Use the right word for each gap and read the text this is my doll

61 месяцев назад

Какие слова надо вставить в этот текст My doll.This is my doll. Her name is Polly. She’s a big … . She’s got big blue

…, little ears, a short … and a little red … . Her … is long and yellow.She’s got two arms: this is her right … and this is her … arm. She’s got ten …: five on her right hand and five on her … … . Her fingers are … . She’s got long legs, little … and … little toes: five on her … foot and … on her … … .My doll is very … . She can do many things: with her … she can eat tasty things; with her … and feet she walks; with her tongue and lips she … . And with her … she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.I think my doll is very nice and … . I love my doll.

Ответы

Будь первым, кто ответит на вопрос

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,633
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,709
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

Открыть всю книгу

Давайте выучим

Вы помните названия частей тела? Пожалуйста, назовите их.
1 – head
2 – nose
3 – mouth
4 – neck
5 – finger
6 – toes
7 – feet
8 – foot
9 – hair
10 – eye
11 – ear
12 – face
13 – shoulder
14 – arm
15 – hand
16 – leg

Представьте, что у вас есть маленькая сестра (брат). Вы задаете ей (ему) эти вопросы. Пусть она (он) на них ответит. Разыграйте диалог.
Пример: – Чем ты слушаешь?
– Я слушаю ушами.
1. – What do you see with? I see with my eyes. Чем ты видишь? Я вижу глазами.
2. What do you eat with? I eat with my mouth.  Чем ты ешь? Я ем ртом.
3. What do you walk with? I walk with my legs. Чем ты ходишь? Я хожу ногами.
4. What do you write with? I write with my hands. Чем ты пишешь? Я пишу руками.
5. What do you think with? I think with my head. Чем ты думаешь? Я думаю головой.

Научитесь произносить и употреблять новые слова.

Посмотрите на картинки и назовите домашних и диких животных.
Пример: Корова – это … животное.
1. A horse is a domestic animal. Лошадь – домашнее животное.
2. A cow is a domestic animal. Корова – домашнее животное.
3. A hare is a wild animal. Заяц – дикое животное.
4. A crocodile is a wild animal. Крокодил – дикое животное.
5. A sheep is a domestic animal. Овца – домашнее животное.
6. A pig is a domestic animal. Свинья – домашнее животное.
7. A goat is a domestic animal. Коза – домашнее животное.
8. An elephant is a wild animal. Слон – дикое животное.
9. A lion is a wild animal. Лев – дикое животное.
10. A tiger is a wild animal. Тигр – дикое животное.
11. A monkey is a wild animal. Обезьяна – дикое животное.
12. A fox is a wild animal. Лиса – дикое животное.

Давайте прочтем и выучим

Прослушайте, прочтите и выучите.
Что мы делаем с помощью …?
Мы нюхаем носом,
Вы видим глазами,
Мы едим ртом
Вкусные пудинги и пироги.
Ногами и ступнями мы ходим,
Губами и языком мы говорим,
А ушами
Мы можем слышать.

Прослушайте песенку-игру “Голова и плечи”. Прочтите и выучите ее, чтобы петь.
Голова и плечи,
Колени и пальцы на ногах,
Колени и пальцы на ногах,
Голова и плечи,
Колени и пальцы на ногах,
Колени и пальцы на ногах.
И глаза и уши,
И рот и нос.
Голова и плечи,
Колени и пальцы на ногах,
Колени и пальцы на ногах.
Руки и ноги,
Ступни и кисти,
Ступни и кисти.
Руки и ноги,
И ступни и кисти,
Ступни и кисти.
И глаза и уши,
И рот и нос.
Голова и плечи
Колени и пальцы на ногах,
Колени и пальцы на ногах.

