Read the sentences which word phrase is not possible in each sentence all several


8

8
10.6.2. Read the sentences. Which word/
phrase is not possible in each sentence?
1 All/Several/Every/Each of these games can be
played on your console.
2 These games take up a large amount of/a great
deal of/a number of/a lot of the computer’s
memory.
3 In the 1980s, there were no/hardly any/any/a
small number of 3D games.
4 Much/A large number/Several/A couple of
my friends don’t play computer games.​

Читайте также

Это в каком классе ?

There are a lot of  tomatoes in the salad.
Do we need much bread.
I take a lot of sugar in my tea.
There are not  many eggs in the fridge.
There is a lot of sugar in the cake.
Have you got many mangoes.<span>
</span>

1)we are today
2)they are now in England
3)it is not available today in school
4)I now 12 years
5)he was busy last week
6)they were last year in Russia
7)he wasn’t in school yesterday
<span>8)I was 11 years last year</span>

Роберт де Ниро, получивший Оскар за роль молодого дона Вито в фильме «Крестный Отец 2», также хотел сыграть роль и в третьей части. Однако Кополла отказал ему.В книге Майкл имеет двух сыновей, в фильме же у него дочь и сын.Дочь Крестного Отца (дона Майкла) играет дочь режиссера. София Кополла, а именно так ее зовут, на момент съемок уже имела опыт работы в данной сфере — в детстве она сыграла роль племянницы Майкла в предыдущей серии фильма. Тетю Софии в фильме играет её настоящая тетя.Кополла подумывал назвать последнюю часть трилогии «Смерть Майкла Корлеоне», но в итоге отказался от этой затеи.До выхода третьей части компания Paramount Pictures хотела во что бы то ни стало продолжить историю о Крестном Отце, даже «пожертвовав» Фордом Кополлой и Марио Пьюзо (Намомним что именно эти два человека создали первые две части Крестного Отца в 1972 и 1974). Сценарий для этого фильма переписывался 12 раз! Дошло даже до того, что на главную роль претендовал Сильвестр Сталлоне.В третьей части фильма мы уже не встретим юриста семьи Тома Хагена. Из-за ссоры с Paramount Pictures актер Роберт Дюваль, игравший эту роль, отказался от участия в съемках. Причиной конфликта послужил гонорар артиста.<span>Кополла хотел снимать четвертую часть Крестного Отца, где главные роли должны были сыграть Леонардо ди Каприо и Энди Гарсиа. К сожалению, из-за смерти автора книги Марио Пьюзо, съемки фильма не состоялись. А жаль, мне кажется, мир потерял прекрасный фильм…</span>

My Spring Holidays.

A week ago we had our spring holidays. I study very well so my teachers didn’t give me any homework. As I didn’t have anything special to do I decided to have a ‘real rest’ — to sleep a lot and to do nothing. The first day was over.  It was too difficult to do nothing. Then I decided to spend my holiday with my friend.

The next day I phoned my friend Alina and invited her to go to the park. The weather was so fine! The sun was shining brightly, there wasn’t any cloud in the sky.  We returned home only in the evening.

The following days we also went to different places, such as cinema, theatre and others. Besides, I helped my Mum about the house and I had read some books.

My holidays were amazing.  It seemed to me they were too short!

Катастрофы

Упражнение 3, с. 17

3. Read the text again. Five sentences are missing. Match each sentence (A-F) to a gap (1-5). There is one extra sentence. — Прочитайте текст ещё раз. Пять предложений пропущены. Соотнесите каждое предложение (A-F) с пропуском (1-5). Есть одно лишнее предложение.

1 C Many thousands of people lost their lives and roads, buildings and entire villages were swept away.

Многие тысячи людей погибли, а дороги, здания и целые деревни были сметены с лица земли. 

2 A Closer to the epicentre, buildings collapsed, roads and railways were ripped apart and fires blazed.

Ближе к эпицентру обрушились здания, были разорваны дороги и железные дороги, вспыхнули пожары.

3 F It washed away houses and cars and hurled shipsnfar inland, carrying them along and slamming them into whatever lay in their path. 

Он смывал дома и автомобили и отбрасывал корабли далеко вглубь страны, увлекая их за собой и врезаясь во всё, что попадалось на их пути. 

4 E Without power, the cooling system at the Fukushima No. 1 Plant failed.

Без электричества система охлаждения на АЭС «Фукусима-1» вышла из строя.

