поделиться знаниями или
запомнить страничку
- Все категории
-
экономические
43,633 -
гуманитарные
33,652 -
юридические
17,917 -
школьный раздел
611,709 -
разное
16,898
Популярное на сайте:
Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах.
Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте.
Как быстро и эффективно исправить почерк? Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.
Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью.
Разделы:
Иностранные языки
Класс:
8
Цели:
- Социокультурный аспект: знакомство с мифами и фактами, связанными со здоровьем и здоровым образом жизни, существующими в Великобритании.
- Развивающий аспект: развитие способности к предположению, соотнесению; развитие внимания, способности к формулированию выводов из прочитанного и прослушанного, развитие способности к обобщению.
- Воспитательный аспект: формирование осознания своей культуры через культуру Великобритании, воспитание потребности в здоровом образе жизни, формирование потребности в поиске истины, воспитание способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группах и парах.
- Учебный аспект: совершенствование лексических навыков говорения по теме «Здоровый образ жизни»; совершенствование навыков чтения с пониманием структурных связей между отдельными фрагментами предложения с учетом грамматических и лексических норм сочетаемости на материале текстов о фактах и мифах о здоровом образе жизни, совершенствование владения различными способами словообразования.
Сопутствующая задача: развитие умения аудировать с полным пониманием текста и с извлечением конкретной информации.
Оснащенность урока: компьютер с проектором, интерактивная доска, тексты для чтения, стакан с водой.
Ход урока
1. Организационный момент. Приветствие.
Good morning, my dear friends! Glad to see you! Today we are going to discuss our lifestyle. According to statistics the lifestyle 30—40 years ago and these days are different. Our eating habits are changing. But in spite of that we want to be healthy.
2. Фонетическая зарядка>.
The words and words combinations on the board are often used to talk about healthy or unhealthy lifestyle. Listen to me and repeat these words, please. (Приложение 1)
Teacher — Ps
- diet
- fast food
- homemade
- lose weight
- obese
- obesity
- promote
- regular
- variety of
- inactivity
Teacher: Now listen to the description of these words and words combinations and guess the meaning of them.
- Become slimmer (lose weight)
- A clear sign that you need to lose weight (obesity)
- A lot of things of the same kind but different in some way (a variety of)
- Both hamburgers and chips (fast food)
- Happening again and again (regular)
- Help in the development (promote)
- The kind of food that a person eats each day (diet)
- Made at home (homemade)
- Overweight (obese)
- The state of neither doing anything nor working (inactivity)
3. Речевая зарядка.
Teacher: Look at the board. Bob and John have different lifestyles. Which of them do you think has an advantage and why? Who is healthier? (Приложение)
Teacher: What does “being healthy” mean for you?
P1: Being healthy for me is being sporty and physical active. I think people should take regular exercise and eat a variety of food.
P2: As for me, I have a healthy diet and get up early to keep fit. I think regularity of life promotes my health.
4. Совершенствование навыков аудирования.
Teacher: I think people should care about their health. Some people live a healthy lifestyle, others have bad health habits. Here is some statistics from your questionnaire “How healthy you are”. (ФИО ученика) will introduce you the results of your survey.
Teacher: Are 8th formers healthy in our school? What do you think about these facts? (Приложение 1) (Презентация “Our health habits”)
P1: It’s surprising to learn that only 48% of us go in for sport.
P2: Most of us snack a lot because some of my friends skip lunch at school.
5. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
Teacher: Books, newspapers, radio and television give all kinds of information about food and health. Not all of it, however, is accurate information. What can you see on my desk?
Ps: A glass of water.
Teacher: How much water should you drink every day?
Ps: Дают различные варианты ответов.
Teacher: No need to count cups. Research shows people who want to drink a glass of water when they’re thirsty get enough to stay healthy. Water-rich foods like soup, fruit, and vegetables and drinks like juice, tea, and coffee all help you get your fill. You might need to drink more water if you’re very active, or you live in a hot climate. So it’s a myth that you should count cups. What are facts and myths about your health? Do you want to learn?
6. Совершенствование навыков говорения и аудирования.
Teacher: Look at the pieces of information. What products do you think each pieces of information is about? Выполняют упражнение в учебнике (упр. 1, стр. 136). Строят предположения (работа в парах).
1. Garlic helps to make your heart strong. F
2. ______protects your teeth._____
3. ______is good for your nerves______
4. _______makes your bones strong.______
5. _______is good for your muscles.______
6. _______is good for your eyes_______
7. Eating only one type of food, such as ______, helps to lose weight.______
8. Some _____ can help to lose weight without diet or exercise._______
Words to choose: garlic, grapefruit, green tea, chocolate, milk, herbs, onion, carrot, banana.
Ps: Garlic is said to help …
…is considered to
… is known to …
I think this is a myth ( a fact) because when you … you don’t (can) …
Teacher: Listen and check your suppositions. (listening for specific information). Which information is a myth (put the letter M) and which is a scientific fact (put the letter P).
