Had and has word book

10000+ результатов для ‘have has’

Have/have not got + lunchbox vocabulary

Have/ has

 Have got/has got

Have got/has got

 Have/Has got

Have/Has got

Have/Has got
Случайные карты

have got / has got
SM1
Spotlight 1
Spotlight 2
Spotlight 3

Have got / has got

Have got / has got
Викторина

2-й класс
3 класс
Начальная школа / начальная
Have got / has got

Spotlight 2, Unit 12. Have got/has gotr

have you got?

have you got?
Привести в порядок

3 класс
face
have got has got
Spotlight 3

Have got/has got +, -, ?

To be or have got

Have you got? p.86 ex.2

Have got / has got (activity 2)

Have got/has got

Have got/has got + negative

Have/Has got (?)

Have/Has got (?)
Привести в порядок

English language
Have/has got
Primary Grammar
Spotlight 2

SM5_unit 2_have to

SM5_unit 2_have to
Случайное колесо

5-й класс
6 класс
Среднее образование
English
Super Minds 5
have to /has to

SM3_have to_has to

SM3_have to_has to
Групповая сортировка

5-й класс
6 класс
7-й класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 3
have to /has to

SM5_unit 2_grammar revision

have/has (present simple)

Prepare 1. Have got/has got

Have/Has got questions

Spotlight 6 module 9a Food and Drink

SM5_unit 2_have to

SM5_unit 2_have to
Групповая сортировка

4-й класс
5-й класс
6 класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 5
have to /has to

Have/Has got questions

have got/has got

Have - has

I've got/ I haven't got/ have I got?

Have got has got Food

Have got has got Food
Викторина «Игровое шоу»

1-й класс
2-й класс
3 класс
Начальная школа / начальная
Food
have got has got

Have got/has got (practice 5)

Have got/has got + negative

Family and Friends 1, Unit 10

Describe appearance

Describe appearance
Случайные карты

Adjectives
appearance
beginner
description
elementary
have / has got

Did you have ..?

Did you have ..?
Случайное колесо

6-7
10
english
have got / has got
have got any
make up questions
question words
SM1
Spotlight 1
Spotlight 2
Spotlight 3
Spotlight 4
Super minds starter

Have got/has got

Have got/has got
Викторина

Beginner
pre-intermediate
English
Have got/has got
Spotlight 3
Spotlight 4
Spotlight 5

Unit 3.1 Speakout elementary grammar

Have got/ haven't got (practice 2)

SM5_unit2_have to_had to

SM5_unit2_have to_had to
Случайное колесо

5-й класс
6 класс
7-й класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 5
had to
have to /has to

Say: Have/Has got

Be, have got

have/ has

have - has

Have/has

Have/has

Have/has + -

Has/have

have/has

Havehas

SM5_unit 2_had to

SM5_unit 2_had to
Случайные карты

6 класс
7-й класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 5
had to
have to /has to

Family and friends 2 unit 4 have got/has got (questions)

Has got (activity 3)

U3.1 Speakout Pre-Intermediate

Have to/has to

Have to/has to
Викторина

5-й класс
6 класс
7-й класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 3
Super Minds 4
Super Minds 5
have to /has to

be/can/have got

be/can/have got
Пропущенное слово

2- 4 класс
Английский
am/is/are
can
have/has got
Spotlight 2
Spotlight 3

Hasn't got/ haven't got (practice 1)

Have got/has got (practice 2)

Translate into English

Translate into English
Случайные карты

2- 4 класс
1-2 класс
am/is/are
can
have/has got
Spotlight 2
Spotlight 3

Have/has got (practice 1)

SM5_unit 2_have to

SM5_unit 2_have to
Сопоставить

5-й класс
6 класс
7-й класс
Средняя школа
Среднее образование
English
Super Minds 5
had to
have to /has to

Look 1 - unit 5 My body - have/has got and body parts - matching pairs game

has vs have

By
Last updated:

December 15, 2022

As an English learner, you probably see the English words “has” and “have” frequently.

If you’re a beginner English speaker, you might be confused about how to use them. In that case, you’ve come to the right post.

We’re going to crack the code and solve the mystery of “has” vs. “have.”

