Read the words and word combinations a ballet dancer an opera singer a theatregoer

Read the words and word combinations.

a ballet dancer


an opera singer


a theatregoer

 
to visit theatres


to visit museums


to visit picture galleries

 
to draw pictures


to draw flowers


to draw in pencil

 
to paint mountains


to paint the sea


to paint the sky

 
an important lesson


an important thing


an important place

 
theatres and cinemas


museums and galleries


operas and ballets

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 5 класс (часть 2) Афанасьева. UNIT 4. Step 6. Номер №2

Решение

Перевод задания
Прочитай слова и словосочетания.
танцор балета
оперный певец
театрал

 
посещать театры
посещать музеи
посещать картинные галереи

 
рисовать картины
рисовать цветы
рисовать карандашом

 
рисовать горы
рисовать море
рисовать небо

 
важный урок
важная вещь
важное место

 
театры и кино
музеи и галереи
оперы и балет

Step 6

Упражнение 1.

Listen and say what sentences you can hear. — Послушай и скажи, какие предложения ты слышишь.

  1. a) I am at the theatre now, aren’t I? Я сейчас в театре, не так ли?

    b) You are at the theatre now, aren’t you? Ты сейчас в театре, не так ли?
  2. a) He is a theatregoer, isn’t he? Он театрал, правда?

    b) He isn’t a theatregoer, is he? Он не театрал, правда?
  3. a) There are many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, aren’t there? В этой галерее много картин и рисунков Айвазовского, не правда ли?

    b) There aren’t many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, are there? В этой галерее немного картин и рисунков Айвазовского, не правда ли?
  4. a) We were in the History Museum yesterday, weren’t we? Мы были вчера в Историческом музее, не так ли?

    b) We weren’t in the History Museum yesterday, were we? Мы не были вчера в Историческом музее, не так ли?
  5. a) She is a famous ballet dancer, isn’t she? Она известная балерина, не так ли?

    b) She isn’t a famous ballet dancer, is she? Она неизвестная балерина, не так ли?
  6. a) He is my favourite opera singer, isn’t he? Он мой любимый оперный певец, правда?

    b) He isn’t my favourite opera singer, is he? Он не мой любимый оперный певец, правда?

Ваш браузер не поддерживает формат данного аудиофайла.

Упражнение 2.

Read the words and word combinations. — Прочитай слова и словосочетания.

a ballet dancer балерина (танцор балета)
an opera singer оперный певец (певица)
a theatregoer театрал

to draw pictures рисовать картины
to draw flowers рисовать цветы
to draw in pencil рисовать карандашом

an important lesson важный урок
an important thing важная вещь
an important place важное место

to visit theatres посещать театры
to visit museums посещать музеи
to visit picture galleries посещать картинные галереи

to paint mountains рисовать горы
to paint the sea рисовать море
to paint the sky рисовать небо

theatres and cinemas театры и кинотеатры
museums and galleries музеи и галереи
operas and ballets опера и балет

Упражнение 3.

Complete the sentences. — Закончи предложения.

  1. This picture is by Valentin Serov, my favourite painter. Эта картина написана Валентином Серовым, моим любимым художником.
  2. Do you often go to the theatre? Ты часто ходишь в театр?
  3. My good friend and I are interested in painting. Мой хороший друг и я интересуемся живописью.
  4. His sister in very good at drawing. У его сестры способности к рисованию.
  5. They say there’s a new ballet at this opera house. Говорят, что в этом оперном театре идёт новый балет.
  6. There’s a good collection of puppets at this museum. В этом музее хорошая коллекция марионеток.
  7. The boy made his new picture in pencil. Мальчик нарисовал свою новую картину карандашом.
  8. How important to you is your hobby? Как важно для тебя твоё увлечение?

Страница 24 из 127

Ответы к странице 27, Step 6

Задание 1. Listen, CD (93), and say what sentences you can hear.

