Исследование и анализ построения художественного пространства, в котором заключены жизненные цели героя, а также аксиологические границы вымышленной автором реальности, неразрывно связаны с постижением пространственных архетипов. Они имплицитно содержат различные семантические и ценностные возможности, тем самым представляя собой один из важных ключей к смыслу художественного образа персонажа. Опираясь на труды Ю. М. Лотмана, Е. М. Мелетинского, В. Н. Топорова, Б. А. Успенского, можно утверждать, что в настоящее время не существует единой классификации литературных архетипов. Целью данной статьи является рассмотрение пространственных архетипов, а также анализ бинарных оппозиций дом / лес, дом / город, дом / дорога на примере романа Ч. Диккенса «Лавка древностей». Research and analysis of the artistic space where the character accomplishes their life goals and the author creates the axiological boundaries of a fictional reality are inextricably linked to comprehension of spatial archetypes. By implicitly containing various semantic and value possibilities, they are a most important key to the meaning of the character’s artistic image. Judging by the works by U. M. Lotman, E. M. Meletinsky, V. N. Toporov, and B. A. Uspensky, there is no uniform classification of literary archetypes at present. Thus, the purpose of this article is consideration of spatial archetypes and a semantic analysis of the binary oppositions house / forest, house / city, house / road based on the novel “The Old Curiosity Shop” by Ch. Dickens. Key words: spatial archetypes; house; path; binary oppositions; Ch. Dickens.
10000+ результатов для ‘school things’
School things
Сопоставить
от Dogstail
School things
Solutions Elem ID
Анаграмма
от Yavno
School things
Solutions Elementary
Spotlight 3, unit 1a
Сбить воздушный шар
от Volginaksenia
Spotlight 3
School things
School objects
Случайное колесо
от Englishlab
5-8
English
School things
Fly High 2, Unit 1. It’s a school!
Поиск слов
от Volginaksenia
Fly High 2
School things
First Friends 1 Classroom
Случайные карты
от Komarovaes
School things
First Friends
Unit 2 Our school
Случайные карты
от Komarovaes
Feelings
School things
First Friends
This these that those FF2 easy
Викторина «Игровое шоу»
от Angelikontel
3 класс
English
school things
FF Starter. School objects
Найди пару
от Dogstail
School things
Family and Friends Starter
School objects — 2
Викторина с изображением
от Englishlab
5-8
English
School things
EO1 Starter unit. Classroom objects
Найди пару
от Dogstail
School things
Eyes Open 1
Unit 2. School things.
Найди пару
от Dogstail
School things
Kids box starter
Look 1 — Unit 1 — School things
Поиск слов
от Lordfranklin
2-й класс
Начальная школа / начальная
school
Things
Look 1
FF1. Unit 1. School things
Найди пару
от Dogstail
School things
Family and Friends 1
FF2 Unit 1
Найди пару
от Dogstail
School things
Family and Friends 2
School objects conveyour belt
Лента конвейера
от Englishlab
5-8
English
School things
School things +
Сбить воздушный шар
от Englishlab
5-8
English
School things
School things
Сопоставить
от Englishlab
5-8
English
School things
F&F Starter. Unit 2 — School things
Викторина
от Englishlab
5-8
English
Colours
Numbers
School things
School things
Викторина
от Akatekoroleva
4-6
school items
Family and friends
school things cards
Случайные карты
от Maikovaanastasia
school subjects
School objects — 1
Викторина с изображением
от Englishlab
5-8
9-13
English
School things
FF2 U1 School things
Анаграмма
от Savvanna87
School things
Family and Friends 2
FF1 U1 school things
Случайное колесо
от Angelikontel
2-й класс
Family and friends 1
school things
Fly High 1, Unit 5, School things
Самолет
от Volginaksenia
Fly High 1
