Listen and choose the correct word for each sentence

Haliava1234

+30

Решено

2 года назад

Английский язык

5 — 9 классы

Listen to Part 1 and choose the correct word for each sentence. The problem of healthy among children has become very serious. Look at the food , please. You should eat about 3000 calories a

Смотреть ответ

1

Ответ

4
(9 оценок)

21

erkinbaevagulperi5
2 года назад

Светило науки — 13 ответов — 0 раз оказано помощи

The problem of healthy *diet*

among children has become very serious.

Look at the food *pyramid*

, please.

You should eat about 3000 calories a *day*

Объяснение:

(9 оценок)

https://vashotvet.com/task/11936066

viktoralamets78

2 1 Listen again and choose the correct word or phrase to complete each sentence. Adam is thirteen/ thirty years old. He has a cat / dog. 1 2 4 3 He doesn’t get up early / late on Saturdays. He and his friends sometimes / usually go to the cinema. 5 He returns home at about six / seven o’clock in the evening. 6 He plays computer games / watches TV in the evening. 7 He goes to bed at about 10 o’clock/ midnight on Saturdays. 8 He usually wakes up early / late on Sunday mornings.​

Остались вопросы?

Новые вопросы по предмету Математика

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,632
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,700
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

Grammar

Put the words in the correct order to make special questions.

What


is


the capital


of England?

in your


got


today?


you


What have


lunch box

of England


Where


the queen


live?


does

do


you like


Scotland


Why


most of all?

you travel


to the British Isles?


How


the continent


can


from

Grammar

Choose the correct question word for each question.

1)   

are the British Isles located?

2)   

did the history of the UK start?

3)   

is the official residence of the British Queen?

4)   

is the capital of Wales?

5)   

can I get to the Tower of London?

Reading

Match the questions to the answers.

When is the best time to visit England?

Which British city would you recommend me to visit?

Why do men wear kilts on their national holidays in Scotland?

Which city is the capital of England as well as the capital of the UK?

What is the highest part of the UK?

What water object separates the UK from the continent?

Where is the official residence of the British Queen?

In summer as it’s warm and not too rainy.

Liverpool as it’s small and really nice.

It’s their national tradition.

Vocabulary

Match the countries to their location on the map. 

Northern Ireland

Wales

Scotland

England

Reading

Read and choose the correct word for each sentence.

1)   The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is located on the (southfromnorththe north-west /south-east) of Europe.

2)   There are a lot of (oceans (forests and plains/ long rivers/ high mountains) in the UK.

3)   The UK includes (two/three/four/five) countries.

4)   The British Isles are separated from the continent by (the Black sea/ the mountains/ the Arctic Ocean/ the English Channel).

5)   The weather is usually (hot/ warm/ nasty/ bad) in summer.

Reading

Choose the correct words to complete the gaps in the text.

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles. The United Kingdom consists of four parts: England, , Wales and Northern Ireland. Each country has its capital. The capital of is London, the capital of Wales is Cardiff, the capital of Scotland is Edinburgh and the main city of Ireland is Belfast.

Great Britain is a country of forests and plains. There are no high in this country. and oceans influence the British climate, which is not too in winter, but rarely in summer. Great Britain is a beautiful country with old and friendly and pleasant .

cold

Northern

England

Seas

mountains

Scotland

people

traditions

hot

Listening

Listen to the weather report about the typical weather in the UK and choose the correct statements. One statement is odd.

The ocean influences the British climate.

The summer is usually very hot in the UK.

The weather in the UK changes very often.

Western parts of the UK are more rainy than the eastern.

Reading

Match the countries to the languages.

Reading

Read the text and cross out the correct answer.

The islands that are the United Kingdom today were invaded by the Romans in 55 BC. After, it was invaded by the Saxons, the Vikings, and finally by the Normans. The English conquered Wales in 1282 under Edward I and the two countries became one big country in 1536. Scotland became a part of Britain in 1602 when the king of Scotland became the King James I of England. The union became official in 1707. Ireland became a part of the union in 1801.

