Преобразуйте, если это необходимо, слово FORM так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Many specialists think that the word «tennis» __________________ from the French word «tenez». «Tenez» means in French something like «take this,» a phrase one player would say to the other.
1
Преобразуйте, если это необходимо, слово THIS так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Tennis
Some people believe that the name «tennis» comes from the ancient Egyptian town of Tinnis alongside the Nile and the word racquet evolved from the Arabic word for palm of the hand, rahat. Aside from __________________ two words, there is no evidence for any form of tennis preceding the year 1000.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
2
Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Most historians credit the origins of the game to 11th or 12th century French monks, who began playing a ball against __________________ monastery walls.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
3
Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Time passed and the game __________________ more popular.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
4
Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In __________________ years, courtyard playing areas changed into indoor courts.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
5
Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In 1874, Major Walter C. Wingfield patented in London the equipment and rules for a game similar to modern tennis. In the same year, the __________________ tennis courts appeared in the United States.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
Источник: ВПР по английскому языку 11 класс 2018 год. Вариант 2.
ВПР грамматика и лексика
Скачать материал
Скачать материал
- Сейчас обучается 37 человек из 18 регионов
- Сейчас обучается 76 человек из 37 регионов
- Сейчас обучается 1387 человек из 83 регионов
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
6 209 461 материал в базе
- Выберите категорию:
- Выберите учебник и тему
- Выберите класс:
-
Тип материала:
-
Все материалы
-
Статьи
-
Научные работы
-
Видеоуроки
-
Презентации
-
Конспекты
-
Тесты
-
Рабочие программы
-
Другие методич. материалы
-
Найти материалы
Другие материалы
- 24.02.2022
- 109
- 0
- 24.02.2022
- 100
- 0
- 24.02.2022
- 85
- 1
- 24.02.2022
- 97
- 0
- 24.02.2022
- 189
- 0
- 24.02.2022
- 166
- 0
Вам будут интересны эти курсы:
-
Курс повышения квалификации «Организация практики студентов в соответствии с требованиями ФГОС педагогических направлений подготовки»
-
Курс повышения квалификации «Основы построения коммуникаций в организации»
-
Курс повышения квалификации «Управление финансами: как уйти от банкротства»
-
Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности по подбору и оценке персонала (рекрутинг)»
-
Курс профессиональной переподготовки «Теория и методика преподавания иностранных языков: английский, немецкий, французский»
-
Курс профессиональной переподготовки «Теория и методика преподавания иностранных языков в профессиональном образовании: английский, немецкий, французский»
-
Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности секретаря руководителя со знанием английского языка»
-
Курс профессиональной переподготовки «Управление информационной средой на основе инноваций»
-
Курс профессиональной переподготовки «Организация системы менеджмента транспортных услуг в туризме»
-
Курс профессиональной переподготовки «Стандартизация и метрология»
-
Скачать материал
-
24.02.2022
2497
-
DOCX
65.9 кбайт -
10
скачиваний -
Оцените материал:
-
-
Настоящий материал опубликован пользователем Гришина Екатерина Сергеевна. Инфоурок является
информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте
методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них
сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайтЕсли Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с
сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.Удалить материал
-
- На сайте: 2 года и 9 месяцев
- Подписчики: 0
- Всего просмотров: 4370
-
Всего материалов:
8
Образцы вариантов ВПР 2023 года, демоверсии всероссийской проверочной работы для 11 класса по Английскому языку.
1. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 7–12, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 7–12.
The second truck driver, Peter, asked if __________________ (HE) colleague needed any help. Jack explained that he was taking the penguins to the zoo and asked if Peter could take the penguins to the zoo. Peter agreed.A kind man
Jack, a truck driver, was driving 100 penguins to the New York Zoo. On the freeway his truck suddenly __________________ (BREAK) down. Jack got out of the car. He __________________ (LOOK) at the engine when another truck stopped by. The second truck driver, Peter, asked if __________________ (HE) colleague needed any help. Jack explained that he was taking the penguins to the zoo and asked if Peter could take the penguins to the zoo. Peter agreed. Some hours __________________ (LATE), the Peter drove past Jack, who was still waiting on the freeway for help to come. The penguins, however, __________________ (BE) still in the truck! “I thought I asked you to take __________________ (THAT) penguins to the zoo,” shouted Jack. Peter replied, “I did, but I had some money left, so we’re going to the cinema now.”
