Match the word combinations with their translations 1 to save lives

Учебное
пособие по  учебной дисциплине «Английский язык» разработана на основе
Федерального  государственного образовательного стандарта по специальностям
среднего профессионального образования 34.02.01 Сестринское дело, 31.02.01
Лечебное дело, 31.02.03 Лабораторная диагностика, 33.02.01 Фармация

Разработчик:

Сотникова Е.В.,
преподаватель первой квалификационной категории

Содержание

Пояснительная записка…………………………………………………………………….4

TOPIC 1. BRUISE…………………………………………………………………………….6

TOPIC 2. BLEEDING……………………………………………………………………….7

TOPIC 3. FRACTURES…………………………………………………………………….8

TOPIC 4.FAINTING.SUNSTROKE………………………………………………….10

TOPIC 5. A CASE OF POISONING………………………………………………….11

TOPIC 6. WOUNDS………………………………………………………………………..12

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ОБОБЩЕНИЯ ЛЕКСИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА ПО ТЕМАМ РАЗДЕЛА
«FIRST AID»…………………………………………………..15

Список используемой литературы…………………………………………………..17

Пояснительная записка

     Данное учебное пособие
предназначено для студентов медицинских колледжей, продолжающих изучение
английского языка. В основе пособия лежит принцип коммуникативной
направленности и положения современной методики.

     Пособие помогает решать
следующие задачи: 1) расширять словарный запас, развивать речевые навыки и
умения в основных видах речевой деятельности в пределах изучаемой тематики и на
лексико-грамматическом материале типичном для медицинской литературы; 2)
активизировать познавательные и коммуникативные ресурсы личности; 3)
формировать у студентов умения использовать английский язык как средство
профессионального общения, получения информации и самообразования.

    Тематика текстового материала
соответствует требованиям программы и обусловлена уровнем профессиональной
подготовки специалиста. Пособие включает занятия по разделу «первая
помощь»

     Структурной единицей
учебного пособия является занятие, включающее текст по определенной теме и
упражнениями к нему. Каждый текст включает основной лексико-грамматический
материал и предназначен для развития умений всех видов чтения. Рекомендуется
использовать тексты преимущественно для самостоятельной работы студентов дома.
Контроль осуществляется на занятии.

     К каждому тексту разработан
комплекс упражнений. Предтекстовые и послетекстовые упражнения  предназначены
для введения, закрепления, автоматизации лексико-грамматического материала, для
формирования соответствующих навыков и развития речевых умений. Предлагаемые
упражнения стимулируют интеллектуальную активность, способствуют развитию
понимания, активно подключают мыслительные операции (анализ, синтез, сравнение,
обобщение, классификация), включают в работу визуальную и вербальную память,
поддерживают интерес и работоспособность, стимулируют процесс личностного
роста. Творческий характер упражнений превращает учебную деятельность по
изучению материала занятия  в личностно значимый процесс, создавая условия для формирования
стойкой мотивации изучения английского языка.  Пословицы, фразеологические
выражения, стихотворные формы придают упражнениям высокую смысловую нагрузку и
вызывают интерес студентов к изучаемому материалу.

     Система контроля реализуется
в виде текущего контроля на каждом занятии. Объектами контроля являются уровень
сформированности лексико-грамматических навыков и речевых умений в основных
видах речевой деятельности.

     Данное учебное пособие
позволяет преподавателю организовывать интенсивную, самостоятельную и
творческую деятельность студентов, направленную на решение  конкретных
познавательных, профессионально важных проблем, побуждающих их к поиску и
открытию новых знаний. Пособие реализует принципы  личностно-ориентированного
подхода в обучении с целью повышения качества подготовки специалиста в рамках
изучения дисциплины  «Английский язык».

   В результате изучения теоретического материала по темам
данного раздела вы должны

  знать:

§ 
лексический
минимум, необходимый для чтения и перевода профессионально ориентированных
текстов о способах оказания первой доврачебной помощи в разных ситуациях;  

§ 
лексический
минимум, необходимый для устного высказывания о.мерах первой помощи при
кровотечении, переломе, ушибе, обмороке, солнечном ударе и отравлении.