Contents

  • What Are “Has” and “Have”?
    • “Has” and “Have” to Mean Possession
    • “Has” and “Have” as Auxiliary Verbs
  • “Has” vs. “Have”: What’s the Difference? 
    • Points of View in English
    • “Has” vs. “Have” in the Present Tense 
      • Using “Has” in the Present Tense
      • Using “Have” in the Present Tense
    • “Has” vs. “Have” in the Present Perfect Tense 
      • Using “Has” in the Present Perfect Tense
      • Using “Have” in the Present Perfect Tense
    • Summary: “Has” vs. “Have”
  • How to Practice “Has” and “Have”


Download:
This blog post is available as a convenient and portable PDF that you
can take anywhere.
Click here to get a copy. (Download)

What Are “Has” and “Have”?

“Has” and “have” are both verbs.

Verbs are used to indicate action. Along with nouns, adjectives, pronouns and prepositions, they’re one of the basic parts of speech in English.

“Has” and “Have” to Mean Possession

When we talk about possessing (owning) something, we use the verb “to have.”

“To have” is the infinitive, or original, form of the verb.

Here are some conjugations of the verb “to have”:

Tense Conjugation
Present has, have
Present progressive is / are having
Past had

“Has” and “have” are both conjugations in the English present tense.

For example, look at the following sentences:

She has the book.

I have the book.

In both sentences, the verb “to have” is conjugated in the present tense.

“Has” and “Have” as Auxiliary Verbs

The verb “to have” has another use. It’s also an auxiliary verb.

An auxiliary verb is combined with another verb to complete the meaning of a sentence. Because of this, it’s also called a helping verb. For example:

She has eaten dinner already.

I have seen that movie.

These sentences both use the perfect tense. Here, “has” and “have” don’t indicate possession. Instead, adding “has” or “have” to another verb creates that verb’s perfect tense form. 

In general, the verb “to have” is important as an auxiliary verb because it creates the past perfect and present perfect tenses for other verbs. 

“Has” vs. “Have”: What’s the Difference? 

Really, the difference between “has” and “have” is all about English points of view:

Points of View in English

In English, anything we read or speak is coming from a particular point of view. The point of view tells you who is speaking, and who is being spoken about.

You can know the point of view by looking at which pronouns are used. Let’s quickly review:

Point of View Meaning Singular Pronoun Plural Pronoun
First Person The speaker is talking about himself or herself (with other people included if plural). I We
Second Person The speaker is talking directly to somebody else. You You
Third Person The speaker is talking about somebody or something else. He (men)
She (women)
It (non-living things)
They (people or things)

Got it? Great! Now that you understand points of view, using “has” and “have” becomes very easy.

“Has” vs. “Have” in the Present Tense 

“Has” and “have” can both be used in the present tense as a main verb to mean possession.

Here’s the difference:  

Type of Sentence Has Have
Affirmative Statement ✓ (he, she, it, singular nouns) ✓ (I, we, you, plural nouns)
Negative Statement 𐄂
Question 𐄂

Using “Has” in the Present Tense

There are two points you have to remember: 

1. In the present tense, “has” is used with the third-person singular point of view.

That means you’ll use it with “he,” “she,” “it,” a name or a singular noun. 

It’s also used with singular pronouns like “everybody,” “anybody,” or “nobody”:

Everybody has a copy of the book.

Nobody has the answer.

I don’t think anybody has coffee.

2. “Has” is only used with affirmative (non-negative) statements. 

If you’re asking a question or if you’re talking in the negative (using the word “not”), you won’t use “has.”

He has brown eyes.

She has the answer to your question.

That book has 400 pages.

Japan has amazing food.

Meena has 45 pencils.

Using “Have” in the Present Tense

1. In the present tense, use “have” in the first- and second-person points of view, and in the third-person plural point of view.

In other words, use “have” with the subjects “I,” “you,” “we” or “they”:

I have a headache.

You have a new laptop.

They have three cats.

We have a big house.

Also, use “have” with plural nouns or when talking about multiple people or things at the same time:

Those dresses have stripes.

Roger and I have a red car.

My dog and Patricia’s cat have brown fur.

2. If you’re asking a question or making a negative statement, then always use “have,” regardless of the point of view.

Here are some questions in the present tense, all using “have”: 

Does anybody have the answer to the question?

Do you have the book?

Does she have a house?

Does Meena have a best friend?

Do I have your attention?

The same is true for negative statements in the present tense:

She does not have a room.

I do not have a brother.

They do not have time to see you.

The movie does not have a good plot.

We do not have a dog.

To repeat: with a negative statement or a question, use “have” even if the subject is “he,” “she,” “it,” a name or a singular noun.

“Has” vs. “Have” in the Present Perfect Tense 

“Has” and “have” can also be auxiliary verbs that help create the present perfect tense, in combination with other verbs. 

