What do you think of when you hear the word economics money certainly and perhaps

What does economics study?

What do you
think of when you hear the word economics?
Money, certainly, and perhaps more complicated things like business,
inflation and unemployment. The science of economics studies all of
these, but many more things as well. Perhaps you think that economics
is all about the decisions that governments and business managers
take. In fact, economists study the decisions we all take every day.

Very
simply, economics studies the way people deal with a fact of life:
resources are limited, but our demand for them certainly is not.
Resources may be material things as food, housing and heating. There
are some resources, through, that we cannot touch. Time, space and
convenience, for example, are also resources. Think of a day. There
are only 24 hours in one, and we have to choose the best way to spend
them. Our everyday lives are full of decisions like these. Every
decision we make is a trade-off.
If you spend more time working, you make more money. However, you
will have less time to relax. Economists study the trade-offs people
make. They study the reasons for their decisions. They look at the
effects those decisions have on our lives and our society.

Что изучает
экономика?

О чем вы думаете,
когда слышите слово экономика?
О деньгах, конечно, и, возможно о более
сложных вещах, таких как бизнес, инфляция
и безработица. Экономическая наука
изучает все это, а также многое другое.
Возможно, вы думаете, что экономика –
это решения, которые делают правительства
и бизнес-менеджеры. На самом деле,
экономика изучает решения, которые
ежедневно делаем мы.

Проще говоря,
экономика изучает то, как люди справляются
с таким жизненным фактом: ресурсы
ограничены, а наш спрос на них – нет.
Ресурсами могут быть такие материальные
вещи, как питание, жилье и отопление.
Есть ресурсы, которые мы не можем
потрогать. Время, пространство и комфорт,
например, тоже ресурсы. Подумайте о
сутках. В них всего лишь 24 часа и нам
необходимо выбрать лучший способ
провести их. Наша жизнь полна таких
решений. Каждое наше решение – это
компромисс.
Если вы потратите больше времени на
работу, вы получите больше денег. Однако
у вас будет меньше времени на отдых.
Экономисты изучают компромиссы, на
которые идут люди. Они изучают причины
этих решений. Они анализируют, какие
последствия оказывают эти решения на
нашу жизнь и на общество.

What are microeconomics and
macroeconomics?

Economists
talk about microeconomics
and macroeconomic.
Microeconomics deals with people, like you and me, and private
businesses. It looks at the economic decisions people make every day.
It examines how families manage their household budgets.
Microeconomics also deals with companies – small or large – and
how they run their business. Macroeconomics, on the other hand, looks
at the economy of a country – and of the whole world. Any economist
will tell you, through, that microeconomics and macroeconomics are
closely related. All of our daily microeconomic decisions have an
effect on the wider world around us.

Another way
to look at the science of economics is to ask, ‘what’s it good
for?’ Economists don’t all agree on the answer to this question.
Some practice positive economics. They study economic data and try to
explain the behaviour of the economy. They also try to guess economic
changes before they happen. Others practice normative economics. They
suggest how to improve the economy. Positive economists say, ‘this
is how it is’. Normative economists say, ‘we should…’.

So what do economists do?
Mainly, they do three things: collect data, create economic models
and formulate theories. Data collection can include facts and figures
about almost anything, from birth rates to coffee production.
Economic models show relationships between these different data. For
example, the relationship between the money people earn and
unemployment. From this information, economists try to make theories
which explain why the economy works the way it does.

Что такое
микроэкономика и макроэкономика?

Экономисты говорят
о микроэкономике и макроэкономике.
Микроэкономика имеет дело с людьми,
такими как вы и я, и частным бизнесом.
Она смотрит на экономические решения,
которые люди делают каждый день. Она
исследует, как семьи управляют домашними
хозяйствами. Микроэкономика также имеет
дело с предприятиями – малыми или
большими – и как они ведут бизнес. С
другой стороны, макроэкономика
рассматривает экономику страны и всего
мира. Любой экономист скажет, что
микроэкономика и макроэкономика тесно
связаны. Все наши ежедневные
микроэкономические решения влияют на
мир вокруг нас.