In the 1500s Britain began to expand its empire into much of the world. In 1588, England became the world’s dominant sea power. In the early 1800s the UK defeated France in the Napoleonic Wars and became the supreme European power. In the 1900s, the United Kingdom became less dominant world power. It continued to lose control over colonies and was weakened by World War I. However, under the leadership of Winston Churchill, the United Kingdom was the last western European nation to oppose Germany in World War II and played an important role in defeating fascism.

1)   Great Britain was first invaded by Saxons. True/False

2)   The Northern Ireland became a part of the UK before Scotland. True/False

3)   Edward the I was the king of Scotland. True/False

4)   Before the World War I the England was very powerful. True/False

5)   England played a big role in the world history. True/False

Reading

Read the facts of the early history of the UK before the Anglo-Saxon period and put the events in the correct order. Use the encyclopedia if necessary.

Roman leader Julius Caesar invaded Britain.

The British Isles were formed as water levels rise separating them from mainland Europe.

The Roman Empire invaded Britain and made Britannia a Roman province.

The Celtic people began to arrive and bring their culture.

Reading

Read the text and cross out the incorrect statements.

The islands that are the United Kingdom today were invaded by the Romans in 55 BC. After, they were invaded by the Saxons, the Vikings, and finally by the Normans. The English conquered Wales in 1282 under Edward I and the two countries became one big country in 1536. Scotland became a part of Britain in 1602 when the king of Scotland became the King James I of England. The union became official in 1707. Ireland became a part of the union in 1801.

In the 1500s Britain began to expand its empire into much of the world. In 1588, England became the world’s dominant sea power. In the early 1800s the UK defeated France in the Napoleonic Wars and became the supreme European power. In the 1900s, the United Kingdom became less dominant world power. It continued to lose control over colonies and was weakened by World War I. However, under the leadership of Winston Churchill, the United Kingdom was the last western European nation to oppose Germany in World War II and played an important role in defeating Hitler.

·      In the sixteenth century, England became the dominant sea power.

·      Ireland became a part of the union in 1801.

·      The English conquered Wales in 1382.

·      Scotland became a part of England in 1602.

·      The islands were invaded by the Nornams in 55 BC.

·      The United Kingdom became less dominant as it was weakened during the World War I.

·      Winston Churchill made the country successful again. 

Reading

Read the text about British art and literature and categorize the phrases.

There is a huge amount of art galleries and legendary works of famous artists like John Constable and William Blake. Art is an important part of British culture. The UK has a rich history in the literature. Among the British world-famous writers are William Shakespeare, Geoffrey Chaucer, John Milton, J.R.R. Tolkien and J.K. Rowling. The works of William Shakespeare, specifically Romeo and Juliet, is read by millions of people across the globe and it was translated into at least 100 languages. J.K. Rowling is one of UK’s most famous writers the 21st century with her Harry Potter series sold over half a billion copies, named the best-selling book series of all time. The Hobbit and the Lord of the Rings both written by J.R.R. Tolkien are also among the top 10-bestselling books in the world. 

Languages the old literary pieces are written in

The most famous modern writer from the UK

Genius British writers of all times

Two best-selling books by J.R.R. Tolkien

The Hobbit

John Milton

William Shakespeare

The Lord of the Rings

Old English

Celtic

Geoffrey Chaucer

J.K. Rowling

Reading

Read the text about British culture and fill in the missing words.

Theatre and Music

British traditions of theatre mostly came from and England. The Theatre Royal in Westminster is one of the oldest in Europe, which goes back into the mid-17th century. In the 18th century, there was a growing to sentimental comedies and domestic tragedies. Italian also became very popular during this time. Nowadays music plays an role in Britain’s pop culture. The UK also created several types of dance music such as dubstep, trip-hop, and drum and bass. Among the legendary British are such bands and singers as Rolling Stones, the Beatles, and Adele who influenced on both the British and global music .

theatres

Scotland

electronic

interest

important

musicians

opera

culture

Writing

Put the words in the correct order to make special questions 

of Scotland


located?


