Read the word combination and sentences

Read the word combinations and sentences.

funny little budgies


cute little rabbits


playful little kittens

 
my favourite hamster


his new guinea pig


her beautiful goldfish

 
a kitten and a puppy


a hamster and a guinea pig


a rat and a mouse

 
to have pets


to keep pets


to enjoy having pets

 
Rabbits can hop.


Canaries can sing.


Parrots and budgies can learn to talk.


Dogs can learn to do a lot of things.


Pets can make your life happier.

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 5 класс (часть 2) Афанасьева. UNIT 4. Step 2. Номер №2

Решение

Перевод задания
Прочитай словосочетания и предложения.
веселые маленькие канарейки
милые маленькие кролики
игривые маленькие котята

 
мой любимый хомяк
его новая морская свинка
ее красивая золотая рыбка

 
котенок и щенок
хомяк и морская свинка
крыса и мышь

 
иметь домашних животных
держать питомцев
наслаждаться домашними животными

 
Кролики могут прыгать.
Канарейки могут петь.
Попугаи и волнистые попугайчики могут научиться говорить.
Собаки могут научиться делать много вещей.
Домашние животные могут сделать твою жизнь счастливее.

Страница 80

2. Read the word combinations and sentences. – Прочитайте словосочетания и предложения.

  • outside the souvenir shop – снаружи сувенирной лавки
  • opposite the restaurant – напротив ресторана
  • around the city centre – вокруг центра города
  • between the church and the castle – между церковью и замком
  • rivers and forests – реки и леса
  • hills and mountains – холмы и горы
  • railway stations and airports – вокзалы и аэропорты
  • streets and bridges – улицы и мосты
  • situated in the north – находится на севере
  • situated in the south – находится на юге
  • situated in the east – находится на востоке
  • situated in the west – находится на западе
  • walk straight on – идти прямо
  • turn right – повернуть направо
  • turn left – повернуть налево
  • Excuse me! – Извините!
  • What’s the way to the market square? – Как пройти к рыночной площади?
  • How can I get to the nearest metro station? – Как я могу добраться до ближайшей станции метро?
  • What’s the way to Tower Bridge? – Как пройти к Тауэрскому мосту?
  • You can’t miss it. – Вы не пройдете мимо.

3. Choose the right words to complete the sentences. – Выберите правильные слова, чтобы закончить предложения.

1) Alec says the railway station is across the street. – Алек говорит, что вокзал через улицу.

2) Jane is opening the door and sees her cousin. “Come in, Fred,” she says. – Джейн открывает дверь и видит своего двоюродного брата. «Заходи, Фред», она говорит.

3) John and I came up to a very unusual house. “Let’s go in,” said John. – Джон и я подошли к очень необычному дому. «Давай войдем», сказал Джон.

4) Mark, the weather is wonderful. Let’s go out and swim in the river. – Марк, погода прекрасная. Давай выйдем и поплаваем в реке.

5) He never tells me where he wants to go. – Он никогда не рассказывает мне, куда он хочет пойти.

6) My aunt often told us fairy tales when we were children. – Моя тетя часто рассказывала нам сказки, когда мы были детьми.

7) Can you tell me the time, please? – Можешь сказать мне время, пожалуйста?

4. Answer the questions. Use his, hers, yours, mine, theirs. – Ответь на вопросы. Используй притяжательные местоимения his, hers, yours, mine, theirs.

Ответ:

1) Barbara has got a red car. James has got a green car. Whose car is bigger? His. – У Барбары красная машина. У Джеймса – зеленая машина. Чья машина больше? Его.

2) We live in Green Street. They live in Apple Street. Whose street is wider? Ours. – Мы живем на Зеленой улице. Они живут на Яблочной улице. Чья улица шире? Наша.

3) My telephone number is 9998756. His telephone number is 642836. Whose number is longer? Mine. – Мой номер телефона – 9998756. Его номер телефона – 642836. Чей номер длиннее? Мой.

4) Jane’s dog is three. My dog is eight. Whose dog is younger? Hers. – Собаке Джейн 3 года. Моей собаке – 8 лет. Чья собака моложе? Ее.

5) You are a famous journalist. Bob is a writer, but not all his stories are good and interesting. Whose career is more successful? I think yours. – Вы – известный журналист. Боб – писатель, но не все его истории хороши и интересны. Чья карьера более успешна? Я думаю, Ваша.

 

Если вам понравился сайт, поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять его:


 

Подпишитесь на нашу группу вк!

Упражнение 2.

Read the word combinations and sentences. — Прочитай словосочетания и предложения.

outside the souvenir shop снаружи сувенирного магазина

opposite the restaurant напротив ресторана

around the city centre вокруг городского центра

between the church and the castle между церковью и за́мком

rivers and forests реки и леса

hills and mountains холмы и горы

railway stations and airports вокзалы и аэропорты

streets and bridges улицы и мосты

situated in the north расположенный на севере

situated in the south расположенный на юге

situated in the east расположенный на востоке

situated in the west расположенный на западе

walk straight on идти прямо

turn right повернуть направо

turn left повернуть налево

Excuse me! Извините!