The rules for using them as auxiliary verbs are actually simpler. It just depends on the subject: 

Subject Has Have
Pronoun He, she, it I, you, we, they
Noun Singular Plural

Using “Has” in the Present Perfect Tense

Whatever kind of statement you’re making, whether it’s an affirmative or negative statement or even a question, you’ll use “has” as long as the subject is third-person singular: “he,” “she,” “it,” a name or a singular noun.

John has gone to California four times. (Affirmative statement)

The dog has not eaten today. (Negative statement)

Has she received the letter? (Question)

Has he not told you about this? (Question)

Using “Have” in the Present Perfect Tense

Similarly, with “have,” you use it in the present perfect tense with subjects “I,” “you,” “we” or “they,” as well as plural nouns.

I have watched “Game of Thrones” four times.

You have helped me a lot.

They have asked many questions.

We have thought about this all day.

This is true for any kind of statement or question too:

My friends have not watched “Game of Thrones.” (Negative statement)

You have not helped me at all. (Negative statement)

Have they asked too many questions? (Question)

Have we thought about this enough? (Question)

Summary: “Has” vs. “Have”

Here’s a quick summary of what we’ve learned:

  • “To have” is the verb associated with possession or ownership.
  • “Have” and “has” are both conjugations of “to have” in the present tense.
  • “Have” and “has” are also used as auxiliary (helping) verbs in the present perfect tense

In the present tense…

  • Use “has” with the subjects “he,” “she,” “it,” a name or a singular noun.
  • Use “have” with the subjects “I,” “you,” “they,” “we,” a plural noun or multiple subjects.
  • But, use “have” for any questions or any negative statements—no matter the “point of view.”

In the present perfect tense…

  • Use “has” any time you use the subjects “he,” “she,” “it,” a name or a singular noun.
  • Use “have” any time you use the subjects “I,” “you,” “they,” “we,” a plural noun or multiple subjects.

How to Practice “Has” and “Have”

Practicing English grammar doesn’t need to be hard or boring. There are many amazing resources available on the internet, plus other fun ways to practice.

Take Online Quizzes

You can test your progress by taking free online quizzes.

If you’re curious as to whether you’ve understood the differences between “has” and “have,” try this quiz on EnglishGrammar and this one on EnglishExcercises.

For on-the-go practice, check out this worksheet from Study.com that you can download and print.

Watch Authentic Videos

Think of something you’re interested in, and find English videos about it.

Whether you want to watch vehicle rescues or follow American sports, there’s something out there for you.

Action-packed themes like these often describe people and their qualities/attributes, so you’ll be able to hear the difference between “has” and “have” quite frequently. 

You could also use a virtual immersion platform.

FluentU, for example, has a large library of culturally relevant short videos for different learner levels, along with annotated subtitles. These can make it easier to notice the context that “has” and “have” are used in:

FluentU Has vs. Have Clip

Immersing yourself in English helps you learn and remember grammar rules like the difference between “has” and “have.”

If you listen to enough English, you’ll be able to know which word to use just by knowing what “sounds right.”

Write from Multiple Points of View

If you’re keen to improve both your grammar and writing skills, try this writing exercise. Write a short paragraph about yourself. Be sure to use the verb “have” as many times as you can.

Then, rewrite the paragraph as though it’s about somebody else. As we’ll see below, this will force you to practice the difference between “has” and “have.”

As a warm-up exercise, you can also try changing the pronouns in the example sentences we’ve provided in this article. Once you’ve changed the pronouns, change the verb to match.

Now, it’s time to use these important words.

Study all the examples closely. Use “has” and “have” in your daily conversations, and don’t be afraid of making mistakes!


Download:
This blog post is available as a convenient and portable PDF that you
can take anywhere.
Click here to get a copy. (Download)

1. [hæv]

the haves and have-nots — богатые и бедные; имущие и неимущие ()

2.

I

1. иметь

he has (got) a family [a friend, a flat] — у него (есть) семья [друг, квартира]

I have many books [no money] — у меня много книг [нет денег]

all I have — всё, что у меня есть

to have shares in a company — быть держателем акций какой-л. компании

has the house a garden? — есть ли при (этом) доме сад?

the bag had no name on it — на сумке не было наклейки /бирки/ с фамилией

have you time to come with me? — у вас есть время (чтобы) пойти со мной?

do you have much time for reading? — у тебя остаётся много времени для чтения?