Where


is


capital

official


of the United Kingdom?


of Queen


What


residence


is the

Which


the best-seller?


became


book


by J.K. Rowling

Forward 6Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 6 класса. Consolidations + Workbook

Ex. 1 page 44 Listen to the interview. Then choose the correct word in each sentence. – Послушайте интервью. Затем выберите правильное слово в каждом предложении.
1 The girl’s name is Linda/Tracy. – Девочку зовут Линда / Трейси.
2 She’s fifteen/sixteen years old. – Ей пятнадцать / шестнадцать лет.
3 She likes cycling/reading and listening to music. – Она любит велоспорт / читать и слушать музыку.
4 She listens to music every day/once a week. — Она слушает музыку каждый день / раз в неделю.
5 She can/can’t play the guitar. – Она может / не может играть на гитаре.
6 She likes techno/pop music. — Она любит техно / поп-музыку.
7 Her favourite band is Blur/U2. — Её любимая группа Blur / U2.

Ex. 4 page 44 Read the text, is there anything unusual about Timmy’s daily routine? Is your daily routine the same? Is it different in any way? — Прочитайте текст, есть что-нибудь необычное в повседневной жизни Тимми? Ваш распорядок дня такой же? Отличается ли он каким-либо образом?
Timmy is English because his parents are both English, but he is also Canadian because he lives in Canada. He is from Ottawa. He speaks English and French.
Timmy gets up at seven o’clock and takes a shower. He usually watches TV until breakfast. He has breakfast at eight o’clock. Timmy likes to eat jam on toast and he also drinks a glass of milk.
He gets to school at quarter to nine. Lessons start at nine o’clock. His favourite subject at school is science and he is good at history but hates maths. He has lunch at school at half past twelve. School finishes at 3.30 p.m. and Timmy gets home at four o’clock.
In the evenings, Timmy usually does his homework before watching more TV. Mother helps him with his homework. He always goes to bed before 11 p.m. because he likes to get up early in the morning.
Every Saturday his family goes into town to the open market where his mother buys fruit and vegetables. Sometimes they go for a walk.

Тимми англичанин, потому что оба его родителя англичане, но он также канадец, потому что он живет в Канаде. Он из Оттавы. Он говорит на английском и французском.
Тимми встает в семь часов, и принимает душ. Он обычно не смотрит телевизор до завтрака. Он завтракает в восемь часов. Тимми любит кушать варенье на тостах, и он также пьет стакан молока.
Он приходит в школу без четверти девять. Уроки начинаются в девять часов. Его любимый предмет в школе естествознание и он хорошо занимается по истории, но ненавидит математику. Он обедает в школе в половине первого. Школа заканчивается в 3.30 вечера и Тимми возвращается домой в четыре часа.
По вечерам, Тимми обычно делает свою домашнюю работу, прежде чем смотреть телевизор. Мать помогает ему с его домашней работой. Он всегда идет спать до 11 часов вечера, потому что он любит вставать рано утром.
Каждую субботу его семья ездит в город на рынок, где его мать покупает фрукты и овощи. Иногда они ходят на прогулку.

Read the text again and choose the correct answers a, b or c. – Прочитайте текст снова и выберите правильный вариант a, b или c.
1 Timmy speaks… – Тимми говорит
a) one language. – на одном языке
b) two languages. – на двух языках
c) three languages. – на трех языках

2 He gets up at… – Он встает
a) 6 o’clock. – в 6 часов
b) 7 o’clock. – в 7 часов
c) 8 o’clock. — в 8 часов

3 Timmy doesn’t like… – Тимми не любит
a) science. — естествознание
b) history. — историю
c) maths. – математику

4 How long does It take him to get home after school? – Сколько ему требуется, чтобы добраться до дома после школы?
a) Half an hour. – пол часа
b) An hour. — час
c) Over an hour. – больше часа

5 Timmy goes to bed after… – Тимми ложится спать после того
a) helping his mother. – как поможет маме
b) watching TV. – как посмотрит телевизор
c) doing his homework. – как сделает домашнюю работу

