This word is filled with options so much to do so much to be

В Вставьте пропущенное слово. Здесь находятся 3 слова, которые вам не нужно использовать.

• похожий • гигантский • бегло увидеть • хитрость • скучный • появляться •похожий • ум • коридор • человеческий • воображение • мозг • влияние

9 Эти картины так похожи, что вам нужно смотреть очень близко, чтобы разглядеть несколько различий на них.

10 Это не может быть человеческий след; он намного шире и длиной пол метра!

11 У Эрика замечательный ум; он уверен, что станет известным ученым однажды.

12 Странное существо исчезло, прежде чем нам удалось увидеть его мельком.

13 Согласно норвежской легенде, Кракен был гигантским монстром, который жил в море.

14 Когда Наташа в стрессе, ей всегда снится, что монстр с головой змеи внезапно появится и начнет преследовать ее.

15 Кубизм и сюрреализм это два стиля рисования, которые произвели огромное влияние на современное искусство.

16 Гарри действительно живет в фантастическом мире! Он верит, что он будет одним из тех, кто первый сфотографирует снежного человека!

17 Мне не нравится эта картина. Я считаю, что скучные коричневые и серые цвета, которые использовал автор, придают картине грустные ощущения.

18 У старого замка есть темный, мистический коридор ведущий к темнице ниже.

9 alike

10 human

11 mind

12 glimpse

13 giant

14 appears

15 impact

16 fantasy

17 dull

18 corridor

Vocabulary

2. Fill in the missing word. There are two words you do not need to use.

1. The heavy rain caused the driver to lose control of his car and crash into a tree.

2. What started out as a light breeze soon became a very strong wind.

3. The well-trained lifeguard was able to rescue the drowning swimmer and quickly bring him to safety.

4. The lead actor felt under the  weather and Daniel was asked to replace him in the school play.

5. The big earthquake caused many buildings to collapse and people were left homeless.

6. When the avalanche hit the area, dozens of people were snowed in for many hours.

7. Cars and factories produce toxic fumes that harm the environment.

8. A terrible flood caused by three days of continuous rain has destroyed many houses inthe small fishing village.

9. drought will occur in an area when it hasn’t rained for an unusually long period of time.

10. The terrible fire left dozens of buildings in ruins

Страница 61 из 167

Ответы к странице 68 

4F. English in Use — Английский на практике

1. Read the box, then complete the sentences with nouns derived from the words in bold. Use your dictionary. — Прочитайте текст в рамке, затем закончите предложения, вставив существительные, образованные из слов, выделенных жирным шрифтом. Используйте ваш словарик.

We can add certain endings to verbs to make nouns e.g. — Мы можем добавлять некоторые окончания к глаголам, чтобы сформировать из них существительные, например:

-ment (move − movement), — двигаться — движение
-ing (train − training), — тренировать — тренировка
-tion (create − creation), — создавать — создание
-ssion (transmit − transmission), — передавать — передача
-ery (recover − recovery), — восстанавливать — восстановление
-ation (organise − organisation). — организовывать — организация

Ответ:

1. Tom stayed home to accept delivery of his new plasma TV. (deliver) — Том остался дома, чтобы принять доставку его нового плазменного телевизора.
2. Click on the attachment in the email to see the pictures they sent us. (attach) — Кликните на вложение емейла, чтобы увидеть картинку, которую они нам послали.
3. The invention of the computer changed our lives forever. (invent) — Изобретение компьютера навсегда изменило нашу жизнь.
4. Since Jane’s discovery of online dictionaries, she refers to them for all her homework. (discover) — С тех пор, как Джейн открыла для себя онлайн-словари, она сверяет с ними всю свою домашнюю работу.
5. There has been an increase in spending on school computers. (spend) — Увеличились расходы на школьные компьютеры.
6. There is a lot of information available on the Internet! (inform) — В Интернете полно доступной информации.

2. Complete the gaps with: for, about, from, with, in, or on. Check in Appendix 2. — Заполните пробелы словами: for, about, from, with, in, или on. Сверьтесь с приложением 2.

