Match the word to form phrases rough

Vocabulary

Упражнение 1, с. 44

1. Match the words to form phrases. — Сопоставьте слова, чтобы сформировать фразы.

1 D global warming — глобальное потепление

2 C homeless people — бездомные

3 F endangered animals — исчезающие животные

4 G running water — проточная вода

5 B medical supplies — медикаменты

6 A forest fires — лесные пожары

7 E natural disaster — стихийное бедствие

Упражнение 2, с. 44

2. Use the phrases from Ex. 1 to complete the sentences. — Используйте фразы из упр. 1 для завершения предложений.

1 It makes me sad when I see homeless people on the streets.
Мне становится грустно, когда я вижу бездомных на улицах.

2 The United States sent food and medical supplies to the earthquake survivors in Haiti.
Соединённые Штаты направили продовольствие и медикаменты пострадавшим от землетрясения на Гаити.

3 Some countries lose lots of trees every summer because of forest fires.
Некоторые страны каждое лето теряют много деревьев из-за лесных пожаров.

4 After the earthquake people lived in tents and didn’t have any running water.
После землетрясения люди жили в палатках и не имели водопровода.

5 A hurricane is a very destructive natural disaster.
Ураган — это очень разрушительное стихийное бедствие.

6 Temperatures around the world are changing because of global warming.
Температура во всём мире меняется из-за глобального потепления.

7 Pandas and loggerhead turtles are endangered animals.
Панды и головастые черепахи — вымирающие животные.

Упражнение 3, с. 44  

3. Choose the correct word. — Выберите правильное слово.

1 There is a drought because it hasn’t rained for months.
Там засуха, потому что уже несколько месяцев не было дождя.

2 After the earthquake there were some aftershocks.
После землетрясения произошло несколько подземных толчков.

3 When the tsunami hit land, it washed lots of houses away.
Когда цунами обрушилось на землю, оно смыло множество домов.

4 The disaster affected thousands of people.
Катастрофа затронула тысячи людей.

5 The island suffers from power cuts every time there is bad weather.
Остров страдает от перебоев с электричеством каждый раз, когда наступает плохая погода.

6 The rescue teams were able to save many people from the rubble.
Спасателям удалось спасти многих людей из-под завалов.

Grammar

Упражнение 4, с. 44

4. Write the past participles of these verbs. — Напишите причастия прошедшего времени этих глаголов.

1 see — seen видеть

2 buy — bought купить

3 give — given дать

4 arrive — arrived приехать 

5 say — said сказать

6 tell — told рассказать

7 cause — caused вызвать

8 feel — felt почувствовать

9 destroy — destroyed уничтожить

10 save — saved спасти

11 go — gone идти 

12 find — found найти

13 be — been быть

14 have — had иметь

15 eat — eaten съесть 

16 lose — lost потерять

17 offer — offered предложить 

18 take — taken взять

19 work — worked работать 

20 visit — visited посетить

Упражнение 5, с. 44  

5. Сomplete the sentences with the present perfect form of the verbs in brackets. — Завершите предложения настоящей совершенной формой глаголов в скобках.

1 A: Have you seen Jack at all today?
B: Yes, he left about ten minutes ago.
А: Вы видели Джекa вообще сегодня?
Б: Да, он ушёл минут десять назад.

2 A: When was the last time there was an earthquake in the city?
B: There hasn’t been one since 1990.
А: Когда в последний раз в городе было землетрясение?
Б: Такого не было с 1990 года.

3 A: John hasn’t packed his suitcase yet.
B: He should hurry up. His flight is leaving soon.
A: Джон ещё не собрал свой чемодан.
Б: Ему следует поторопиться. Его самолёт скоро вылетает.

4 A: Jane has spent all summer at an eco-camp.
B: That’s nice. I hope she’s having fun.
A: Джейн провела всё лето в эко-лагере.
Б: Это хорошо. Надеюсь, ей было весело.

5 A: We have never experienced an earthquake.
B: I have. It’s very frightening.
A: Мы никогда не испытывали землетрясения.
Б: Да. Это очень страшно.

6 A: Lisa has lived in Haiti since 1999.
B: I know. I haven’t seen her since she moved.
A: Лиза живёт на Гаити с 1999 года.
Б: Я знаю. Я не видел её с тех пор, как она переехала.

7 A: Have they rescued any trapped people yet?
B: Yes, they have saved six people so far.
А: Они уже спасли кого-нибудь из попавших в заточение людей?
Б: Да, до сих пор они спасли шесть человек.

8 A: Have you ever volunteered for a charity?
B: No, but I’d like to.
А: Вы когда-нибудь добровольно занимались благотворительностью?
Б: Нет, но мне бы хотелось.

