Make a dialogue using the following words and word combinations

1) Welfare, wagging tongues,
to look at smb shrewdly, to pout and toss one’s curls, to defer
smth, a fervour of interest, a meaning smile, illegible, a testy
voice.

2) To skulk at home, to make
sad allusion to the future, to bring irritation, to begrudge smth, a
fervour of interest, a single train of thought, a close winter, a
cutthroat, to do for smb

3) To shun
smb, to feel one’s way with smb, to go about the place with a long
face, to come into one’s own, to stop short, to drill oneself to,
to avert one’s eyes, a mint of money.

  1. Translate the sentences

1). Пэт всегда
старалась избегать
эту таинственную экономку, которая
всегда ходила
по дому с

мрачным видом
и постоянно твердила о былом великолепии
усадьбы (to
shun,
to
go
about
the
place
with
a
long
face).

2). Чтобы заработать
большую сумму
денег
,
недостаточно просто делать все от себя
возможное и работать не покладая рук,
иногда нужна просто удача (a
mint
of
money).

3). Не
отводите взгляд

и не смущайтесь. Ведь не вы же причина
всех его проблем (to
avert
one’s
eyes).

4). Торнтон постепенно
налаживал отношения

с Баком, шаг за шагом завоевывая любовь
этого благородного пса, никогда не
скупясь на любовь (to
feel
one’s
way
with).

5). – О, миссис Смит
такая праздная женщина! А голос-то у нее
какой брюзгливый! – Что это ты так
внезапно
замолчала
?
– Да вот и наша дорогая миссис Смит! Мы
так рады вас видеть! (to
stop
short).

6). К сожалению,
многие художники и музыканты, шагнувшие
далеко вперед своего времени, добились
признания

только после своей смерти (to
come
into
one’s
own).

7). Окончательным
ударом его самолюбию стали многочисленные
многозначительные улыбки соседей,
означавшие, что он таки, наконец, приучил
себя
к
обществу и капризам этой привередливой
дамы (to
drill
oneself
to).

  1. Comment on the following:

1). And then would follow
jocularity, and jesting, and much amusement at the breaking in of a
confirmed bachelor to wedlock.

2). The drawing room will come
into its own at last.

3). Nick
Kendall, who made the final thrust, unaware, of course, that he w
doing so, and speaking bluntly in his plain straightforward way.

4). At twenty-three it takes
very little to make the spirits soar.

5). For God’s sake, come to
me quickly. She has done for me at last, Rachel my torment.

  1. Translate the passage in the written form:

“Hitherto,
when I had thought of my cousin Rachel —
which I did but sparingly, brushing her name from my mind as one does
all things unpleasant — I had pictured to myself a woman resembling
Mrs. Pascoe, only more so. Large-featured and angular, with a hawk’s
eyes for dust, as Seecombe prophesied, and far too loud a laugh when
there was company for dinner, so that one winced for Ambrose. Now she
took on new proportions. One moment monstrous, like poor Molly Bate
at the West Lodge, obliging one to avert the eyes from sheer
delicacy, and the next pale and drawn, shawl-covered in a chair, with
an invalidish petulance about her, while a nurse hovered in the
background, mixing medicines with a spoon. One moment middle-aged and
forceful, the next simpering and younger than Louise, my cousin
Rachel had a dozen personalities or more, and each one more hateful
than the last. I saw her forcing Ambrose to his knees to play at
bears, the children astride his back, and Ambrose consenting with a
humble grace, having lost all dignity. Yet again, decked out in
muslin, with a ribbon in her hair, I saw her pout and toss her curls,
a curving mass of affection, while Ambrose sat back in his chair
surveying her, the bland smile of an idiot on his face.”

UNIT
4.

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

Make up dialogues using the following words and word combinations.to e перевод - Make up dialogues using the following words and word combinations.to e русский как сказать

  • Текст
  • Веб-страница

Make up dialogues using the following words and word combinations.
to end in divorce, to take responsibility, to increase, a generation, tolerant, the head of
household, share important decision making, permissive, strict parental control, break
away from, a marriage certificate, a breadwinner, the distribution of property

0/5000

Результаты (русский) 1: [копия]

Скопировано!

Составляют диалоги, используя следующие слова и словосочетания.чтобы закончиться в разводе, чтобы взять на себя ответственность, чтобы увеличить, поколение, терпимая(ый), главадомашнее хозяйство, доля важных решений, разрешительный, строгий родительский контроль, перерыввдали от, свидетельство о браке, кормильца, распределение имущества

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 2:[копия]

Скопировано!

