Label the word to complete the scheme

  • 22
    Июн 19

1 d Culture Corner: Schools in Britain. Школы в Англии. с. 31

Упражнение 1, с. 31

1. Look at the diagram. What is it about? — Посмотрите на диаграмму. О чём она?

Учащиеся должны выделить основную мысль (ознакомительное чтение).

English Education — образование в Англии
Primary School (5-11 years old) — Начальная школа (5-11 лет)
Secondary School (11-16 years old) — Средняя школа (11-16 лет)
Sixth Form College (16-18 years old) — Колледж (16-18 лет)
University (18+ years old) — Университет (18+ лет)

Упражнение 2, с. 31

2. а) Look at the pictures. Math the people to the type of school. Tell your partner. — Посмотри на фото. Соотнеси людей к типу школы. Обсуди с одноклассником.

T: What’s her name?
S1: Fiona.
T: How old is she?
S2: 13.
T: Look at the diagram and tell me what school level she is at.
S3: Secondary School.
T: That’s right.

Учитель: Как её зовут?
Ученик 1: Фиона.
Учитель: Сколько ей лет?
Ученик 2: 13.
Учитель: Посмотрите на диаграмму и скажите, на каком она уровне школьного образования.
Ученик 3: средняя школа.
Учитель: Правильно.

Ответы:
Her name is Fiona. She’s 13 years old. She’s at secondary school.
Её зовут Фиона. Ей 13 лет. Она учится в средней школе.

His name is Bill. His name is Bill. He’s 23 years old. He’s at University.
Его зовут Билл. Ему 23 года. Он учится в университете.

His name is Tim. He’s 9 years old. He’s at Primary School.
Его зовут Тим. Ему 9 лет. Он учится в начальной школе.

Her name is Betty. She’s 17 years old. She’s in Sixth Form.
Её зовут Бетти. Ей 17 лет. Она в Колледже.

b. What school are you at? — В какой школе ты?

I’m at secondary school. 

Project

Упражнение 3, с. 31

3. Portfolio: Make similar diagram the education system in your country.
How similar is it to England’s? Use the internet to find the information. 
— Портфолио: Составьте аналогичную схему системы образования в вашей стране. Насколько она похожа с английской? Используйте Интернет, чтобы найти информацию

Предполагаемый ответ:

Russian Schools

Primary School
6 — 11 years old
Начальная школа
6 — 11 лет

Secondary School/High School
11 — 17 years old
Средняя школа/Старшие классы
11 — 17 лет

University/Higher Education
17+ years old
Университет/Высшее образование
17+ лет

The system in Russia is different from the English system. It doesn’t have a Sixth Form and there are four years in Primary School and seven in Secondary School. Система в России отличается от английской системы. В ней нет колледжа после шестого класса, дети учатся в начальной школе четыре года и семь лет в средней школе.

ГДЗ по английскому языку. 5 класс. Учебник. Ваулина Ю. Е., Дули Д., Подоляко О. Е., Эванс В.

Рабочая тетрадь 5 класс

Английский язык. 5 класс

1 d Culture Corner: Schools in Britain. с. 31

2.8 (56.31%) от 168 голосующих

На данной странице находятся упражнения с ответами по английскому языку из рабочей тетради (Workbook) 11 класса УМК Spotlight. Упражнения из 5 Vocabulary Practice.

Exercise 1. Use the words to label the pictures.
Упражнение 1. Соотнесите строения и их названия.

ЗаданиеОтвет

• flats • terraced • bungalow • detached • semi-detached

Spotlight 11 Workbook 5 Vocabulary Practice

1) detached house – отдельно стоящий дом
2) block of flats – квартиры
3) bungalow – бунгало (жилой дом в один этаж)
4) terraced houses – дома с террасой
5) semi-detached houses – особняк из двух квартир

Exercise 2. Cross out the odd word.
Упражнение 2. Определите лишнее слово.