1)
a) I am at the theatre now, aren’t I?
b) You are at the theatre now, aren’t you?
2)
a) He is a theatregoer, isn’t he?
b) He isn’t a theatregoer, is he?
3)
a) There are many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, aren’t there?
b) There aren’t many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, are there?
4)
a) We were in the History Museum yesterday, weren’t we?
b) We weren’t in the History Museum yesterday, were we?
5)
a) She is a famous ballet dancer, isn’t she?
b) She isn’t a famous ballet dancer, is she?
6)
a) He is my favourite opera singer, isn’t he?
b) He isn’t my favourite opera singer, is he?

Прослушай Аудио (93) и скажи, какие предложения ты услышал.
1)
а) Я сейчас в театре, не так ли?
b) Ты сейчас в театре, не так ли?
2)
а) Он – театрал, не так ли?
b) Он – не театрал, так?
3)
а) В этой галерее много картин и рисунков Айвазовского, не так ли?
b) В этой галерее немного картин и рисунков Айвазовского, так?
4)
а) Мы вчера были в Историческом музее, не так ли?
b) Мы вчера не были в Историческом музее, так?
5)
а) Она – известная балерина, не так ли?
b) Она – не известная балерина, так?
6)
а) Он – мой любимый оперный певец, не так ли?
b) Он не мой любимый оперный певец, так?

Ответ:

1 – a, 2 – a, 3 – b, 4 – a, 5 – b, 6 − b.
1) a) I am at the theatre now, aren’t I?
2) a) He is a theatregoer, isn’t he?
3) b) There aren’t many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, are there?
4) a) We were in the History Museum yesterday, weren’t we?
5) b) She isn’t a famous ballet dancer, is she?
6) b) He isn’t my favourite opera singer, is he?

Перевод:

1) а) Я сейчас в театре, не так ли?
2) а) Он – театрал, не так ли?
3) b) В этой галерее немного картин и рисунков Айвазовского, так?
4) а) Мы вчера были в Историческом музее, не так ли?
5) b) Она – не известная балерина, так?
6) b) Он не мой любимый оперный певец, так?

Задание 2. Read the words and word combinations.
a ballet dancer
an opera singer
a theatregoer

to visit theatres
to visit museums
to visit picture galleries

to draw pictures
to draw flowers
to draw in pencil

to paint mountains
to paint the sea
to paint the sky

an important lesson
an important thing
an important place

theatres and cinemas
museums and galleries
operas and ballets

Прочитай слова и словосочетания.
танцор балета
оперный певец
театрал

посещать театры
посещать музеи
посещать картинные галереи

рисовать картины
рисовать цветы
рисовать карандашом

рисовать горы
рисовать море
рисовать небо

важный урок
важная вещь
важное место

театры и кино
музеи и галереи
оперы и балет

Задание 3. Complete the sentences.
to (2), in (2), at (3), by
1) This picture is … Valentin Serov, my favourite painter.
2) Do you often go … the theatre?
3) My good friend and I are interested … painting.
4) His sister is very good … drawing.
5) They say there’s a new ballet … this opera house.
6) There’s a good collection of puppets … this museum.
7) The boy made his new picture … pencil.
8) How important … you is your hobby?

Закончите предложения.
к (2), в (2), в (2), кем-то
1) Эта картина … Валентин Серов, моего любимого художника.
2) Ты часто ходишь … театр?
3) Мой хороший друг и я интересуемся … живопись.
4) Его сестра очень хороша … рисование.
5) Говорят, новый балет … этот оперный театр.
6) Хорошая коллекция игрушек … этот музей.
7) Мальчик сделал его новую картину … карандаш.
8) Как важно … ты твое хобби?

Ответ:

1) This picture is by Valentin Serov, my favourite painter.
2) Do you often go to the theatre?
3) My good friend and I are interested in painting.
4) His sister is very good at drawing.
5) They say there’s a new ballet at this opera house.
6) There’s a good collection of puppets at this museum.
7) The boy made his new picture in pencil.
8) How important to you is your hobby?