6 Every Saturday his family… – Каждую субботу его семья
a) watches TV. – смотрит телевизор
b) goes to the market. – ездит на рынок
c) goes for a walk. – ходит на прогулку

Ex. 6 page 45 Read about Robert’s family members. Complete the text with the correct Present Simple forms of the verbs in brackets. – Прочитайте о членах семьи Роберта. Дополните текст правильной формой глагола в простом настоящем времени.
Robert’s father and elder brother work on an oil rig. They get up at the same time every day and do the same work every day. Sometimes Robert’s father feels sad because he doesn’t see his family for weeks. He often sends e-mails to his family. He likes watching films. He goes to the small cinema on the oil rig and watches a film. He doesn’t like watching movies on television.
Robert’s brother’s name is Dave. He has his own small room on the oil rig.
There is a table and a chair on the right of the door and there is a bed along the wall. Dave likes listening to music. He has got an MP3 player and lots of CDs.
He often goes to the gym and does some exercises. Dave enjoys texting friends on his mobile phone.

Отец и старший брат Роберта работают на нефтяной вышке. Они встают в одно и то же время каждый день, и делают одну и ту же работу каждый день. Иногда отец Роберта грустит, потому что он не видит свою семью неделями. Он часто посылает письма по электронной почте своей семье. Он любит смотреть фильмы. Он ходит в маленький кинотеатр на нефтяной вышке и смотрит фильм. Он не любит смотреть фильмы по телевизору.
Имя брат Роберта — Дэйв. У него есть своя собственная небольшая комната на нефтяной вышке. Стол и стул находятся справа от двери, а вдоль стены стоит кровать. Дэйв любит слушать музыку. У него есть MP3-плеер и много компакт-дисков.
Он часто ходит в тренажерный зал и делает некоторые упражнения. Дэйв любит писать сообщения друзьям на своем мобильном телефоне.

Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 6 класса. Consolidation 2

Ex. 4 page 80 Read the text. Fill in the gaps with the, a or no article. — Прочитайте текст. Заполните пропуски the, a или нулевым артиклями.
The autonomous Tatarstan republic is situated in — western Russia. The Tatarstan republic has its own capital city. It is Kazan, the capital and major historic, cultural and economic centre of republic.
Kazan is located on the left bank of the Volga River where the Kazanka River joins it, eighty-five kilometers north of the Kama tributary.
The city has a beautiful Kremlin. Major monuments in the Kremlin are Annunciation Cathedral and mysterious Soyembika Tower, named after the last queen of Kazan. Central Kazan is divided into two districts by the Bolag canal and Lake Kaban.
One of the most famous buildings in central Kazan is a former ‘Smolentzev and Shmelev’ tea house and hotel, now the Shalyapin Palace Hotel. It is located on Universitetskaya Street, at the corner of Universitetskaya and Bauman Street.

Автономная республика Татарстан находится в — западной России. Республика Татарстан имеет собственную столицу. Казань это столица и крупный исторический, культурный и экономический центр республики.
Казань находится на левом берегу реки Волги, где река Казанка впадает в нее, восемьдесят пять километров к северу от притока Камы.
Город имеет красивый Кремль. Основные памятники в Кремле — Благовещенский собор и таинственная башня Сююмбике, названная в честь последней королевы Казани. Центральная Казань разделена на два округа каналом Болаг и озером Кабан.
Одно из самых известных зданий в центре Казани бывший чайный дом и отель Смоленцева и Шмелева, сейчас это Отель Шаляпин Палас. Он расположен на улице Университетская, на углу Университетской и улицы Баумана.

Consolidation 3

Ex. 1 page 42 Listen to the conversation and say if these statements are true or false. Then listen again and check. — Послушайте разговор и скажите, являются ли эти предложения истинными или ложными. Затем поослушайте и проверьте.
1 Rachel is talking with her friend Nevita. False — Рэйчел говорит со своей подругой Невитой.
2 Before that, she visited Ann. True — До этого она навещала Энн.
3 Rachel drinks a cup of tea. True — Рэйчел пьет чай.
4 Rachel eats some cake. False — Рэйчел ест торт.
5 It’s a quarter to five. False — Без четверти пять.
6 Rachel must go to her music lesson. True – Рэйчел должна идти на урок музыки.

