Read these word combinations aloud breathe sea

Read these word combinations aloud.

breathe sea air


breathe in deeply


breathe easily


breathe in and out

 
different species


common species


uncommon species


native species

 
rich soil


brown soil


rocky soil


sandy soil

 
to support life


to support your friend


to support your family


to support the idea

 
including insects


including the others


including physics and chemistry


including the ancient languages

 
hide the nuts


hide the food


have hidden the sweets


has hidden his gifts

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 7 класс (часть 2) Афанасьева. UNIT 4. Step 4. Номер №2

Решение

Перевод задания
дышать морским воздухом
вдыхать глубоко
дышать легко
вдыхать и выдыхать

 
разные виды
распространенные виды
необычные виды
местные виды

 
плодородная земля
коричневая почва (чернозем)
каменистая почва
песчаная почва

 
поддерживать жизнь
поддержать вашего друга
поддержать свою семью
поддержать идею

 
в том числе насекомые
включая другие
в том числе физика и химия
в том числе древние языки

 
прятать орехи
прятать еду
спрятали сладости
спрятал свои подарки

Страница 18

2. Read these word combinations aloud. – Прочитайте эти словосочетания вслух.

  • breathe sea air – дышать морским воздухом
  • breathe in deeply – вдыхать глубоко
  • breathe easily – дышать легко
  • breathe in and out  – вдыхать и выдыхать
  • different species – разные виды
  • common species – распространенные виды
  • uncommon species – необычные виды
  • native species – местные виды
  • rich soil – плодородная земля
  • brown soil – коричневая почва
  • rocky soil – каменистая почва
  • sandy soil – песчаная почва
  • to support life – поддерживать жизнь
  • to support your friend – поддержать своего друга
  • to support your family – поддержать свою семью
  • to support the idea – поддержать идею
  • including insects – включая насекомых
  • including the others – включая остальных
  • including physics and chemistry – включая физику и химию
  • including the ancient languages – включая древние языки
  • hide the nuts – прятать орехи
  • hide the food – прятать еду
  • have hidden the sweets – спрятать конфеты
  • has hidden his gifts – спрятал свои подарки

3. Use the words from the box to complete the sentences. – Используйте слова из рамки, чтобы завершить предложения.

1) Mrs Willer prepared the soil for the flowers she was going to plant. – Миссис Виллер подготовила почву для цветов, которые она собиралась посадить.

2) It is snowing now, and beautiful snowflakes are falling down to the ground. – Сейчас идет снег, и красивые снежинки падают на землю.

3) Is the Earth nearer to the Moon than Mars is? – Земля ближе к Луне, чем Марс?

4) There is water and water around us. When shall we see land? – Вокруг нас вода и вода. Когда мы увидим землю?

5) She planted the roses in wet rich soil. – Она посадила розы во влажную плодородную почву.

6) After working at sea for eight years, I got a job on land. – После восьми лет работы на море, я получил работу на суше.

7) In autumn red and yellow leaves fall to the ground and we walk on them. – Осенью красные и желтые листья падают на землю и мы ходим по ним.

8) Mr Parson is interested in our planet. He has a good collection of books about the Earth. – Мистер Парсон интересуется нашей планетой. У него хорошая коллекция книг о Земле.

9) The captain of the boat wanted to walk on dry land. – Капитан судна хотел погулять по суше.

10) The soil in the pot is very dry. Can’t you water the plant? – Почва в горшке очень сухая. Ты не можешь полить растение?

4. Read the text and say what new information you found in it. Say which of the statements after the text are true. – Прочитай текст и скажи, какую новую информацию ты в нем нашел. Скажи, какие из утверждений после текста верны.

Language of Birds

The song of birds is one of the most wonderful sounds. Probably the best singer is the nightingale.
Sometimes when we are out in the country, we hear birds making some sounds and we may think they are telling one another something. The fact is that birds have their own language, just as many other animals do but their language is different from people’s language. We use words and people must know these words, they should learn them. Birds don’t learn their language. They are able to sing, “to talk” because they can make sounds and noises. It is an instinct with them. Let’s take a chick from its parents so that it can’t hear the sounds they make. When the chick grows up, it will still be able to make the same sounds as its parents. But birds can’t learn “other languages”. Some birds like parrots, crows, jackdaws are talented imitators. They imitate the speech of people and other animals. A lot of birds can learn other birds’ songs. For example, if a canary grows up with a nightingale, it can learn to sing like a nightingale. But this imitation is not a real language. Birds do not talk as we do.