По-другому посмотреть
на экономическую науку можно, задав
вопрос: «для чего это надо?» Не все
экономисты согласны с ответом на этот
вопрос. Некоторые занимаются позитивной
экономикой. Они изучают экономические
данные и пытаются объяснить поведение
экономики. Они также пытаются предугадать
экономические изменения до того, как
они произошли. Другие занимаются
нормативной экономикой. Они предлагают
способы улучшения экономики. Позитивные
экономисты говорят: «именно так оно и
есть». Нормативные экономисты говорят:
«мы должны…».

Итак, что делают
экономисты? Главным образом, они делают
три вещи: собирают информацию, создают
экономические модели и формулируют
теории. Сбор информации может включать
факты и цифры почти о чем угодно, от
рождаемости до производства кофе.
Экономические модели показывают
взаимосвязь между этими различными
данными. Например, взаимосвязь между
деньгами, которые зарабатывают люди и
безработицей. С помощью этой информации
экономисты пытаются сформулировать
теории, которые объяснят, почему экономика
работает так, как работает.

History of economic thought

Economic
thought goes back thousands of years. The ancient Greek, Xenophon,
used the word oikonomikos
(from
oikos,
meaning family, household, estate, and nomos,
for usage, law). He was talking about skilful or clever ways to
manage land and households. We could call many of Aristotle’s
political writings economics, although he did not use the word. The
English word economics
first appeared in the 19th
century – two and a half thousand years after Xenophon.

Early
economic thought was all about the meaning of wealth or being rich.
There early thinkers asked, ‘what makes a state or a country
wealthy?’ For nearly 2,000 years, the answer was very simple: gold.
A country or a nation’s wealth depended on its owning precious
metals. This simple view of the economy remained until medieval
times.

During
medieval times – roughly the period between 1100 and 1500 AD,
trading between nations grew, and a new social class appeared. These
were merchants, people who made their money through the buying and
selling of goods, and they began to write their own thoughts on the
economy. They saw the economy as a way to make the state strong. For
them, the nation’s wealth depended on stocks of gold and the size
of population. More people meant bigger armies and a stronger state.

These were still simple ideas.
However, daily experience had also taught people many basic economic
concepts. For example, they understood the importance of trade with
other states. They realized that scarcity makes things more expensive
and abundance makes them cheaper.

Modern
economics was really born in the 19th
century. At this time, thinkers like Adam Smith wrote down ideas that
are still important today. Adam Smith if often called the
Father of Modern Economics
,
although the science was called political
economy

then. Smith realized that a nation’s wealth depended on its ability
to produce goods. The value of these goods depended on the cost of
production. The cost of production depended on the cost of workers,
raw materials and land. This was really the first example of
macroeconomics.

Smith and other classical
economists were writing at a time of great change. The industrial
revolution had begun. Paper money began to replace precious metals.
The middle classes were growing stronger. Economists’ theories
echoed these changes. They wrote about the division of labour (each
worker taking part in the production process). They discussed the
problem of population growth. They influenced thinking about social
classes.

For
classical economists, the value of goods depends on the cost of
production. However, the price of goods is not always the same as
their real cost. Later economists developed new theories to explain
the weakness in classical economics. These are known as the
neoclassical economists and they were writing at the end of the 19th
and the early 20th
centuries.

In
neoclassical economics, supply and demand make the economy work. In
other words, the price of goods depends on how much people want them
and how easily they can be found. Consumers want satisfaction from
their resources (time and money). Firms want profit. In neoclassical
economics this is the basic relationship in the economy. These ideas
are still the basic of economic thinking today.

История
экономической мысли

Экономическая
мысль насчитывает тысячи лет.
Древнегреческий писатель, Ксенофонт,
использовал слово oikonomikos
(от oikos
– семья, домашнее хозяйство, имущество,
и nomos
– пользование, закон). Он говорил об
умелых и рациональных способах
распоряжения землей и домашним хозяйством.
Множество политических писаний Аристотеля
можно назвать экономикой,
хотя он и не использовал это слово.
Английское слово экономика
впервые появилось в 19-ом веке – через
две с половиной тысячи лет после
Ксенофонта.