Ex. 2 page 42 Read the text and say what kind of a text it is: an advertisement, a personal letter, a recipe, an article in a magazine. — Прочитайте текст и скажите, что это за текст: реклама, личное письмо, рецепт, статья в журнале.
1 kg potatoes, peeled and sliced — 1 кг картофеля, очистить и нарезать
1 kg lamb/beef, cut into cubes — 1 кг баранины / говядины, нарезать кубиками
5 medium onions, sliced — 5 средних луковицы, нарезать
5 medium carrots, cut into large chunks — 5 средних моркови, нарезать крупными кусками
1 tablespoon dried thyme — 1 столовая ложка сушеного тимьяна
Salt and pepper — Соль и перец
Place about half of the potatoes in a large pot. Add half the onions and carrots, sprinkle with salt and pepper and half the thyme. Then add the lamb/beef cut into cubes. Go on making layers with the remaining onions, carrots, salt and pepper, thyme and the remaining potatoes. Add just enough water to cover. Put into an oven pre-heated to 170°C or let it simmer on top of the stove until the stew is cooked — it will take from 1.5 to 2 hours.
Поместите примерно половину картофеля в большой горшок. Добавьте половину лука и моркови, посыпьте солью и перцем и половиной тимьяна. Затем добавьте баранину / говядину, нарезанную кубиками. Выложите слои с оставшимися луком, морковью, солью и перцем, тимьяном и картофелем. Добавьте воды, чтобы она скрыла приготовленное. Поставьте в духовку, предварительно нагретую до 170 ° C или тушите на плите до тех пор, пока тушеное мясо не приготовлено — это займет от 1,5 до 2 часов.

Ex. 5 page 43 What is the connection between food and weight, food and fitness? Do you know much about keeping fit? Do this quiz — say whether the following statements are right or wrong. — Какова связь между пищей и весом, питанием и фитнесом? Много ли вы знаете о своей фигуре? Пройдите эту викторину, — скажите следующие утверждения верны или нет.
FOOD & FATNESS – Еда и полнота
1 Dieting is the best way to lose weight. Physical exercise is not necessary. — Диета является лучшим способом, чтобы похудеть. Физические упражнения не являются необходимыми.
2 The examination period is the best time to start dieting. – Период экзаменов — лучшее время, чтобы сесть на диету.
3 Exercise turns fat into muscle. — Упражнения превращают жир в мышцы.
4 Vitamin pills are a source of extra energy. – Витамины в таблетках являются источником дополнительной энергии.
5 Laughter helps you keep fit. — Смех поможет вам поддерживать себя в форме.

Consolidation 4

Ex. 3 page 82 Read the text and answer the questions: What are the meanings of the word ‘blues’? What is the origin of blues music? — Прочитайте текст и ответьте на вопросы: Каково значение слова «блюз»? Каково происхождение блюза?

What is blues?
Answering this question musicians usually say, ‘Blues is when a good man feels sad and lonely,’ or ‘Blues is a feeling of a good man when his girl leaves him.’ In dictionaries, blues is defined not only as a style of music but also as a feeling of deep unhappiness. It was an emotion long before it became a kind of music. Blues was born in North America at the beginning of the last century among Afro-Americans. African roots, influence of ‘white’ folk music and jazz as a basis gave birth to this new style.
The romantic image of a bluesman is a poor lonely man with his guitar and the blues as his only friend. The blues to a singer may be like person, whom he is talking to, an old friend ready to listen and help. One of the most famous blues begins like this:
Good morning, blues,
Blues, how do you do?
Good morning, blues,
Blues, how do you do?
Well, I’m doing all right,
Good morning, how are you?