Ответ:

1. John wrote to his cousin about the new website. — Джон писал своей кузине о новом сайта.
2. Every new invention starts with an idea. — Каждое новое изобретение начинается с идеи.
3. Kate has every electrical gadget available apart from a games console. — У Кейт есть все доступные электрические устройства, кроме игровой консоли.
4. Creating a robot is much more difficult in practice than in theory. — Создание робота намного сложнее на практике, чем в теории.
5. She relies on the Internet to keep informed about global events. — Она полагается на Интернет, когда хочет быть в курсе глобальных событий.
6. He uses the Internet to cater for most of his shopping needs. — Он использует Интернет, чтобы удовлетворить большую часть своих потребностей в покупках.

3. Complete with: out, out of, into, up, down. What does each phrasal verb mean? Check in Appendix 1. — Вставьте слова: out, out of, into, up, down. Что каждый фразовый глагол означает? Сверьтесь с приложением 1.

Ответ:

1. The fire broke out early this morning. — Пожар начался рано утром.
2. Burglars broke into Dad’s office last night. — Грабители вломились в офис отца прошлой ночью.
3. Jo and Time broke up after a fight. — Джо и Тайм порвали отношения после драки.
4. The washing machine has broken down again! — Стиральная машина опять сломалась!
5. They broke out of prison and escaped. — Они вырвались из тюрьмы и смылись.


Давайте посмотрим на некоторые наиболее популярные значения фразового глагола break:

break down — сломаться, провалиться, пережить нервный срыв, сорваться (план);
break into — неожиданно начать что-то делать;
break off — внезапно прекращать что-то делать, отломить, оторвать, прервать отношения;
break through — преодолеть преграду, прорваться;
break up — закончить, прекратить, закрыться (на каникулы), разойтись, распасться, разразиться (смехом), пропадать (во время разговора);
break in (into) — вмешаться, ворваться, вломиться, прервать что-то;
break out — разразиться, начаться (о войне, восстании, пожаре), прорваться, покрыться чем-либо (о коже);
break out of — сбежать, вырваться;
break away — вырваться, сбежать, освободиться, оторваться (от группы);
break with — покончить (например, с прошлым).


4. Find the correct word, then make sentences using the other words. — Найдите правильное слово, затем составьте предложения с другими словами.

Ответ:

1. Who invented/discovered the light bulb? — Кто изобрел лампочку?
2. We do Chemistry research/experiments at school. — Мы проводим химические эксперименты в школе.
3. Do you have an electric/electronic oven? — У тебя есть электрическая духовка?
4. The engine/machine of my car has a problem. — С двигателем моей машины проблемы.
5. I need to access/download the Internet. — Мне нужен доступ к Интернету.
6. Technology has greatly effected/affected our lives. — Технологии сильно повлияли на нашу жизнь.
7. Dad offered/suggested to buy me a tablet. — Папа предложил купить мне планшет.

Дополнительный ответ:

1. Who discovered America? — Кто открыл Америку?
2. Did you ever think to direct your chemistry research to his problem? — Вы хоть раз подумали направить ваши химические исследования на эту проблему?
3. Do you have electronic gadgets? — У тебя есть электронные гаджеты?
4. Robots are just machines that can’t think, feel, create. — Роботы — это просто машины, которые не умеют думать, чувствовать, творить.
5. I need to download this file. — Мне нужно загрузить этот файл.
6. Inheritance is effected by law. — Наследование осуществляется по закону.
7. He suggested some health adaptation strategies — Он предложил несколько стратегий по адаптации в области здравоохранения.

5. Read the text below. Form derivatives from the words in brackets so that they fit gaps 1-6. — Прочитайте текст. Сформируйте слова из слов в скобках, чтобы они подходили к пробелам 1-6.

Ответ:

Ada Lovelace was one of the first female computer programmers. Born in 1852 in London, England, she grew up with a 1) fascination (fascinate) for maths and science. In 1833, she met the 2) inventor (invent) Charles Babbage.

They worked together for many years on a device called The Analytical Engine, a very 3) basic (base) kind of mechanical computer.

Later, in 1843, Ada published some notes about the machine which were 4) virtually (virtual) the first computer program. Seeing beyond Babbage’s ideas, she had the first vision of computers as we know them today.

