Powerpivot нет в excel 2013

runeft, нельзя на 2013 и младше ставить эту надстройку, т.к. она встроена в приложение. Только на 2010.
Проверьте диалоговое окно при создании сводной таблицы, активна ли у вас галочка Добавить данные в модель данных?

Если да, то это и есть обрезанный вариант Power Pivot для

«бедных»

тех у кого не PRO + версия.
В таком случае вы сможете через вот это окошко добавлять таблички в модель данных, через диалоговые окна связей настраивать связи между таблицами, а через настройки сводной таблицы создавать меры. При этом вам будут недоступны возможности по созданию вычисляемых столбцов в таблицах, создание автокалендаря и не сможете использовать коннекторы к данным от PowerPivot. Тем не менее эти вопросы с легкостью решаются при помощи Power Query.

Excel для Microsoft 365 Excel 2021 Excel 2019 Excel 2016 Excel 2013 Еще…Меньше

Power Pivot — это надстройка, с помощью которую можно выполнять мощный анализ данных в Excel. Надстройка встроена в определенные версии Office, но по умолчанию не включена.  

Список версий Office, которые включают Power Pivot, а также список версий, в которых их нет, см. в вопросе Где Power Pivot?

Вот как можно включить Power Pivot перед первым использованием.

  1. Перейдите на вкладку Файл > Параметры > Надстройки.

  2. В поле Управление выберите Надстройки COM и нажмите Перейти.

  3. Установите флажок Microsoft Office Power Pivot и нажмите кнопку ОК. Если установлены другие версии Power Pivot, то они будут также перечислены в списке надстроек COM. Выберите надстройку Power Pivot для Excel.

На ленте появится вкладка Power Pivot.

Лента Power Pivot

Откройте окно Power Pivot.

  1. Щелкните Power Pivot.

    На этой вкладке можно работать со сводными таблицами, вычисляемыми полями и ключевыми показателями эффективности Power Pivot, а также создавать связанные таблицы.

  2. Нажмите кнопку Управление.

    Кнопка "Управление" на ленте PowerPivot

Откроется окно Power Pivot. Здесь вы можете нажать кнопку «Внешние данные», чтобы использовать мастер импорта таблиц для фильтрации данных при их добавлении в файл, создания связей между таблицами, обогащения данных вычислениями и выражениями и создании сводных таблиц и сводных диаграмм на их основе.

Окно Power Pivot

Подробнее о Power Pivot.

Устранение неполадок: исчезновение ленты Power Pivot

В редких случаях лента Power Pivot исчезает из меню, когда Excel определяет, что надстройка нарушает его работу. Это может произойти, если Excel неожиданно завершает работу при открытом окне Power Pivot. Чтобы восстановить меню Power Pivot:

  1. Выберите Файл > Параметры > Надстройки.

  2. В поле Управление выберите Отключенные объекты > Перейти.

  3. Выберите Microsoft OfficePower Pivot и нажмите кнопку Включить.

Если не удается восстановить ленту Power Pivot, выполнив указанные выше действия, или лента исчезает, когда вы закрываете и снова открываете Excel, сделайте следующее:

  1. закройте Excel;

  2. откройте меню Пуск > Выполнить и введите команду regedit;

  3. В редакторе реестра разверните следующий раздел:

    Для Excel 2013: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 15.0 > User Settings.

    Для Excel 2016: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 16.0 > User Settings

  4. щелкните правой кнопкой мыши PowerPivotExcelAddin, а затем нажмите Удалить;

  5. вернитесь в верхнюю часть редактора реестра;

  6. разверните раздел HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > Excel > Addins;

  7. щелкните правой кнопкой мыши PowerPivotExcelClientAddIn.NativeEntry.1, а затем нажмите Удалить;

  8. закройте редактор реестра;

  9. откройте Excel;

  10. включите надстройку, выполнив действия, описанные в начале этой статьи.

Нужна дополнительная помощь?

  • Remove From My Forums
  • Question

  • hi

    I recently change excel 2013 preview to excel profesional 2013 but PowerPivot is missing, what do I have to do, It`s not in the COM add-ins list, I tried too many ways, somebody can help me.

Answers

  • Hi mlvmx,

    PowerPivot in Excel 2013 is an add-in you can use to perform powerful data analysis in Excel 2013. The add-in is available in Microsoft Office Professional Plus. It’s built-into Excel 2013 but is not enabled. Here’s how you enable PowerPivot before you
    use it for the first time.

    1. Go to File > Options >
      Add-Ins.
    2. In the Manage box, click COM Add-ins>
      Go.
    3. Check the Microsoft Office PowerPivot for Excel 2013 box, and then click
      OK. If you have other versions of the PowerPivot add-in installed, those versions are also listed in the COM Add-ins list. Be sure to select the PowerPivot add-in for Excel 2013.

    For more information, please see:
    http://office.microsoft.com/en-001/excel-help/start-powerpivot-in-excel-2013-add-in-HA102837097.aspx

    Regards,


    Elvis Long
    TechNet Community Support

    • Marked as answer by

      Monday, March 4, 2013 2:27 AM

  • Check this out — :(

    http://www.powerpivotpro.com/2013/02/hey-who-moved-my-powerpivot-2013-cheese/

    Update

    Find below the excerpt from MSFT employee

    «Hi all,

    We understand that this puts those of you who have less than ProPlus in a bad position where your previous Excel 2010 workbooks are concerned. You can’t use them in Excel 2013 without updating the data model, and you can’t update the data model without the
    add-in. If you know someone with ProPlus or an Enterprise SKU, you can always ask them to update the workbook and save it in 2013. From there, you should be able to use it.