Key: Garlic helps to make your heart strong. F
Green tea protects your teeth. F___
Onion_is good for your nerves._F___
Milk_makes your bones strong. _F____
Banana is good for your muscles. _F_____
Carrot is good for your eyes. __F____
Eating only one type of food, such as grapefruit helps to lose weight.__M____
Some herbs can help to lose weight without diet or exercise.___F____
7. Relaxation (включается музыка).
Teacher: It is a fact that fire and water calm the man down. Let’s imagine yourself near the sea. There will be holidays soon. My dear girls and boys! Close your eyes, breathe quietly. You are standing on the beach. You are calm and relaxed. You hear the screaming seagulls and the sound of the sea. You have a good figure. Boys, you have a trained body and good biceps. You are healthy and wealthy. Your eyes are shining. Open your eyes! How are you? What else can I say about yourself?
8. Чтение. Совершенствование навыков чтения на материале текстов “Healthy way of life ”.
Teacher: It is a fact that in order to keep your body healthy you need regular exercise. Why is exercising wise? (работа в группах)
Прочитайте текст и заполните пропуски A—E частями предложений, обозначенных цифрами 1-5. Занесите цифру, обозначающую частьпредложения, в таблицу.
You’ve probably heard many times how exercise is “good for you”. People who exercise spend calories and look better than those who don’t. In fact, exercise is one of the most important parts of A_________.
But do you know that exercising can actually help you to feel fine, too? If you feel strong, it can help you to see yourself in a better light.
There are three components to a well-balanced exercise routine: aerobic exercise, strength training, and flexibility training.
Try to get 30 to 60 minutes of activity every day (like walking to school). Besides teens should get more energetic activity (like playing football or skating) for three times a week. Some team sports B ________ are swimming, basketball, football, and hockey. But if you don’t play team sports, don’t worry; there are a lot of ways to get aerobic exercise on your own or with friends, for example, biking, running, swimming, dancing.
Strong muscles are also a plus because they actually help C_________. Different types of exercise are good for different muscle groups, for example:
For strong arms, try skiing.
For strong legs, try running, biking, or skating.
To stay flexible, to make your muscles stretch easily you need special exercises. Sports and activities for flexibility are easy to find. Many schools have gymnastics programmes. Karate, ballet, and yoga are good choices.
But some teens find exercising boring. The good news is that there are a lot of different sports and activities that you can try out to see D _________.
Like all good things, it’s possible to overdose on exercise. E _________ to get a healthy weight, but exercising too much to lose weight isn’t healthy.
1. that give you aerobic exercise
2. which one is better for you
3. keeping your body at a healthy weight
4. exercising is a great way
5. to protect you when you exercise
A |
B |
C |
D |
E |
(Ответы на интерактивной доске: 3, 1, 5, 2, 4)
Teacher: Why is exercising wise? (находят ответы в тексте)
Teacher: Word building (работа в группах). It is a fact that healthy food and exercising promote good learning. Do American children eat healthily to be successful in school? Use the words given in capitals to form new words that fit in the same numbered space in the text.
Healthy food and exercise can stimulate better learning. (1)________ , many of our children are eating poorly. That does not mean that they have nothing to eat but the food is low quality. What’s more, almost all of them are leading (2) _________ lifestyles. As a result, serious and costly health problems, such as (3) __________ and type 2 diabetes in kids, are increasing. It is reported that one in six American children is (4) __________. |
UNFORTUNATE
|
(Ответы на интерактивной доске: UNFORTUNATELY, INACTIVE, OBESITY, OVERWEIGHT, RESPONSIBILITIES, UNREALISTICALLY)
Teacher: Do American children eat healthily to be successful in school? (находят ответы в тексте)
9. Рефлексия
Teacher: What facts about health were surprising for you?
Ps: высказывания учащихся.
Учащиеся заполняют таблицу достижений.
Descriptions of achievements |
Level reached |
|||
poor |
fair |
good |
excellent |
|
1) listeningsome statistics about health habits of 8th formers |
||||
2) listening facts and myths about health |
||||
3) reading the text about regular exercise |
||||
4) Word building. Forming new words |
Teacher: One of the English proverbs says The greatest wealth is health”. I want you to be healthy and wealthy. Thank you for the lesson. Good bye.
Приложение 2.
Урок по
теме: «Мои советы как оставаться
здоровым»
MY TIPS FOR STAYING HEALTHY
(8 класс)
Кузьмичева Н.Б.,
учитель английского языка
г. Семикаракорск
Данный урок можно назвать
уроком по формированию здорового образа жизни с применением
интерактивных технологий. Так как создается здоровьесберегающая среда, т.е.
совокупность условий, в которых ученик без принуждения, по
собственному выбору развивает свои индивидуальные особенности, и реализует потребности самоопределения и
самовыражения. Урок рационально
организуется, так как:
-применяются разнообразные виды деятельности;
-плотность урока-65%
-есть физкультминутка;
-эмоциональные разрядки;
-релаксация.
