Map it word finds

This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location.

This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location.

Amazon book clubs early access

There was a problem loading your book clubs. Please try again.

Amazon book clubs early access

Join or create book clubs

Choose books together

Track your books

Bring your club to Amazon Book Clubs, start a new book club and invite your friends to join, or find a club that’s right for you for free.

Kindle app logo image

Download the free Kindle app and start reading Kindle books instantly on your smartphone, tablet, or computer — no Kindle device required. Learn more

Read instantly on your browser with Kindle for Web.

Using your mobile phone camera — scan the code below and download the Kindle app.

QR code to download the Kindle App

Flip to back Flip to front

Listen Playing… Paused   You’re listening to a sample of the Audible audio edition.
Learn more

Follow the Author

Something went wrong. Please try your request again later.

Product details

  • ASIN

    :

    B003GK6H12
  • Item Weight

    :

    12.6 ounces
  • Best Sellers Rank: #10,959,834 in Books (See Top 100 in Books)

Brief content visible, double tap to read full content.

Full content visible, double tap to read brief content.

Videos

Help others learn more about this product by uploading a video!

Upload your video

About the author

Follow authors to get new release updates, plus improved recommendations.

Kappa Books Publishers

Brief content visible, double tap to read full content.

Full content visible, double tap to read brief content.

Kappa Books Publishers, LLC provides a large variety of puzzles to challenge and delight the enthusiast in everyone. We are dedicated to providing the most entertaining and challenging puzzles for every type of solver. Our diverse portfolio of products keep your mind sharp. From Word Searches to Sudoku and more, Kappa is the trusted brand for quality puzzle entertainment. Kappa is family owned and manufactures in the USA.


Customer reviews


5 star


(0%)

0%


4 star


(0%)

0%


3 star


(0%)

0%


2 star


(0%)

0%


1 star


(0%)

0%

No customer reviews

В данном уроке мы разберем еще один часто используемый контейнер STL — map.

  • Что такое map
  • Как создать map
  • Итераторы для map
  • Его методы
  • Создание простой игры

Что такое map

Это ассоциативный контейнер, который работает по принципу — [ключ — значение]. Он схож по своему применению с вектором и массивом, но есть некоторые различия:

  1. Ключом может быть все что угодна. От обычной переменной до класса.

    mp1[0] = 7; // ключ — число

    mp2[«zero»] = 4;  // ключ — строка

    pair <int, int> p = make_pair(1, 3);

    mp3[p] = 3;  // ключ — пара

  2. При добавлении нового элемента контейнер будет отсортирован по возрастанию.

map ключ c++

Мы можем создать ключ из любых компонентов и он будет — рабочим.

Поэтому можно с легкостью сделать словарь:

  • Ключом в нашем случае будет — русское слова.
  • А значением — английское.

map <string, string> mp;

mp[«привет»] = «hi»;

Добавление, удаление, обращение к элементам происходит за log n. n — в нашем случае размер контейнера.

Как создать map

Сперва понадобится подключить соответствующую библиотеку:

Чтобы создать map нужно воспользоваться данной конструкцией:

  • <L> — этот тип данных будет относиться к значению ключа.
  • <R> — этот тип данных соответственно относится к значению.

map <string, int> mp; // пример

В нашем случае:

  • Ключ — строка.
  • Значение — число.

При создании map все его элементы будут иметь значение нуля.

Также имеется возможность добавить значения при инициализации (С++ 11 и выше):

map <string, string> book = {{«Hi», «Привет»},

                             {«Student», «Студент»},

                             {«!», «!»}};

cout << book[«Hi»];

Итераторы для map

Использование итераторов одна из главных тем, если вам понадобится оперировать с этим контейнером. Создание итератора, как обычно происходит так:

map <тип данных> :: iterator <имя>;

  • <тип данных><string, int> например.

С помощью его можно использовать две операции (it — итератор):

  1. Чтобы обратится к ключу нужно сделать так: it->first.
  2. Чтобы обратится к значению ячейки нужно сделать так: it->second.

Нельзя обращением к ключу (...->first) изменять его значение, а вот изменять таким образом значение ячейки (...->second) легко.

Нельзя использовать никакие арифметические операции над итератором:

it *= 5;

it += 3;

it /= 10;

Все это будет считаться еще одной ошибкой для компилятора.

Для увеличения или уменьшения можно использовать инкремент или декремент.

