Mark the word with the sound

Al. Mark the word with the sound [dз].. (Отметьте слово со звуком[dз].)
1) magic 3) against
2) sign 4) foreign
A2. Mark the item where we can’t use the definite article the.
(Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить
определенный артикль the.)
1) Niagara River 3) Asia
2) Atlantic ocean 4) UK
A3. Choose the item with the Past Simple. (Выберите вариант с Past Simple.)
1) A lot of houses will be built next year.
2) The information could be stored.
3) New opportunities are offered.
4) Lots of teenagers drive to school.
А4. Mark the wrong sentence. (Отметьте неправильное
предложение.)
1) Turkish isn’t spoken everywhere.
2) The door was opened.
3) The letter is written.
4) This girl will be inviting.
Bl. Transform the sentences using the Passive Voice. (Пере¬стройте предложения, используя пассивный залог.)
1) Tom will give a lot of flowers.
2) She sells books every day.
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
living / the / different / in / UK / peoples / languages / speak

Al. Mark the word with the sound [s].

(Отметьте слово со звуком [s].

)

1) excellent 3) communicate

2) court 4) competition

A2.

Match the words to the right translation.

(Установите соответствие между словом и его переводом.

)

1) nurse а.

Зубной врач

2) pharmacy b.

Аптекарь

3) dentist с.

Медсестра

4) chemist d.

Аптека

A3.

Match two columns and make word combinations.

(Составьте словосочетания, соединив слова.

)

1) take a.

Temperature

2) feel b.

For a walk

3) go с a headache

4) have got d.

Sick

A4.

Choose the right ending of the sentence.

(Выберите правильное окончание предложения.

) In 1894 Pierre de Coubertin.

1) formed the International Olympic Committee.

2) found an emblem of five linked rings.

3) visited England for the first time.

4) won the Olympic Games in 1972.

Bl. Underline the right item.

(Подчеркните правильный вариант.

)

1) Jane can speak English (bad / worst / worse) than her

friend.

2) Please speak (louder / loudest / lazily).

I can’t hear you.

3) This year she studies (good / well / earlier).

Cl. Make the sentence using the following words.

(Составьте предложение, используя следующие слова.

)

money / compete / strongly / for / Pierre de Coubertin / mustn’t / that / believed / sportsmen.

Вы открыли страницу вопроса Al. Mark the word with the sound [s]?. Он относится к категории
Английский язык. Уровень сложности вопроса – для учащихся 5 — 9 классов.
Удобный и простой интерфейс сайта поможет найти максимально исчерпывающие
ответы по интересующей теме. Чтобы получить наиболее развернутый ответ,
можно просмотреть другие, похожие вопросы в категории Английский язык,
воспользовавшись поисковой системой, или ознакомиться с ответами других
пользователей. Для расширения границ поиска создайте новый вопрос, используя
ключевые слова. Введите его в строку, нажав кнопку вверху.

Рекомендуется вначале прочитать конспект урока «Speaking about famous people» (УМК М.З.Биболетовой «Enjoy English»). В тесте 10 вопросов, из которых два или четыре — повышенной сложности (ввод ответа с клавиатуры). Нет ограничения по времени. В случае явно плохих результатов (меньше 15% правильных ответов) тестирование по теме «Английский 7. Speaking about famous people» заканчивается досрочно! Неудовлетворительная оценка выставляется, если правильных ответов меньше 50% ! Вернуться на страницу «Английский язык 7 класс».

Пройдите тест, узнайте свой уровень и посмотрите правильные ответы!