уметь:

  • применять знания изученного лексико-грамматического
    материала
    для чтения и перевода иноязычных профессионально
    ориентированных
    текстов по темам раздела;
  • извлекать
    необходимые сведения из иноязычных источников информации, используя
    изученный лексико-грамматический материал;  

§ 
употреблять изученный лексический минимум  в устном высказывании о мерах первой помощи при
кровотечении, переломе, ушибе, обмороке, солнечном ударе и отравлении.

ЦЕЛИ:

Образовательные:

1.     
Знакомство с лексическим минимумом, необходимым для чтения и
перевода профессионально-ориентированных текстов;

2.     
Активизация лексического материала по теме;

3.     
Изучение грамматических правил и употреблениеих в устной и
письменной речи;

4.     
Формирование умения языковой догадки;

5.     
Развитие умения самостоятельно добывать и обрабатывать
информацию;

6.     
Развитие внимания, памяти, культуры мышления.

Воспитательные:

1.     
Продолжить формирование чувства ответственности, милосердия и
участия;

2.     
Показать значимость знаний, умений, навыков, получаемых в
результате обучения;

3.     
Продолжить формирование уважения к людям, труду и трудовой
деятельности;

Развивающие:

1.     
Продолжить формирование положительных мотивов при изучении
английского языка;

2.     
Научить планировать свою деятельность, осуществлять самоконтроль
при выполнении упражнений, перевода текстов;

3.     
Научить выделять главные мысли в тексте;

4.     
Научить грамотно и логично выражать свои мысли на иностранном и
родном языках.

TOPIC 1. BRUISE

1. Study the words

  1. to give the first aid – оказывать первую помощь
  2. to save lives – спасать жизни
  3. an injured person – пострадавший человек
  4. an accident – несчастный случай
  5. to act without panic – действовать без паники
  6. calm – спокойный

2. Answer the questions using the using the words

  1. What must everybody know?
  2. Why is the first aid very important?
  3. What kind of help is it?
  4. How must you act when you give the first aid?

3. Read the text “Bruise”

Bruise

   There are many cases when you fall and get a bruise. The bruised
place looks red and swollen at first. If the bruise hurts you should take some
cloth, wet it in cold water and put it on the bruise. It will relieve the pain.
If there is a scratch you should put iodine on it. If the bruise is very bad
you must consult a doctor.

4. Find English equivalents

  1. получить ушиб
  2. выглядеть
    опухшим
  3. болеть
  4. намочить ткань
    в воде
  5. уменьшить боль
  6. царапина
  7. помазать йодом
  8. сильный ушиб

5.Continue the sentences

  1. If you fall on the knee …
  2. The bruised place looks …
  3. If there is a scratch you should …
  4. If the bruise hurts very much you should …
  5. If the bruise is very bad you should …

6. Give your advice

  1. The boy has fallen. His knee hurts very much. I think he
    should …
  2. I have a scratch. I think you should …
  3. The sportsman has a very bad bruise. I think he must …

7. Roleplay the dialogue

Patient:Добрый день.

Doctor:Добрый день. Что вас беспокоит?

P:У меня ушиб.

D:Позвольте мне осмотреть. Ушиб красный и опухший. Он болит?

P:Да. Что мне следует делать, чтобы уменьшить боль?

D:Возьмите ткань, смочите в холодной воде и прикладывайте на
ушиб. Вы можете также нанести мазь на ушиб.

P:Спасибо за помощь.

D:Выздоравливайте.

TOPIC 2. BLEEDING

1. Study the words

  1. bleeding – кровотечение
  2. scarlet – алый
  3. bandage a wound – перевязывать рану
  4. raise the limbs – приподнимать конечности
  5. blood transfusion – переливание крови

2. Match the parts of the sentences and write down the text

Many people

the bleeding as soon as possible.

They may

you should raise the limbs.

You should know that when the blood flows from the artery

get into different accidents.

When the blood flows from the vein

put clean cloth over the wound and bandage it tightly.

You should stop

it is scarlet.

The simple method is to

you should put a cold compress on it.