I have no words to express… — у меня не хватает слов, чтобы выразить…

I have nothing to do — мне нечего делать /нечем заняться/

I had my work to do — мне надо было (ещё) сделать работу; у меня ещё была работа

to have smb. on one’s side — иметь поддержку с чьей-л. стороны

2. обладать, иметь

to have much [little] in common with smb. — иметь много [мало] общего с кем-л.

he has blue eyes [a bad memory] — у него синие глаза [плохая память]

he has (got) an ear for music [a fine taste, perfect health] — у него хороший (музыкальный) слух [прекрасный вкус, великолепное здоровье]

she had faith in him — она верила ему /в него/

these strawberries have a beautiful flavour — у этой клубники чудесный аромат

3. состоять из; иметь в качестве составной неотъемлемой части

4. 1) получать

he had a letter [a telegram, a parcel] — он получил письмо [телеграмму, посылку]

they had no news of him — они не получали о нём известий, они ничего не слышали о нём

let me have your order as soon as possible — пришлите мне ваш заказ как можно скорее

2) приобретать

it is to be had at the chemist’s — это можно получить /купить/ в аптеке

you may have it for five pounds — вы можете получить /купить/ это за пять фунтов

I’ll let you have it for five pounds — я отдам /уступлю/ это за пять фунтов

which book will you have? — какую книгу вы хотите /возьмёте/?

3) узнавать

they had it from your neighbour [from his own mouth] — они узнали это /получили сообщение об этом/ от вашего соседа [от него самого]

4) добиваться

there is nothing to be had here — здесь ничего не добьёшься /не получишь/

5) зарабатывать

he has ten thousand pounds a year — он получает /зарабатывает/ десять тысяч фунтов (стерлингов) в год

5. находиться; иметься

6. происходить, случаться

we had an earthquake last month — в прошлом месяце у нас было землетрясение

we have had much rain [fine weather] this year — у нас в этом году было много дождей [стояла прекрасная погода]

7. знать; уметь

he has small Latin and less Greek — он плохо знает латынь и ещё хуже греческий

8.

усваивать, понимать; найти решение

I have it! — придумал /нашёл/!

you have me? — вы меня поняли?; вам ясно?

9. взять в жёны мужья

10. 1) принимать ()

to have smb. (in) to dinner — пригласить кого-л. (к себе) на обед

we are having them down for the weekend /over the Sunday/ — мы пригласили их на выходные /провести с нами выходные/

we would rather stay with you, if you will have us — мы хотели бы остановиться у вас, если вы согласны (нас принять)

2) взять, принять ()

would you like to have such a man for a friend? — вы бы хотели видеть /считать/ такого человека своим другом?

1) одолеть, взять верх, победить (

have it)

mind he doesn’t have you! — смотри, чтобы он тебя не одолел!

he had you completely in the first round — в первом же раунде он победил вас

that’s where I shall have him! — вот чем я его возьму!, тут-то я его обойду!, тут-то он и попадётся!

the ❝ayes❞have it — голосовавшие «за» оказались в большинстве

2) обмануть, обойти, перехитрить

I’m afraid you have been had — боюсь, что вас обманули /провели/

II А

1. проводить ()

have a good time /some fun/! — желаю тебе повеселиться /приятно провести время/!

they have had a somewhat agitating day — этот день прошёл для них в волнении, они пережили очень много волнений в этот день

she has had a bad night — она плохо спала в эту ночь; ночью ей было плохо

2. принимать (); есть, пить

do you have tea or coffee for breakfast? — вы за завтраком пьёте чай или кофе?

what will you have? — что вы будете пить /есть/?

will you have another cup of tea? — не выпьете ли вы ещё чашку чаю?

what can you let me have? — что у вас найдётся поесть?, что вы можете мне предложить? ()

I’ll have ice cream and coffee — мне, пожалуйста, мороженое и кофе ()

have a cigar? — хотите сигару?