Язык Птиц

Песня птиц — один из самых замечательных звуков. Наверное, лучший певец — соловей.
Иногда, когда мы за городом, мы слышим, как птицы издают какие-то звуки, и мы можем подумать, что они что-то говорят друг другу. Дело в том, что у птиц есть свой собственный язык, как и у многих других животных, но их язык отличается от языка людей. Мы используем слова, и люди должны знать эти слова, они должны учить их. Птицы не учат свой язык. Они умеют петь, «говорить», потому что могут издавать звуки и шумы. Этот инстинкт постоянно с ними. Давайте заберем птенца у его родителей, чтобы он не слышал их звуки. Когда птенец вырастет, он все равно сможет издавать те же звуки, что и его родители. Но птицы не могут выучить «другие языки». Некоторые птицы, такие как попугаи, вороны, галки являются талантливыми подражателями. Они подражают речи людей и других животных. Многие птицы могут выучить песни других птиц. Например, если канарейка растет с соловьем, она может научиться петь как соловей. Но эта имитация не настоящий язык. Птицы не разговаривают так, как мы.

Ответ: In the text I found the information that birds have their own language and they can’t learn other languages. They can imitate only. – В тексте я нашел информацию о том, что у птиц есть свой собственный язык, и они не могут изучать другие языки. Они могут только подражать.

1)

  • a) Birds talk in their own way. – Птицы разговаривают по−своему.
  • b) Birds don’t talk in their own way. – Птицы не разговаривают по−своему.
  • c) Some birds can talk in their own way. – Некоторые птицы могут говорить по−своему.

2)

  • a) Birds have a language that is different from the languages people speak. – У птиц есть язык, который отличается от языков, на которых люди говорят.
  • b) Birds speak as people do. – Птицы говорят как люди.
  • c) Birds’ language is more difficult than people’s language. – Язык птиц сложнее, чем язык людей.

3)

  • a) A chick can’t make the same sounds as its parents can. – Птенец не может издавать те же звуки, что и его родители.
  • b) A chick can make the same sounds as its parents can. – Птенец может издавать те же звуки, что и его родители.
  • c) A chick can make the same sounds as its parents can if it lives with them. – Птенец может издавать те же звуки, что и его родители, если он живет с ними.

4)

  • a) Birds can learn other “languages” and understand them. – Птицы могут изучать другие «языки» и понимать их.
  • b) Birds can learn other “languages” without understanding them. – Птицы могут изучать другие «языки», не понимая их.
  • c) Birds can learn only other birds’ languages. – Птицы могут изучать только языки других птиц.

Ответ: 1 a, 2 a, 3 b, 4 b.

 

Если вам понравился сайт, поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять его:


 

Подпишитесь на нашу группу вк!

Назад к содержанию

Ответ на UNIT 4, Step 4, Номер 2 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Афанасьева (Учебник Rainbow)

ГДЗ (готовое домашние задание из решебника) на UNIT 4, Step 4, Номер 2 по учебнику Английский язык. 7 класс. Учебник в двух частях / О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова. — Дрофа, 2014 (Российский учебник : Rainbow English)

Read these word combinations aloud.
breathe sea air
breathe in deeply
breathe easily
breathe in and out

 
different species
common species
uncommon species
native species

 
rich soil
brown soil
rocky soil
sandy soil

 
to support life
to support your friend
to support your family
to support the idea

 
including insects
including the others
including physics and chemistry
including the ancient languages

 
hide the nuts
hide the food
have hidden the sweets
has hidden his gifts

Страница 5 из 31

Ответы к Step 4

Задание 1. You will hear 5 people speaking about rainforests, CD (66). Match the information the people give during their talks (1 − 5) with the statements below (a − f). There is one statement you don’t have to use.

a) The speaker says that rainforests are in danger.
b) The speaker describes the places where we can find rainforests.
c) The speaker mentions the weather in rainforests.
d) The speaker says that rainforests are very important.
e) The speaker talks about the tribes that live in rainforests.
f) The speaker gives information about the age of rainforests.