Также обязательно нужно учитывать, что упражнений не должно быть
много, следует брать во внимание возраст(13-14 лет), и психологические особенности
учащихся, тогда урок всегда будет здоровым!
Актуальность
использования ИКТ на данном уроке:
-активизации внимания всего класса;
-поддержании познавательного интереса обучающихся;
— усиление мотивации учения, а также эффективности восприятия и
запоминания нового учебного материала;
-привлечение дополнительных источников информации.
Цель
технологий и приёмов:
— создание условий для развития речемыслительных способностей
учащихся, личностной активности и творческого самовыражения учащихся;
— развитие навыков внимания и логического мышления, памяти,
инициативы в применении своих знаний при осуществлении коммуникативной
иноязычной речевой деятельности;
-создание ситуации успеха;
-использование активных методов обучения, практико-ориентированного
обучения, личностно-значимого обучения;
— наличие мотивации учебной деятельности (внешняя — оценка,
похвала, поддержка; внутренняя — стремление больше узнать).
Средства
достижения цели:
— создание положительной психологической атмосферы
заинтересованности каждого учащегося в работе над изучаемой темой;
— использование разнообразных форм и методов
организации учебного процесса (устная речь, аудирование, чтение,
индивидуальная, парная и групповая работа);
— стимулирование к высказыванию;
— использование проблемных творческих заданий.
Цель урока:
создание условий для повышения познавательной активности учащихся, интереса к
изучению английского языка; в ходе индивидуальной, парной и групповой работы
актуализировать и развивать знания учащихся о
здоровом образе жизни, формировать умение
излагать на английском языке собственные мысли по заданной теме, высказать свою
точку зрения по проблеме и аргументировать её, практиковать учащихся в
аудировании и чтении; формирование здоровьесберегающих условий развития
образовательного процесса.
Задачи:
— социокультурный
аспект — знакомство с отношением подростков Великобритании и США к здоровому образу жизни, к хорошим и плохим
привычкам;
— обучающий
(учебный) аспект — активизировать употребление в речи лексики по теме «Здоровье», практиковать учащихся
в говорении, развивать навыки аудирования и чтения с целью извлечения заданной
информации, повторить грамматический материал по темам «употребление герундия в
качестве подлежащего и дополнения», «словообразование»;
— развивающий аспект — развивать языковую
догадку, логическое мышление, способности к сравнению, объяснению, развитие
зрительной и слуховой памяти;
— воспитательный
аспект – воспитание у учащихся интереса к здоровому образу жизни, отказу от
вредных привычек, развитие
умения сотрудничать: внимательно слушать и слышать, уважать другое
мнение (толерантность), воспитание готовности к коллективному творчеству;
—компенсаторная
компетенция— развитие умений использовать при чтении словари, сноски,
игнорировать лексические и смысловые трудности.
Оборудование: дидактические
материалы для учащихся, учебник Английский язык для 8 класса, автор В.П.
Кузовлев и др., Москва, «Просвещение», 2008г., Рабочие тетради к учебнику,
Москва, «Просвещение», 2010год, аудиоматериалы к учебнику, презентация,
компьютер, видеопроектор.
Структура
занятия
1. Организация внимания
учащихся.
2. Введение в тему
урока (мозговой штурм).
3. Проверка домашнего
задания (чтение статистических данных об отношении к диете в британских
семьях).
3.Работа по теме урока:
— знакомство с новыми
словами;
— аудирование и чтение
письма о здоровом образе жизни британской девочки;
-заполнение анкеты о гигиене
питания.
4. Объяснение домашнего
задания.
5.
Рефлексия (групповая работа) и подведение итога урока.
My tips for staying healthy
Мои советы о том, как
оставаться здоровым.
Ход урока.
After dinner sleep a while,
After supper walk a mile.
(English proverb)
После обеда немного поспи,
После ужина пройди милю.
(английская пословица)
Условия проведения
урока: проветренное помещение (свежий
воздух – это среда, в которой хорошо работает мозг, легкие); чистая доска – это
направленность на деятельность; правильное освещение (это работа глаз).
1. Приветствие. Ознакомление с темой урока. Мо-тивация.
Hello! I’m glad to see you. How are you? –I’m OK. Nothing special. What a good day today! We are at school so we are healthy today! Здравствуйте, я рада вас видеть. Как дела? Какой хороший сегодня день. Мы в школе, а значит мы здоровы. (Мотивационный этап. Комфортное начало урока обеспечивает положительный эмоциональный настрой учащихся. Учитель также напоминает учащимся следить за осанкой.)
Tell me please: do you care about your health? — Yes, I do.
As for me, I also try to do all for staying healthy.