Перевод:

1) Это − картина Валентина Серова, моего любимого художника.
2) Ты часто ходишь в театр?
3) Мой хороший друг и я интересуемся живописью.
4) Его сестра очень хороша в рисовании.
5) Говорят, идет новый балет в этом оперном театре.
6) В этом музее хорошая коллекция игрушек.
7) Мальчик нарисовал его новую картину карандашом.
8) Как важно для тебя твое хобби?

Страница 7 из 31

Ответы к Step 6

Задание 1. Listen, CD (93), and say what sentences you can hear.

1)
a) I am at the theatre now, aren’t I?
b) You are at the theatre now, aren’t you?
2)
a) He is a theatregoer, isn’t he?
b) He isn’t a theatregoer, is he?
3)
a) There are many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, aren’t there?
b) There aren’t many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, are there?
4)
a) We were in the History Museum yesterday, weren’t we?
b) We weren’t in the History Museum yesterday, were we?
5)
a) She is a famous ballet dancer, isn’t she?
b) She isn’t a famous ballet dancer, is she?
6)
a) He is my favourite opera singer, isn’t he?
b) He isn’t my favourite opera singer, is he?

Перевод задания

Прослушай Аудио (93) и скажи, какие предложения ты услышал.
1)
а) Я сейчас в театре, не так ли?
b) Ты сейчас в театре, не так ли?
2)
а) Он – театрал, не так ли?
b) Он – не театрал, так?
3)
а) В этой галерее много картин и рисунков Айвазовского, не так ли?
b) В этой галерее немного картин и рисунков Айвазовского, так?
4)
а) Мы вчера были в Историческом музее, не так ли?
b) Мы вчера не были в Историческом музее, так?
5)
а) Она – известная балерина, не так ли?
b) Она – не известная балерина, так?
6)
а) Он – мой любимый оперный певец, не так ли?
b) Он не мой любимый оперный певец, так?

Ответ

1 – a, 2 – a, 3 – b, 4 – a, 5 – b, 6 − b.
1) a) I am at the theatre now, aren’t I?
2) a) He is a theatregoer, isn’t he?
3) b) There aren’t many paintings and drawings by Aivazovsky in this gallery, are there?
4) a) We were in the History Museum yesterday, weren’t we?
5) b) She isn’t a famous ballet dancer, is she?
6) b) He isn’t my favourite opera singer, is he?

Перевод ответа

1) а) Я сейчас в театре, не так ли?
2) а) Он – театрал, не так ли?
3) b) В этой галерее немного картин и рисунков Айвазовского, так?
4) а) Мы вчера были в Историческом музее, не так ли?
5) b) Она – не известная балерина, так?
6) b) Он не мой любимый оперный певец, так?

Задание 2. Read the words and word combinations.
a ballet dancer
an opera singer
a theatregoer

to visit theatres
to visit museums
to visit picture galleries

to draw pictures
to draw flowers
to draw in pencil

to paint mountains
to paint the sea
to paint the sky

an important lesson
an important thing
an important place

theatres and cinemas
museums and galleries
operas and ballets

Перевод задания

Прочитай слова и словосочетания.
танцор балета
оперный певец
театрал

посещать театры
посещать музеи
посещать картинные галереи

рисовать картины
рисовать цветы
рисовать карандашом

рисовать горы
рисовать море
рисовать небо

важный урок
важная вещь
важное место

театры и кино
музеи и галереи
оперы и балет

Задание 3. Complete the sentences.
to (2), in (2), at (3), by
1) This picture is … Valentin Serov, my favourite painter.
2) Do you often go … the theatre?
3) My good friend and I are interested … painting.
4) His sister is very good … drawing.
5) They say there’s a new ballet … this opera house.
6) There’s a good collection of puppets … this museum.
7) The boy made his new picture … pencil.
8) How important … you is your hobby?