Вы услышите 5 человек, говорящих о тропических лесах, Аудио (66). Сопоставь информацию, которую люди дают во время своих бесед (1 − 5), с приведенными ниже утверждениями (a − f). Есть одно утверждение, которое вам не нужно использовать.
а) Докладчик говорит, что тропические леса находятся в опасности.
b) Докладчик описывает места, где мы можем увидеть тропические леса.
c) Докладчик упоминает погоду в тропических лесах.
d) Докладчик говорит, что тропические леса очень важны.
e) Докладчик рассказывает о племенах, обитающих в тропических лесах.
f) Докладчик дает информацию о возрасте тропических лесов.

Аудио к заданию:

Speaker 1
Rainforests are tropical forests with tall trees growing thickly together, a lot of rain and high temperatures. These places are very old. Rainforests may be about a hundred million years old. There are different kinds of rainforests too.
Speaker 2
When people speak about rainforests, they usually think about the rainforest in South America because it is the largest. The great part of it is situated in Brazil and Peru. But there are rainforests in Central America, Africa, in the south and southeast of Asia, in Australia and some islands.
Speaker 3
People usually say that rainforests have a high rainfall which means that it can rain on these territories during more than two hundred days a year. Just think of it, it rains there more than half a year and the rain is heavy. It is always hot on these territories. The temperature is about 23−32 degrees above zero all the year round.
Speaker 4
Rainforests are getting smaller. People destroy them every year. They cut down trees to plant coffee and sugar in Brazil. In 1988 people found gold there and came to the forest to get it. They began to make roads and build airports. They have already destroyed a lot of the rainforests.
Speaker 5
We need rainforests very much and mustn’t destroy them. The leaves of rainforests trees make one third of the Earth’s oxygen which people breathe in and without which we can’t live. For more than 50 million people of different tribes the rainforest is their home. Many species of plants and animals live only in the rainforest. Probably one day you will travel to rainforest country.

Говорящий 1
Тропические леса − это тропические леса, в которых густо растут высокие деревья, много дождей и жаркая температура. Эти места очень старые. Тропическим лесам может быть около ста миллионов лет. Бывают также разные виды тропических лесов.
Говорящий 2
Когда люди говорят о тропических лесах, они обычно думают о тропических лесах в Южной Америке, потому что они самые большие. Большая часть его расположена в Бразилии и Перу. Но есть тропические леса в Центральной Америке, Африке, на юге и юго−востоке Азии, в Австралии и на некоторых островах.
Говорящий 3
Люди обычно говорят, что в тропических лесах выпадает большое количество осадков, что означает, что на этих территориях может идти дождь более двухсот дней в году. Подумать только, дожди там больше полугода, и дождь сильный. На этих территориях всегда жарко. Температура около 23−32 градусов выше нуля круглый год.
Говорящий 4
Тропических лесов становится все меньше. Люди уничтожают их каждый год. Они вырубают деревья, чтобы сажать кофе и сахар в Бразилии. В 1988 году люди нашли там золото и пришли за ним. Они начали строить дороги и сооружать аэропорты. Они уже уничтожили много тропических лесов.
Говорящий 5
Нам очень нужны тропические леса, и мы не должны их уничтожать. Листья тропических лесов вырабатывают треть кислорода Земли, которым люди дышат, и без которого мы не можем жить. Для более чем 50 миллионов человек разных племен тропический лес является их домом. Многие виды растений и животных живут только в тропических лесах. Может быть однажды вы посетите страну тропических лесов.

Ответ:

1 – f, 2 – b, 3 – c, 4 – a, 5 – d,
e – extra (лишнее).

