Is has a sight word

On this worksheet, students will color the word, color the letters in the word, trace the word, and write the word in a sentence.

Preview File

Logged in members can use the Super Teacher Worksheets filing cabinet to save their favorite worksheets.

Quickly access your most used files AND your custom generated worksheets!

Please login to your account or become a member and join our community today to utilize this helpful feature.

Members can add this to their file cabinet

Students will trace and circle the word Has. Then they’ll cut out the letters and glue them on the paper to make the word.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

Trace the word. Write it in the sentence. Then draw a picture.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

On this printable, students will color by number, circle the word, count the letters, trace, and print the word.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

This page has large outline letters for painting or coloring the sight word Has.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

Use glitter, stickers, or markers to trace the giant sight word.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

Use an ink dabber, markers, or crayons to color the word has every time it appears on this worksheet.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

Trace the word Has five times on the primary-ruled paper. Then try to write it two times.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

Cut out the letters in the word Has and glue them in the correct spaces on the worksheet.

Preview File

Members can add this to their file cabinet

See Also

Sight Word Units

Check out our weekly sight word units, with printable worksheets and assessment materials.

More Individual Sight Words

We have worksheets for over 150 different sight words.

Автор: Горбушина Оксана Сергеевна

Организация: МБОУ «СОШ №18»

Населенный пункт: Челябинская область, г. Миасс

Обучение чтению на английском языке — достаточно сложное занятие, так как есть много слов, которые читаются не по правилам, в большинстве случаев это ставит детей любого возраста в тупик, и поэтому усложняется процесс обучения чтению.

Как следствие педагог, который обучает ребенка данному виду навыка, должен владеть не просто методикой преподавания иностранного языка, а желательно современными способами преподавания, чтобы процесс обучению чтению проходил быстро, эффективно и увлекательно для детей.

Мой педагогический опят в школе составляет 11 лет, за это время мы проходили разные курсы повышения квалификации, но, к сожалению, лично я не нашла той «изюминки», за которую хотелось зацепиться и начать использовать в своей практике. Но 2 года назад случилось чудо, я познакомилась с фонетическим подходом в обучении чтению и понятием «sight words». Если о фонетическом подходе я слышала, то о понятие « sight words » в университете и на курсах повышении квалификации не говорили, поэтому я стала изучать эту тему более подробно, чтобы понять, как знание sight words может облегчить процесс обучения чтению.

Понятие «Sight words» было введено американским писателем Едвардом Уиллиан Долч в 1930 — 1940 годах. Слово « sight » с английского переводится как «взгляд», а «words» — слова. В русском языке такого понятия не существует, но можно провести аналогию с высокочастотными словами. Так вот, sight words – это слова, которые ребенку важно запомнить, чтобы научиться читать и писать. Их нужно запоминать целиком как образ, без необходимости разбивать их на буквы. Изучение sight words помогает детям быстрее научиться читать на ранних этапах. Как правило, дети запоминают слова и при чтении не задумываются, почему буква в этом слове так читается, вследствие этого увеличивается скорость чтения. Дальше перечислены некоторые примеры sight words: I, you, she, he, one, two, this, that, have, some, come и т. д.

Теперь давайте поговорим подробнее, как мы знакомимся с этими словами на занятиях с детьми возрастом от 5 до 10 лет.

Я предпочитаю вводить sight word, когда оно встречается в контексте урока или искусственно создаю ситуацию, что бы нужное слово встретилось. Так, например, мы с детьми запоминали языковую конструкцию „She is …“, и на этом этапе я ввела sight word «she».

На доске я пишу изучаемое слово и прошу детей посмотреть сначала на доску, а затем видео, где показывается параллельно графическое написание слова и его звуковое произношение. Затем после просмотра видео дети должны сказать мне, как оно произноситься. В своей работе я использую видео с ютуб канала «Preschool Prep Company» . Каждое видео – это маленькая история о слове, которая воспринимается с удовольствием.

После того, как мы познакомились со звуковым содержанием слова, дети вырезают фигуру понравившегося им животного или фрукта из бумаги и клеят на нее печатный вариант слова. Затем с помощью скотча крепят эту картинку на тонкую шашлычную палочку и втыкают ее в коробку, где «живут» у нас все sight words. Такие веселые палочки повышают мотивацию детей и позволяют педагогу быстро повторить с детьми все изученные sight words.

На следующем уроке мы опять обращаемся к нашим коробочкам, сначала вспоминаем уже изученные слова, а потом продолжаем работу над новым словом. На втором этапе дети делают рабочий лист « worksheet », который помогает ученикам запомнить написание слова. Эти рабочие листы можно найти в интернете и распечатать. Обычно они включают в себя следующие задания: найди слово и обведи его в кружок, обведи буквы слова, раскрась буквы разными цветами, найди слово и выдели его маркером, напиши его, вырежи буквы слова и приклей их в правильном порядке. Работа с рабочим листом занимает максимум минут 10, но зато дети начинают его узнавать. Однако этого не достаточно, чтобы запомнить его окончательно.

Кроме того, периодически на занятиях мы возвращаемся к sight words и играем с ними. На листах формата А4 я печатаю по одному изучаемому слову, раскладываю листы на полу, предварительно вспомнив с детьми какое слово как читается. Задание заключается в том, что дети должны наступить на то слово, которое называет учитель. Здесь важно время от времени перемещать листы на полу, так как некоторые дети запоминают не слово, а место где лежит слово. Данная игра активная, позволяет детям подвигаться, отдохнуть и заодно выучить sight words.

И последнее, что я создала для лучшего изучения sight words – это была интерактивная игра на сайте Wordwall. Wordwall – представляет собой многофункциональный инструмент для создания как интерактивных, так и печатных материалов. Игры, созданные на этом сайте, очень удобно использовать при дистанционном обучении. Мной было создано вращающиеся колесо, которое делится на несколько разноцветных секторов. В каждом секторе написано определенное sight word. Задача детей — крутить колесо и называть то слово, на которое покажет стрелка. Ребята играют в эту игру с большим интересом.

После того, как мы проходим через все эти этапы, обычно дети без проблем узнают изученные слова и они не вызывают у них никаких трудностей на всех этапах обучения чтению и письму. Чтобы читатель мог прочувствовать и понять, как детям нравится изучать sight words, я создала презентацию, где можно проследить все этапы изучения этих « обычных необычных » слов.

Список литературы:

1. http://didaktor.ru/wordwall-zamechatelnaya-kollekciya-shablonov-didakticheskix-igr/

2. https://letterland.ru/cards/

3. https://vk.com/@english.stepbystep-sight-words-chto-eto-i-kak-s-nimi-rabotat.

Приложения:

  1. file1.pptx.zip.. 1,9 МБ

  2. file0.docx.. 20,0 КБ

Опубликовано: 17.05.2021

When you’re a new teacher, the number of buzzwords that you have to master seems overwhelming at times. You’ve probably heard about many concepts, but you may not be entirely sure what they are or how to use them in your classroom. For example, new teacher Katy B. asks, “This seems like a really basic question, but what are sight words, and where do I find them?” No worries, Katy. We have you covered!

What’s the difference between sight words and high-frequency words?

Oftentimes we use the terms sight words and high-frequency words interchangeably. Opinions differ, but our research shows that there is a difference. High-frequency words are words that are most commonly found in written language. Although some fit standard phonetic patterns, some do not. Sight words are a subset of high-frequency words that do not fit standard phonetic patterns and are therefore not easily decoded. 

We use both types of words consistently in spoken and written language, and they also appear in books, including textbooks, and stories. Once students learn to quickly recognize these words, reading comes more easily.

What are sight words and how can I teach my students to memorize them?

Sight words are words like come, does, or who that do not follow the rules of spelling or the six types of syllables. Decoding these words can be very difficult for young learners. The common practice has been to teach students to memorize these words as a whole, by sight, so that they can recognize them immediately (within three seconds) and read them without having to use decoding skills.

Can I teach sight words using the science of reading?

On the other hand, recent findings based on the science of reading suggests we can use strategies beyond rote memorization. According to the the science of reading, it is possible to sound out many sight words because they have recognizable patterns. Literacy specialist Susan Jones, a proponent of using the science of reading to teach sight words, recommends a method called phoneme-grapheme mapping where students first map out the sounds they hear in a word and then add graphemes (letters) they hear for each sound.

How else can I teach sight words?

There are many fun and engaging ways to teach sight words. Dozens of books on the subject have been published, including the much-revered Comprehensive Phonics, Spelling, and Word Study Guide by Fountas & Pinnell. Also, resources like games, manipulatives, and flash cards are readily available online and in stores. To help get you started, check out these Creative and Simple Sight Word Activities for the Classroom. Also, check out Susan Jones Teaching for three science-of-reading-based ideas and more.

Where do I find sight word lists?

Two of the most popular sources are the Dolch High Frequency Words list and the Fry High Frequency Words list.

During the 1930s and 1940s, Dr. Edward Dolch developed his word list, used for pre-K through third grade, by studying the most frequently occurring words in the children’s books of that era. The list has 200 “service words” and also 95 high-frequency nouns. The Dolch word list comprises 80 percent of the words you would find in a typical children’s book and 50 percent of the words found in writing for adults.

Dr. Edward Fry developed an expanded word list for grades 1–10 in the 1950s (updated in 1980), based on the most common words that appear in reading materials used in grades 3–9. The Fry list contains the most common 1,000 words in the English language. The Fry words include 90 percent of the words found in a typical book, newspaper, or website.

Looking for more sight word activities? Check out 20 Fun Phonics Activities and Games for Early Readers.

Want more articles like this? Be sure to sign up for our newsletters.

What Are Sight Words?

Как можно облегчить “вхождение” в чтение? В этом поможет “волшебная кнопка”, благодаря которой ребенку будет проще бегло читать незнакомые английские тексты начального уровня.

Этой кнопкой являются высокочастотные слова (sight words), составляющие примерно 2/3 лексики, встречающейся в детских книжках начального уровня.

К sight words относят:

  • Слова, которые не подчиняются правилам чтения phonics, например, was, two, laugh
  • Слова, которые нельзя «показать», например, the, been
  • Множество других слов, которые провинились тем, что всплывали и всплывают в детском чтиве с завидным постоянством

Существуют списки sight words, разработанные Дольчем  в середине XX века. Всего слов 220, и они разбиты на уровни. Например, уровень Pre-K включает 40 слов: a, and, away, big, blue, can, come, down, find, for, funny, go, help, here, I, in, is, it, jump, little, look, make, me, my, not, one, play, red, run, said, see, the, three, to, two, up, we, where, yellow, you.

В дополнение к этому списку есть еще и список из 90+ существительных. Учить, так учить! Доктор Фрай пошел дальше и разработал список из 1000 слов, запомнив которые ребенок сможет бегло читать обычные газеты, книги.

Основной смысл заучивания списков заключается в том, чтобы в долговременную память ребенка попало как можно больше высокочастотных слов, автоматически узнаваемых впоследствии в процессе чтения. Тогда ребенок не тратит время на декодирование, читает бегло и уверенно.

Как вводить эти слова:

  • постепенно, не больше 2-3 в день
  • с помощью карточек, записав на доске или повесив над столом а ля слово дня
  • в играх, проводилках, прописях
  • через книги, специально разработанные для первого чтения (например, на книжках от Oxford Reading Tree всегда пишут, на какие слова направлен фокус)

Обязательно ли заучивать все три сотни из списка Дольча, чтобы ребенок зачитал? Нет. Из всего списка лишь 10% слов не подчиняются никаким правилам и являются камнем преткновения при чтении и письме. Остальные вполне подлежат фонетическому декодированию.

Ресурсы вам в помощь

sightwords.com – списки, готовые карточки любых размеров и т.п.
k12reader.com – хорошая организация списка Фрая.

Автор статьи – анломама, преподаватель, автор марафонов о живой природе Ася Виноградова

Interactive worksheet Sight Words


Sight Words

Grade/level: Kindergarten
by PanktiVasavada

Interactive worksheet Sight words am and


Sight words am and

Grade/level: Preschool
by prettymama83

Interactive worksheet Reading-Sight Words


Reading-Sight Words

Grade/level: Kindergarten
by akscheper

Interactive worksheet My words


My words

Grade/level: Kindergarten
by ajones

Interactive worksheet Sight Word - like


Sight Word — like

Grade/level: K-2
by llclement

Interactive worksheet I am a (9)


I am a (9)

Grade/level: Kindergarten
by OrchidSE

Interactive worksheet Things in the class


Things in the class

Grade/level: TAJ 5
by EIDA

Interactive worksheet Spelling Test First Grade Sight Words Set 4


Spelling Test First Grade Sight Words Set 4

Grade/level: Grade 1
by bgellermann1

Interactive worksheet Tricky words


Tricky words

Grade/level: 1
by TinaL8400

Interactive worksheet Word Match: at, I, my


Word Match: at, I, my

Grade/level: Primary
by llclement

Interactive worksheet Matching


Matching

Grade/level: P1
by chanchirasamhoktan

Interactive worksheet english sight word -down


english sight word -down

Grade/level: kindergarten
by Naazneen

Interactive worksheet Dictation3


Dictation3

Grade/level: 2
by AyatAhmed

Interactive worksheet Pre - Primer sight words


Pre — Primer sight words

Grade/level: Primary
by nehaparekh

Interactive worksheet Sight Word: Come


Sight Word: Come

Grade/level: K-2
by llclement

Interactive worksheet Sight word see


Sight word see

Grade/level: kindergarten
by halayahya

Interactive worksheet Sight Word Me


Sight Word Me

Grade/level: Preschool
by prettymama83

Interactive worksheet Reading Captions


Reading Captions

Grade/level: KG
by missjobie

Interactive worksheet Color words


Color words

Grade/level: Kindergarten
by melati

Interactive worksheet Sight Word here


Sight Word here

Grade/level: Prescool
by LatanyaCollie

Interactive worksheet Listening Skills


Listening Skills

Grade/level: Grade 1
by anuja31

Interactive worksheet Hfw


Hfw

Grade/level: 1
by hinafarhan

Interactive worksheet Sight Words


Sight Words

Grade/level: Elementary
by DavidAguirreLMMS

Interactive worksheet Sight Word This


Sight Word This

Grade/level: Preschool
by MissFernander

Interactive worksheet Sight words - I - am - a


Sight words — I — am — a

Grade/level: Preschool
by kogila17

Interactive worksheet Word seach


Word seach

Grade/level: 2nd
by YamiMorales

Interactive worksheet Sight words 3


Sight words 3

Grade/level: kindergarten
by navihari

Interactive worksheet Peter and Jane


Peter and Jane

Grade/level: Preschool
by tadikaannawwar

Interactive worksheet Sight Word - stop


Sight Word — stop

Grade/level: K-1
by llclement

Interactive worksheet Sight word ( what)


Sight word ( what)

Grade/level: 1
by AyatAhmed

Interactive worksheet Sight Word 'this'


Sight Word ‘this’

Grade/level: Preschool
by MissFernander

Interactive worksheet Words for fruits


Words for fruits

Grade/level: 1
by eping

Interactive worksheet Small and big


Small and big

Grade/level: Preschool
by cikgurose75

Interactive worksheet Sight Words Puzzle


Sight Words Puzzle

Grade/level: one
by Howden

Interactive worksheet Sight word - live


Sight word — live

Grade/level: Preschool
by Supiah

Interactive worksheet Sightwords


Sightwords

Grade/level: kindergarten
by Hanjuilyn

Interactive worksheet SIght Word - play


SIght Word — play

Grade/level: K-2
by llclement

Interactive worksheet Sight Words


Sight Words

Grade/level: Kindergarden
by kdsthomas

Interactive worksheet Unscramble sightwords


Unscramble sightwords

Grade/level: grade 1,2,3
by Anupamak

Interactive worksheet Sight Words


Sight Words

Grade/level: Infant Year One
by Ms_Ince

Interactive worksheet Dolch 1st grade sight words


Dolch 1st grade sight words

Grade/level: Grade 1
by KhadijaS

Interactive worksheet Our- good


Our- good

Grade/level: 1
by AyatAhmed

Interactive worksheet Diary of a Spider Sight Words


Diary of a Spider Sight Words

Grade/level: 2nd
by YamiMorales

Interactive worksheet Gi quiz


Gi quiz

Grade/level: 1
by AyatAhmed

Interactive worksheet Sight words


Sight words

Grade/level: Grade Prekinder
by Lisabrogan

Interactive worksheet Sight Word - that


Sight Word — that

Grade/level: K-2
by llclement

Interactive worksheet Dictation 2


Dictation 2

Grade/level: 2
by AyatAhmed

Interactive worksheet Sight Words 1


Sight Words 1

Grade/level: Grade 2
by missjeral

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Is harrowing a word
  • Is harked a word
  • Is hardworking all one word
  • Is hard working all one word
  • Is hard worker one word