- Cast & crew
- 2011
- Not Rated
- 3h 25m
Play clip9:45
Watch The Word Is Love: Jamaica’s Michael Manley (First 10 Minutes)
When Jamaica’s Michael Manley flirted with socialism in the 1970s, many of the nation’s affluent fled the country with their money tight in their clutches. Despite implementing social progra… Read allWhen Jamaica’s Michael Manley flirted with socialism in the 1970s, many of the nation’s affluent fled the country with their money tight in their clutches. Despite implementing social programs meant to uplift the nation, Manley’s friendship with Cuba’s Fidel Castro fueled Cold Wa… Read allWhen Jamaica’s Michael Manley flirted with socialism in the 1970s, many of the nation’s affluent fled the country with their money tight in their clutches. Despite implementing social programs meant to uplift the nation, Manley’s friendship with Cuba’s Fidel Castro fueled Cold War paranoia. The economy declined drastically as a result and his experiment ultimately fai… Read all
See production, box office & company info
Videos1
Photos
Contribute to this page
Suggest an edit or add missing content
Edit page
More to explore
Recently viewed
You have no recently viewed pages
TM + © 2023 Vimeo.com, Inc. All rights reserved.
-
Terms
-
Privacy
-
Do Not Sell My Personal Information
-
Copyright
-
Cookies
Mature content filter: None
Language:
English
Тут собраны все актеры и актрисы фильма Слово «любовь». В перечне актрис и актеров, снявшихся в кинофильме Слово «любовь» 2010 года, также содержится информация о ролях и героях, которых они сыграли.
Главные роли в фильме сыграли актеры Брюс Виленч, сыгравший роль «Max; короткометражка», Сол Рубинек, сыгравший роль «Martin hirsch; короткометражка», Джей Родригез, сыгравший роль «Angelo ferraro; короткометражка». Главных женских героев в фильме сыграли актрисы . Авторы и Создатели фильма: продюсер — Евгений Афинеевский (короткометражка).
Списки других фильмов и проектов всех актеров, актрис и создателей фильма Слово «любовь» / The Word Is Love (2010) достпны по соответствующим ссылкам (фото актера).
Нравится | |||||
Актеры фильма «Слово «любовь»»
-
Брюс Виленч
Bruce Vilanch
Max; короткометражка
-
Сол Рубинек
Saul Rubinek
Martin hirsch; короткометражка
-
Джей Родригез
Jai Rodriguez
Angelo ferraro; короткометражка
Продюсер фильма «Слово «любовь»»
-
Евгений Афинеевский
Evgeny Afineevsky
короткометражка
The Word Is Love
- О фильме
- Рецензии
- Актеры и создатели
- О фильме
- Рецензии
- Актеры и создатели
- Кадры
- Обои
- Трейлеры
- Саундтреки
- Постеры
- Награды
-
- Страна:
-
- Год:
- 2010
-
- Жанр:
АКТЕРЫ
Лэйни Казан
Сол Рубинек
-
Мои фильмы
В избранное
Управление папками
- Добавить информацию
- Сообщить об ошибке
- _
-
- Рейтинг «Киномании»
- Оценок:
_
- _
-
- Рейтинг IMDb
- Оценок:
_
- _
-
- Рейтинг «КиноПоиска»
- Оценок:
_
Поставьте свою оценку
Ваш рейтинг
РЕЦЕНЗИИ
ДОБАВИТЬ РЕЦЕНЗИЮ
- I
- B
- Цитата
- Спойлер
Plot summary
Love is the Word is a moving, romantic and funny coming-of-age drama about the magic of first love and the misery of first lost, set in 1978: the year ‘Grease’ hit the big screen.
Love is the Word is a moving, romantic and funny coming-of-age drama about the magic of first love and the misery of first lost, set in 1978: the year ‘Grease’ hit the big screen.
Uploaded by: FREEMAN
January 22, 2023 at 09:58 PM
Director
Top cast
Movie Reviews
Reviewed by
7 / 10
Enjoyable coming of age tale
This coming of age tale works on so many levels. It is poignant, at times funny, at times it will make you angry but it is never boring.