Задание 2. Read these word combinations aloud.

breathe sea air
breathe in deeply
breathe easily
breathe in and out

different species
common species
uncommon species
native species

rich soil
brown soil
rocky soil
sandy soil

to support life
to support your friend
to support your family
to support the idea

including insects
including the others
including physics and chemistry
including the ancient languages

hide the nuts
hide the food
have hidden the sweets
has hidden his gifts

дышать морским воздухом
вдыхать глубоко
дышать легко
вдыхать и выдыхать

разные виды
распространенные виды
необычные виды
местные виды

плодородная земля
коричневая почва (чернозем)
каменистая почва
песчаная почва

поддерживать жизнь
поддержать вашего друга
поддержать свою семью
поддержать идею

в том числе насекомые
включая другие
в том числе физика и химия
в том числе древние языки

прятать орехи
прятать еду
спрятали сладости
спрятал свои подарки

Задание 3. Use the words from the box to complete the sentences.

earth, land, soil, ground
1) Mrs Willer prepared the … for the flowers she was going to plant.
2) It is snowing now, and beautiful snowflakes are falling down to the … .
3) Is … nearer to the Moon than Mars is?
4) There is water and water around us. When shall we see …?
5) She planted the roses in wet rich … .
6) After working at sea for eight years, I got a job on … .
7) In autumn red and yellow leaves fall to the … and we walk on them.
8) Mr Parson is interested in our planet. He has a good collection of books about … .
9) The captain of the boat wanted to walk on dry … .
10) The … in the pot is very dry. Can’t you water the plant?

земля (планета), земля (суша), земля (почва), земля (поверхность)
1) Миссис Виллер подготовила … для цветов, которые она собиралась посадить.
2) Сейчас идет снег, и красивые снежинки падают на … .
3) … ближе к Луне, чем Марс?
4) Вокруг нас вода и вода. Когда мы увидим …?
5) Она посадила розы во влажной богатой … .
6) После работы на море восемь лет, я устроился на работу на … .
7) Осенью красные и желтые листья падают на … и мы ходим по ним.
8) Мистер Парсон интересуется нашей планетой. У него хорошая коллекция книг о … .
9) Капитан лодки хотел погулять по … .
10) … в горшке очень сухая. Вы не можете полить растение?

Ответ:

1) Mrs Willer prepared the soil for the flowers she was going to plant.
2) It is snowing now, and beautiful snowflakes are falling down to the ground.
3) Is the Earth nearer to the Moon than Mars is?
4) There is water and water around us. When shall we see land?
5) She planted the roses in wet rich soil.
6) After working at sea for eight years, I got a job on land.
7) In autumn red and yellow leaves fall to the ground and we walk on them.
8) Mr Parson is interested in our planet. He has a good collection of books about the Earth.
9) The captain of the boat wanted to walk on dry land.
10) The soil in the pot is very dry. Can’t you water the plant?

Перевод:

1) Миссис Виллер подготовила почву для цветов, которые она собиралась посадить.
2) Сейчас идет снег, и красивые снежинки падают на землю.
3) Земля ближе к Луне, чем Марс?
4) Вокруг нас вода и вода. Когда мы увидим землю?
5) Она посадила розы во влажной богатой почве.
6) После работы на море восемь лет, я устроился на работу на суше.
7) Осенью красные и желтые листья падают на землю и мы ходим по ним.
8) Мистер Парсон интересуется нашей планетой. У него хорошая коллекция книг о Земле.
9) Капитан лодки хотел погулять по суше.
10) Почва в горшке очень сухая. Вы не можете полить растение?

Задание 4. Read the text and say what new information you found in it. Say which of the statements after the text are true.

Language of Birds
The song of birds is one of the most wonderful sounds. Probably the best singer is the nightingale.
Sometimes when we are out in the country, we hear birds making some sounds and we may think they are telling one another something. The fact is that birds have their own language, just as many other animals do but their language is different from people’s language. We use words and people must know these words, they should learn them. Birds don’t learn their language. They are able to sing, “to talk” because they can make sounds and noises. It is an instinct with them. Let’s take a chick from its parents so that it can’t hear the sounds they make. When the chick grows up, it will still be able to make the same sounds as its parents. But birds can’t learn “other languages”. Some birds like parrots, crows, jackdaws are talented imitators [ˈɪmɪteɪtəz]. They imitate the speech of people and other animals. A lot of birds can learn other birds’ songs. For example, if a canary grows up with a nightingale, it can learn to sing like a nightingale. But this imitation is not a real language. Birds do not talk as we do.
1)
a) Birds talk in their own way.
b) Birds don’t talk in their own way.
c) Some birds can talk in their own way.
2)
a) Birds have a language that is different from the languages people speak.
b) Birds speak as people do.
c) Birds’ language is more difficult than people’s language.
3)
a) A chick can’t make the same sounds as its parents can.
b) A chick can make the same sounds as its parents can.
c) A chick can make the same sounds as its parents can if it lives with them.
4)
a) Birds can learn other “languages” and understand them.
b) Birds can learn other “languages” without understanding them.
c) Birds can learn only other birds’ languages.