If the bleeding is from an arm or leg

make blood transfusions.

If a person has nosebleed

have bleeding and need the first aid.

In severe cases doctors

it is dark red.

3.Make up
the word combinations

  1. scarlet
  2. blood
  3. raise
  4. have
  5. get into
  6. stop
  7. bandage
  8. put
  9. need
  10. severe
    • a wound
    • a compress
    • blood
    • the first
      aid
    • the limbs
    • cases
    • the
      bleeding
    • a nosebleed
    • an accident
    • transfusions

4. Answer the questions

  1. What blood flows from the artery and the vein?
  2. What must you do to stop bleeding?
  3. What should you do if a person has nosebleed (bleeding from the
    limbs)?
  4. When do the doctors make blood transfusions?

TOPIC 3. FRACTURES

1.Match the words and their translation

1.injury

2.tenderness

3.prevent

4.limb

5.joint

6.wound

a.рана

b.конечность

c.повреждение, травма

d.сустав

e.болезненность

f.предотвращать

2.Study the new words.

1.     
fracture (break) — перелом

2.      splint
шина

3.      stiff
жесткий,
крепкий

4.      bind
привязывать

5.      compound
fracture –
осложнённый перелом

6.      sterile
gauze –
стерильная
марля

7.     
pierce – протыкать,
прокалывать

3.Translate the text about fracture.

   Fracture or a break in the bone can result from any injury. There
is a pain, swelling and tenderness and there may be a deformity. The injured
part should be prevented from moving. Usually, an X-ray is necessary to confirm
whether there is a fracture or not. The injured part can be immobilized with a
splint. A splint can be ready-made or improvised from any stiff material
(stick, ruler, magazine and so on). The splint should be wider than the limb
being splinted, and long enough to prevent movements of the joints near the
fracture. Bind the splint in place above and below the fracture. If the person
has a compound fracture you must take some sterile gauze, put it over the wound
and take the patient to the hospital immediately. A compound fracture is more
serious, in which broken bone has pierced the skin.

4.Answer the questions

1.     
What is fracture?

2.      How
can fracture result?

3.      What
is there in fracture?

4.     
What fracture is more serious? Why?

5.Complete the sentences.

1.     
Immobilize … … … with a …

2.      Use
a … … splint or made from any … …

3.     
movements of the joints near the fracture.

4.     
the splint in place above and below the fracture.

5.      In
a case of a compound fracture, take some … … and put it over the …

6.     
Take the patient to the …

6.Translate into English

1.     
У пациента осложнённый перелом.

2.     
Вы
должны сделать рентген, чтобы подтвердить есть перелом или нет.

3.     
Фельдшер
уже привязал шину к конечности пострадавшего человека.

4.     
Вы
положили стерильную марлю на рану?

5.     
Мужчина
сломал ногу в результате несчастного случая.

6.      
Вы
уже отвезли пациента с переломом в больницу?

7.Speak English

1.     
Перелом
кости может произойти в результате какого-либо повреждения.

2.     
Существует
боль, опухоль и болезненность.

3.     
При
открытом переломе сломанная кость прокалывает кожу.

4.     
Обеспечьте
неподвижность поврежденной части при помощи шины.

5.     
 Не
допускайте движения поврежденной части.

6.     
Привяжите
шину в местах выше и ниже перелома.

7.     
В
случае открытого перелома, возьмите стерильную марлю и положите на рану.

8.     
Отвезите
пациента в больницу.

TOPIC 4.FAINTING.SUNSTROKE

1. Read the text and guess the meaning of the underlined words

   The cause of fainting may be different: strong emotion,
want of food, fatigue or pain. In fainting the person loses
consciousness
. Blood doesn’t get to the brain. The face of a person before
fainting gets very pale and sweat appears on his forehead.
He feels dizzy and weak. His breathing is shallow. His
pulse is weak and slow.

2. Here are the methods of helping in fainting. Put them in the
logical order.

  1. Loose his dress.
  2. Raise his feet a little.
  3. Sprinkle cold water on his face.
  4. Lay the person flat on his back.
  5. Give the person to breathe in ammonia water.
  6. Cover him warmly and open the window.