ЗаданиеОтвет

1) basement / attic / village / loft
2) Victorian / houses / villas / flats
3) unemployment / recreation / child labour / malnutrition
4) dean water / poverty / electricity / sanitation
5) ugly / derelict / pretty / unattractive

1) basement – цокольный этаж / attic – чердак, мансарда / village – деревня / loft – чердак (все слова обозначают части дома, кроме слова village)

2) Victorian – викторианский / houses – дома / villas – виллы / flats – квартиры (все слова обозначают жилые строения, кроме слова Victorian, обозначающее не объект, а признак)

3) unemployment – безработица / recreation – отдых, развлечение / child labour – детский труд / malnutrition – недостаточное питание, недоедание (все слова связаны с негативными социальными явлениями, кроме слова recreation)

4) clean water – чистая вода / poverty – бедность / electricity – электричество / sanitation – санитарные мероприятия (все слова связаны с коммунальными услугами, кроме poverty)

5) ugly – безобразный / derelict – покинутый владельцем, брошенный / pretty – симпатичный / unattractive – непривлекательный (все слова связаны с негативным состоянием, кроме слова pretty)

Exercise 3. Match the words. Use the phrases in the correct form to complete the sentences below.
Упражнение 3. Соотнесите слова и используйте полученные сочетания в предложениях.

ЗаданиеОтвет

1) shanty
2) child
3) set up
4) make up
5) urban
6) traffic
7) national

a) labour
b) one’s mind
с) parks
d) congestion
e) business
f) sprawl
g) town

1) Many countries have laws against __ because they want to protect young children from working under dangerous conditions.
2) I haven’t __ where to visit yet, Athens or Rome.
3) Before city planners brought clean water and electricity to that part of the city, it was a __ .
4) Jake planned to open a small restaurant. However, he needed a bank loan to __ the __ .
5) The new metro system solved the city’s __ problem as less people drove their cars.
6) ___ is destroying farmland at an alarming rate.
7) England’s __ help preserve its wildlife and natural beauty.

1) shanty town – трущобный посёлок
2) child labour – детский труд
3) set up business – основать (открыть) бизнес
4) make up one’s mind – принять решение
5) urban sprawl – разрастание городов
6) traffic congestion – затор движения
7) national parks – национальные парки

1) Many countries have laws against child labour because they want to protect young children from working under dangerous conditions. – Многие страны имеют законы против детского труда, потому что они хотят защитить детей от работы в опасных условиях.
2) I haven’t made up my mind where to visit yet, Athens or Rome. – Я пока еще не решил, куда поехать – в Афины или в Рим.
3) Before city planners brought clean water and electricity to that part of the city, it was a shanty town. – До того как городские инженеры не подвели чистую воду и электричество к этой части города, она была трущобным районом.
4) Jake planned to open a small restaurant. However, he needed a bank loan to set up the business. – Джейк планировал открыть небольшой ресторан. Однако ему понадобился банковский заем, чтобы открыть этот бизнес.
5) The new metro system solved the city’s traffic congestion problem as less people drove their cars. – Новая система метро решила проблему городского затора движения, поскольку меньше людей стали ездить на своих машинах.
6) Urban sprawl is destroying farmland at an alarming rate. – Разрастание городов уничтожает сельхозугодия с угрожающей скоростью.
7) England’s national parks help preserve its wildlife and natural beauty. – Национальные парки Англии защищают свою дикую природу и природную красоту.

Exercise 4. Fill in: alarmed, railings, loan, worthless, prospect, vast, surrounded by, enrich, commuters.
Упражнение 4. Вставить: alarmed, railings, loan, worthless, prospect, vast, surrounded by, enrich, commuters.