Что такое блюз?
Отвечая на этот вопрос музыканты, как правило, говорят: «Блюз — это когда хороший человек грустит и чувствует себя одиноким», или «Блюз – это чувство хорошего человека, когда его девушка уходит от него». В словарях, блюз определяется не только как стиль музыки, но также как чувство глубокого несчастья. Он был эмоцией до того как стал видом музыки. Блюз родился в Северной Америке в начале прошлого века среди афро-американцев. Африканские корни, под влиянием «белой» народной музыки и джаза в качестве основы дали рождение этому новому стилю.
Романтический образ блюзмена — бедный одинокий человек с гитарой и блюзом в качестве своего единственного друга. Блюз для певца может быть как человек, с которым он разговаривает, старый друг готовый выслушать и помочь. Один из самых известных блюзов начинается так:
Доброе утро, блюз,
Блюз, как дела?
Доброе утро, блюз,
Блюз, как дела?
Ну, у меня все хорошо,
Доброе утро! Как ты?

Ex. 11 page 83 Are you into computers? Give the answers to these computer definitions. – Ты разбираешься в компьютерах? Дайте ответы на эти компьютерные определения.
1 The set of keys on a computer that you press in order to make it work — keyboard. — комплект клавиш на компьютере, которые вы нажимаете, чтобы заставить его работать — клавиатура.
2 A small device which you move across a surface in order to move the cursor on your computer screen is called a mouse. — Небольшое устройство, которое вы передвигаете по поверхности для того, чтобы переместить курсор на экране компьютера называется мышь.
3 CD is short for ‘compact disk‘. — CD – это краткое название для компакт-диска.
4 A screen on which words or pictures are shown that lets you see your work as you go is a monitor. — экран, на котором показываются слова или картинки, которые позволяют вам видеть как вы делаете свою работу – монитор.
5 A small device that is used for storing information or pictures from digital equipment is called a flash memory card, or a CD. — Небольшое устройство, которое используется для хранения информации или изображений с цифровой техники называется флэш карта памяти, или компакт-диск.

Workbook. Consolidation
Consolidation 3

Listen to the conversation again and correct five mistakes in the tapescript. Then listen again and check. — Послушайте разговор снова и исправьте пять ошибок. Затем послушайте и проверьте.
Mum: Hello, Rachel. – Привет, Рэйчел.
Rachel: Hi, mum. – Привет, мама.
Mum: Where were you this morning? — Где ты была сегодня утром?
Rachel: I was at Ann‘s house. — Я была у Энн.
Mum: I see. Do you want a cup of tea? – Понятно. Хочешь чая?
Rachel: Yes, please, mum. Have we got any cake? – Да, пожалуйста. У нас есть торт?
Mum: No, we haven’t, but we’ve got some biscuits. Do you want some? — Нет, но у нас есть печенье. Хочешь немного?
Rachel: Yes, please. — Да, пожалуйста.
Mum: Here you are. – Вот.
Rachel: Thanks. — Спасибо.
Mum: What’s the time? – Который час?
Rachel: It’s half past five. — 5:30.
Mum: You must go. You mustn’t be late for your music lesson. – Ты должна идти. Ты не должна опоздать на урок музыки.
Rachel: OK. Bye, mum. – Хорошо. Пока, мам.

Consolidation 4.1
Listen to the conversation again and correct six mistakes in the tapescript. Then listen again and check. — Послушайте разговор снова и исправьте шесть ошибок. Затем послушайте и проверьте.
Dan: Hello, Nevita. How are you? – Привет, Невита. Как дела?
Nevita: Hi! I’m fine. — Привет! Я в порядке.
Dan: What’s the weather like? – Как погода?
Nevita: It’s sunny and warm here in Dublin today. – Сегодня в Дублине солнечно и тепло.
Dan: What are you doing? – Что ты делаешь?
Nevita: I’m sitting in the garden. – Я сижу в саду.
Dan: Are you reading? – Ты читаешь?
Nivita: No, I’m not. I’m writing a birthday card for Trevor. – Нет. Я пишу поздравительную открытку для Тревора.
Dan: When’s his birthday? — Когда у него день рождения?
Nevita: It’s on December the twenty-fifth. — Двадцать пятого декабря.
Dan: Have you got a present for him? — У тебя есть подарок для него?
Nevita: Yes, I have. It’s a book about Jim Morrison. — Да. Это книга о Джиме Моррисоне.
Dan: Who was he? – Кем он был?
Nevita: He was a famous rock singer. — Он был известным рок-певецом.
Dan: When was he born? — Когда он родился?
Nevita: He was born in 1943 in the USA. — Он родился в 1943 году в США.
Dan: Really! That’s a good present! — На самом деле! Это хороший подарок!

