Fred works for mr brown speak about freds duties use the word has to

Фокус

Тебе хорошо знаком английский модальный глагол must, означающий должен, должны. Необходимость выполнения какого-либо действия или обладания каким-либо предметом можно выразить также при помощи глаголов need (to) и have (to)

Sue needs to buy herself a new pen, she has lost her old one.

Заметь, что глаголы have и need в этом значении не являются модальными и строят вопросы и отрицания при помощи вспомогательного глагола (do, does, did).

They don’t need to come until six o’clock.

They don’t have to come at six.

Если нужно сказать, что человек вынужден что-то делать из-за независящих от него обстоятельств, следует использовать глагол to have (to).

We have nothing to eat, somebody has to go tothe shop.

В том случае, если следует подчеркнуть, что нечто требуется кому(чему)- либо, так как оно крайне необходимо для дальнейшей деятельности (существования), используется глагол to need.

Plants need light in order to survive.

Если же требуется сказать, что человеку нужно сделать что-то единожды, употребляется оборот have got to

I’ve got to take Rex out. (Usually my father does it but now he is ill).

3 А. Фред работает на мистера Брауна. Поговорите о обязанностях Фреда. Используйте слово has (to).

Пример: встать в шесть утра

Фред должен вставать в 6 утра.

1) сделать чай

2) отвечать на телефонные звонки

3) чистить одежду мистера Брауна

4) покупать книги и карты в магазине

5) выгуливать собаку мистера Брауна

6) поливать цветы

7) мыть машину мистера Брауна

8) класть письма на стол мистера Брауна

Fred has to

1) make tea

2) answer telephone calls

3) clean Mr Brown’s clothes

4) buy books and maps in the shop

5) take Mr Brown’s dog out

6) water the flowers

7) wash Mr Brown’s car

8) put the letters on Mr Brown’s desk

B. А каковы ваши обычные обязанности?

1) Вам нужно вставать рано?

2) Вы должны приготовить завтрак?

3) Вы должны заправлять свою кровать?

4) Нужно ли вам кормить вашего питомца?

5) Нужно ли вам мыть тарелки?

6) Нужно ли вам убираться в комнате (комнатах)?

7) Нужно ли вам ходить по магазинам?

8) Нужно ли вам помогать членам вашей семьи?

9) Вам нужно мыть машину?

10) Нужно ли вам мыть полы?

11) Что еще вам нужно делать?

1) I have to get up early.

2) I have to make breakfast.

3) I have to make my bed.

4) I have to feed my pets.

5) I have to wash my plates.

6) I have to do the rooms.

7) I have to go to shops.

8) I have to help members of my family.

9) I have to wash the car.

10) I have to clean the floors.

11) I have to take out my dog.

C. Назовите 3-5 вещей, которые вы должны сделать этим вечером (завтра).

1) I have to wash up after the dinner.

2) I have to take out my dog.

3) I have to do my homework.

4) I have to go to visit my grandmother.

5) I have to go to bed in time.



  • 0




Помогите пожалуйста
Put the verbs in brackets into the present simple.

Mr Brown……..(work) in a sckool.He……(teach)English.Sometimes he……(go) to work on Saturdays,too.He…….(like)his job and he ….(be) a good teacher.His students ……..(love) him.
John …….(ride) a bike well but he ……..(not/ride) a horse.His sister …..(be) good at horse-riding.She ……(go) riding eveng day.She …..(have) a white horse.Its name ….(be) Snowy

  • Комментариев (0)



  • 0


1 works 2 teaches 3 goes 4 likes 5 is 6 love 7 rides 8 doesn’t ride 9 is 10 goes 11 has 12 is

  • Комментариев (0)

Помогите с тестами по английскому языку.
Срочно,заранее спасибо)
1. Has Mr. Brown got…….work this week?
a) few b) a few c) much d) many
2. The flowers……in the evening.
a) be bought b) will buy c) will be bought d) buy
3. Have you ever visited other countries? — Yes, I… to Italy and France.
a) was b) have been c) had been d) would be
4. Television … for the violent behaviour of some young people.
a) blames b) blamed c) is blamed d) would blame
5. When I came home, mother …. dinner.
a) was cooking b) cooked c) were cooking d) cooks
6. Listen! Someone … … the violin
a) playing b) is playing c) played d) being played
7. I like reading books ……art.
a) in b) about c) on d) for
8. My mum…….. cooking by that time.
a) finished b) was finishing c) had finished d) has finished
9. We will go to the country if the weather……fine.
a) will be b) be c) had been d) is
10. It………a year since I met her.
a) is b) has been c) was d) have been

A. Guess what these words mean.

colour –
цвет + ful → colourful = ?

pain –
боль + ful → painful = ?

joy –
радость + ful → joyful = ?
B. Complete the sentences. Use the words from the box.
successful, wonderful, healthy, painful, joyful, beautiful
1) Fred is a very … writer. People love his books.
2) It is very … to eat vegetables.
3) Wendy’s mother died two year ago. Wendy feels it is … for her to speak about her mum.
4) The letter was … . There were so many pleasant things about Alex in it.
5) I think roses are the most … flowers.
6) Alice’s friends say she is a … girl. She is always happy.