In the 19th century, it was almost 5) unknowable (know) for a woman to be a scientist. Because of her one unique 6) achievements (achieve) Ada Lovelace inspires female computer programmers even today.

Ада Лавлейс была одной из первых женщин-программистов. Она родилась в 1852 году в Лондоне, Англия. В 1833 году она познакомилась с изобретателем Чарльзом Бэббиджем.

Они работали вместе в течение многих лет над устройством под названием аналитический двигатель, примитивным видом механического компьютера.

Позже, в 1843 году, Ада опубликовала несколько заметок об аппарате, который был фактически первой компьютерной программой. Выходя за рамки идей Бэббиджа, она впервые предвидела компьютеры, такими, какими мы их знаем сегодня.

В XIX веке было почти непостижимо для женщины быть учёным. Благодаря своим уникальным достижениям Ада Лавлейс вдохновляет женщин-программистов даже сегодня. 

ВАРИАНТ 11. Fill in: drive, boat, touristy, monuments, catch, book, track. There two extra words.

1. ​ When in Moscow you will be able to see a lot of historical ___ ____

2. ​ Be quick! We only have a few minutes to ___ ___ the train!

3. ​ We stayed at the hotel which was off the beaten ___ ____.

4. ​ Sochi is a beautiful city but in summer it is too ___ ___.

5. ​ Her children are so naughty, they __ ___ me up the wall.

2. Form nouns from the words in bold.

1. I will never forget your ____ ___ KIND

2. We like to spend a weekend at the ___ ___ park AMUSE

3. At the job interview try to hide your __ __ NERVOUS

4. Her family is very proud of her __ __ ACHIEVE

5. She looked at him in ___ ____ AMAZE

3. Rewrite the sentences in reported speech.

1. “I am living in Berlin now, ” said Nick

2. “My mother isn’t very well, ” she said

3. “I’d like to have a dog, ” he said

4. “I don’t know what Nina is doing, ” he said.

5. “You can come and stay at my place, ” said Dean

4. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.

1. You should set __ ___ some money to go abroad.

2. We set __ ___ early in the morning to catch the train.

3. Weather has set __ ___ already, so let’s go camping.

4. We should set ___ __ or we’ll be late.

5. The opening of the new shopping center has been set __ __ for a few days.

5. Fill in the gaps with the correct preposition.

1. Let’s meet __ __ the bus stop.

2. Does your hotel have any cars __ __ hire?

3. Drivers must be very attentive __ __ the road.

4. You should go to the hospital ___ __delay.

5. It’s cheaper to visit fashionable resorts __ __ season.

  1. Home
  2. High School
  3. High School English
  4. Grammar 68 — Gap Filling

Grammar 68 - Gap Filling

‘He is a famous architect _____ designs won an international award last year.’ — Can you find the right word to fill in the gap?

We have now studied English for a long time and we have covered the entire range of topics, from parts of speech, vocabulary, tenses and subject-verb agreement to finites/non-finites. We have dealt with the nuances of grammar. We have seen how words from different parts of speech convert to perform the functions of other parts of speech. We have looked at sentences and their variations. We have seen how active and passive voices behave in certain situations. In this High English quiz, we put to the test our knowledge of English grammar by conducting an exercise known as gap filling.

A gap filling exercise is a great way to practise your English. This exercise will leave a gap to be filled by a word or group of words that fall into a particular category, and so test your knowledge. Here are some examples:

‘If they don’t get angry ______ five minutes everything will be all right.’ This gap can be filled by the preposition ‘within’.

‘Ranbir Kapoor is __ Indian actor.’ This gap can be filled by the article ‘an’.

‘How long ____________ to drive from Mumbai to Bangalore?’ This gap can be filled with ‘did it take you’, which is in simple past tense.

‘____________ to Sri Lanka three times.’ This gap can be filled by ‘They have been’, which is in present perfect tense.

‘You ____ be mad to spend so much money on a motorcycle.’ This gap can be filled with the positive modal verb, ‘must’.

‘You __________ attend the ceremony if you don’t want to; it is optional.’ This gap can be filled with the negative modal phrase, ‘don’t have to’.

Doing these gap filling exercises will help you to run through all that we have learnt in the past and so test your knowledge of English grammar.

1.

