Match the words with the word or phrase that has a similar meaning feast survive

Пояснительная записка

Внеклассное мероприятие “День Благодарения”
проводится в конце ноября как приобщение к
культурной традиции изучаемого языка такой
страны, как Америка, с целью повышения интереса к
изучению английского языка и расширения
кругозора учащихся.

Данное мероприятие рекомендуется проводить в
8-9 классах. Возраст 13-14-и лет- это подростковый
период, характеризующийся повышением
познавательного интереса и осознанием себя не
только гражданином России, но и гражданином мира
посредством приобщения к культуре другой страны
и уважения других людей, что является
немаловажным фактором в свете последних событий
(разжигание межнациональных конфликтов,
увеличение количества агрессивно настроенной
молодежи). Авторы мероприятия считают, что эту
агрессию можно снизить путем разъяснительной
информационной работы, целью которой является
воспитание толерантного отношения к людям во
всем мире.

Внеклассное мероприятие предполагает
проведение подготовительного этапа, на котором
учащиеся получают первоначальные представления
об истории праздника и его проведении в наши дни
(учащиеся читают и переводят тексты, заучивают
лексику к ним). Некоторые учащиеся участвуют в
подготовке праздника, а именно рисуют плакаты,
иллюстрирующие символы праздника (индейка, рог
изобилия, корзина с фруктами, индеец, пилигрим),
корабль, на котором пилигримы прибыли в Америку,
традиционный семейный обед в честь Дня
Благодарения. Эти плакаты используются в
качестве оформления кабинета при проведении
мероприятия. Помощники ведущего (трое учащихся)
заучивают текст об истории праздника, который
будет представлен в начале конкурсной части в
качестве напоминания об истоках его традиции. См.
Приложение 1.

Оформление

Предварительно зал подготовлен следующим
образом: столы и стулья поставлены в 4 группы, под
сиденьем каждого стула наклеен стикер с
названием одной из четырех команд (Пилигримы,
Индейцы, Фермеры, Охотники) таким образом, чтобы
учащиеся его не видели. Кроме того, заранее
подготовлены места для членов жюри и родителей.
Зал украшен плакатами, выполненными учащимися.

В состав жюри входят двое учащихся, двое
родителей, двое учителей. Членам жюри
предоставлены все задания, ключи к ним, протоколы
для заполнения результатов конкурсов. См. Приложение 2.

Цели мероприятия

Создать условия для:

  1. развития аналитических навыков (сравнения,
    соотнесения, перефразирования) у учащихся;
  2. развития творческого мышления (посредством
    вовлечения их в деятельность, требующую
    творческого подхода);
  3. развития умения работать в группе и принимать
    единое решение;
  4. формирования навыков коммуникативного общения;
  5. воспитания чувства причастности к культуре
    другого народа, терпимости по отношению к людям
    других стран и национальностей .

Материалы

  1. Художественное оформление (плакаты,
    иллюстрирующие историю, символы праздника,
    подготовленные учащимися).
  2. Музыкальное оформление.
  3. Задания для команд.
  4. Задания, ключи, протоколы для жюри.
  5. Муляж кабачка.
  6. Реквизиты для конкурса костюмов, либо подручные
    материалы (клей, цветная бумага, ножницы, скотч и
    т.д.).
  7. Грамоты, благодарственные письма, сладкие
    призы.

Ход мероприятия.

Вступительная часть.

Звучит ритмичная, веселая музыка. Учащиеся
произвольно занимают места за столами, их
родители садятся на места для гостей. Ведущий
приветствует участников и гостей мероприятия,
затем обращается к учащимся с вопросами.
Примерные вопросы: Вам нравятся праздники? Какие
ваши любимые праздники? Какие американские
праздники вы знаете? Затем ведущий обращает
внимание учащихся на представленные на доске
картинки-символы и спрашивает: “Символы, какого
праздника представлены на доске?” Ведущий
интересуется, праздновали ли когда-нибудь
учащиеся День Благодарения, а затем предлагает
отпраздновать его вместе, но сделать это
необычным образом, т.е. в форме игры-соревнования.