Составьте диалоги , используя следующие слова и словосочетания.
заканчиваются разводом, чтобы взять на себя ответственность, чтобы расти, поколение, терпеливая, глава
домашнего хозяйства, доля важных решений, разрешительный, строгий родительского контроля, перерыв
от, свидетельство о браке, кормильца, распределение собственности

переводится, пожалуйста, подождите..

Результаты (русский) 3:[копия]

Скопировано!

придумывать диалоги с использованием следующих слов и словосочетаний.к концу в разводе, взять на себя ответственность, увеличить, поколение, терпимого, главадоля домашних хозяйств, принятие важных решений, подходящих, строгим родительского контроля, перерывподальше от, свидетельство о браке, кормильца, распределение имущества

переводится, пожалуйста, подождите..

Другие языки

  • English
  • Français
  • Deutsch
  • 中文(简体)
  • 中文(繁体)
  • 日本語
  • 한국어
  • Español
  • Português
  • Русский
  • Italiano
  • Nederlands
  • Ελληνικά
  • العربية
  • Polski
  • Català
  • ภาษาไทย
  • Svenska
  • Dansk
  • Suomi
  • Indonesia
  • Tiếng Việt
  • Melayu
  • Norsk
  • Čeština
  • فارسی

Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, амхарский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, бирманский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, гавайский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, киргизский, китайский, китайский традиционный, корейский, корсиканский, креольский (Гаити), курманджи, кхмерский, кхоса, лаосский, латинский, латышский, литовский, люксембургский, македонский, малагасийский, малайский, малаялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непальский, нидерландский, норвежский, ория, панджаби, персидский, польский, португальский, пушту, руанда, румынский, русский, самоанский, себуанский, сербский, сесото, сингальский, синдхи, словацкий, словенский, сомалийский, суахили, суданский, таджикский, тайский, тамильский, татарский, телугу, турецкий, туркменский, узбекский, уйгурский, украинский, урду, филиппинский, финский, французский, фризский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, шона, шотландский (гэльский), эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.

  • Позади школы есть парковка для автобусов
  • Ne kadar bir yaşıyorsun?
  • es darunter auch Freilichttheater gab?
  • Do you live alone? Or do you get to spli
  • приключение
  • There’s a concert in schoolWhat can you
  • Я знала, что в следующем году немцы соби
  • Чем ты сейчас занимаешься?У меня все хор
  • У меня есть урок русского языка в пятнад
  • но только на один миг и сразу забуду
  • Позади школы есть парковка для автобусов
  • Я люблю свою семью
  • Greg needed a bigger meal to beliefs his
  • binde kavgacı olmasan
  • gemmarum betulae
  • . We had to find new methods of investig
  • Я тебе рассказала часть своего прошлого,
  • take care you ass before i touch it
  • 1. Мы ищем производителя, который сможет
  • Suddenly she whirled from the window and
  • Я тебе рассказала часть своего прошлого,
  • It’s all for One – and One for allMost p
  • живут
  • Suddenly she whirled from the window and

Word-building
exercises

1. Translate, paying attention to the
suffixes:

lawyer, adviser, dreamer, thinker, teacher, doctor, investigator.

2. Give Russian equivalents to the
following words:

criminologist, scientist, militarist, artist, biologist, idealist, theorist,
terrorist.

3. Translate  the following Russian words into English:

пианист, филолог,
финалист, психолог.

Text A

Meet my friends

Mr. Jeoffrey Baxter is a very important person. He is a judge and a
believer in strict discipline. He is always well-dressed and punctual. He is
not an ordinary man. He is a man with imagination. He is a dreamer. He would
like to become a millionaire, a cabinet minister or an ambassador. He would
like to make speeches in Parliament and give press conferences. Mr. Baxter is a
man of great energy and he is very successful, but he is not happy. He is a
little too ambitious. Although not an athlete, Mr. Baxter is interested in
sports. He is a keen reader of the sporting news.

Miss Clara Flight is a pretty girl with a good figure and an interesting
face. She is always well-dressed. Miss Flight is a secretary in one of the
courts in London. She is a good shorthand typist and a hard-working girl. Clara
is fond of pop music and films. She is a regular cinema-goer and she would like
to be a film star. She has a record-player and a good collection of pop records.
She also has a TV- set at home. Clara Flight would like to travel. She would
like to visit Paris and Hollywood.

