Program fast for word

Programs: FAST FORWORD BY SCIENTIFIC LEARNING

The world’s most researched reading program channels neuroscience to provide effective and lasting results for all learners.

What is Fast ForWord?

Fast ForWord is an evidence-based, adaptive reading and language program that delivers 1-2 years gain in 40-60 hours of use for any struggling learner. Schools choose Fast ForWord because our unique brain-based approach targets the root causes of reading difficulty to deliver lasting results that make better readers and lifelong learners.

every brain is different

Who is it for?

Different learner types and intervention levels have different needs. Fast ForWord offers a personalized and differentiated pathway for each learner to maximize achievement potential.

  • Teacher onboarding has never been easier with on-demand instructional videos and frequent live trainings. Meet Tom Chapin, Customer Education Manager (pictured above), who will be one of your guides.

  • Each student has a personalized learning experience that starts with being placed at their level within the Fast ForWord program. We meet your students where they are to address their unique needs.

  • Exercises adapt to students’ performance, providing precise and efficient training optimized for students’ individual needs.

  • Exercises adapt to students’ performance, providing precise and efficient training optimized for students’ individual needs. Students who need more time to master the skills in Elebot, for example, will spend more time with the ducks pictured above, while others progress more quickly to other exercises that optimally challenge them.

  • Students receive real-time corrective feedback as they read aloud from a virtual personal reading tutor. Just imagine the progress students would make if there were enough teachers to work side-by-side with every single student at the same time—now it’s possible. Fast ForWord is the only reading intervention with this powerful, patented feature.

  • Students receive real-time corrective feedback as they read aloud from a virtual personal reading tutor. Students can also see their individual progress and where they need more practice.

  • Teachers see exercise progression and overall reading gains for individual students and for whole classes or groups. Reports help teachers know which students need targeted support and which skills their students need to develop the most.

  • Administrators see school and district-wide level reports. These reports indicate which schools or teachers need more support. Reports that show dramatic student gains are powerful evidence of return on investment to share with stakeholders like parents and funders.

  • Administrators see school and district-wide level reports. These reports indicate which schools or teachers need more support. Reports that show dramatic student gains are powerful evidence of return on investment to share with stakeholders like parents and funders.

  • Students have easy-to-interpret progress reports of their success. Seeing their hard-earned achievements motivates them to continue making gains.

All learning starts in the brain.

Fast ForWord works because it starts with the brain. It uses the science of learning to help students develop their reading brain for lasting gains.

Как это работает

О программе

Fast ForWord – это компьютерная коррекционная программа, направленная на ускорение развития когнитивных навыков, необходимых для успешного обучения. Данная программа разработана ведущими нейрофизиологами, психологами и речевыми терапевтами (логопедами)  США на базе 30-летних исследований когнитивной науки, пластичности мозга и неврологических причин отставания в обучении.

brain-2

Как работатет Fast ForWord

Программа Fast ForWord развивает когнитивные способности, что приводит к повышению результативности в обучении, за счет улучшения  языковых, речевых навыков и навыков чтения. Данная программа развивает: фонологическую и фонематическую осведомленность и беглость, словарный запас, понимание, декодирование, оперативную память, чувство синтаксиса, грамматики и другие способности, необходимые для обучения чтению или для улучшения данного умения. Подобно тому,  как  мышцы  человека тренируются при регулярных нагрузках, мозг человека  совершенствуется во время интенсивных занятий Fast ForWord. Ключевым является повышение эффективности обработки мозгом информации и ученики по всему миру, в независимости от своего родного языка используют программу Fast ForWord, чтобы развивать когнитивные навыки, необходимые для успешного обучения, а именно:

Память — память имеет важное значение для распознавания слов, понимания сложных предложений и запоминания инструкций. Fast ForWord улучшает оперативную, кратковременную и долговременную память.

Внимание, крайне необходимое для концентрации на информации и заданиях, а также для игнорирования отвлекающих факторов.

Скорость обработки информации мозгом —  это та скорость, с которой мы можем различать изображения, звуки речи и идентифицировать буквы и формы слова для воссоздания смысла (значения). Это является необходимым условием для фонематического понимания и чтения. Достаточная скорость обработки позволяет нам точно воспринимать и пользоваться информацией. Fast ForWord увеличивает скорость, с которой мозг обрабатывает информацию.

Упорядочивание информации это размещение деталей информации в привычном порядке (например: дни недели). Для эффективного чтения упорядочивание информации помогает приобрести способность определять порядок букв внутри слов или слов внутри предложений. Это навык, который полагается на память, внимание и скорость обработки информации и имеет важное значение для понимания фонетики, прочитанного текста или устной речи. Fast ForWord улучшает распознавание порядка звуков, букв и понятий.