Скажите мне, пожалуйста, заботитесь ли вы о своем здоровье? Что касается меня, я тоже ста-раюсь делать всё, чтобы оставаться здоровой как можно дольше. Давайте посмотрим на эпиграф нашего урока. Как вы его понимаете? Какие ещё пословицы о здоровье на английском языке вы знаете? –An apple a day keeps doctors away.(Съедай по яблоку каждый день, и доктора не понадобятся.) Eat to live not live to eat.(Еда нужна, чтобы жить, не следует жить, чтобы есть.) Some people are healthy, some people are unhealthy. The English people say: “Health is the best wealth”. Некоторые люди здоровы, а некото-рые нет. Англичане говорят: «Здоровье- лучшее богатство». They are right! We can’t buy health, but we can do a lot to keep it. Они правы. Мы не мо-жем купить здоровье, но мы можем сделать мно-гое, чтобы укрепить его. By the way, what do peo-ple do to be healthy? Что люди делают, чтобы оставаться здоровыми?
— They go in for sports. Они занимаются спортом. — They keep to a diet. Они придерживаются здоро-вой диеты.
— They eat healthy food. Они едят здоровую еду. — They lead a regular way of life. Они ведут здоро-вый образ жизни.
— They spend much time outdoors. Они много време-ни проводят на свежем воздухе.
— They consult the doctor to prevent illness, etc.Они консультируются у докторов…
So, today we’ll speak about our health, about what we should do to be healthy. Итак, сегодня мы будем говорить о нашем здоровье, о том, что нам следует делать, чтобы быть здоровыми. (Продолжаем раздел «Здоровый образ жизни», который начали на прошлом уроке.) А тема урока сегодня: «Мои советы о том, как оставаться здоровым».
2. Проверка домашнего задания.
<Если использовать это занятие не в системе, а как само-стоятельное, то упражнение можно выполнять без пред-варительной подготовки. >
Reader (книга для чтения), №1, с. 52 или упр.№1 из рабочей тетради для учащихся к этому уроку.
Исследовательские компании опросили родителей, явля-ется ли диета в их семьях сбалансированной. Так что же показали исследования?
Согласно исследованиям: почти половина родителей не думают, что их дети питаются как следует. Больше половины родителей хотели бы, чтобы их дети ели больше овощей. 44% хотели бы, чтобы их дети ели больше фруктов. Почти половина считает, что их детям следует есть меньше сладкого. Около трети полагают, что надо меньше перекусывать. Пятая часть думает, что их дети едят очень много жирной и солёной пищи.
В ходе выполнения задания, уделяется внимание слово-образованию (следовало узнать, от каких существитель-ных образованы данные прилагательные), требовалось вставить цифры, догадавшись по контексту, и найти в статье слова, которые обозначают дробные числительные.
1. The research company questioned parents in Britain about a balanced diet in their families.
1) What do the results of the survey show? (reading for detail)
According to research:
Nearly half of parents in Britain do not think that their children have a healthy diet.
More than half (…..) of parents would like their children to eat more vegetables.
44% would like their children to eat more fruit.
Nearly half (…..) think their children should eat less sugary foods.
Over a third (…..) are having problems limiting their chil-dren’s eating of crisps and snacks.
A fifth (…..) think their children eat too much fatty and salty foods.
2) VOCABULARY In the article find the words that mean:
1/2_______; 1/3 _______; 1/5 _______.
Word Building
health n — healthy a
?- sugary
?- salty
?- fatty
3) Fill in the gaps with the following figures: 19%, 37%, 46%, 52%.
3. Изучение нового. Да… Кто-то из родителей хочет, чтобы его ребёнок ел больше фруктов и овощей, кто-то считает, что надо есть меньше сладкого, жирного или бутербродов… А что думаете об этом вы? Можете ли вы дать совет для более правильного питания? Чтобы вам было легче говорить об этом, давайте вспомним и познакомимся с новыми словами и словосочетаниями. Подберите слова из первой колонки к словам из второй. (Упражнение №2 из рабочей тетради к этому уроку)
А теперь проверим, правильно ли вы выполнили зада-ние.
Vocabulary. The words and word combinations below are often used to talk about healthy or unhealthy lifestyles.
Match the words in the first column with the words from the second column.
1 diets J A become slimmer
2 a disease___ В being overweight
3 fast food___ С different
4 fit ____ D eating between meals
5 healthy ____ E good for health
6 homemade ____ F hamburgers, chips and the like
7 a lifestyle ____ G happening again and again
8 lose weight____ H help in the development
9 obese ____ J limited eating re-gimes
10 obesity____ К made at home
11 promote ____ I an illness
12 regular____ L not do sth
13 skip ___ M overweight
14 snacking ____ N physically strong
15 a variety of _____ О a way of living
1) диета- ограничение режима питания <…>
10) ожирение — весить больше нормы и т.д.
4. А теперь давайте послушаем и прочтём письмо Тей-лор из города Бристоль. Выполняем упражнение №1 из учебника, стр. 126.