Нельзя делать то же самое используя операцию присваивания (it += 1) или вычитания (it -= 1).

Чтобы не писать циклы для увеличения итератора на большие значения, можно воспользоваться функцией advance():

advance(it, 7);

advance(it, 5);

Она сдвигает указанный итератор вниз или вверх на указанное количество ячеек. В нашем случае он сначала увеличит на 7, а потом уменьшит на 5, в итоге получится сдвиг на две вверх.

Вывод контейнера

Давайте попробуем вывести все элементы, которые находятся в контейнере.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

#include <iostream>

#include <map>

using namespace std;

int main() {

    setlocale(0, «»);

    map <int, int> mp;

    cout << «Введите количество элементов: «; int n; cin >> n;

    for (int i = 0; i < n; i++) {

        cout << i << «) «; int a; cin >> a;

        mp[a] = i;  // добавляем новые элементы

    }

    map <int, int> :: iterator it = mp.begin();

    cout << «А вот все отсортированно: « << endl;

    for (int i = 0; it != mp.end(); it++, i++) {  // выводим их

        cout << i << «) Ключ « << it->first << «, значение « << it->second << endl;

    }

    system(«pause»);

    return 0;

}

А вот рабочая программа:

Введите количество элементов: 5

0) 33

1) 5

2) 2

3) 9

4) 27

А вот все отсортированно:

0) Ключ 2, значение 2

1) Ключ 5, значение 1

2) Ключ 9, значение 3

3) Ключ 27, значение 4

4) Ключ 33, значение 0

Process returned 0 (0x0) execution time : 0.010 s

Press any key to continue.

Методы map

Ниже мы разберем функции которые можно использовать для работы с map.

  • insert
  • count
  • find
  • erase

Некоторые функции не могут работать с map из-за его специфической архитектуры.

insert

Это функция вставки нового элемента.

mp.insert(make_pair(num_1, num_2));

  • num_1 — ключ.
  • num_2 — значение.

Мы можем сделать то же самое вот так:

count

Возвращает количество элементов с данным ключом. В нашем случае будет возвращать — 1 или 0.

Эта функция больше подходит для multimap, у которого таких значений может быть много.

...

mp[0] = 0;

mp.count(0); // 1

mp.count(3); // 0

...

Нужно помнить, что для строк нужно добавлять кавычки — count("Good").

find

У этой функции основная цель узнать, есть ли определенный ключ в контейнере.

  • Если он есть, то передать итератор на его местоположение.
  • Если его нет, то передать итератор на конец контейнера.

Например, давайте разберем данный код:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

#include <iostream>

#include <map>  // подключили библиотеку

using namespace std;

int main() {

  setlocale(0, «»);

  map <string, string> book;  

  book[«book»] = «книга»;    

  map <string, string> :: iterator it, it_2;

  it = book.find(«book»);

  cout << it->second << endl;

  it_2 = book.find(«books»);

  if (it_2 == book.end()) {

      cout << «Ключа со значением ‘books’ нет»;

  }

  system(«pause»);

  return 0;

}

Давайте рассмотрим поподробнее:

  • В строке 8: мы создали map под названием — book.
  • В строке 9: задали единственный ключ "book" со значением "книга".
  • В строке 11: создали два итератора it и it_2.
  • В строке 13 — 14: получаем итератор на ключ «book» и выводим его значение.
  • В строке 16: получаем итератор на ключ «books», которого нет в нашем контейнере.
  • В строке 18 — 20: проверяем не указывает ли it_2 на конец контейнера и предупреждаем пользователя.

erase

Иногда приходится удалять элементы. Для этого у нас есть функция — erase().

Давайте посмотрим как она работает на примере:

map <string, string> passport;

passport[«maxim»] = «Denisov»;     // добавляем

passport[«andrey»] = «Puzerevsky»; // новые

passport[«dima»] = «Tilyupo»;      // значения

cout << «Size: « << passport.size() << endl;

map <string, string> :: iterator full_name; // создали итератор на passport

full_name = passport.find(«andrey»); // находим ячейку

passport.erase(full_name);           // удаляем

cout << «Size: « << passport.size();

passport в нашем случае хранит имя как ключ, а фамилию как значение.

В итоге мы уменьшим количество наших элементов на один.

Также здесь мы воспользовались функцией size(), которая возвращает количество элементов.

А вот вывод:

Size: 3

Size: 2

Process returned 0 (0x0) execution time : 0.010 s

Press any key to continue.