Consolidation 4.9.
Fill in the gaps in the dialogues, then listen to the conversations again and check. – Заполните пропуски в диалогах, затем послушайте снова и проверьте.
Conversation 1
Kate: Hello? – Алло?
Pete: Hi, is that Kate? It’s Pete here. – Привет, это Кейт? Это Пит.
Kate: Hi, Pete. What’s up? – Привет, Пит. Как дела?
Pete: I feel like having a game of tennis. Would you like to join me? – Я хотел бы сыграть партию в теннис. Ты не хотела бы присоединиться ко мне?
Kate: Sorry I can’t hear you well, the connection is really bad! — К сожалению, я не очень хорошо слышу тебя, связь действительно плохая!
Pete: I said how about playing tennis with me today? — Я сказал, как насчет игры в теннис со мной сегодня?
Kate: I’m sorry, Pete, I’d rather stay at home and watch TV. – Извини, Пит, я бы предпочла остаться дома и смотреть телевизор.
Pete: What’s on? – Что идет?
Kate: Actually, it’s tennis… The Wimbledon Championship! — На самом деле, это теннис … Чемпионат Уимблдон!
Pete: Oh, Really? I didn’t know it would be on today. What time does it start? — О, действительно? Я не знал, что он будет сегодня. Во сколько начало?
Kate: In half an hour. Come and join me! Would be fun to watch together! – Через полчаса. Приходи и присоединяйся ко мне! Было бы интересно смотреть вместе!
Pete: OK, will be with you in ten minutes! — Хорошо, буду у тебя через десять минут!

Conversation 2
Pete: Hi, Can I speak to Martha, please? – Привет, Могу ли я поговорить с Мартой, пожалуйста?
Martha’s Mother: Is that Pete? Sorry, Pete, she’s out at the moment. She’s visiting her Granny. Can I take a message? — Это Пит? К сожалению, Пит, ее нет в данный момент. Она навещает бабушку. Могу я передать ей сообщение от тебя?
Pete: Can you tell her I called? – Не могли бы вы сказать, что я звонил?
Martha’s Mother: OK, Pete. I’ll let her know when she gets back. Hang on a minute… Oh, she’s back. Martha, here is for you! Bye, Pete. — Хорошо, Пит. Я дам ей знать, когда она вернется. Подожди минуточку… о, она вернулась. Марта, тебя к телефону! Пока, Пит.
Pete: Bye! Hi, Martha… До свидания. Привет, Марта…

Conversation 3
Student: Good morning, could I speak to Professor Jones, please? — Доброе утро, я мог говорить с профессором Джонсом, пожалуйста?
Secretary: Yes, of course. May I ask who’s calling? — Да, конечно. Скажите, пожалуйста, кто звонит?
Student: It’s John Smith, his student. — Это Джон Смит, его ученик.
Secretary: OK, just a moment, please. I’ll put you through, (pause) Hello, Mr Smith? I’m afraid Professor Jones is on the other line at the moment. Shall I ask him to call you back? — Хорошо, минуточку, пожалуйста. Я соединю вас (пауза). Алло, мистер Смит? Я боюсь, профессор Джонс на другой линии в данный момент. Мне попросит его перезвонить вам?
Student: No, that’s OK. I’ll phone again later. Thank you. Bye. – Нет, все в порядке. Я позвоню позже. Спасибо. До свидания.
Secretary: Bye. – До свидания.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Listen again complete the sentences with one word in each gap
  • Listen again and complete the sentences with the word or short phrase
  • Listen again and complete the notes with one word in each gap
  • Listen again and circle the correct word
  • Listen 66 and read the word combinations