3. Speak about fainting

4. Try your interpreter’s skills. Translate the text about
sunstroke.

Солнечный
удар

   Находиться на
горячем солнце долгое время без головного убора очень опасно. Вы можете
получить солнечный удар.

   Когда у
человека солнечный удар, у него высокая температура. Его кожа горячая, сухая и
красная. У него сильная головная боль, и он может потерять сознание.

   Если вы
оказываете помощь человеку, у которого солнечный удар, вам следует:

  1. отнести его в
    прохладное место
  2. положите его
    на спину
  3. приподнимите
    немного его голову и плечи
  4. положите на
    голову холодную ткань
  5. охладите его
    тело холодной водой
  6. потрите кожу
    губкой, чтобы восстановить циркуляцию крови.

5. Speak about sunstroke

TOPIC 5. A CASE OF POISONING

1.Review the given words.

1.the attack of disease   2. nausea   3.  pains in the stomach   4.
vomit   5. examination   6. put in bed   7. give medicine   8. take to the
hospital   9. strict diet   10. bed regimen   11. apply  

2.Read the text and find English equivalents of the words below.

  1. быть не свежим
  2. сильные боли
  3. пищевое
    отравление
  4. вводить
    желудочный зонд
  5. большое
    количество кипяченой воды
  6. прикладывать
    грелки с горячей водой
  7. почувствовать
    облегчение
  8. машина скорой
    помощи
  9. ослабленность
  10. выписывать из
    больницы
  11. в хорошем
    состоянии

A Case of Poisoning

   A doctor came to see a family of three persons. Half an hour
before the attack of disease all of them had eaten some food which was not
fresh.

   All the members of the family had nausea and violent pains in the
stomach. They also vomited. At the examination the doctor diagnosed food
poisoning. He instituted gastric lavage with large amounts of boiled water. Two
patients were put in bed and given some medicine.

   The doctor applied heating pans to their feet. They felt
immediate relief and could get up.

   The third patient was taken to the hospital in an ambulance
because he had persistent nausea, vomiting, diarrhea and prostration. A strict
diet, bed regimen and a proper therapy helped the patient. In a week he was
discharged from the hospital in a good condition.

3.Fill in the table

What’s the problem?

The cause of poisoning

The symptoms of poisoning

The doctor’s treatment

4.Match
two parts of the word combinations together.

  1. to diagnose
  2. to institute
  3. large
    amounts of …
  4. to apply …
  5. a marked …
  6. a strict …
  7. a proper …
  8. The symptoms
    of poisoning are …
  9. violent
    pains in …
  10. to discharge
    from …
    1. prostration
    2. the stomach
    3. a gastric
      lavage
    4. the hospital
    5. poisoning
    6. therapy
    7. nausea
    8. heating
      pains
    9. vomiting
    10. diet
    11. boiled
      water

5.Make up a dialogue completing the sentences with the necessary
words from the text above.

  • What’s the problem?
  • I have …
  • Have you eaten anything?
  • Yes, maybe the food was …
  • Let me examine you. I think it is … … . We must … … … . Stay in
    bed and … this medicine. Apply … … to the feet. How do you feel?
  • I feel …, doctor. Will you take me to the hospital?
  • There is no need to do it. Follow a … diet and a … regimen.
  • Thank you, doctor.
  • Get well.

TOPIC 6. WOUNDS

1. Study the new words

1.incised wounds – резаные раны

2. lacerated wounds – рваные раны

3.puncture wounds – колотые раны

4.abrasions – ссадины, истирание

5.avulsion – отрывание, отрезание

6. inflict — наносить

7.inception — начало

8.contaminate — заражать

9.remove — удалять

10.incision – надрез, разрез

11.edges — края

12.ragged — рваный

13.devitalized – мёртвый, безжизненный

14.crutches — костыли

15.tetanus antitoxin – противостолбнячная сыворотка

16.friction — трение

17.subcutaneous – подкожный

2. Read the text about the wounds and their treatment

Types of Wounds and their Treatment

   There are several types of wounds: incised wounds, lacerated
wounds, puncture wounds, abrasions and avulsion.