Ранние экономические
мысли были только о значении благосостояния
и богатства. Ранние мыслители спрашивали:
«что делает государство или страну
богатыми?» Почти 2000 лет ответ был очень
прост: золото. Богатство страны или
нации зависело от владения драгоценными
металлами. Этот простой взгляд на
экономику просуществовал до средневековья.

В средневековье
– приблизительно в период между 1100 и
1500 н.э., росла торговля между странами,
появился новый социальный класс. Это
были купцы – люди, которые зарабатывали,
продавая и покупая товары. Они начали
записывать собственные мысли об
экономике. Они видели экономику, как
один из способов сделать государство
устойчивым. По их мнению, благосостояние
нации зависело от запасов золота и
численности населения. Все больше людей
имело в виду более многочисленные армии
и более сильное государство.

Пока это все еще
были простые мысли. Однако повседневный
опыт научил людей многим базовым
экономическим концепциям. Например,
они осознали важность торговли с другими
странами. Они поняли, что дефицит делает
товары дороже, а избыток – дешевле.

Современная
экономика, в действительности, родилась
в 19-ом веке. В это время, такие мыслители,
как Адам Смит, высказали мысли, которые
до сих пор важны. Адама Смита часто
называют отцом
современной экономики
,
хотя тогда наука называлась политической
экономией. Смит понял, что богатство
нации зависит от ее возможностей
производить товары. Стоимость этих
товаров зависит от стоимости производства,
которая, в свою очередь, зависит от
стоимости рабочей силы, сырья и земли.
На самом деле, это был первый пример
макроэкономики.

Смит и другие
классические экономисты писали во
времена великих изменений. Началась
промышленная революция. Бумажные деньги
стали заменять драгоценные металлы.
Крепли средние классы. Теории экономистов
отражали эти изменения. Они писали о
разделении труда (каждый работник
принимает участие в процессе производства).
Они обсуждали проблемы роста численности
населения. Они обратили внимание на
социальные классы.

По мнению классических
экономистов, стоимость товаров зависит
от стоимости производства. Однако цена
товаров не всегда равна их реальной
стоимости. Позже экономисты разработали
новые теории, чтобы объяснить этот
недостаток классической экономики. Они
известны как неоклассические экономисты,
писавшие в конце 19-го, начале 20-го веков.

В неоклассической
экономике, предложение и спрос заставляют
экономику работать. Другими словами,
цена товаров зависит от того, как сильно
люди хотят их и насколько легко достать
эти товары. Потребители желают получить
удовлетворение от своих ресурсов
(времени и денег). Фирмы хотят получить
прибыль. В неоклассической экономике
это основная взаимосвязь. До сих пор,
это основные идеи экономической мысли.

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

What does economics study? What do you think of when you hear the word перевод - What does economics study? What do you think of when you hear the word русский как сказать

  • Текст
  • Веб-страница

What does economics study? What do you think of when you hear the wordeconomics?Money, certainly, and perhaps more complicated things like business, inflation and unemployment. The science of economics studies all of these, but many more things as well. Perhaps you think that economics is all about the decisions that governments and business managers take. In fact, economists study the decisions that we all take every day. Very simply, economics studies the way people deal with a fact of life: resources are limited, but our demand for them certainly is not. Resources may be material things such as food, housing and heating. There are some resources, though, that we cannot touch. Time, space and convenience, for example, are also resources. Think of a day. There are only 24 hours in one, and we have to choose the best way to spend them. Our everydaylives are full of decisions like these. Every decision we make is atrade-off.If you spend more time working, you make more money. However, you will have less time to relax. Economists study the trade-offs people make. They study the reasons for their decisions. They look at the effects those decisions have on our lives and our society.

0/5000

Результаты (русский) 1: [копия]

Скопировано!