Мы занимаемся обработкой ваших ответов

Проверь себя, пройди другие тесты онлайн
  • М. А. Шолохов «Они сражались за Родину». Часть 1. 7 класс. Как готовились к бою солдаты? Что произошло со Звягинцевым в ходе боя? Чего боялся Лопахин после окончания боя?
  • Travelling Guess the person who commutes, especially between home and work. Guess the place that has a bed for two people.
  • Английский язык. Тест для поступающих в ВУЗы 45. He wondered …. if he told her the truth. I …. histories of the Early Roman Empire, so there was nothing very new to …
  • Хвощи, Плауны, Папоротники. Тест 1. 7 класс В отличии от мхов у хвощей имеются… Верны ли следующие утверждения?
    А. Для плаунов характерно вегетативное размножени…
  • Test 6. Speaking about famous people Find the wrong sentence. (Найдите неправильное предложение.) Mark the word with the sound [w]. (Отметьте слово со звуком…
  • Control of knowledge at the beginning of a year. Test 2 Choose the right word.
    It was a hot day and Ann was wearing a … summer dress. Choose the right word.
    Her husband was…
  • Моховидные. Тест 1. 7 класс Споры сфагнума созревают… Установите последовательность этапов жизненного цикла мха, начиная с побегов взрослого расте…
  • Famous people This American artist and film producer was famous for his animated cartoons. This monarch ruled for the longest period i…
  • Английский язык. Тест для поступающих в ВУЗы 13. Please wait for me if you …. earlier. Shakespeare is …. to understand than Agatha Christie.
  • The world’s best friend is you. Test 4 Mark the right translation of the verb защищать. (Отметьте верный перевод глагола защищать.) Find the antonyms. (Найдите…
  • Северная Америка. Тест 2. 7 класс Какие формы рельефа доминируют в Северной Америке? Америка — это: Одна из самых длинных рек на Земле:
  • Животные. Одноклеточные. Тест 2. 7 класс Только в клетках простейших животных, которые питаются автотрофно, имеется… Два ядра находятся в клетках животного…

Тest 1. The World Teenagers’ Competition
Variant 1

Al. Mark the item where we can’t use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)
l) UNESCO
2) English-speaking countries
3) New Wave Young
4) World Teenagers’ Competition
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) clever
2) intelligent
3)shy
4) hardworking
A3. Mark the adjective in superlative form. (Отметьте прила¬гательное в превосходной степени.)
1) successful
2) most important
3) largest
4) more independent
A4. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.) I will… my chance in the Teenager’s Competition.
l)win 3)go
2) try 4) give
Bl. Put the verbs in the brackets into the necessary form. (По¬ставьте глаголы в скобках в нужную форму.)
1)Не usually (to take) part in the
competition.
2) I (to be) out of luck last week.
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
lucky / 50 / UNESCO / chance / participants / countries / to / visit / offers / the / different

Test 1. The World Teenagers’ Competition
Variant 2

Al. Mark the item where we can’t use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)
1) World Teenagers’ Competition
2) New Wave Young
3) English-speaking countries
4) UNESCO
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) naughty
2) unfriendly
3)rude
4) polite
A3. Mark the adjective in superlative form. (Отметьте прила¬гательное в превосходной степени.) О 1) curious
2) more industrious
3) cleverest
4) serious
A4. Choose the necessary verb.
(Выберите нужный глагол.) Don’t…the time.
l)miss 3) waste
2) take 4) have
Bl. Put the verbs in the brackets into the necessary form. (По¬ставьте глаголы в скобках в нужную форму.)
1)It (to be) always very interesting to win something for nothing.
2) He (not to miss) his chance yesterday.
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
words / yourself / describe / in / you / five / can?

Test 2. Describing people, describing yourself
Variant 1

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) hospitable а. полезный
2) unforgettable b. незабываемый
3) responsible с. гостеприимный
4) useful d. ответственный
А2. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.)
Teenagers should … friendship.
1) collect 3) value
2) pretend 4) change
A3. Find the general question. (Найдите общий вопрос.)
1) Where does your friend live?
2) What does he want to become?
3) Is he a great traveller?
4) How is your score?
A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) A person who is very unkind is … .
1) nervous
2) humorous
3) helpful
4) cruel
Bl. Add -al, -y, -fill, -able where it is necessary and write down a new word. (Добавьте суффиксы -al, -у, -fill, -able, где ЭТО необходимо, и запишите новое слово.)
1) enjoy
2) dirt
3)success
4) classic
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
new / old / you / to / clothes / do / ones / prefer?

Test 2. Describing people, describing yourself
Variant 2

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) industrious а. трудолюбивый
2) curious b. хитрый
3) talkative с. любопытный
4) cunning d. разговорчивый
А2. Choose the necessary verb. (Выберите нужный глагол.)
Не… a party.
1) arranged 3) collected
2) played 4) trusted
A3. Find the special question. (Найдите специальный во¬прос.)
1) Do you value friendship?
2) Have you dreamt of more than three jobs? ,
3) Will his father give lectures?
4) What European countries have you been to?
A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) A person who likes to be with others is … .
1) talkative 3) lazy
2) sociable 4) cruel
Bl. Add -ful, -ly, -ous, -al where it is necessary and write down a new word. (Добавьте суффиксы -fill, -ly, -ous, -al, где это необходимо, и запишите новое слово.)
1) music
2) care
3) friend
4)danger
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
person / character / of / you / are / good / a?