Young Bram van Schie plays Bart, the protagonist of this tale. Bart is in his early teens and is discovering love — and sex. He has a lot to deal with as he struggles to make sense of life — a restrictively religious mother and uncle (who is also the town priest), a father who is facing his own crisis of confidence, a new boy in his town who is everything deeply religious and respressed Bram is not and this is «a bad influence». On top of that, he falls in love with the new boy’s older, seductive sister who shows an interest in teaching Bart about the more sensual aspects of life. He also has his own religious beliefs to try and reconcile with the changes in his life. That’s a lot for one young man to deal with and how Bart does so and grows is the basis of this movie.
Everything about this movie is done well — the acting, the sets, the struggles Bart goes through. Some may think that this is a bit over the top in its portrayal of the religious mother and uncle. Sadly, that’s not the case. I have met people like that. I note that IMDB reports that this is Bram van Schie’s first acting gig. He does astonishingly well and is sympathetic and intelligent in his portrayal of young Bart. Sadly, it seems that this is also Bram van Schie’s last acting role (that is to say, his ONLY acting role) and that is sad. I would love to have seen what he went on to do. Oh well….
I can’t say that this movie touched me deeply, although that’s not a criticism. I didn’t ponder over it after it was over or feel any nostalgia for the characters. I enjoyed it while it ran through its 100 odd minutes though and you probably will too.
Reviewed by planktonrules
8 / 10
It might offend a few…but it is worth seeing.
«Hemel op Aarde» («Heaven on Earth») is a Belgian-Dutch co-production directed by Pieter Kuijpers. It’s set in the late 1970s and manages very well to achieve that look—something that is actually pretty rare in period films. The hair is right, the clothes are spot on and even the garish flowers stuck on sliding patio doors are true to the period—something retired history teachers like me appreciate.
The story is about a very pious young man named Bart (Bram van Schie). He’s an alter boy in the local church and tries very hard to please God as well as others. However, when a new family comes to town, his faith is challenged. Not only does the Verheije family not attend church but they represent temptation to Bart. The Verheije boy is about Bart’s age (about 13) and for much of the film you think the movie is about this pair and the negative influence the new boy has on Bart. They get into some trouble and Bart’s good-boy image is severely tarnished. However, the story ends up being about the older sister, Moniek (Ella-June Henrard)—a very attractive teen who inexplicably likes Bart A LOT! However, their relationship has some serious hurdles—but to learn more about this, watch the film.
The main theme in this film might easily offend some viewers. This movie could easily be interpreted as an anti-religious film, as the Catholics in this film either are legalistic jerks or are folks who eventually lose their faith and see through their hypocritical friends. And, the atheists are pretty likable folks by comparison. Or, just as easily you could see the film as a picture not so much against organized religion but against religion without love and which is therefore completely inundated with rules. However, whether or not the themes make you feel uncomfortable, this doesn’t change the fact that it’s a very well made film. The acting is quite good—something you don’t always see in films starring kids or teens. The same can be said for the direction and script—they are very good as well. I would also give special mention to the makeup artists for this movie—they really did a great job with Moniek and that’s something you’ll just need to see for yourself with this film.
My only misgivings about this film are the same I have for any subtitled movie—that people won’t see it simply because it’s not in their native language. It’s a shame, really, as there are MANY wonderful films out there waiting to be discovered that are in a wide variety of languages and you’ll really be missing out if you only watch non-subtitled films. Give this one a try—it’s pretty good.
A final note—the summary on IMDb talks about the film «Grease». Well, this really has very, very little to do with the plot here in «Himel op Aarde»—it’s just set around the same time period when this Hollywood film was released.
Reviewed by fristimail
7 / 10
Nice but predictable
This movie is about my youth. Having lived in the same area, being of the same age as Bart and also experiencing the catholic influences everything in the film is recognizable. This makes the film a joy to watch, especially because of the very accurate portrait of the seventies and the acting. However, the movie is on the sentimental side and above all highly predictable. Virtually every cliché possible has been used.
For that reason only a 7 for this nostalgic movie although it brought back a lot of memories.
PS Even in the Netherlands this film is subtitled because of the regional dialect used by almost all players.
Read more IMDb reviews
Альберто все знают по его великолепным эпизодам в альманахе «Любовь, смерть и роботы» (The Witness и Jibaro). Если вы более прошаренный синефил и подписаны на канал “16 на 9”, то знаете историю про его продакшен в Spider-Man: Into the Spider-Verse и последующую трагедию. Совсем деды вспомнят про неплохой мультсериал по Трону. Но более широкую популярность он получил именно в марте 2022 году, когда его короткометражная анимация «The Windshield Wiper» получила Оскар в соответствующей категории.
