Make new words from the given word

Make new words from the words given below. Use the information from Ex.16. Consult the dictionary if necessary.
1. without any suffix

to damage − …


to play − …


to start − …


to hurt − …


to award − …

2. with suffix −tion / −ion

to pollute − …


to predict − …


to educate − …


to attract − …

3. with suffix −al / (−ic + −al)

geography − …


biology − …


environment − …


history − …


nature − …

4. with suffix −ist

art − …


piano − …


flora − …


journal − …


ecology − …

reshalka.com

Английский язык ENJOY ENGLISH Английский с удовольствием 8 класс Биболетова. SECTION 1. Any Problems? Any Solutions. Номер №17

Решение

Перевод задания
Составьте новые слова из слов, приведенных ниже. Используйте информацию из упр.16. При необходимости обратитесь к словарю.
1. без суффикса
повреждать − …
играть − …
начать − …
причинять боль − …
наградить − …
2. с суффиксом −tion / −ion
загрязнять − …
предсказывать − …
обучать − …
привлекать − …
3. с суффиксом −al / (−ic + −al)
география − …
биология −…
окружающая среда − …
история −…
природа − …
4. с суффиксом −ist
искусство − …
фортепиано −…
флора −…
журнал −…
экология −…

ОТВЕТ
1.

to damage −
damage

to play −
play

to start −
start

to hurt −
hurt

to award −
award
2.

to pollute −
pollution

to predict −
prediction

to educate −
education

to attract −
attraction
3.

geography −
geographical

biology −
biological

environment −
environmental

history −
historical

nature −
natural
4.

art −
artist

piano −
pianist

flora −
florist

journal −
journalist

ecology −
ecologist

Перевод ответа
1.
повредить − повреждение
играть − пьеса
начать − начало
причинять боль − боль
награждать − награда
2.
загрязнять − загрязнение
предсказывать − предсказание
обучать − образование
привлекать − привлечение
3.
география − географический
биология − биологический
окружающая среда − относящийся к окружающей среде
история − исторический
природа − натуральный
4.
искусство − художник
фортепиано − пианист
флора − флорист
журнал − журналист
экология − эколог

Make up new words from the given ones using the following suffixes (образуйте новые слова от данных ниже, используя суффиксы из рамки : nouns : — tion, — ness, — ment, — er adjectives : — al, ful, — less, — y kind — _________ to agree — _______ to work — _________ help — ____, _____ wind — _______ to present — ________ nature — ________ happy _______ great — ______.

Если вам необходимо получить ответ на вопрос Make up new words from the given ones using the following suffixes (образуйте новые слова от данных ниже, используя суффиксы из рамки : nouns : — tion, — ness, — ment, — er adjectives : — al, ful, — l?, относящийся
к уровню подготовки учащихся 5 — 9 классов, вы открыли нужную страницу.
В категории Английский язык вы также найдете ответы на похожие вопросы по
интересующей теме, с помощью автоматического «умного» поиска. Если после
ознакомления со всеми вариантами ответа у вас остались сомнения, или
полученная информация не полностью освещает тематику, создайте свой вопрос с
помощью кнопки, которая находится вверху страницы, или обсудите вопрос с
посетителями этой страницы.

Страница 11 из 34

UNIT 2. The World Can’t Do Without You

SECTION 1. Any Problems? Any Solutions

1. Read the following warnings and slogans. Match them with the pictures.
a) Stop using your car!
b) Please keep off the grass!
c) No smoking!
d) Feeding animals strictly prohibited!
e) All dogs must be on a lead!
f) This area is not a dog toilet. It’s for recreation and play!
g) Protect historic buildings!
h) Save the tigers!
i) Keep away from water. Crocodiles!
j) No fishing here!
k) Protect the forest! Take your garbage home with you!

Прочтите следующие предупреждения и лозунги. Совместите их с картинками.
а) Прекратите пользоваться автомобилем!
b) Пожалуйста, держитесь подальше от травы!
c) Не курить!
d) Кормление животных строго запрещено!
e) Все собаки должны быть на поводке!
f) Эта зона не является туалетом для собак. Это для отдыха и игр!
g) Защитите исторические здания!
h) Спасите тигров!
i) Держитесь подальше от воды. Крокодилы!
j) Здесь нет рыбалки!
k) Защитите лес! Возьмите мусор с собой домой!

Ответ:

a − 11, b − 4, c − 10, d − 8, e − 3, f − 6, g − 9, h − 1, i − 7, j − 5, k − 2.

2. Listen to check if you were right.

Послушайте, чтобы проверить, были ли вы правы.

Аудио к заданию:

Picture 1 − Save the tigers!
Picture 2 − Protect the forest! Take your garbage home with you!
Picture 3 − All dogs must be on a lead!
Picture 4 − Please keep off the grass!
Picture 5 − No fishing here!
Picture 6 − This area is not a dog toilet! It’s for recreation and play.
Pisture 7 − Keep away from water! Crocodiles!
Picture 8 − Feeding animals strictly prohibited!
Picture 9 − Protect historic buildings.
Picture 10 − No smoking!
Picture 11 − Stop using your car!

Рисунок 1 − Спасите тигров!
Рисунок 2 − Защитите лес! Возьмите мусор с собой домой!
Рисунок 3 − Все собаки должны быть на поводке!
Рисунок 4 − Держитесь подальше от травы!
Рисунок 5 − Здесь не рыбачить!
Рисунок 6 − Это не туалет для собак! Это для отдыха и игр.
Pisture 7 − Держитесь от воды подальше! Крокодилы!
Рисунок 8 − Кормление животных категорически запрещено!
Рисунок 9 − Защищайте исторические здания.
Рисунок 10 − Не курить!
Рисунок 11 − Прекратите пользоваться автомобилем!

3. Look at the signs again. Explain:
• what the signs mean;
• where they can be seen.
Example: No fishing here! − This sign means that you shouldn’t catch fish in this place for some reason. The sign can be seen by the city’s ponds, at the zoo and on river banks.

Посмотрите на знаки еще раз. Объясните:
• что означают знаки;
• где их можно увидеть.
Пример: Здесь не рыбачить! − Этот знак означает, что в этом месте по какой−либо причине нельзя ловить рыбу. Знак можно увидеть у городских прудов, в зоопарке и на берегах рек.

Ответ:

1. Stop using your car! − This sign means that you shouldn’t drive in this place. You can see this sign in parks or in other walking areas.
2. Please keep off the grass! − This sign means that you can’t walk on the grass. This sign can be seen in parks or private houses.
3. No smoking! − This sign means that smoking is strictly prohibited in this place. This sign can be seen in restaurants, office buildings, at airports and other public places.
4. Feeding animals strictly prohibited! − This sign means that you can’t feed the animals. You can see this sign in zoos,
5. All dogs must be on a lead! − This sign means that you have to keep your dog on a lead. This sign can be seen in parks, streets and other walking areas.
6. This area is not a dog toilet. It’s for recreation and play! − This sign means that you shouldn’t bring your dog here. This sign can be seen on children’s playgrounds, beaches, stadiums.
7. Protect historic buildings! − This sign means that you shouldn’t destroy historic buildings. You can see this sign on old buildings.
8. Save the tigers! − This sign means that you can’t hunt at this place. This sign can be seen in a reserve.
9. Keep away from water. Crocodiles! − This sign means that you shouldn’t swim in this place and you have to stay away from water because of crocodiles. This sign can be seen near rivers in southern countries.
10. No fishing here! − This sign means that it’s not allowed to fish in this place. This sign can be seen by ponds or lakes.
11. Protect the forest! Take your garbage home with you! − This sign means that you shouldn’t throw garbage in the forest. This sign can be seen near forests.