Создаем простую игру

Давайте закрепим наши знания на практике — создав примитивную игру.

Пользователю понадобится ввести количество домов на улице и указать для каждого дома сколько людей там проживает.

Далее он может модифицировать данные об улице таким образом:

  • Введя 0 — он сможет узнать имеется ли такой дом и если да, то сколько там живет людей.
  • Введя 1 — сможет удалить ключ из контейнера навсегда.
  • Введя 2 — он сможет добавить новый дом.

Вот код:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

#include <iostream>

#include <map>

using namespace std;

int main() {

  map <int, int>  street; // создали журнал

  int n;

  cout << «Введите количество домов на улице: «; cin >> n;      // считываем количество

  cout << «Укажите дом и сколько в нем живет людей: « << endl;  // домов

  for (int i = 0; i < n; i++) {

    int house, people;

    cout << i << «) Дом «;

    cin >> house;cin >> people;  // считываем введенные значения

    street.insert(make_pair(house, people));  

  }

  int q;

  cout << endl << «Введите количество операций: «;

  cin >> q;  

  for (int i = 0; i < q; i++) {

    cout << i << «) «;

    int a; cin >> a;

    if (a == 0) { // начала первой операция

      int house;

      cout << «Укажите номер дома: «; cin >> house;

      if (street.count(house)) {

        cout << «Количество людей: « <<

        street[house] << endl;

      }

      else {

        cout << «Такого дома не существует! « << endl;

      }

    }

    if (a == 1) { // начала второй операции

      int deleter;

      cout << «Какой дом удалить: «;  cin >> deleter;

      if (street.find(deleter) == street.end()) {

        cout << «Его нет в списке, возможно уже разрушен :)»;

      }

      else {

        street.erase(street.find(deleter));

        cout << «Элемент удален! « << endl;

      }

    }

    if (a == 2) { // начала третьей операции

      int house, people;

      cout << «Какой дом добавить: «; cin >> house;

      cout << «Какое количество людей там проживает: «; cin >> people;

      street[house] = people;

    }

  }

  return 0;

}

Теперь давайте подробно разберем, что тут такое:

  1. В строках 13 — 18: считываем все дома и их жителей.
    • В строке 17: вместо обычного объявления ячейки мы использовали функцию insert.
  2. В строках 24 — 57: здесь находится основной блок и на него стоит обратить внимание.
  3. В строке 26: считываем операцию, которую хочет выполнить пользователь.
  4. В строках 29 — 38: находится код для выполнения операции 0 (вывод элемента).
    • В строке 31: оперируем функцией count, чтобы узнать имеется ли у нас данный элемент.
  5. В строках 39 — 49: находится блок кода для использования операции 1 (удаление).
    • В строке 42: проверяем есть ли этот вообще (даже если его нет, удаление не существующего элемента не приведет к ошибке).
    • Если он есть — удаляем.
  6. В строках 51 — 57: здесь выполнятся код для операции 2 (добавление).

А вот рабочая программа:

Введите количество домов на улице: 5

Укажите дом и сколько в нем живет людей:

0) Дом 1 64

1) Дом 2 81

2) Дом 3 100

3) Дом 4 25

4) Дом 5 121

Введите количество операций: 5

0) 0

Укажите номер дома: 1

Количество людей: 64

1) 1

Какой дом удалить: 1

Элемент удален!

2) 0

Укажите номер дома: 1

Такого дома не существует!

3) 2

Какой дом добавить: 7

Какое количество людей там проживает: 169

4) 1

Какой дом удалить: 9

Его нет в списке, возможно уже разрушен 🙂

Process returned 0 (0x0) execution time : 0.010 s

Press any key to continue.

Плюсы и минусы: использования map

Плюсы:

  • Ключом может быть любая переменная. Это огромный плюс, например если придется делать словарь.

Минусы:

  • Долгое добавление нового элемента.
  • Долгое обращение к элементу.
  • Долгое удаление нового элемента.
  • Также слишком затратный по памяти

Все эти операции происходят за — log n (n — это размер контейнера).

Подытожим:

  1. Если вам требуется быстрый отклик программы, то если возможно оперировать вектором либо массивом лучше использовать именно их.
  2. Если же время не стоит на первом месте, то можно им пренебречь и использовать map.

Упражнение

Создайте программу в которой пользователь сможет использовать данные операции:

  • Добавлять новое слова — [английское — русское].
  • Удалять их.
  • Изменять значение уже существующего слова (...->second).