1) Подумайте, почему Тейлор написала это письмо.
2) Тейлор ведёт здоровый образ жизни? Как вы можете это доказать?
Текст письма Тейлор. (перевод)
Я знаю, что многие дети нездоровы сейчас, но с тех пор как я стала подростком, я больше сосредоточена на здоровом питании и упражнениях.
Мой гид
1. Ходить пешком, где можешь, и заниматься спор-том.
2. Ограничить просмотр телевизора и время за ком-пьютером.
3. Не пропускать еду, это позволит тебе не переку-сывать между принятием пищи, т.к. это вредно.
4. Если только «нездоровая еда» продаётся у вас в школе, сказать администрации, чтобы они поменяли меню. Эта еда должна быть запрещена в школе. (Имеется в виду пища богатая калориями, но имеющая низкую питательную ценность)
5. Пить больше воды, а не газировки.
6. Быть позитивной и верить в себя.
7. Смеяться, хихикать и быть доброй.
Учащиеся читают письмо и доказывают, что Тейлор ведёт здоровый образ жизни.
Для создания комфортной атмосферы и для отдыха зву-чит музыка.
5. Динамическая пауза.
Let’s have a rest. Давайте отдохнем.
Close your eyes. It’s warm. It’s not cold. May be, it’s summer. The sky is blue. The sun is shining brightly. You can swim, play… You are fine…(Тепло, не холодно, может быть лето, небо голубое, солнце светит ярко, вы можете плавать, играть… Просыпайтесь!)
Wake up!
One of good advice for staying fit and healthy is doing sport exercises. Один из советов как оставаться здоровым — это выполнять спортивные упражнения.
Stand up, please! Hands up! Hands down! Hands to the sides! Hands on hips! Bend right! Bend left! Turn right, turn left! That’s enough. Sid down. Thank you.
Встаньте, пожалуйста! Руки вверх! Руки вниз! Руки в стороны! Руки на бедра! Наклон вправо, наклон влево! Поворот вправо, поворот влево! Достаточно. Присаживайтесь, спасибо.
6. Выполнение упражнения №2, стр.127 из учебника.
Here are some causes that children name to explain why they are unhealthy. Вот несколько причин, которые дети называют, чтобы объяснить, почему они нездоровы.
1) What are these causes? Каковы эти причины?
2) What causes may Taylor name? Какие из этих причин могла назвать Тейлор?
Перевод упражнения:
* Дети едят много шоколада и конфет.
*Дети сидят и смотрят видео.
*Дети мало находятся на свежем воздухе.
*Подростки сидят за партой целый день.
*Подростки пропускают уроки физкультуры.
*Дети очень устают, поэтому не делают физические упражнения.
*Ученики едят нездоровую еду в школе.
*Подростки предпочитают нездоровую еду — здоровой.
*Подростки часто посещают места быстрого пита-ния, такие как «Макдональдс».
3) What has to be done to make teenagers healthier? Что должно быть сделано, чтобы подростки были более здо-ровыми? Make up sentences. Составьте предложения.
Children ban a fitness club.
Teenagers do a variety of activities to find what you enjoy.
Grown-ups should give up adverts about things like crisps.
Adults invent eating junk food.
Parents join regular exercise.
Teachers limit healthy food that tastes as nice as junk food.
tell to watch what you eat.
try TV, computer, and video game time.
7.Выполнение упражнений №3 и №4 из рабочей тетради ученика к этому уроку. Анкета.
1)Which of the sentences 1-5 are true for you? Какие из предложений правдивы для тебя?
2) Look at the kitchen in the picture. What is wrong? Read and check. Посмотри на кухню на картинке. Что не так? … Прочти и проверь.
Не позволяйте животным находиться на кухне.
Мойте руки перед едой.
Хорошо вымойте рабочую поверхность на кухне, чтобы не распространялись бактерии.
Хорошо мойте фрукты и овощи.
Никогда не режьте одним ножом сырое мясо и другую еду, например, хлеб. Есть много опасных бактерий на сыром мясе. Пользуйтесь острым ножом, но осторожно.
Бактерии не любят холод, но они любят тёплые кухни. Всегда храните сырое мясо, приготовленную еду и мо-лочные продукты в холодильнике. Не кладите другие продукты рядом с сырым мясом.
8. Домашнее задание. Упражнение №1,2, стр.60-61 из Рабочей тетради. Задание №5 из рабочей тетради к этому уроку.
1) Что вы знаете о здоровом образе жизни? Дополнить предложения.
2) Чтобы быть здоровым вам нужно есть разные про-дукты для сбалансированного питания. Используйте окончания, чтобы дополнить слова. Расположите слова в правильном месте на тарелке (Разделить на зерновые, белок, овощи).
9. Итог урока.
(Учитель предлагает детям дать оценку своей деятельности. Исключаем эмоциональную стрессовую нагрузку у учащихся при оценивании его результатов.)