5 D Sadly, there were hardly any survivors.
К сожалению, выживших почти не было.

B The evacuation zone around the nuclear power plant was soon increased to 20 km.

Зона эвакуации вокруг атомной электростанции вскоре была увеличена до 20 км.


1 devastating tsunami … swept away
разрушительное цунами … сметает всё на своем пути

2 hundreds of kilometres away … closer to the epicentre
сотни километров отсюда … ближе к эпицентру

3 a wall of water … washed away houses … hurled ships far in land
стена воды … смыла дома … выбросила корабли далеко на сушу

4 pylons had crumbled … without power, …
опоры рухнули … без электричества, …

5 Over 15,000 people died … there were hardly any survivors
Более 15 000 человек погибли… выживших почти не осталось

Упражнение 4, с. 17

4. Match the highlighted words with their meanings: holding on tightly, panicked & frightened, broken into small pieces, started, incomplete, unable to leave, pieces of bricks, stones & other materials, very wet, violently threw— Соотнесите выделенные слова с их значениями: крепко держаться, запаниковал и испугался, разбился на мелкие кусочки, начался, неполный, не смог уйти, куски кирпичей, камней и других материалов, очень мокрый, яростно бросил

triggered: started
запущен: начат

partial: incomplete
частичный: неполный

frantic: panicked & frightened
бешеный: в панике и испуге

hurled: violently threw
брошенный: яростно брошенный

stranded: unable to leave
застрявший: неспособный уехать

swamp-like: very wet
похожий на болото: очень мокрый

crumbled: broken into small pieces
раскрошенный: разбитый на мелкие кусочки

rubble: pieces of bricks, stones & other materials
обломки: куски кирпичей, камней и других материалов

clinging to: holding on tightly
цепляющийся: крепко держащийся

Grammar
Quantifiers 

Упражнение 5, с. 17

5. a) Decide if the words are C (countable) or U (uncountable). — Определите, являются ли эти слова С (исчисляемыми) или U (неисчисляемыми).

1 not any C/U, few C, many C, a few C, most C/U 
ни один, несколько, много, несколько, наиболее 

2 not many C, some C/U, a lot of C/U, too many C
не много, несколько, много, слишком много

3 little U, too much U, very little U
мало, слишком много, очень мало

4 not much U, lots of C/U, a little U
немного, много, чуть-чуть

b) Choose the correct words. Explain your answers. — Выберите правильные слова. Объясните свои ответы.

1 Were there any aftershocks after the earthquake? (C – interrogative)

Были ли какие-нибудь повторные толчки после землетрясения?

2 Rescue workers found very few survivors in the rubble. (C – affirmative)

Спасатели обнаружили под завалами очень мало выживших.

3 A lot of people lost loved ones in the earthquake. (C – affirmative)

Многие люди потеряли своих близких во время землетрясения.

4 There was only a little water left. (U)
Воды оставалось совсем немного.

5 Most people in the town didn’t have any electricity after the evacuated. (plural – C), (negative – U)

У большинства людей в городе не было электричества после эвакуации.

6 There wasn’t much hope of finding any survivors in the burning building. (U – negative), (C – negative)

Надежды найти выживших в горящем здании было мало.


1 There were some aftershocks after the earthquake.
После землетрясения было несколько толчков.

2 Rescue workers wasted little time and started looking for survivors.

Спасатели не теряли времени и начали искать выживших.

3 Much damage was caused by the earthquake.
Землетрясение нанесло большой ущерб.

4 Only a few people survived.
Только несколько человек выжили.

5 A lot of people evacuated the town because there was too much damage, but some people stayed.

Многие люди эвакуировались из города, потому что там был слишком большой ущерб, но некоторые люди остались.

6 There weren’t many houses that people could live in and some people stayed in shelters.

Было не так много домов, в которых люди могли жить, и некоторые люди остались в убежищах.

Упражнение 6, с. 17

6. Read the sentences. Which phrase is not possible in each sentence? Which can be followed by: a countable, uncountable noun? Find more examples in the text in Ex. 2. — Прочитайте предложения. Какая фраза невозможна в каждом предложении? За какой фразой может следовать: исчисляемое, неисчисляемое существительное? Найдите больше примеров в тексте в упр. 2.

