • Have you ever heard the following quotation: “All the world’s a stage, and all the men and women merely players”? (Shakespeare) Interpret this statement.

(Определение темы, постановка учащимися цели и задач урока)

Well, what is the theme of our lesson?

What are you going to do?

IV. Проверка домашнего задания.

Учащиеся представляют диалогическую ситуацию смены неудобного места в театре.

You are at the theatre but your seats are in the back row. You want to change them. Act out your dialogue.

V. Активизация тематической лексики.

1) Учитель предлагает ученикам выполнить упражнения № 1, 2 в Рабочей тетради.

We have recently learnt new words. Let’s repeat them. Open your Work Books at page 53 and look at the exercises № 1 and 2. Try to label the parts of the theatre. Then read the comments and match each speaker with the theatrical genre.

2) Now let’s speak about your visiting the theatre. Answer my questions:

  • Do you often go to the theatre?

  • Do you prefer matinees or evening performances?

  • Where do you like to have seats?

  • Are seats in the balcony much cheaper than those in the stalls?

  • Do you prefer to buy the tickets in advance or right before the performance?

  • When did you last go to the theatre?

  • What is your favourite theatrical genre?

  • What play did you see last?

  • How did you like the play?

  • Was the acting good?

VI. Развитие навыков диалогической речи. Работа в парах.

Учитель предлагает учащимся поработать в парах и составить диалог о недавнем посещении театра, выразив свои чувства и отношение к спектаклю (опираясь на ключевые слова). I want you to talk about last visiting the theatre. Express your attitude to the play.

The key words can help you:

  • Is worth visiting;

  • A source of inspiration;

  • Full of special effects;

  • Makes deep impression;

  • Makes you happy;

  • Outstanding actors;

  • Beautiful costumes.

VII. Динамическая пауза

Зарядка для глаз. (Поскольку количество учащихся с ухудшающимся зрением растет, просто необходимо проводить разрядку в виде упражнений для глаз.)

Let’s have a rest:

Look left, look right
Look up, look down
Look around.
Look at your nose
Look at that rose
Close your eyes
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again

VIII. Развитие навыков изучающего чтения. Групповая работа.

Учащиеся разбиваются на 4 группы, которым дается текст о знаменитых театрах Лондона (Приложение 1) и таблица для заполнения (Приложение 2). В таблицу заносится только необходимая информация. Через 5 минут представители группы зачитывают выбранную информацию (каждая об одном из четырех театров), а другие дополняют по мере необходимости.

Now let’s work in groups. Read the text “English Theatres” and fill the table with the necessary information.

IX. Развитие навыков самостоятельной работы.

Учитель предлагает учащимся самостоятельно прочитать текст «Театры в России и Британии» и отметить верные и неверные утверждения. (Приложение 3)

I want you to read the text “Theatres in Britain and Russia” and mark the statements True or False. You have 5 minutes. Start working!

X. Домашнее задание. Составить и выучить рассказ о посещении театра.

Your home task is to tell your classmates about your last visit to the theatre (10 sentences).

XI. Подведение итогов.

 At our lesson we’ve talked about theatre. We’ve known about theatres in Britain and Russia. I think this lesson was very interesting for you.  We’ve done a good job today and I thank you for your creative and productive work. So I’d like to point out some of the students (оцениваю). The lesson is over, see you!

Открытый
урок

по
английскому языку

в
11 «А» классе

на
тему:

«THEATRE

кумыкский театр

     ПРОВЕЛА
УЧИТЕЛЬНИЦА АНГЛ  ЯЗЫКА:

АДЖАМАТОВА
Л.А.

2014
Г.

ЦЕЛИ:

  1. Улучшение
    произносительных навыков;
  2. Предъявление нового
    лексического материала по теме «театр»;
  3. Активизация нового
    грамматического материала (эмфатические предложения);
  4. Развитие умений и
    навыков чтения и слушания с целью извлечения конкретной информации.

STAGES:

  1. INTRODUCTION:

         
ПРИВЕТСТВИЕ;

         
РАПОРТ ДЕЖУРНОГО;

  1. WARMING- UP ACTIVITIES:

        
Do you like watching TV?

        
What films do you like to watch?

        
What genre of films do you know?

Answers: action films, cartoon, comedy, historical,
films, musical, romantic, science film, fantasy.

        
Please, give examples of these
genres:

action                   “Terminator”

cartoon                 “Tom and  Gerry”

comedy                 “Mister Bin”

historical               “Alexander”

musical                   “Chicago”

romantic                 “Notting Hill”

science fiction         “Star wars”

fantasy                      “The hord of the Rings”

        
Do you like theatrical
perfomences?

        
What  genres of theatre do you
know?

(opera, operetta, ballet, musical)

  1. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ
    УРОКА ПО ТЕМЕ:

-Today we are going to  speak about “Theatre”. Our theme is
“British Theatre”.

   Theatre is a place where you can see a play staged. It is
also one of entertainments. We are to admit that theatre is not popular now as
it used to be. But still there are hundreds of theatres where the audiences are
exited at the prospect of seeing a play and the actors are most encouraged by
the warm reception.

