Find the unnecessary word the armchair

На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Grammar Check, Module 5.

Exercise 1. Complete the gaps with the correct comparative / superlative form of the words in brackets.
Упражнение 1. Заполните пропуски правильной сравнительной / превосходной формой слов из скобок.

ЗаданиеОтвет

Liz-O
photographer, sculptor, videographer, installation artist, snacker

Liz Hickok cleverly transforms gigantic city buildings into colourful little mosaic models. Some people say that the jewel-like sculptures look (little) like art and (much) like food. That’s because Ms Hickok’s construction material of choice is Jell-O. a colourful and wobbly dessert made up almost entirely of water. She admits it is (easy) than it looks. Also, she is (interested) in producing art than viewing it; and with each new project, her skills get (good) and better. At 33 years old, she is (young) than many artists and her life is (exciting) than she could ever imagine. Her (late) design is a city in the middle of an earthquake. But, if one of her skylines is missing a monument, it is not due to a natural disaster. Admittedly, she snacks while sculpting…

Liz-O
photographer, sculptor, videographer, installation artist, snacker

Liz Hickok cleverly transforms gigantic city buildings into colourful little mosaic models. Some people say that the jewel-like sculptures look less like art and more like food. That’s because Ms Hickok’s construction material of choice is Jell-O, a colourful and wobbly dessert made up almost entirely of water. She admits it is easier than it looks. Also, she is more interested in producing art than viewing it; and with each new project, her skills get better and better. At 33 years old, she is younger than many artists and her life is more exciting than she could ever imagine. Her latest design is a city in the middle of an earthquake. But, if one of her skylines is missing a monument, it is not due to a natural disaster. Admittedly, she snacks while sculpting…

Лиз-О
фотограф, скульптор, видеограф, мастер инсталляций, любитель перекусить

Лиз Хикок мастерки преобразует гигантские городские здания в красочные маленькие мозаичные модели. Многие люди говорят, что ювелирные скульптуры выглядят в меньшей степени как искусство, а в большей степени как еда. Это потому, что мисс Хикок выбрала в качестве строительного материала желатин Jell-O – красочный и дрожащий десерт, почти полностью изготовленный из воды. Она признается в том, что все гораздо проще, чем это выглядит. Также ей интереснее творить искусство, а не созерцать (досл.: смотреть) на него; и с каждым новым проектом ее навыки становятся лучше и лучше. В свои 33 года она моложе многих художников, а ее жизнь более увлекательна, чем она могла когда-либо представить. Ее последний проект – это город посреди вулкана. Но если у силуэта какого-нибудь ее здания не будет хватать колонны, то это не из-за природной катастрофы… Предположительно, она употребила ее в качестве закуски, пока лепила скульптуру…

Exercise 2. Choose the correct answer.
Упражнение 2. Выберите правильный вариант.

ЗаданиеОтвет

1) Pete is __ helpful person of all.

a. less
b. little
с. the least

2) The more you exercise, the __ you’ll become.

a. fit
b. fitter
с. fittest

3) Emma is not as __ her sister.

a. funny as
b. funnier than
с. funny

4) This T-shirt is __ cheaper than the blue one.

a. much
b. very
с. lot

5) As Ivan grew up, he got taller and __ .

a. the tallest
b. taller
с. tall

6) Tom is __ older than his brother.

a. slightly
b. little
с. by far

1) Pete is the least helpful person of all. – Пит меньше всех готов помочь.

2) The more you exercise, the fitter you’ll become. – Чем больше вы тренируетесь, тем спортивнее вы становитесь.

3) Emma is not as funny as her sister. – Эмма не такая смешная, как ее сестра.

4) This T-shirt is much cheaper than the blue one. – Эта футболка гораздо дешевле, чем голубая.

5) As Ivan grew up, he got taller and taller. – По мере того, как Иван взрослел, он становился все выше и выше.

6) Tom is slightly older than his brother. – Том немного старше своего брата.

Exercise 3. Put the adjectives in brackets into the correct form, adding any necessary words.
Упражнение 3. Поставить прилагательные из скобок в правильную форму, добавляя необходимые слова.

