Match the words and word combinations with their translation

Find these words and word combinations in the text. Match the words with their translations.
1. glimpse of history
2. day off
3. ally
4. Independence Day
5. shake hands
6. Victory day
↓↑

A.
День независимости

B.
союзник

C.
немного истории

D.
обмениваться рукопожатием

E.
День Победы

F.
выходной

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 5 класс FORWARD часть 2 Вербицкая. UNIT 12. A glimpse of history. Номер №2

Решение

Перевод задания
Найдите в тексте эти слова и словосочетания. Сопоставьте слова с их переводами.
1. glimpse of history
2. day off
3. ally
4. Independence Day
5. shake hands
6. Victory day
↓↑

A.
День независимости

B.
союзник

C.
немного истории

D.
обмениваться рукопожатием

E.
День Победы

F.
выходной

 
ОТВЕТ
1 – C, 2 – F, 3 – B, 4 – A, 5 – D, 6 – E.

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,633
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,709
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

11th grade  Unit
2        Test   V-I

1.     
Match words and translate  combinations

1.      Sincerely   
                                        a)to the document

2.      Latest                                                 b)principles

3.      Moral                                                 c)diversity

4.      Cultural                                              d)trends

5.      Reference                                           e)hope

2.     
Use the appropriate words  to complete
the sentences

About,  
at,    by,  in,   on,   to

1.      We
decided to go for a walk _spite _the chilly weather.

2.      They
valued our property _a very big sum _money.

3.      The
cultural diversity _the USA population is evident.

4.      The
police have not found any other reference____those events _victim’s papers.

3. Use the derivatives of
the words

1. Alice said with (amaze) that the letter was addressed to her.

2. That was a (horror ) scene to watch.

3. Walter in ( capable) of making such experiments. He is
not bright enough.

4. Our country lost about
25 million citizens in the four years of (fight).

5. The early sky was a
pale (white ) blue.

4.Choose the right verb
form.

1. Culture is a term
which (is often referred/ often refer)
to literature and art.

2. On reflection Bob
admitted that he ( has visited/ had visited)
Lord Morrison in his castle.

3. The valuable vase (has been estimated/was estimated) at
900dollars the other day.

4. Do you think that
nobody(work/works) on national
holidays? You are mistaken.

5. Mass media sometimes (publish/publishes) the facts which era not
true.

5.Put the
nouns in their plural forms.

1.      We
were surprised to see a lot of old-fashioned (merry-go-round)
in Paris.

2.      Smart
boards are still new (phenomenon) in
certain schools.

3.      We
don’t want to lose all these (species)
of plants and animals.

4.      Jane
loves her (in-law) and visits them at
least once a fortnight.

5.      You
may see (deer) in this park .

11th grade  Unit
2        Test   V-II

1.     
Match words and translate  combinations

1.vagualy                                                       of
a heart

2. shape                                                          recognizable

3. flatly                                                          extent

4.certain                                                         denied

5. hardly                                                         familiar

2.Use the appropriate words 
to complete the sentences

Of,       in,        to,      on

1. I can’t say I approve
of all current trends __ clothes.

2. St Paul’s Cathedral is
a masterpiece ____classical architecture.

3. _____ reflection he
said that he was not allowed to reveal the secret even __us.

4. His constant
reflections___his childhood showed how happy he was then.

3. Use the derivatives of
the words

1.Do you think that they
said something (differ) from what
they (actual) said.

2. Kate visited Richard (day) , sometimes twice a day.

3.The (justice) of the verdict left me (speech). I couldn’t say a word.

4. Another tradition is
to give flowers, (usual) red carnations, to
war veterans and to lay wreaths at the war (memory)s.

4. Use the derivatives of
the words

1.He (is constantly talking /constantly talks) at my
lessons! That’s so annoying.

2. Did you see your
neighbor (talk/to talk) with MR.
Hamilton just now?

3.We (have found/found) the keys to the door at
last!- Where (did you find/ have you found
)them?

4. If he( joins/will join) us in the studio, he (will have/have) to follow our rules.

5. When he arrived at the
theatre, the curtain (had already been raised/
already rose
).

5.Put the
nouns in their plural forms.

1.The bride was holding a
small bunch of (lily of the valley)
in her hands.