Учащимся предлагается найти название своей
команды на стикере под их стулом и пересесть за
тот стол, на котором стоит табличка с
соответствующим названием. Таким образом,
учащиеся поделены на 4 команды: Пилигримы,
Индейцы, Охотники, Фермеры. Затем группам
предлагается выбрать капитана команды. Далее
ведущий представляет членов жюри, которые будут
оценивать работу команд. В жюри предлагается
выбрать двоих учащихся, двоих учителей, двоих
родителей.

Конкурсная часть.

Далее участникам и гостям предлагается
прослушать текст на английском языке об истории
праздника. Для этого выходят заранее
подготовленные ученики и рассказывают о том, как
коренные американцы и пилигримы отмечали День
Благодарения впервые, сопровождая свой рассказ
соответствующими картинками.

Thanksgiving Day

The fourth Thursday in November is Thanksgiving. Thanksgiving is a national holiday, so
most people don’t go to work. People get together with their families and friends to give
thanks for the good things in their lives.

Thanksgiving started over 350 years ago with the Pilgrims in the fall of 1620, one
hundred Pilgrims came to the United States from England. They came on a boat, the Mayflower.
Half of the people came for religious freedom. All came for new lives.

The first winter, the Pilgrims were hungry, sick, and cold. Many people died. Then the
Native Americans, the Indians, helped the Pilgrims. They taught the Pilgrims to plant corn
and build houses. In the fall of 1621, the Pilgrims and the Indians had the first
Thanksgiving. The Pilgrims wanted to give thanks for their new land. They also wanted to
thank the Indians for their help.

Ведущий объявляет первый конкурс. Первый
конкурс называется “Разминка”. Он состоит из 4
заданий. Ведущий объясняет задания и выдает их
капитанам команд, которые распределяют их среди
участников своей команды, при этом он
координирует работу команды, помогает тем
участникам, которые затрудняются. На выполнение
первого конкурса отводится 10-13 минут.

Students, do you like holidays? What are your favourite holidays? What Russian holidays
do you know? As you know, America is one of the English-speaking countries. What American
holidays do you know?

Look at the blackboard. These are the symbols of one of the American holidays. What
holiday is it?

-Do you know how Americans celebrate this holiday? Have you ever celebrated
Thanksgiving Day? Would you like to celebrate it? Today we are going to celebrate this
holiday, but we are doing it extraordinary: we are going to compete and show our knowledge
of this holiday.

— You will compete in 4 teams: “Pilgrims”, “Indians”, “Hunters”,
“Farmers”. Find the name of your team on the stickers under your chair and join your
team.

I. First competition: “Warm up” (Первый конкурс
“Разминка” – 4 задания).

It consists of four tasks.

  1. Match words or phrases of similar meaning.
  2. Circle the word that doesn’t belong.
  3. Circle the word that best completes each sentence.

1. Соотнесите слова и фразы с их значением.
2. Обведите неверное слово.
3. Обведите верное слово.
4. Вставьте нужное слово в предложение.
Перефразируйте.

1. Match words or phrases of similar meanings.

1. annual
2. elderly
3. feast
4. harvest
5. observance
6. faiths
7. starvation
8. stuffing
9. survive
10. wreath
a. to stay alive
b. a large meal, a banquet
с. religions
d. a circular arrangement of flowers or dried flowers
e. hunger
f. happening every year
g. putting food inside meat or vegetables
h. people of old age
i. the collection of crops (fruits, vegetables).
j. the celebration of a holiday

2. Circle the word that does not belong.

1. flowers
2. hunger
3. annual
4. young
5. harvest
6. celebration
7. religions
8. alive
9. banquet
10. stuffing
arrangement
starvation
yearly
mature
collection
observance
games
survive
feast
food
wreath
need
weekly
old
planting
forgetting
faiths
die
starvation
filling
food
abundance
every 12 months
elderly
gathering crops
ceremony
beliefs
exist
meal
reading

3. Circle the word that best completes each sentence.

  1. On Thanksgiving some organizations prepare food for the needy and the (stores, faiths,
    elderly).
  2. It is traditional to make turkey with (wreaths, feasts, stuffing) on Thanksgiving.
  3. People of all (survive, faiths, harvests) celebrate this holiday.
  4. The Pilgrims organized a (feast, wreath, faith) to celebrate that they were alive.
  5. Thanksgiving is an (annual, observance, elderly) holiday celebrated by people of all
    faiths.
  6. After the Indians taught the Pilgrims how to plant, they had a good (survival, harvest,
    wreath).
  7. Congress decided to have a day of (annual, survival, observance) for Thanksgiving in
    1941.
  8. The first year that the Pilgrims were in America many died of (starvation, stuffing,
    harvest).
  9. Thanks to the Indians, the Pilgrims learned to (feast, annual, survive).
  10. It is traditional to decorate stores and homes with turkeys, Pilgrims, and (wreaths,
    stuffing, elderly) of dried flowers and plants.