What’s the way to the market square? Какой путь до рыночной площади?

How can I get to the nearest metro station? Как я могу добраться до ближайшей станции метро?

What’s the way to Tower Bridge? Какой путь до Тауэрского моста?

You can’t miss it. Вы его не пропустите.

Упражнение 3.

Choose the right words to complete the sentences. — Выбери правильные слова, чтобы закончить предложения.

  1. Alec says the railway station is across the street. Алек говорит, что вокзал находится на той стороне улицы.
  2. Jane is opening the door and sees her cousin. Джейн открывает дверь и видит своего двоюродного брата.

    Come in, Fred, she says. Входи, Фред, говорит она.
  3. John and I came up to a very unusual house. Джон и я подошли к очень необычному дому.

    Let’s go in, said John. Давай войдём, сказал Джон.
  4. Mark, the weather is wonderful. Марк, погода замечательная.

    Let’s go out and swim in the river. Давай выйдем и поплаваем в реке.
  5. He never tells me where he wants to go. Он никогда не говорит мне, куда он хочет пойти.
  6. My aunt often told us fairy tales when we were children. Моя тётя часто рассказывала нам сказки, когда мы были детьми.
  7. Can you tell me the time, please? Вы можете сказать мне, который час, пожалуйста?

Упражнение 4.

на следующей странице.

Назад к содержанию

Ответ на Unit 3, Step 2, Номер 2 из ГДЗ по Английскому языку 8 класс: Афанасьева (Учебник Rainbow)

ГДЗ (готовое домашние задание из решебника) на Unit 3, Step 2, Номер 2 по учебнику Английский язык. 8 класс. Учебник в двух частях / О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова. — Дрофа, 2019 (Российский учебник : Rainbow English)

2 Read the word combinations and sentences.
an important achievement
a personal achievement
a cultural achievement

a film director
a theatre director
a musical director

on the screen
a wide screen
to come to the screen

within a month
within a year
within the next hour

to commit a crime
to solve a crime
to report a crime

to develop rapidly
to produce rapidly
to grow rapidly

to grow silent
to become silent
to keep silent

within the city
within the UK
within the garden walls
I’ll meet you anywhere you say. He says he can live anywhere in this country. Sit anywhere you like. I tried to find that book but couldn’t see it anywhere.

5 Прочитайте слова, словосочетания и предложения вслух.

A. General (общий), rewarding (награждение), private (личный) fascination (очарование), investigation (расследование), courageous (мужественный), murmur (роптать), occasionally (изредка), author (автор), source (источник).

B. To say something in a whisper (сказать что -то шепотом), an inventive mind (изобретательный ум), a cheerful voice (бодрый голос), to rain occasionally (время от времени(, to earn good money (зарабатывать хорошие деньги), to be a failure (быть неудачей), a rewarding profession (стоящая профессия), a great quality (отличное качество), to have enough courage(иметь достаточно мужества), the latest invention (последнее изобретение).

C. I look forward to seeing you in my home town again (Я с нетерпением жду встречи с вами в своем родном городе). How will they understand you if you keep mumbling and murmuring?(Как они поймут тебя если ты продолжаешь борматать?) One can rarely see a unique publication like this sold in our bookshops. (В наших книжных магазинах редко можно увидеть уникальную публикацию, подобную этой). The investigation will be carried out in August; keep it in your mind (Расследование будет проведено в августе; держите это в своем уме). I looked through the story and realized that it was of rather low quality, in fact it was trash (Я просмотрел рассказ и понял, что он довольно низкого качества, на самом деле это был хлам).

5 Read the words, word combinations and sentences out loud.
A. General, rewarding, private, fascination, investigation, courageous, murmur, occasionally, author, source.
B. To say something in a whisper, an inventive mind, a cheerful voice, to rain occasionally, to earn good money, to be a failure, a rewarding profession, a great quality, to have enough courage, the latest invention.
C. I look forward to seeing you in my home town again. How will they under-32 stand you if you keep mumbling and murmuring? One can rarely see a unique publication like this sold in our bookshops. The investigation will be carried out in August; keep it in your mind. I looked through the story and realized that it was of rather low quality, in fact it was trash.

На этой странице вы сможете найти и списать готовое домешнее задание (ГДЗ) для школьников по предмету Английский язык, которые посещают 9 класс из книги или рабочей тетради под названием/издательством «Решебник ГДЗ Rainbow English», которая была написана автором/авторами: Афанасьева. ГДЗ представлено для списывания совершенно бесплатно и в открытом доступе.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Read the word and phrases below
  • Read these word combinations aloud 7 класс
  • Read the word and live it too
  • Read these word combinations a matter of great importance
  • Read the word and label the pictures