Программа Fast ForWord предназначена для использования образовательными и медицинскими учреждениями, центрами изучения английского языка, неврологами, реабилитологами, а также специалистами в сфере педагогики, логопедии, дефектологии, психологии, нейропсихологии.

Ученикам, изучающим английский язык, программа Fast ForWord дает сильную когнитивную базу академического английского. Ученики демонстрируют быстрый прогресс в изучении английского языка, повышая словарный запас, тренируя восприятие иностранного языка на слух и совершенствуя умение читать на английском языке.

Согласно установленному протоколу занятий ученики упражняются по программе Fast ForWord  5 дней в неделю по 30 минут в день. По результатам  исследований при такой интенсивности занятий за 8-12 недель достигается прогресс в чтении равный 1-2 годам обучения.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Fast ForWord is a computer-based reading program intended to help students develop and strengthen the cognitive skills necessary for successful reading and learning by Scientific Learning Corporation.

Research[edit]

The research literature on Fast ForWord was reviewed by What Works Clearinghouse, an initiative of the U.S. Department of Education’s Institute of Education Sciences. Positive effectiveness ratings and improvement indices were found for alphabetics, reading fluency, comprehension, and English language development.[1][2][3] However, the quality of evidence included in these reviews has come under criticism, as it included reports that had not undergone peer review and that were produced by the company marketing the intervention.[4]

A 2011 systematic review that focused on high-quality randomized controlled trials did not find any positive benefit of the intervention.[5] However, an official response by Scientific Learning Corporation pointed out that the five studies included in the review only examined cases where Fast ForWord was poorly implemented and cited other peer-reviewed research studies that found that when properly implemented, Fast ForWord does produce significant impacts on student learning.[6]

Fast ForWord’s claims of rewiring the brain have also been scrutinized, alongside other brain training programs, for their veracity. One criticism was published in a 2016 article, which questions brain training programs in general. It noted:[7]

In summary, the evidence cited by Scientific Learning Corporation provides little compelling evidence for the effectiveness of Fast ForWord as a tool to improve language processing or other aspects of cognition. Studies showing benefits typically included interventions that lacked any control group, and those with a control comparison group generally showed little evidence for differential improvements. The only randomized controlled trial provided no evidence for differential improvements, even on measures tapping similar aspects of auditory language processing.

In response, Dr. Henry Mahncke (one of the authors of a study that the 2016 article cited) pointed out many issues with the article, including basic factual errors, author bias, and problematic methodologies.[8] The scientific community continues to research and debate the efficacy of various approaches to neuroplasticity-based brain training.

History[edit]

The Fast ForWord products evolved from the theory of a number of scientists, including Michael Merzenich, Bill Jenkins, Paula Tallal, and Steven Miller. This team started the Scientific Learning Corporation in 1996. The company created Fast ForWord.[1] The theory was that some children who have language and literacy learning difficulties may have problems rapidly processing sounds, a following theory that cognitive training can improve auditory processing, and a final theory that this training will generalize to improve learning skills beyond those in the training tasks.

References[edit]

  1. ^ a b «What Works Clearinghouse Intervention Report Beginning Reading Fast ForWord» (PDF). March 2013.
  2. ^ «What Works Clearinghouse Intervention Report Adolescent Literacy Fast ForWord» (PDF). August 2010.
  3. ^ «What Works Clearinghouse Intervention Report English Language Learners Fast ForWord Language» (PDF). September 28, 2006.
  4. ^ McArthur, GM (2018). «Does What Works Clearinghouse Work? A Brief Review of Fast ForWord®». Australasian Journal of Special Education. 32 (1): 101–107. doi:10.1080/10300110701845953.
  5. ^ Strong GK, Torgerson CJ, Torgerson D, Hulme C (March 2011). «A systematic meta-analytic review of evidence for the effectiveness of the ‘Fast ForWord’ language intervention program». J Child Psychol Psychiatry. 52 (3): 224–35. doi:10.1111/j.1469-7610.2010.02329.x. PMC 3061204. PMID 20950285.
  6. ^ Scientific Learning Corporation (2011). «In Response to a Meta-Analysis by Strong et al» (PDF).{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)
  7. ^ Simons, DJ; Boot, WR; Charness, N; Gathercole, SE; Chabris, CF; Hambrick, DZ; Stine-Morrow, EA (October 2016). «Do «Brain-Training» Programs Work?». Psychological Science in the Public Interest. 17 (3): 103–86. doi:10.1177/1529100616661983. PMID 27697851. S2CID 13729927.
  8. ^ «Brain Training and Its Critics». BrainHQ from Posit Science. 2016-10-03. Retrieved 2021-12-09.