Incised wounds

   An incised wound is a wound inflicted by a sharp instrument. These
wounds are always contaminated.

   You should treat the skin around an incised wound with antiseptic
solution. If the wound is filled with dirt and foreign material, you should
rinse it with sterile saline to remove contamination. Hydrogen peroxide will
sometimes bubble out large amounts of dirt and debris and causes minimal damage
to tissue cells. If an incised wound has been contaminated with virulent
organisms or has been open for several hours, you should pack it open and close
several days later, when it is certain that infection will not develop.

Lacerated wounds

   Lacerated wounds are caused by blunt instruments or by blows
which tear the tissues. The edges of lacerated wounds are ragged, and there is
more damage to the tissues than in incised wounds. There is usually more marked
contamination, and the susceptibility to infection is greater.

   You should cut away flaps of devitalized skin if the blood supply
is insufficient. You should remove all foreign material and control bleeding.
The treatment of lacerated wounds is identical to incised wounds.

Puncture wound.

   Puncture wounds are wounds inflicted by pointed instruments such
as a nail. They require no surgical treatment unless important structures have
been damaged. But it is necessary to immobilize the part.

   In puncture wounds of the foot the patient should use crutches.
If he walks on the foot, infection will occur. A tetanus antitoxin should be
given. If infection occurs, it is necessary to open the patient’s wound without
delay.

   Puncture wounds through the soft tissues if the arm or leg may be
treated by immobilization of the extremity and application of a pressure
dressing.

   Puncture wounds of the abdomen should be explored if there is any
possibility that the peritoneal cavity has been entered.

Abrasion.

   Abrasions are caused by friction. The epidermis and some of the
deeper layers of the skin are lost. The base is left and it is identical to a
second degree burn. You should treat these wounds as burns, wash clean to
remove any dirt and cover with a bland ointment or vaseline gauze dressing. A
pressure bandage and immobilization will hasten healing. If there is no
infection of the wound, the dressing should be left in place for ten days by
which time complete epithelization will have occurred. The early removal of
dressing is painful and disturbs the new epithelium, which adheres to the
dressing.

Avulsion

   When pieces of skin and subcutaneous tissues are avulsed, the
defect should be closed by primary suture or covered with a skin graft. A skin
graft will grow on periosteum, tendon sheath, fat, or fascia and it should be
applied even if the blood supply to the base of the wound is not very
promising. Skin is nourished by the lymph and will survive well if not much
contamination is present.

3. Fill in the table using the information from the text

The types of wounds

(виды ран)

The cause of the wound

(причина раны)

The description of the wound

(описание раны)

The treatment of the wound

(лечение раны)

1.

2.

3.

4.

5.

ЗАДАНИЯ
ДЛЯ ОБОБЩЕНИЯ ЛЕКСИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА ПО ТЕМАМ РАЗДЕЛА «
FIRST AID»

1. Match
the word combinations with their translations.

  1. to save
    lives
  2. to look
    swollen
  3. a bad bruise
  4. a nosebleed
  5. blood
    transfusion
  6. to break a
    bone
  7. to complain
    of the pain
  8. to use a
    splint
  9. a cause of
    fainting
  10. to lose
    consciousness
  11. get pale
  12. to feel
    dizzy
  13. shallow
    breathing
  14. to rub the
    skin
  15. to cool the
    body
    1. ломать кость
    2. сильный ушиб
    3. причина обморока
    4. терять сознание
    5. спасать жизни
    6. выглядеть опухшим
    7. поверхностное дыхание
    8. переливание крови
    9. бледнеть
    10. жаловаться на боль
    11. носовое кровотечение
    12. охлаждать тело
    13. использовать шину
    14. чувствовать головокружение
    15. тереть кожу

2.Complete the sentences using the given words.

Variant 1.

    1. blood
      transfusions
    2. loses
      consciousness
    3. injured
      people
    4. a bruise
    5. breaks a bone
    6. get a
      sunstroke
  1. First aid is
    the help which you give to …
  2. I have … of
    the knee. It looks swollen.
  3. In severe
    cases doctors make … …
  4. When a person
    … … , he feels pain.
  5. In fainting
    the person … … .
  6. If you stay in the hot sun for a long time  without a hat, you
    may … … 

Variant 2.