Если есть вопросы пишите их в комментариях. Удачи в новых начинаниях!


Never get lost again

With the what3words app, it’s easy to find, share and save precise locations.

Scan QR Code to download what3words app

Easily find a what3words address for anywhere in the world

We have divided the world into 3m squares and given each square a unique combination of three words.

what3words addresses are easy to say and share, and as accurate as GPS coordinates.

51.520847, -0.19552100 ←→ /// filled.count.soap

Use the what3words app to

Find what3words addresses

Identify the unique what3words address for any 3m square in the world.

Save what3words addresses

Save and categorise key what3words addresses with our lists function.

Share photos with what3words addresses

Add a what3words address sticker to any photo, then share it to social media and messaging apps.

Share precise locations

Using voice in what3words app

Speak a what3words address

Navigate to an exact spot easily

People love what3words

App of the day in

143

countries


The app that can save your life


App Store rating

4.7

Jeremy, farmer

‘Postcodes have always been useless for us. If you’re in the middle of a field, it’s no use if the postcode takes you to the nearest house. That’s why we use what3words.’

Valerie, emergency caller

‘Me and my daughter got into a car crash. I had no idea where we were. The police found us using what3words’

Darren, runner

‘I’m enjoying using what3words to save the amazing places I find, and to share precise starting points for trails with friends. Every runner should have it’

Person receiving package from delivery driver

Leading logistics, emergency response, automotive, ride-hailing and travel businesses and organisations use what3words to improve efficiencies, enhance customer experience, offer smoother journeys and save lives.

what3words address of pub delivery drop-off entrance

Thousands of businesses use what3words every day. Discover the easy steps you can take right now to help people find your business easily, enable workers to locate assets and worksites quickly and collect more accurate delivery locations.

Why do I need what3words when I have Google Maps?

Does the app work without phone signal?

Can I use what3words with navigation apps?

Can I send a what3words address to someone who doesn’t have the app?

Which devices do you support?

First the code. The explanation appears after the below code.

import java.io.IOException;
import java.nio.file.Files;
import java.nio.file.Path;
import java.nio.file.Paths;
import java.util.TreeMap;
import java.util.regex.Matcher;
import java.util.regex.Pattern;

public class WordFreq2 {

    public static void main(String[] args) {
        Path path = Paths.get("C:\Users\Jason\Downloads\test_words_file-1.txt");
        try {
            String text = Files.readString(path); // throws java.io.IOException
            text = text.toLowerCase();
            Pattern pttrn = Pattern.compile("[a-z]+");
            Matcher mtchr = pttrn.matcher(text);
            TreeMap<String, Integer> freq = new TreeMap<>();
            int longest = 0;
            while (mtchr.find()) {
                String word = mtchr.group();
                int letters = word.length();
                if (letters > longest) {
                    longest = letters;
                }
                if (freq.containsKey(word)) { 
                    freq.computeIfPresent(word, (w, c) -> Integer.valueOf(c.intValue() + 1));
                }
                else {
                    freq.computeIfAbsent(word, (w) -> Integer.valueOf(1));
                }
            }
            String format = "%-" + longest + "s = %2d%n";
            freq.forEach((k, v) -> System.out.printf(format, k, v));
            System.out.println("Longest = " + longest);
        }
        catch (IOException xIo) {
            xIo.printStackTrace();
        }
    }
}

Since your sample file is small, I load the entire file contents into a String.

Then I convert the entire String to lower-case since your definition of a word is a series of consecutive alphabetic, case-insensitive characters.

The regular expression – [a-z]+ – searches for one or more consecutive, lower-case, alphabetic characters. (Remember the entire String is now all lower-case.)

Each successive call to method find() will find the next word in the String (according to the above definition of a word, i.e. a consecutive series of lower-case letters of the alphabet).

To count the letter frequencies, I use a TreeMap where the map key is the word and the map value is the number of times that word appears in the String. Note that map keys and values cannot be primitives, hence the value is Integer and not int.

If the last word found already appears in the map, I increment the count.

If the last word found does not appear in the map, it is added to the map and its count is set to 1 (one).

Along with adding the words to the map, I count the letters of each word found in order to find the longest word.

After the entire String is processed, I print the contents of the map, one entry per line, and finally print the number of letters in the longest word found. Note that TreeMap sorts its keys, hence the list of words appears in alphabetical order.