3. родить; приносить (); иметь ()

he had had two children by her [by a previous marriage] — у него от неё [от прежнего брака] двое детей

4. держать ()

5. переживать ()

she had an odd experience — с ней произошёл /приключился/ странный случай

be didn’t have any trouble in finding the book — он нашёл книгу без (всякого) труда

6. ощущать, испытывать (); переносить ()

she has a headache [toothache, a sore throat] — у неё болит голова [зуб, горло]

he has measles [typhus] — у него корь [тиф], он болен корью [тифом]

7. проявлять, испытывать ()

to have pity [compassion] for smb. — проявлять жалость [сострадание] к кому-л.

have no fear! — не бойтесь!, не бойся!

has she really the cheek to ask for more money? — неужели у неё хватило нахальства просить ещё денег?

please have the goodness /kindness/ to ring him up — будьте столь любезны, позвоните ему

he had the kindness to assent… — он любезно согласился…, он был так любезен, что согласился…

8. быть наделённым ()

he has (got) authority [privilege] — он пользуется авторитетом [привилегией]

he has charge of… — а) он заботится о…; б) в его ведении находится…

to have responsibility for smth. — а) нести ответственность за что-л.; б) быть виноватым в чём-л.

9. приводить (); оказывать ()

this policy had the desired effect — эта политика привела к желаемым результатам

10. иметь ()

have you any idea where he lives? — не знаете ли вы, где он живёт?

I have no idea where he may be at present — я не имею ни малейшего представления (о том), где он сейчас может быть

he has an opinion… — он считает…

II Б

1. () заставить кого-л. сделать что-л.; устроить сделать так, чтобы кто-л. сделал что-л.

I will have him come — я заставлю его прийти, я сделаю так /распоряжусь/, чтобы он пришёл

we ought to have the doctor examine her — нам следовало бы показать её врачу

she had us all guessing what her next move would be — мы все старались угадать, что она сделает /как она поступит/ дальше

I would have you to know… — я хотел бы поставить вас в известность…, я бы хотел, чтобы вы знали…

will you have me to help you? — вы хотите, чтобы я вам помог?

2.

1) () велеть, приказать сделать что-л. для себя

the town council has had ten houses built — городской совет построил десять домов

2) () подвергнуться какому-л. действию

three houses had their windows shattered — в трёх домах разбились /вылетели/ стёкла

1) сделать устроить так, чтобы что-л. оказалось таким-то там-то

to have smb. up — заставить кого-л. подняться (наверх) [ тж. have up]

let’s have her down — пусть она сойдёт /спустится/ к нам

can we have our ball back, please? — отдайте нам, пожалуйста, мяч

2) быть в определённом состоянии

4. иметь отношение к кому-л., чему-л.

this has nothing to do with you — к вам это никакого отношения не имеет, вас это (никак) не касается

I advise you to have nothing to do with that man — я вам советую не иметь никаких дел с этим человеком

5. иметь что-л. при себе, с собой

he hadn’t any money [papers] about /on/ him — у него не было при себе /с собой/ денег [документов]

have you the time on you? — у вас есть при себе часы?

6. иметь что-л. против кого-л.

what have you against it [him]? — что вы имеете против этого [него]?

I have nothing against it [him] — я не имею ничего против этого [него]

7. знать о ком-л. что-л. плохое, дурное

he has (got) nothing on me — он обо мне ничего дурного не знает; у него нет никаких улик против меня

8. напускать кого-л., что-л. на кого-л.; науськивать

to have the law [the police] on smb. — подать в суд [заявить в полицию] на кого-л.

9. налетать, напускаться на кого-л.

(let us) have at him — за ним (в погоню)!

to have a go /a shy, a shot, a bash, a stab/ at smth., smb. — сделать попытку (); пробовать что-л., пробовать силы на чём-л., на ком-л.

10. лучше бы вам /тебе, ему

/ сделать что-л., вы бы /ты бы, он бы

/ лучше…

you had better ask him about it — лучше бы тебе /вам/ спросить его об этом

you had better say it at once — будет гораздо лучше, если вы сразу скажете об этом

11. я /ты, он

/ бы предпочёл, сделать что-л., чем…

I had rather do it myself — я предпочёл бы сделать это сам, я лучше сделал бы это сам

12.

я /ты, он

/ бы скорее предпочёл сделать что-л.

13. 1) () не допускать чего-л., не терпеть чего-л.

let us have no nonsense! — давайте без глупостей!

2) не позволить, кому-л. делать что-л.

I won’t have you say /saying/ such things — я не допущу, чтобы вы говорили подобные вещи

14. говорить, утверждать, что…; гласить

the newspapers have it that… — газеты утверждают, что…

he will have it that… — он считает /настаивает на том/, что…

rumour has it that… — ходят слухи, что…

III А

one has to do smth. — я /ты, он / должен сделать что-л.

he has (got) to help us — ему придётся нам помочь, он должен нам помочь

the money has to be paid — эти деньги придётся заплатить /нужно уплатить, должны быть выплачены/

you don’t have to apologize — можете не извиняться, совершенно не нужно извиняться

2.

to have a swim [a shave, a wash, a walk, a dance, a smoke] — поплавать [побриться, помыться, погулять, потанцевать, покурить]

let me have a look [a try] — дайте мне взглянуть [попробовать]

to have a bath [a shower] — принять ванну [душ]

to have a word with smb. — поговорить с кем-л.