Перевод задания

Закончите предложения.
к (2), в (2), в (2), кем-то
1) Эта картина … Валентин Серов, моего любимого художника.
2) Ты часто ходишь … театр?
3) Мой хороший друг и я интересуемся … живопись.
4) Его сестра очень хороша … рисование.
5) Говорят, новый балет … этот оперный театр.
6) Хорошая коллекция игрушек … этот музей.
7) Мальчик сделал его новую картину … карандаш.
8) Как важно … ты твое хобби?

Ответ

1) This picture is by Valentin Serov, my favourite painter.
2) Do you often go to the theatre?
3) My good friend and I are interested in painting.
4) His sister is very good at drawing.
5) They say there’s a new ballet at this opera house.
6) There’s a good collection of puppets at this museum.
7) The boy made his new picture in pencil.
8) How important to you is your hobby?

Перевод ответа

1) Это − картина Валентина Серова, моего любимого художника.
2) Ты часто ходишь в театр?
3) Мой хороший друг и я интересуемся живописью.
4) Его сестра очень хороша в рисовании.
5) Говорят, идет новый балет в этом оперном театре.
6) В этом музее хорошая коллекция игрушек.
7) Мальчик нарисовал его новую картину карандашом.
8) Как важно для тебя твое хобби?

Задание 4. Read these dialogues. Make up your own and act them out.

1)
− Are you a cinemagoer?
− Yes, I am.
− How often do you go to the cinema?
− I think three or four times a month.

2)
− Let’s go to the History Museum tomorrow.
− Sorry, I can’t. I’m busy tomorrow.
− What about Wednesday?
− OK, let’s go.

Перевод задания

1)
− Ты – киноман?
− Да.
− Как часто ты ходишь в кино?
− Я думаю, 3−4 раза в месяц.
2)
− Пойдем в Исторический музей завтра.
− Мне жаль, но я не могу. Я завтра занят.
− А в среду?
− Хорошо, пойдем.

Ответ

1)
− Are you a theatregoer?
− Yes, I am.
− How often do you go to the theatre?
− I think once or twice a month.
2)
− Let’s go to the picture gallery tomorrow.
− Sorry, I can’t. I’m busy tomorrow.
− What about Sunday?
− OK, let’s go.

Перевод ответа

1)
− Ты – театрал?
− Да.
− Как часто ты ходишь в театр?
− Я думаю, 1−2 раза в месяц.
2)
− Пойдем в картинную галерею завтра.
− Мне жаль, но я не могу. Я завтра занят.
− А в воскресенье?
− Хорошо, пойдем.

Задание 5. Complete the disjunctive question.
A.
1) You have got a guinea pig as a pet, …?
2) They have got a lot of grass for the rabbit, …?
3) Sarah hasn’t got a budgie, …?
4) My brother hasn’t got many coins in his collection, …?
5) We haven’t got much time, …?
6) John has got a new pet, …?
B.
1) We can play tennis, …?
2) You can speak English, …?
3) They must visit their parents, …?
4) He couldn’t read then, …?
5) She can’t play the piano, …?
6) We mustn’t do it now, …?

Перевод задания

Закончи эти разделительные вопросы.
A.
1) У тебя есть домашний питомец морская свинка, …?
2) У них есть много травы для кролика, …?
3) У Сары нет волнистого попугайчика, …?
4) У моего брата не много монет в его коллекции, …?
5) У нас не много времени,…?
6) У Джона новый домашний питомец, …?
В.
1) Мы умеем играть в теннис, …?
2) Ты можешь говорить по−английски, …?
3) Они должны навещать своих родителей, …?
4) Он тогда не умел читать, …?
5) Она не умеет играть на фортепиано, …?
6) Мы не должны это делать сейчас, …?