    1. act without
      panic
    2. nosebleed
    3. cool the body
    4. gets pale
    5. put iodine
    6. swelling
  1. Before
    fainting the face of the person … …
  2. When you give
    the first aid, you must be calm and … … … .
  3. What do you do
    if you have a scratch? I … …
  4. When I have …
    I put a cold compress on the nose.
  5. … appears
    quickly at the place of the break.
  6. When it is hot I … … with cold water.

Variant 3.

    1. wound
    2. give the
      first aid
    3. severe pain
    4. relieve the
      pain
    5. rub the skin
    6. bandage the
      wound
  1. Everyone must
    know how to … … …
  2. Put this cold
    wet cloth on the bruise to … …
  3. The simple
    method to stop bleeding is to put clean cloth over the wound and … …
  4. There is a …
    in the open fracture.
  5. The cause of
    fainting was … …
  6. What should we do to keep up blood circulation? … …

Список используемой литературы

Агабекян И.П. Английский язык Ростов н/Д Феникс 2015

Козырева Л.Г. Английский язык для медколледжей Ростов н/Д Феникс
2015

Первухина С.В. Английский язык в таблицах и схемах Ростов н/Д
Феникс 2012

Карпова Т.А. Англо-русский, русско-английский словарь Ростов н/Д
Феникс 2012

Интернет-ресурсы

1.         http://www.britannica.co.uk

2.         http://en.wikipedia.org

3.         http://www.study.ru

Словари

1.         Большой словарь иностранных слов. — М.: ЛадКом,
2011. – 704 с.

2.         Новый большой англо-русский словарь: в 3-х т. /
Ю.Д. Апресян, Э.М. Медников, А.В. Петрова. – М.: Рус. яз., 1993. – 2014 с.

3.         Macmillan
English Dictionary for Advanced Learners. – Macmillan Publishers Limited, 2012.
– 1749 c.

4.  Акжигитов Г.Н. Большой англо-русский медицинский словарь Москва
ГЭОТАР-Медиа 2012

  1. medical

  2. treat

  3. escape

  4. have

  5. develop

  6. mental

  7. cause

  8. stop

  9. become

  10. take

  • the
    breathing process

  • drugs

  • a
    sudden death

  • supervision

  • unconscious

  • illness

  • the
    reality

  • disorders

  • fun

  • side
    effects

2.Study the new words

  1. to
    abuse
    drugs
    – злоупотреблять наркотиками

  2. drug
    abuser – наркоман

  3. drug
    addicted – наркозависимый

  4. psychoactive
    – воздействующий на
    психику

  5. recreational
    purposes – развлекательные
    цели

  6. convert
    into
    – превращать во что-то

  7. drug
    trade –
    торговля наркотиками

  8. consumption
    – потребление

  9. depending
    on
    – в зависимости от

  10. confusion – потеря
    ориентации

  11. unbalanced
    emotions – эмоциональная неуравновешенность

  12. drowsiness
    – сонливость,
    вялость

  13. allowance
    – карманные
    деньги

3.Read the text below and fill in the gaps using the given words.

dangerous
/ psychoactive / medical supervision / abuse drugs / change the way

1.More people ____________
nowadays than in any other time in history of mankind. Many of those
people are youth. Drugs are _______________ substances that people
take to ____________ they feel, think or behave. Some of these
substances are called drugs. And others, like alcohol and tobacco,
are considered _________________, but are not called drugs. The term
drug also covers a number of substances that must be used under
________________ to treat illnesses.

4.Read the text below and write down why people use drugs.

2.In
the past, most drugs were made from plants. Plants were grown and
then converted
into

drugs such as coca paste, opium and marijuana. In the 20th century,
people found out how to make drugs from chemicals. These are called
synthetic drugs and include ecstasy, LSD, etc. These were initially
produced for largely experimental reasons and only later were used
for recreational
purposes
.
Now, however, with the increased size and scope of the drug trade,
people invent drugs especially for human consumption.
People use drugs just to escape the reality, to have fun or to change
the way they feel, think and behave. The majority of them are young,
even very young, who do not understand what may happen to them
because of drugs.