Давайте почитаем

Вставьте правильное слово в каждый пропуск и прочтите текст.
This is my doll. Her name is Polly. She’s a big girl. She’s got big blue eyes, little ears, a short nose and a little red mouth. Her hair is long and yellow.
She’s got two arms: this is her right arm and this is her left arm. She’s got ten fingers: five on her right hand and five on her left hand. Her fingers are long. She’s got long legs, little feet and ten little toes: five on her right foot and five on her left foot.
My doll is very clever. She can do many things: with her mouth she can eat tasty things; with her legs and feet she walks; with her tongue and lips she talks. And with her ears she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.
I think my doll is very nice and clever. I love my doll.
Это моя кукла. Ее зовут Полли. Она большая девочка. У нее большие голубые глаза, маленькие ушки, короткий носик и маленький красный ротик. Ее волосы длинные и желтые.
У нее две руки: это ее правая рука, а это ее левая рука. У нее десять пальцев: пять на ее правой кисти и пять на левой кисти. Ее пальцы длинные. У нее две длинные ноги, маленькие ступни и десять маленьких пальцев: пять на ее правой ступне и пять на ее левой ступне.
Моя кукла очень умная. Она умеет делать много вещей: с помощью рта она может есть вкусные вещи; ногами и ступнями она ходит; при помощи языка и губ она говорит. А своими ушами она может слышать меня. Я говорю: “Полли, дорогая!” и моя кукла говорит “Ма-ма”.
Я думаю, что моя кукла очень милая и умная. Я люблю мою куклу.

Прочтите текст и скажите, почему женщина убежала.
Почему она убежала?
Вчера Ровер пошел в зоопарк, чтобы навестить своих друзей. Вдруг он увидел новое животное. Оно было желтое, коричневое и черное. У него была маленькая голова, длинные ноги, длинный хвост и очень-очень длинная шея.
Ровер подошел к животному и сказал:
“Здравствуйте, … . Извините меня, я не знаю, как вас зовут”.
“Все в порядке. Меня зовут Блейз”.
“Кто вы? Я не видел вас здесь в прошлом месяце”.
“Я жираф. Я жил в Африке. Но сейчас я живу здесь, в зоопарке. Мне здесь нравится. Дети и их родители часто приходят, чтобы посмотреть на меня. Она всегда приносят много еды: фрукты и овощи, сладости и печенье и много других вкусных вещей”.
“Вы едите птиц или животных?”
“О, нет, не ем. Почему ты смотришь на мою шею? Она тебе не нравится, правда?”
“Да нет, нравится! Но почему она такая длинная?”
“Потому что я ем листья с деревьев. Моя длинная шея помогает мне делать это”.
“А, понимаю”.
“Еще мне нравится есть траву. Знаешь, однажды женщина пришла посмотреть на меня. Я увидел замечательную зеленую траву на ее шляпе. Я подумал, что она хотела дать мне ее съесть”.
“Конечно, я поблагодарил ее и съел немного травы. Она мне не понравилась! Она была совсем не вкусная! Ты знаешь, что сделала эта женщина? Она убежала! Я не знаю почему! Ты можешь мне сказать, почему она убежала?”

Поставьте предложения в логического порядке в соответствие с текстом.
Rover came to the Zoo to visit his friends.
He saw a new animal.
The giraffe liked living at the Zoo.
The giraffe’s long neck helps him get food.
One day a woman came to the Zoo.
The giraffe didn’t like the grass on the woman’s hat.
The woman ran away.

Давайте поговорим

Теперь подготовьте короткий пересказ истории. Постарайтесь сделать его как можно более коротким: чем короче – тем лучше. Кто победитель? Устно.

Сделайте куклу и опишите ее (упр. 7 поможет вам).
См. упр. 13.

Давайте напишем

HEAD: Head, eye, hair, ear, nose, mouth, face.
BODY: Neck, shoulder, arm, leg, feet, foot, hand, toes, finger, body.

Убедитесь, что вы помните, как писать названия частей тела. Срисуйте и заполните таблицу (упр. 1 вам поможет).