ЗаданиеОтвет

spotlight 9 grammar check module 5

1. Slava is (old) David.
2. David is (tall) as Paul.
3. Slava is (clever) of all.
4. David is (friendly) than Paul.
5. Paul is (handsome) of all.

1. Slava is older than David. – Слава старше, чем Дэвид.
2. David is as tall as Paul. – Дэвид такой же высокий, как Пол.
3. Slava is the cleverest of all. – Слава самый умный из всех.
4. David is less friendly than Paul. – Дэвид менее дружелюбен, чем Пол.
5. Paul is the most handsome (или the handsomest) of all. – Пол – самый симпатичный из всех.

Exercise 4. Cross out the unnecessary word.
Упражнение 4. Вычеркните ненужное слово.

ЗаданиеОтвет

1. The armchair is not as more comfortable as the sofa.
2. The more harder you work, the more successful you become.
3. Mark is very much faster than his brother.
4. My new laptop is by far better than my old one.
5. Sue’s husband is much more older than her.
6. As I went on reading the book, it got the less and less exciting.

1. The armchair is not as (more – лишнее слово) comfortable as the sofa. – Кресло не так удобное, как диван.
2. The (more – лишнее слово) harder you work, the more successful you become. – Чем усерднее вы работаете, тем успешнее вы становитесь.
3. Mark is (very – лишнее слово) much faster than his brother. – Марк намного быстрее, чем его брат.
4. My new laptop is (by – лишнее слово) far better than my old one. – Мой новый лэптоп гораздо быстрее, чем мой старый.
5. Sue’s husband is much (more – лишнее слово) older than her. – Муж Сью гораздо старше, чем она.
6. As I went on reading the book, it got (the – лишнее слово) less and less exciting. – По мере того, я читал книгу, она становилась менее и менее интересной.

Exercise 5. Fill in the gaps with the correct form of the adjective/adverb in brackets.
Упражнение 5. Заполните пропуски правильной формой прилагательного / наречия из скобок.

ЗаданиеОтвет

1.
A: This pink skirt really suits you.
B: Yes and it was (cheap) than I had expected.

2.
A: Could you speak a bit (slowly), please?
B: Yes, of course. I’m really sorry.

3.
A: Do you like the cake? I’ve made it myself.
B: Yes. That’s by far (good) cake I’ve ever had.

4.
A: Is your new flat in the city centre?
B: Yes and it’s also (close) to the tube station.

5.
A: I really appreciate your help.
B: Don’t mention it. If you need any (far) help, just call me.

1.
A: This pink skirt really suits you. – Эта розовая юбка действительно тебе идет.
B: Yes and it was cheaper than I had expected. – Да, и она была дешевле, чем я ожидал.

2.
A: Could you speak a bit more slowly, please? – Не мог бы ты говорить суть-чуть помедленнее, пожалуйста?
B: Yes, of course. I’m really sorry. – Да, конечно. Прошу прощения.

3.
A: Do you like the cake? I’ve made it myself. – Тебе нравится торт?
B: Yes. That’s by far the best cake I’ve ever had. – Да. Это определенно лучший торт, когда я когда-либо ел.

4.
A: Is your new flat in the city centre? – Твоя новая квартира в центре города?
B: Yes and it’s also close to the tube station. – Да, и она близко к станции метро.

5.
A: I really appreciate your help. – Я на самом деле высоко ценю вашу помощь.
B: Don’t mention it. If you need any further help, just call me. – Не стоит! Если вам нужна будет еще помощь, то просто позвоните мне.

Exercise 6. Think of famous singers, actors, etc. in your country. Use the following adjectives to compare them.
Упражнение 6. Вспомните известных певцов, актеров и т.п. вашей страны. Сравните их, используя следующие прилагательные.

ЗаданиеОтвет

• young
• talented
• handsome
• famous
• friendly
• successful

I think Dima Bilan is younger than …

I think Brad Pitt is younger than George Clooney. – Я думаю, что Брэд Питт моложе, чем Джордж Клуни.
I think Celine Dion is more talented than Beyonce. – Я думаю, что Селин Дион более талантлива, чем Бионсе.
I think Matt Damon is more handsome than Ben Affleck. – Я думаю, что Мэтт Дэймон симпатичнее, чем Бен Аффлек.
I think Richard Gere is more famous than Edward Norton. – Я думаю, что Ричард Гир более знаменит, чем Эвард Нортон.
I think Julia Roberts is friendlier than Cameron Diaz. – Я думаю, что Джулия Робертс более дружелюбна, чем Кэмерон Диаз.
I think Owen Wilson is more successful than Matt Dillon. – Я думаю, что Оуэн Уилсон более успешен, чем Мэтт Диллон.