In the classroom
School things
Go Getter 2. U1.1 School subjects & Items
Угадай буквы
от Englishlab
9-13
English
Go Getter 2
School things
Vocabulary Unit 1-2 + I’ve got
Случайные карты
от Komarovaes
Have got
School things
Toys
Family and Friends 1
School things
Случайное колесо
от Katezalan
Starlight 3
School things
Сопоставить
от Yelena
School things
Викторина
от Kikhayaa
School things
Совпадающие пары
от Maripo
F&F Starter. Unit 2 — School objects
Анаграмма
от Englishlab
5-8
English
Family Friends Starter
First Friends 1
School things
Fly high 1. Unit 5-6. School things. Classroom actions
Погоня в лабиринте
от Volginaksenia
Fly High 1
In the classroom
School things
Unit 2 Writing
Привести в порядок
от Komarovaes
School things
Family and Friends 2
school things spotlight 3
Диаграмма с метками
от Kulakovajulia79
Spotlight 3
Spotlight 3 school things
Угадай буквы
от Kulakovajulia79
Spotlight 3
School Things
Сопоставить
от Mayafed
School things
Анаграмма
от Dogstail
Family and Friends 1
school things
Сопоставить
от Englishlinskaya
fly high 2
School things and toys
Анаграмма
от Dmitrieva3
7-8
School things
Family and Friends 1
School things
Угадай буквы
от Anastacey
English
School
Kid’s Box 1. U02 — My school
Викторина с изображением
от Englishlab
5-8
English
Kids Box 1
School things
School things
Сопоставить
от Wisesovushka
School things
Анаграмма
от Teacheryana
School things
Сопоставить
от Murikironi
School things
Викторина «Игровое шоу»
от Elenavrublevskaya
School things
Поиск слов
от Daryasaidova
School things
Поиск слов
от Bagrovax
Happy Street 1
This is / These are
Привести в порядок
от Dmitrieva3
9-10
7-8
Parts of the body
School things
Singular plural
Family and Friends 1
School things
Откройте поле
от Katerinastashev
Islnds 1
School things
Сопоставить
от Nalmarina
FF2 — U1 Our new things — School objects — flip tiles
Перевернуть плитки
от Vmolchanova
8-9
Family and Friends 2 Unit 1 Our new things
FF1 school things
Совпадающие пары
от Mailru77
KB1 U2 School things image quiz
Викторина с изображением
от Vmolchanova
Kids Box 1 Unit 2
School things Starter
Викторина
от Nesanna
Starlight Starter
School things and colours
Сопоставить
от Murikironi
School things 1
Сопоставить
от Katerinakarazanova
Family and Friends 1
school things FF1 unit 1
Викторина
от Rubaru
FF1
My school things
Диаграмма с метками
от Bestteachers
AS 1
School things 1
Правда или ложь
от Katerinakarazanova
Family and Friends 1
Вот и начался новый учебный год. Сегодня разберем, как весело и эффективно повторить названия школьных принадлежностей и укомплектовать рюкзак к школе. В статье, как и всегда, вас ждет море интересных заданий, игр, чантов, распечаток и методических рекомендаций.
Содержание урока:
- Warm-up
- Словарь урока
- Игры на запоминание слов
- Чант с играми
- Работа над произношением
- Инопланетное вторжение
- Проектное домашнее задание
- Дополнительные задания
1. Warm-up
Отличным началом такого урока может стать ребус. Он сразу задаст нужное настроение.
I’m red or blue or green or black.
You zip my zippers here and there.
I am always riding piggyback.
Ответ: backpack
2. Словарь урока
book — книга
notebook — тетрадь
pen — ручка
pencil — карандаш
scissors — ножницы
glue — клей
school bag —школьная сумка
pencil case — пенал
ruler — линейка
По ссылке вы можете скачать карточки с изображениями этих школьных предметов.
3. Игры на запоминание слов
Игра Memory game
- Перемешиваем и выкладываем предложенные выше карточки по парам.
- Даем ученику 10 секунд, чтобы он запомнил расположение предметов, а затем переворачиваем карточки картинкой вниз.
- Далее просим ученика открыть карточки по парам.
Ученик угадал пару, если он не только нашел верную пару, но и правильно ее назвал.