Перевод:

1. Прекратите пользоваться своей машиной! − Этот знак означает, что в этом месте нельзя водить машину. Вы можете увидеть этот знак в парках или в других местах для прогулок.
2. Держитесь подальше от травы! − Этот знак означает, что по траве нельзя ходить. Этот знак можно увидеть в парках или частных домах.
3. Не курить! − Этот знак означает, что курение в этом месте строго запрещено. Этот знак можно увидеть в ресторанах, офисных зданиях, в аэропортах и ​​других общественных местах.
4. Кормить животных категорически запрещено! − Этот знак означает, что кормить животных нельзя. Вы можете увидеть этот знак в зоопарках,
5. Все собаки должны быть на поводке! − Этот знак означает, что вы должны держать собаку на поводке. Этот знак можно увидеть в парках, на улицах и в других местах для прогулок.
6. Эта зона не является туалетом для собак. Она для отдыха и игр! − Этот знак означает, что сюда нельзя приводить собаку. Этот знак можно увидеть на детских площадках, пляжах, стадионах.
7. Защищайте исторические здания! − Этот знак означает, что нельзя разрушать исторические здания. Вы можете увидеть этот знак на старых зданиях.
8. Спасите тигров! − Этот знак означает, что здесь нельзя охотиться. Этот знак можно увидеть в заповеднике.
9. Беречь от воды. Крокодилы! − Этот знак означает, что купаться в этом месте нельзя и вы должны держаться подальше от воды из−за крокодилов. Этот знак можно увидеть у рек в южных странах.
10. Здесь не рыбачить! − Этот знак означает, что в этом месте нельзя ловить рыбу. Этот знак можно увидеть у прудов или озер.
11. Защитите лес! Заберите мусор с собой домой! − Этот знак означает, что нельзя выбрасывать мусор в лесу. Этот знак можно увидеть возле леса.

4. Read and remember the words and word combinations.
pollute (загрязнять) − to pollute the Earth; air pollution (загрязнение), water / river / sea pollution, noise / light pollution
protect (защищать, предохранять) − to protect somebody, to protect from pollution; protection (защита) of wildlife, good / effective protection
environment (окружающая среда) − to protect the environment, pollution of the environment; environmental problems / research
waste (отходы) − chemical waste, waste paper
waste (трата) − It’s a waste of time; industrial waste

Прочтите и запомните слова и словосочетания.
загрязнять (загрязнять) − загрязнять Землю; загрязнение воздуха, загрязнение воды / реки / моря, шумовое / световое загрязнение
защитить (защищать, предохранять) − защитить кого−нибудь, защитить от загрязнения; охрана (защита) животного мира, хорошая / эффективная защита
окружающая среда (окружающая среда) − для защиты окружающей среды, загрязнения окружающей среды; экологические проблемы / исследования
отходы (отходы) − химические отходы, макулатура
отходы (трата) − это пустая трата времени; промышленные отходы

5. a) Read the text and fill in the blanks with the words from the box.

waste, protect, environment, pollution, environmental, polluting

For thousands of years the Earth has taken care of people, animals, plants and insects. Nowadays our planet and its inhabitants are suffering from … . Air, sea and land pollution are the main causes of numerous … problems. Scientists’ predictions are really frightening. We must stop … the Earth and cut down our household and industrial … .
There are plenty of people in the world who want to … the environment and save the planet from catastrophe. Only all together we are able to take care of the … .
b) Answer the questions.
1. What are people and wildlife suffering from?
2. What is the reason for several environmental problems?
3. Why do scientists worry about our planet?
4. What must people do to help our planet and its inhabitants?
5. Is there anybody who wants to change the current environmental situation?

а) Прочтите текст и заполните пропуски словами из рамки.
отходы, защита, окружающая среда, загрязнение, окружающая среда, загрязнение
На протяжении тысячелетий Земля заботилась о людях, животных, растениях и насекомых. В настоящее время наша планета и ее жители страдают от … . Загрязнение воздуха, моря и суши − главные причины многих … проблем. Прогнозы ученых действительно пугающие. Мы должны остановить … Землю и вырубить наши домашние и промышленные … .
В мире много людей, которые хотят … защитить окружающую среду и спасти планету от катастрофы. Только все вместе мы можем позаботиться о … .
b) Ответьте на вопросы.
1. От чего страдают люди и дикие животные?
2. В чем причина некоторых экологических проблем?
3. Почему ученые беспокоятся о нашей планете?
4. Что должны делать люди, чтобы помочь нашей планете и ее жителям?
5. Есть ли кто−нибудь, кто хочет изменить нынешнюю экологическую ситуацию?

Ответ:

a)
For thousands of years the Earth has taken care of people, animals, plants and insects. Nowadays our planet and its inhabitants are suffering from pollution. Air, sea and land pollution are the main causes of numerous environmental problems. Scientists’ predictions are really frightening. We must stop polluting the Earth and cut down our household and industrial waste.
There are plenty of people in the world who want to protect the environment and save the planet from catastrophe. Only all together we are able to take care of the environment.
b)
1. People and wildlife are suffering from pollution.
2. Air, sea and land pollution is the reason for several environmental problems.
3. Scientists worry about our planet because their predictions are really frightening.
4. People must stop polluting the Earth and cut down our household and industrial waste.
5. There are plenty of people in the world who want to protect the environment and save the planet from catastrophe.

Перевод:

а)
На протяжении тысячелетий Земля заботилась о людях, животных, растениях и насекомых. В настоящее время наша планета и ее жители страдают от загрязнения. Загрязнение воздуха, моря и земли являются основными причинами многочисленных экологических проблем. Прогнозы ученых действительно пугающие. Мы должны прекратить загрязнять Землю и сократить объем бытовых и промышленных отходов.
В мире много людей, которые хотят защитить окружающую среду и спасти планету от катастроф. Только все вместе мы сможем позаботиться об окружающей среде.
b)
1. Люди и дикая природа страдают от загрязнения.
2. Загрязнение воздуха, моря и суши является причиной ряда экологических проблем.
3. Ученые беспокоятся о нашей планете, потому что их прогнозы действительно пугающие.
4. Люди должны прекратить загрязнять Землю и сократить объем бытовых и промышленных отходов.
5. В мире много людей, которые хотят защитить окружающую среду и спасти планету от катастрофы.

6. Look at the slogans again (Ex.1). Say what problems they are trying to prevent. The list of problems is given below.
Example: The slogans ‘All dogs must be on a lead’ and ‘Keep away from water. Crocodiles!’ prevent the problem of dangerous animals.
Endangered animals
Water pollution
Land pollution
Air pollution
Dangerous animals
People’s behaviour
Destroying cultural heritage
Pollution of places for recreation and rest
Danger to health

Посмотрите еще раз на лозунги (упр 1). Скажите, какие проблемы они пытаются предотвратить. Список проблем приведен ниже.
Пример: Лозунги «Все собаки должны быть на поводке» и «Держаться подальше от воды. Крокодилы!» предотвращают проблемы от опасных животных.
Находящихся под угрозой исчезновения животных
Загрязнение воды
Загрязнение земли
Загрязнение воздуха
Опасные животные
Поведение людей
Уничтожение культурного наследия
Загрязнение мест отдыха и развлечений
Опасность для здоровья

Ответ:

1. The slogan ‘Save the tigers!’ prevents the problem of endangered animals.
2. The slogan ‘Protect the forest! Take your garbage home with you!’ prevents the problem of water and land pollution.
3. The slogan ‘All dogs must be on a lead!’ prevents the problem of dangerous animals.
4. The slogan ‘Please keep off the grass!’ prevents the problem of land pollution and people’s behaviour.
5. The slogan ‘No fishing here!’ prevents the problem of water pollution and endangered animals.
6. The slogan ‘This area is not a dog toilet! It’s for recreation and play.’ prevents the problem of people’s behaviour.
7. The slogan ‘Keep away from water! Crocodiles!’ prevents the problem of dangerous animals.
8. The slogan ‘Feeding animals strictly prohibited!’ prevents the problem of endangered animals.
9. The slogan ‘Protect historic buildings.’ prevents the problem of destroying cultural heritage.
10. The slogan ‘No smoking!’ prevents the problem of air pollution and danger to health.
11. The slogan ‘Stop using your car!’ prevents the problem of air pollution.