Ответ

A.
1) You have got a guinea pig as a pet, haven’t you?
2) They have got a lot of grass for the rabbit, haven’t they?
3) Sarah hasn’t got a budgie, has she?
4) My brother hasn’t got many coins in his collection, has he?
5) We haven’t got much time, have we?
6) John has got a new pet, hasn’t he?
B.
1) We can play tennis, can’t we?
2) You can speak English, can’t you?
3) They must visit their parents, mustn’t they?
4) He couldn’t read then, could he?
5) She can’t play the piano, can she?
6) We mustn’t do it now, must we?

Перевод ответа

A.
1) У тебя есть домашний питомец морская свинка, не так ли?
2) У них есть много травы для кролика, не так ли?
3) У Сары нет волнистого попугайчика, так?
4) У моего брата не много монет в его коллекции, так?
5) У нас не много времени, так?
6) У Джона новый домашний питомец, не так ли?
В.
1) Мы умеем играть в теннис, не так ли?
2) Ты можешь говорить по−английски, не так ли?
3) Они должны навещать своих родителей, не так ли?
4) Он тогда не умел читать, так?
5) Она не умеет играть на фортепиано, так?
6) Мы не должны это делать сейчас, так?

Задание 6. Say which is true about you.
1)
I

never
often
sometimes

go to the theatre.
2)
I

can
can’t

say that I enjoy opera.
3)
I

know
don’t know

much about ballet.
4)
I

am
am not

interested in painting.
5)
I

often visit
don’t often visit

museums and picture galleries.
6)
I would like to learn

to paint well.
to sing well.
to dance well.

7)
I would like to learn

to paint well.
to sing well.
to dance well.

8)
I

spend a lot of time

listening to my favourite music.
reading books.
drawing and painting.
taking photos.

9)
My hobby is

growing flowers.
looking after my pets.
visiting museums.
going to the theatre.

10)
My hobby is

very important to me.
not very important to me.

Перевод задания

1)
Я

никогда
часто
иногда

хожу в театр.
2)
Я

могу
не могу

сказать, что я в восторге от оперы.
3)
Я

знаю
не знаю

о балете много.
4)
Я

являюсь
не являюсь

интересующимся живописью.
5)
Я

посещаю часто
не посещаю часто

музеи и картинные галереи.
6)
Я

умею рисовать.
совсем не умею рисовать.
умею рисовать, но не очень хорошо.
7)
Я бы хотел научиться

хорошо рисовать.
хорошо петь.
хорошо танцевать.

8)
Я

провожу много времени

слушая мою любимую музыку.
за чтением книг.
за рисованием.
за фотографированием.

9)
Мое хобби − это

выращивать цветы.
ухаживать за моими питомцами.
посещать музеи.
ходить в театры.

10)
Мое увлечение

очень важно для меня.
не очень важно для меня.

Ответ

1) I sometimes go to the theatre.
2) I can’t say that I enjoy opera.
3) I don’t know much about ballet.
4) I am interested in painting.
5) I often visit museums and picture galleries.
6) I can draw but not very well.
7) I would like to learn to paint well.
8) I spend a lot of time drawing and painting.
9) My hobby is visiting museums.
10) My hobby is very important to me.

Перевод ответа

1) Я иногда хожу в театр.
2) Я не могу сказать, что в восторге от оперы.
3) Я не много знаю про балет.
4) Меня интересует живопись.
5)Я часто посещаю музеи и картинные галереи.
6) Я умею рисовать, но не очень хорошо.
7) Я бы хотел научиться хорошо рисовать.
8) Я провожу много времени за рисованием.
9) Мое хобби – это посещать музеи.
10) Мое увлечение очень важно для меня.

Задание 7. A. A famous film star is coming to your school. Get ready with the questions for her. You want to know:

when she was born
where is she from
how big her family is
where she lived when a child
where she went to school
what she was interested in then
what her favourite sport was
what her hobbies were
what they are now
when she finished (left) school
when her career began
how many of her films were a success
B. Work in pairs. Act out a dialogue between a journalist and the film star.