Test 3. What would you like to change in yourself?
Variant 1

Al. Mark the right translation of the word combination ново¬годние обещания. (Отметьте правильный перевод словосо¬четания новогодние обещания.)
1) New Year’s Eve
2) New Year Resolutions
3) New Year tree
4) Happy New Year

A2. Mark the sentence without the verb to be. (Отметьте пред¬ложение без глагола to be.) О 1) I was in danger last summer. О 2) My brother plays football so much.
3) He is hungry.
4) She has been to London.
A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.) It is Mary. She plays tennis … a week.
1) well
2)three
3) twice
4) a lot

A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Would you like to change anything in yourself?
1) Yes, I do.
2) No, I do not.
3) Yes, I’d love to.
4) No, please.
Bl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)
If I have enough money,
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
along / like / with / your / would / get /1 / to / friends


Test 3. What would you like to change in yourself?
Variant 2

Al. Mark the right translation of the word combination New Year Resolutions. (Отметьте правильный перевод словосо¬четания New Year Resolutions.)
1) канун Нового года
2) новогодние поздравления
3) новогодние обещания
4) новогодние подарки
А2. Mark the sentence with the verb to be. (Отметьте предло¬жение с глаголом to be.) О 1) I often write letters to my friends.
2) I like ice-cream very much.
3) She has enough money to buy a computer.
4)I am afraid he has missed his chance.
A3. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)
I’ll try to get along … my little brother.
l) to
2) of
3) for
4) with
A4. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Would you like to change anything in yourself?
1) Yes, I’d love to.
2) Yes, I do.
3) No, please.
4) No, I do not.
Bl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)
If I take part in the competition,
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
you / responsible / for / are / what?

Test 4. What do you think about your future?
Variant 1

Al. Find the noun. (Найдите существительное.)
1) optimistic
2) responsible
3) disease
4) electronic
A2. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)
I am sure there will be cures … AIDS and cancer.
1) for 3) of
2) to 4) about
A3. Mark the right translation of the word combination ожи¬дать с нетерпением. (Отметьте правильный перевод сло¬восочетания ожидать с нетерпением.)
1) to look after
2) to look forward
3) to look at
4) to look for
A4. Mark the second syllable adjective. (Отметьте прилага¬тельное, в котором второй слог ударный.)
1) tolerant
2)independent
3) industrious
4) sociable
Bl. Translate the words and word combination into English. (Переведите слова и словосочетание на английский язык.)
1) лечебное средство
2)загрязнение
3)забота
4) болезнь
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
he / usually / the / where / jog / morning / does / in?

Test 4. What do you think about your future?
Variant 2

Al. Find the noun. (Найдите существительное.)
1) talkative
2) intelligent
3) accident
4) sure
A2. Choose the necessary preposition. (Выберите нужный предлог.)
Who is responsible … it?
l) to 3 )for
2) of 4) about
A3. Mark the right translation of the verb решать. (Отметьте правильный перевод глагола решать.)
1) to care
2) to solve
3) to believe
4) to rest
A4. Mark the third syllable adjective. (Отметьте прилагатель¬ное, в котором третий слог ударный
1) international
2) talkative
2) unfriendly
4) intelligent
Bl. Translate the words and word combination into English. (Переведите слова и словосочетание на английский язык.)
1) подвергать опасности
2)открытие
3)технология
4)наука
Cl. Make the question using the following words. (Составьте вопрос, используя следующие слова.)
see / in / you / planet / how / ten / our / do / years?

Test 5. Let’s take our chance
Variant 1

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) the deadline а. кроссворд
2) the grid b. билеты
3) the secret word с. крайний срок
4) the tickets d. пароль
A2. Mark the word with the sound [w]. (Отметьте слово со звуком [w].)
1) who 3) which
2) whom 4) whole
A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Did you win the competition?
1) Yes, we did. 3) No, he didn’t.
2) Yes, we win. 4) Yes, he won.
A4. Mark the right translation of the word combination запол¬нить анкету. (Отметьте правильный перевод словосоче¬тания заполнить анкету).
1) the following question
2) the chance to win
3) to enjoy the competition П 4) to fill in the entry form
Bl. Write in 2-3 sentences what we should do to get through to the final. (Напишите в 2—3 предложениях, что мы должны сделать, чтобы пройти в финал.)
Cl. Write 3—4 sentences about yourself. (Напишите 3—4 предложения о себе.)
Have you ever taken part in any competition? Where?