ЗаданиеОтвет

1) The land was __ before houses were built on it. Now its value has increased.
2) Jude moved to the city because of the __ of finding a better job.
3) John is trying to get a £60,000 __ to start his own business.
4) The train was filled with __ travelling to work.
5) The city is __ beautiful snow-capped mountains.
6) Environmentalists are __ by the government’s plans to build a motorway through the rainforest.
7) The refugees fled across the border in __ numbers.
8) Education can __ someone’s life to a great extent.
9) The city workers put up __ to stop children from walking onto the road.

1) The land was worthless before houses were built on it. Now its value has increased. – Эта земля ничего не стоила, пока на ней не построили дома. Теперь ее стоимость возросла.
2) Jude moved to the city because of the prospect of finding a better job. – Джуд переехала в город из-за перспективы найти лучшую работу.
3) John is trying to get a £60,000 loan to start his own business. – Джон пытается получить заем в 60 000 фунтов, чтобы начать свой собственный бизнес.
4) The train was filled with commuters travelling to work. – Поезд был наполнен регулярными пассажирами, едущими на работу.
5) The city is surrounded by beautiful snow-capped mountains. – Этот город окружен красивыми горами, покрытыми снежными вершинами.
6) Environmentalists are alarmed by the government’s plans to build a motorway through the rainforest. – Экологи встревожены планами правительства построить автомагистраль через тропический лес.
7) The refugees fled across the border in vast numbers. – Беженцы в огромном количестве бежали через границу.
8) Education can enrich someone’s life to a great extent. – Образование может в значительной степени обогатить чью-либо жизнь.
9) The city workers put up railings to stop children from walking onto the road. – Городские рабочие установили ограду, чтобы помещать детям выходить на дорогу.

Exercise 5. Fill in: to, with, by, of.
Упражнение 5. Вставить to, with, by, of.

ЗаданиеОтвет

1) A local charity started a scheme to provide homeless people __ work and affordable housing.
2) The island is joined __ the mainland by an impressive new bridge.
3) The town was full __ excitement after the local football team won the championship.
4) They moved to the village because they were attracted __ its natural beauty.

1) A local charity started a scheme to provide homeless people with work and affordable housing. – Местное благотворительное общество запустило систему предоставления бездомным людям работы и доступного жилья.
2) The island is joined to the mainland by an impressive new bridge. – Остров связан с материком новым впечатляющим мостом.
3) The town was full of excitement after the local football team won the championship. – Город был полон приятного волнения, после того как местная футбольная команда выиграла чемпионат.
4) They moved to the village because they were attracted by its natural beauty. – Они переехали в деревню, потому что их привлекла ее природная красота.

Составьте словарную сетку, используя слова из таблички. Исполь-
зуйте свою рабочую тетрадь. Некоторые выражения могут быть использованы в нескольких категориях.

Используй:
мелодичная, свет, хочется слушать еще и еще, заставляет чувствовать себя
счастливым (грустным), играет орган, сочинять, представлять, романтичная,
классическая, современная, медленная, жестокая, милая, любимая, талантли-
вая, мелодичная, прелестная, прикольная, энергетическая, народная, подни-
мает тебе настроение, заставляет тебя улыбаться (грустить), быстрая, веселая,
вежливая, популярная, сладкозвучная, лиричная, ритмичная, кантри-стайл,
танцевальная, фоновая, серьезная, заставляет тебя чувствовать себя скучаю-
щим, хочется танцевать/ петь, заставляет тебя расслабиться.

Слова, которые ты можешь добавить: музыка создает твое настроение, помогает выжить тебе в трудных эмоциональных ситуациях, она может создать твой жизненный стиль.
 

PART 1 : Questions 1–10

Complete the notes below.

Write ONE WORD AND/OR A NUMBER for each answer.

Holiday rental

Owner’s names: Jack Fitzgerald and Shirley Fitzgerald

Granary Cottage

– available for week beginning 1.  May

– cost for the week: 2. £ .

3.  Cottage

– cost for the week: £480

– building was originally a 4.

– walk through doors from living room into a 5.

– several 6.  spaces at the front

– bathroom has a shower

– central heating and stove that burns 7.