Перевод:

1. Лозунг «Спасите тигров!» предотвращает проблему исчезающих животных.
2. Лозунг «Защити лес! Возьмите мусор с собой домой!» предотвращает проблему загрязнения воды и земли.
3. Лозунг «Все собаки должны быть на поводке!» предотвращает проблему опасных животных.
4. Лозунг «Держитесь подальше от травы!» предотвращает проблему загрязнения земли и поведения людей.
5. Логунг «Здесь не рыбачить!» предотвращает проблему загрязнения воды и находящихся под угрозой исчезновения животных.
6. Лозунг «Это не туалет для собак! Здесь зона для отдыха и игр.» предотвращает проблему поведения людей.
7. Лозунг «Держитесь подальше от воды! Крокодилы!» предотвращает проблему опасных животных.
8. Лозунг «Кормить животных категорически запрещено!» предотвращает проблему исчезающих животных.
9. Лозунг «Защищать исторические здания.» предотвращает проблему уничтожения культурного наследия.
10. Лозунг «Не курить!» предотвращает проблему загрязнения воздуха и опасности для здоровья.
11. Лозунг «Прекратите пользоваться автомобилем!» предотвращает проблему загрязнения воздуха.

7. Work in pairs. a) Decide what types of environment the signs in Ex.1 relate to.
physical − environment which has not been changed much by people
biological − environment consisting of living organisms
man−made geographical − environment which has been changed by human activity
b) Classify the words and word combinations in the box according to the types of environment.

towns, human beings, roads, planets, climate, weather, cars, mountains, forests, fish, the Sun, plant species, houses, lakes, seas, oceans, continents, man−made canals, trees, minerals, air, water, natural rivers, national park, railways, islands, animals, land, farms, factories, picture galleries, insect species, the Moon, flowers, stadiums, birds, castles

Physical environment:
Biological environment:
Man−made geographical environment:

Работа в парах. а) Решите, к какому типу окружающей среды относятся знаки в Упражнении 1.
физическая − среда, которая не сильно изменилась людьми
биологическая − среда, состоящая из живых организмов
антропогенная география − окружающая среда, измененная в результате деятельности человека.
b) Классифицируйте слова и словосочетания в поле по типам среды.

города, люди, дороги, планеты, климат, погода, автомобили, горы, леса, рыба, солнце, виды растений, дома, озера, моря, океаны, континенты, искусственные каналы, деревья, полезные ископаемые, воздух, вода, естественные реки, национальный парк, железные дороги, острова, животные, земля, фермы, фабрики, картинные галереи, виды насекомых, луна, цветы, стадионы, птицы, замки

Физическая среда:
Биологическая среда:
Искусственная географическая среда:

Ответ:

a) In my opinion the signs related to
Physical environment are ‘Feeding animals strictly prohibited!’, ‘This area is not a dog toilet! It’s for recreation and play.’, ‘Please keep off the grass!’, ‘All dogs must be on a lead!’, ‘Protect the forest! Take your garbage home with you!’.
Biological environment are ‘Keep away from water! Crocodiles!’, ‘No fishing here!’, ‘Save the tigers!’.
Man−made geographical environment are ‘Protect historic buildings.’, ‘No smoking!’, ‘Stop using your car!’
b)
Physical environment: planets, climate, weather, the Sun, lakes, seas, oceans, continents, air, water, natural rivers, national park, islands, land, the Moon
Biological environment: human beings, mountains, forests, fish, plant species, trees, minerals, animals, insect species, flowers, birds
Man−made geographical environment: towns, roads, cars, houses, man−made canals, railways, farms, factories, picture galleries, stadiums, castles

Перевод:

а) На мой взгляд, знаки, относящиеся к
Физическая среда − «Кормить животных строго запрещено!», «Эта зона не является туалетом для собак! Она для отдыха и игр», «Пожалуйста, держитесь подальше от травы!», «Все собаки должны быть на поводке!», «Защитите лес! Возьмите мусор с собой домой!».
Биологическая среда − «Держитесь подальше от воды! Крокодилы!», «Здесь не рыбачить!», «Спасайте тигров!».
Созданная человеком географическая среда − «Защитите исторические здания», «Не курить!», «Прекратите пользоваться автомобилем!»
b)
Физическая среда: планеты, климат, погода, Солнце, озера, моря, океаны, континенты, воздух, вода, естественные реки, национальный парк, острова, земля, Луна
Биологическая среда: люди, горы, леса, рыбы, виды растений, деревья, полезные ископаемые, животные, виды насекомых, цветы, птицы
Искусственная географическая среда: города, дороги, автомобили, дома, искусственные каналы, железные дороги, фермы, фабрики, картинные галереи, стадионы, замки

8. Remember how to use the with the features of the environment.
We don’t use any article with the names of:
continents: Europe, Asia, South America, Africa
countries: Switzerland, Norway, Russia, New Zealand
But: we use the in names with ‘Republic’, ‘Federation’, ‘State’, ‘Kingdom’:
the Czech Republic, the Russian Federation, the USA, the United Kingdom (the UK).
mountains: Everest, Elbrus, Ben Nevis
But: we use the with mountain chains: the Alps, the Caucasus [ˈkɔ:kəsəs], the Pamirs [pəˈmɪəz]
islands: Greenland, Iceland, Newfoundland
But: we use the with the group of islands: the Bahamas, the British Isles, the Maldives.
lakes: Lake Ontario, Lake Ladoga, Lake Victoria
But:the Baikal, the Ladoga
We use the with the names of:
oceans: the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean
seas: the Caribbean Sea, the Irish Sea, the Mediterranean Sea
channels / canals: the Suez Canal, the Panama Canal, the English Channel
rivers: the Volga [ˈvɒlɡə], the Angara, the Thames [temz]

Запомните, как использовать the с предметами окружающей среды.
Мы не используем никакой артикль с названиями:
континентов: Европа, Азия, Южная Америка, Африка.
стран: Швейцария, Норвегия, Россия, Новая Зеландия
Но: мы используем the в названиях со словом «Республика», «Федерация», «Штат», «Королевство»:
Чехия, Российская Федерация, США, Великобритания (Великобритания).
гор: Эверест, Эльбрус, Бен−Невис
Но: мы используем the с горными цепями: Альпы, Кавказ [ˈkɔ:kəsəs], Памиры [pəˈmɪəz]
островов: Гренландия, Исландия, Ньюфаундленд.
Но: мы используем the с группой островов: Багамы, Британские острова, Мальдивы.
озер: озеро Онтарио, Ладожское озеро, озеро Виктория.
Но: Байкал, Ладога.
Мы используем the с именами:
океанов: Тихий океан, Атлантический океан
морей: Карибское море, Ирландское море, Средиземное море
каналов / каналов: Суэцкий канал, Панамский канал, Ла−Манш
рек: Волга [ˈvɒlɡə], Ангара, Темза [temz]

9. Use the correctly. Choose the form with or without an article. Listen and check your choice.
1. Severn / The Severn is the longest river in UK / the UK.
2. USA / The USA is in North America / the North America.
3. The highest mountain in the world is Mount Everest / the Everest.
4. United Kingdom / The United Kingdom consists of Great Britain / the Great Britain and Northern Ireland / the Northern Ireland.
5. Have you ever been to Lake Onega / the Lake Onega?
6. Maldives / The Maldives are a group of islands in Indian Ocean / the Indian Ocean.
7. Irkutsk/The Irkutsk is situated not far from Lake Baikal / the Lake Baikal.
8. Lots of tourists go skiing in Alps / the Alps.
9. The capital of Canada / the Canada is Ottawa / the Ottawa, though some people think it’s Montreal / the Montreal.

Используйте the правильно. Выберите форму с артиклем или без. Послушайте и проверьте свой выбор.
1. Severn / The Severn − самая длинная река в UK / the UK.
2. USA / The USA находятся в North America / the North America.
3. Самая высокая гора в мире − гора Everest / the Everest.
4. United Kingdom / The United Kingdom состоит из Great Britain / the Great Britain и Northern Ireland / the Northern Ireland.
5. Вы когда−нибудь были на Lake Onega / the Lake Onega?
6. Maldives / The Maldives − группа островов в Indian Ocean / the Indian Ocean.
7. Irkutsk/The Irkutsk расположен недалеко от Lake Baikal / the Lake Baikal.
8. Многие туристы катаются на лыжах в Alps / the Alps.
9. Столица Canada / the Canada − Ottawa / the Ottawa, хотя некоторые люди думают, что это Montreal / the Montreal.