‘He is a well known architect. His designs won an international award last year.’
‘He is a famous architect _____ designs won an international award last year.’
The first two sentences are made into a single sentence by placing which relative pronoun in the gap?

2.

‘In the last few months, competition has become ___________.’
Fill the gap with the appropriate comparative adjective.

much tougher

more tougher

much more tough

more tough

3.

‘No one was allowed to use any written materials ______ the exam.’
Fill the gap by using the appropriate preposition.

4.

‘He ______ at the seminar on Thursday because he was sick.’
Fill the gap to complete the sentence in simple past tense.

was not

is not

will not be

Both options 1 and 3 above are right but option 2 is wrong.

5.

‘The selection committee will interview the candidates next week.’
‘The candidates _________________ by the selection committee next week.’
The first sentence is in active voice. The second sentence is the passive voice form of the first sentence. Fill the gap by choosing from the following options.

are interviewed

will be interviewed

were interviewed

have been interviewed

6.

‘There wasn’t enough paper in the printer, ________?’
Fill the gap with a suitable question.

are there

is there

was there

were there

7.

‘I intend to _____ to my boss about my salary.’
Fill the gap with the appropriate word from the following options.

tell

speak

talk

Both options 2 and 3 are correct but option 1 is wrong.

8.

‘How ________________ renew a passport?’
Complete the sentence with the correct order of adverb of frequency.

often do you have to

do often you to have

you often do have to

you do have to often

9.

‘I saw a great film.’
‘I ________ a great film.’
The first sentence is in past tense. Fill the gap in the second sentence to convert the first sentence into present perfect simple tense.

am seeing

will see

have seen

could see

10.

‘The stairs are wet and slippery. Walk _________.’
Fill the gap using an adverb.

carefuller

carefuls

careful

carefully

Great! You’re enjoying learning by quizzing

You’ve had your free 15 questions for today. For unlimited access to all quizzes, games and more, you’ll need to subscribe.

If you wish to subscribe straight away, visit our Join Us page.

Or take a look around the website and start at our Home page. Colin

Jawaban:

1. A: Why do you need so much sugar?

B: I am going to make a cake.

2. A: Oh no! I’ve left my purse at home and I haven’t got any money on me!

B: Don’t worry. I will lend you some.

3. A: I don’t know how to use this mixer.

B: That’s OK. I will show you.

4. A: Why are all these people gathered here?

B: The Prime Minister is going to open the new hospital ward.

5. A: Did you remember to buy the magazine I asked for?

B: Sorry, I didn’t. I will buy it when I go out again.

6. A: What’s that on your curtains?

B: It’s a stain. I am going to take them to the dry cleaner’s tomorrow.

7. A: These bags are very heavy. I can’t lift them.

B: I will carry them for you.

8. A: I hear you’re going to Leeds University in September.

B: Yes, I am going to study French and German.

9. A: Why don’t you tidy your room?

B: I am going to play football in ten minutes, so I haven’t got time.

10. A: How can we get all this home?

B: I will ask James to come and help. She has bought some wool. She is going to knit a sweater.

11. A: This problem is very difficult.

B: I will help you to solve it.

12. A: Why are you taking down all the pictures?

B: I am going to paint the room.

13. I will climb that mountain one day.

14. Look at that young man. He looks very pale. He is going to faint.

15. A: Why are buying that spade?

B: I am going to plant some trees in my garden at the back of the house.

16. She is going to get better. There are positive signs.

17. I’m hungry. I will have something to eat.

18. I am going to be 38 years old next week.

Penjelasan:

Will dan be going to merupakan ciri dari present future tense.

Rumus present future tense dengan will adalah

Subject + will + verb 1 + object.

Rumus present future tense dengan be going to adalah

Subject + am/is/are + going to + verb 1 + object.

Yang membedakan penggunaan will dan be going to adalah

  • Will digunakan pada suatu situasi yang spontan.
  • Be going to digunakan pada situasi yang telah direncanakan terlebih dahulu.

Pelajari lebih lanjut mengenai will dan be going to pada brainly.co.id/tugas/13167900

#BelajarBersamaBrainly

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • This word is easy that one
  • This word is difficult to read перевод
  • This word is crazy
  • This word is correct isn t here
  • This word is borrowed from