2. Преобразуйте, если это необходимо, слово REMAIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Nowadays Teotihuacan is visited by millions of people every year. Archeologists are sure that it _____ popular in the future being a must-see if you’re in Mexico City.
3. Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The building of the Wall of stone and earth ______ in the 6th century BC and lasted until the 16th century AD.
4. Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Between 1AD and 250AD Teotihuacan ______ an important religious and economic centre when the construction of the Pyramids of the Sun and Moon had been finished.
5. Преобразуйте, если это необходимо, слово MAN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
They got their name because all the ______ in the team wore black shorts, shirts, socks and shoes when they play rugby.
6. Преобразуйте, если это необходимо, слово THREE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
One picnic spot was too shady, another was too sunny and hot. The ______ had no wild flowers around it.
7. Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
But finally, becoming impatient, I turned to signal for service and saw the neon sign. That was the ______ moment …I discovered that I was sitting outside a store selling garden furniture.
8. Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The ______ moment was when I remembered that I had recently asked staff members to give me their home numbers. I went right down to the employee’s office to apologize for my call.
9. Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
There__________________ many basketball centers in cities and towns of every state. They do not often produce sportsmen or sportswomen who are successful in world basketball championships but they help young people to keep fit and look athletic.
10. Преобразуйте, если это необходимо, слово FOUND так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The festival__________________ 30 years ago and has an amazing history.
11. Преобразуйте, если это необходимо, слово DECORATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Usually on this day parades and outdoor picnics with friends and families take place. Most houses________ with flags and flowers.
12. Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He knew very well that for me it was the ______ kind of music.
13. Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
So we were thrilled when a community sidewalk project was announced, and watched eagerly as paving neared completion. Then the ______ thing happened: wishful thinking and reality collided.
14. Преобразуйте, если это необходимо, слово I так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Puzzled, he looked several times from the brontosaurus to ______ .
15. Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
When he came back Mr. Jones asked him, “Have you spoken to your wife already?” “No, she ______ there when I phoned. My small son answered the phone. I asked him, “Is your mother there?” And he said, “She is somewhere outside”.
16. Преобразуйте, если это необходимо, слово THINK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
When Europeans discovered it in 1871, they ______ it was the top of a volcano.
17. Преобразуйте, если это необходимо, слово BURY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The extreme north is a cold bare region — the tundra. For more than six months it ______ in snow.
18. Преобразуйте, если это необходимо, слово PROVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
On May 17, 1970 Ra successfully crossed the Atlantic, ______ that ancient civilizations had enough skill to reach America long before Columbus.
19. Преобразуйте, если это необходимо, слово HE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
She helped ______ plant the seed. Every day he watered it but nothing grew.
20. Преобразуйте, если это необходимо, слово LEAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
To test his ideas, Heyerdal decided to build a copy of an ancient Egyptian boat. On May 25, 1969 the boat called Ra ______ a port in Morocco.
21. Преобразуйте, если это необходимо, слово IMPORTANT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In 1948 he published “Economics” which is considered to be the ______ economics text of our time.
22. Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Lincoln __________________rich.
23. Преобразуйте, если это необходимо, слово FORM так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Many specialists think that the word «tennis» __________________ from the French word «tenez». «Tenez» means in French something like «take this,» a phrase one player would say to the other.
24. Преобразуйте, если это необходимо, слово SING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The two ceremonies were joined in 1868, and northern states commemorated the day on May 30. Children read poems and __________________ civil war songs,
25. Преобразуйте, если это необходимо, слово LONG так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Today the London tube, with 408 km of tracks, is the __________________ subway system in the world.
26. Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In 1847 Sam’s father died and he had to go to work at the age of 12 as a printer’s apprentice. __________________ he worked as a printer, a steamboat pilot, a silver miner and then he started writing humorous sketches.
27. Преобразуйте, если это необходимо, слово BRING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The popular story, of course, is that Marco Polo __________________ pasta back from his trips to China sometime around 1295.
28. Преобразуйте, если это необходимо, слово BUY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Although Enesco feared the result, he arranged a concert. However, nobody __________________ the tickets because the musician was unknown.
29. Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He came up to the __________________ policeman he saw and asked him in Italian the way to the bus station. The policeman was Italian too and he answered Mr. Scotti in Italian.
30. Преобразуйте, если это необходимо, слово FOLLOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Perhaps Russian people enjoy celebrating New Year because it __________________ by really long holidays.
31. Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
While he was working in Taganrog, Chekhov’s parents had difficult times in Moscow. Anton Chekhov wanted to help __________________ and the only thing he could do was to provide some moral support.
32. Преобразуйте, если это необходимо, слово TELL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Lomonosov was born in 1711 in a village. He __________________ by his parents to continue the family business but he wanted to study very much.
33. Преобразуйте, если это необходимо, слово CELEBRATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It has no fixed date but usually it __________________ at the end of February or at the beginning of March. It lasts a week and each year the dates are different so you should check the calendar of Russian holidays and festivals for the current year.
34. Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT GET так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Everybody knows that with valenki you __________________ frozen even in Siberia.
Until the 18th century, valenki were handmade and produced only in Siberia and several Northern regions where manual labour was long and hard.
35. Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In 1866, the imperial family organised a Christmas event for more than a hundred poor children at the Anichkov Palace for the __________________ time. Each child was given a coat, shoes, warm clothes, underwear or a dress as a present.
36. Преобразуйте, если это необходимо, слово HE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In September Liza sent a letter to the president. She wrote __________________ about the dog of her dream, and that she hoped that one day she would have a fluffy friend.
37. Преобразуйте, если это необходимо, слово INTRODUCE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He also co-founded Apple Inc. When the iPhone __________________ to public in 2007, it changed the mobile market once and forever.
38. Преобразуйте, если это необходимо, слово SEND так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Last summer she __________________ a letter to Vladimir Putin, asking for a chihuahua dog.
39. Преобразуйте, если это необходимо, слово CHILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The morning of 9 May begins with the Victory Parade on Red Square in Moscow. __________________ especially enjoy the parade because it is a spectacular event.
40. Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The game __________________ so popular because it explained laws of economics to common people in a simple way.
41. Преобразуйте, если это необходимо, слово CHOOSE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The Swedish __________________ a very good place for the castle.
42. Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It __________________ between 1891 and 1916.
43. Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It __________________ 300 years ago entirely of wood without a single nail.
44. Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He __________________ it as the northern capital of Russia.
45. Преобразуйте, если это необходимо, слово MANY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
However, Russia has many __________________ things to offer.
46. Преобразуйте, если это необходимо, слово BEAUTIFUL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It is certainly one of the __________________ places in Russia.
47. Преобразуйте, если это необходимо, слово FOUND так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
These settlements __________________ by various tribes.
48. Преобразуйте, если это необходимо, слово LITTLE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
If a woman had a job, she was always paid ___________ than a man. Many women thought this was unfair. They decided to fight for their rights. These women called themselves suffragettes.
49. Преобразуйте, если это необходимо, слово BEAUTIFUL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It is certainly one of the ___________ places in Russia.
50. Преобразуйте, если это необходимо, слово TASTY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Many people think that food is much ___________ when eaten with salt.
51. Преобразуйте, если это необходимо, слово PAINT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
It ___________ only on vases and other decorative things brought from the East.
52. Преобразуйте, если это необходимо, слово THREE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
In Turkey or the USA it is the ___________ Sunday of July.
53. Преобразуйте, если это необходимо, слово THINK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
He saw several problems to solve on the blackboard. He ___________ it was the homework.
54. Преобразуйте, если это необходимо, слово TAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Volgograd is the city where in 1942−1943 great battles between the Soviet and fascist armies ___________ place.
55. Преобразуйте, если это необходимо, слово FORGET так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
Ice pops
The boy, Frank by name, ____________ his glass of soda with a spoon in it outdoors.
56. Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
There you _____________ a lot of stunning churches.
57. Преобразуйте, если это необходимо, слово CHILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.
The morning of 9 May begins with the Victory Parade on Red Square in Moscow, _____________ especially enjoy the parade because it is a spectacular event.
Was This How Tennis was Introduced?