Ответ:

1. The Severn is the longest river in the UK.
2. The USA is in North America.
3. The highest mountain in the world is Mount Everest.
4. The United Kingdom consists of Great Britain and Northern Ireland.
5. Have you ever been to Lake Onega?
6. The Maldives are a group of islands in the Indian Ocean.
7. Irkutsk is situated not far from Lake Baikal.
8. Lots of tourists go skiing in the Alps.
9. The capital of Canada is Ottawa, though some people think it’s Montreal.

Перевод:

1. Северн − самая длинная река Великобритании.
2. США находится в Северной Америке.
3. Самая высокая гора в мире − гора Эверест.
4. Соединенное Королевство состоит из Великобритании и Северной Ирландии.
5. Вы когда−нибудь были на Онежском озере?
6. Мальдивы − группа островов в Индийском океане.
7. Иркутск расположен недалеко от озера Байкал.
8. Многие туристы катаются на лыжах в Альпах.
9. Столица Канады − Оттава, хотя некоторые думают, что это Монреаль.

10. Do the quiz. Choose the correct answer. Use the if necessary. Listen and check if you were right.
1. Which is the longest river in Europe? (Danubе, Don, Volga)
2. Which is the highest mountain in the world? (Mont Blanc, Everest, Elbrus)
3. Which is the smallest continent in the world? (North America, Africa, Australia)
4. Which country is Canberra the capital of? (Australia, New Zealand, India)
5. Which of the oceans has a ‘peaceful’ name? (Pacific, Indian, Arctic, Atlantic)
6. Which is the largest lake in the world? (Onega, Caspian Sea, Baikal)
7. Which is the deepest lake in the world? (Ontario, Michigan, Baikal)
8. Which is the largest country in the world? (USA, Australia, Russia)

Пройдите тест. Выберите правильный ответ. При необходимости используйте the. Послушайте и проверьте, были ли вы правы.
1. Какая река самая длинная в Европе? (Дунай, Дон, Волга)
2. Какая самая высокая гора в мире? (Монблан, Эверест, Эльбрус)
3. Какой самый маленький континент в мире? (Северная Америка, Африка, Австралия)
4. Столица какой страны Канберра? (Австралия, Новая Зеландия, Индия)
5. Какой из океанов носит «мирное» название? (Тихий океан, Индия, Арктика, Атлантика)
6. Какое озеро самое большое в мире? (Онега, Каспий, Байкал)
7. Какое озеро самое глубокое в мире? (Онтарио, Мичиган, Байкал)
8. Какая самая большая страна в мире? (США, Австралия, Россия)

Ответ:

1. The Volga is the longest river in Europe.
2. Everest is the highest mountain in the world.
3. Australia is the smallest continent in the world.
4. Canberra the capital of Australia.
5. The Pacific ocean has a ‘peaceful’ name.
6. The Caspian sea is the largest lake in the world.
7. The Baikal is the deepest lake in the world.
8. Russia is the largest country in the world.

Перевод:

1. Волга − самая длинная река в Европе.
2. Эверест − самая высокая гора в мире.
3. Австралия − самый маленький континент в мире.
4. Канберра − столица Австралии.
5. Тихий океан носит «мирное» название.
6. Каспийское море − самое большое озеро в мире.
7. Байкал − самое глубокое озеро в мире.
8. Россия − самая большая страна в мире.

11. Read the text and choose the best title for it. Explain your choice.
1. What an Amazing World We Live in
2. A Miserable Future
3. Sad Results of Human Activity
Look around you. What a wonderful world we live in! For millions of years our planet has given support to all forms of life − human beings, animals, birds, fish, insects and plants. Human beings appeared on the Earth only 6 − 7 million years ago. In the beginning they were as friendly to the planet as the other species. But now people are killing the planet.
Already many species of animals and birds have disappeared. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes. Also, people don’t stop cutting down trees, building more roads, and using more and more land for farming. As a result, there are fewer jungles, fields and forests for wildlife.
Looking for new sources of energy, people build power stations that pollute the air and the land. Most rivers, once clean and fresh, are now empty of fish. And in some rivers you can even see a thick foam caused by chemical waste.
Scientists warn that the forests are disappearing because of human activity. All over the world people cut trees down because they need wood and paper. Sometimes they do it to find new places for their farms and houses. It’s an international disaster. Even if new trees are planted, it takes many years for them to grow.
Have you been to the beach recently? You can see a lot of litter on the beach. Some of it was left by people after picnics and some was brought by the water. Lots of litter and waste is thrown away from the ships into the sea.
Why don’t people realize that pollution is very dangerous for them, for wildlife and the environment? People don’t just pollute the environment. They pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food. They breathe in the air polluted by their cars and factories.
Can anyone predict what will happen if we don’t start solving these serious environmental problems? We shouldn’t wait any more.

Прочтите текст и выберите для него лучший заголовок. Объясните свой выбор.
1. В каком удивительном мире мы живем
2. Жалкое будущее
3. Печальные результаты человеческой деятельности
Оглянись. В каком чудесном мире мы живем! На протяжении миллионов лет наша планета поддерживала все формы жизни − люди, животные, птицы, рыбы, насекомые и растения. Человек появился на Земле всего 6−7 миллионов лет назад. Вначале они были так же дружелюбны к планете, как и другие виды. Но теперь люди убивают планету.
Уже исчезли многие виды животных и птиц. Миллионы животных умирают каждый год из−за загрязнения человеком их естественных жилищ. Кроме того, люди не перестают рубить деревья, строить больше дорог и использовать все больше и больше земли для ведения сельского хозяйства. В результате остается меньше джунглей, полей и лесов для дикой природы.
В поисках новых источников энергии люди строят электростанции, загрязняющие воздух и землю. В большинстве рек, когда−то чистых и свежих, теперь нет рыбы. А в некоторых реках даже можно увидеть густую пену от химических отходов.
Ученые предупреждают, что леса исчезают из−за деятельности человека. Во всем мире люди рубят деревья, потому что им нужны древесина и бумага. Иногда они делают это, чтобы найти новые места для своих ферм и домов. Это международная катастрофа. Даже если посадить новые деревья, им понадобится много лет, чтобы вырасти.
Вы недавно были на пляже? На пляже много мусора. Часть его оставили люди после пикников, а часть принесла вода. С кораблей в море выбрасывается много грязи и мусора.
Почему люди не осознают, что загрязнение очень опасно для них, для дикой природы и окружающей среды? Люди не просто загрязняют окружающую среду. Они загрязняются сигаретами, алкоголем и нездоровой пищей. Они вдыхают воздух, загрязненный их машинами и заводами.
Может ли кто−нибудь предсказать, что произойдет, если мы не начнем решать эти серьезные экологические проблемы? Мы не должны больше ждать.

Ответ:

I think «Sad Results of Human Activity» is the best title for the text because it’s written about serious environmental problems.

Перевод:

Я думаю, что «Печальные результаты человеческой деятельности» − лучшее название для текста, потому что в нем написано о серьезных экологических проблемах.

12. Read the text and underline the words that you don’t understand. See ‘How to guess the meaning of a new word’ in the Learning Strategies.

Прочтите текст и подчеркните слова, которые вы не понимаете. Посмотри Раздел «Как угадать значение нового слова» в Стратегиях обучения.