Exercise 7. Underline the correct word.
Упражнение 7. Подчеркните правильное слово.

ЗаданиеОтвет

1. Teachers need to be very / completely patient with students.
2. It would be fairly / totally irresponsible of you to leave the children on their own in the park in the evening.
3. The essay that Mike wrote was interesting and fairly / extremely well written.
4. Josh is a(n) rather / absolutely likeable little boy.
5. I really enjoyed the new James Bond movie, Quantum of Solace, as it is totally / extremely fast-paced and imaginative.
6. After a warm day yesterday, the snowfall today was completely / fairly unexpected.

1. Teachers need to be very patient with students. – Учителям надо быть очень терпеливыми к студентам.
2. It would be totally irresponsible of you to leave the children on their own in the park in the evening. – Это было бы безответственным с вашей стороны оставить детей самих по себе в парке вечером.
3. The essay that Mike wrote was interesting and extremely well written. – Эссе, которое написал Марк, было интересным и чрезвычайно хорошо написанным.
4. Josh is a rather likeable little boy. – Джош весьма симпатичный молодой мальчик.
5. I really enjoyed the new James Bond movie, Quantum of Solace, as it is extremely fast-paced and imaginative. – Мне действительно понравился новый фильм о Джеймсе Бонде “Квант милосердия”, так как он чрезвычайно динамичный и образный.
6. After a warm day yesterday, the snowfall today was completely unexpected. – После вчерашнего теплого дня снегопад сегодня был совершенно неожиданным.

Exercise 8. Daniel and Susan saw these two films last night. Use the adverbs in the box to say what they thought of each film. Then think of a film you’ve recently seen and describe it to your partner using the adverbs in the list.
Упражнение 8. Даниель и Сьюзан посмотрели прошлым вечером эти два фильма. Используйте наречия, чтобы выразить их мысли о фильмах. Затем вспомните какой-нибудь недавно просмотренный фильм и опишите его с использованием данный наречий.

ЗаданиеОтвет

Наречия:

totally (****)
rather (**)
extremely (***)
slightly (*)

spotlight 9 grammar check 5 exercise 8

ИНДИАНА ДЖОНС

Plot: extremely imaginative
Сюжет: крайне художественный (образный)

Characters: rather mysterious
Герои: весьма загадочные

Ending: totally predictable
Концовка: абсолютно предсказуема

ГАРРИ ПОТТЕР

Plot: rather imaginative
Сюжет: весьма художественный (образный)0

Characters: extremely mysterious
Герои: чрезвычайно загадочные

Ending: slightly predictable
Концовка: слегка предсказуема

Вариант своего фильма:
Pirates of the Caribbean is a totally action-packed film with a rather unusual plot. The characters are extremely interesting, especially Captain Jack Sparrow. The ending was extremely unusual with lots of surprises.

“Пираты Карибского моря” – это фильм, абсолютно насыщенный событиями с весьма необычным сюжетом. Герои чрезвычайно интересны, особенно Капитан Джек Воробей. Концовка была чрезвычайно необычная со многими сюрпризами.

Exercise 9. Read the interview and put the verbs brackets into the correct form.
Упражнение 9. Прочитайте интервью и поставьте глаголы в правильную форму.

ЗаданиеОтвет

Interviewer: On the show Lost, Sawyer enjoys reading. Do you read a lot of books as well?
Josh: I must admit, I prefer (exercise) to (read).
Interviewer: You look fit, you must read a lot!
Josh: True, but I would rather (spend) more time with my family than at the gym.
Interviewer: Hawaii is a paradise. Could it be your permanent home?
Josh: Hollywood is where the business is, so I’d have to say that I would prefer (live) in California rather than (live) in Hawaii. However, I would sooner (surf) the Hawaiian waves than (have) a successful shopping trip on California’s Rodeo Drive.