The Game of Kings: How Tennis Started
Some people believe that the ancient Egyptians, Greeks, and Romans played different versions of tennis. Drawings and descriptions of any tennis-like games have not been discovered, but a few Arabic words dating from ancient Egyptian times are cited as evidence. The theory goes that the name tennis is derived from the Egyptian town of Tinnis alongside the Nile and the word racquet evolved from the Arabic word for palm of the hand, rahat.
Aside from these two words, evidence for any form of tennis preceding the year 1000 is lacking, and most historians credit the first origins of the game to eleventh- or twelfth-century French monks, who began playing a crude handball against their monastery walls or over a rope strung across a courtyard. The game took on the name jeu de paume, which means “game of the hand.” Many who dispute more ancient origins argue that tennis is derived from the French tenez, which meant something to the effect of “take this,” said as one player would serve to the other.
As the game became more popular, courtyard playing areas began to be modified into indoor courts, where the ball was still played off the walls. After bare hands were found too uncomfortable, players began using a glove, then either a glove with webbing between the fingers or a solid paddle, followed by webbing attached to a handle—essentially a racquet. Rubber balls were still centuries away, so the ball was a wad of hair, wool, or cork wrapped in string and cloth or leather, then in later years, hand-stitched in felt to look something like a modern baseball.
The nobility learned the game from the monks, and some accounts report as many as 1,800 courts in France by the thirteenth century. The game became such a popular diversion, both the pope and Louis IV tried unsuccessfully to ban it. It soon spread to England, where both Henry VII and Henry VIII were avid players who promoted the building of more courts.
By the year 1500, a wooden frame racquet strung with sheep gut was in common use, as was a cork-cored ball weighing around three ounces. The early tennis courts were quite different from the modern “lawn tennis” court most of us are used to. The early game matured into what is now called “real tennis,” and England’s Hampton Court, built in 1625, is still used today. Only a handful of such courts remain. It’s a narrow, indoor court where the ball is played off walls that include a number of openings and oddly angled surfaces toward which the players aim for various strategic purposes. The net is five feet high on the ends, but three feet in the middle, creating a pronounced droop.
The game’s popularity dwindled almost to nothing during the 1700s, but in 1850, Charles Goodyear invented a vulcanization process for rubber, and during the 1850s, players began to experiment with using the bouncier rubber balls outdoors on grass courts. An outdoor game was, of course, completely different from an indoor game played off walls, so several new sets of rules were formulated.
In 1874, Major Walter C. Wingfield patented in London the equipment and rules for a game very similar to modern tennis. In the same year, the first tennis courts appeared in the United States. By the following year, equipment sets had been sold for use in Russia, India, Canada, and China.
Croquet was highly popular at this time, and the smooth croquet courts proved readily adaptable for tennis. Wingfield’s original court had the shape of an hourglass, narrowest at the net, and it was shorter than the modern court. His rules were subjected to considerable criticism, and he revised them in 1875, but he soon left the further development of the game to others.
In 1877, the All England Club held the first Wimbledon tournament, and its tournament committee came up with a rectangular court and a set of rules that are essentially the game we know today. The net was still five feet high at the sides, a carryover from the game’s indoor ancestor, and the service boxes were 26 feet deep, but by 1882, the specifications had evolved to their current form.
Table Tennis College Tennis Camps
Bethel University Tennessee Sports Recruiting.
Bethesda University of California Sports Recruiting.
Bethune Cookman University Sports Recruiting.
Bevill State Community College Sports Recruiting.
8. Use the words in the appropriate form.
I’m optimistic about the future!
Some people think that wars are ___ (avoid), and that people will always be fighting with each other. I’m more ___ (optimist) on this point. The process of ___ (integrate) is going rapidly and soon we may find ourselves living in one huge country. We’ll be wearing the same clothes, listen to the same music, and watch the same films. We certainly risk ___ (lose) ethnic and cultural diversity, which is not good news, but, on the other hand, this means that there will be no grounds for ___ (religion) and ethnic discrimination. There will be no boarders which need ___ (protect), so we’ll be able to dismiss the army. If the police work well and the law if fair and clever, we’ll get rid of criminals very easily. Former policemen may work as rescuers or firemen, as occasionally we will still have some ___ (expect) natural disasters and catastrophes. ___ (alternative), former policemen can work in schools and it will prevent any ___ (fight) or ___ (bully) there.
Автор: Гость