Приложения:
sanannp9143v:
последние три знаю, а вот первые две кари
sanannp9143v:
последние три знаю, а вот первые две картинки не пойму. Что с ними? Что болит?
lyubimka187:
скажи хотя бы последние три
lyubimka187:
2- это боль в ушах
lyubimka187:
1- это наверное насморк
Ответы
Автор ответа: sanannp9143v
3
Ответ:
1) blocked nose — заложенный нос
2) earache — ушная боль
3) sore throat — боль в горле
4) temperature — температура
5) stomach ache — боль в животе
Интересные вопросы
Предмет: Химия,
автор: aaaaaa2100
Предмет: Химия,
автор: pchelka26
AlenaIrinina
+80
Решено
6 лет назад
Английский язык
5 — 9 классы
look at the picture and fill in the gaps with has have hasn t haven t
My friends are waiting for the bus.The bus …… arrived.The girls …..bought ice creams.They have finished eating them.The boy …… bought an ice cream.He ………. bought a sandwich.Some dogs have found the sandwich.The boy ……..seen the dogs,but one of the girls ……. seen them Сроочно даю 80б
Смотреть ответ
1
Ответ проверен экспертом
4
(7 оценок)
10
ГлупенькаяСойка
6 лет назад
Светило науки — 16 ответов — 0 раз оказано помощи
Hasn’t , have, hasn’t, has, hasn’t, has.
(7 оценок)
https://vashotvet.com/task/7928741
Look at the picture and fill in the gaps. Listen and check.
1. a carton of _
2. a box of _
3. a bowl of _
4. a glass of _
5. a packet of _
6. a bottle of _
reshalka.com
Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 8b Master chef (страница 98). Номер №2
Решение
Перевод задания
Посмотрите на картинку и заполните пробелы. Прослушай и проверь.
1. коробка _
2. коробка _
3. миска _
4. стакана _
5. пакет _
6. бутылка _
ОТВЕТ
1. a carton of milk
2. a box of cereal
3. a bowl of rice
4. a glass of orange juice
5. a packet of pasta
6. a bottle of olive oil
Перевод ответа
1. пакет молока
2. коробка хлопьев
3. миска риса
4. стакан апельсинового сока
5. пакет макарон
6. бутылка оливкового масла
На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Grammar Check, Module 4.
Exercise 1. Look at the pictures and fill in the gaps with the verbs from the list in the present continuous, the future simple, the present simple or be going to form.
Упражнение 1. Посмотрите на картинки и заполните пропуски глаголами, используя настоящее продолженное, будущее простое, настоящее простое время или оборот be going to.
ЗаданиеОтвет
• fly • drop • start • become • help
The play starts at 21:00. – Спектакль начнется в 21:00.
Helen will become a pop signer one day. – Однажды Хелен станет поп-певицей.
Daniel is flying to Madrid in an hour. – Даниель летит в Мадрид через час.
I will help you to carry these shopping bags. – Я помогу тебе нести эти сумки с покупками.
Look out! You are going to drop mum’s favourite vase. – Осторожно! Ты сейчас уронишь любимую вазу мамы.
Exercise 2. Circle the correct item.
Упражнение 2. Подчеркнуть правильное время.
ЗаданиеОтвет
1) I’m very tired. I ___ bed early tonight.
A. will go to
В. go to
С. am going to go to
2) Don’t worry. I ___ late tomorrow morning!
A. am not going to be
В. am not
С. will not be
3) Now that he has the money he ___ his own flat.
A. is buying
В. is going to buy
С. buys
4) My aerobics class ___ at 8 pm.
A. is starting
В. starts
С. going to start
5) The phone is ringing. I ___ it!
A. am getting
В. get
С. will get
1) I’m very tired. I will go to bed early tonight. – Я очень устал. Сегодня вечером я рано пойду спать.
2) Don’t worry. I will not be late tomorrow morning! – Не волнуйся. Завтра утром я не опоздаю.
3) Now that he has the money he is going to buy his own flat. – Теперь, когда у него есть деньги, он собирается купить свою собственную квартиру.
4) My aerobics class starts at 8 pm. – Мое занятие по аэробике начинается в 8 вечера.
5) The phone is ringing. I will get it! – Звонит телефон. Я возьму трубку.
Exercise 3. Read the letter and put the verbs in brackets into the correct future tense.
Упражнение 3. Прочтите письмо и поставьте глаголы из скобой в правильное будущее время.
ЗаданиеОтвет
Dear Lillian,
Hello! How is your life in Hawaii?
I’m writing to you because I’m building a dog robot. I (take) it to my teacher to help me finish it at the end of this week. By the time you read this, it (perform) tasks for 5 days, which is 35 days in dog years! So far, it can bring items, but when I finish it, it (learn) many other commands, such as feeding other dogs and chasing cats. I think you (love) it.
Write back soon with any suggestions.
Regards,
Janies
Dear Lillian,
Hello! How is your life in Hawaii?