Сделайте упр. 11 письменно.
This is my doll. Her name is Polly. She’s a big girl. She’s got big blue eyes, little ears, a short nose and a little red mouth. Her hair is long and yellow.
She’s got two arms: this is her right arm and this is her left arm. She’s got ten fingers: five on her right hand and five on her left hand. Her fingers are long. She’s got long legs, little feet and ten little toes: five on her right foot and five on her left foot.
My doll is very clever. She can do many things: with her mouth she can eat tasty things; with her legs and feet she walks; with her tongue and lips she talks. And with her ears she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.
I think my doll is very nice and clever. I love my doll.
Это моя кукла. Ее зовут Полли. Она большая девочка. У нее большие голубые глаза, маленькие ушки, короткий носик и маленький красный ротик. Ее волосы длинные и желтые.
У нее две руки: это ее правая рука, а это ее левая рука. У нее десять пальцев: пять на ее правой кисти и пять на левой кисти. Ее пальцы длинные. У нее две длинные ноги, маленькие ступни и десять маленьких пальцев: пять на ее правой ступне и пять на ее левой ступне.
Моя кукла очень умная. Она умеет делать много вещей: с помощью рта она может есть вкусные вещи; ногами и ступнями она ходит; при помощи языка и губ она говорит. А своими ушами она может слышать меня. Я говорю: “Полли, дорогая!” и моя кукла говорит “Ма-ма”.
Я думаю, что моя кукла очень милая и умная. Я люблю мою куклу.

Научитесь писать эти слова.

Время для загадок

Прочтите секретное послание.
См. Ответ в конце учебника.

Открыть всю книгу

Цели и задачи урока:

  1. активизация лексики по теме «Части тела»;
  2. развитие навыков говорения и чтения;
  3. развитие мотивации;
  4. отработка речевых структур в играх, стихах на английском языке.

Оборудование: проектор, доска, компьютер, презентация.

Ход урока

I. Приветствие. Организационный момент.

– Good morning, pupils!

– Good morning, teacher.

– I’m glad to see you.

– We are glad to see you too.

– How are you?

– We are fine, thank you.

– Sit down.

II. Фонетическая зарядка.

Let’s train our tongues. Repeat after me, please. Слайд 2

(Учащиеся повторяют за учителем скороговорки).

[æ] A black cat sat on a mat
And ate a fat rat.

[׀ ] I see a window and a door,
I see a ceiling and a floor.

[w] Why do you cry, Willy,
Why do you cry,
Why, Willy, why, Willy,
Why, Willy, why?

III. Развитие аудитивных навыков.

And now, please, clap your hands after sound [d] and jump after sound [m].

(Учитель называет слова, а дети выполняют заданные команды. Слова подбираются таким образом, чтобы данные звуки стояли в разных частях слова – начале, середине и конце).

Monkey, play dog, cat, name, head, red, eye, mouth, nose, arm, toe, body.

(После этого задания идет проверка по слайду 3). Well done! Слайд 3

IV. Речевая разминка.

Look at the blackboard and say: Слайд 4

  • Which animal is big?
  • Which animal has got a long tail (nose)?
  • Which animal has got a short tail?
  • Which animal has got a long neck?
  • Which animal has got a short neck?
  • Which animal is green (brown, grey, yellow)?

(Учащиеся, глядя на картинки, составляют предложения: the wolf is grey, the crocodile has a long tail и т.д.)

V. Активизация лексики «Части тела».

Слайд 5

And now, let’s remember parts of the body. Put the words in the right column.

(Учащиеся распределяют слова в две колонки: head и body).

Слова: hair, finger, nose, arm, eye, hand, mouth, foot, ear, leg, tooth, toe, neck, shoulder, face.

VI. Игра “Draw the man”.

Let’s play game! You must use parts of the body and draw the man.

(Группа учащихся делится на две команды и поочередно каждый ученик дает задание сопернику нарисовать на доске какую-нибудь часть тела, далее используется презентация для проверки).

Слайд 6

Ученик 1: “Draw the hands”.

Ученик 2: “Draw the (two ) legs”. и т. д.

Побеждает та команда, учащиеся которой правильно рисовали нужную часть тела.

VII. Физкультминутка.

Are you tired? Let’s have a rest! Stand up, please. Приложение

Слайд 7

Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes,
Head and shoulders
Knees and toes,
Knees and toes,
And eyes and ears,
And mouth and nose.
Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes.