– views of old 8.  from living room

– view of hilltop 9.  from the bedroom

Payment

– deposit: £144

– deadline for final payment: end of 10.

PART 2 : Questions 11–20

Questions 11-14

Choose the correct letter, AB or C.

Local council report on traffic and highways

11. A survey found people’s main concern about traffic in the area was

A. cuts to public transport.

B. poor maintenance of roads.

C. changes in the type of traffic.

12. Which change will shortly be made to the cycle path next to the river?

A. It will be widened.

B. It will be extended.

C. It will be resurfaced.

13. Plans for a pedestrian crossing have been postponed because

A. the Post Office has moved.

B. the proposed location is unsafe.

C. funding is not available at present.

14. On Station Road, notices have been erected

A. telling cyclists not to leave their bikes outside the station ticket office.

B. a sking motorists to switch off engines when waiting at the level crossing.

C. warning pedestrians to leave enough time when crossing the railway line.

Questions 15-20

Label the map below.

Write the correct letter, A-I, next to Questions 15-20.

Recreation ground after proposed changes

15. New car park

18. Skateboard ramp

16. New cricket pitch

19. Pavilion

17. Children’s playground

20. Notice board

PART 3 : Questions 21-30

Choose TWO letters, A-E.

Which TWO benefits of city bike-sharing schemes do the students agree are the most important?

A reducing noise pollution

B. reducing traffic congestion.

C. improving air quality

D. encouraging health and fitness

E. making cycling affordable

Questions 23-24

Choose TWO letters, A-E.

Which TWO things do the students think are necessary for successful bike-sharing schemes?

A. Bikes should have a GPS system.

B. The app should be easy to use.

C. Public awareness should be raised.

D. Only one scheme should be available.

E. There should be a large network of cycle lanes.

Questions 25-30

What is the speakers’ opinion of the bike-sharing schemes in each of the following cities?

Choose SIX answers from the box and write the correct letter, A-G, next to Questions 25-30.

Opinion of bike-sharing scheme

A.   They agree it has been disappointing.

B.   They think it should be cheaper.

C.   They are surprised it has been so successful.

D.   They agree that more investment is required.

E.   They think the system has been well designed.

F.   They disagree about the reasons for its success.

G.   They think it has expanded too quickly.

Cities

25. Amsterdam

28. Buenos Aires

26. Dublin

29. New York

27. London

30. Sydney

PART 4 : Questions 31–40

Complete the notes below.

Write ONE WORD ONLY for each answer.

THE EXTINCTION OF THE DODO BIRD

The dodo was a large flightless bird which used to inhabit the island of Mauritius.

History
– 1507 – Portuguese ships transporting 31.  stopped at the island to collect food and water.

– 1638 – The Dutch established a 32.  on the island.

– They killed the dodo birds for their meat.

– The last one was killed in 1681.

Description

– The only record we have is written descriptions and pictures (possibly unreliable).

– A Dutch painting suggests the dodo was very 33.

– The only remaining soft tissue is a dried 34.

– Recent studies of a dodo skeleton suggest the birds were capable of rapid 35.

– It’s thought they were able to use their small wings to maintain 36.

– Their 37.  was of average size.

– Their sense of 38.  enabled them to find food.

Reasons for extinction

– Hunting was probably not the main cause.

– Sailors brought dogs and monkeys.

– 39.  also escaped onto the island and ate the birds’ eggs.

– The arrival of farming meant the 40.  was destroyed.

Use the words in the list to label the diagram.