4. Complete each sentence. Paraphrase.

  1. The winter in New York can be too cold for old people.
    It can be too cold for the_________.
  2. People can die if they do not eat food for a long time.
    They can die of .___________.
  3. Some people like to prepare tomatoes with tuna and mayonnaise inside them.
    They like___________in the tomatoes.
  4. The flower shop sent a big circle made out of flowers, leaves and a ribbon.
    They sent a___________.
  5. The people who got lost in the mountains stayed alive for ten days without food.
    They___________for ten days.
  6. Birthdays are celebrated every year.
    A birthday is an ___________celebration.
  7. Many people work on farms to collect fruits and vegetables.
    They come for the____________.
  8. The 4th of July is the day to celebrate the independence of the U.S.A.
    The___________of independence is on July 4th.
  9. The family had a big meal to celebrate their reunion.
    They had a__________ .
  10. You can find people from many different religions in the United States.
    The United States has people of many ________________.

II. Second competition: “The Quickest and the Cleverest” (Второй
конкурс: “Самый быстрый, самый умный”).

Второй конкурс называется “Самый быстрый,
самый умный”.

Ведущий объясняет правила этого конкурса:
соревнование проводится парами по 2 команды, если
участвует 4 команды, то 2 захода по 2 команды. 2
команды встают напротив друг друга на расстоянии
10-12 метров друг от друга. На расстоянии 5-6 метров
от команд устанавливается парта, на которой
лежит кабачок (или какой-нибудь другой символ
праздника). По команде “на старт, внимание, марш”
первая пара участников двух соревнующихся
команд стартует и подбегает к парте. Тот
участник, который схватит кабачок первым,
получает возможность ответить на вопрос,
задаваемый ведущим, первым. Если участник не
знает ответ, то право ответа переходит к другой
команде. Жюри оценивает и быстроту, и
правильность ответа: 1 бал за скорость, 1 бал за
правильный ответ.

You will compete in pairs in 2 teams “Indians” – “Pilgrims”, “Hunters”
– “Farmers”

Teams stand in front of each other with the table between them.

When you hear “On your marks, get set, go” you start running up to the table as
quick as possible catch a squash (or any other item) and answer the question: 1 point –
for the quickest, 1 point for the right answer.

Questions. (Вопросы)

  1. When do Americans celebrate Thanksgiving Day? (on the 4th Thursday of
    November)
  2. Who helped the Pilgrims to survive? (the Indians)
  3. What did the Indians teach the Pilgrims? (to hunt, to plant, to fish)
  4. What was the name of the ship the Pilgrims arrived in America on? (the Mayflower)
  5. Why did the Pilgrims come to America? (religious freedom)
  6. How long was the first Thanksgiving feast? (3 days)
  7. What do Americans have for Thanksgiving dinner? (stuffed turkey, squash, cranberry
    sauce, pumpkin pie, fruit and vegetables)
  8. What are the symbols of this holiday?( horn of plenty, turkey, corns, Pilgrims, Indians)
  9. What is the famous Thanksgiving event in New York city? (Parade)
  10. Who arrives at the end at the parade? (Santa Claus)
  11. Do people in America work on Thanksgiving holiday? (no)
  12. When was Thanksgiving Day proclaimed a national day of observance?

III. Third competition: “Word Hunt”

Третий конкурс называется “Охота на слово”.

Ведущий спрашивает, знают ли учащиеся, чему
научили индейцы пилигримов (предполагаемые
ответы: охота, рыболовство, сельское хозяйство).
Затем ведущий предлагает учащимся представить,
что они охотники. Каждой команде выдаются
рисунки формата А3 с изображением индейки
(рисунок №1 в приложении 1), в которой по
горизонтали и по вертикали учащимся необходимо
найти как можно больше слов за 3 минуты. Задание
выполняется одновременно всеми командами.