Что изучать экономику? Что вы думаете о когда вы слышите wordeconomics? Деньги, конечно и, возможно, более сложные вещи, как бизнес, инфляции и безработицы. Экономическая наука изучает все из них, но много больше вещей, как хорошо. Возможно, вы думаете, что экономика-это все о решениях, которые принимают правительства и бизнес менеджеров. В самом деле экономисты изучить решения, что мы все принимать каждый день. Очень просто, экономика изучает пути люди дело с фактом жизни: ресурсы ограничены, но наш спрос на них, безусловно, не является. Ресурсы могут быть материальные вещи, такие как пища, жилище и Отопление. Есть некоторые ресурсы, хотя, которые мы не можем коснуться. Время, пространство и удобства, например, также являются ресурсы. Думаю, что в день. Есть только 24 часов в одном, и мы должны выбрать лучший способ провести их. Наши everydaylives полны решений подобного рода. Каждое решение, которые мы делаем atrade офф. Если вы проводите больше времени на работу, вам заработать больше денег. Однако у вас будет меньше времени для отдыха. Экономисты обучаются люди делают компромиссов. Они изучают причины для их решения. Они смотрят на последствия тех решения оказывают на нашу жизнь и наше общество.

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 2:[копия]

Скопировано!

Что экономика исследование? Что вы думаете о том, когда вы слышите wordeconomics? Деньги, конечно, и, возможно, более сложные вещи, как бизнеса, инфляции и безработицы. Наука экономики изучает все из них, но еще много вещей. Возможно, вы думаете, что экономика это все о тех решениях, которые правительства и бизнес-менеджеры принимают. В самом деле, экономисты изучают решения, которые мы все принимают каждый день. Очень просто, экономика изучает, как люди иметь дело с фактом жизни: ресурсы ограничены, но наша потребность в них, конечно, нет. Ресурсы могут быть материальные вещи, такие как питание, жилье и отопление. Есть некоторые ресурсы, однако, что мы не можем трогать. Время, пространство и удобство, например, также ресурсы. Подумайте день. Есть только 24 часов в одном, и мы должны выбрать лучший способ провести их. Наши everydaylives полны решений, как эти. Каждое решение мы делаем это atrade-off.If вы проводите больше времени, работая, вам заработать больше денег. Тем не менее, у вас будет меньше времени, чтобы расслабиться. Экономисты изучают компромиссы люди делают. Они изучают причины своих решений. Они смотрят на эффекты эти решения на наши жизни и нашего общества.

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 3:[копия]

Скопировано!

какая экономика исследования?что ты думаешь, когда слышишь wordeconomics?деньги, конечно, и, возможно, более сложные вещи, как бизнес, инфляции и безработицы.экономическая наука исследования все эти, но многие вещи, а также.возможно, ты думаешь, что экономика — это все о решениях, которые правительства и руководителей предприятий.на самом деле,экономисты изучают решения, которые мы все принимаем каждый день.очень просто, экономические исследования, как люди разобраться с фактом жизни: ресурсы ограничены, но наш спрос на них, конечно, не является.ресурсы могут быть материальные вещи, такие, как продовольствие, жилье и отопление.есть определенные ресурсы, однако, в том, что мы не можем трогать.время, пространство и удобства, например, также являются ресурсами.думаю, один день.есть только 24 часа в один, и мы должны выбрать лучший способ потратить их.наши everydaylives полно решений, как эти.каждое решение, мы зарабатываем, atrade-off.if вы проводите больше времени, работая, вы можете больше денег.однако, у вас будет меньше времени, чтобы отдохнуть.экономисты исследования компромиссов людей.они изучают причины своего решения.они смотрят на последствия этих решений на нашу жизнь и наши общества.

переводится, пожалуйста, подождите..

Другие языки

  • English
  • Français
  • Deutsch
  • 中文(简体)
  • 中文(繁体)
  • 日本語
  • 한국어
  • Español
  • Português
  • Русский
  • Italiano
  • Nederlands
  • Ελληνικά
  • العربية
  • Polski
  • Català
  • ภาษาไทย
  • Svenska
  • Dansk
  • Suomi
  • Indonesia
  • Tiếng Việt
  • Melayu
  • Norsk
  • Čeština
  • فارسی

Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, амхарский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, бирманский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, гавайский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, киргизский, китайский, китайский традиционный, корейский, корсиканский, креольский (Гаити), курманджи, кхмерский, кхоса, лаосский, латинский, латышский, литовский, люксембургский, македонский, малагасийский, малайский, малаялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непальский, нидерландский, норвежский, ория, панджаби, персидский, польский, португальский, пушту, руанда, румынский, русский, самоанский, себуанский, сербский, сесото, сингальский, синдхи, словацкий, словенский, сомалийский, суахили, суданский, таджикский, тайский, тамильский, татарский, телугу, турецкий, туркменский, узбекский, уйгурский, украинский, урду, филиппинский, финский, французский, фризский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, шона, шотландский (гэльский), эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.