Перевод задания

A. Знаменитая кинозвезда приезжает в твою школу. Подготовь вопросы для нее. Ты хочешь узнать о:
когда она родилась
откуда она
насколько большая ее семья
где она жила, когда была ребенком
где она ходила в школу
что тогда ее интересовало
какие у нее были любимые виды спорта
какие были хобби
какие они сейчас
когда она закончила школу
когда началась ее карьера
сколько ее фильмов были успешными
В. Поработайте в парах. Сыграйте диалог между журналистом и кинозвездой.

Ответ

A.
1) When were you born?
2) Where are you from?
3) Is your family big or small?
4) Where did you live when a child?
5) Where did you go to school?
6) What were you interested in then?
7) What was your favourite sport?
8) What were your hobbies?
9) What are your hobbies now?
10) When did you finish school?
11) When did your career begin?
12) How many of your films were a success?
B.
1)
− When were you born?
− I was born in nineteen ninety−nine.
2)
− Where are you from?
− I am from England.
3)
− Is your family big or small?
− My family is big. I have 3 brothers and 2 sisters.
4)
− Where did you live when a child?
− When a child I lived in London.
5)
− Where did you go to school?
− I went to London school.
6)
− What were you interested in then?
− I was interested in dancing.
7)
− What was your favourite sport?
− My favourite sport was skiing.
8)
− What were your hobbies?
− My hobby was collecting toy dolls.
9)
− What are your hobbies now?
− My hobby is collecting cards from different countries.
10)
− When did you finish school?
− I finished school in two thousand and six.
11)
− When did your career begin?
− My career began in two thousand and eight.
12)
− How many of your films were a success?
− I can say my two films were a success.

Перевод ответа

A.
1) Когда Вы родились?
2) Откуда Вы родом?
3) Ваша семья большая или маленькая?
4) Где Вы жили, когда были ребенком?
5) Где Вы ходили в школу?
6) Что Вас тогда интересовало?
7) Какие у Вас были любимые виды спорта?
8) Какие были хобби?
9) Какие у Вас хобби сейчас?
10) Когда Вы закончили школу?
11) Когда началась Ваша карьера?
12) Сколько Ваших фильмов были успешными?
B.
1)
− Когда Вы родились?
− Я родилась в 1999.
2)
− Откуда Вы родом?
− Я из Англии.
3)
− Ваша семья большая или маленькая?
− Моя семья очень большая. У меня 3 брата и 2 сестры.
4)
− Где Вы жили, когда были ребенком?
− Когда я была ребенком, я жила в Лондоне.
5)
− Где Вы ходили в школу?
− Я ходила в лондонскую школу.
6)
− Что Вас тогда интересовало?
− Я интересовалась танцами.
7)
− Какие у Вас были любимые виды спорта?
− Я любила кататься на лыжах.
8)
− Какие были хобби?
− Моим хобби было коллекционирование кукол.
9)
− Какие у Вас хобби сейчас?
− Сейчас я коллекционирую открытки из разных стран.
10)
− Когда Вы закончили школу?
− Я закончила школу в 2006.
11)
− Когда началась Ваша карьера?
− Моя карьера началась в 2008.
12)
− Сколько Ваших фильмов были успешными?
− Я могу сказать, что два моих фильма были успешными.

Задание 8. Complete the disjunctive questions.
1) I am a theatregoer, …?
2) I have got many hobbies, …?
3) They can’t find her address, …?
4) You won’t be in the museum at four, …?
5) Joseph can dance very well, …?
6) We must leave for the theatre at 6, …?

Перевод задания

Закончи разделительные вопросы.
1) Я – театрал, …?
2) У меня много хобби, …?
3) Они не могут найти ее адрес, …?
4) Ты не будешь в музее в 4, …?
5) Джозеф хорошо умеет танцевать, …?
6) Мы должны ехать в театр в 6, …?

Ответ

1) I am a theatregoer, aren’t I?
2) I have got many hobbies, haven’t I?
3) They can’t find her address, can they?
4) You won’t be in the museum at four, will you?
5) Joseph can dance very well, can’t he?
6) We must leave for the theatre at 6, mustn’t we?