What did the Indians teach the Pilgrims? (Hunting). Imagine that you are hunters.

Our next competition is called “Word Hunt”.

You have 3 minutes. Find as many words as you can in a turkey.

IV. Fourth competition: “Stuffed turkey”.

Четвертый конкурс называется “Фаршированная
индейка”. Ведущий интересуется, знают ли
учащиеся самое популярное блюдо Дня
Благодарения (предполагаемый ответ:
фаршированная индейка). Ведущий сообщает, что
следующий конкурс называется “Фаршированная
индейка”.

На доску вывешиваются 4 плаката формата А3 с
изображением индейки (рисунок №2 в приложении 1),
в которой написаны слова (на тему День
Благодарения). В конкурсе принимают участие
одновременно все команды. Участники каждой
команды по одному на скорость ищут называемые
ведущим слова. Очко получает та команда, чей
участник находит слово первым.

What is the most famous dish for Thanksgiving dinner? (stuffed turkey).

You have a turkey stuffed with words.

You will compete simultaneously.

I name you the word you find it and circle it. The quickest will get a point.

V. Fifth competition “Fashion Parade”

Ведущий обращается к учащимся с вопросом, знают
ли они, какое самое популярное событие проходит в
городе Нью-Йорке в День Благодарения.
(Предполагаемый ответ: парад).

В этом конкурсе учащимся предлагается проявить
свои творческие способности и принять участие в
параде в честь Дня Благодарения. Каждая команда
должна придумать и представить костюм
предложенного ей символа Дня Благодарения
(предлагаемые символы: рог изобилия, индейка,
пилигрим, индеец). Задания вытягивают капитаны
команд. На выполнение задания отводится 10-15
минут.

What is the most famous Thanksgiving event in New York City? (Parade).

Our next competition is Fashion Parade of Thanksgiving symbols: “Thanksgiving
turkey”, “Horn of

Plenty”, “the Indian”, “the Pilgrim”.

You have 10 minutes to make a costume and represent it.

Summing up. (Подведение итогов,
награждение команд).

Reflection: (Рефлексия)

Ведущий проводит рефлексию.

Примерные вопросы:

Вам понравился наш праздник? Что понравилось
больше всего? Какие задания понравились
особенно? Где вам могут пригодиться полученные
знания?

Students, do you like our competition?

What do you like best? What was difficult? Where can you use the knowledge about
Thanksgiving Day?

Приложение 3

Приложение 4


8

1. Match words or phrases of similar meanings.

1. annual
2. elderly
3. feast
4. harvest
5. observance
6. faiths
7. starvation
8. stuffing
9. survive
10. wreath

a. to stay alive
b. a large meal, a banquet
с. religions
d. a circular arrangement of flowers or dried flowers
e. hunger
f. happening every year
g. putting food inside meat or vegetables
h. people of old age
i. the collection of crops (fruits, vegetables).
j. the celebration of a holiday
Сделайте пожалуйста

1 ответ:



0



0

Читайте также

Я спорила с ним, но он даже не оторвался от своей работы. Я вернулась к воскресным бумагам, но время от времени я вставала и выходила, чтобы посмотреть на него пару минут. Он провел над работой 3 часа и закончил забор, все четыре секции. Ты должна была видеть его, когда он ходил вокруг дома к террасе, где сидела я, он был весь в краске. В какое-то время днем он спросил меня, были ли мы где-нибудь рядом с Чаппаку, и я сказала, что это следующий город, и он захотел узнать слышали ли мы когда-нибудь о Герстоне, скульпторе. Мы конечно же слышали о нем, и Лаутисс сказал, что однажды он знавал Герстона в Париже, и возможно ли связаться с ним? Я позвонила Герстону для него, но он разговаривал по-французски, и у меня не было идей о чем была эта беседа.

если есть вопросы — задавайте

1.Does he like good music?
2.They play tennis in the park.
3.On Saturday my friend goes to scool.
4.Do they speak English good?
5.Does your cousin live in Kiev?
6.I read a lot of books.