← Предыдущее     Следующее →

Рабочая тетрадь. Starlight. 6 класс. Workbook.

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 6 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Английский язык. 6 класс

: Fill in: high, cherish, rough, travel, tight, grab, package, exchang перевод - : Fill in: high, cherish, rough, travel, tight, grab, package, exchang русский как сказать

  • Текст
  • Веб-страница

: Fill in: high, cherish, rough, travel, tight, grab, package, exchange, business, intriguing. Make sentences based on the text, using the phrases.

Ответ:

1. exchange programme
2. on a(n) high note
3. tight budget
4. package deal
5. business reports1. rough seas
2. travel experience
3. grab my attention
4. to cherish memories
5. intriguing opportunity

0/5000

Результаты (русский) 1: [копия]

Скопировано!

: Введите: высокий, cherish, грубый, путешествия, плотный, схватить, пакет, Обмен, Бизнес, интригующим. Сделайте предложения на основе текста, используя фразы.ОТВЕТ: 1. Обмен программы2. на высокой ноте a(n)3. жесткий бюджет4. пакет5. Бизнес reports1. неспокойного моря2. опыт путешествий3. захватить мое внимание4. чтобы лелеять воспоминания5. интригующая возможность

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 2:[копия]

Скопировано!

: Заполните: высокий, лелеять, грубый, путешествия, плотный, захват, пакет, обмен валюты, бизнес, интригующим. Сделайте предложения , основанные на тексте, используя фразы.

Ответ:

1. Программа обмена
2. на (п) высокой ноте
3. жесткий бюджет
4. пакет услуг на
5. бизнес reports1. бурном море
2. опыт путешествия
3. захватить мое внимание
4. лелеять воспоминания
5. интригующая возможность

переводится, пожалуйста, подождите..

Другие языки

  • English
  • Français
  • Deutsch
  • 中文(简体)
  • 中文(繁体)
  • 日本語
  • 한국어
  • Español
  • Português
  • Русский
  • Italiano
  • Nederlands
  • Ελληνικά
  • العربية
  • Polski
  • Català
  • ภาษาไทย
  • Svenska
  • Dansk
  • Suomi
  • Indonesia
  • Tiếng Việt
  • Melayu
  • Norsk
  • Čeština
  • فارسی

Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, амхарский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, бирманский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, гавайский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, киргизский, китайский, китайский традиционный, корейский, корсиканский, креольский (Гаити), курманджи, кхмерский, кхоса, лаосский, латинский, латышский, литовский, люксембургский, македонский, малагасийский, малайский, малаялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непальский, нидерландский, норвежский, ория, панджаби, персидский, польский, португальский, пушту, руанда, румынский, русский, самоанский, себуанский, сербский, сесото, сингальский, синдхи, словацкий, словенский, сомалийский, суахили, суданский, таджикский, тайский, тамильский, татарский, телугу, турецкий, туркменский, узбекский, уйгурский, украинский, урду, филиппинский, финский, французский, фризский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, шона, шотландский (гэльский), эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.

  • Мой папа шофёр, он везёт людей, моя мама
  • The weather’s been wonderful since yeste
  • Xeroformii subtilissimi
  • я давно не видела профессора Копперфильд
  • сахар
  • area. quite a nice quite nice quite
  • Flexura coli dextra
  • Do you like parties
  • у меня есть муж
  • how do you passed
  • Земля движется вокруг солнца.
  • In my opinion the family is the most imp
  • Thanks, how nice of you to think of me!
  • Гарненькас
  • Гарненько
  • Stay updated on our new tours, special p
  • Кто купил тебе эти туфли?
  • Гарненькас
  • Insensitive
  • саяжай
  • футбол
  • Daß die Mutter es vollbrachte, Geld für
  • люди недоброжелательные
  • Гарно

Spotlight 7 Test 1A (Module 1) + KEY to test — цитаты Теста № 1 A с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса общеобразовательных организаций. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др./ М.: Просвещение, 2016.

Vocabulary

 A Match the words/phrases to their definition.

1 ID ……….. E identification

2 computer games ……….. F fun activities on the computer

3 beach volleyball ……….. В a sport

4 surf the Net ……….. A look for information on the computer

5 alarm system ……….. C a machine that signals danger

В Match the words to form phrases.

6 install …….. E an alarm

7 high-quality …….. D lifestyle

8 high rate of …….. В unemployment

9 feeling …….. C isolated

10 beautiful …….. A landscapes

C Complete the sentences with the correct word.