Прочитай текст и скажи, какую новую информацию ты в нем нашел. Скажи, какие из утверждений после текста верны.
Язык Птиц
Песня птиц − один из самых замечательных звуков. Наверное, лучший певец − соловей.
Иногда, когда мы за городом, мы слышим, как птицы издают какие−то звуки, и мы можем подумать, что они что−то говорят друг другу. Дело в том, что у птиц есть свой собственный язык, как и у многих других животных, но их язык отличается от языка людей. Мы используем слова, и люди должны знать эти слова, они должны учить их. Птицы не учат свой язык. Они умеют петь, «говорить», потому что могут издавать звуки и шумы. Этот инстинкт постоянно с ними. Давайте заберем птенца у его родителей, чтобы он не слышал их звуки. Когда птенец вырастет, он все равно сможет издавать те же звуки, что и его родители. Но птицы не могут выучить «другие языки». Некоторые птицы, такие как попугаи, вороны, галки являются талантливыми подражателями. Они подражают речи людей и других животных. Многие птицы могут выучить песни других птиц. Например, если канарейка растет с соловьем, она может научиться петь как соловей. Но эта имитация не настоящий язык. Птицы не разговаривают так, как мы.
1)
а) Птицы разговаривают по−своему.
b) Птицы не разговаривают по−своему.
c) Некоторые птицы могут говорить по−своему.
2)
а) У птиц есть язык, который отличается от языков, на которых люди говорят.
b) Птицы говорят как люди.
c) Язык птиц сложнее, чем язык людей.
3)
а) Птенец не может издавать те же звуки, что и его родители.
b) Птенец может издавать те же звуки, что и его родители.
c) Птенец может издавать те же звуки, что и его родители, если он живет с ними.
4)
а) Птицы могут изучать другие «языки» и понимать их.
b) Птицы могут изучать другие «языки», не понимая их.
c) Птицы могут изучать только языки других птиц.

Ответ:

In the text I found the information that birds have their own language and they can’t learn other languages. They can imitate only.
1 – a, 2 – a, 3 – b, 4 – b.

Перевод:

В тексте я нашел информацию о том, что у птиц свой язык, и они не могут изучать другие языки. Они могут только подражать.

Задание 5. A. Say what language and how long the people have been learning.

Example: Tom has been learning Russian for 3 years.
1) Tom − Russian − for 3 years
2) Jenny − French − for 5 years
3) Peter − Norwegian − for a year
4) Robin − German − for 2 years
5) Diana − Italian − for 4 years
6) Sam − Chinese − since 2003
7) Brian − Japanese − since 2000
8) Matilda − Greek1 − since 2015
9) Nora − Vietnamese − since 2004
10) William − Spanish − since 2009
B. Say how long you have been learning English and other school subjects.

А. Скажи, какой язык и как долго люди учат.
Пример:
Том учит русский язык 3 года.
1) Том − русский − 3 года
2) Дженни − французский − 5 лет
3) Питер − норвежский − год
4) Робин − немецкий − 2 года
5) Диана − итальянский − на 4 года
6) Сэм − китайский − с 2003 года
7) Брайан − японский − с 2000 года
8) Матильда − греческий − с 2015 года
9) Нора − вьетнамский − с 2004 года
10) Уильям − испанский − с 2009 года
В. Скажи, как долго ты изучаешь английский и другие школьные предметы.