My favorite clothes, these are my new sneakers and a jacket. I like the jacket, because it’s my favorite color — black. And it is very warm when it rains or snow. Also, because it is beautiful and decorated with patterns and patterns. Sneakers, too, are warm and do not allow your feet to freeze.

моя любимая одежда, это мои новые кроссовки и куртка. Куртка мне нравиться, потому что она моего любимого цвета — черного. И в ней очень тепло, когда идёт дождь или снег. Так же, потому что она красивая и украшена узорами и рисунками. Кроссовки, тоже тёплые и не дают ногам замёрзнуть.

1.
— is, will be, will not be, were.
2.
— have, has, have, has.
3.
— are, are, is, is.
4.
— classes, oxes, babies, leafs, sheeps, advices, shoes, heroes, roofs, factories.
6.
— some, no, some.
7.
— works, is going, have got, have come.

1.intresting
2.cleverer
3.older
4.the funneist
5.the longest
6.more beautiful
7.big
8.nicer
9.the best

Как то так :)

Каждая строчка — пропущенное слово

P.S. Я уверен в этом ответе на 80%

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,633
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,709
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

Grade 8 ___               Surname_____________                       
        Date _________                     

Test (unit 2)

“The world’s best
friend is you”

I.                  
Choose
the right word:

1. Pack / packed /
unpacked / packets

1) Yesterday I
bought some…. of biscuits.

2) We usually….
our things before travelling.

3) If you have a
choice buy…. goods in a shop.

4) Take…. litter
and put it in the bin.

      2. Use / user / useful / are
used to

1) People …
polluting our planet.

2) He is an experienced
computer…..

3) May I … your
pencil, please?

4) Many things
that we throw away can still be ….

      3. Recycle / recycling / recycled
/ recyclable

1) Only 4% of …
material is…..

2) Take your
domestic rubbish to the…. centre.

3) We can…. paper,
plastic and glass.

      4. Environment / environmental

1) There are many
… problems in our town.

2) To protect the….
is a crucial problem nowadays.

      5. Protection / protective / 
protect

1) We must…. our
Earth.

2) He wears ….
clothing as he is a fireman.

3)  …. of nature
is very important.

      6. Pollute / polluted / pollution

1) The air
is…..  by power stations and factories.

2) People….
forests throwing garbage away after their picnics.

3) … is very
dangerous for people, wildlife and the environment.

     7. Prohibit / prohibition /
prohibited

1) Feeding animals
in the Zoo is strictly…..

2) I didn’t know
about this…..

3) They should …
to drop litter in our school yard.

II.               
Match
the words and phrases which have similar meanings.

1.      wonderful                      
a) predict

2.      die
out                            b) human beings

3.      nature around
us             c) get rid of

4.      people                            
d) junk food

5.      unhealthy
food                e) fumes

6.      forecast                          
f) containers

7.      bins                                
g) environment

8.      gases                               h)
disappear

9.      throw away                    
i) create

10.  produce                          
j) amazing

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

III.            
Match
the words and phrases which have opposite meanings

1.      to  allow                                          
a) expensive

2.      to be out of
danger                           b) to damage

3.      cheap                                               
c) to forget

4.      to destroy                                        
d) to look better

5.      to clear rubbish
away                       e) to enjoy doing something

6.      to avoid doing
something                 f) impossible

7.      to protect                                         
g) to prohibit

8.      to look
worse                                    h) to save

9.      possible                                            
i) to be in danger

10.  to
remember                                      j) to drop litter

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

IV.            
Complete
the sentences, using Conditional II and III.

1.      If people hadn’t 
thrown away so much rubbish in the last 20-30 years, we … (live) on the clean
Earth now.

2.      If everyone …
(clean) his streets and towns, life would be more pleasant and comfortable.

3.      If animals could
speak, they … (tell) us a lot of interesting things about people.

V.               
Choose
the correct translation of the sentences.

1.      If you arrange a
“clean-up-day” in the park on Friday, we will join you.

a)      Если бы вы
организовали санитарный день в парке, то мы бы присоединились к вам (сейчас).

b)      Если бы вы
организовали санитарный день в парке, то мы бы присоединились к вам (тогда).

c)      Если  вы
организуете, санитарный день в парке, то мы присоединимся к вам.