Ответ:

1. Looking for new sources of energy, people build power stations that pollute the air and the land. Most rivers, once clean and fresh, are now empty of fish. And in some rivers you can even see a thick foam caused by chemical waste.
sources − источники,
2. Why don’t people realize that pollution is very dangerous for them, for wildlife and the environment? People don’t just pollute the environment. They pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food. They breathe in the air polluted by their cars and factories.
realize − понимать, осознавать

Перевод:

1. В поисках новых источников энергии люди строят электростанции, загрязняющие воздух и землю. В большинстве рек, когда−то чистых и свежих, теперь нет рыбы. А в некоторых реках даже можно увидеть густую пену от химических отходов.
sources − источники,
2. Почему люди не осознают, что загрязнение очень опасно для них, для дикой природы и окружающей среды? Люди не просто загрязняют окружающую среду. Они загрязняются сигаретами, алкоголем и нездоровой пищей. Они вдыхают воздух, загрязненный их машинами и заводами.
realize − понимать, осознавать

13. Work in pairs. Write a plan of the text (Ex.11) using your own statements.
The statements should express the main idea of the paragraphs. Compare your plan with those of your classmates.
Example: 1. The Earth is home to all forms of life.
2. …

Работа в парах. Напишите план текста (Упражнение 11), используя свои собственные утверждения.
Утверждения должны выражать основную идею абзацев. Сравните свой план с планами одноклассников.
Пример: 1. Земля является домом для всех форм жизни.
2. …

Ответ:

1. The Earth is home to all forms of life.
2. Ways to destroy our planet.
3. Problems caused by power stations.
4. Problems of deforestation.
5. Water pollution.
6. How people pollute themselves.
7. We should save the Earth.

Перевод:

1. Земля является домом для всех форм жизни.
2. Способы уничтожить нашу планету.
3. Проблемы, вызванные электростанциями.
4. Проблемы вырубки лесов.
5. Загрязнение воды.
6. Как люди загрязняют себя.
7. Мы должны спасти Землю.

14. Write captions for the pictures using the text in Ex.11. Compare your captions with the captions of other students.

Напишите подписи к изображениям, используя текст из Упражнения 11. Сравните свои подписи с подписями других студентов.

Ответ:

1. Deforestation
2. Air pollution
3. Water pollution
4. Litter is everywhere

Перевод:

1. Вырубка леса
2. Загрязнение воздуха
3. Загрязнение воды
4. Мусор везде

15. Answer the questions.
1. What forms of life exist on the Earth?
2. Why don’t some species of animals and birds exist anymore?
3. What kinds of pollution do we see around us at present?
4. Why shouldn’t we cut down trees?
5. How do people pollute themselves?
6. What did you learn from the text?

Ответь на вопросы.
1. Какие формы жизни существуют на Земле?
2. Почему больше не существует некоторых видов животных и птиц?
3. Какие виды загрязнения мы видим вокруг себя в настоящее время?
4. Почему нельзя вырубать деревья?
5. Как люди загрязняют себя?
6. Что вы узнали из текста?

Ответ:

1. For millions of years our planet has given support to all forms of life − human beings, animals, birds, fish, insects and plants.
2. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes. Also, people don’t stop cutting down trees, building more roads, and using more and more land for farming. As a result, there are fewer jungles, fields and forests for wildlife.
3. Air pollution, water pollution, land pollution.
4. Many animal and bird species are disappearing because there are fewer jungles, fields and forests for wildlife.
5. People pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food. They breathe in the air polluted by their cars and factories.
6. Human beings appeared on the Earth only 6 − 7 million years ago. In the beginning they were as friendly to the planet as the other species. But now people are killing the planet. We have to start solving serious environmental problems. We shouldn’t wait any more.

Перевод:

1. На протяжении миллионов лет наша планета поддерживала все формы жизни − людей, животных, птиц, рыб, насекомых и растения.
2. Миллионы животных умирают каждый год из−за загрязнения человеком их естественных жилищ. Кроме того, люди не перестают вырубать деревья, строить больше дорог и использовать все больше и больше земли для ведения сельского хозяйства. В результате остается меньше джунглей, полей и лесов для дикой природы.
3. Загрязнение воздуха, воды, земли.
4. Многие виды животных и птиц исчезают, потому что остается меньше джунглей, полей и лесов для дикой природы.
5. Люди загрязняют себя сигаретами, алкоголем и нездоровой пищей. Они вдыхают воздух, загрязненный их машинами и заводами.
6. Человек появился на Земле всего 6−7 миллионов лет назад. Вначале они были так же дружелюбны к планете, как и другие виды. Но теперь люди убивают планету. Мы должны приступить к решению серьезных экологических проблем. Мы не должны больше ждать.

16. Read and translate the following words. Pay attention to the suffixes.
1. Sometimes a verb and a noun have the same form:
to waste − waste
to research − research
2. −tion / −ion is used to make nouns from verbs:
to introduce − introduction
to protect − protection
3. −al is used to make adjectives from nouns:
ecology − (ecologic) − ecological
nation − national
4. −ist is used to make nouns from nouns:
science − a scientist
biology − a biologist

Прочтите и переведите следующие слова. Обратите внимание на суффиксы.
1. Иногда глагол и существительное имеют одинаковую форму:
тратить − трата
исследовать − исследование
2. −tion / −ion используется для образования существительных от глаголов:
познакомить − знакомство, представление
защищать − защита
3. − al используется для образования прилагательных от существительных:
ecology − (экологический) − экологический
нация − национальный
4. − ist используется для образования существительных от существительных:
наука − ученый
биология − биолог

17. Make new words from the words given below. Use the information from Ex.16. Consult the dictionary if necessary.
1. without any suffix
to damage − …
to play − …
to start − …
to hurt − …
to award − …
2. with suffix −tion / −ion
to pollute − …
to predict − …
to educate − …
to attract − …
3. with suffix −al / (−ic + −al)
geography − …
biology − …
environment − …
history − …
nature − …
4. with suffix −ist
art − …
piano − …
flora − …
journal − …
ecology − …

Составьте новые слова из слов, приведенных ниже. Используйте информацию из упр.16. При необходимости обратитесь к словарю.
1. без суффикса
повреждать − …
играть − …
начать − …
причинять боль − …
наградить − …
2. с суффиксом −tion / −ion
загрязнять − …
предсказывать − …
обучать − …
привлекать − …
3. с суффиксом −al / (−ic + −al)
география − …
биология −…
окружающая среда − …
история −…
природа − …
4. с суффиксом −ist
искусство − …
фортепиано −…
флора −…
журнал −…
экология −…

Ответ:

1.
to damage − damage
to play − play
to start − start
to hurt − hurt
to award − award
2.
to pollute − pollution
to predict − prediction
to educate − education
to attract − attraction
3.
geography − geographical
biology − biological
environment − environmental
history − historical
nature − natural
4.
art − artist
piano − pianist
flora − florist
journal − journalist
ecology − ecologist

Перевод:

1.
повредить − повреждение
играть − пьеса
начать − начало
причинять боль − боль
награждать − награда
2.
загрязнять − загрязнение
предсказывать − предсказание
обучать − образование
привлекать − привлечение
3.
география − географический
биология − биологический
окружающая среда − относящийся к окружающей среде
история − исторический
природа − натуральный
4.
искусство − художник
фортепиано − пианист
флора − флорист
журнал − журналист
экология − эколог

18. Write a short essay about your area (city, town, village). Use the following guidelines.
• Write where it is situated, how far it is from the capital city of the country and your region.
• Write about its population (how many people, what nationalities, what languages are spoken and taught).
• Describe its geographical features and wildlife (weather, rivers, plants and animals etc).

Напишите небольшое сочинение о своем районе (городе, поселке, селе). Используйте следующие рекомендации.
• Напишите, где он расположен, как далеко от столицы страны и вашего региона.
• Напишите о его населении (сколько людей, какой национальности, на каких языках говорят и какие языки изучаются).
• Опишите его географические особенности и дикую природу (погода, реки, растения, животные и т. д.).