Interviewer: On the show Lost, Sawyer enjoys reading. Do you read a lot of books as well?
Интервьюер: На шоу “Потерянный” Сойер наслаждается чтением. Вы также читаете много книг?
Josh: I must admit, I prefer exercising to reading.
Джош: Я должен признать, что предпочитаю физические упражнения чтению.
Interviewer: You look fit, you must read a lot!
Интервьюер: Вы выглядите спортивно, должно быть вы много читаете!
Josh: True, but I would rather spend more time with my family than at the gym.
Джош: Верно, но я скорее проведу больше времени с моей семьей, чем в спортзале.
Interviewer: Hawaii is a paradise. Could it be your permanent home?
Интервьюер: Гавайи – это рай. Могли бы они стать вашим постоянным домом?
Josh: Hollywood is where the business is, so I’d have to say that I would prefer to live in California rather than live in Hawaii. However, I would sooner surf the Hawaiian waves than have a successful shopping trip on California’s Rodeo Drive.
Джош: Голливуд – это центр бизнеса, поэтому я должен сказать, что я бы предпочел жить в Калифорнии, а не в на Гавайский островах. Хотя я бы скорее посёрфил на Гавайских волнах, чем отправился бы в шоппинг-тур на Родео-Драйв в Калифорнии.

Exercise 10. Ask and answer questions using would rather, prefer or would prefer and the prompts below. The choice of answers is yours.
Упражнение 10. Задайте вопросы, используя would rather, prefer или would prefer. Выбор ответа на ваше усмотрение.

ЗаданиеОтвет

1) football or basketball?
2) to have a salad or cheeseburger for dinner?
3) listening to music or watching TV?
4) have lunch at home or eat out today?
5) see a romantic comedy or see a horror film?
6) to go to the cinema or go to the theatre tonight?

1) football or basketball?
A: Do you prefer football or basketball? – Ты предпочитаешь футбол или баскетбол?
В: I prefer football to basketball. – Я предпочитаю футбол баскетболу.

2) to have a salad or cheeseburger for dinner?
A: Would you rather have a salad or a cheeseburger for dinner? – Ты бы предпочел на обед салат или чизбургер?
B: I would rather have a salad than a cheeseburger for dinner. – Я бы предпочитаю салат, а не чизбургер.

3) listening to music or watching TV?
A: Do you prefer listening to music or watching TV? – Ты предпочитаешь слушать музыку или смотреть телевизор?
B: I prefer listening to music than watching TV. – Я предпочитаю слушать музыку, а не смотреть телевизор.

4) have lunch at home or eat out today?
A: Would you rather have lunch at home or eat out today? – Ты бы лучше пообедала дома или где-нибудь сегодня?
B: I would rather have lunch at home than eat out at today. – Я бы лучше пообедала дома, а не где-нибудь сегодня.

5) see a romantic comedy or see a horror film?
A: Would you rather see a romantic comedy or see a horror film? – Ты бы лучше посмотрел романтическую комедию или фильм ужасов?
B: I would rather see a horror film than see a romantic comedy. – Я бы лучше посмотрел фильм ужасов, а не романтическую комедию.

6) to go to the cinema or go to the theatre tonight?
A: Would you prefer to go to the cinema or go to the theatre tonight? – Ты бы предпочел пойти в кино или в театр сегодня вечером?
B: I would prefer to go to the theatre than go to the cinema tonight. – Я бы предпочел пойти в театр, а не в кино сегодня вечером.

Find the unnecessary word. 1) conclusion, 2) shopping, 3) encyclopedia,4 thriller, 5) handbook, 6) title, 7) headline.8) description.

Остались вопросы?

Новые вопросы по предмету Английский язык

РУЗ — 4

Кулинич Г.Г.

Разноуровневые задания, английский язык, 4 класс (М.З. Биболетова и др. Титул, 2011 г.)

Предисловие

Разнородность класса в плане способности учащихся к иностранному языку и их способности к учению – объективная реальность.