Word-combinations from the text:

1.   
to be a judge 
быть судьей

2.   
a believer in strict discipline – сторонник строгой
дисциплины

3.   
important – важный

4.   
well- dressed – хорошо одет

5.    punctual – аккуратный, пунктуальный

6.    imagination – воображение

7.   
a dreamer – мечтатель

8.   
to become a millionaire – стать миллионером

9.   
an ambassador – посол

10.  
to make a speech 
выступить с речью

11.  
to give 
press-conference –
дать пресс конференцию

12.  
to be an ambitious man – быть честолюбивым

13.  
to be interested in sports – интересоваться спортом

14.  
a keen reader of – заядлый читатель

15.  
pretty – хорошенькая

16.  
a shorthand 
typist –
стенографистка

17.  
a hard-working girl – трудолюбивая девушка

18.  
a cinema-goer – любитель кино

19.  
a film star – кинозвезда

20.  
to be fond of smth – увлекаться
чемлибо

 
Vocabulary
exercises

1. Find the English words with the same
international root in the text:

Важная персона, дисциплина, пунктуален, миллионер, министр,
парламент, пресс-конференция, спорт,
читатель, фигура, интересный,
секретарь, офис, музыка, фильм, регулярный, коллекция.

2. Give English equivalents for the following
word-combinations:

важная персона, судья и
сторонник строгого порядка, хорошо одет и пунктуален, необычный мужчина,
мужчина с воображением, мечтатель, стать миллионером, посол, пресс-конференция,
очень удачлив, но не счастлив, быть честолюбивым, увлекаться спортом,
трудолюбивая девушка, быть хорошо одетым, иметь хорошую коллекцию записей
популярной музыки. 

3. Give Russian equivalents for the
following English ones:

To become an ambassador, to be well-dressed, to be interested in
pop-music, to be an ambitious man, a man of great energy, to be successful, to
be a regular cinema-goer, to have a good collection of pop-records, to be fond
of films.

4. Make up correct word-combinations out of
the following and translate them:

important                discipline

strict                        person

ordinary                  energy

great                        man

pretty                      figure

good                        cinema-goer

interesting              girl

regular                    face

5. Translate the sentences using
word-combinations from the text:

1.               
Мой друг – неординарный человек; он мечтатель. Ему хотелось
бы много путешествовать. 

2.               
Твоя сестра – девушка с воображением. Она всегда хорошо
одета.

3.               
Кем бы ты хотел стать?

4.               
Ты спортсмен? – Нет, но я интересуюсь спортом.

5.               
Моя мечта – стать министром и проводить
пресс-конференции.

6.               
Этот мужчина – важная персона. Он член парламента.

7.               
Ему хотелось бы стать послом.

8.               
Почему ты несчастлив?

9.               
Ты счастлив или несчастлив?

10.          
Муж моей подруги – судья, и он очень удачлив.

6.
Translate the words in the brackets and read the sentences:

а)

1. Mr. Baxter is a very (важная персона)

2.He is always (хорошо одет) and (пунктуален)

3.He is a man (с воображением)

4. He would like (стать миллионером)

5. Mr. Baxter is a man of great energy and he is (очень удачлив, но не счастлив)

6.  Mr. Baxter (увлекается спортом)

b)

1. Miss Clara Flight is (хорошенькая) girl.

2. She is (всегда) well-dressed.

3. She is (секретарь) in an office in
London and (
трудолюбивая) girl.

4. Clara is (увлекается) pop-music and
films.

5. She would like (путешествовать).

7. Put the words in the right order:

1.               
Mr. Baxter is, what

2.               
He, always, is, and, punctual, well-dressed

3.               
His, character, can, what, about, tell, you.

4.               
Is, fond, he, of, sports

5.      How, he,
does, to spend, like, his, time, free

8. Answer the questions:

1. Is Mr. Jeoffrey Baxter a very important person? 2. What is Mr.
Jeoffrey Baxter? 3. He is not a dreamer, isn’t he? 4. Where does he work? 5.
What is he interested in? 6. Whom would he like to become? 7. Is he a keen
reader or a cinema-goer? 8. What does Clara Flight look like? 9. Where does she
work? 10. What is she? 11. How often does she go to the cinema?  12. Does she like to travel and where? 

