Look at the pairs of words in each pair there is a word prosperous

Английский язык для 7-го класса

English Afonaseva 7 grade.jpg

Предмет: Английский язык
Класс: 7 класс
Автор учебника: Афанасьева О.В.
Михеева И.В.
Год издания: 2016
Издательство:
Кол-во заданий:
Кол-во упражнений: 541

Мы в социальных сетях

Телеграм • ВКонтакте

Данное упражнение относится ко третьему разделу учебника (Unit 3 Me and My World) по английскому языку для школьников 7 класса. В данном упражнении необходимо верно перевести приведённые слова и перевести нижеследующий текст. Правки, дополнительные вопросы по упражнению и теме можно оставлять на странице обсуждения.

Описание упражнения[править | править код]

Look at the pairs of words. In each pair there is a word you know. Read the sentences below and guess what the other word in each pair means.

tasty — to taste
tasty — taste
dirty — dirt
wood — woody

doubt — to doubt
education — educated
childhood — boyhood
comfortable — comfort

1. Will you taste the soup to see if it has enough salt? I can taste onions in it.
2. I like the taste of chocolate.
3. The farmer came back from the fields with dirt on his boots.
4. There was a woody valley not far from the cottage where we lived.
5. I have never doubted his honesty.
6. John has deep knowledge. He is a well-educated man.
7. He had a happy boyhood in the country.
8. Comforts are things which are not necessary but which make your life easier and more pleasant. Fiona didn’t earn enough money to get the comforts she needed.
9. Sugar tastes sweet and lemon tastes sour.

Перевод упражнения[править | править код]

вкусно — пробовать
вкусно — вкус
грязный — грязь
дерево — деревянный

сомнение — сомневаться
образование — образованный
детство — отрочество
удобный — удобство

1. Ты будешь пробовать суп на вкус, чтобы узнать достаточно ли он соленный? Я чувствую вкус лука в нем.
2. Мне нравится вкус шоколада.
3. Фермер вернулся из леса с грязью на своих сапогах.
4. Есть лесистая долина не далеко от коттеджа, где мы живем.
5. Я никогда не сомневался в его честности.
6. У Джона обширные знания. Он очень образованный человек.
7. У него были счастливые мальчишеские годы в деревне.
8. Удобства это вещи, которые не необходимы, но которые делают твою жизнь проще и более приятной. Фиона не заработал достаточно денег на удобства, которые ей нужны.
9. Сахар на вкус сладкий и лимон на вкус кислый.

Другие задачи учебника[править | править код]

Дан 1 ответ

1) Will you taste the soup to see if it has enough salt? I can taste onions in it.

-Попробуешь(попробуй) суп? посмотри,достаточно ли соли.Я чувствую(мне чувствуется) в нём лук.

2) I like the taste of chocolate.

-Мне нравится вкус шоколада.

3) The farmer came back from the fields with dirt on his boots.

-Фермер вернулся с поля с грязью на (его) ботинках.

4) There was a woody valley not far from the cottage where we lived.

-Там была лесистая долина,недалеко от дома(небольшого сельского дома),где мы жили.

5) I have never doubted his honesty.

-Я никогда не сомневался(лась) в его честности.

6) John has deep knowledge. He is a well education man.

-Джон имеет глубокие знания(эрудицию).Он хорошо образованный мужчина.(У него хорошее образование).

7) He had a happy boyhood in the country.

-У него было счастливое детство в деревне.

8) Comforts are things which are not necessary but which make your life easier and more pleasant. Fiona didn’t earn enough money to get the comforts she needed.

-Удобства-это не необходимая вешь,но которая делает вашу жизнь более лёгкой(беспечной) и приятной.Фиона не зарабатывает достаточно денег для получения необходимой благоустроенности(обеспечености).

9) Sugar tastes sweet and lemon tastes sour.

Сахар на вкус сладкий и лимон на вкус кислый.Сахар имеет сладкий вкус и лимон имеет кислый вкус.