III Б

1.

1):

he has read this book — он прочёл /читал/ эту книгу

how long have they known each other? — как давно они знакомы /знают друг друга/?

you ought to have done it — вам следовало /надлежало/ это сделать

it’s silly not to have gone after having accepted the invitation — глупо было не ходить, раз вы приняли приглашение

you haven’t swept the room. — I have! — ты не подметал пол. — Нет, подметал!

he hasn’t been to England before, has he? — он (ведь) раньше /прежде/ не бывал в Англии, не так ли?

you’ve forgotten your gloves. — So I have! — вы забыли перчатки. — Действительно!

well, you have grown! — как ты вырос!, ну и вырос же ты!

had I seen him?! — видел ли я его?!, ну конечно же, я его видел!

she has frequently dreamt about the past, has Joan! — Джоан очень, очень часто вспоминала о прошлом

had one… — если бы я /ты, он /…

had they searched more closely, they would have found what they wanted — если бы они искали (по)внимательнее, они бы нашли то, что им было нужно

2. :

she had a good time, had Mary! — и здорово же провела Мэри время!

he had a sister, hadn’t he? — у него ведь была сестра, не так ли?

to have it — получить удар, понести наказание

I’ve had it! Let’s stop and rest — всё, больше не могу! Надо передохнуть

he decided that he had had it and quit the stage — он решил, что с него довольно /хватит/, и ушёл со сцены

let him have it! — а) покажи ему!, задай ему взбучку!; б) скажи ему откровенно, что ты о нём думаешь!

to let smb. have it in the face — дать кому-л. по физиономии

he has had it — а) теперь ему конец /крышка/; теперь он пропал; б) он безнадёжно отстал

to have it away /off/ with smb. — иметь половые сношения с кем-л., «трахаться»

have it your own way — делай /поступай/ как хочешь /как знаешь/

and there you have… — и вот каков…

there you have the man — вот какой он человек, вот полюбуйтесь на него

have done! — перестань!, хватит!

and what have you — и так далее, и всё в таком роде

pens, pencils and what have you — ручки, карандаши и всё такое прочее /и так далее/

he had one on me — он меня надул /обошёл/

Английский язык для 7-го класса

English Afonaseva 7 grade.jpg

Предмет: Английский язык
Класс: 7 класс
Автор учебника: Афанасьева О.В.
Михеева И.В.
Год издания: 2016
Издательство:
Кол-во заданий:
Кол-во упражнений: 541

Мы в социальных сетях

Телеграм • ВКонтакте

Описание задания[править | править код]

Read the text once very attentively and complete the sentences after it with the appropriate variants.

The Printed Word[править | править код]

The earliest books were written on tablets of wood or pieces of bark. In Greece and Rome the tablets of wood were covered with wax, and writing was impressed upon them with a small stick called «stylus». These tablets were held together on one side with thin strips of leather or metal rings. In Assyria and Babylonia clay tablets were used for writing, and the words were drawn with a piece of wood. After baking the tablets were kept on shelves just like books are kept today. Although the clay tablets didn’t look very beautiful, they were long-lasting and some of them survived until the present day. The earliest books of the ancient world were written on papyrus and skins of young animals. These books took the form of a long strip rolled from one cylinder to another. These writings were known to the Romans as uolumen from which comes the word volume. Though paper has been known in China since the first century, the secret of papermaking came to Europe much later.

Books were quite common in ancient Rome: we know that there were many booksellers and the first public library was founded there about 39 B.C. Only the rich could buy books or make their slaves copy books from important libraries. By the time of the Middle Ages all books were handwritten and often beautifully decorated. Libraries used to chain books to the shelves so that they could not be removed from the building. But very few people could read them. The invention of printing was a really great event in history. The first people to invent printing were the Chinese. In Europe there were several people who can be called inventors of printing. The best-known is Johann Gutenberg from Germany.

Printing spread quickly over Europe and by the end of the 15th century there were more than 200 presses. The early printers were not only craftsmen, but also editors, publishers and booksellers. The first printing press in England was set up by William Caxton at Westminster in 1476, and the first printing press in Russia — by Ivan Fedorov in Moscow in 1564. Printed books soon reached a very high standard and the craftsmen were rightfully proud of their work. Eventually there were more and more people in Europe who could read and they wanted more and more books. That led to opening more libraries.