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 5 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 3. Step 6. Номер №4

Решение

Перевод задания

A.
Догадайся, что значат эти слова.

colour –
цвет + ful → colourful = ?

pain –
боль + ful → painful = ?

joy –
радость + ful → joyful = ?

B.
Закончи предложения. Используй слова в рамке.
успешный, прекрасный, здоровый (хороший для здоровья), болезненный, радостный, красивый
1) Фред – очень … писатель. Люди любят его книги.
2) Это очень .. есть овощи.
3) Мама Венди умерла 2 года назад. Для Венди это … говорить о ее маме.
4) Письмо было … . В нем было много приятного про Алекса.
5) Я думаю, розы – самые … цветы. 6) Друзья Алисы говорят, что она … девочка. Она всегда счастлива.

 
ОТВЕТ
A.

colour –
цвет + ful → colourful = разноцветный

pain –
боль + ful → painful = болезненный

joy –
радость + ful → joyful = радостный
B.
1) Fred is a very successful writer. People love his books.
2) It is very healthy to eat vegetables.
3) Wendy’s mother died two year ago. Wendy feels it is painful for her to speak about her mum.
4) The letter was wonderful . There were so many pleasant things about Alex in it.
5) I think roses are the most beautiful flowers.
6) Alice’s friends say she is a joyful girl. She is always happy.
Перевод ответа
A.

colour –
цвет + ful → colourful = разноцветный

pain –
боль + ful → painful = болезненный

joy –
радость + ful → joyful = радостный
В.
1) Фред – очень успешный писатель. Люди любят его книги.
2) Это очень хорошо для здоровья есть овощи.
3) Мама Венди умерла 2 года назад. Для Венди это болезненно говорить о ее маме.
4) Письмо было прекрасное. В нем было много приятного про Алекса.
5) Я думаю, розы – самые красивые цветы.
6) Друзья Алисы говорят, что она радостная девочка. Она всегда счастлива.

Упражнения “Косвенная речь” (с ответами)

1. Превратите следующие предложения в косвенную речь, сделав все необходимые изменения.

Н-р:   Jack said: “ I  am working hard.” (Джэк сказал: «Я много работаю.») – Jack said (that) he was working hard. (Джэк сказал, что много работает.)

I told her: “You can join us.” (Я сказал ей: «Ты можешь присоединиться к нам.») – I told her (that) she could join us.” (Я сказал ей, что она может присоединиться к нам.)

  1. Fred said: “I have invented a new computer program”. (Фрэд сказал: «Я изобрел новую компьютерную программу.»)
  2. Mary said: “I will help my sister.” (Мэри сказала: «Я помогу своей сестре.»)
  3. They told me: “We were really happy.” (Они сказали мне: «Мы были очень  счастливы.»)
  4. She said: “I live in a big apartment.” (Она сказала: «Я живу в большой квартире.»)
  5. He told her: “I am going to the fish market.” (Он сказал ей: «Я собираюсь на рыбный рынок.»)
  6. Betty said: “I found my passport.” (Бетти сказала: «Я нашла свой паспорт.»)
  7. Mr. Ford said: “I don’t like pork.” (М-р Форд сказал: «Я не люблю свинину.»)
  8. Little Tim told his mother: “I am sleepy.” (Маленький Тим сказал маме: «Я хочу спать.»)

2. Преобразуйте следующие просьбы и советы в косвенную речь.

Н-р:  The doctor said: “Please take a deep breath, Ann.”(Доктор сказал: «Пожалуйста, сделай глубокий вздох, Аня.») – The doctor asked Ann to take a deep breath. (Доктор попросил Аню сделать глубокий вздох.)

Sara: “Don’t forget to buy some juice.” (Сара: «Не забудь купить немного сока.») – Sara reminded not to forget to buy some juice. (Сара напомнила не забыть купить немного сока.)

She said: “You should stop smoking so much, Mark.” (Она сказала: «Тебе следует прекратить так много курить, Марк.» – She advised Mark to stop smoking so much. (Она посоветовала Марку прекратить так много курить.)