Перевод ответа

1) Я – театрал, не так ли?
2) У меня много хобби, не так ли?
3) Они не могут найти ее адрес, так?
4) Ты не будешь в музее в 4, так?
5) Джозеф хорошо умеет танцевать, не так ли?
6) Мы должны ехать в театр в 6, не так ли?

Задание 9. Complete the text using the new words.
operas, theatregoer, free, hobby, ballet, museums, galleries
Mary Barker’s (1) … is theatre. She is a true (2) … . She often goes to see (3) … or to listen to (4) … . When she is in London and is (5) …, she likes to visit picture (6) … and different (7) … .

Перевод задания

Закончи текст, используя новые слова.
опера, театрал, свободный, хобби, балет, музеи, галереи
(1)… Мэри Баркер – это театр. Она – настоящий (2) … . Она часто ходит смотреть (3) … или слушать (4) … Когда она в Лондоне и (5) …, она любит посещать картинные (6) … и разные (7) ….

Ответ

(1) – hobby
(2) – theatregoer
(3) – ballet
(4) – operas
(5) – free
(6) – galleries
(7) – museums
Mary Barker’s hobby is theatre. She is a true theatregoer. She often goes to see ballet or to listen to operas. When she is in London and is free, she likes to visit picture galleries and different museums.

Перевод ответа

(1) – хобби
(2) – театрал
(3) – балет
(4) – опера
(5) – свободна
(6) – галереи
(7) – музеи
Хобби Мэри Баркер – это театр. Она – настоящий театрал. Она часто ходит смотреть балет или слушать оперу. Когда она в Лондоне и свободна, она любит посещать картинные галереи и разные музеи.

Задание 10. Complete the words and write them down.
1) mus_ m
2) pinting
3) th_ tre
4) impotant
5) balle_
6) ga_ ery
7) famos
8) theatreg_ r
9) intersted

Перевод задания

Составь слова и запиши их (вставь пропущенные буквы).

Ответ

1) museum
2) painting
3) theatre
4) important
5) ballet
6) gallery
7) famous
8) theatregoer
9) interested

Перевод ответа

1) музей
2) живопись
3) театр
4) важный
5) балет
6) галерея
7) известный
8) театрал
9) заинтересованный

Страница 35

9. Write it in English. – Напиши эти слова по−английски.

1) наездница
2) дрессировщик
3) музыкант
4) жонглер
5) дрессированный
6) акробат
7) цирк
8) зрители
9) выступать перед зрителями
10) арена

Ответ:

1) horse rider
2) trainer
3) musician
4) juggler
5) trained
6) acrobat
7) circus
8) audience
9) to perform for the audience
10) ring

10. What words can help you to describe a circus show? – Какие слова могут помочь тебе описать цирковое представление?

Bright – яркий, funny – смешной, unusual – необычный, wonderful – прекрасный, colourful – красочный, fine – отличный, interesting – интересный, pleasant – приятный, sunny – солнечный, busy – оживленный, dangerous – опасный, friendly – дружелюбный.

Ответ:

  • bright, unusual, wonderful, colourful, fine, interesting – You can say about the show.
  • funny, friendly – You can say about clowns.
  • colourful – You can say about the circus and the ring.
  • pleasant – You can say about your time in the circus.
  • busy – You can say about the audience before the show.
  • dangerous – You can say about acrobats performance or trained tigers.

Перевод ответа:

  • яркий, необычный, прекрасный, отличный, интересный – Ты можешь сказать о представлении.
  • смешной, дружелюбный – Ты можешь сказать о клоунах.
  • красочный – Ты можешь сказать про цирк и арену.
  • приятный – Ты можешь сказать про твое время в цирке.
  • оживленный – Ты можешь сказать о зрителях перед представлением.
  • опасный – Ты можешь сказать о выступлении акробатов или о дрессированных тиграх.

UNIT 4. Step 8.