Разноуровневое обучение предоставляет возможность выровнять расслоение класса. Для этого используются разноуровневые задания, которые создают условия для продвижения школьников в учебе в соответствии с их возможностями. При этом успех последовательного преодоления первых, более простых этапов заданий, является стимулом для повышения познавательной активности учащихся. Таким образом, создается положительная мотивация к учению, а следовательно и возможность перейти из группы базового уровня в среднюю, а затем и в группу повышенного уровня.

Предлагаемые разноуровневые задания делятся на 3 группы: А, В, С (узнавание, дифференциация, творчество). Упражнения начинаются с простейших заданий с последующим возрастанием уровня сложности. Разноуровневые задания могут быть использованы учителем на разных этапах обучения, включая контроль, который является одной из эффективных форм образовательного процесса. Объем заданий и время выполнения зависит от уровня подготовки учащихся группы. Задания для учащихся 4 класса включают ряд новых форм изложения материала. Некоторые из них (группа «С») являются заданиями повышенной сложности.

Нереально дотянуть всех учащихся до единого уровня. Но создать условия каждому школьнику учиться в меру своих сил и потребностей – реальная необходимость учебно-воспитательного процесса нашего времени.

Оценка «3» выставляется за выполнение не менее 50% одного из предложенных заданий на данный период обучения, «4» — от 70 до 80%, «5» — от 90 до 100%.

Каждый ученик имеет возможность последовательно осваивать уровни заданий и достигать более высоких результатов. Задания могут быть использованы как для работы на уроке, так и для самостоятельных дополнительных занятий дома.

Повторение материала 3 класса

A. a. Underline the verbs. Подчеркните глаголы.

1. We have got a lot of fish in the river.

2. Alice plays with her dolls every Sunday.

3. They usually have lunch at 11.00 am.

4. He always buys much bread.

5. I would like to have some tea.

6. You must wash your hands and faces every day.

7. My little sister can read and write.

8. The boys have got interesting games.

9. My brother’s friend is a good pupil.

10. The first of January is a holiday.

11. I am your friend.

12. They are my dad’s friends.

B. a. Choose the right word. Выберите верное слово.

1. They (have / has) a lot of (a sheep / sheep) on the farm.

2. She (play / plays) computer games on Sundays.

3. Mike usually (have / has) dinner at 2.00 (am /pm).

4. She always (eat /eats) (much / many / a lot of) sweets.

5. I would like to have (some / same) tea.

6. People (must / mustn’t) wash hands and faces every day.

7. My little brother (can / must) read and write.

8. Mike and Pete (have / has) got ( — / an) interesting game.

9. My (sister’s / sisters) friend is (a / — ) clever boy.

10. ( — / a / the) ninth of May is (- / a / the) holiday.

11. I (am / is / are) (my / your) friend.

12. Lena and Mary (am /is / are) my (sister /sisters’ /sisters) friends.

C. a. Fill in the gaps with the right word where it is necessary. Write the words in the gaps in the right form. Заполните пробелы верным словом там, где это необходимо. Запишите слова в скобках в правильной форме.

1. I can see a lot of (man) _____ in _____ street.

2. My mum (to help) ________ me every day.

3. They usually (to go) _______ to school at 8.00 _______ .

4. She always (to eat) ______ _______ butter.

5. She would like (to have) ________ ________ coffee.

6. ________ pupils (must / may) ______do homework every day.

7. His little brother (must / can) _____ count to ten.

8. _____ boys (to have) _______ got _____ angry dogs.

9. My mum’s friend Ann (to like) _________ her cakes.

10. ______ First of September is _____ holiday.

11. They (to be) ______ at ______ Black Sea now.

b. Fill in the gaps with the right word. Answer the questions. Заполните пробелы верным словом. Ответьте на вопросы.

1. How old ______ you?

2. Where ________ your friend live?

3. Who _________ read and write?

4. What ________ you like to drink?

5. _______ Alice go to the park every day?

6. Who ______ help mum?

7. Where ______ he?

8. When _______ they usually have lunch?

9. _________ you got a lot of books at home?

10. What ________ pupils usually do in the lessons?

11. _______ your dad usually come home early?

Разноуровневые задания по лексике

Speaking about seasons and the weather — 1 (S 1 — 2)

A a. Match the words. (Соедините слова.)