Ex 1, page № 192. What words come to mind when you pronounce
the word “Theatre”.
(запись в словари).

        
Audience: react,
applaud, admire;

        
Performance: 
play, ballet, opera, operetta;

        
People: actors, directors,
producers, dancers.

        
Emotions:
admirations, enjoyment, suspence;

        
Parts of
theatre:  theatre hall, balcony, stage.

4.    
ANSWER MY
QUESTIONS:

What is the main difference between the theatre and cinema?

The audience sit in  theatre hall and see perfomence on the
stage. Actors play on the stage. The people applauder, react, admire.

 (слайд 1) – There
are a lot of theatres in the UK. Look please at the screen and show the
pictures of  English theatre.

3.JPG

        
English theatre
are connected with the name of a famous playwright Shakespeare. He was the
greatest and the best interpreter of human nature, the poet of the widest
sympathies of the most profound knowledge of mankind. The best theatre in
England is “Global” theatre by Shakespeare.
(слайд 2, 3)

     123          

        
Now listen please
Shakespeare’s sonnet that ‘s reading Tchopanova.

        
Ex 2.1) АУДИРОВАНИЕ:

People have different opinions about different theatrical
performances. Now,  we are listening specific information about theatrical
perfomences. (
прослушивание)

Далее учащиеся сами читают текст и переводят
устно.
Answer my questions :

!.What performances do these people like or dislike?( opera,
bellet, operetta, musical.)

2Why don t they like opera?,

3.Why do they like operetta?

4 .Why do they like ballet?

What do you think how do these people show that they really
like or dislike theatrical genres?

Whith emphatic sentences.

Look please in the grammar focus

3.Grammar.p.193

Объяснение темы – эмфаеические предложения.

Neutral                                                      
Emphatic.

I love it.                                                    
I do love it.

I enjoyed myself.                                    I did
enjoyed myself.

The music is marvelous.                      The music is
marvellous 

Ex.3.2)                                                

We are doing exercises and first we speak about people. S
opinions to tne popular musical “Cats “ by Andrew Loyd webber.(English
composer).

Their opinions depend on how emotional people they are. Find
the corresponding opinions.

1.The musical is wonderful    The musical  IS  wonderful.

2. I.ve wotched it three times already.

I  HAVE     watched it three times already.  

3.I liked the dancing.

I   DID    like dancing.

4.It  made me forget about all my
problems.

It   DID  MAKE  ME…..

5.It makes  great impressions

It    DOES  MAKE …

6.The costumes were splendid.

The costumes   WERE   splendid.

Ex.3 p.195

What do you think about the following things? Express your opinion
emotionally.

1.Russian ballet represents the classical dancing. (does
represent)

2. D.Khvorostovsky sings magnificently.(does sing)

3.The arts help to develop imagination. (do help)

4.Indiana jones films are popular among kids.(are)

5.Verdy”s operas have been popular since the end of the 19th
century.(have been)

6. Tsar Peter1 build the first theatre in Russia. (did build )

4.Заключительная часть урока.

At the end of our lesson I want to tell and to show Russian
theatres and theatres of Dagestan.

     Russian  theatres.

1.       The
Bolshoy Theatre

2.       The
Maliy Theatre

3.       The
Theatre “Satirikon”

4.       The
Mariinsky Theatre

5.       The
Russian Army Theatre

The Theatres of Dagestan.

So Dagestan has many different nations(kumikish, avarish,
lakish ,darginish,and others.)

1.      
The avarsky Theatre named G.Tsadasa.

2.      
.The Kumiksky Theatre named Salavatova

3.The RusskyTheatre named M. Gorky.

The famous actors in Kumiksky Theatre are Baisoltan Osayev 
,and Nariman Acayev from Aksay.We are

Proud of them very.

Подведение итога урока.

The lesson is over.    Y ou  work  very hard. Your marks are
5 and 4.

Your homework is to write an essay about The Kumiksky
Theatre. Good bye and see you soon.

Конспект урока в 11 классе по теме «Театр»

Цель: продолжить знакомство с театральной жизнью Ростова-на-Дону.

Задачи:

— развитие мышления, внимания

—  практиковать учащихся в говорении и аудировании

— формирование лексических и грамматических навыков говорения

Оборудование: УМК, доска, раздаточный материал, магнитофон

Речевой материал: Anniversary- годовщина, юбилей

  magnificent- великолепный, изумительный, прекрасный

   equipment- оснащение, оборудование

   accommodate- вмещать

     coincide- совпадать, соответствовать

   enlargement- увеличение, расширение

   department – отдел, отделение

   conductor- дирижер

    to be  appointed- быть назначенным

     slightly- слегка, немного

    feature- художественный

     roughly-приблизительно

     whilst- пока

     In addition to – вдобавок, кроме того

      distinguished- выдающийся , известный

      elsewhere- где-нибудь, когда-нибудь

Упражнения

Class                                                                                        home

p. 186 ex.1, p.187 ex.2, AB p.80 ex.6, 9                    p.191 ex.5 SB

Ход урока

Организационный момент

T: Good morning pupils.

P: Good morning teacher.

T: I’m glad to see you. How are you?