Everybody should have a guide to stay happy and healthy. Каждому следует иметь руководство как оставаться счастливым и здоровым. Make your own guide. Сделайте такое руководство (гид) для себя. Explain how it can promote your health. Объясните, как это поможет укрепить ваше здоровье. (Можно пользоваться текстом учебника, записями в тетради)
Сегодня мы будем работать в группах. О чем мы должны помнить, общаясь друг с другом? (Вежливо обращаться друг к другу. Выслушивать мнение каждого, не перебивая. Доказывать свои версии. В группе ответы дает каждый. Быть внимательным друг к другу. Умеешь сам – научи другого). Возьмите за руку того, кто сидит рядом с вами, ощутите тепло рук ваших друзей, которые будут вам добрыми помощниками. (Использование положительных установок на успех в деятельности). Далее учитель предлагает детям распре-делиться по группам.
Paying more attention to…will help you to…
If you…, it will help you to…
Besides, limiting… will help you to…
More than that, …
If adults …, it also can help …
…
-We must give up smoking; eat a lot of fruit and vegetables.
We shouldn’t forget to brush our teeth in the morning and before sleeping. We must walk or go cycling. And, of course, we don’t eat too much chocolate…
Early to bed, early to rise,
Makes a man healthy, wealthy and wise!
(Спокойное завершение урока, учащиеся имеют воз-можность задать учителю вопросы. Учитель и учащиеся прощаются, получая напутствие на правила поведения на перемене.)
Good luck! Have a nice day!
42 – 47 балла — «4» (хорошо)
29 -41 баллов — «3» (удовлетворительно)
28 и менее баллов — «2» (неудовлетворительно)
Уровень B
1. LISTENING COMPREHENSION (Е.Ю. Смирнова, А.В. Смирнов «Тематическое и поурочное планирование по английскому языку к учебнику “English-8” В.П. Кузовлева и др., М. «Экзамен». 2004.)
Level А and В
RACING
There are all kinds of racing in England: horse-racing, motor-racing, boat-racing, even dog-racing. Children at schools run races on sports days too. There’s a mile race for older boys. Who wins it, is supposed to be a good runner. Usually people try to run as quickly as they can. But at some races people try to run very carefully. There is the egg-and-spoon race in which every runner must carry an egg in a spoon. If the egg falls, the runner must use only his spoon to pick it up.
At dog racing dogs run after a hare. The Derby is one pf the most popular horse-racing in England. At first it was a sport for the rich. The Derby got its name from Lord Derby who started it in 1778. Later Derby came to other countries. It started in Russia in 1886.
The Derby is a 1,660 metre long race for four-year-old horses and a 2,400 metre long race for three-year-old ones. It takes place in May at Epson every year. Epson is a town not far from London. Thousands of people come to watch the Derby.
Choose the correct variant:
Variant А
1.The text tells us about different kinds of… .
a) racing b) running c) swimming
2…. run races too.
a) children b) soldiers c) businessmen
3.People give dogs a … to run.
a) fare b) square c) hare
4.The most popular racing competition is the … .
a) Barbie b) Derby c) Herby
5.It started in ….
a) 1787 b) 1778 c) 1878
Variant В
1. The text informs us about….
a) fencing b) racing c) wrestling
2. There are some funny competitions called:….
a) egg-and-spoon race b) egg-and-moon race c) hag-and-room race
3. … started the first popular race.
a) Lord Nelson b) Lord Byron c) Lord Derby
4. In Russia the competition started in ….
a) 1686 b) 1868 c) 1886
5. It is a … metre long race for four-year-old horses.
a) 1,660 b) 660 c) 2,660
2. READINGCOMPREHENSION (Е.Ю. Смирнова, А.В. Смирнов «Тематическое и поурочное планирование по английскому языку к учебнику “English-8” В.П. Кузовлева и др., М. «Экзамен». 2004.)
Level B
MARK TWAIN IN ENGLAND
The British are greatly interested in horse-racing. Everybody knows it. The races near Ascot take place every year. Lovers of horses watch them on TV and read about them in the press. The Queen comes to watch them and gives the winner a gold cup. Every man whose horses take part in the races tries to win the Ascot Cup. But one day the Ascot Cup disappeared just before the race. The police couldn’t find it. Atthat time Mark Twain was in England. He came there to meet with the members of ah English Literary Club and have dinner with them. At dinner the President of the Club said how happy they were to have the American writer as their guest. Then Mark Twain stood up.
«I thank you for your warm welcome,» he said. «I’m sure that all Englishmen are also happy to see me as their guest. I had been sure about it even yesterday before I bought a newspaper and, to my surprise, I read these words on the first page in big letters: MARK TWAIN COMES! ASCOT CUP STOLEN!
These two sentences stood together. So it seems to me that some people in this country suspect me of stealing the Ascot Cup.»
The guests laughed long at the clever joke of the writer.