The Windshield Wiper – магнум опус Альберто, который он делал практически без бюджета, на чистом энтузиазме. По сути, он не имеет сюжета, а состоит из зарисовок на общую тему. На тему “Любовь”. И художник раскрывает ее самым необычным образом.
Философ в кафе, слушая разговоры окружающих, решил порассуждать. Отправная точка такого интеллектуального упражнения становится вопрос: “Что такое любовь?” . Вопрос, который больше направлен на нас, зрителей. Вроде есть слово, мы понимаем его смысл, у нас рисуется картинка в голове, возникают эмоциональные ассоциации, но есть одно НО. У всех ассоциации разные. Каждый понимает это слово по-своему. Именно этот разнообразный окрас этого слова и пытается показать нам Миэльго.
Альберто играет именно на поле эмоциональном. Ты не всегда можешь сказать, что происходит в кадре, но на эмоциональном уровне все понятно. С помощью визуала и аудио передается тон всего происходящего. Это можно сравнить, наверное, с чувством дежавю. Смотря эпизоды, понимаешь, что ты должен почувствовать сейчас. Парень, который бежит под проливным дождем с букетом цветов, но не дожидается своей возлюбленной; бездомный, который видит в манекене ту, которую потерял; пара на одиноком пляже и так далее – все это очень сильные образы, которые легко считываются. Они понятны, потому что жизненные. Каждый может оказаться (или уже оказывался) <надеюсь, бездомным вы не были> на их месте. Поэтому это дает такой сильный отклик.
Короткометражка не привязана к месту, ее локации разнообразны. Каждый может в них увидеть что-то родное. Тут есть японские многоэтажки, европейские улочки, американские дома. Это делает работу более интернациональной.
Любовь в «The Windshield Wiper» многогранна, автор дает лишь прилагательное к этому слову. Трагическая, безответная, сексуальная, виртуальная и тому подобное. И это все раскрывается в пятнадцати минутном мультике, где вообще нет экспозиции персонажей! Мы не знаем о персонажах ничего, да и говорят они не много. Тут важны именно ситуации, в которых они оказались. Эпизоды идут все параллельно и сменяют друг друга. И как на американских горках, одно чувство сменяется другим.
Тут есть типичные Альбертовские штуки: скачки экспозиции, интересная геометрия кадра, сильный упор на цвет и свет, неоновые вывески, эротика, имитация реальной камеры и вручную прорисованные задники. Это вообще личный загон деда. Но о технических моментах я говорить не буду. Просто красиво выглядит и все.
После всего увиденного, мы возвращаемся к философу, который делает странно сформулированный, но довольно точный, вывод: «Любовь – это тайное общество”. Миэльго сам же пояснил, что это значит:
Смыслов много, но любовь — это тайное общество, в котором, когда ты внутри, ты знаешь, как это работает. А когда тебя нет внутри, направления нет. Вы не можете купить билеты на любовь. У тайного общества есть секретный вход. Когда ты там, ты попадаешь внутрь. А когда это не так, ты отчаянно хочешь попасть туда. Это эксклюзивно. Это круто. Это секрет. Я хочу попасть туда [когда ты не влюблен]. Таков вывод этого парня, особенно для постороннего. Это человек, который, вероятно, не влюблен. Он в кафе, пытаясь выяснить, “Что такое любовь?” И все, что у него есть, — это внешний опыт людей, которые, возможно, влюбляются, заканчивают или начинают отношения — или они встречают кого-то в первый раз. Это его последнее слово после 15 минут размышлений
Alberto Mielgo (перевод Яндекса)
Альберто срежиссировал короткометражку про то, что любовь – это не то, что рисуют нам в мультфильмах Диснея. Это что-то куда более сложнее и тоньше. Куда более широкое понятие. Оно не всегда отображает что-то светлое и приятное. Это также может быть и что-то порочное, грязное, тоскливое. За это он и получил свой вполне заслуженный Оскар.
Рекомендую лично ознакомиться с этим творением, благо оно есть на ютубе. Так сказать, прочувствовать это самому. Всего 15 минут идет.
P.S. : Иду на опережение шуток из комментариев и сделаю это сам. Погнали! «What is love? Baby, don’t hurt me. Don’t hurt me, no more. Baby, don’t hurt me. Don’t hurt me, no more. What is love? Yeah».