Не перевожу дословно,так же как в русском обобщая обороты)))








аноним


16 Фев, 18


Назад к содержанию

Ответ на UNIT 5, Step 4, Номер 6 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Афанасьева (Учебник Rainbow)

ГДЗ (готовое домашние задание из решебника) на UNIT 5, Step 4, Номер 6 по учебнику Английский язык. 7 класс. Учебник в двух частях / О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова. — Дрофа, 2014 (Российский учебник : Rainbow English)

Условие

Look at the pairs of words. In each pair there is a word you know. Read the sentences below and guess what the other word in each pair means.
dump − to dump
waste − to waste
diet − to diet
environment − environmental
pollute − pollution
polluted − unpolluted
protect − protection
1) Animal protection is a necessary thing nowadays.
2) People often dump waste in the forests but they mustn’t do it.
3) Don’t waste your time, do something useful.
4) Would you like some cake, Jane? − No, thanks, I am dieting.
5) Nowadays we have a lot of ecological environmental problems.
6) The rivers in this part of the country are unpolluted.
7) Pollution is a bad disease of our century.

Решение 1

Подробное решение

Рекомендовано

Белый фонпереписывать в тетрадь

Цветной фонтеория и пояснения

Фото подробного решения: UNIT 5, Step 4, Номер 6 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Афанасьева (Учебник Rainbow)

Решение 2

Фото решения 1: UNIT 5, Step 4, Номер 6 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Афанасьева (Учебник Rainbow) 2014г.

Популярные решебники

Ваше сообщение отправлено
и скоро будет рассмотрено

Открытый урок
английского языка в 6 классе (Учебник для 6 класса школ с углубленным изучением
английского языка, лицеев, гимназий, колледжей. Автор: Афанасьева О.В.)
 Учитель: Бородкина М.П.

Тема: The United States of America.

Задачи: 1. Обеспечить закрепление учащимися учебного
материала по теме     

                  
США.

               2.
Развивать навыки монологической речи, аудирования.

               3.
Формировать навыки словообразования, языковую догадку.

               4.
Воспитывать интерес к предмету.

Ход урока.

I.      
Оргмомент. Песня «America, the beautiful».

II.   
Цели и задачи
урока. План.

I.                  
Geographical outlook and natural
wonders.

II.               
American food and drinks.

III.            
Political system.

IV.           
American Presidents.

III.  Vocabulary work: — Individual task

Ex. 1.   Look at the pairs
of words. In each pair there is a word you know. Read the sentences below and
guess what the other word in each pair means and translate the sentences into
Russian.

Mighty — might

A canoe – canoeing

To rise – a riser

To stretch – stretchy

1.Canoeing is a kind
of sport.   2. She always shouts with all her might.   3. An early riser
is someone who likes to get up early in the morning.   4. Stretchy material
is slightly elastic.

Ex.2.  Complete these
lists:

1)   
a rocky beach, ______,
________, ________.

2)   
A mighty wave, ________,
__________, ________.

3)   
A chain of  words,
_________, ___________, ____________.

Ex.3.  Complete these
lists:

1)   
an endless film, _________,
___________, ___________,

2)   
a great attraction for birds,
__________, ____________, ____________.

3)   
A mixture of English and
Russian
,____________, ______________, _____________.

4)   
Ex.4.  Choose the right word (what, where, when, who, how, whose,) to make the
statements complete.

1.    
No matter … long it takes I want
to finish this picture.

2.    
No matter … we shall meet, let’s
meet at six o’clock.

3.    
No matter … said it he is not
right.

4.    
No matter … dog it is you should
feed it.

5.    
No matter … he returns we shall
discuss it with him.

6.    
No matter … you decide, I shall
obey.

Ex.5.   
Look at the pairs of words. In each pair there is a word you know. Read the
sentences below and guess what the other word in each pair means and translate
the sentences into Russian.

A
religion – religious

To
support – a supporter

To
obey – obedience

To
declare – declaration

1.    
Religious people believe in God.   2. When our football team
plays, all the supporters go to watch the game.   3. Show your obedience
and do as I ask you.   4. The Declaration of Independence is the most
important document in the USA.