Early libraries were used only by scientists and were few. By and by they grew in number and began to be used by the public. The 19th century saw the appearance of a proper system of public libraries. Now most countries have their own national libraries. Many old university libraries have rich collections of books: Oxford and Cambridge in England, Harvard and Yale Lierl in the United States. Among the great libraries of the world we can name the British Museum Library (the British Library) in London, the Library of Congress in the United States, the Beijing Library in China, the State Public Library in Moscow, Bibliotheque Nationale in France. The world’s largest is the US Library of Congress. It holds about 90 million items — books and manuscripts. The library was founded in 1800 in Washington, DC for the use of Congress and later became a public library. Bibliotheque Nationale dates back to the 17th century and he British Museum Library was set in the 18th century. The State Public Library in Moscow was founded in 1862 and has unique collections of books.

Modern libraries do their best to help people get information as quickly as possible. They use computers and electronic catalogues. Probably the most difficult problem for any library is to keep their books, journals and films. How they do it is a new story.

Задания к тексту[править | править код]

1. In ancient Rome people used to sell books
a) people used to sell books
b) rich people founded public libraries
c) a lot of people were able to read books in the libraries
d) slaves were not allowed to touch books
2. The US Library of Congress is as big as the British Museum Library
a) has only printed editions
b) is as big as the British Museum Library
c) is the oldest of all famous public libraries
d) is used not only by American congressmen

Перевод задания[править | править код]

Книгопечатание[править | править код]

Самые ранние книги были написаны на табличках из дерева или кусочках коры. В Греции и Риме деревянные таблички были покрыты воском, и на них выдавливали небольшой палочкой под названием «стилус». Эти таблички удерживались вместе на одной стороне с помощью тонких полосок кожаных или металлических колец. В Ассирии и Вавилонии глиняные таблички использовались для письма, а слова были выдавлены куском дерева. После выпечки таблетки хранились на полках, как книги сегодня. Хотя глиняные таблички выглядели не очень красиво, они были долговечны, и некоторые из них сохранились до наших дней. Самые ранние книги древнего мира были написаны на папирусе и шкурах молодых животных. Эти книги приняли форму длинной полосы, катящейся от одного цилиндра к другому. Эти писания были известны римлянам как свитки, из которого происходит слово объем. Хотя бумага была известна в Китае с первого столетия, секрет производства бумаги пришел в Европу гораздо позже.

Книги были довольно распространены в Древнем Риме: мы знаем, что было много продавцов книг, и первая публичная библиотека была основана там около 39 г. до нашей эры. Только богатые люди могли покупать книги или заставлять своих рабов копировать книги из важных библиотек. Ко времени средневековья все книги были написаны от руки и часто красиво украшены. Библиотеки приковывали книги к полкам, чтобы их нельзя было убрать из здания. Но мало кто мог прочитать их. Изобретение печати было действительно великим событием в истории. Первыми, кто изобрел печать, были китайцы. В Европе было несколько человек, которых можно назвать изобретателями печати. Самый известный — Иоганн Гутенберг из Германии.

Печать быстро распространилась по Европе, и к концу 15-го века было более 200 печатных машин. Первые печатники были не только мастерами, но и редакторами, издателями и продавцами книг. Первая печатная машина в Англии была создана Уильямом Кэкстоном в Вестминстере в 1476 году, а первая печатная машина в России — Иваном Федоровым в Москве в 1564 году. Печатные книги вскоре достигли очень высоких стандартов, и мастера по праву гордились своей работой. В конце концов, в Европе появлялось все больше и больше людей, которые могли читать, и они хотели все больше и больше книг. Это привело к открытию большего количества библиотек.

Ранние библиотеки использовались только учеными и были немногочисленными. Постепенно их стало больше и они стали использоваться обществом. В 19 веке появилась надлежащая система общественных библиотек. Сейчас в большинстве стран есть свои национальные библиотеки. Многие старые университетские библиотеки имеют богатые коллекции книг: Оксфорд и Кембридж в Англии, Гарвард и Йельский университет в Соединенных Штатах. Среди великих мировых библиотек можно назвать Британскую музейную библиотеку в Лондоне, Библиотеку Конгресса США, Пекинскую библиотеку в Китае, Государственную публичную библиотеку в Москве, Национальную библиотеку во Франции. Самой большой в мире является Библиотека Конгресса США. В нем хранится около 90 миллионов предметов — книги и рукописи. Библиотека была основана в 1800 году в Вашингтоне, округ Колумбия, для использования Конгрессом, а затем стала публичной библиотекой. Национальная библиотека датируется 17 веком, а Британская музейная библиотека была основана в 18 веке. Государственная публичная библиотека в Москве была основана в 1862 году и имеет уникальные коллекции книг.