P.S. Так же можно соединять картинку объекта с написанием слова.
Игра Да-Нет
- Показываем ученику карточку предмета и говорим This is a pen.
- Если утверждение верное, то ученик показывает рукой «класс» (большой палец вверх) и говорит Yes.
- Если утверждение неверное, то скрещивает руки, показывая крест, и говорит No.
Далее вы можете поменяться с ребенком ролями.
Игра с реалиями
- Просим ученика принести рюкзак и разные школьные принадлежности.
- Далее озвучиваем ученику команду Put your book in your schoolbag. И далее так же далее со всеми нашими школьными принадлежностями.
- За каждый правильно выбранный и сложенный в рюкзак предмет даем ребенку звездочки, которые он потом может обменять на приз.
P.S Если игра с реалиями не представляется возможной, то можно воспользоваться картинкой с предметами. Например, вот такой:
4. Чант с играми
Обучение малышей говорению начинается в первую очередь с тренировки навыка восприятия и понимания языка на слух: песни, чанты, истории и анимации, в которых содержатся ключевые слова и фразы. Знакомясь с ними и выполняя различные задания, ученик расширяет и укрепляет запас необходимых для коммуникации выражений. Дальше должны идти коммуникативные задания, в которых используется выученный материал. Это могут быть ситуативные диалоги, розыгрыш историй по ролям, обсуждение картинок.
Пусть ученик при первом прослушивании просто прослушает чант, а при втором — постарается подпеть.
Игра Memory
- Включите чант еще раз.
- Попросите ученика закрыть глаза и назвать предметы последовательно, как они появляются в чанте.
- При необходимости давайте подсказки.
5. Работа над произношением
Работа над произношением — такой же важный этап работы на уроке. На тему школьных принадлежностей отлично ложится тренировка звука [p].
В тренировке произношения вам может помочь наш герой Pam. Включите видео и попросите ученика повторить за персонажем.
Организовать работу над произношением можно и с использованием реалий.
- Попросите ученика взять листочек бумаги и поднести его ко рту.
- Затем предложите несколько раз произнести звук [p] так, чтобы кусочек бумаги зашевелился.
- Далее попросите попробовать произнести другие слова с этим звуком, например, pink, purple, pen, pencil, Pam, puzzle.
Игра Sound game
- Назовите слово.
- Если слово содержит звук [p], попросите ученика хлопнуть в ладоши, если не содержит — перекрестить руки.
Слова для использования:
- pen
- sister
- blue
- pencil
- pencil case
- red
- pink
- two
- desk
- purple
- brother
- pack
- grandmother
- green
- put
Для любителей визуальных игр подойдет вот такое задание, которые мы реализовали на одном из своих уроков на собственной платформе.
6. Инопланетное вторжение
Разбавить урок поможет сюжетный поворот. Задайте ситуацию и предложите сыграть в бинго.
Колесо для бинго по ссылке.
7. Проектное домашнее задание
Ни для кого не секрет, что все дети уже с самого маленького возраста — активные пользователи интернета. Так как насчет того, чтобы использовать это их умение во благо? В рамках домашнего заданий организуйте проект My dream school bag. Попросите ученика собрать коллаж или просто фото предметов его мечты. Это могут быть фото из Pinterest или скриншоты с каких-то сайтов с оргтехникой, даже реальные фото из магазина.
Далее попросите ученика презентовать коллаж и рассказать о рюкзаке и школьных предметах его мечты. Например, может получиться вот такой коллаж:
8. Дополнительные задания
Кажется, что мы проделали отличную работу сегодня! Но если все же есть ощущение, что чего-то не хватило и хочется больше материалов, то вот вам еще пара идей.
- Разбор What’s this? и ответа на него
- Мультик Zoe and Lucky — Magic pencils
- Kids vocabulary — School Supplies — Learn English for kids — English educational video
- School Supplies Song | Fun Kids English
Еще мы предлагаем заглянуть в другие интересные планы уроков:
Form 3
Lesson 72
SCHOOL THINGS
Aim: to form
lexical and grammar habits of speaking.