2.      If you we had
planted flowers, our school yard would have looked more beautiful.

a)      Если бы мы
посадили цветы, наш школьный двор выглядел бы красивее (тогда).

b)      Если  мы
посадим цветы, наш школьный двор будет выглядеть  красивее.

c)      Если бы мы
посадили цветы, наш школьный двор выглядел бы красивее (сейчас).

КЛЮЧИ:

Задание I.

1.         1) packets   2) pack    3) unpacked   4) packed

2.         1) are used to 2) user 3) use   4) useful 

3.         1) recyclable, recycled 2) recycling 3) recycle

4.        1) environmental 2) environment

5        1) protect 2) protective 3) protection

6.      1) polluted 2) pollute 3) pollution    

7.      1) prohibited 2) prohibition 3) prohibit

Задание II.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

j

h

g

b

d

a

f

e

c

i

Задание III.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

g

i

a

h

j

e

b

d

f

c

Задание IV.

1.      would
live

2.      cleaned

3.      would
tell/would have told

Задание V.

1.       с

2.       a

Progress
Check – 3

V – 1

I.
Find the word with the same or similar meaning.

Example: dull – c)

                a) original        b) fascinating       c) boring

1. to report

   a) to borrow             b) to inform               c) to explain

2. advertisement

   a) commercial          b) review                c) quiz

3.  headline

   a)  article    
      b) 
title            c) conclusion

4. quality

   a) popular           b) original         c) serious

5. handbook

   a) manual           b) guidebook      c) encyclopedia

6. fascinating

   a) gripping           b) brilliant        c) amusing

II.
Complete each sentence with one of the words or phrases below.

     whenever         wisdom                  tabloids                     events                         celebrate                     prove

                     book               broadcast               issue                         suggested

 1. … contain a lot of photographs 
and have a more sensational reporting style.

2. Smoking is bad. Can you … it?

3. Local newspapers give information on different … happening in the
local area.

4. I’d like to … tickets for a group of students to London.

5. Series is a long drama or comedy or documentary that is … in parts,
usually at a certain time of day.

6. The first … of the newspaper “The Daily Courant” was published in London in 1702.

7. … you ask for help, I’ll help you.

8. My uncle … making green tea as it is very good for the health.

9. Mikhail Lomonosov was known as a man of great … .

10. How did you … the turn of the century?

III.  The word in capitals above each of the
following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank
space. Fill each blank in this way.

Example:  MANAGE

               He is the manager of a popular singer.

1. DAY

  … newspapers are published on
every day of the week except Sunday.

2. COMMENT

  Who is your favourite TV … ?

3. COMMUNCATE

  Pamela thinks that the Internet
is the most useful means of … .

4. CULTURE

  I prefer to read articles about
… affairs in our town.

5. PRINT

  I think CD books will be much
more popular with teenagers of my generation than … books.

IV.
Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example: I’ve got a lot of …
(work/ works) to do for the weekend. –

                I’ve got a lot
of  work
to do for the weekend.

1. What  (is/ are) her progress in
English?

2. (Is/ Are) there any news from Andy?

3. Where (is/ are) Granny’s glasses?

4. (Is/ Are) these goods from America?

5. I got a lot of useful (information/ informations).

6. Do you eat much (fruit/ fruits)?

7. I like any kind of (weather/ weathers).

V.
Complete the sentences. Choose the correct variant.

Example:  My mother disapproved of … (to read/ reading)
thrillers. —

                 My mother
disapproved of  reading thrillers.

1. I have never dreamed of (to win/ winning) a competition.

2. My sister always enjoys (to go/ going) for a walk.

3. The angry neighbour told the teenagers to stop (to speak/ speaking)
too loud.

4. Do you think she’ll manage (to pass/ passing) her Maths exam?

5. My mum is always at home. She quitted (to work/ working) last year.

6. The teacher reminded us (to bring/ bringing) some flowers to decorate
the classroom.

7. Linda suggested me (to drink/ drinking) a cup of tea now.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Match the words from the two boxes to make word combinations
  • Maths find the word
  • Match the words with the word combinations number
  • Mathematics word problems and
  • Match the words from the two boxes and write the whole word combinations wooden wall