  • Елена Быкова Просветленный (22027) 6 лет
  • Он мне очегь нравится
  • infundite
  • Sine pretio nulla venditio est.
  • And mind you fill it quite full.
  • Magnesiae
  • Настойка красавки 5 мл
  • на кухне стоит холодильник
  • Секретарь ест бутерброды в 12 часов
  • прошлым летом моя бабушка собрала много
  • Теперь ей нравится , как она выглядит.
  • Что будешь просить у родителей?
  • В олимпиаде участвовало более 80 стран
  • Besides
  • Ferae bestiae nec mancipi sunt, velut ur
  • Я люблю смотреть телевизор
  • Sine pretio nulla venditio est
  • Я Умею плавать
  • There was … sugar in the bowl, and we ha
  • Политические взгляды Ангелы Меркель свод
  • fama volat
  • Быть взволнованным
  • Он мне очегь нравится
  • Елена Быкова Просветленный (22027) 6 лет

Read the text and decide which answer A, B, C or D best fits each space.
Nowadays, the USA is (1)________ seen by millions as the Promised Land.
Gone are the days when you (2)________ buy US citizenship for one dollar. Yet, even though entry is strictly (3)_________ refugees continue to find freedom and people from poorer countries a better way of life.
(4)________ always, it remains a magnet to the ambitious and the energetic who are ready to commit themselves to the land that gives them a second (5)_________.

1.

A. still

C. already

B. yet

D. always

2.

A. might

C. could

B. had to

D. were able

3.

A. limited

C. finished

B. over

D. ended

4.

A. How

C. However

B. Though

D. As

5.

A. occasion

C. choice

B. chance

D. case

1

2

3

4

5

Key:1. A; 2. C; 3. A; 4. D; 5. B

Six articles the are missing from the text. Write them in.
What do you think of when you hear word economics? Money, certainly, and perhaps more complicated things like business, inflation and unemployment. Science of economics studies all of these, but many more things as well. Perhaps you think that economics is all about decisions that governments and business managers take. In fact, economists study decisions that we all take every day. They study reasons for our decisions. They look at effects those decisions have on our lives and our society.

Key:
What do you think of when you hear the word economics? Money, certainly, and perhaps more complicated things like business, inflation and unemployment. The science of economics studies all of these, but many more things as well. Perhaps you think that economics is all about the decisions that governments and business managers take. In fact, economists study the decisions that we all take every day. They study the reasons for our decisions. They look at the effects those decisions have on our lives and our society.

Complete the text. Use one of these verbs in the proper form.

After (1)____________ in their luggage, they (2)___________ through Customs. Their flight (3)___________ from Gate 4. The plane (4)___________ off on time and they (5)__________ to Moscow two ours later.

Key: 1. checking; 2. went; 3. went; 4. took; 5. got

Complete the sentences with the Present Perfect Continuous forms of the verbs in brackets.
1. He ___________________ (train) harder this year and his results are better.
2. Why are you so wet? ______________ (it/rain)?
3. I can’t make a report in French. I ________________ (not/learn) it very long.
4. A: You look tired. B: Yes, I _________ (prepare) my project work.
5. Sorry, I’m late. I ______________ (help) my mother…

Key: 1. has been training; 2. Has it been raining? 3. haven’t been learning; 4. have been preparing; 5. have been helping


By Youdif Boyarskaya ,
School No. 814, Moscow

Part 1

Упр. 1 Образуйте отрицательную и вопросительную форму предложений

He goes to school every day. My sister works here. They are interested in art. He plays football every day. We skate once a week in winter. Her father finishes work at six o’clock Nick goes to bed at nine. I visit my parents very often. My brother watches television every night. They live in the USA.