New language / Pronunciation and phonics: Can you give me a pencil?
Here you are. Rising intonation in polite questions.
I’LL need:
flashcards of school things, multimedia projector, memory card with power point
presentation, audio-columns
Lesson Brief:
1. Introduction
Good
morning. I’m glad to see you. Sit down, please. Are you ready for the lesson?
Let’s see.
Look!
I’ve got a pen, a book, a workbook. Sergey, have you got a pen? Ann, have you
got a book? [Involve all Ps]
Aim:
Today
we will speak about school things and learn how to ask polite questions. Тема
сегодняшнего урока «школьные принадлежности». Сегодня вы должны научиться вежливо
просить какой-либо предмет.
2.
Phonetics exercise: Let’s start from the phonetics exercise:
«Любите сказки? Тогда слушайте! Одна русская
пчела сидела на цветке. Вдруг на тот же самый цветок прилетела английская
пчела. Русской пчеле это не понравилось. Она жужжит, ругается: з-з-з-з-з-з! и
английская пчела ей не уступает. Но у нее, посмотрите, язык длинный, во рту не
умещается. И получается у нее: th-th-th-th! Как русская пчела жужжит? –
з-з-з-з-з-з! – А английская? – th-th-th-th (3-4 раза). Русская ругается –
[за-за-за], а английская – (дети повторяют за учителем) Русская – [зэ-зэ-зэ],
английская. А к вечеру они осипли, и русская пчела стала жужжать так:
с-с-с-с-с-с-с. А как стала жужжать английская пчела? Правильно! th-th-th-th
(глухой звук)! (3-4 раза). Русская – [са-са-са], а английская – [Ө әe — Ө әe —
Ө әe].
3 .Warm
up:
My friends look at
the board. Here you may see the small chant. Let`s listen and read.
Black, black, a
black bag.
Red, red, a red
ruler.
Grey, grey, a grey
rubber.
And a pink pencil-case.
4. Checking homework: Pls
read ex. 2a, p. 111
WB: ex. 4, p. 87
5. Workbook activity: ex.
1, p. 86
6. Match the dialogues to the pictures:
7.
Moving activity:
Point
to the window, point to the door,
Point
to the table, point to the floor.
Clap
your hands together one, two, three.
Turn
around quickly. What can you see?
I
can see the window, I can see the door,
I
can see the table, I can see the floor.
8.
Speaking practice:
Can you give me a pen? |
||
Yes, sure J |
No, sorry L |
|
Here you are. |
I haven’t got a pen. |
Teacher
gives ‘Bags’ to the pupils and they make their dialogues according to the
model.
9.
Work with slides:
And now let`s
work with the slides.
The first
task is to name all the school things which you take to school. Start with the
words IT IS. … Excellent!
The second
activity is to remember the things in your classroom. Start, please! … Nice!
The next
task is to name the pupil`s school things and the teacher`s school things.
Start, please, with the words THE TEACHER HAS GOT, THE SCHOOLGIRL HAS GOT.
…Good!
What have you
got in your bag?
10.
Homework: ex. 5, p. 112(PB)
11. Round up:
По-английски
каждый день
ручку называем … pen.
Я рисунок свой
повесил
и убрал в пенал —
что? … pencil.
Вижу в классе
много рук!
Книга по-английски
… book.
Сел за парту,
слышен треск,
парта по-английски
… desk.
Да, запомнить я
сумею:
Стул мы называем …
chair.
Все мы делали не
раз
упражнение … exercise.
Учу английские
слова,
беру я лишь
разбег.
Портфель, я знаю –
это … bag,
И сумка тоже … bag.
Проскакал лихой
ковбой.
Мальчик
по-английски … boy.
На окне цветок
расцвел,
поливала его girl.
Тише, дети, не,
кричите:
в класс заходит English teacher.
Долго-долго носом
хлюпал
ученик английский
… pupil.