Ответ:

Nizhny Novgorod is the administrative centre of Nizhny Novgorod Oblast and the Volga Federal District. The city is located at the confluence of the Oka and the Volga rivers in Central Russia, with a population of over 1.2 million residents. Nizhny Novgorod is situated 450 km from Moscow, the capital of Russia. National composition (according to the 2010 census): Russians (95.1%), Tatars (1.4%), Mordovians (0.6%), Ukrainians (0.5%), other ethnic groups (2.4%).
Official language: Russian, but English, German, French, Chinese are taught in the schools.
Agricultural land of Nizhny Novgorod Oblast occupies 41% of the whole area; forests, 48%, lakes and rivers, 2%; and other lands, 9%. Nizhny Novgorod Oblast is not rich in natural resources, which are limited to commercial deposits of sand (including titanium−zirconium sands), clay, gypsum, peat, mineral salt, and timber.
Nizhny Novgorod Oblast has animals that are representative of three regions − taiga, broadleaf forest, and steppe. Taiga species include caribou, wolverine and squirrel. Broadleaf forests to the west contribute martens, minks, and wood mice. Steppe species include voles, hedgehogs, and field mice. Throughout are the larger mammals of the woods: wolf, fox, badger, stoat, weasel, and bear.

Перевод:

Нижний Новгород − административный центр Нижегородской области и Приволжского федерального округа. Город расположен у слияния рек Оки и Волги в Центральной России, с населением более 1,2 миллиона жителей. Нижний Новгород расположен в 450 км от Москвы, столицы России. Национальный состав (по переписи 2010 г.): русские (95,1%), татары (1,4%), мордовцы (0,6%), украинцы (0,5%), другие этнические группы (2,4%).
Официальный язык: русский, но в школах преподают английский, немецкий, французский, китайский.
Сельскохозяйственные земли Нижегородской области занимают 41% всей площади; леса − 48%, озера и реки − 2%; и другие земли − 9%. Нижегородская область не богата природными ресурсами, которые ограничиваются промышленными месторождениями песка (включая титано−циркониевые пески), глины, гипса, торфа, минеральной соли и древесины.
В Нижегородской области обитают животные трех регионов − тайги, широколиственного леса и степи. Виды тайги включают карибу, росомаху и белку. В широколиственных лесах на западе обитают куницы, норки и лесные мыши. К степным видам относятся полевки, ежи и полевые мыши. Повсюду обитают более крупные лесные млекопитающие: волк, лисица, барсук, горностай, ласка и медведь.

2. autograph.
3. album.
4. fans.
5. tour.
6. concert.
7. ticket. 

Excuse me, do you know if there is any coffee shops around a mall?

Yes, there are two of them, one is in the food court, an other is on west side of the mall.

Do you happened to know which one is less expensive?

I believe the food court one has slightly lower prices.

Cou could you tell me how to get there from here ?

If you turn left right now and walk down about 5 min it’s going to be at Food Court on the left side.

Every one wants to have brother or sister but someone doesn’t want to have brother or sister. Negetive that your bro or sis can drow in your diary or copy book i don’t

1.if
2 might not
3 goes out
4 dont hand in
5 might<span />

А 1
Б 1
В 2
Г 2
Д 2
…..:)

A guide to doing business in the Far East
When doing business in foreign countries, it is difficult to know exactly what to say, but it is equally important to know exactly how to behave so that you make a good impression. Let’s look at some tips on doing business in China.
The Chinese 1) disapprove of negative answers.
It is much better to say ‘I’ll think about it’ rather than ‘No’. Other things that are said can also be 2) deceptive. Be careful if a Chinese business partner says that a problem is not serious.
What he means is the opposite.
Be polite and careful in negotiations. Don’t try to be 3) pushy and don’t see business as a competition. If you are too 4) dominant and cause embarrassment, you won’t be successful at all. Quiet, polite behaviour is much more important than being 5) authoritative in China.
Other helpful hints
A business card printed in gold is a good idea, the gold gives an 6) indication of wealth and power. However, one thing to avoid is giving gifts. It may not only spoil what could become a long lasting 7) friendship between you but could also cause you a lot of problems as it is, in fact, illegal.
Руководство по ведению бизнеса на Дальнем Востоке
При ведении бизнеса в зарубежных странах трудно точно знать, что сказать, но не менее важно точно знать, как вести себя так, чтобы вы произвели хорошее впечатление. Давайте рассмотрим некоторые советы по ведению бизнеса в Китае.
Китайцы не одобряют отрицательные ответы.
Гораздо лучше сказать «Я подумаю об этом», а не «Нет». Другие вещи, о которых говорят, также могут быть обманчивыми. Будьте осторожны, если китайский деловой партнер говорит, что проблема несерьезна.
То, что он имеет в виду, противоположное.
Будьте вежливы и осторожны в переговорах. Не пытайтесь быть назойливыми и не рассматривайте бизнес как соревнование. Если вы слишком доминируете и вызываете смущение, вы не добьетесь успеха. Спокойное, вежливое поведение гораздо важнее, чем авторитетное в Китае.
Другие полезные советы
Хорошая идея — визитная карточка, напечатанная золотым, золото — показатель богатства и власти. Однако одна вещь, которую нужно избегать, это делать подарки. Это может не только испортить то, что может стать долговременной дружбой между вами, но также может вызвать множество проблем, поскольку это, по сути, незаконно.

Task
1
.
Note
the meanings of the 9 prefixes given below. Make new words with given
prefixes. Decide on the part of speech for each of the words. Then
work out the approximate meaning or the words that follow before
checking their meanings in a good dictionary:

over
=
too much
co
=
together
en
=
make

under
=
too little il,
in, im, ir, un
=
not.

dose
-___________________________

shadow
-________________________

privileged_-______________________

habit_-__________________________

large_-__________________________

literate_-________________________

measurable_-_____________________

compromising
-___________________

Can
you think of three more beginning with each of the prefixes listed in
the exercise?

Task
2
.
Note the meanings of the 5 prefixes given in the box bellow. Make new
words with given prefixes. Dicide on the part of speech for each of
the words. Then work out the approximate meaning of the words that
follow before checking their meanings in a good dictionary:

action_____________________________

planery____________________________

historic____________________________

going_____________________________

humorous__________________________

consider___________________________

colonise___________________________

Can
you think three more words beginning with each of prefixes listed in
the exercise?
_______________________________________________________________

Task
3. Note the meanings of the 5 prefixes given in the box below. Make
new words with given prefixes. Decide on the part of speech for each
of the words. Then work out the approximate meaning of the words that
follow before checking their meanings in good dictionary:

trans=
across, to the other side dis=
causes the action to be reversed
anti

counter=
against, in opposition to mis=
in the wrong manner

continental_____________________________

clockwise______________________________

balance________________________________

count__________________________________

reputable_______________________________

handle_________________________________

understanding___________________________

Can
you think of three more words beginning with each of the prefixes
listed in the exercise?
_______________________________________________________________

Task
4. In each sentence one word needs the addition of a prefix to give
meaning to the sentence. Identify the words which need prefixes and
them.

  1. Known
    as Saint Nicholas in Germany, Santa Claus was usually accompanied by
    Black peter, an elf, who punished____________ obedient children.

  2. Unemployment
    and costs have to ______________ acceptable levels.

  3. If
    he has his opinions on a subject, he is ____________ moveable.

  4. She
    headed back home and left her mission______________ accomplished.

  5. She
    is rather _______________ trustful person to strangers.

  6. It
    was an ___________ mistakable step of his: he had own.

  7. It
    was ________________ rational to react in that manner.

  8. It
    is ________________ legal to drive while intoxicated.

  9. It
    was _____________ modest of them to say that.

  10. He
    had made progress that was previously____________ achievable.

  11. It
    would be ____________ accurate to say that she has been dismissed.

  12. He
    left a growing ______________ satisfaction with himself and his
    position.

  13. It
    is a _____________ alcoholic drink.

  14. You
    were ___________ attentive at the lecture, that’s why you didn’t
    understand anything.

  15. The
    great Himalayan region is one of the few remaining isolated and
    ____________ accessible areas in the world today.

Task
5. In each sentence one word needs the addition of a prefix to give
meaning to the sentence. Identify the words which need prefixes and
them.

  1. He
    never phones his friends or goes out any more: he’s becoming
    really social.________________

  2. With
    600 billion people, the country faces
    population.__________________________

  3. Don’t
    you think it was very responsible to leave a six-year-old alone in
    the house?________________

  4. There
    are too many mistakes in this essay: I’m afraid you’ll have to
    write it. ________________________________________-

  5. He
    added a script to his letter to say that he received her
    check.___________________

  6. I
    think I have done the steaks: they’re very
    tough._____________________________

  7. Drugs
    are legal in almost every country on
    earth._______________________________

Task
6. In each sentence the word in capital letters needs the additions
of prefix to give meaning.