Here is the output:

a         =  1
be        =  1
brown     =  1
but       =  1
complete  =  1
for       =  1
fox       =  1
hopefully =  1
is        =  1
less      =  1
maybe     =  1
quick     =  3
task      =  2
the       = 12
this      =  1
to        =  1
will      =  1
you       =  1
Longest = 9

In this article, we explain how you can improve children’s vocabulary using word maps as graphic organizers.  We’ve included a variety examples and blank word map templates – all free for you to download.

You might also find it useful to read our article, ‘How Can I Improve My Child’s Vocabulary?‘, where we discuss other important aspects of vocabulary development.

Disclaimer:  We support the upkeep of this site with advertisements and affiliate links.  We may earn a small commission if you click on the ads or links or make a purchase.  There is no additional cost to you if you choose to do this.

Contents:

  • Introduction
  • Types of word Maps
  • What Should Be Included in a Word Map?
  • How to Teach Word Mapping
  • Example Word Maps
  • Useful Links
  • Blank Word Map Templates
  • Further Information
  • References

Introduction

There are a variety of different styles of word maps and a number of different terms are used to describe them.  For example, they are sometimes called ‘vocabulary maps’, ‘semantic maps’ or ‘concept of definition maps’. 

However, no matter what term is used to describe them, all word maps serve a similar purpose.  They’re all designed to help children see the relationships between words, knowledge and concepts by organising the information in a visual framework

Visual representations of information are know as graphic organisers in education circles and Dr Robert Marzano found that these strategies were particularly effective when he compiled his meta-analysis of classroom instruction techniques.1   

Combining linguistic information with non-linguistic representations (imagery) utilises what psychologists call the ‘dual coding theory.  According to Marzano and others, the more we use both systems of representation, the better we are able to understand and recall knowledge.  Essentially, dual coding gives us two ways of processing and remembering information rather than just one.

Types of Word Maps

Word maps can be constructed in different ways – some are structured as simple tables, whereas others have more complex diagrammatic or pictorial forms.  And there is also some variation in the details included in different styles of word maps.

Specialist software can be purchased to construct graphic organisers, but other products that are widely available, such as Microsoft Word or PowerPoint, can also be used to make templates.  For example, the SmartArt function in PowerPoint and Word provides a wide choice of graphics, including the following examples:

Graphic organizer - matrix

A matrix like this one can show the relationship of the central vocabulary word to information in each of the four quadrants.

You can also design your own style of word map templates using tables, shapes or text boxes in Word or PowerPoint, or you can use or adapt some of the blank word map templates we’ve included in this article.

No single style of diagram or table has been shown to be more effective than others.  The important thing is that the word map should help to structure and organize the information in a meaningful way.

And it’s not essential or even important to use graphics from computer software.  You can use paper templates or simply hand-draw the diagrams on blank paper. 

In fact, there may be some advantages in getting your child to handwrite the information rather than type it.  That’s because students who take notes by hand seem to learn conceptual information better over the long-term than students who write their notes on laptops.2

Back to contents...

What Should Be Included in a Word Map?

The simplest word maps usually include a definition, a synonym and a sentence containing the word.  The short videos below show some relatively simple variations:

More elaborate word maps might contain an assortment of the components listed below:

    • Definition – this could be copied straight from a regular dictionary, or it might be a simplified version that’s more accessible to children. We’ve included some links to child-friendly sources of information in this article.  It’s also important to consider alternative definitions if the word has more than one meaning.
    • Synonyms – see if you can prompt your child to think of some synonyms. Ask them, ‘what is this similar to?’ Or, ‘what other words do you know that mean the same thing as this word?’  Use a thesaurus to find more examples.
    • Antonyms – ask your child, ‘what is the opposite of this?’
    • Word structure/origins – identifying common root words, prefixes or suffixes can help children understand the meaning of words (and this can also help with spelling). See below for links that can help you find word origins.
    • Related Words – recognising related words can also improve a child’s understanding and widen their vocabulary.

      For example, if the new vocabulary word was the adjective ‘expensive’, you might also include the adverb ‘expensively’, the nouns ‘expense’, ‘expenses’ and ‘expenditure’ and the verbs ‘expend’ and ‘spend’. 

      You don’t need to explain the correct grammatical terminology for each word if your child hasn’t studied  much grammar in school yet.  Just thinking about related words and how they might be used in different sentences can still be beneficial.