• sunburn


• toothache


• stomachache


• headache

Задание рисунок 1

reshalka.com

Английский язык 5 класс (рабочая тетрадь) Ваулина. 10c Just a note. Номер №1

Решение

Перевод задания
Используйте слова из списка, чтобы поместить на диаграмму.
• солнечный ожог
• зубная боль
• боль в животе
• головная боль

 
ОТВЕТ
1. sunburn
2. stomachache
3. headache
4. toothache

 
Перевод ответа
1. солнечный ожог
2. боль в животе
3. головная боль
4. зубная боль

Страница 73

10 с. Just a note — Просто записка

1. Use the words in the list to label the diagram. — Используйте слова из списка, чтобы заполнить диаграмму

  1. sunburn — солнечный ожог,
  2. stomachache — боль в животе,
  3. headache — боль в голове,
  4. toothache — зубная боль.

2. Match the words in the two columns. Then use the phrases to complete the sentences. — Соедините слова из двух колонок. Затем используйте фразы, чтобы закончить предложения

Ответ:

  • take an aspirin — принять аспирин,
  • see a doctor — пойти к доктору,
  • put on some lotion — намазаться лосьоном,
  • see a dentist — пойти к зубному врачу
  1. Tom is going to see a dentist for his toothache. — Том собирается пойти к зубному врачу со своей зубной болью.
  2. Jack has a sunburn. I’ll put on some lotion and he will feel better. — Джек обгорел. Я намажу его лосьоном и ему станет лучше.
  3. If you have a headache, you should take an aspirin. — Если у тебя болит голова, ты должен принять аспирин.
  4. Sally has a very bad stomachache. I think she should see a doctor. — У Салли сильные боли в животе. Думаю, она должна пойти к доктору.

3. Circle the correct answer. — Обведите правильный ответ

Ответ:

  1. A: Why don’t you come to the cinema with us? — Почему бы тебе не пойти с нами в кино?
    B: a) Fine, thanks, — Спасибо, хорошо
    B: b) That sounds great! — Думаю, это классно!
  2. A: Will you close the window? It’s cold. — Не закроешь окно? А то холодно.
    B: a) Yes, sure. — Да, конечно
    B: b) It will be really nice. — Это будет действительно круто.
  3. A: Would you like to try white water rafting at the weekend? — Не хотел бы ты попробовать рафтинг в эти выходные?
    B: a) I’m sorry, but I can’t,  — Извини, но я не могу
    B: b) Thank you. — Спасибо.
  4. A: Can you come to the airport with me? — Ты можешь поехать в аэропорт со мной?
    B: a) Yes, sure!  — Да, конечно!
    B: b) Fine, thanks. — Отлично, спасибо.
  5. A: Would you sign here, please? — Поставите свою подпись здесь?
    B: a) They look great, — Выглядит великолепно
    B: b) Certainly! — Конечно!
  6. A: It’s 8 o’clock! Joanna, you’ll be late for school. — Уже восемь часов! Джоанна, ты опоздаешь в школу.
    B: a) No, she won’t,  — Нет, она не опоздает.
    B: b) No, I won’t. — Нет, я не опоздаю.
  7. A: The movie costs £5 per person. — Билет на фильм стоит 5 фунтов с человека
    B: a) That’s reasonable — Приемлемо
    B: b) I’m sorry, but I can’t. — Извини, но я не могу.
  8. A: I’ve got a headache. — У меня болит голова.
    B: a) Actually, I’d rather not.  — На самом деле не хотел бы.
    B: b) Take an aspirin! — Прими аспирин.

 

Если вам понравился сайт, поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять его:


 

Подпишитесь на нашу группу вк!

Страница 42 из 82

Ответы к странице 44

Страница 44

1. Use the words to complete the spidergram. Then add one more of your own in each category: sculpture, sketching, potter, model making, chisel, painter, kiln, drawing. — Используйте данные слова, чтобы закончить схему: sculpture, sketching, potter, model making, chisel, painter, kiln, drawing. Затем добавьте еще по одному собственному слову в каждую категорию.