Ответ:

A.
1) Tom has been learning Russian for 3 years.
2) Jenny has been learning French for 5 years.
3) Peter has been learning Norwegian for a year.
4) Robin has been learning German for 2 years.
5) Diana has been learning Italian for 4 years.
6) Sam has been learning Chinese since 2003.
7) Brian has been learning Japanese since 2000.
8) Matilda has been learning Greek since 2015.
9) Nora has been learning Vietnamese since 2004.
10) William has been learning Spanish since 2009.
B.
I have been learning English for 4 years.
I have been learning Geometry for 3 years.
I have been learning Algebra for 3 years.
I have been learning Russian for 6 years.
I have been learning History for 2 years.

Перевод:

A.
1) Том изучает русский язык 3 года.
2) Дженни изучает французский в течение 5 лет.
3) Питер изучает норвежский язык в течение года.
4) Робин изучает немецкий в течение 2 лет.
5) Диана изучает итальянский язык в течение 4 лет.
6) Сэм изучает китайский с 2003 года.
7) Брайан изучает японский с 2000 года.
8) Матильда изучает греческий с 2015 года.
9) Нора изучает вьетнамский с 2004 года.
10) Уильям изучает испанский с 2009 года.
B.
Я изучаю английский 4 года.
Я изучаю геометрию в течение 3 лет.
Я изучаю алгебру 3 года.
Я изучаю русский язык в течение 6 лет.
Я изучаю историю в течение 2 лет.

Задание 6. It is autumn and it often rains in many cities of Europe. It is 8 p.m. now and it is raining in these European cities (1 − 9). Say how long it has been raining in each of them.

Example:
It began raining at 3 p.m. in Rome.
It has been raining for 5 hours.
1) It began raining at 9 a.m. in Bonn.
2) It began raining at 2 p.m. in Berlin.
3) It began raining at 11 a.m. in Paris.
4) It began raining at 7 p.m. in Madrid.
5) It began raining at noon (12 o’clock) in Moscow.
6) It began raining at 10 a.m. in St Petersburg.
7) It began raining at 4 p.m. in Oslo.
8) It began raining at 6 p.m. in Vienna.
9) It began raining at 8 a.m. in London.

Это осень, и часто идут дожди во многих городах Европы. Сейчас 8 часов вечера. сейчас и в этих европейских городах идет дождь (1 − 9). Скажи, как долго идет дождь в каждом из них.
Пример:
Дождь начался в 3 часа дня. в Риме.
Дождь идет в течение 5 часов.
1) Дождь начался в 9 утра в Бонне.
2) В 2 часа дня в Берлине начался дождь.
3) В 11 часов утра в Париже начался дождь.
4) Дождь начался в 7 часов вечера в Мадриде
5) В полдень (12 часов) в Москве начался дождь.
6) Дождь начался в 10 часов утра в Санкт−Петербурге.
7) Дождь начался в 4 часа дня в Осло.
8) Дождь начался в 6 часов вечера в Вене.
9) В 8 утра в Лондоне начался дождь.

Ответ:

1) It has been raining for 11 hours in Bonn.
2) It has been raining for 6 hours in Berlin.
3) It has been raining for 9 hours in Paris.
4) It has been raining for an hour in Madrid.
5) It has been raining for 8 hours in Moscow.
6) It has been raining for 10 hours in St Petersburg.
7) It has been raining for 4 hours in Oslo.
8) It has been raining for 2 hours in Vienna.
9) It has been raining for 12 hours in London.

Перевод:

1) В Бонне уже 11 часов идет дождь.
2) В Берлине дождь идет 6 часов.
3) В Париже дождь идет 9 часов.
4) В Мадриде целый час идет дождь.
5) В Москве 8 часов идет дождь.
6) В Санкт−Петербурге 10 часов идет дождь.
7) В Осло уже 4 часа идет дождь.
8) В Вене 2 часа идет дождь.
9) В Лондоне 12 часов идет дождь.

Задание 7. Say why these people are tired.

Example:
I (do) the room for three hours already.
I am tired because I have been doing the room for three hours already.
1) Jenny (draw) since morning.
2) Sam (work) there for fifteen years.
3) Chris (watch) TV for three hours already.
4) Rose and Alan (learn) Spanish for 2 years.
5) The children (play) tennis for forty minutes.
6) The Willers (try) to build their own house all these years.
7) Miss King (drive) since 8 in the morning.
8) Mister Swift (teach) since 1987.