Test 5. Let’s take our chance
Variant 2

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) the tickets а. кроссворд
2) the secret word b. билеты
3) the grid с. крайний срок
4) the deadline d. пароль
A2. Mark the word with the sound [h]. (Отметьте слово со звуком [h].)
1) what 3) whom
2) where 4) whale
A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) Should we take care of our friends?
1) Yes, we do. 3) Yes, we should.
2) No, we do not. 4) No, should do not.
A4. Mark the right translation of the word combination быть
опубликованным. (Отметьте правильный перевод словосо¬-
четания быть опубликованным.)
l) to be free
2) to be filled
3) to be worth
4) to be published
Bl. Write in 2—3 sentences what we should do to get through to the final. (Напишите в 2—3 предложениях, что мы должны сделать, чтобы выиграть приз.)

Cl. Write 3—4 sentences about yourself. (Напишите 3—4 предложения о себе.)
Have you ever taken part in any competition? Where?

Test 6. Speaking about famous people
Variant 1

Al. Mark the word with the sound [w]. (Отметьте слово со звуком [w].)
1) what
2) whose
3) who
4) whom
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) Prime Minister
2) government
3) politician
4) soldier
A3. Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу слово.)
Mary always travels and makes a lot of… .
1) competitions
2) questions
3) books
4) friends
A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное пред¬ложение.)
1) He enjoys speaking English.
2) They don’t mind opening the window.
3) She doesn’t want listening to the conversation,
4) This girl hates drinking hot tea.
Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)
John is in scientific literature.
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
Russia / the / A. Sakharov / youngest / in / 1953 / became / academician / in

Test 6. Speaking about famous people
Variant 2

Al. Mark the word with the sound [h]. (Отметьте слово со звуком [h].)
1) white
2) what
3) where
4) whole
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) law
2) government
3) politician
4) scientist
A3. Choose the appropriate word. (Выберите подходящее по смыслу слово.)
Jennifer always travels and makes a lot of….
1) notes
2) cities
3)books
4) competitions
A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное пред¬ложение.)
1) They wouldn’t like listening to the conversation.
2) He doesn’t mind opening the window.
3) She enjoys speaking English.
4) This boy hates drinking hot tea.
Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)
John enjoys scientific literature.
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
in / Peace / the / A. Sakharov / Prize / won / Nobel / 1975

Test 7. How can we communicate with each other?
Variant 1

Al. Mark the word with the sound [f]. (Отметьте слово со звуком [f].)
l) ghost
2) light
3)high
4)tough
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
l) letters
2) messages
3) telegraphs
4) postcards
A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.) All countries have much in common with ….
1) each other
2) one another
3) ones another
4) each others
A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное пред¬ложение.)
1) He will give up to smoke.
2) They love sitting in the park.
3) She doesn’t want to go to the cinema.
4) The hunters stopped killing animals.
Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)
People used a special code to
with each other over a long distance.
Cl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
for / communication / used / long / means / were / these / distance / of / centuries

Test 7. How can we communicate with each other?
Variant 2

Al. Mark the word with the sound [s]. (Отметьте слово со звуком [s].)
1) carry
2) cure
3) coat
4) receive
A2. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) to phone
2) to ring up
3) to call up
4) to send
A3. Choose the right item. (Выберите правильный вариант.)
Two friends have much in common with …. 1) each other
2) ones another
3) one another
4) each others
A4. Find the wrong sentence. (Найдите неправильное пред¬ложение.)
1) We finished writing the test.
2) They love being in the park.
3) She wouldn’t like going to the cinema.
4) The friends like feeding animals.
Bl. Write the appropriate word. (Напишите подходящее по смыслу слово.)
In 1832 people used a special code to
messages.
Bl. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
in / telephone / in / the / opened / Moscow / first / exchange/1882

Test 8. How do we use computers?
Variant 1
Al. Match the words on the left and the elements on the right to make up compounds. (Составьте сложные существитель¬ные, соединив слова слева и справа.)
1) phone a. pad
2) mouse b. call
3) fax с. board
4) key d. message
A2. Find the verb. (Найдите глагол.)
1) communication
2) store
3) large
4)speech
A3. Choose the item with the Past Simple. (Выберите вариант с Past Simple.)
1) Nick played computer games in his childhood.
2) An electronic machine can store information.
3) Computers will offer new opportunities.
4) Next summer we are going to meet in Paris.
A4. Put the necessary pronoun. (Вставьте нужное местоиме¬ние.)
I can make new friends and chat with … on the Internet.
l) him
2) them
3) their
4) our
Bl. Make this sentence in negative one. (Сделайте предло¬жение отрицательным.)
I enjoy playing computer games.