I
have decided to write my 1 _________________ -Biography! Now, you may
think at 25 that I am too2_______________- MATURE to embark upon such
an ambitious project but I think age is completely
3__________________ RELEVANT. Anyway, I’m sure that my literary
abilities will allow me to 4____________ COME that hurdle only too
easy. It will be written in a form of a 5______________ LOGUE in
which I tell the world about some of the 6 ______________ BELIEVABLY
interesting events in my life so far. I also intend to clear up some
very common and totally 7 _______________ LOGICAL 8_____________
CONSEPTIONS about the 9____________NATURAL and finally convince
people that all those pseudo-intellectuals at universities have got
it all wrong. Being my friend, I hope you will buy a copy or it would
be extremely 10_______________ LOYAL not to do so, after all.

Task
7. Complete this chart using the prefixes in the box to make the
opposites of the adjectives and verbs given.

in-
im- un-
mis- dis-

Adjective/
Verb

Opposite

active

1

secure

2

capable

3

experienced

4

possible

5

fortunate

6

conscious

7

healthy

8

understand

9

calculate

10

approve

11

obey

12

Task
8. Form nouns from the given words with the help of the prefixes with
the opposite meaning.

Example:
employment- unemployment

honesty
-____________________

difference
-__________________

fortune
-____________________

understanding
-_______________

dependence
-_________________

importance
-_________________

security
-____________________

txpensive
-___________________

obedience
-__________________

population
-__________________

alcoholic
-___________________

Task
9. Supply the right adjectival forms.

Example:
I suspect he isn’t
honest.
In
fact he’s quite

dishonest

  1. This
    arrangement isn’t strictly legal.
    Some people would regard it is
    _______________

  2. Sometimes
    she doesn’t behave in a responsible
    manner.
    She’s quite _______________

  3. Such
    a situation is barely imaginable.
    It is quite_______________________________

  4. Bob’s
    not very capable.
    He’s ____________________ of making sound decisions.

  5. This
    fish hasn’t been cooked
    enough.
    It’s ____________________________________

  6. This
    scheme isn’t very
    practical.
    In
    fact, it’s quite______________________________

  7. This
    dates from before the war.
    It’s_________________________________________

Task
10. Form adjectives from the given ones with the help of the prefixes
and point out the changes in meaning.

Example:
practical — impractical

possible__________________

urban____________________

appointing________________

conscious
________________

informed_________________

accurate__________________

believable________________

acceptable________________

legal_____________________

able_____________________

complete_________________

married__________________

bearable_________________

successful________________

calculation_______________

approval_________________

measurable_______________

expensive________________

modest__________________

Keys

Task
1.

Possible answers: overdose, overshadow, underprivileged, cohabit,
illiterate, immeasurable, uncompromising

Task
2.

Possible answers: interaction, interplanetary, prehistoric,
foregoing, posthumous, reconsider, recolonise

Task
3
.
Possible answers: transcontinental, anticlockwise, counterbalance,
discount, disreputable, mishandle, misunderstanding

Task
4
.
Possible answers: 1. disobedient, 2. unacceptable, 3 immovable, 4
unaccomplished, 5distruthful, 6. Unmistaken, 7. Irrational, 8.
Illegal, 9. Immodest, 10.u,nachievable 11.unaccurate,
12.dissatisfaction

13
non-alcoholic,14 inattentive, 15 inaccessible

Task
5.
1
anti-social, 2. over-population, 3. irresponsible, 4. rewrite, 5.
postscript, 6. overdone, 7 illegal

Task
6.
1.
AUTOBIOGRAPHY, 2. IMMATURE, 3. IRRELEVANT, 4 OVERCOME, 5.
MONOLOGUE/DIALOGUE

6.
UNBELIEVABLY, 7 ILLOGICAL, 8. MISCONSEPTIONS, 9. SUPERNATURAL, 10.
DISLOYAL

Task
7.
1
inactive,
2
insecure,
3 incapable, 4 inexperienced, 5 Impossible, 6 unfortunate, 7
unconscious, 8 unhealthy, 9 misunderstand, 10 miscalculate, 11
disapprove, 12 disobey

Task
8.

dishonesty, indifference, misfortune, misunderstanding,
independence, unimportance, insecurity, inexpensive, disobedience,
overpopulation, non-alcoholic

Task
9.
illegal, irresponsible, unimaginable, incapable, uncooked,
impractical, pre-war

Task
10.
impossible,
interurban,
disappointing,
unconscious,
unavailable,
misinformed, inaccurate,
unbelievable,
unacceptable,
illegal,
unable,
incomplete,
unmarried,
unbearable, unsuccessful, miscalculation, disapproval, immeasurable,
inexpensive

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

Task1. Note the meanings of the 9 prefixes given below. Make new words with given prefixes. Decide on the part of speech for each of the words. Then work out the approximate meaning or the words that follow before checking their meanings in a good dictionary:

over=too much co=together en=make

under= too little il, in, im, ir, un=not.

dose-___________________________

shadow__________________________

privileged___________________________

habit______________________________

large________________________________

literate________________________________

measurable_____________________________

compromising_______________________________

Can you think of three more beginning with each of the prefixes listed in the exercise?

.Task2.Note the meanings of the 5 prefixes given in the box bellow. Make new words with given prefixes.Dicide on the part of speech for each of the words. Then work out the approximate meaning of the words that follow before checking their meanings in a good dictionary:

action_____________________________

planery_____________________________

historic______________________________

going_________________________________

humorous_______________________________

consider___________________________________

colonise__________________________________

Can you think three more words beginning with each of prefixes listed in the exercise?

Task 3 . Note the meanings of the 5 prefixes given in the box below. Make new words with given prefixes .decide on the part of speech for each of the words. Then work out the approximate meaning of the words that follow before checking their meanings in good dictionary:

trans= across, to the other side dis= causes the action to be reversed anti

counter= against, in opposition to mis= in the wrong manner

continental_____________________________

clockwise________________________________

balance__________________________________

count____________________________________

reputable___________________________________

handle______________________________________

understanding___________________________________

Can you think of three more words beginning with each of the prefixes listed in the exercise?

Task 4

In each sentence one word needs the addition of a prefix to give meaning to the sentence.

Identify the words which need prefixes and them.

  1. Known as Saint Nicholas in Germany, Santa Claus was usually accompanied by Black peter, an elf, who punished____________ obedient children.

  2. Unemployment and costs have to ______________ acceptable levels.

  3. If he has his opinions on a subject, he is ____________ moveable.

  4. She headed back home and left her mission______________ accomplished.

  5. She is rather _______________ trustful person to strangers.

  6. It was an ___________ mistakable step of his: he had own.

  7. It was ________________ rational to react in that manner.

  8. It is ________________ legal to drive while intoxicated.

  9. It was _____________ modest of them to say that.

  10. He had made progress that was previously____________ achievable.

  11. It would be ____________ accurate to say that she has been dismissed.

  12. He left a growing ______________ satisfaction with himself and his position.

  13. It is a _____________ alcoholic drink.

  14. You were ___________ attentive at the lecture, that’s why you didn’t understand anything.

  15. The great Himalayan region is one of the few remaining isolated and ____________ accessible areas in the world today.

Task 5 In each sentence one word needs the addition of a prefix to give meaning to the sentence. Identify the words which need prefixes and them.

  1. He never phones his friends or goes out any more: he’s becoming really social.________________

  2. With 600 billion people, the country faces population.__________________________

  3. Don’t you think it was very responsible to leave a six-year-old alone in the house?________________

  4. There are too many mistakes in this essay: I’m afraid you’ll have to write it.________________-

  5. He added a script to his letter to say that he received her check.___________________________

  6. I think I have done the steaks: they’re very tough._________________________________

  7. Drugs are legal in almost every country on earth.___________________________________

Task 6 in each sentence the word in capital letters needs the additions of prefix to give meaning.