2. The (passer-by) didn’t seem to notice the big
parcel lying on the bench.

3. (Forget-me-not) are very small blue flowers
with pointed leaves.

4.( Four-by-four) are cars that have four –wheel
drive.

5. James was the best of
all the(father – in –law) had ever
met.

Keys:

Variant-I

1.      1-E,  
2-d,   3-b,    4-c,   5-a

2.      1-in,
of           2-at, of       3-of    4-to, in

3.       1.amazement,  
2.horrible,   3. Incapable,   4.fighting,   5. whitish

4.      1-is
referred,  2-had visited, 3- was established,  4-works,   5-publish

5.      1-merry-go-rounds,
2-phenomena,  3-species,  4-in-laws,  5-deer

Variant-II

1.        1-a,
2-g,  3-b,  4-d,   5-c

2.        1-in, 
2-of,   3- jn, to,    4-of

3.        1.-different,
actually,  2-dayly,  3-injustice, speechless,   4-usually, memorials

4.        1-is
talking, 2-talk,  3-have found,  did you find,  4-joins, will have,  5-had been
raised

5.        1-lilies-of-thevalley,
2-passers-by,  3-forget-me-nots,   4-four-by-fours,  5-fathers-in-law

Model:
to boil –
кипеть to
teach –
учить,
преподавать

boiler
– котёл
teacher
учитель, преподаватель

1) to print

printer

печатать

5)
to lecture

lecturer

читать
лекции

2)
to defend

defender

защищать

6) to read

reader

читать

3) to write

writer

писать

7)
to transform

transformer

трансформировать

4)
to receive

receiver

получать

8)
to amplify

amplifier

усиливать

            1. Learn the names of the faculties.

1.
The Faculty of Shipbuilding and Ocean Technology – факультет
кораблестроения
и
океанотехники

2.
The Faculty of Marine Engineering and Automation – факультет
корабельной
энергетики
и
автоматики

3.
The Faculty of Designing Marine Devices – факультет
морского
приборостроения

4.
The Faculty of Economics – факультет
экономики

5.
The Faculty of Evening and Distance Education – факультет
вечернего
и
заочного
образования

6.
The
Faculty
of
Natural
Sciences
and
Humanities
– факультет естественнонаучного и
гуманитарного образования

7.
The Faculty of Technical Secondary Education (College) –
среднетехнический
факультет
(колледж)

8.
The Faculty of Contract Education – внебюджетный
факультет

9.
The Faculty of Special Purpose Contract Education – факультет
целевой
контрактной
подготовки
специалистов

            1. Compare English and Russian words.

final
a

(ср.:
финальный) последний

experiment
n

(ср.:
эксперимент) опыт

equip
v

(ср.:
экипировать) оборудовать

class
n

(ср.:
класс) практическое занятие

combine
v

(ср.:
комбинировать) сочетать

department
n

(ср.:
департамент) отделение, кафедра

fundamentals
n

(ср.:
фундаментальный) основы, основные
предметы

function
v

(ср.:
функционировать) действовать

industrial
a

(ср.:
индустриальный) промышленный

vary
v

(ср.:
варьировать) менять, разнообразить

            1. Learn the words and word combinations.

also
adv

также

appear
v

появляться

various
a

различный

divide
v

делить

enter
v
(the University)

поступать
(в университет)

famous
a

знаменитый

field
n

отрасль, область
(знания)

general
a

общий

outstanding
a

выдающийся

research
n

исследование

to
pass examinations (exams)

сдать, выдержать
экзамены

scientist
n

ученый

take
v
(took, taken)

брать

to
take exams

сдавать,
держать экзамены

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

OBRAZOVALKA.COM

OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .

  • Наша доска вопросов и ответов в первую очередь ориентирована на школьников и студентов из России и стран СНГ, а также носителей русского языка в других странах.
  • Для посетителей из стран СНГ есть возможно задать вопросы по таким предметам как Украинский язык, Белорусский язык, Казакхский язык, Узбекский язык, Кыргызский язык.
  • На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.


    Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Match the words and word combinations with their definitions ответы
  • Match the words and word combinations with their definitions there is one extra sentence
  • Match the words and word combinations with their definitions or synonyms mass media
  • Match the words and word combinations with their definitions a shop assistant
  • Match the words and word combinations with their definition there is one extra sentence