Test 8. How do we use computers?
Variant 2

Al. Match the words on the left and the elements on the right to make up compounds. (Составьте сложные существитель¬ные, соединив слова слева и справа.)
1) net a. board
2) mouse b. work
3) key с. pad
4) fax d. message
A2. Find the verb. (Найдите глагол.)
1) addictive
2) nervous
3) receive
4)speech
A3. Choose the item with the Future Simple. (Выберите ва¬риант с Future Simple.)
1) Nick spent a lot of time on computer games.
2) An electronic machine will store more information.
3) Computers offer new opportunities for everybody.
4) I’m learning how to use the computer.
A4. Put the necessary pronoun. (Вставьте нужное местоиме¬ние.)
I can find the necessary information and ideas on the Internet and then use … in my work.
1) her 3) them
2) him 4)it
Bl. Make this sentence in negative one. (Сделайте предло¬жение отрицательным.)
I enjoyed playing computer games.

Cl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)
Computers are dangerous and addictive but they help us

Cl. Finish the sentence. (Закончите предложение.)
Computers are dangerous and addictive but they help us

Test 9. Meet the winners of the International Teenagers’ Competition
Variant 1

Al. Match the countries to their capitals. (Установите соот¬ветствие между страной и ее столицей.)
1) France a. Wellington
2) Spain b. Ottawa
3) New Zealand с Paris
4) Canada d. Madrid
A2. Mark the item where we can’t use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)
1) Czech Republic 3) United States
2) China 4) Netherlands
A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) This is Roy Mill from Canada, my neighbour.
1) Yes, we do. 3) Pleased to meet you.
2) Yes, we should. 4) Pleased with you.
A4. Mark the right translation of the noun участник. (От¬метьте правильный перевод существительного участник.)
1)introduction 3) meeting
2) participant 4) board
Bl. Write what countries and cities you would like to visit. (На¬пишите, какие страны и города вы хотели бы посетить.)
Cl. Look at Lisa’s participant badge and fill in the badge for yourself. (Посмотрите на карточку участника Лизы и за¬полните свою.)
Liza Grey
grade 7
school No 1297
Ottawa
Canada

Test 9. Meet the winners of the International Teenagers’ Competition
Variant 2

Al. Match the countries to their capitals. (Установите соот¬ветствие между страной и ее столицей.)
1) Norway a. Canberra
2) China b. Ottawa
3) Australia с. Oslo
4) Canada d. Beijing
A2. Mark the item where we can’t use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)
1) Netherlands 3) United Kingdom
2) France 4) Russian Federation
A3. Mark the right answer. (Отметьте правильный ответ.) This is Kevin from America, my neighbour.
1) Nice to meet you. 3) Yes, we do.
2) Yes, it is. 4) Pleased with you.
A4. Mark the right translation of the noun участник. (От¬метьте правильный перевод существительного участник.)
1) board 3) meeting
2) introduction 4) participant
Bl. Write what countries and cities you wouldn’t like to visit. (На¬пишите, какие страны и города вы не хотели бы посетить.)
Cl. Look at Jessica’s participant badge and fill in the badge for yourself. (Посмотрите на карточку участника Джессики и заполните свою.)
Jessica Mill
grade 7
school No 678
Boston
USA

Test 10. Talking about countries and nationalities
Variant 1

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) hospitable а. разговорчивый
2) talkative b. общительный
3) independent с. гостеприимный
4) sociable d. независимый
А2. Mark the item where we can’t use the definite article the.
(Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить
определенный артикль the.)
1) Thames 3) South America
2) Arctic 4) North Sea
A3. Match the countries to their official languages. (Уста¬новите соответствие между страной и ее официальным языком.)
1) New Zealand a. Dutch
2) India b. Greek
3) the Netherlands с Maori
4) Greece d. Hindi
A4. Choose the correct item without the preposition to. (Вы¬берите верный вариант без предлога to.)
1) to say… him 3) to talk… him
2) to speak… him 4) to speak… German
Bl. Complete the sentences. (Составьте предложения по об¬разцу.)
Example: people of Norway are the Norwegians.
1) people of England are ______
2) people of Germany are
3) people of Spain are ___
4) people of Japan are
Cl. Complete the sentences using adjectives of personal
characteristics. (Опишите французов.)
I think that the French are