1 There was a number of (not possible C), large amount of (U), a great deal of (U), plenty of (C/U) rain in the days after the earthquake.

В дни после землетрясения было много (невозможно), большое количество (U), много (U), много (C/U) дождей.

2 He heard a little (not possible U), quite a lot of (C/U), quite a few (C), plenty of (C/U) amazing survival stories after the disaster.

Он слышал немного (невозможно), довольно много (C/U), довольно много (C), много (C/U) удивительных историй о выживании после катастрофы.

3 There were any (not possible – negative), no (C/U), hardly any (C/U), a small number of (C) survivors.

Были какие–либо (невозможно — отрицательный результат), нет (C/U), почти нет (C/U), небольшое количество (C) выживших.

4 Much (not possible U), A large number of (C), Several (C), A couple of (C) nuclear power plants were damaged during the earthquake.

Много (невозможно), Большое количество (C), Несколько (C), Пара (C) атомных электростанций были повреждены во время землетрясения.

5 Every (not possible – singular C), All (C), Several (C)Each (of) (C) of them had lost their homes.

Каждый (невозможно – единственное число C), Все (C), Несколько (C), Каждый (из) (C) из них потерял свои дома.


Examples from text: a great deal of time(U), quite a few foreshocks (C), many office workers (C), much worse (U), a large number of aftershocks (C)…

Примеры из текста: много времени (U), довольно много толчков (C), много офисных работников (C), гораздо хуже (U), большое количество повторных толчков (C)…

Упражнение 7, с. 17

7. Complete: the whole of, both, neither, either, none. Check in the Grammar Reference section. — Завершите с: весь, оба, ни то, ни другое, ни одно. Проверьте в разделе «Справочник по грамматике».

1 Neither (not one and not the other) Anna nor Steve were in Japan when the earthquake struck.

Ни Анна, ни Стив (не один и не другой) не были в Японии, когда произошло землетрясение.

2 Sadly, both (refers to two) the tsunami and the earthquake caused terrible damage.

К сожалению, оба (относится к двум) цунами и землетрясение нанесли ужасный ущерб.

3 The whole of (all the) the world was shocked.
Весь (весь) мир был потрясен.

4 Either (choice between two) we leave now or wait until they come.

Либо (выбор из двух) мы уходим сейчас, либо ждём, пока они придут.

5 Lots of people were in the building when the fire broke out, but fortunately none (more than two) of them got hurt.

Много людей находилось в здании, когда начался пожар, но, к счастью, никто (более двух) из них не пострадал.

Упражнение 8, с. 17

8. Make sentences based on the text using: the whole of, a large amount, hardly any, most people, little hope, a few— Составьте предложения на основе текста, используя: весь, большое количество, почти нет, большинство людей, мало надежды, несколько.

The whole of the northeastern coast of Japan was hit by the tsunami.

Всё северо-восточное побережье Японии пострадало от цунами.

A large amount of people were affected.

Пострадало большое количество людей.

There was hardly any time to evacuate when the earthquake struck.

Когда произошло землетрясение, времени на эвакуацию почти не было.

Most people were told to leave their homes.

Большинству людей было приказано покинуть свои дома.

As the days passed, there was little hope of finding missing people.

Шли дни, и надежды найти пропавших людей оставалось мало.

Only a few people survived.
Выжило всего несколько человек.

Speaking & Writing

Упражнение 9, с. 17

9. Think! Listen to and read the text. Imagine you were in Japan on the day of the earthquake and tsunami in March 2011. Where were you? What did  you see and hear? How did you feel? In a few minutes, write a few sentences. You can use the headlines in Ex. 1a. Tell you partner or the class. — Подумайте! Послушайте и прочитайте текст. Представьте, что вы были в Японии в день землетрясения и цунами в марте 2011 года. Где вы были? Что вы видели и слышали? Что вы чувствовали? В течение нескольких минут напишите несколько предложений. Вы можете использовать заголовки из упр. 1a. Расскажите своему однокласснику или классу.

It was about a quarter to three and I was on my way to lunch. Suddenly, as I was crossing the street the ground began to shake. I froze on the spot as I saw office workers running out of their buildings and watched as the buildings shook violently. People were screaming and crying. To make matters worse, authorities announced a tsunami was heading our way and ordered people to run to high ground. There were frantic people everywhere running up the hills. Once up on the hill, we watched as a 10-metre-high tsunami crashed into the coast. It washed away houses, cars and buildings. I felt terrified.

