10000+ результатов для ‘match the pairs’
Colours. Match the pairs
Викторина
от Carcadoo
match the pairs. A
Совпадающие пары
от Anya23
Match the pairs
Совпадающие пары
от Useyourname0704
match the pairs
Совпадающие пары
от Zbp32760
Match the pairs
Совпадающие пары
от Alfia64
Match the pairs
Совпадающие пары
от Misterolus
Match the pairs
Совпадающие пары
от Maripo
MATCH THE PAIRS
Совпадающие пары
от Fernandezdehere
match the pairs adjectives
Совпадающие пары
от Mkurkova1
Match the pairs
Совпадающие пары
от Tipetrenko
Начальная школа / начальная
Средняя школа
English
Solutions Elementary
Match the pairs!
Совпадающие пары
от Shalinaelena
Match the pairs
Сопоставить
от Alyonaigorevna
match the pairs
Сопоставить
от Mycambridgeplan
Copy of Match the pairs
Найди пару
от Misterolus
Match the pairs
Сопоставить
от Daryaperevazhu
match the pairs. A
Угадай буквы
от Anya23
Match the pairs
Сопоставить
от Sahabzon
match the pairs. A
Угадай буквы
от Anya23
Match the pairs
Анаграмма
от Supermusja
3-5
ESL
Match the pairs
Сопоставить
от Dreamlangue22
Match Brown bear pairs
Совпадающие пары
от Chernikova2
Kids box 1
Opposites (adjectives) match the pairs
Сопоставить
от Miluoki2007
of match the pairs. A
Случайное колесо
от Anya23
ML Upper Unit 4 Match the pairs
Совпадающие пары
от Whitechapel64
Spotlight 4 Irregular Verbs Match Pairs
Совпадающие пары
от Justy
Spotlight 4
Match the pairs of opposites of adjectives
Совпадающие пары
от Slivanovae
6-13
11-16
Go getter 4
Family Vocabulary — match the pairs (Unit 5)
Совпадающие пары
от Belankahelen
Friends 1
match pairs
Совпадающие пары
от Kristina356
Match pairs
Совпадающие пары
от Bestteacherever
Match the pairs to make sentences.
Сопоставить
от Zhanna18
6 класс
Средняя школа
English
Starlight 6
Match Pairs
Совпадающие пары
от Useyourname0704
Match pairs
Совпадающие пары
от Katerinaprudche
Match the pairs of irregular verbs
Совпадающие пары
от Fcea20
Match pairs
Сопоставить
от Mkurkova1
match pairs
Сопоставить
от Mycambridgeplan
Match pairs
Сопоставить
от Nicolemilaeva
Match pairs and letters
Сопоставить
от Iryna6
10-3 Match the pairs (words and pictures)
Совпадающие пары
от Lubsasky
Начальная школа / начальная
English
Unit 1 after school match pairs
Совпадающие пары
от Veenera22
Activities
After school
English
English Plus Starter
English Plus starter Unit 1
Hobbies
To be into
Clothes the smartest giant in town match pairs
Совпадающие пары
от Lubsasky
Дошкольник
English
Match the pairs of synonymous phrases. Unit 1 Reading
Сопоставить
от Dudkinalelya
Match pairs daily routines
Совпадающие пары
от Alexotlnal
match and find pairs
Совпадающие пары
от Nicolemilaeva
Actions match pairs
Совпадающие пары
от Koshkamew
Match pairs (reported speech)
Совпадающие пары
от Ggulanyan
Easy Steps 1 _ SB _ p.49 MATCH PAIRS
Найди пару
от Ozolmar12
Idioms Match Pairs
Совпадающие пары
от Anastacia100792
«Are you a healthy kid?» Match the pairs
Сопоставить
от Kathm96
6 класс
Средняя школа
English
Кузовлев
Body parts pairs
Совпадающие пары
от Erutsop
pre-school
body parts
Match pairs of the words/phrases from the text with their Russian equivalents.
Совпадающие пары
от Anyabureeva8
7-й класс
English
spot4 7a at the zoo pairs
Совпадающие пары
от Kvashina
Spotlight 4
Fun for movers (find the pairs)
Совпадающие пары
от Oparfyonova75
Fun for Movers
INTER Unit 5.2 MATCH THE PAIRS OF VERBS WITH THE SITUATIONS
Сопоставить
от Ovshaneva
English
SpeakOut
match pairs BE 3 senses
Совпадающие пары
от Richie
MATCH PAIRS PLURAL School things
Совпадающие пары
от Pollymitus
DC1 Unit 5 match pairs
Совпадающие пары
от Dariasar
Match pairs Everyday activities (Kate)
Совпадающие пары
от Susekovata
Stop Machine (Match 20 pairs)
Совпадающие пары
от Greg27
Find the Pairs
Совпадающие пары
от Mkurkova1
Find the pairs
Совпадающие пары
от Miraclestudio
1 Alex said that he had studied music for five years.
2 She said she knew the answer.
3 Sandra said that she felt ill.
4 The police officer asked me what my name was.
5 Ryan said he had bought the tickets.
6 She asked if I had spoken French.
7 Will said that they could help him.
8 Sara asked if he had finished.
9 They asked me to come back later.
10 She said that she had been to Shanghai.
11 She told me not to speak in the library.
12 Mark said that he was going into town.
13 The weather forecast said it would rain on Tuesday.
14 She asked me where my sister was.
15 He told her that he loved her.
16 The teacher asked Amy if she was over eighteen.
17.если Past Simple в прямой речи-Past Perfect в косвенной
Если Present Simple в прямой-Past Simple в косвенной -некорректно задан вопрос или не хватает вариантов ответа
1. b
2. a
3. b
4. a
5. c
6. a
7. a
8. a
9. b
10. b
<span>Mom, how beautiful you are today! Mom, what a nice hairdo you ahve got!</span><span>Mom, what a tasty meal you have cooked!</span>
The most
the friendliest
the most exciting
older
bigger
the best
1) Mrs. Wiggins asked James if he heard what his Grandpa had said. — Миссис Виггинс спросила Джеймся, слышал ли он, что сказал дедушка.