11 We went for a walk in the country, because we needed some ………………. and quiet. (• peace)

12 She spent the day in London, but found the streets very ……………… (• crowded)

13 In the country you usually meet friendly and people. (• helpful)

14 My father hates driving in ………………… traffic. (• heavy)

15 I love living in the city, but I don’t like the high …………… of living. (• cost)

 D Fill in the correct preposition.

16 If a burglar breaks into your house, always hand………..your valuables. (• over)

17 I ran ……….. an old friend at the supermarket yesterday. (• into)

18 We ran out ……….. milk, so can you buy some when you’re at the supermarket? (• of)

19 My brother and his friends hang………….at the shopping centre on Saturdays. (• out)

20 I saw two policemen running ……………. a robber. (• after)

Grammar

 E Put the verbs in brackets into the Present Simple or the Present Continuous.

21 We ………………..(feed) the chickens every morning at 6:30. (feed)

22 He…………..(think) of changing his job. (is thinking)

23 I really have to go now. My plane …………….. (leave) at 10:30. (leaves/is leaving)

24 We …………………(go) to the cinema tomorrow afternoon. Would you like to come with us? (are going)

25 I………….(study) in my bedroom at the moment, but I can join you in the park later. (am studying)

26 Hurry up! The play………………….. (start) in ten minutes. (starts)

27 He………………….(leave) early in the morning every Friday. (leaves)

28 I ……………………(cook) dinner this evening, so please don’t be late. (am cooking)

29 She……………..(visit) her grandmother every Sunday afternoon. (visits)

30 He ………………..(write) a book about the high cost of living. (is writing)

 F Use the prompts to give the correct advice, using either should or shouldn’t.

31 A: I lost my red pen. B: (keep/pencil case) You should keep it in your pencil case.

32 A: I feel really sick. B: (play/outside). You shouldn’t play outside.

33 A: I’ve got a toothache. B: (see/dentist) ………… You should see a dentist.

34 A: I’m very worried about my exams! B: (worry so much) …………….. You shouldn’t worry so much.

35 A: I broke my brother’s new camera. B: (tell/tonight)……………….. You should tell him tonight

Everyday English

 G Choose the correct response.

36 I’m always late for school! ….. F Why don’t you buy an alarm clock?

37 My Grandpa doesn’t like living on his own. … В Why doesn’t he get a dog?

38 I’ve got a splitting headache. … A I think you should take a painkiller.

39 I’m getting a bit homesick. … D Why don’t you go home?

40 I’m worried about crime in my area …… C How about joining Neighbourhood Watch?

Reading

 H Read the text and mark the sentences T (true) or F (false).

 Safety on the School Bus
Every year, children are injured because they have not learned a few basic rules about school bus safety. Many people believe that children are most often hurt while they are on the school bus. However, this is not true. Most accidents take place when the child is outside the bus, not inside. Of course, some injuries occur because of crashes, but most of them happen when children are in the blind spots around the bus; they occur when the children are hidden from the driver’s view.
 To avoid accidents, children should learn to obey a few simple rules. Firstly, they should always keep a safe distance between themselves and the tyres or the rear of the bus. Secondly, in cases where children need to cross the road when they get off the bus, they should walk at least three metres in front of the bus and then wait for the driver to signal to them that it is safe to cross to the other side of the roadway. In addition, when waiting for their bus to arrive, children should stand well away from the road. Finally, they should never try to get on or off the bus until it has come to a complete stop and the driver has opened the doors.

41 Most accidents happen after the child has got on the bus. F

42 Some children are hurt when their bus hits another vehicle. T

43 All buses have blind spots. T

44 Some children hide from the driver and then get injured. F

45 Children should never go too near the back of the bus. T

46 Children should cross 3 metres behind the bus when they get off. F

47 Before they cross the road, they should look at the bus driver. T

48 Children must wait a certain distance from the edge of the road. T

49 Children shouldn’t try to board a bus until it has stopped moving. T

50 They must wait for the driver to tell them it is OK to get on the bus. F

Listening

 I Listen to two friends talking about safety in the home and complete the gaps.

Safety in the Home

  • At night, keep your mobile phone beside your 51) …bed…. (And make sure it’s switched on!)
  • In your 52)….garden….., there should be dusk-to-dawn outside lights, 2.5 metres 53)….high….or more.
  • If a 54) ….stranger…. comes to your door, always ask for ID.
  • Remember, if you’re not 55) ….sure…… don’t let them in!

Вы смотрели: Spotlight 7 Test 1A (Module 1) + KEY to test — цитаты Теста № 1 A с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса общеобразовательных организаций. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др. Вернуться на страницу «Английский язык 6-9 классы».

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Match the synonyms to the word pretty
  • Match the word and the descriptions
  • Match the word to form jobs
  • Match the sound of the letter with the sound of the word
  • Match the word and the description перевод