Было примерно без четверти три, и я направлялся на обед. Внезапно, когда я переходил улицу, земля начала дрожать. Я застыл на месте, когда увидел, как офисные работники выбегают из своих зданий, и наблюдал, как здания сильно сотрясаются. Люди кричали и плакали. Что ещё хуже, власти объявили, что в нашу сторону движется цунами, и приказали людям бежать на возвышенности. Повсюду были обезумевшие люди, бегущие вверх по холмам. Поднявшись на холм, мы наблюдали, как 10-метровое цунами обрушилось на побережье. Оно смыло дома, машины и здания. Я почувствовал ужас.

Упражнение 10, с. 17

10. Draw a picture or find pictures to raise awareness of the victims of the disaster in Japan. Present it/them to the class. — Нарисуйте рисунок или найдите фотографии, чтобы привлечь внимание к жертвам катастрофы в Японии. Представьте его/их классу. 

← Предыдущее       Следующее →

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 8 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Рабочая тетрадь. Starlight. 8 класс. Workbook

Английский язык. 8 класс

Cross out one phrase which is not possible in each sentence.

1 I went to a bar/sightseeing/the market.

2 Do you want to get the bus/a snack/an art gallery?

3 They went to the art gallery/ the museum/a snack.

4 She has gone a pub/ sightseeing/dancing.

5 Can we have a club/dinner/a drink?

Остались вопросы?

Новые вопросы по предмету Математика

Вопрос по английскому языку:

Variant-2I. Choose the correct word or phrase in each sentence.1. I think you had better / would better take a pullover with you.2. Sorry, I can’t stay any longer. I have to / might go.3. It’s a school rule, all the pupils have to / must wear a uniform.4. Let’s tell Anna. She could / might not know.5. Jones could / must be president if Smith has to resign.II. Rewrite each sentence so that it contains some of these modal verbs: can, could, must, have to or should (including negative forms):1. I’m sure that Brenda isn’t over thirty.2. What would you advise me to do?3. You needn’t come with me if you don’t want to.4. It’s possible for anyone to break into this house.5. The dentist will see you soon. I don’t think he’ll be long.III. Complete each sentence so that it contains might, might not, must, mustn’t, can’t or can. More than one answer may be possible.1. We’re not sure but we _________ go to Prague for Christmas this year.2. Bill cooked the lunch, so you _________ expect anything special!3. You really ________ start spending more time on your work.4. That’s really stupid idea! You _______-be serious, surely!5. You ________ realize it, but this is very important to me.6. Tell Mike he _________ take my book if he needs it.IV. Modal Verbs in the Past. Rewrite each sentence so that it contains can’t, might, must, should or needn’t.1. 1. I’m sure that David took your books by mistake.2. It was a mistake to park outside the police station.3. I’m sure that Liz hasn’t met Harry before.4. It was unnecessary for you to clean the floor.5. Heather possibly hasn’t left yet.6. I’m sure they haven’t eaten all the food. It’s not possible!7. Jack is supposed to have arrived half an hour ago.8. Perhaps Pam and Tom decided not to come.9. I think it was the cat that took the fish from the table!10. It was a waste of time worrying, after all!V. Correct any errors in these sentences. Some sentences are correct.1. It was funny that she should have remembered me.2. You mustn’t have been so unkind!3. I couldn’t have managed without you.4. I have no idea who it was, but I suppose it would have been Ann.5. Look, there’s $30 in my wallet. I shouldn’t have gone to the bank after all.VI. Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first sentence, using the word given. Do not change the word given.1. Our worrying so much was a waste of time.needn’tWe ____________________________________________________ so much.2. It’s just not possible for the cat to have opened the fridge.possiblyThe cat __________________________________________________________ the fridge.3. It would have been possible for Helen to take us in her car.couldHelen ________________________________________________us a lift.4.It’s possible that the last person to leave didn’t lock the door.mightThe last person ____________________________________ the door unlocked.5. School uniform wasn’t compulsory at my school.wearWe ___________________________________ school uniform at my school.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Read the text and choose the correct word everybody
  • Read the sentences then write another word with same meaning words in bold spiders are
  • Read the text and choose the correct word altered images
  • Read the text and choose the correct word 3 класс
  • Read the sentences pay special attention to the word could in each sentence