T: Today at our lesson we will continue to speak about theatres and plays. Then we will practice reading and audition.  We are going to revise some grammar material. This is our plan for today

Речевая разминка:

T: Do you like theatre? Do you agree that theatre is very popular nowadays? Why?

Основной этап урока

T: Theatre is a place where you can see a play staged. It is also one of entertainments. We are to admit that theatre is not popular now as it used to be. But still there are hundreds of theatres where the audiences are exited at the prospect of seeing a play and the actors are most encouraged by the warm reception. What words come to mind when you pronounce the word “theatre’?

P: give their answers

T: Look through the table which is given in your Students book, p.186 ex.1.1. and say which of the things mentioned above are more important in the theatre than in the cinema?

P: give their answers

T: What do you think what is the main difference between the theatre and the cinema?

P: give their answers

T: What causes more emotions, the theatre or the cinema? Why?

P: give their answers

T: Listen to some people who talk about theatrical performances. What performances do these people like or dislike?

P:  they listen to the cassette and answer the question. Then the pupils listen to the cassette again and explain why people like or dislike opera, comedies, ballet or operetta. If necessary, pupils read the opinions of the people on p.187.

T: Now tell me what theatrical genre do you like or dislike. Why?

P: give their answers

T: Now I want to read you the information about Rostov state opera and ballet .Listen attentiv!!!

P: do the task (ученики выполняют упражнения к тексту).

Подведение итогов урока  и запись домашнего задания

T: Well done. Thank you for your work. Your home task is to tell your classmates about your last visit to the theatre (15 sentences). The lesson is over. Good-bye.

Тема: «Театр»                                                          
Дата:

Цель: продолжить
знакомство с историей театрального искусства.

Задачи:

— развитие мышления,
внимания

—  практиковать учащихся
в говорении

— формирование
лексических и грамматических навыков говорения

Оборудование: УМК, доска, раздаточный
материал, оценочные листы, ватман.

Речевой материал: a stage, to announce, dramatic, admiration, an operetta, a tragedy

Ожидаемый результат: учащиеся знают как употреблять
новую лексику урока по теме театр, понимают что необходимо расширять кругозор в
области искусства на английском языке, применяют полученные знания при
обсуждении темы искусства.

                                                         
Ход урока

Организационный момент

T: Good morning pupils.

P: Good morning teacher.

T: I’m glad to see you. How are you?

T: Today at our lesson we will speak about…. theatres
and plays. Then we will practice reading and speaking. This
is our plan for today.

Речевая догадка по теме
урока: (Учащиеся просматривают презентацию)

T: Do you like theatre? Do you agree that theatre is
very popular nowadays? Why?

Основной этап урока

T: Theatre is a place where you can see a play staged.
It is also one of entertainments. We are to admit that theatre is not popular
now as it used to be. But still there are hundreds of theatres where the
audiences are exited at the prospect of seeing a play and the actors are most
encouraged by the warm reception. What words come to mind when you pronounce
the word «theatre’?

P: give their answers (учащиеся дают свои
ответы что такое театр).

T: Look at the pictures which are given in your book,
p.151. and say which of the theatres can you see?

P: give their answers

T: What do you think what is the main difference
between the theatre and the cinema?

P: give their answers

T: What causes more emotions, the theatre or the
cinema? Why?

P: give their answers

T: Now tell me what theatrical genre do you like or
dislike. Why?

P: give their answers

T: Now let’s divide into 2 groups. (Учащиеся делятся на 2 группы).T: Your task is to tell what is better cinema or
theatre?

P: give their answers

T: Take your books, p.151 ex.2. Here is the story
about history of the theatres. Let’s read and give it a title.

P: do the task

T: Well done. Look at the ex.5, p.152. Now you are
going to match each part of a theatre on the right with a definition on the
left. Consult a dictionary.You task is to put in the missing words in the right
form. I
will give 4 min.

P: do the task

(После выполнения заданий
в группе, учащиеся делают самооценку по предложенным критериям)

Ф.и.ученика

 Устное высказывание


4  3   2

 Самостоятельное    чтение


4   3  2

Помощь в переводе
текста


4  3  2

Работа над постером

5 4 3 2

Рефлексия эмоционального состояния учащихся:

1.На уроке я работал                            активно/ пассивно

2.Своей работой на уроке я                 доволен/ не доволен

3.Урок для меня показался                 коротким/ длинным

4.За урок                                                
не устал/ устал

5.Мое настроение                                  стало лучше/
стало хуже

6.Материал урока мне был                 понятен/ не понятен

                                                            
     полезен/ бесполезен

                                                            
     интересен/скучен

7.Домашнее задание мне кажется     легким/ трудным

                                                            
     интересно/не интересно

Подведение итогов
урока  и запись домашнего задания

T: Well done. Thank you for your work. Your home task
is to tell your classmates about M.Auezov Kazakh Drama theatre. (10-15
sentences). The lesson is over. Good-bye.

Скачать материал

Полный текст материала смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен только фрагмент материала.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • What words can you make from the word restaurant
  • What words can you make from the word international
  • What words can be formed from the word politics
  • What words are missing one word is odd
  • What word would these letters make