I have decided to write my 1 _________________ -Biography! Now, you may think at 25 that I am too2_______________- MATURE to embark upon such an ambitious project but I think age is completely 3__________________ RELEVANT. Anyway, I’m sure that my literary abilities will allow me to 4____________ COME that hurdle only too easy. It will be written in a form of a 5______________ LOGUE in which I tell the world about some of the 6 ______________ BELIEVABLY interesting events in my life so far. I also intend to clear up some very common and totally 7 _______________ LOGICAL 8_____________ CONSEPTIONS about the 9____________NATURAL and finally convince people that all those pseudo-intellectuals at universities have got it all wrong. Being my friend, I hope you will buy a copy or it would be extremely 10_______________ LOYAL not to do so, after all.

Task 7 Complete this chart using the prefixes in the box to make the opposites of the adjectives and verbs given.

In- im- un- mis- dis-

Adjective/ Verb

Opposite

active

1____________________

secure

2

capable

3

experienced

4

possible

5

fortunate

6

conscious

7

healthy

8

understand

9

calculate

10

approve

11

obey

12

Task 8 Form nouns from the given words with the help of the prefixes with the opposite meaning.

Example: employment- unemployment

honesty-____________________

difference-______________________

fortune-________________________

understanding-_______________________

dependence-_________________________

importance-__________________________

security-___________________________

expensive-_________________________

obedience-__________________________

population-__________________________

alcoholic-__________

___________________

Task 9 Supply the right adjectival forms.

Example: I suspect he isn’t honest. In fact he’s quite dishonest

  1. This arrangement isn’t strictly legal. Some people would regard it is _________________

  2. Sometimes she doesn’t behave in a responsible manner. She’s quite___________________

  3. Such a situation is barely imaginable. It is quite_____________________________________

  4. Bob’s not very capable. He’s ____________________ of making sound decisions.

  5. This fish hasn’t been cooked enough. It’s _________________________________________

  6. This scheme isn’t very practical. In fact, it’s quite_____________________________________

  7. This dates from before the war. It’s_______________________________________________

Task 10. Form adjectives from the given ones with the help of the prefixes and point out the changes in meaning.

Example: practical- impractical

possible__________________

urban______________________

appointing_____________________

conscious _______________________

informed__________________________

accurate___________________________

believable___________________________

acceptable_____________________________

legal_________________________________

able_________________________________

complete______________________________

married________________________________

bearable_______________________________

successful______________________________

calculation_____________________________

approval________________________________

measurable______________________________

expensive________________________________

modest___________________________________

Keys.

Task 1. Possible answers: overdose, overshadow, underprivileged, cohabit, illiterate, immeasurable, uncompromising

Task2. Possible answers: interaction, interplanetary, prehistoric, foregoing, posthumous, reconsider, recolonise

Task3. Possible answers: transcontinental, anticlockwise, counterbalance, discount, disreputable, mishandle, misunderstanding

Task4. Possible answers: 1. disobedient, 2. unacceptable, 3 immovable, 4 unaccomplished, 5distruthful, 6. Unmistaken, 7. Irrational, 8. Illegal, 9. Immodest, 10.u,nachievable 11.unaccurate, 12.dissatisfaction

13 non-alcoholic,14 inattentive, 15 inaccessible

Task 5. 1 anti-social, 2. over-population, 3. irresponsible, 4. rewrite, 5. postscript, 6. overdone, 7 illegal

Task6 1. AUTOBIOGRAPHY, 2. IMMATURE, 3. IRRELEVANT, 4 OVERCOME, 5. MONOLOGUE/DIALOGUE

6. UNBELIEVABLY, 7 ILLOGICAL, 8. MISCONSEPTIONS, 9. SUPERNATURAL, 10. DISLOYAL

Task7 .1 inactive, 2 insecure, 3 incapable, 4 inexperienced, 5 Impossible, 6 unfortunate, 7 unconscious, 8 unhealthy, 9 misunderstand, 10 miscalculate, 11 disapprove, 12 disobey

Task8 dishonesty, indifference, misfortune, misunderstanding, independence, unimportance, insecurity, inexpensive, disobedience, overpopulation, non-alcoholic

Task9 illegal, irresponsible, unimaginable, incapable, uncooked, impractical, pre-war

Task10 impossible, interurban, disappointing, unconscious, unavailable, misinformed, inaccurate, unbelievable, unacceptable, illegal, unable, incomplete, unmarried, unbearable, unsuccessful, miscalculation, disapproval, immeasurable, inexpensive

Word Generator is the perfect tool to create words. Be you in search of a Scrabble word generator or just in need of some random words, the device generates all possible words from the given letters. Try it and transform random letters into winning words!

The Essential Guide to Using Word Solvers

Are you looking for a random word generator?

Whether you are playing a word game or just challenging your friends, a world solver is the thing you need. Curious about how these generators work and help you win? Let’s find out!

What is a Word Generator — Word Solver Definition

In a nutshell, a word generator is a tool that helps you to find words. It generates all possible words from your letters and by doing so, helps you discover new ones. People use word solvers for various reasons, but the main aim is always the same — to make words from your input letters. 

Our word solver is quick and user-friendly, in a few milliseconds, you can get a list of all possible words that can help you beat your friends at a game or win at challenges. So any time you are stuck with words, get help from a word generator. 

How to Use a Word Generator App — 3 Simple Steps

All word generators, whether it’s a word solver, word cheat website, or unscramble app, work on the same principle. You enter the letters you have ended up with into the word solver box to create new words. Here’s a detailed explanation of how to use an online cheat word helper.

Step 1. Check the Letters or Tiles

If you are playing a board game, check the letters you have got. You will probably have some tiles containing letters, vowels, consonants, syllables, and more. If you are trying to make new words, then decide which alphabets you are going to use. 

Let’s take an example to illustrate the process. Let’s say you have got the letters M, A, R, T, Y, R, O, L.

Step 2: Enter the Letters in the Search Box

All word solvers will have a blank space or box to enter the letters. Your job is to type in all the letters you will use to spell the word. Now the next task depends on what you are using.

  • If you are using a word cheat website, press enter or go beside the search box
  • For word generator apps, press the search button

So following our example, type in the letters M, A, R, T, Y, R, O, L. Press enter and wait for the results to load.

Step 3: Check Out the Word List

Now the word maker will display the results according to the word length from the letters given. If we use the letters in our example, the word finder result will include

6-Letter Words

  • Rotary
  • Martyr

4-Letter Words

  • Mortal
  • Armory

3-Letter Words 

  • Mortar

Now you can use the words to earn points and win word games for free!

How to Make Words Online

The first thing you will want to do is to find a word generator. You can do a simple Google to get a list of word jumble generator sites and apps. 

Then you need to follow the exact steps we discussed above to generate new words using the word grabber. For example, let’s assume you are trying to make words with the letters D, E, T, O, I, R.

The next thing you do is to

  1. Enter the letters in the search box
  2. Press enter or go
  3. Get your results

So here, the letter combination generator will display words like

  • Editor
  • Rioted
  • Tie
  • Rod
  • Toe
  • Dot
  • Ire

How to Use Word Solver for Multiple Letters

Have you ended up with too many letters in your hands?

You have nothing to worry about as the unscramble generator will ease your troubles! No matter how many letters you’ve got, the 3,4,5,6,7 letter word generator will do its job. We will take an example to show you how.

8 Letter Example

We will take the letters C, T, I, N, M, A, R and O. Here we have 8 letters. 

Now you know what to do — enter the letters in the box and hit go!

Doing so gives you new words that include

  • Romantic
  • Carotin
  • Atomic
  • Carton
  • Train
  • Ratio
  • Coat
  • Tram
  • Air
  • Ran

So you again have a list of words grouped by length to win your game! 

A word solver is ideal when you have to make new words, no matter how you are going to use them. 

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Make sentence with word away
  • Make new words from one word
  • Make new word from other words
  • Make sentence with word appear
  • Make sentence with word angry