Скажите, почему эти люди устали.
Пример:
Я (убирать) комнату уже три часа.
Я устал, потому что я убираюсь в комнате уже три часа.
1) Дженни (рисовать) с утра.
2) Сам (работать) там уже пятнадцать лет.
3) Крис (смотреть) телевизор уже три часа.
4) Роуз и Алан (изучать) испанский в течение 2 лет.
5) Дети (играть) в теннис сорок минут.
6) Виллеры (пытаться) построить свой дом все эти годы.
7) Мисс Кинг (вести машину) с 8 утра.
8) Мистер Свифт (преподавать) с 1987 года.

Ответ:

1) Jenny is tired because she has been drawing since morning.
2) Sam is tired because he has been working there for fifteen years.
3) Chris is tired because he has been watching TV for three hours already.
4) Rose and Alan are tired because they have been learning Spanish for 2 years.
5) The children are tired because they have been playing tennis for forty minutes.
6) The Willers are tired because they have been trying to build their own house all these years.
7) Miss King is tired because she has been driving since 8 in the morning.
8) Mister Swift is tired because he has been teaching since 1987.

Перевод:

1) Дженни устала, потому что рисует с утра.
2) Сэм устал, потому что он работает там пятнадцать лет.
3) Крис устал, потому что он уже три часа смотрит телевизор.
4) Роуз и Алан устали, потому что они изучают испанский в течение 2 лет.
5) Дети устали, потому что они играют в теннис сорок минут.
6) Виллеры устали, потому что все эти годы они пытаются построить собственный дом.
7) Мисс Кинг устала, потому что она была за рулем с 8 утра.
8) Мистер Свифт устал, потому что он преподает с 1987 года.

Задание 8. Match the sentences in the two columns and write them down.

1) I’ve been reading the book for five minutes.
2) I’ve been sitting at home doing nothing all day.
3) I have been writing my book for two years.
4) We have been waiting for Alice for an hour.
5) Jack has been doing his room for two hours already.
6) My little son has been sleeping since 2 p.m.
7) They have been painting the house all the morning.
8) My dog Rex has been playing with the ball for several minutes.

a) When will he finish it?
b) He usually does it when we are out in the garden.
c) When will she come?
d) I think it’s time for him to get up.
e) It looks so bright now.
f) And I already know it is very boring.
g) I think I’ll finish it soon.
h) My life is not interesting at all.

Сопоставь предложения в двух колонках и запиши их.
1) Я читаю книгу в течение пяти минут.
2) Я сижу дома и ничего не делаю целый день.
3) Я пишу свою книгу в течение двух лет.
4) Мы ждем Алису уже час.
5) Джек убирается в своей комнатой уже два часа.
6) Мой маленький сын спит с 2 часов дня.
7) Они все утро красят дом.
8) Мой пес Рекс несколько минут играетс мячом.

а) Когда он закончит это?
b) Обычно он делает это, когда мы в саду.
c) Когда она придет?
d) Думаю, ему пора вставать.
e) Это выглядит таким ярким сейчас.
f) И я уже знаю, это очень скучно.
g) Я думаю, что скоро закончу.
h) Моя жизнь совсем не интересна.

Ответ:

1 – f, 2 – h, 3 – g, 4 – c, 5 – a, 6 – d, 7 – e, 8 – b.
1) I’ve been reading the book for five minutes. And I already know it is very boring.
2) I’ve been sitting at home doing nothing all day. My life is not interesting at all.
3) I have been writing my book for two years. I think I’ll finish it soon.
4) We have been waiting for Alice for an hour. When will she come?
5) Jack has been doing his room for two hours already. When will he finish it?
6) My little son has been sleeping since 2 p.m. I think it’s time for him to get up.
7) They have been painting the house all the morning. It looks so bright now.
8) My dog Rex has been playing with the ball for several minutes. He usually does it when we are out in the garden.