  1. The policeman said: “Keep the silence, please.” (Полицейский сказал: «Соблюдайте тишину, пожалуйста.») – The policeman asked ……
  2. Mother said: “Kids, you should wash your hands before lunch.” (Мама сказала: «Дети, нужно помыть руки перед обедом.») – Mother advised ……
  3. The dentist told me: “Don’t eat nuts anymore.” (Дантист сказал мне: «Больше не ешь орехи.») – The dentist warned ……
  4. Tom : “Could you lend me 20 dollars, please?” (Том: «Ты не мог бы одолжить мне 20 долларов?») – Tom asked ……
  5. Mr. Walters told his sons: “You must stay away from the lake.” (М-р Уолтерс сказал сыновьям: «Вы должны держаться подальше от озера.») – Mr. Walters warned ……
  6. John said: “You should see a lawyer, Ted.” (Джон сказал: «Тебе следует посетить адвоката.») – John advised ……
  7. The teacher told the students: “Don’t talk during the test.” (Учитель сказал студентам: «Не разговаривайте во время контрольной.») – The teacher warned ……
  8. The judge said: “Mr. Brown, you must pay a big fine.” (Судья сказал: «М-р Браун, вы обязаны заплатить большой штраф.») – The judge ordered ……

3. Измените вопросы на косвенную речь.

Н-р:   “Where does your niece live?”(«Где живет твоя племянница?») – He wanted to know where the niece lived. (Он хотел знать, где живет племянница.)

“Can you type?” («Ты умеешь печатать?») – The manager asked if I could type. (Менеджер спросил, могу ли я печатать.)

  1. “Where has Jim gone?” («Куда ушел Джим?») – Maria wanted to know ……
  2. “What did the workers eat?” («Что ели рабочие?») – They asked ……
  3. «Have you ever been to China, Sam?” («Ты когда-нибудь был в Китае, Сэм?») – I asked ……
  4. “Are you French or Italian?” («Вы француз или итальянец?») – She wanted to know ……
  5. “When will the next train arrive?” («Когда прибудет следующий поезд?») – I asked ……
  6. “Do you grow flowers in your garden, Mrs. Smith?” («Вы выращиваете цветы в своем саду, миссис Смит?») – She wondered ……

4. Теперь, наоборот, измените косвенную речь на прямую.

Н-р:   Peter asked me if I was free. (Питер спросил меня, свободен ли я.) – Peter asked: “Are you free?”

She wanted to know where I had bought the dictionary. (Она хотела узнать, где я купила словарь.) – She asked: “Where did you buy the dictionary?”

  1. I asked him why he was tired. (Я спросил его, почему он устал.)
  2. We wanted to know if Kate had broken the car. (Мы хотели узнать, сломала ли Кейт машину.)
  3. He asked if they could meet on Tuesday. (Он спросил, могут ли они встретиться во вторник.)
  4. I wondered how often she used the washing-machine. (Я поинтересовалась, как часто она пользуется стиральной машиной.)
  5. Mother wanted to know if we would invite Kevin to the party. (Мама хотела знать, пригласим ли мы Кевина на вечеринку.)

Ответы:    

1.                                                   

  1. Fred said (that) he had invented a new computer program.
  2. Mary said (that) she would help her sister.
  3. They told me (that) they had been really happy.
  4. She said (that) she lived in a big apartment.
  5. He told her (that) he was going to the fish market.
  6. Betty said (that) she had found her passport.
  7. Mr. Ford said (that) he didn’t like pork.
  8. Little Tim told his mother (that) he was sleepy.

2.

  1. The policeman asked to keep the silence.
  2. Mother advised the kids to wash their hands before lunch.
  3. The dentist warned me not to eat nuts anymore.
  4. Tom asked to lend him 20 dollars.
  5. Mr. Walters warned his sons to stay away from the lake.
  6. John advised Ted to see a lawyer.
  7. The teacher warned the students not to talk during the test.
  8. The judge ordered Mr. Brown to pay a big fine.

3.

  1. Maria wanted to know where Jim had gone.
  2. They asked what the workers had eaten.
  3. I asked Sam if he had ever been to China.
  4. She wanted to know if he was French or Italian.
  5. I asked when the next train would arrive.
  6. She wondered if Mrs. Smith grew flowers in her garden.

4.

  1. I asked: “Why are you tired?”
  2. We asked: “Have you broken the car, Kate?”
  3. He asked: “Can we/they meet on Tuesday?”
  4. I asked: “How often do you use the washing-machine?”
  5. Mother asked: “Will you invite Kevin to the party?”

Like this post? Please share to your friends:
  • France word in english
  • France word for beautiful
  • Framing text in word
  • Framing pictures in word
  • Frames in vba for excel