Упр. 2 Переведите на англ. язык

Его младший брат ученик. Она не работает. Он говорит по-немецки? Моя мама любит классическую музыку. Вы пьете кофе утром? Она не читает газет. Они ходят в театр раз в месяц. Он никогда не просыпается рано. Когда ты встаешь? Что он обычно ест на завтрак?

Упр. 3 Задайте вопросы к выделенным словам

John lives in London. My brothers work at a big office. I get up late on Sundays. Nina cooks breakfast for her family in the morning. It often rains in London in summer. Our lesson begins at nine. His sisters speak three languages. His sister doesn’t go to bed early. He is a Personnel Manager. My bed stands near the table.

Part 2.

Упр. 1 Read and translate the text

What does economics study?

What do you think of when you hear the word economics? Money, certainly, and perhaps more complicated things like business, inflation and unemployment. The science of economics studies all these, but many more things as well. Perhaps you think that economics is all about the decisions that governments and business managers take. In fact, economics study the decisions that we all take every day.

Very simply, economics study the way people deal with a fact of life; resources are limited, but our demand for them certainly is not. Resources may be material things such as food, housing and heating. There are some resources, though, that we cannot touch. Time, space and convenience, for example, are also resources. Think of a day. There are only 24 hours in one, and we have to choose the best way to spend them. Our everyday lives are full of decisions like these. Every decision we make is a trade-off. If you spend more time working, you make more money. However, you will have less time to relax. Economists study the trades-off people make. They study the reasons for their decisions. They look at the effects those decisions have on our lives and our society.

What are microeconomics and macroeconomics?

Economists talk about microeconomics and macroeconomics. Microeconomics deals with people, like you and me, and private businesses. It looks at the economic decisions people make every day. It examines how families manage their household budgets. Microeconomics also deals with companies – small or large – and how they run their business. Macroeconomics, on the other hand, looks at the economy of a country – and of a whole world. Any economist will tell you, though, that microeconomics and macroeconomics are closely related. All of our daily microeconomic decisions have an effect on the wider world around us.

Another way to look at the science of economics is to ask, ‘what’s it good for?’ Economists don’t all agree on the answer to this question. Some practice positive economics. They study economic data and try to explain the behavior of the economy. They also try to guess economic changes before they happen. Others practice normative economics. They suggest how to improve the economy. Positive economists say, ‘this is how it it’. Normative economists say, ‘we should…’.

So what do economists do? Mainly, they do three things: collect data, create economic models and formulate theories. Date collection can include facts and figures about almost anything, from birth rates to coffee production. Economic models show relationship between the money people earn and unemployment. From this information, economists try to make theories which expain why the economy works the way it does.

Упр. 2 Match the words with the definitions

1. budget A the people who control a country and make laws

2. business B information

3. convenience C company that sells goods or services

4. data D easiness

5. demand E the amount of money you have for something

6. government F how much people want something

7. inflation G the number of people without work

8. resources H something such as money, workers or minerals belonging to an organization, country, etc which can be used to function properly

9. trade-off I rising prices

10. unemployment J giving away something in exchange for something

Упр. 3 Find the words in the text that mean:

инфляция безработица правительство ресурсы принимать решения управлять семейным бюджетом собирать данные улучшать уровень рождаемости отношения предлагать производство включать (в себя) соглашаться иметь дело с… спрос, потребность ограниченный выбирать случаться, просходить объяснять

Упр. 4 Translate the sentences into English

Наука экономика изучает бизнес, производство, торговлю, инфляцию, безработицу, решения, которые каждый день принимают правительства, компании и мы все. В то время как микроэкономика изучает то, как ведут свои дела компании и домашние хозяйства, макроэкономика рассматривает экономику страны в целом. Экономисты собирают данные и создают экономические модели на их основе. Экономические модели показывают взаимосвязь между различными процессами в экономике. Каждый день мы принимаем много решений, и каждое решение – это обмен одного ресурса на другой.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • What do you call a word with two meanings
  • What do you call a word with several meanings
  • What do you call a word with different meanings
  • What do you call a word that can be a noun and a verb
  • What do you associate with the word holiday