Level В
Complete the sentences to match the text:
Variant A
1. The English are interesting in …
2. The Queen….
3. The Cup….
4. At that time ….
5. Mark Twain’s joke ….
Variant В
1. The races take place ….
2. Newspapers….
3. Mark Twain was ….
4. All members of the club ….
5.
The guests….
3. Grammar/ Vocabulary(Activity Book-“English-8”)
1. Vocabulary. The words and word combinations below are often used to talk about healthy or unhealthy lifestyles.
Match them with their definitions.
1 diets ___ jA become slimmer
2 a disease __В being overweight
3 fast food__ С different
4 fit ___ D eating between meals
5 healthy _E good for health
6 homemade ___F hamburgers, chips and the like
7 a lifestyle ___G happening again and again
8 lose weight___ H help in the development
9 obese ____I an illness
10 obesity ____
J limited eating regimes
11 promote____К made at home
12 regular____ L not do sth
13 skip ____M overweight
14 snacking____N physically strong
15 a variety of____О a way of living
Keys: I — J; 2 — I; 3 — F; 4 — N; 5 — E; 6 — K; 7 — O; 8 — A; 9 — M; 10 — B;
11— H; 12 — G; 13 — L; 14 — D; 15 — С
2. Complete the sentences using the verbs in the correct form (infinitive or -Ving) and answer the questions to find out your health habits.
0) Do you like
eating(to eat) fish?Yes, I do. 1 like eating fried fish.
1) Are you crazy about (to eat) fast food?
2) Are you fond of (to get) up early?
3) Are you good at (to cook) homemade food?
4) Can you spend a day without (to play) on your computer?
5) Are you eager (to lose) weight?
6) Do you mind (to drink) milk?
7) Do you look forward to (to play) sports?
Do your parents make you ___________ (to have) breakfast?
9) Do you prefer ______(to walk) to______(to sit) in front of the computer?
10)Would you refuse_____(to have) a fatty pizza for lunch every day?
11) Rather than ______(to eat) a ready meal like pizza, would you eat homemade soup?
12)Do you want_______(to be) healthier?
3.The British government pays great attention to kids’ health. Here are some facts.
Complete the sentences using the correct verb forms (Present Perfect Progressive or Present Perfect Passive).
Junk food (0) has been banned(to ban) from schools since September 2006.
Kids (1) _____ (to eat) healthier food since then.Machines(2)_____ (to sell) milk, water and fruit instead of chocolate and crisps since that time. School cooks (3)____(to make) school meals better all the time. Foods high in salt, fat and sugar (4)______ (to ban).
Smoking (5)__ (to know), since 1954, to be the cause of dangerous diseases. Passive smoking is also very dangerous. In the UK adults (6)_____(to smoke) less since the 1980s. But young people
(7)___ (to make) themselves ill for many years. Smoking (8)___ (to ban) in public places like restaurants and bars in Scotland since March 2006. Similar bans (9)____ (to introduce) in Ireland, Norway and parts of the US. All alcohol (10)____ (to ban) from British football stadiums since 1985.
Keys:1) have been eating; 2) have been selling; 3) have been making; 4) have been banned; 5) has been known; 6) have been smoking; 7) have been making; has been banned; 9) have been introduced; 10) has been banned
4. Writing. (Activity Book, “English-8”, Test Yourself-5)
Some young children spend a great amount of their time practising sports.
What are the advantages and disadvantages of this? Give your reasons and examples. (80-100 words).
5. Cultural Awareness (Activity Book, “English-8”, Test Yourself-5)
How much do you know about Britain?
For questions 1-6, choose the correct answer (a, b, or c).
1 Which of the following (a-c) was the latest to open in Britain?
a The Berni restaurant chain.
b McDonald’s.
с Chinese takeaways.
2 The first Cadbury’s chocolate bar was sold in Britain …
a earlier than beans on toast were imported
b later than instant coffee was invented
с earlier than tea was brought to Britain.
3 The Body Shop sells …
a green electricity
b Greenpeace posters.
сproducts that have natural ingredients.
4 When were the modern Olympic Games held in London?
a In 1896.
b In 1948.
с In 1980.
5 Which is the oldest?
a The Royal Ascot Race
b The Derby horse races
с British football championships.
6 The Paralympic Games are held …
a a year earlier than the Olympic Games
b in the same year as the Olympic Games
с a year later than the Olympic Games.
Контрольная работа 8 класс
III четверть
Уровень A
1. LISTENING COMPREHENSION (Е.Ю. Смирнова, А.В. Смирнов «Тематическое и поурочное планирование по английскому языку к учебнику “English-8” В.П. Кузовлева и др., М. «Экзамен». 2004.)
Level А and В
RACING
There are all kinds of racing in England: horse-racing, motor-racing, boat-racing, even dog-racing. Children at schools run races on sports days too. There’s a mile race for older boys. Who wins it, is supposed to be a good runner. Usually people try to run as quickly as they can. But at some races people try to run very carefully. There is the egg-and-spoon race in which every runner must carry an egg in a spoon. If the egg falls, the runner must use only his spoon to pick it up.