Возможный ответ:

Art — Искусство

Equipment: chisel, kiln, palette — Оборудование: долото (резец), машина для обжига (печь), палитра;
Techniques: sketching, drawing, watercolour technique — Техники: скетчинг (рисунок в виде эскиза), графика (выполняется преимущественно карандашами), техника рисования акварелью;
Types of Art: sculpture, model making, spray painting — Виды художественного искусства: скульптура, моделирование, граффити
People: potter, painter, sculptor — Люди: гончар, художник, скульптор

2. Match the two columns. Then use the phrases to complete the sentences. — Сопоставьте слова в двух колонках. Затем используйте полученные фразы, чтобы закончить предложения.

Ответ:

1. perfectly — с) still — совершенно неподвижно
2. street — e) artist — уличный художник
3. learning — d) difficulties — задержка в развитии
4. artistic — f) creativity — художественное творчество
5. remain — b) anonymous — остаться неизвестным
6. popular — a) guest — популярный гость

Дополнительный ответ:

1. Over 200 people will stand perfectly still in the street for one hour in an exciting ‘living art’ show. — Более 200 человек будут стоят абсолютно неподвижно на улице в течение одного часа в рамках восхитительного шоу «живое искусство».
2. That artist had learning difficulties when he was a young student, and only felt happy when he was painting. — Будучи учеником, художник страдал задержкой в развитии, и чувствовал себя счастливым только когда рисовал.
3. Why does that artist want to remain anonymous? I really want to know who made this stunning piece of work! — Почему художник хочет остаться неизвестным? Я очень хочу знать, кто создал этот ошеломительный шедевр.
4. Jane shows a lot of artistic creativity; she should think about becoming a professional photographer. — Джейн во всей красе продемонстрировала свое художественное творчество; ей следует подумать о том, чтобы стать профессиональным фотографом.
5. Joe Tyler is an exciting new street artist who wants to bring colour to the pavements of London. — Джо Тайлер — потрясающий уличный художник, который хочет привнести цвет на тротуары Лондона.
6. The art expert is a popular guest on various television shows. — Художественный эксперт — популярный гость на различных телешоу.

3А. Match the words to the pictures. — Сопоставьте слова с картинками.

Ответ:

1. f) clay — глина
2. d) tripod — тренога (штатив)
3. e) easel — мольберт
4. b) stage — сцена
5. с) watercolours — акварельные краски
6. a) potter’s wheel — гончарный круг

3В. What type of artist uses each of these things? — Кто из творческих работников использует эти предметы?

Ответ:

A potter uses a clay. — Гончар использует глину.
A photographer uses a tripod. — Фотограф использует штатив.
A painter uses an easel. — Художник использует мольберт.
A performer uses a stage. — Выступающий актер использует сцену.
A painter uses watercolours. — Художник использует акварель.
A potter uses a potter’s wheel. — Гончар использует гончарный круг.

4. Complete the sentences with the words below — Завершите предложения, вставив слова, данные ниже.

• remove • host • impress • portray • add

Ответ:

1. Joshua’s work is sure to impress the judges at the art competition; the first prize is his! — Работа Джошуа наверняка впечатлит судей на художественном конкурсе; первый приз будет его!
2.  A teen spray-painted some graffiti on my garage door and it took me two hours to remove it! — Подростки нарисовали граффити на двери моего гаража, мне потребовалось два часа, чтобы удалить его!
3. Photographer Sam Kubala will host a new photography show on Channel 4 this summer. — Фотограф Сэм Кубала будет вести новое фотошоу на Канале 4 этим летом.
4.  This wall painting by a famous artist will add great value to the house, when they decide to sell it. — Этот настенный рисунок от знаменитого художника добавит большую ценность думу, когда они решат продать его.
5.  Does this painting portray the artist’s sister at a very young age? — На этой картине показан портрет сестры художника, когда она была маленькой? 

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Label the pictures with the correct words from the word list fair complexion
  • Label the pictures on page 33 use the word list to help you
  • Label the picture with the correct words from the word list fair complexion
  • Label the picture with the correct word or phrase
  • Label the picture on page 33 use the word list to help you