Sunny снежный;

Hot теплый;

Warm холодный;

Cold дождливый;

Snowy солнечный;

Windy жаркий;

Cloudy ветреный;

Rainy облачный;

b. Divide the chain into 6 phrases. (Разделите цепочку на 6 фраз.)

playsnowballsmakeasnowmanplayhockeyrideabikeplayfootballplaybadminton

c. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)

Summer: green, sunny, hot, ham, birds, flowers, sing, nice, songs;

d. Find the phrase «в любое время». (Найдите фразу «в любое время».)

in time, on time, any time, it’s time, the first time;

B. a. Write the missing letters. (Впишите пропущенные буквы).

C – ld, h – t, w – rm, rain — , sn o — y, cl – udy, s – nny, w – ndy;

b. Choose the correct sentence. (Выберите верное предложение.)

1. In winter I can make a snowman and dive.

2. In spring I can run, jump and toboggan.

3. In autumn I can ski and play hockey.

4. I can run any time.

c. Find the right description. (Найдите верное описание.)

1. Winter: cold, white, grey, flowers, apples, hot.

2. Spring: green, sunny, flowers, rainy, snow, apples, cold.

3. Autumn: warm, cold, sunny, rainy, apples, school, flowers.

4. Summer: hot, warm, apples, rainy, snowy, school, flowers.

d. Choose the right words. (Выберите верные слова.)

1. It is cold and sunny. It’s (autumn / winter / spring).

2. It is rainy and cloudy. It’s (autumn / winter / spring).

3. It is summer. It’s (fine, hot, sunny).

4. It is autumn. It’s (cloudy, snowy, rainy).

C. a. Complete the sentences. Use: cloudy, snowy, windy, sunny. (Допишите предложения. Используйте: cloudy, snowy, windy, sunny.)

1. It’s winter. It’s … .

2. It’s spring. It’s… .

3. It’s summer. It’s… .

4. It’s autumn. It’s… .

b. Write what you can do.

1. When it’s rainy I can … .

2. When it’s hot I can … .

3. When it’s cold I can … .

4. When it’s warm and sunny I can … .

c. Write some nouns and adjectives which are connected with the following seasons (Напишите несколько существительных и прилагательных, которые связаны с следующими временами года):

1. summer: ____________;

2. autumn: ____________ ;

3. winter: _____________ ;

4. spring: ______________ ;

d. Write what you can do any time (season) (Напишите, что вы можете делать в любое время) (года).

____________________________________ .

Speaking about seasons and the weather – 2 (S 3 — 4 )

A a. Match the words. (Соедините слова)

Weather завтра;

Forecast через час

Tomorrow потому что

Next погода

In an hour прогноз погоды

Because следующий

b. Divide the chain into the phrases. (Разделите цепочку на фразы)

playhideandseekflyakitehaveapicnic

c. Cross the unnecessary word. (Вычеркните лишнее слово)

Cold, cloudy, windy, hot, summer, sunny, snowy, warm, rainy;

d. Divide the chain into the sentence. (Разделите цепочку на предложение)

whatistheweatherliketoday?

B. a. Choose the right word. (Выберите верное слово)

1. I like the summer because (the weather /a picnic) is fine.

2. What is (the forest / the forecast) for today?

3. They will come (in the hour / in an hour.)

4. What is the weather like (tomorrow / today)?

b. Make up the sentences. Use: a kite, watch, hide-and seek, a picnic. (Составьте предложения. Используйте: a kite, watch, hide-and seek, a picnic.)

1. Tomorrow our family will have _________.

2. They will fly __________ next Sunday.

3. In an hour the children will play (прятки)_____________.

4. In the evening the children will (смотреть) ___________ TV.

c. What sentence is wrong? (Какое предложение неправильное?)

1. I like summer because it is sunny.

2. I don’t like winter because it’s hot.

3. I don’t like autumn because it’s rainy.

4. I like spring because it is green.

d. Correct the wrong word. (Исправьте неправильное слово)

I think the wather will be fine next week.

C. a. Translate the words and сompletе the sentences. (Переведите слова и допишите предложения.)

1. The weather is fine (сегодня) _____________ .

2. (следующий) ____________ week will go to the forest.