Ex.6.
   Look at the pairs of words. In each pair there is a word you know. Read the
sentences below and guess what the other word in each pair means and translate
the sentences into Russian.

To
obey – obedient

To
vote – a voter

To
judge – a judgement

A
citizen – citizenship

1.
They are wonderful, obedient children.   2. How many voters voted
for him?   3. I think his judgement  of  the problem is all wrong.   4.
He wants to get British citizenship.

            — Group work (blackboard):

     Choose the right word
(what, where, when, who, how, whose) to make the statements complete.

1.    
No matter … long it takes I want
to finish my work.

2.    
No matter … we shall meet, let’s
meet at 6 o’clock.

3.    
No matter … said it he is not
right.

4.    
No matter … dog it is you should
feed it.

5.    
No matter … he returns we shall discuss
it with him.

6.    
No matter … you decide, I shall
obey.

IV.
Presentations:
1) Country and people.

                            
2) American food and drink.

     V. Speaking:
Political system of the USA.

VI.
Reading:
divide the facts into two
groups: George Washington and Abraham Lincoln

Revolutionary
War          plantor’s family              lawyer               poor family

1st
President         Civil War         16th President           to
hunt, to shoot, to swim                   to do hard pioneers’ work          
two private teachers           politician 

      didn’t go to
school     

George
Washington                          Abraham Lincoln          

 1st
President                                        16th President

plantor’s
family                                   poor family

 two
private teachers                            didn’t go to school

Revolutionary
War                              Civil War

to
hunt, to shoot, to swim                   to do hard pioneers’ work

politician      
                                       lawyer

VII.
Writing:
Student’s book: ex.23p.260
(Make up stories about lives of two American Presidents)

     VIII.  HOW
MUCH DO WE KNOW ABOUT AMERICA?

1)   
America is not washed by the…

a)
Pacific Ocean;     b) Indian Ocean;     c) Atlantic Ocean.

2)
Two states not connected to the other states are…

a)
Alaska and Hawaii;     b) Indiana and Kentucky;     c) Texas and Florida.

3)
The US government is like a…

a)
branch;     b) trunk;     c) tree.

4)
The US President’s term is…

a)
6 years;     b) 2 years;     c)4 years.

5)
George Washington began his career as a…

a)
major;     b) soldier;     c) Virginia gentleman.

6)
Abraham Lincoln signed…

a)
the Bill of Rights;     b) the Emancipation Proclamation;      c) the USA Constitution.

Hometask:
ex.23p.260 (retell the texts about lives of two American Presidents)

Look at the pairs of words.

In each there is a word you know .

Read the sentences below and guess what the other word in each pair means ( посмотрите на пары слов.

В каждом есть слово, которое вы знаете .

Прочитайте предложения ниже и догадайтесь , что второе слово в каждой паре означает) 1) to influence — influence

2)dump — to dumb

3)waste — to waste

4)diet — to diet

5)relation — to relate

6)environment — environmental

7)pollute — polluted

8)polluted — unpolluted

3) don t waste your time, do something use

Ребят, помогите пожалуйста мне нужно только 3 предложение и всё ^ — ^

P.

S и да я не знаю правильно ли я перевела задание, но вроде бы понятно написано думаю вы поймёте : з.

На этой странице сайта размещен вопрос Look at the pairs of words? из категории
Английский язык с правильным ответом на него. Уровень сложности вопроса
соответствует знаниям учеников 5 — 9 классов. Здесь же находятся ответы по
заданному поиску, которые вы найдете с помощью автоматической системы.
Одновременно с ответом на ваш вопрос показаны другие, похожие варианты по
заданной теме. На этой странице можно обсудить все варианты ответов с другими
пользователями сайта и получить от них наиболее полную подсказку.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Look at the menu complete the dialogues with one word in each gap
  • Look at the letter and the map and fill in the missing word
  • Look at the following groups of words which word does not belong in each group
  • Look at the dictionary definition what do you think the missing word is
  • Look at the definitions in brackets and type in a word