Very good, sit down.

VIII. Активизация навыков устной речи и навыков чтения.

The next task. Use the right word for each gap and read the text. Слайд 8

My doll.
This is my doll. Her name is Polly. She’s a big … . She’s got big blue …, little ears, a short … and a little red … . Her … is long and yellow.
She’s got two arms: this is her right … and this is her … arm. She’s got ten …: five on her right hand and five on her … … . Her fingers are … . She’s got long legs, little … and … little toes: five on her … foot and … on her … … .
My doll is very … . She can do many things: with her … she can eat tasty things; with her … and feet she walks; with her tongue and lips she … . And with her … she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.
I think my doll is very nice and … . I love my doll.

IX. Активизация навыков письменной речи.

Now, it’s time to make up the sentences using this poem.

(Учащиеся вставляют пропущенные слова и записывают их в тетради).

What do we do with? Слайд 9

We smell with our _______, (nose)
We see with our _________, (eyes)
We eat with our ________ (mouth)
Tasty puddings and pies.

With ____ and _____ we walk, (legs) (feet)
With ____and ______ we talk, (lips) (tongue)
And with our ________ (ears)
We can hear.

Very good!

X. Загадки.

Слайды 10, 11

Guess the riddles.

I’m big. I’m grey.
My nose is long.
My tail is short.
I’m an … . (elephant)

I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a ….. . (mouse)

XI. Подведение итогов.

Thank you for the lesson. You were active and worked very well.

Do you like our lesson?

What did we do at the lesson?

Your home task is to learn the poem “What do we do with?”.

Урок английского
языка по теме «Части тела». 3-й класс

Ход урока

I. Приветствие.
Организационный момент.

– Good morning, pupils!

– Good morning, teacher.

– I’m glad to see you.

– We are glad to see you too.

– How are you?

– We are fine, thank you.

– Sit down.

II. Фонетическая
зарядка.

Let’s train our tongues. Repeat after me, please. Слайд
2

(Учащиеся повторяют за учителем скороговорки).

[æ] A black cat sat on a mat
And ate a fat rat.

[׀ ] I see a window and a door,
I see a ceiling and a floor.

[w] Why do you cry, Willy,
Why do you cry,
Why, Willy, why, Willy,
Why, Willy, why?

III. Развитие аудитивных навыков.

And now, please, clap your hands after sound [d] and jump after sound [m].

(Учитель называет слова, а дети выполняют заданные команды.
Слова подбираются таким образом, чтобы данные звуки стояли в разных частях
слова – начале, середине и конце).

Monkey, play dog, cat, name,
head, red, eye, mouth, nose,
arm, toe, body.

(После этого задания идет проверка по слайду 3). Well done! Слайд 3

IV. Речевая
разминка.

Look at the blackboard and say: Слайд
4

  • Which animal is
    big?
  • Which animal has got a long
    tail (nose)?
  • Which animal has got a short
    tail?
  • Which animal has got a long
    neck?
  • Which animal has got a short
    neck?
  • Which animal is green (brown,
    grey, yellow)?

(Учащиеся, глядя на картинки, составляют предложения:
the wolf is grey, the crocodile has a long tail и т.д.)

V. Активизация
лексики «Части тела».

Слайд 5

And now, let’s remember parts of the body. Put the words in the right
column.

(Учащиеся распределяют слова в две колонки: head и body).

Слова: hair, finger, nose, arm, eye, hand, mouth, foot,
ear, leg, tooth, toe, neck, shoulder, face.

VI. Игра “Draw the man”.

Let’s play game! You must use parts of the body and draw the man.

(Группа учащихся делится на две команды и поочередно каждый
ученик дает задание сопернику нарисовать на доске какую-нибудь часть тела,
далее используется презентация для проверки).

Слайд 6

Ученик 1: “Draw the hands”.

Ученик 2: “Draw the (two ) legs”. и т. д.

Побеждает та команда, учащиеся которой правильно рисовали
нужную часть тела.