12. Self-reflection card and marks for the lesson.
Thank you. The lesson is over. Good bye!
Карта самоконтроля
1. Я знаю фразу Can you give me….. Yes J
NoL
2. Я знаю фразу I
have got… Yes J NoL
3. Я знаю, как сказать, что у меня есть в
портфеле Yes J NoL
4. Я работал (а) внимательно на уроке
Yes J NoL
5. Я справился (ась) со всеми
заданиями на уроке. Yes J NoL
6.
За урок я получу 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
__________________________________________________________________
Карта самоконтроля
1. Я знаю фразу Can you give me….. Yes J
NoL
2. Я знаю фразу I
have got… Yes J NoL
3. Я знаю, как сказать, что у меня есть в
портфеле Yes J NoL
4. Я работал (а) внимательно на
уроке Yes J NoL
5. Я справился (ась) со всеми
заданиями на уроке. Yes J NoL
6.
За урок я получу 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
__________________________________________________________________
Карта самоконтроля
1. Я знаю фразу Can you give me….. Yes J
NoL
2. Я знаю фразу I
have got… Yes J NoL
3. Я знаю, как сказать, что у меня есть в
портфеле Yes J NoL
4. Я работал (а) внимательно на
уроке Yes J NoL
5. Я справился (ась) со всеми
заданиями на уроке. Yes J NoL
6.
За урок я получу 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
__________________________________________________________________
You’ve got J
a book
a rubber
a blue pen
————————————
You haven’t got L
a pencil
a ruler
a red pen
You’ve got J
a pencil
a ruler
a blue pen
————————————
You haven’t got L
a red pen
a book
a rubber
Данный список содержит полный список английских слов по теме » Schooling», а также упражнения и тесты для закрепления и активизации лексики.
Содержание:
- Kinds of school
- School building & Interior
- Students & Attendance
- School curriculum & School subjects
- Studying at school & School problems
- Out-of-class activities
- School. Упражнения и тесты по теме «Школа. Обучение»
Запомните:
compulsory education — обязательное образование
free education — бесплатное образование
private school — частная школа
state school — государственная школа
1. Kinds of School (Типы учебных заведений):
- primary school – начальная школа
- secondary (high) school – средняя школа
- higher school – высшее учебное заведение
- comprehensive school – общеобразовательная школа
- a school, specializing in — школа, специализирующаяся на
- gymnasium — гимназия
- lyceum – лицей
- technical school — техникум
- college — колледж
2. School Building & School Interior (Школьное здание снаружи и внутри):
- three-storey building — трехэтажное здание
- classroom — кабинет
- classroom of Russian (= Russian classroom)
- computer classroom – кабинет информатики
- be well-equipped with — хорош-оборудованный
- on the ground (first) floor — на первом этаже
- staff room (teacher’s room)- учительская
- sick room (doctor’s office, medical room) — медпункт
- school office — канцелярия
- canteen – буфет
- dining-hall — столовая в школе
- recreation — рекреация
- cloak-room (changing room) – раздевалка
- assembly hall – актовый зал
- gym- hall (gymnasium ) – спортивный зал
- workshop – мастерская
- headmaster’s office — кабинет директора
- laboratory – лаборатория
- library – библиотека
- entrance hall – вестибюль
- school museum – школьный музей
- aquarium — аквариум
- diploma — грамота
- palm — пальма
- poster — плакат
- stand — стенд
3. Staff, Students & Attendance (Персонал, учащиеся и посещаемость):
- headmaster (headmistress) — директор
- director of studies — завуч
- form mistress — классная руководительница
- librarian — библиотекарь
- nurse — медсестра
- security guard — охранник
- pupil — ученик начальной школы
- student — учащийся (ученик средней школы)
- schoolboy — школьник
- junior pupils – ученики младших классов
- senior students –старшеклассники
- attend lessons and classes — посещать уроки и занятия
- enter school — поступить в школу
- leave (finish) school — закончить школу
- pass from …. to….- перейти из….. в….