9.  Speak on the topic “My biography” using the
following words and word-combinations

My name is

to be born in a small town (big city, a village)

my parents

to be a judge (a doctor, a teacher, an economist …)

at the age of

to attend school

to receive marks

my favourite subjects

to finish school

to enter an institute

to be a first (second …) year student

to pass the entrance exams

to be interested in

to take an active part in

to deal with the problems

to work at

to make a report at

to be a member of

the student’s Scientific society

the conference devoted to

to graduate from.

10. 
Complete the sentences using the verb to be.

1. My friend … an English teacher. 2. These students … not in Moscow
now, they … in Minsk. 3. I … a judge and my wife … a student. 4. … these texts
long? 5.Our house … in a green street. It … not far from here. 6. … your friend
a student, too? 7. He … a lawyer. 8. I like grammar. It … easy. 9. I go to the
university. I … a student. 10. They …in Moscow now. 11. The article … too
difficult to understand. 12. Russian … easy. 13. We … fond of music. 14. They …
interested in sport.

11. Make up sentences:

I

    isn’t

  a judge

   in Moscow

We

    am

a businessman

at the university

He

    are

    student

   at the court

    They

     is

    a teacher

   in the hostel

You

aren’t

     roommates

   at school

She

     are

not visitors

   of the bank

12.
Translate from Russian into English:

1. Мой друг – полицейский.
Сейчас его нет дома.  2. Я занят в
пятницу. Не приходи ко мне. 3. Его родители – пенсионеры. 4. Сегодня холодно.
5. Его брат —  судья. Ему 55 лет. 6. Где
твоя сестра? – Она дома, она больна.  7.
Где студенты? – Они в библиотеке.

13. Make up a dialogue with the following
word-combinations:

1) to be a law student 2) to have a dream 3) to work hard at 4) to have
practice 5) to be glad to do smth 6) to have a lot of interesting subjects 7)
to be tired 8) to have a lot of friends 9) to be one of the best 10) to be a
good lawyer

14. Retell the Text.

Grammar exercises
1.
Use an article -a, -an or –the, where necessary:

1. English is … language. 2. Europe is … continent. 3. A cat is … animal. 4. … sun
is hot. 5. … chair is under … window. 6. My cousin has … good job.  She works in … office. 7. I need to buy …
dictionary. 8. We stayed at … hotel in New York. … hotel is very expensive. 9.
They are in … court. 10. You need to get … umbrella. It is raining hard. 11. …
London is … capital of Great Britain, … full name of which is the United
Kingdom of … Great Britain and … Northern Ireland. 2. … Volga is … fabulous
river. 3. They used to spend their summer holidays on … Black Sea coast in …
Crimea. 4. … Gorki Street was renamed into … Tverskaya Street. 5. … Red Square
and … Kremlin are … heart of … capital. 6. London was founded in … 1st
century BC by … Julius Caesar. 7. … St. Petersburg was founded on … banks of …
Neva by Peter … Great. 8. Canada is situated in … northern part of … North
America. 9. He arrived in … New York on … very rainy day. 10. She spent several
hours at … Bronx Zoo on … Monday. 11. … Lady Diana’s wedding dress was very
beautiful.

2. Give the following nouns in plural form:

a)               
family, woman, duck, lake, photo, tomato, play, sheep,
mole, pony, leaf, belief, face, postman, toy, tooth, mouse, child, umbrella,
magazine, knife, life, path, class, roof, grass, cup, city.

b)              
A mother-in-law, a butterfly, a reading room, a
tape-recorder, a son-in-law, an exercise book, a suitcase, a black bird, a
passer-by.

Revision exercises

4. Translate from Russian into English.

А. 1. Мой
брат женат. У него есть ребенок. Он живет в Москве. У него интересная работа. У
него новый офис. У него нет автомобиля. Его жена — секретарь в суде. Сейчас у
нее трудное дело.

2. Мне 18 лет. Я
студентка. Я учусь в Университете. У меня мало свободного времени. Сегодня у
нас лекция по теории государства и права. Каждый день у нас лекции и два
практических занятия. Большинство моих друзей имеют дома хорошую библиотеку.

В. 1. У меня
большая семья.

2. Мамы нет дома. Она на
работе.

3. Ее брат миллионер. У
него два автомобиля.

4. Студенты в аудитории,
у них сейчас лекция.

5. Ты сейчас занята?

6. Сколько вам лет?

7. Этот судья имеет
машину?

8. У вас есть вопросы?

9. У тебя есть сигареты?

10. У вас есть свободное
время?

11. Фильм интересный?

5. Translate into English:

А) 1. У меня есть много
друзей.