I’m writing to you because I’m building a dog robot. I am going to take it to my teacher to help me finish it at the end of this week. By the time you read this, it will have been performing tasks for 5 days, which is 35 days in dog years! So far, it can bring items, but when I finish it, it will have learnt many other commands, such as feeding other dogs and chasing cats. I think you will love it.
Write back soon with any suggestions.
Regards,
Janies
Дорогая Лиллиан,
Здравствуй! Как твоя жизнь на Гаваях?
Я пишу тебе, потому что я строю робота-собаку. Я собираюсь отнести его моему учителю, чтобы он помог мне закончить его в конце недели. К тому моменту, как ты будешь читать это, он (т.е робот) уже в течение пяти дней будет работать, что по-собачьи означает 35 дней! К настоящему моменту он может приносить вещи, но когда я закончу его, он выучит много других команд, таких как кормление других собак и погоня за котами. Я думаю, что я полюблю его.
Напиши мне какие-нибудь свои предложения.
С уважением,
Джанис
Exercise 4. Look at Emily’s schedule for Saturday, then complete the sentences using the verbs in brackets, as in the example. Use the future continuous, future perfect or future perfect continuous.
Упражнение 4. Посмотрите на субботнее расписание Эмили и завершите предложения, используя глаголы из скобок. Используйте будущее продолженное, будущее совершенное и будущее совершенно-продолженное время.
ЗаданиеОтвет
1. By 10:30 in the morning, she (wake up).
2. At 11:00, she (have) her hair cut.
3. By 15:30, she (have) lunch.
4. At 15:45, she (watch) TV.
5. By 19:00, she (surf) the Net for an hour.
6. By 23:00, she (go) back home.
1. By 10:30 in the morning, she will have woken up. – К 10:30 утра она уже проснется.
2. At 11:00, she will be having her hair cut. – В 11:00 она будет подстригаться.
3. By 15:30, she will have had lunch. – К 15:30 она позавтракает.
4. At 15:45, she will be watching TV. – В 15:45 она будет смотреть телевизор.
5. By 19:00, she will have been surfing the Net for an hour. – К 19:00 она уже целый час просидит в интернете.
6. By 23:00, she will have gone back home. – К 23:00 она вернется домой.
Exercise 5. Put the verbs in brackets into the future continuous, future perfect or future perfect continuous.
Упражнение 5. Поставить глагол из скобок в будущее продолженное, будущее совершенное, будущее совершенно-продолженное.
ЗаданиеОтвет
1)
A: This time next week I (fly) to Madrid.
B: Really? Сап I join you?
2)
A: You’ve been surfing the Net all morning!
B: Yes. By 11 o’clock I (surf) the Net for four hours.
3)
A: Have you moved to your new flat yet?
B: No, I (move) at the end of this week.
4)
A: (you/go) shopping later today?
B: Yes. Do you need anything from the shops?
5)
A: You look tired!
B: Yes. By 9 o’clock I (study) for five hours.
6)
A: Why don’t you come to my house at seven o’clock?
B: (you/come) back from work by then?
7)
A: Sarah is retaking her driving test next week.
В: I know. She (take) it three times so far!
A: Haven’t the builders finished repairing the roof yet?
B: No, not yet. By the end of this week, they (repair) the roof for two weeks.
1)
A: This time next week I will be flying to Madrid. – В это время на следующей недели я буду лететь в Мадрид.
B: Really? Сап I join you? – Правда? Можно с тобой?
2)
A: You’ve been surfing the Net all morning! – Ты весь день сидишь в интернете!
B: Yes. By 11 o’clock I will have been surfing the Net for four hours. – Да. К 11 часам я уже просижу четыре часа.
3)
A: Have you moved to your new flat yet? – Вы уже переехали в вашу новую квартиру?
B: No, I will be moving at the end of this week. – Нет, я буду перезжать в конце этой недели.
4)
A: Will you be going shopping later today? – Сегодня попозже ты пойдешь за покупками?
B: Yes. Do you need anything from the shops? – Да. Тебе что-нибудь надо из магазинов?
5)
A: You look tired! – Ты выглядишь усталым!
B: Yes. By 9 o’clock I will have been studying for five hours. – Да. К 9 часам я уже проучусь пять часов.
6)
A: Why don’t you come to my house at seven o’clock? – Почему бы тебе не прийти ко мне в семь часов?
B: Will you have come back from work by then? – Ты уже вернешься с работы к тому моменту?
7)
A: Sarah is retaking her driving test next week. – Сара пересдает тест на вождение на следующей неделе.
В: I know. She will have taken it three times so far! – Я знаю. К тому моменту будет уже три раза, как она его сдавала!
A: Haven’t the builders finished repairing the roof yet? – Неужели строители еще не закончили ремонт крыши?
B: No, not yet. By the end of this week, they will have been repairing the roof for two weeks. – Еще нет. К концу этой недели будет уже две недели, как они ремонтируют крышу.
Exercise 6. In pairs, use the prompts below to make sentences, as in the example.
Упражнение 6. Используя подсказки, придумайте предложения, как в примере.