External links[edit]

  • Official website Edit this at Wikidata

Fast ForWord — это компьютерный коррекционно-развивающий программный комплекс, направленный на развитие когнитивных навыков (внимания, мышления, памяти) и сенсорного восприятия (фонематического слуха), необходимых для успешного обучения детей от 4 лет, в том числе для детей с нарушениями устной и письменной речи и особенностями в развитии

Программа разработана ведущими нейрофизиологами, психологами и логопедами Михаилом Мерзеничем, Уильямом Дженкинсом, Паулой Таллал и Стивеном Миллером, изучающими нейропластичность мозга, способность мозга изменяться при приобретении новых навыков на протяжении всей жизни. Объединив усилия, учёные основали компанию Scientific Learning, благодаря чему результаты их 30-летних исследований были выведены из лаборатории в массы

Детский центр «Успех» является сертифицированным провайдером программного комплекса Fast ForWord, что подтверждено соответствующим сертификатом

ДЛЯ КОГО ЭФФЕКТИВНА ПРОГРАММ FAST FORWORD

Нарушение фонематического восприятия. Неговорящие дети

Известно ли Вам, что обработка звука — это самое быстрое действие, которое осуществляет Ваш мозг? Фонематическое восприятие — это способность различать мельчайшие изменения тональностей НЕ УХОМ, А МОЗГОМ! Наши уши улавливают «необработанную» информацию и отправляют её в мозг для анализа и систематизации. Уровень и скорость интерпритации поступающей информации зависит от уровня развития навыков звуковой обработки. Когда скорость обработки звука замедляется, возникают нарушения в восприятии речи окружающих, что значительно тормозит процесс освоения речи малышами в первые годы жизни, скорость и эффективность обучения школьников, влияет на функциональность мозга взрослого человека. Нарушение звукового восприятия, в большинстве случаев является основной причиной задержки речевого развития у малышей, школьных трудностей у школьников, проблемами на работе у взрослых

Дислексия

Дислексия в настоящее время признаётся, в первую очередь, расстройством слуховой обработки информации. Примерно 1 учащийся из 10 страдает данным растройством. Существует множество методик и подходов для обучения чтению при дислексии, но принцип действия комлекса Fast ForWord в корне отличается от них тем, что направлен не на борьбу с проявлениями данного расстройства, а на устранение его первопричины, предоставляя ученикам упражнения на улучшение фонологической обработки и созданию фонетической осведомлённости

Школьники с трудностями в обучении

Здеть мы подразумеваем школьников с широким спектром школьных трудностей с вниманием, выборочным вниманием (слышать учителя, а не соседа по парте), скоростью обработки информации, чтением, продолжительным удержанием внимания, оперативной памятью. Мы настоятельно рекомендуем заниматься по программе Fast ForWord детям с подобным набором трудностей и детям, проходящим курс нейропсихологической коррекции для максимального закрепления результата

Аутизм

Дети с аутизмом и частичными проявлениями расстройства аутистического спектра, согласно исследованиям, в большинстве случаев имеют нарушения нейронного кодирования звуков (в т.ч.речевых). Данное нарушение приводит к атипичным слуховым реакциям ствола мозга на речь и трудностям при обработке специфических для речи стимулов, таких как обнаружение речи в фоновом шуме. Продукты Fast ForWord обеспечивают слуховое обучение, включая упражнения на аудирование и звуковую последовательность, а также упражнения на слуховое восприятие, слуховую дискриминацию, различение фонем и память, что даёт положительную динамику детям, в особенности, с высокофункциональным аутизмом

Изучающие английский язык взрослые и дети

Fast ForWord признана одной из лучших программ, помогающих начинающим в изучении английского языка, для развития навыков понимания, говорения и чтения на английском языке. Программа даёт обширную грамматическую и лексическую базу

КАК ПРОХОДИТ ОБУЧЕНИЕ

Программа Fast ForWord состоит из нескольких серий с играми, направленными на тренировку основных функций мозка, связанных с развитием речи. Вот основные из них:

○ Foundations I

○ Foundations II

○ Literacy

○ Literacy Advanced

Каждая из серий содержит по 5 — 7 игр, преследующих различные цели

Играя в игры, ребёнок в интересной для него форме развивает целый ряд функций мозга. Сложность игры постоянно возрастает. Сначала звуковые стимулы предоставляются растянутыми, наиболее доступными для человека с трудностями в фонематическом восприятии. Далее темп игры возрастает, приводя скорость обработки звука к уровню нормы. Программа сама определяет темп нарастания сложности и ассортимент заданий, исходя из анализа скорости и качества продвижения обучающегося по игре

Заниматься можно не только в центре в сопровождении сертифицированного специалиста, но и подключив домашний доступ через сертифицированного провайдера

При прохождении курса Fast ForWord необходимо уделять всего 30-40 минут времени в день 5 раз в неделю! Продолжительность курса напрямую зависит от динамики и составляет , в среднем, 60-80 дней

После прохождения курса Fast ForWord наблюдаются следующие изменения

○ У детей и взрослых, у которых наблюдались трудности в фонематическом восприятии улучшается уровень интерпритации получаемой слуховой информации. Речь окружающих, щёпот, речь собеседника по телефону становится доступнее и понятнее. Становятся различимыми, казавшиеся однообразными ранее, звуки и слоги

○ У людей, испытывающих проблемы с чтением (в.ч. при дислексии) ощущается значительный прогресс в понимании прочитанного. Если раньше чтение происходило быстро, перескакивая через слова, а потом объединяя выхваченную информацию в какую-то смысловую составляющуу, то теперь без потери скорости чтения, человек получает больше информации от прочитанного

○ Наблюдаются улучшения в мышлении, памяти (оперативной памяти)

○ Увеличивается скорость обработки и упорядочивания информации мозгом

○ Дети, изучающие английский язык получают мощную академическую базу английского, увеличивается словарный запас, улучшается слуховое восприятие английской речи

ТЕХНИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ

1. Подключение к интернету

2. Персональный компьютер или iPad 2 (и более поздние версии, включая iPad Air)

3. Качественные стереонаушники, полностью закрывающие ухо

4. Интернет-браузер: Internet Eхplorer 9+ (32-bit), Firefox 10+, Сhrome 17+, Safari 4+

5. Операционная система: Windows XP / Windows Vista / Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 / Mac OS X 10.5

Instructions for the Fast ForWord Free Demo

improve-attention-fast-forword-languageFast ForWord has a Slowed Speech Signal that Sounds Strange

Fill in the form in the sidebar to get a username and password for the Fast ForWord free demo. Be sure to wear headphones when you try the demo. You will notice that the games have a slowed down speech signal. The early levels of some of the games will sound particularly strange.  

First Screen

This is the first screen you will see. My Assignments will be empty. Click on [Demos].

Fast ForWord Free Demo Menu

You will reach the demos page.

Scroll down the Demos Page

The Reading Assistant demo is presented as a short video. Scroll down the page to reach the Fast Forword programs.

Reading Assistant Free Demo

Fast ForWord Language and Fast ForWord Language to Reading

These are brain training programs for children. They help to improve memory, attention, processing and sequencing. The v2 in the name refers to version two. New graphics and motivating rewards were added to make these programs more fun to use.

You will notice that this software is unlike anything you have seen before. Make a few errors on purpose and notice what happens. During your Fast ForWord free demo, you will see that it adjusts to the user, always staying at just the right level.

Fast ForWord Language and Language to Reading Free Demo

Fast ForWord Literacy and Fast ForWord Literacy Advanced

These are brain training programs for teens and adults. They have age-appropriate graphics for this age group. The content is similar to the programs for children. These programs also improve memory, attention, processing and sequencing.

Fast ForWord Literacy and Literacy Advanced Free Demo

Fast ForWord Reading Readiness and Reading Level 1

These programs develop literacy skills for success in the primary grades.

Fast ForWord Reading Readiness and Reading 1 Free Demo

Fast ForWord Reading Levels 2 and 3

These programs develop literacy skills for success in the intermediate grades.

Fast ForWord Reading 2 and Reading 3 Free Demo

Fast ForWord Reading Levels 4 and 5

These programs develop literacy skills for high school, post secondary training and adult employment.

Fast ForWord Reading 4 and Reading 5 Free Demo

Thanks for reading the instructions. Do you want to try the Fast ForWord free demo now? You will need your username and password. If you don’t have one yet, please fill in the form in the sidebar. If you have trouble logging in, it means the demo is in use by another person. Please try again later.

Step 3 Login to Demo

Like this post? Please share to your friends:
  • Program equivalent to word
  • Program code to word
  • Project management dashboards in excel
  • Project is unviewable как снять защиту vba word
  • Project in science word