2. У этого судьи есть
сын и дочь.

3. У него хорошая
библиотека дома.

B) 1. У меня нет свободного
времени.

2. У этих студентов нет
родителей.

3. У моего друга нет
квартиры в Москве, он живет в общежитии.

C) 1. У Вас большая
семья?

2. У него хорошая
квартира?

3. У вашего друга есть
дети?

6. Translate the following sentences into English,
using the form –to have got

A.             
1. У него есть
очень интересные книги. 2. У моего друга нет иностранной литературы. 3. У Анны
нет французских книг дома. 4. У Тома много новых друзей. 5. У них есть машина?
– Да. 6. У кого из вас есть бабушка? – У Коли. 7. У судьи всегда много работы.
8. У тебя есть время написать заявление. 9. Каждую среду у этих студентов два
урока английского языка. 10. У тебя есть немецкий журнал? –Нет. 11. У меня нет
вопросов.

B.             
1. Мы обычно
завтракаем в 8 часов утра. 2. Вы всегда обедаете в это время? 3. В котором часу
у вас занятия? 4. Где вы занимаетесь по понедельникам? 5. У вас будет урок английского
языка завтра? –Да.

C.             
1. У него была
свежая газета. 2. У моего друга не было этой книги дома. 3. Мы хорошо провели
время в Москве. 4. На прошлой неделе у меня были интересные английские журналы.
5. У Пети была большая квартира? 6. Когда у вас был урок английского языка? 7.
Вчера у меня было много работы.

Text B   

The English language

English is a world language. 
English is spoken by more than 350 million people.  Geographically, it is the most widespread language
on earth, second only to Chinese in the number of people who speak it.

It is the official language of the United Kingdom of Great Britain and
Northern Ireland, of the United States of America, of Australia and New
Zealand. English is used as one of the official languages in Canada, the Republic
of South Africa and the Irish Republic.

It is also spoken as a second language in many parts of India and
Africa. Besides, million of people study and use English as a foreign language.

Hundreds of books, magazines and newspapers are printed in English and
read all over the world. Half of the world’s scientific literature is written
in English.

It is the language of progressive science, technology and cultural
relations. Without a doubt, English is the most advantageous and accepted
language for world-wide business. It is also the major language of diplomacy.

In our country English is very popular. It is studied at schools,
colleges and universities.

Learning a foreign language is not an easy thing. Learning English is
like learning to swim or to play ball. We learn to swim by swimming, to play
ball by playing ball and to speak English by speaking English.

Nobody can learn to swim or play ball for you.  A good ball — player spends hours, days,
months and even years practising.  The
more he practises, the better he plays. Nobody can learn English for you.  It is long and slow process that takes a lot
of time and patience.

But to know English today is absolutely necessary for every good
specialist, for your career in particular, as the specialist who can speak in the
appropriate tongue will gain the advantage today. And you will learn it if you
really want to.

Language is not to be taught, language is to be learnt.

Vocabulary exercises

1.  Give the
English equivalents to the Russian word combinations:

Широко распространенный
язык на земле; большое количество людей, иностранный язык, научная литература,
без сомнений, самый выгодный, терпение, получать преимущество.

2. Is it necessary for a future specialist to study a
foreign language?

Think over question. Read pros
and cons given below. 

Discuss the problem with the
students in your group.

F O R

A G A I N S T

1. Can read
scientific literature, journals, etc. 

1. It takes a lot
of time to study it.

2. Can speak to
foreign colleagues if necessary.

2. Sometimes the
results are rather poor.

3. Can read
foreign books

3. Can turn to a
translator if it is  necessary.

4. It’s
interesting to speak to people in another language.

4. It is not
interesting to study a foreign language.

5. Can find out
more about the speciality  and about
the world.

5. Can wait till
interesting  articles are translated
into your native language.

3.  Answer the
following questions:

1. What do we mean saying that learning English is like learning to
swim?

2. Do you have any opportunity to speak English? (in class; with your
friends).

3. Learning English is an endless process. What does it mean?

4. In a world of global sales and technological alliances English is the
most advantageous, isn’t it?

5. Is success in learning a foreign language easy to achieve?

6. Is a relaxed atmosphere in the classroom essential for the success of
foreign language learning?

4. Retell the text.

 

Like this post? Please share to your friends:
  • Make a decision one word
  • Make a crossword with a key word
  • Make a compound word rain board
  • Make a compound word game
  • Make a compound word book