Test 10. Talking about countries and nationalities
Variant 2

Al. Match the words to the right translation. (Установите со¬ответствие между словом и его переводом.)
1) shy а. сдержанный
2) serious b. застенчивый
3) conservative с. серьезный
4) reserved d. консервативный
А2. Mark the item where we can’t use the definite article the. (Отметьте вариант, в котором мы не можем употребить определенный артикль the.)
l)Nile З) Europe
2) Pacific 4) Black Sea
A3. Match the countries to their official languages. (Уста¬новите соответствие между страной и ее официальным языком.)
1) Hungary a. Portuguese
2) Denmark b. Georgian
3) Georgia с. Danish
4) Portugal d. Hungarian
A4. Choose the correct item without the preposition to. (Вы¬берите верный вариант без предлога to.)
l) to say …him 3) to talk… him
2) to speak… him 4) to tell… him
Bl. Complete the sentences. (Составьте предложения по об¬разцу.)
Example: people of Norway are the Norwegians.
1) people of France are
2) people of Russia are
3) people of Italy are
4) people of China are
Cl. Complete the sentences using adjectives of personal characteristics. (Опишите англичан.)
I think that the English are

Test 11. English-speaking countries Variant 1
Al. Match the countries to their capitals. (Установите соот¬ветствие между страной и ее столицей.)
1) New Zealand a. Canberra
2) the USA b. Ottawa
3) Australia с Wellington
4) Canada d. Washington
A2. Choose the right description. (Выберите правильное описание.) Canada…
1) has the third largest population in the world.
2) is the second largest country in the world.
3) is twice smaller than France or Spain.
4) consists of two main islands and some smaller ones.
A3. Choose the necessary pronoun. (Выберите нужное ме¬стоимение.)
This is the bird … I’d like to buy.
1) who 3) which
2) what 4) whom
A4. Mark the right definition for Esperanto. (Отметьте пра¬вильное определение слова Esperanto.)
1) the Italian language 3) the artificial language
2) the computer language 4) the Latin language
Bl. Underline the appropriate word. (Подчеркните подхо¬дящее по смыслу слово.)
1) I know a lot of students (which / who) know two foreign
languages.
2) A lot of animals (that / who) live on our planet are in
danger.
3) Do you know the boy (that / which) is standing near
the window?
Cl. Write four English-speaking countries. (Напишите четы¬ре англоговорящих страны.)

Test 11. English-speaking countries
Variant 2

Al. Match the countries to their capitals. {Установите соот¬ветствие между страной и ее столицей.)
1) the UK a. Canberra
2) the USA b. Wellington
3) Australia с London
4) New Zealand d. Washington
A2. Choose the appropriate word or word combination corresponding to the country. (Выберите подходящее слово или словосочетание, соответствующее стране.) The USA…
1) «In God We Trust»
2) «The lucky country»
3)»Oz»
4) «The World’s Biggest Farm»
A3. Choose the necessary pronoun. (Выберите нужное ме¬стоимение.)
I know a lot of people … know two foreign languages.
1)whom 3)what
2) which 4)who
A4. Mark the right definition for Esperanto. (Отметьте пра¬вильное определение слова Esperanto.)
□ I) the Latin language □ 3) the computer language
□ 2) the Italian language □ 4) the artificial language
Bl. Underline the appropriate word. (Подчеркните подхо¬-
дящее по смыслу слово.)

1) A lot of birds (that / who) live on our planet are m
danger.
2) Do you know the girl (that / which) is standing near
the window?
3)This is the dog (which/who) I’d like to buy.
Cl. Write four English-speaking countries. (Напишите четы¬ре англоговорящих страны.)

источник:Контрольно-измерительные материалы. Английский язык. 7класc.Сост.И.В.Артюхова.-М.Б ВАКО, 2014.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Making tickets using word
  • Mark sign in word
  • Man of my word designs
  • Man of his word woman of her word
  • Making things worse word