    For basic PowerPivot functionality, you don’t need the add-in. So you can also recreate your PivotTables in Excel 2013 using the new data model. The key is to select «Add this data to the data model» when you create the pivottable from one of your
    data sources. Then you can import other tables, and use the «All» tab on the field list to add the other information. On either the Data tab or the PivotTable tools Analyze tab, you can create the relationships you need.

    Hope this helps!
    Anita»


    Cheers,
    Jason | www.SqlJason.com
    P.S. : Please click the ‘Mark as Answer’ button if a post solves your problem! :)

    Some Random Thoughts

    Follow me on Twitter

    • Edited by
      Jason Tom ThomasEditor
      Friday, February 22, 2013 6:31 PM
    • Marked as answer by
      Elvis Long
      Monday, March 4, 2013 2:27 AM

  • Remove From My Forums
  • Question

  • Hi,

    I just installed Office 2013 standard and when I go to add-ins application, the list is empty. No PowerPivot option in the box.

    Is it because office standard version ? and how I can used powerpivot ?

    Thanks

    • Changed type

      Tuesday, December 18, 2012 8:59 AM
      question

Answers

  • Hi all,

    We understand that this puts those of you who have less than ProPlus in a bad position where your previous Excel 2010 workbooks are concerned. You can’t use them in Excel 2013 without updating the data model, and you can’t update the data model without the
    add-in. If you know someone with ProPlus or an Enterprise SKU, you can always ask them to update the workbook and save it in 2013. From there, you should be able to use it.

    For basic PowerPivot functionality, you don’t need the add-in. So you can also recreate your PivotTables in Excel 2013 using the new data model. The key is to select «Add this data to the data model» when you create the pivottable from one of your data sources.
    Then you can import other tables, and use the «All» tab on the field list to add the other information. On either the Data tab or the PivotTable tools Analyze tab, you can create the relationships you need.

    Hope this helps!
    Anita

    • Proposed as answer by
      Jason Tom ThomasEditor
      Friday, February 22, 2013 6:30 PM
    • Marked as answer by
      Ed Price — MSFTMicrosoft employee
      Monday, September 16, 2013 6:41 AM

  • Remove From My Forums
  • Question

  • hi

    I recently change excel 2013 preview to excel profesional 2013 but PowerPivot is missing, what do I have to do, It`s not in the COM add-ins list, I tried too many ways, somebody can help me.

Answers

  • Hi mlvmx,

    PowerPivot in Excel 2013 is an add-in you can use to perform powerful data analysis in Excel 2013. The add-in is available in Microsoft Office Professional Plus. It’s built-into Excel 2013 but is not enabled. Here’s how you enable PowerPivot before you
    use it for the first time.

    1. Go to File > Options >
      Add-Ins.
    2. In the Manage box, click COM Add-ins>
      Go.
    3. Check the Microsoft Office PowerPivot for Excel 2013 box, and then click
      OK. If you have other versions of the PowerPivot add-in installed, those versions are also listed in the COM Add-ins list. Be sure to select the PowerPivot add-in for Excel 2013.

    For more information, please see:
    http://office.microsoft.com/en-001/excel-help/start-powerpivot-in-excel-2013-add-in-HA102837097.aspx

    Regards,


    Elvis Long
    TechNet Community Support

    • Marked as answer by

      Monday, March 4, 2013 2:27 AM

  • Check this out — :(

    http://www.powerpivotpro.com/2013/02/hey-who-moved-my-powerpivot-2013-cheese/

    Update

    Find below the excerpt from MSFT employee

    «Hi all,

    We understand that this puts those of you who have less than ProPlus in a bad position where your previous Excel 2010 workbooks are concerned. You can’t use them in Excel 2013 without updating the data model, and you can’t update the data model without the
    add-in. If you know someone with ProPlus or an Enterprise SKU, you can always ask them to update the workbook and save it in 2013. From there, you should be able to use it.

    For basic PowerPivot functionality, you don’t need the add-in. So you can also recreate your PivotTables in Excel 2013 using the new data model. The key is to select «Add this data to the data model» when you create the pivottable from one of your
    data sources. Then you can import other tables, and use the «All» tab on the field list to add the other information. On either the Data tab or the PivotTable tools Analyze tab, you can create the relationships you need.

    Hope this helps!
    Anita»


    Cheers,
    Jason | www.SqlJason.com
    P.S. : Please click the ‘Mark as Answer’ button if a post solves your problem! :)

    Some Random Thoughts

    Follow me on Twitter

    • Edited by
      Jason Tom ThomasEditor
      Friday, February 22, 2013 6:31 PM
    • Marked as answer by
      Elvis Long
      Monday, March 4, 2013 2:27 AM

Like this post? Please share to your friends:
  • Powerpivot как установить excel 2016
  • Powershell excel вставить строку
  • Power query для excel 2010 что это
  • Powershell excel worksheets move
  • Powerpivot для microsoft excel 2016