3. My friends will come (через час) ________________.

4. (завтра) _______________ we’ll have fine weather .

b. Write what you will do in your future. Use: hide-and –seek, a picnic, a kite. (Напишите, что вы будете делать в своем будущем. Используйте: hide-and –seek, a picnic, a kite. )

1.

c. What word is missed? (Какое слово пропущено?)

1. I like summer ___________ it’s hot.

2. In ___________ it is cold.

3. The weather is fine today.

4. The ___________ forecast is bad.

d. Ask your friend what the weather is like today. (Спроси своего друга, какая сегодня погода.)

__________________________________

Enjoying your home -1 (S 1)

A a. Match the words. (Соедините слова)

Hall спальня

Kitchen дверь

Pantry окно

Living room кухня

Bedroom кладовая

Bathroom холл

Toilet гостиная

Window стена

Wall туалет

Door ванная

b. Divide the chain into the words. (Разделите цепочку на слова)

largesomethinginterestinggoshopping

c. Underline the preposition in every sentence. (Подчеркните предлог в каждом предложении)

1. There is a poster on the wall.

2. There is a bed in my room.

3. There is a table at the wall.

4. There is a dog under the table.

5. He likes to play with his friends.

6. The children are at home.

d. Divide the chain to the sentence. (Разделите цепочку на предложение)

Mikesharestheroomwithhisbrother.

B. a. Choose the right word. (Выберите верное слово)

1. There are two (kitchens / windows) in my room.

2. There are two (bedrooms / halls) in our flat.

3. There is no (pantry / window) in my room.

4. There are two (toilets / walls) in my flat.

b. Find the wrong sentence, correct the word. (Найдите неправильное предложение, исправьте слово)

1. It’s interesting to play hide-and-seek.

2. I often go shopping.

3. Sometimes I clean my room.

4. There is a large kitchen in my room.

c. Use the right preposition. (Употребите верный предлог)

1. He likes to play (with / at) his friend.

2. There are some books (on/ in) the floor.

3. There is a cat (in /under) the table.

4. They like to play (in / at) home.

d. Choose the right word. (Выберите верное слово)

1. Mike shares the room with his (dog / brother).

2. There are no (doors / posters) in my room.

3. There are many (kitchens / windows) in my flat.

4. I don’t (take / share) my room with my brother.

C. a. Fill in the gaps in the sentences. (Заполните пробелы в предложениях)

1. There is a poster on the _____________ .

2. There are two windows in the ____________ .

3. There is no ______________ in my room.

4. There are six ______________ in my flat.

5. There are two ______________ in my flat.

6. There is no _______________ in our flat.

b. Correct the mistakes in the sentences. (Исправьте ошибки в предложениях)

1. My sister takes shopping on Sundays.

2. Sometimes we can hide-and-seek.

3. My friend sees his room with his brother.

4. They have got an angry hall in the flat.

c. Write where there are usually books, pupils, many doors, little children. Begin with There are… .(Напишите, где находятся books, pupils, many doors, little children.) Начните с There are…

d. Write what rooms you have got in you flat. Begin with I have got … . (Напишите, какие комнаты есть в вашей квартире. Начните с I have got … ) ____________________________________________________ .

Enjoying your home -2 (S 2)

A a. Match the words. (Соедините слова)

Picture пианино

Fireplace ковер

Wardrobe письменный стол

Shelf кресло

Sofa картина

Armchair камин

Carpet полка

Desk шкаф

Piano диван

b. Divide the chain into the phrases. (Разделите цепочку на фразы)

betweenthearmchairsintheleftcorneroftheroominthemiddleoftheroomintherightcorneroftheroom

c. Underline the prepositions in the sentences. (Подчеркните предлоги в предложениях).

1. There is a nice armchair next to the sofa.

2. There is a park behind the house.

3. There is a lamp above the table.

4. There is a picture between two windows.

5. There is a carpet in the middle of the room.

d. Divide the chain into the sentence. (Разделите цепочку на предложение.)

thereisatvintheleftcorneroftheroom

B. a. Сhoose the right ending of the sentence. (Выберите верную концовку предложения).

1. There is a carpet (on the floor /on the window).

2. There is an armchair (in the left corner of the room / in the wardrobe).

3. There is a TV (on the piano / on the table).

4. There is a chair (on the wall/ next to the table).

b. Find the wrong sentence, correct the word. (Найдите неверное предложение, исправьте ошибку.)