Перевод:

1) Я читаю книгу в течение пяти минут. И я уже знаю, что она очень скучная.
2) Я целый день сижу дома и ничего не делаю. Моя жизнь совсем не интересная.
3) Я пишу свою книгу в течение двух лет. Я думаю, что скоро закончу.
4) Мы ждем Алису целый час. Когда она придет?
5) Джек занимается своей комнатой уже два часа. Когда он закончит это?
6) Мой маленький сын спит с 2 часов дня. Я думаю, ему пора вставать.
7) Они красят дом все утро. Он сейчас выглядит так ярко.
8) Мой пес Рекс несколько минут играет с мячом. Обычно он делает это, когда мы в саду.

Задание 9. Make up sentences and write them.

1) Jack/chemistry/since/has been doing/2009.
2) We/decorations/have been preparing/all the morning/Christmas.
3) has been working/since/of the school year/on the computer/Fiona/the beginning.
4) We/playing/for/been/have/football/half an hour.
5) have/travelling/about/for/Australia/The Wilsons/been/months/two.

Составь предложения и запиши их.
1) Джек / химия / с / занимается / 2009.
2) Мы / украшения / готовили / все утро / рождество.
3) работает / с / учебный год / за компьютером / Фиона / начало.
4) Мы / играем / в течение / been / have/ футбол / полчаса.
5) have / путешествовать / по / в течение / Австралия / The Wilsons / been / месяцы / два.

Ответ:

1) Jack has been doing chemistry since 2009.
2) We have been preparing Christmas decorations all the morning.
3) Fiona has been working on the computer since the beginning of the school year.
4) We have been playing football for half an hour.
5) The Wilsons have been travelling about Australia for two months.

Перевод:

1) Джек занимается химией с 2009 года.
2) Мы готовим рождественские украшения все утро.
3) Фиона работает на компьютере с начала учебного года.
4) Мы играем в футбол полчаса.
5) Уилсоны путешествуют по Австралии уже два месяца.

Задание 10. Write names of the animals in the three groups.

Wild Animals
Domestic Animals
Insects
Grasshopper, ant, cow, sheep, bear, elk, fly, reindeer, elephant, pig, hen, chimp, bee, snail, turtle, horse, squirrel, hedgehog.

Напиши имена животных в трех группах.
Дикие животные
Домашние животные
Насекомые
Кузнечик, муравей, корова, овца, медведь, лось, муха, северный олень, слон, свинья, курица, шимпанзе, пчела, улитка, черепаха, лошадь, белка, еж.

Ответ:

Wild Animals: bear, elk, reindeer, elephant, chimp, snail, turtle, squirrel, hedgehog.
Domestic Animals: cow, sheep, pig, hen, horse.
Insects: grasshopper, ant, fly, bee.

Перевод:

Дикие животные: медведь, лось, северный олень, слон, шимпанзе, улитка, черепаха, белка, еж.
Домашние животные: корова, овца, свинья, курица, лошадь.
Насекомые: кузнечик, муравей, муха, пчела.

  • Учебник. Часть 2
  • Unit 4
  • Step 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5b
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Read these word combinations aloud.
Прочтите эти словосочетания вслух.

breathe sea air
дышать морским воздухом

breathe in deeply
глубоко вдохнуть

breathe easily
легко дышать

breathe in and out
вдыхать и выдыхать

different species
разные виды

common species
общие виды

uncommon species
необычный вид

native species
местные виды

rich soil
богатая почва

brown soil
бурая почва

rocky soil
каменистая почва

sandy soil
песчаная почва

to support life
поддерживать жизнь

to support your friend
поддержать вашего друга

to support your family
содержать вашу семью

to support the idea
поддержать идею

including insects
включая насекомых

including the others
включая других

including physics and chemistry
включая физику и химию

including the ancient languages
включая древние языки

hide the nuts
прятать орехи

hide the food
прятать еду

have hidden the sweets
спрятал сладости

has hidden his gifts
спрятал свои подарки

ГДЗ — «Rainbow English — Учебник. Часть 2»

по предмету за 7 класс.

Год издания

2017

Aвторы

Афанасьева О.В., Баранова К.М., Михеева И.В.

Задание

Read these word combinations aloud.
Прочтите эти словосочетания вслух.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Read the word and phrases below
  • Read these word combinations aloud 7 класс
  • Read the word and live it too
  • Read these word combinations a matter of great importance
  • Read the word and label the pictures