- miss school — пропускать школу
- change school — поменять школу
4. School Curriculum & School Subjects ( Учебный план и предметы):
- timetable — расписание (on the timetable)
- curriculum — учебный план
- term – четверть
- academic year – учебный год
- at the end of each term… — в конце четверти
- obligatory — обязательный
- optional – факультативный
- lesson of Chemistry = Chemistry lesson — урок химии
- learn (study) different subjects — изучать различные предметы
- advanced mathematics – углубленный курс математики
- Science — точные науки
- The Humanities — предметы гуманитарного цикла
- study Science/ the Humanities — изучать предметы научного / гуманитарного цикла
- attend the optional (elective) class in ….. – необязательный, факультативный
Учебные предметы на английском языке: Maths, Algebra, Geometry, Russian, English, Biology, Geography, History, Literature, Chemistry, Botany, a foreign language, Physics, PE (Physical Education), Design and Technology (технология), Information Technology, Mechanical Drawing, Social Science / Social Studies (обществоведение), Art, World Culture (МХК), Economics, Handicraft (ТРУД): (Cooking, Needlework,Woodwork, Metal work).
5. Studying at School & School Problems (Учеба в школе и школьные проблемы):
- do well/ badly — учиться хорошо/ плохо
- behave well / badly- вести себя хорошо/ плохо
- solve problems in mathematics, physics — решать задачи по математике, физике
- prove theorems — доказывать теоремы
- do equations — решать уравнения
- do experiments in the lab — делать опыты в лаборатории
- swot smth – зубрить
- make smth out – понимать, разбираться в чем-то
- cheat – списывать, пользоваться шпаргалками
- prompt – подсказывать
- work by fits and starts — заниматься урывками
- studies — занятия
- exams — экзамены
- extra lessons — дополнительные занятия
- private lessons — частные уроки
- take lessons — брать уроки
- give lessons — давать уроки
- take an exam in Maths — сдавать экзамен по математике
- fail an exam — провалить экзамен
- pass an exam — сдать экзамен
- weak point — слабое место
- poor memory — плохая память
- can’t remember dates (words, formulas) — не запоминать даты, слова, формулы
- fail to retell texts – не получается пересказывать тексты
- punish — наказывать
- punishment — наказание
6. Out-of-class Activities (Внеклассная деятельность):
- school activities – школьная деятельность
- take part in school activities — принимать участие в школьных мероприятиях
- have school traditions — иметь школьные традиции
- choir — хор
- club — кружок
- Drama Club — театральный кружок
- go hiking — ходить в поход
- go on excursion to – ездить на экскурсию в…..
- performe in school theatre — играть в школьном театре
- trip to… – поездка в …
Я надеюсь, что приведенный полный список английских слова по теме «School» поможет вам подвести итог изучения данной темы, а упражнения и тесты ниже помогут активизировать изученные слова и уверенно использовать их в устной и письменной речи на английском языке. Всем успехов!
School. Упражнения и тесты для активизации словарного запаса
Test 1. School
- They ___________ me a lot at school. (taught, studied, learned)
- I’m ____________my final exam next month. (passing, taking, making)
- “ Have you ________your homework?” Pat’s mother asked her. (made, done, wrote)
- Children have to carry heavy________. (sacks, schoolbags, handbags)
- They have a very good school ____________. (restaurant, bar, canteen)
- _________is my favourite subject. (Historic, History, Story)
- I’m not _______________ Geography and Physics. (well with, good with, good at)
- These pupils are waiting for their teacher in the _________. (classroom, lesson, class)
- Sit ___________your desk and go on with your work. (at, on, near)
- No one likes to _____________ an exam. (lose, fail, fall)
Test 2. School Life
- Who is the ________ of your school? (director, headmaster, chief)
- Clare was very popular with her ________. (schoolfellows, schoolchildren, schoolmates)
- Mathematics is a ______________subject at school. (forced, compulsory, required)
- A___________ is all the different courses that are taught in a school or college. (curriculum, scheme, timetable)
- A __________ is a state school in which children of all abilities study together. (public school, elementary, comprehensive)
- I’m _________English and French classes. (following, attending, visiting)
- A nursery school is for ________. (babies, infants, nurses)
- Every one of their children___________ well at school. (did, succeeded, managed)
- A ________ is a school in Britain for children aged between 11 and 18 who have a high academic ability. (grammar school, state school, special school)
- It’s hard to ___________into the university. (enter, get, go)
- The function of school is to ______________ children. (bring up, educate, encourage)
- We’re building a car at our school ____________ (workshop, laboratory, workplace)
Exercise 1. Translate the text into English
Exercise 2. Describe the school where you study using the plan below and the vocabulary.