At dog racing dogs run after a hare. The Derby is one of the most popular horse-racing in England. At first it was a sport for the rich. The Derby got its name from Lord Derby who started it in 1778. Later Derby came to other countries. It started in Russia in 1886.
The Derby is a 1,660 metre long race for four-year-old horses and a 2,400 metre long race for three-year-old ones. It takes place in May at Epson every year. Epson is a town not far from London. Thousands of people come to watch the Derby.
Choose the correct variant:
Variant А
1. The text tells us about different kinds of… .
a) racing b) running c) swimming
2…. run races too.
a) children b) soldiers c) businessmen
3. People give dogs a … to run.
a) fare b) square c) hare
4. The most popular racing competition is the … .
a) Barbie b) Derby c) Herby
5. It started in ….
a) 1787 b) 1778 c) 1878
Variant В
1. The text informs us about….
a) fencing b) racing c) wrestling
2. There are some funny competitions called:….
a) egg-and-spoon race b) egg-and-moon race c) hag-and-room race
3. … started the first popular race.
a) Lord Nelson b) Lord Byron c) Lord Derby
4. In Russia the competition started in ….
a) 1686 b) 1868 c) 1886
5. It is a … metre long race for four-year-old horses.
a) 1,660 b) 660 c) 2,660
2. READINGCOMPREHENSION (Е.Ю. Смирнова, А.В. Смирнов «Тематическое и поурочное планирование по английскому языку к учебнику “English-8” В.П. Кузовлева и др., М. «Экзамен». 2004.)
Level A.
MARK TWAIN IN ENGLAND
The British are greatly interested in horse-racing. Everybody knows it. The races near Ascot take place every year. Lovers of horses watch them on TV and read about them in the press. The Queen comes to watch them and gives the winner a gold cup. Every man whose horses take part in the races tries to win the Ascot Cup. But one day the Ascot Cup disappeared just before the race. The police couldn’t find it. Atthat time Mark Twain was in England. He came there to meet with the members of ah English Literary Club and have dinner with them. At dinner the President of the Club said how happy they were to have the American writer as their guest. Then Mark Twain stood up.
«I thank you for your warm welcome,» he said. «I’m sure that all Englishmen are also happy to see me as their guest. I had been sure about it even yesterday before I bought a newspaper and, to my surprise, I read these words on the first page in big letters: MARK TWAIN COMES! ASCOT CUP STOLEN!
These two sentences stood together. So it seems to me that some people in this country suspect me of stealing the Ascot Cup.»
The guests laughed long at the clever joke of the writer.
Level A. Right or wrong?
Variant A
- The text is about Mark Twain.
- Ascot races take place every year.
- The Ascot Cup disappeared before the race.
- Mark Twain came to England to steal the cup.
- Mark Twain had a good sense of humour.
Variant В
- The title of the text is «Ascot Cup».
- The Ascot races take place in England.
- Mark Twain came to England to visit an English Literary Club.
- Mark Twain took part in the Ascot Cup races.
- The English laughed at his jok
3. Grammar/ Vocabulary(Activity Book-“English-8”)
1. To be healthy you need to eat a variety of foods and to have balanced meals.
Match the parts of the words.
-
-ad -ange -bage -fruit -hetti -ion -ken -kin lic -rot -sh
0. garlic
1.garpe___
2. car___
3. bre___
4. cab___
5. fi___
6. or____
7. on___
8. chic__
9. pump___
10
. spag___
Keys:
Grains: bread, spaghetti
Protein: fish, chicken
Fruits and vegetables: garlic, grapefruit, carrot, cabbage, orange, onion, pumpkin
Описание и ответ задания[править | править код]
The words and word combinations below help us to speak about certain arts. Organise them according to the arts that they describe. (Certain words can belong to more than one category.)
- Theatre
- Cinema
- Music
- Sculture
- Painting
- Literature
- Theatre – Drama / Success / Classical / Gallery / Stage / Balcony / Applause / Ballet / Operetta / Concert / Box / Audience / Opera / Scenery / Tragedy / Sound / Comedy / To act / Character / To applaud / Seat / Dress circle / Stalls / Performer
- Cinema – Drama / Success / Classical / Screen / Audience / Tragedy / Sound / Comedy / Colour film / To act / Horror movie / Cinemagoer / Feature film / Character / Seat / Performer
- Music – Flute / Success / Classical / Stage / Violin / Piano / Applause / Ballet / Operetta / Concert / Audience / Opera / Sound / To compose / To applaud / Performer
- Sculpture – Sculpture / Success / Bronze / Work of art / Monuments / Theatre Statue / Museum
- Painting – Success / To draw / Gallery / Work of art / Museum / To paint.
- Literature – Drama / Success / Classical / Fiction / Tragedy / Comedy / Character