5.Choose the best ending for each of the sentences.

  1. Depending
    on

    the type and strength of the drug, all drug-abusers
    are in …..

  2. Drugs
    can bring on ….

  3. Drugs
    cause unbalanced
    emotions
    or

  4. First-time
    heroin users are sometimes …

  5. Cocaine,
    even in small amounts, can cause sudden …

  6. Some
    drugs can slow, even …

  7. If
    someone overdoses accidentally they may ….

  • violently
    sick

  • stop
    the breathing process

  • confusion
    and frightening hallucinations

  • death
    in some young people, due to heartbeat irregularities.

  • become
    unconscious or even die

  • more
    serious mental disorders

  • danger
    of developing side effects.

6.Read the text below and answer the questions.

  1. Can
    people take drugs for a long time without being found?

  2. What
    are the symptoms of light drug use?

  3. Why
    do needing money for drugs lead to crime?

People
who start taking drugs can’t do it for long without being found
out. Symptoms of even light drug use are drowsiness,
moodiness, loss of appetite. Moreover, drugs are very expensive and
few young people are able to find the money they need from their
allowance
alone. Almost inevitably, needing money to pay for drugs leads to
crime.

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

Choose the correct word translation «an environment»:

окружающая среда

разрушение

свалка

загрязнение

Translate to English «выбрасывать на свалку»:

a dump

to dump

to poison

to cause

When the Americans decided to clear up the Statue of Liberty?

1987

1999

1963

1986

Match the words and their translations.

to pollute 1. перерабатывать

to recycle 2. окружающая среда

to protect 3. загрязнять

environment 4. защищать

Make used combinations:

global 1. rain

greenhouse 2. warming

acid 3. effect

ozone 4. layer

Complete the sentence right «The gradual rise in the Earth’s temperature is known as …»

acid rain

ozone layer

global warming

greenhouse effect

Complete the sentence right «Rain mixed with toxic chemicals from factories is known as …»

greenhouse effect

ozone layer

acid rain

global warming

Match the words in the left column with their meaning in the right column.

1) the land surface on which we live and move about

2) the soil and rocks on the earth’s surface

3) the substance on the surface of the earth in which plants grow

4) an area of ground that is used for a particular purpose such as farming or building

a) soil

b) land

c) ground

d) earth

Choose an adjective, antonym of the word “dangerous”.

poison

waste

safe

destruction

Translate to English «Разрушение, уничтожение живой природы».

To endanger people’s lives.

To test nuclear waste.

To solve the environmental problems.

Destruction of wildlife and countryside beauty.

Ответы.

a

b

d

a-3, b-1, c-4, d-2

a-2, b-3, c-1, d-4

c

c

1-d, 2-b, 3-a, 4-c

d

Опубликовано 19.10.17 в 19:42

Find these words and word combinations in the text. Match the words with their translations.
1. glimpse of history
2. day off
3. ally
4. Independence Day
5. shake hands
6. Victory day
↓↑

A.
День независимости

B.
союзник

C.
немного истории

D.
обмениваться рукопожатием

E.
День Победы

F.
выходной

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 5 класс FORWARD часть 2 Вербицкая. UNIT 12. A glimpse of history. Номер №2

Решение

Перевод задания
Найдите в тексте эти слова и словосочетания. Сопоставьте слова с их переводами.
1. glimpse of history
2. day off
3. ally
4. Independence Day
5. shake hands
6. Victory day
↓↑

A.
День независимости

B.
союзник

C.
немного истории

D.
обмениваться рукопожатием

E.
День Победы

F.
выходной

 
ОТВЕТ
1 – C, 2 – F, 3 – B, 4 – A, 5 – D, 6 – E.

Like this post? Please share to your friends:
  • Match the word combinations with the picture
  • Match the word to their definitions software
  • Match the verb on the left with a word on the right to make phrases
  • Match the word combinations with board
  • Match the word to the definition member