- Introduction (give general description of the place and people, some background and history).
- Main body (good/bad points now, your problems, how things will develop in the future).
- Ending (Mention some possible changes at your school).
Vocabulary (positive/negative):
- Location:
not far from, within walking distance from…, it is about 10 minutes walk from, it takes me 10 minutes to get to school.
- Building/Classrooms/ Equipment:
(+) brightly painted/decorated, spacious, comfortable, modern, new, cozy
(-) depressing, gloomy, old, old-fashioned, tasteless, uncomfortable
- Classmates/ Teachers/ Friends:
(+) friendly, funny, helpful, confident, bright, encouraging, motivating, well-organized, experienced, popular with
(-) boring, noisy, disorganized, boring, strict, demanding, discouraging
- Lessons/ Subjects:
(+) favourite, important, motivating, well-organized, I am good at
(-) long, boring, difficult, disorganized, I am bad at
- Out of school activities:
in-school clubs, excursions, trips, theatre, hiking.
Exercise 3. Describe the school where you would like to study using the plan below and the same vocabulary.
Exercise 4. Answer the questions.
- How often do you miss your school?
- Do some children behave badly at school?
- What do they do?
- What kind of punishment do teahers use in your school?
- What is the most (least) effective punishment, in your opinion?
Exercise 5. Give a talk on the following topics.
- Teenage problems at school.
- Your idea of a perfect school.
- Your idea of a perfect teacher.
- Education at school.
- The code of conduct.
- Punishments at school.
- My best school friend.
Exercise 6. Fill in the gaps.
Exercise 7. Write a letter to your friend.
… Recently I have moved to a new flat. I like my new school. We can choose subjects to study. I have chosen Maths and Physics. I like them because I am good at solving problems. And what about you? Do you like your school? What subjects are you good at? I hope you’ll write a lot of interesting things.
…
Best wishes,
John
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Worksheets
Powerpoints
Video Lessons
Search
Filters
SORT BY
Most popular
TIME PERIOD
All-time
ConnyZ
75838 uses
PhilipR
71485 uses
kissnetothedit
61422 uses
rmartinandres
48763 uses
ksfredriksen
45598 uses
PhilipR
45078 uses
Apodo
43509 uses
Mulle
40940 uses
loveteaching
40866 uses
PhilipR
37968 uses
zailda
36810 uses
Ktam
32775 uses
Next
173
Blog
FAQ
About us
Terms of use
Your Copyright
School things
I –group: Numbers
II-group: Colours
III-group: School things
Checking up the
Hometask
Watch the video and Repeat New words
Magic box
Individually work
Writing in your laminowany paper
Group work
- – you must make school things using ribbon and paper
II. — make school objects using wires and paper.
III. – make different objects with coloured papers and pea
Pairwork
I. Count and say
II. Listen and colour
III. Finds words about school things
Pen
Chair
Eraser
Ruler
Book
bag
pencil
A desk
This___
is
This is a computer
These are computer s
This___
is
These_____
are
These_____
are
What did you learn for today?
Each group expresses their opinion using a microphone.
If you like this lesson and it’s very interesting please take you star and tick in the green smile.
If you tired and you don’t understand this lesson please tick your star in the yellow smile.
If you don’t like this lesson and you are very boring please take your star in the red smile.
Thank you for your attention
Good bye!