VII. Физкультминутка.

Are you tired? Let’s have a rest! Stand up, please. Приложение

Слайд 7

Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes,
Head and shoulders
Knees and toes,
Knees and toes,
And eyes and ears,
And mouth and nose.
Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes.

Very good, sit down.

VIII. Активизация
навыков устной речи и навыков чтения.

The next task. Use the right word for each gap and read the text. Слайд 8

My doll.
This is my doll. Her name is Polly. She’s a big … . She’s got big blue …,
little ears, a short … and a little red … . Her … is long and yellow.
She’s got two arms: this is her right … and this is her … arm. She’s got ten …:
five on her right hand and five on her … … . Her fingers are … . She’s got long
legs, little … and … little toes: five on her … foot and … on her … … .
My doll is very … . She can do many things: with her … she can eat tasty
things; with her … and feet she walks; with her tongue and lips she … . And
with her … she can hear me. I say: “Polly, dear!” and my doll says: “Ma-ma”.
I think my doll is very nice and … . I love my doll.

IX. Активизация
навыков письменной речи.

Now, it’s time to make up the sentences using this poem.

(Учащиеся вставляют пропущенные слова и записывают их в
тетради).

What do we do with? Слайд
9

We smell with our _______, (nose)
We see with our _________, (eyes)
We eat with our ________ (mouth)
Tasty puddings and pies.

With ____ and _____ we walk, (legs) (feet)
With ____and ______ we talk, (lips) (tongue)
And with our ________ (ears)
We can hear.

Very good!

X. Загадки.

Слайды 10, 11

Guess the riddles.

I’m big. I’m grey.
My nose is long.
My tail is short.
I’m an … . (elephant)

I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a ….. . (mouse)

XI. Подведение итогов.

Thank you for the lesson. You were active and worked very well.

Do you like our lesson?

What did we do at the lesson?

Your home task is to learn the poem “What do we do with?

Английский язык 3 класс (рабочая тетрадь) Spotlight Английский в фокусе Быкова, Дули, Поспелова, Эванс. Unit 8. In my room!. Номер №3

Read and write.
Задание рисунок 1
1. This is my doll. − These are my dolls.
2. This is my book. − _
3. _ − These are my aeroplanes.
4. That is my train. − _
5. _ − These are my chairs.
6. That is my photo. − _
Задание рисунок 2

reshalka.com

Английский язык 3 класс (рабочая тетрадь) Spotlight Английский в фокусе Быкова, Дули, Поспелова, Эванс. Unit 8. In my room!. Номер №3

Решение

Перевод задания
Прочитай и напиши.
1. Это моя кукла. − Это мои куклы.
2. Это моя книга. − _
3. _ − Это мои самолеты.
4. Это там мой поезд. − _
5. _ − Это мои стулья.
6. Это там мое фото. − _

 
ОТВЕТ
1. This is my doll. − These are my dolls.
2. This is my book. – These are my books.
3. This is my aeroplane. − These are my aeroplanes.
4. That is my train. – Those are my trains.
5. This is my chair. − These are my chairs.
6. That is my photo. – Those are my photos.

 
Перевод ответа
1. Это моя кукла. − Это мои куклы.
2. Это моя книга. − Это мои книги.
3. Это мой самолет. − Это мои самолеты.
4. Это там мой поезд. − Это там мои поезда.
5. Это мой стул. − Это мои стулья.
6. Это там мое фото. − Это там мои фото.

Главная » Английский язык — 5 — 9 классы

is Meg. This is … ruler. 5. It is a dog. This is tail. 6. We are children. These are … toys. 7. You are pupils. These are … bags. 8. They are schoolgirls. These are … pens.

Ответ №1

Ответ:

1. This is a doll.

2. This is a bag

3. This is a car

4. This is the ruler

5. This is a tail

6. There are some toys

7. There are some bags

8. There are some pens

Вам также может понравиться

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Use the right word discover
  • Use the right word dates back hold painted pancakes sell holiday
  • Use the right word climate situated island continents consists
  • Use the right word british people say
  • Use the right word book