1. A. Listen, CD (98), and say what is true. – Послушай Аудио (98) и скажи, что из этого верно.

Аудио:

Hi, I’m Mike. Do you want to know what I did yesterday? My father and I went to a circus show. It was a long show with jugglers, acrobats, clowns and trained animals.
I enjoyed it a lot: the clowns were very funny and their tricks were clever. The acrobats were so brave. I thought I would like to be as brave as they are. I liked the trained dogs too. they danced to music and counted. One dog even played the piano! It was a small toy piano. Father says the dog can’t play, it was just a trick, but it was very funny.
Most of all I liked the jugglers. I thought I would like to become a juggler one day and perform in a circus. But I know it is a difficult job because jugglers must train a lot.

Перевод аудио:

Привет, я – Майк. Хотите знать, что я делал вчера? Мой отец и я ходили на цирковое представление. Это было длинное представление с жонглерами, акробатами, клоунами и дрессированными животными.
Я получил много удовольствия: клоуны были очень смешными, а из фокусы были умными. Акробаты были очень смелыми. Думаю, я хотел бы быть таким же смелым, как они. Также мне понравились дрессированные собаки. Они танцевали под музыку и считали. Одна собака даже играла на фортепиано! Это было маленькое игрушечное фортепиано. Папа сказал, что собака не умеет играть и что это был просто фокус, но это было очень смешно.
Больше всего мне понравились жонглеры. Думаю, я бы хотел стать жонглером и выступать в цирке. Но я знаю, что это трудная работа, потому что жонглеры очень много тренируются.

Задание:

1) Mike went to the circus last week. – Майк ходил в цирк на прошлой неделе.

2) Mike thought the clowns were the best in the show. – Майк думает, что клоуны были лучшими в шоу.

3) One of the trained dogs sang to the piano. – Одна из дрессированных собак пела под фортепиано.

4) Mike is thinking about a career of a circus performer. – Майк думает о карьере артиста цирка.

Ответ: 4) Mike is thinking about a career of a circus performer. – Майк думает о карьере артиста цирка.

B. Say what you did yesterday. – Скажи, что ты делал вчера.

Примерный ответ:

Yesterday I did my homework. Then I played on the street with my friends. In the evening, my parents and I watched TV. We had a lot of fun.

Вчера я сделал домашнее задание. Потом играл на улице с друзьями. Вечером мы с родителями смотрели телевизор. Мы очень весело провели время.

2. Read the word combinations. – Прочитай словосочетания.

  • to go to the circus – ходить в цирк
  • to go to the museum – ходить в музей
  • to go to the theatre – ходить в театр
  • to go to the picture gallery – ходить в картинную галерею
  • to be famous for his ballets – быть знаменитым, благодаря его балету
  • to be famous for his paintings – быть знаменитым, благодаря его картинам
  • to be famous for his drawings – быть знаменитым, благодаря его рисункам
  • to be famous for his collection – быть знаменитым, благодаря его коллекции
  • to be a cinemagoer – быть киноманом
  • to be a theatregoer – быть театралом
  • to be a ballet dancer – быть танцором балета (балериной)
  • to be an opera singer – быть оперным певцом
  • to be proud of her collection – гордиться ее коллекцией
  • to be proud of her paintings – гордиться ее картинами
  • to be proud of her country – гордиться ее страной
  • to be proud of her garden – гордиться ее садом
  • a friendly puppy – дружелюбный щенок
  • a friendly rat – дружелюбная крыса
  • a clever parrot – умный попугай
  • a clever dog – умная собака
  • an important question – важный вопрос
  • an important problem – важная проблема
  • a goldfish in a bowl – рыбка в аквариуме
  • a canary in a cage – канарейка в клетке

 

Если вам понравился сайт, поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять его:


 

Подпишитесь на нашу группу вк!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Reader который переводит pdf в word
  • Read the word verses
  • Read the word then fill in the table
  • Reader для перевода в документ word
  • Read the word mind the stress