ЗаданиеОтвет
1) He will leave the office when he finishes work. – Он уйдет из офиса, когда закончит работу.
2) She will buy a new computer as soon as she gets paid. – Она купит новый компьютер, как только ей заплатят.
3) She will stay in the house until it stops raining. – Она останется дома, пока не перестанет дождь.
4) He will meet his friends after he has done his homework. – Он встретится с друзьями, поле того как сделает домашнее задание.
Exercise 7. Underline the appropriate time phrase and put the verbs in brackets into the correct tense.
Упражнение 7. Подчеркнуть правильный вариант и поставить глагол из скобок в правильное время.
ЗаданиеОтвет
1) Don’t forget to turn off the lights after / before you (leave) the house.
2) I (vacuum) the carpets while / since you (do) the ironing.
3) By the time / As long as Sam (realise) his mistake, it (be) too late.
4) He (not/know) when / until she (come) back.
5) I (call) you as soon as / until I (arrive) home.
6) I (pay) you back the moment / while I (get) paid.
1) Don’t forget to turn off the lights before you leave the house. – Не забывайте выключать свет, перед тем как ты покидаешь дом.
2) I will vacuum the carpets while you are doing the ironing. – Я пропылесошу ковры, пока ты занимаешься глажкой.
3) By the time Sam realises his mistake, it will be too late. – К тому моменту, как Сэм поймет свою ошибку, будет слишком поздно.
4) He does not know when she will come back. – Он не знает, когда она придет.
5) I will call you as soon as I arrive home. Я позвоню тебе, как только я прибуду.
6) I will pay you back the moment I get paid. – Я верну тебе деньги в тот момент, как мне заплатят.
Exercise 8. Underline the correct item.
Упражнение 8. Подчеркнуть правильный вариант.
ЗаданиеОтвет
1) I’ll take some food with me in case / so that I get hungry.
2) Peter got a loan from the bank so to / in order to buy a new house.
3) Sue has bought a microwave in case / so that she wants to heat up food quickly.
4) Tom upgraded his Internet connection to broadband so as to / in order that be able to surf the Net faster.
1) I’ll take some food with me in case I get hungry. – Я возьму с собой еду, в случае если я проголодаюсь.
2) Peter got a loan from the bank in order to buy a new house. – Питер получил заём из банка, чтобы купить новый дом.
3) Sue has bought a microwave in case she wants to heat up food quickly. – Сью купила микроволновку, в случае если она захочет быстро разогреть еду.
4) Tom upgraded his Internet connection to broadband so as to be able to surf the Net faster. – Том произвел апгрейд интернета до широкополосного, чтобы быстрее сёрфить в интернете.
Exercise 9. Complete each sentence with two to five words, including the word in bold.
Упражнение 9. Завершите каждое предложение, используя от двух до пяти слов, включая слово, выделенное жирным шрифтом.
ЗаданиеОтвет
1) Steve doesn’t pay much attention to his teacher. He always gets into trouble.
(little) Steve pays ___ to his teacher that he always gets into trouble.
2) Her suitcase was heavy. She asked her brother to help her.
(such) She had ___ she asked her brother to help her.
3) Daniel spent a lot of money last weekend. He can’t pay his bills now.
(much) Daniel spent ___ last weekend that he can’t pay his bills now.
4) The weather was bad on Sunday. We didn’t go to the beach.
(such) It was ___ on Sunday that we didn’t go to the beach.
1) Steve doesn’t pay much attention to his teacher. He always gets into trouble. – Стив не сильно прислушивается к своему учителю (дословно: не обращает много внимания). Он всегда попадает в неприятности.
(little) Steve pays so little attention to his teacher that he always gets into trouble. – Стив настолько не прислушивается к своему учителю, что всегда попадает в неприятности.
2) Her suitcase was heavy. She asked her brother to help her. – Ее чемодан был тяжелым. Она попросила своего брата помочь ей.
(such) She had such a heavy suitcase that she asked her brother to help her. – У нее был настолько тяжелый чемодан, что она попросила своего брата помочь ей.
3) Daniel spent a lot of money last weekend. He can’t pay his bills now. – В прошлые выходные Даниель потратил много денег. Сейчас он не может оплачивать свои счета.
(much) Daniel spent so much money last weekend that he can’t pay his bills now. – В прошлые выходные Даниель потратил так много денег, что сейчас он не может оплатить свои счета.
4) The weather was bad on Sunday. We didn’t go to the beach. – В воскресенье погода была плохая. МЫ не пошли на пляж.
(such) It was such bad weather on Sunday that we didn’t go to the beach. – В воскресенье была такая плохая погода, что мы не пошли на пляж.
поделиться знаниями или
запомнить страничку
- Все категории
-
экономические
43,633 -
гуманитарные
33,652 -
юридические
17,917 -
школьный раздел
611,710 -
разное
16,898
Популярное на сайте:
Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах.
Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте.
Как быстро и эффективно исправить почерк? Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.
Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью.