Insert the missing words and word combinations consulting the text

1.
Наше решение зависит от изменения
требований. 2. Я настаивал на включении
этой информации в нашу про­грамму. 3.
Она будет возражать против поездки за
границу (abroad).
4. Они были ответственными за организацию
этого собрания. 5. Им удалось закончить
свою работу в срок (on
time).
6. Это привело к рассмотрению данной
проблемы. 7. Это было результатом
рассмотрения данной проблемы. 8. Мы
начали экспериментирование. 9. Они
продолжали слушать внимательно. 10. Они
прекратили обсуждение этого вопроса.

Lesson 7. Ship’s Auxiliary Services.

  1. Find the equivalents of following word combinations.

the
ships auxiliary services коэффициент
разновременности
(нагрузки)

lighting
loads быть
оцененным

the
expected power demand коэффициент
заявочной
потребности
(на
электроэнергию)

service
power
судовые
вспомогательные службы

demand
factor
расчётная мощность
короткого замыкания

diversity
factor
осветительные
нагрузки

be
assessed
сверхпереходное
реактивное сопротивление

short-circuit
rating
предполагаемая
потребность в электроэнергии

the
generator’s sub-transient reactance энергоснабжение

  1. Insert some of word combinations of ex. 1 into the following sentences.

1.
The load list is used in order to estimate _____ of the electrical
system under specific ship operating conditions.

2.
The principle purpose of the short-circuit current calculation is to
ascertain the _____of the systems protective devices.

3.
The _____ is a combined load factor and diversity factor.

4.
The load analysis calculates the expected power demand by multiplying
each _____by a “demand” factor.

5.
The _____ include a load list, load analysis and short-circuit
current analysis.

6.
The most simple short-circuit current analysis is based on an
assumed value of_____.

7.
The number and rating of the main generators can _____by comparing
the expected load for the different ship operating conditions.

8.
_____ are estimated from the ship’s general arrangements.

  1. Make up words using the following suffixes and translate them.

-en:
lenth,
strength, hard, light, wid(e), broad, bright;

-ify:
solid,
pur(e), simpl(e), intens(e), electgr(ic), qual(ity);

-ize:
magnet,
organ, crystal, character, special, pressur(e);

-ful:
help,
wonder, use, power;

-able:
valu(e),
change, mesur(e), compar(e).

  1. Give adequate Russian equivalents of the italicized words.

Pattern
общий
элемент смысла: обобщенная модель,
системность, закономерность. Частотные
русские эквиваленты: pattern
(N)
— образец; модель; схема; структура;

картина;
характер и т.д.; to
pattern
— делать по образцу, копировать и т.д.

1.
There is a general pattern in practically any form of organization,
systematization or generalization. Whether we consider plant growth
patterns, patterns of life or patterns of animal behaviour, patterns
of the winds or the pattern of the Earth’s magnetic field, we deal
with the same idea: something that is periodically regular and serves
as a model like the pattern of the crystal lattice, something after
which something else can be modelled or patterned. 2. Culture and
education strongly influence an individual’s pattern of thought. 3.

The
author traces in considerable detail the remarkable growth pattern of
the industry. 4. Despite the fact that his prose is frequently
patterned after examples by other masters, the author is far from
being a derivative artist. 5. You shouldn’t try to make the foreign
language grammar fit the pattern of your native language.

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

OBRAZOVALKA.COM

OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .

  • Наша доска вопросов и ответов в первую очередь ориентирована на школьников и студентов из России и стран СНГ, а также носителей русского языка в других странах.
  • Для посетителей из стран СНГ есть возможно задать вопросы по таким предметам как Украинский язык, Белорусский язык, Казакхский язык, Узбекский язык, Кыргызский язык.
  • На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.


    Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.

    Vocabulary

    2. Fill in the missing word. There are two words you do not need to use.

    1. The heavy rain caused the driver to lose control of his car and crash into a tree.

    2. What started out as a light breeze soon became a very strong wind.

    3. The well-trained lifeguard was able to rescue the drowning swimmer and quickly bring him to safety.

    4. The lead actor felt under the  weather and Daniel was asked to replace him in the school play.

    5. The big earthquake caused many buildings to collapse and people were left homeless.

    6. When the avalanche hit the area, dozens of people were snowed in for many hours.

    7. Cars and factories produce toxic fumes that harm the environment.

    8. A terrible flood caused by three days of continuous rain has destroyed many houses inthe small fishing village.

    9. drought will occur in an area when it hasn’t rained for an unusually long period of time.

    10. The terrible fire left dozens of buildings in ruins

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Insert the missing word or phrase
  • Insert the missing letter in the word
  • Insert the correct word this is easy a questions b homework
  • Insert the correct word from the active vocabulary we each pay our
  • Insert text to excel cell