      For some technical words, it can help to look beyond grammatical variations.  For example, if you were introducing the word ‘soluble’ in a scientific context, it would also be helpful to consider the related words ‘solute’, ‘solvent’ and ‘solution’.  All of these words start with ‘sol’, and probably originate from the Latin word ‘solvere’ which means ‘to loosen’ or ‘unfasten’. 

      You could discuss how molecules (or ions), which are stuck together in the solid form (the solute), work loose when they dissolve in a solvent to form a solution.  Your child might notice that the word dissolve also contains ‘sol’.

    • Example sentence(s) – if your child first encountered the new word in a book, you could copy the sentence from the book as one example and then help help them to make up a sentence of their own.  You might want to help them construct more than one sentence if the word has more than one meaning so they can see how it’s used in different contexts.
    • Pictures or examples – representing the meaning of words with concrete examples or images can improve a child’s understanding and make the information more memorable.
    • Mnemonic / association – this might not be possible for every word, but see if there is a way of linking the word to something your child already knows. Considering the word structure and origins can sometimes help with this step.

The different sections on a word map could vary for different types of word.  For example, you might choose some different categories for nouns than you would for verbs or adjectives.  

The complexity of the word might also influence the amount of detail you include in a word map, but it’s probably better to put in a bit more information than to have too little…

Our brain is made up of an enormous network of neurons, and learning something new causes the brain to build connections between these neurons. 

Cognitive neuroscientists tell us the more meaningful connections to prior knowledge we can make, the better will be our understanding and our ability to recall the information. 3,4

In the very simplified model below, the dots represent neurons (brain cells) and the lines represent the connections between neurons (synapses).

How to Teach Word Mapping

Before you get your child to complete a word map independently, it can be helpful to explain and model the process with them first.

Your child will understand the process better if you teach them using real examples, rather than just explaining the process in an abstract way.  And it’s better for them to see a variety of examples instead of just one or two.

We’ve included several examples below, most of which are in a tabular form.  Although tables aren’t as elaborate as some alternatives, they’re still a useful way of organising information in a logical order.  

Even if you intend to construct a more diagrammatic style of word map, it can sometimes be helpful to compile the information in a table first.

Example Word Maps

You might find the  links below helpful when you are compiling the information for word maps.  Explain to your child that using information from a variety of sources will give them a more thorough understanding of a word.

Useful Links:

Vocabulary.com  We mentioned this site in our article, ‘How Can I Improve My Child’s Vocabulary?’  As well as providing child-friendly definitions, it uses sophisticated computer algorithms to help children learn new words and can be played as a game.  They ask questions about words in different contexts and also provide information about word structure for some words.

The Kids.Wordsmyth dictionary is a useful resource for finding simple definitions and related words.

Merriam-Webster’s Learner’s dictionary is designed for students with another fist language who are learning English.  However, the definitions are also useful for children because they are generally shorter and use simpler language.

Thesaurus.com is great for synonyms and antonyms.  It claims to be the world’s largest free online thesaurus.

Dictionary.com is useful for finding out about word structure because it provides information on word origins.

The Thinkmap Visual Thesaurus is an interactive dictionary and thesaurus which creates word maps of related words.

VISUWORDS™ is another interactive online graphical dictionary that shows creative associations between words.

IXL Learning cover 8000 skills in 5 subjects including phonics and reading comprehension.  You can click on the following link to access a 7-day free trial if you live in the US.

If you live outside of the US, you can get 20% off a month’s subscription if you click on the ad. below:

Back to contents...

Blank Word Map Templates

Download the templates as PowerPoint slides if you want to edit them in some way.  Download them as pdf documents if you want to use them as they are.

Further Information…

References

  1. Marzano, R. (2001), Classroom Instruction that Works, ASCD.
  2. Take Notes by Hand for Better Long-Term Comprehension, Association for Psychological Research (April 2014): http://www.psychologicalscience.org/index.php/news/releases/take-notes-by-hand-for-better-long-term-comprehension.html

  3. Learning in the brain: https://sites.google.com/view/efratfurst/learning-in-the-brain

  4. Willingham, D. (2006), How Knowledge Helps, American Educator: https://www.aft.org/periodical/american-educator/spring-2006/how-knowledge-helps

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Map in excel 2010
  • Making labels using word
  • Map data with excel
  • Making labels in word with pictures
  • Manyprog excel password recovery код активации