Современные библиотеки делают все возможное, чтобы помочь людям получить информацию как можно быстрее. Они пользуются компьютерами и электронными технологиями. Наверное, самая трудная задача для любой библиотеки-сохранить свои книги, журналы и фильмы. Как они это делают-это новая история.

Вопросы к тексту[править | править код]

1. В древнем Риме люди продавали книги
а) люди продавали книги
б) богатые люди основали публичные библиотеки
в) многие люди могли читать книги в библиотеках
г) рабам не разрешали трогать книги
2. Библиотека Конгресса США такая же большая, как Библиотека Британского музея.
а) имеет только печатные издания
б) такая же большая, как Библиотека Британского музея
в) является старейшей из всех известных публичных библиотек
г) используется не только американскими конгрессменами

Другие задания учебника учебника[править | править код]

Matching the words

Choose the correct translation of verbs.

Let’s have fun!

Make a picture and you will see what can help you if you have an excruciating pain in your head. 

Matching pictures and words

Match the pictures with the words. 

A swollen lip

A cut

A scratch

A bruise

A wound

A stiff neck

Filling the words

Sort the phrases below into the table.

Injury Part of body

to scratch

the leg

to sprain

the collarbone

to get

the ankle

to fracture

the face

to break

a swollen lip

Word games

Find 7 words on the topic «Injuries».

Single answer

Choose the right translation of the sentence.

Мальчика будут оперировать через неделю.

Диктант писали на прошлой неделе.

Книгу обсуждают сейчас.

Choosing the right word

Underline the right words.

My wound is still painful/hurtful.

My friend had a stiff shoe/neck for over a week.

The cat scratched/sprained my leg.

My grandpa fractured/hurt his collarbone when he fell from the ladder.

My mother bruised/cut her finger while cooking.

He felt a harsh/severe pain when he turned his head

Spelling the words

Complete the text with the corresponding verb forms.

Car Crash Kills Four.

A serious multiple-vehicle collision on the M25 yesterday claimed the lives of the family of four. Several others (to injure)


in the crash.

The accident (to occur)


at 2.15 p. m. as torrential rains fell. Visibility (to reduce)


to fifteen feet during the area`s worst storm in twenty years.

A Ford Fiesta (to overtake)


a lorry when the wind blew the lorry over. A second car (to fail)


to stop in time and collided with the lorry.

Emergency Services (to be)


at the scene of the accident within twenty minutes. The driver of the second car had to be cut out of the wreckage. She and the lorry driver (to take)


to the nearest hospital. It (to take)


firemen over two hours to remove the four passengers in the car beneath the overturned lorry. All four members of the family (to kill)


in the crash.

Spelling the words

Putting in the right order

Correct the word order in the sentences.

was


yesterday


He


the


doctor


examined


by

furniture


been


rearranged


The


has

tomorrow


The


will


essays


be


marked

by


the


water


day


hotel


a


24 hours


Hot


is


provided

are


the


being


Preparations


by


made


organisers


event

by


people


programme


is


many


This


watched

Matching the pictures

Correspond the injury and its reason.

Filling the gaps

Choose the right answer.

Robbers Snatch £2 million.

Armed bank robbers entered the Bowland Bank in Chesterton yesterday at 3 pm. The bank was filled with customers at the time, . The robbers left with £2 million.

The bank was just about to close when four masked bandits entered the bank, . The men were armed with semi-automatic pistols and ordered customers to lie on the floor. They filled their sacks with money, then made a clean gateway, . Police quickly arrived but the bandits had already got away.

but there was no security guide on duty

demanding all the cash in the cashier`s drawers and in the vault

speeding off in a car which was parked outside

ТВ-14

Listen to the text and choose the right answer.

What didn`t the boy like about his new house?

Why did he climb the tree?

What did his father say?

Let’s have fun!

Draw the figure of a man.

Like this post? Please share to your friends:
  • Hand is simple word
  • Had a word перевод
  • Hand in japanese word
  • Had a word with someone meaning
  • Hand 4 pictures 1 word