2) My father wanted to know if I would tell him the truth. — Мой отец хотел знать, скажу ли я ему правду.
3) She asked if she could help. — Она спросила, может ли она помочь.
4) The teacher asked us if we understood. — Учитель спросила нас, поняли ли мы.
5) Olaf asked the girls where they were going for their holidays. — Олаф спросил девочек, куда они собираются на свои каникулы.
6) My father asked me when I would get back. — Мой отец спросил, когда я вернусь.
7) Andrew asked a shop-keeeper how much that bicycle was. — Андрей спросил продавца, сколько стоит этот велосипед.
The man asked when his watch would be repaired. — Мужчина спросил, когда его часы будут отремонтированы.
Перевод задания
Сопоставьте слова в столбцах A и B, чтобы получились фразы. В парах обсудите, что опасно / безопасно делать в вашей стране.
A
1. носить
2. идти прямо
3. смотреть
4. бегать на
5. говорить с
6. идти дальше
7. высунуться из
↓↑
B
A. окно
B. тротуар
C. водитель
D. дорога
E. оба направления
F. через дорогу
G. ремень безопасности
Пристегиваться ремнем безопасности безопасно.
ОТВЕТ
1 – G, 2 – F, 3 – E, 4 – D, 5 – C, 6 – B, 7 – A.
1. wear a seat belt
2. walk straight across the road
3. look both ways
4. run onto the road
5. talk to the driver
6. walk on the pavement
7. lean out of the window
1. It’s safe to wear a seat belt.
2. It’s dangerous to walk straight across the road.
3. It’s safe to look both ways.
4. It’s dangerous to run onto the road.
5. It’s dangerous to talk to the driver.
6. It’s safe to walk on the pavement.
7. It’s dangerous to lean out of the window.
Перевод ответа
1 – G, 2 – F, 3 – E, 4 – D, 5 – C, 6 – B, 7 – A.
1. пристегивать ремень безопасности
2. идите прямо через дорогу
3. смотреть в обе стороны
4. бегать на дорогу
5. говорить с водителем
6. ходить по тротуару
7. высовываться из окна
1. Пристегиваться ремнем безопасности безопасно.
2. Опасно сразу переходить дорогу.
3. Безопасно смотреть в обе стороны.
4. Выбегать на дорогу опасно.
5. С водителем разговаривать опасно.
6. По тротуару ходить безопасно.
7. Высовываться из окна опасно.
locate
(v.) suggest (v.) motion (n.)
catastrophe (n.)
occur
(v.) pinpoint (v.) strain (n.)
instrument (n.)
advance
(v.) explore (v.) spot (n.)
movement (n)
accumulate
(v.) increase (v.) calamity (n.)
pressure (n.)
discern
(v.) produce (v.) tool (n.)
place (n.)
generate
(v.) notice (v.)
probe
(v.) happen (v.)
6.1.11. Complete the text with the words from the box:
surface |
Joel
Achenbach. The Next Big One – Earthquake Technology // National
Geographic
magazine.
April 2006
It’s
been a hundred years since the last big one in California, the 1906
San Francisco earthquake, which helped give birth to modern
earthquake science.
When
the fires died down and San Francisco started to rebuild, Lawson and
a team of colleagues set out to solve the mystery of the Great
Earthquake. In the course of the investigation, a scientist named
Harry Fielding Reid figured out why earthquakes ________. Reid
studied all the reports of ground motion, of roads and fence lines
offset by the fault, and came up with the key concept of «________
rebound.» The _________ of the Earth isn’t perfectly stiff. It
bends. Land at some distance from a locked fault will slowly stretch
in opposite directions, but the fault itself will remain locked,
under increasing ___________. Finally the _______ breaks, and the
land ___________ back violently, releasing ___________ strain. An
earthquake, says Bill Ellsworth of the U.S. Geological Survey in
Menlo Park, California, is «a relaxation process» – from
the standpoint of the planet at least.
A
century later, we have a highly successful theory, called ________
tectonics, that explains why 1906-type earthquakes happen – along
with why continents ____________ , mountains rise, and volcanoes
line the Pacific Rim. Plate tectonics may be one of the signature
triumphs of the human mind, geology’s answer to biology’s theory of
evolution. And yet scientists still can’t say when an earthquake
will happen. They can’t even come close.
Are
there clear patterns, rules, and ___________ in earthquakes, or are
they inherently random and chaotic? Maybe, as Berkeley seismologist
Robert Nadeau says, «A lot of the randomness is just lack of
knowledge.» Yet at the moment, earthquake ____________ remains
a matter of myth, of fabulations in which birds and snakes and fish
and bunny rabbits somehow sniff out the coming calamity. What
scientists can do right now is make good maps of fault _______ and
figure out which ones are probably due for a _________ . And they
can make forecasts. A forecast might say that, over a certain number
of years, there’s a certain likelihood of a certain magnitude
earthquake in a given spot. And that you should bolt your house to
its foundation and lash the water heater to the wall.
Kerry
Sieh believes science can help break the cycle of calamity. Sieh, a
Caltech earthquake geologist, is convinced there’s a way to read the
messages in the ________, to heed the warnings encoded in their
trembling. He knows firsthand how much could be gained if we could
pinpoint the most dangerous faults and know when they are due to
rupture.
Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
19.03.201542.98 Mб454English_File_3e_-_Int_SB.pdf