1. There is a fireplace in the right corner of the room.

2. There is a big flower in the left corner of the room.

3. There is a table in the meet of the room.

4. There is a TV between the bed and the wardrobe.

c. Choose the right preposition. (Выберите верный предлог.)

1. There is a lamp (above / between) the TV.

2. There is an armchair (next to / above) the bed.

3. There is a cat (under / above) the bed.

4. There is a small table (behind / between) two armchairs.

d. Divide the chain into the sentence. (Разделите цепочку на предложение.)

aretherealotofinterestingbooksontheshelf?

C. a. Make up the sentence. (Составьте предложение.)

an armchair / of the room / in the / there is / right corner.

b. Translate and complete the sentences. (Переведите и допишите предложение.)

1. Are there any books on your (полка) ___________ ?

2. Is there a piano in your (гостиная) ________________ ?

3. Is there a (шкаф) ________________ at the wall?

4. What is there (позади) _____________ the armchair?

c. Fill in the gaps with the appropriate preposition. Use on, next to, in the middle of, between. (Заполните пробелы подходящим по смыслу предлогом. Используйте on, next to, in the middle of, between.)

1. There is a table ________________ the room.

2. There is a fireplace ______________ the sofa and the armchair.

3. There is a lamp __________________ the armchair.

4. There is a TV ______________ the small table.

d. Write what there is (isn’t) in your room. Begin with (Напишите, что есть, чего нет в вашей комнате.)

There is a …

There is no …

There are …

There are no …

Being happy in the country and in the city 1 (S- 1)

A a. Match the words. (Соедините слова.)

Sheep поле

Horse дорога

River яблоня

Hill корова

Bridge сад

Apple tree овца

Garden река

Road лошадь

Cow холм

Field мост

b. Divide the chain into the words and phrases. Разделите цепочку на слова и фразы.

Capitalcountryinthecountrycitytownpeoplegb

c. Write the adjectives with the opposite meaning. Use: clean, small, black, new, grey, bad, short, big. Напишите прилагательные с противоположным значением. Используйте: clean, small, black, new, grey, bad, short, big.

a small __________ country; a long ___________bridge;

good __________ people; a green ___________road;

an old __________ town; a white __________ horse;

a large __________ garden; a dirty ___________ river;

d. Underline the nouns in plural. Подчеркните существительные во множественном числе.

1. Big cities are not always clean and beautiful.

2. In the country we can often see a lot of sheep.

3. Horses are usually nice and strong.

4. We can see a lot of men and women in the park.

B. a. Choose the words that are connected with a country. Выберите слова, которые связаны с деревней.

sheep, horse, river, hill, bridge, apple tree, garden, road, cow, field;

_______________________________________________________ ;

b. Choose the right word. Выберите верное слово.

1. GB is a nice (country / city).

2. Some people like to live in the (countries / cities.)

3. GB is a (country / capital).

4. London is the capital of (GB / the USA.)

c. Find two wrong sentences. Correct the mistakes.

1. Pskov is an old town. It’s nice.

2. The river is not wide. Its bridge is long.

3. There are a lot of gardens in the countries.

4. People like to swim in a dirty river.

d. Choose the right word in plural.

!. There are a lot of (sheep / cars) in the cities.

2. Many (people / man) like to have a picnic.

3. This (women / woman) usually buys flowers.

4. There are a lot of (cars / cows) in the field.

C. a. Fill in the gaps with the appropriate words. Use: read, horses and sheep, bridge, apple trees. Заполните пробелы верными словами. Используйте: read, horses and sheep, bridge, apple trees.

Use: read, horses and sheep, bridge, apple trees.

1. There is a long ____________ across (через) the river.

2. There are many _________________ in the garden.

3. There are a lot of _______________________ in the country.

4. The ____________ to the country is long and grey.

b. Translate and fill in the gaps.

1. London is the (столица) __________ of Great Britain.

2. They often have picnics (за городом) ______________ .

3. The Russian Federation is a (великая) great (страна) ____________ .

4. Some (люди) ______________ like to live on the farm in summer.

c. Fill in the gaps. Use: big, nice, wide, beautiful, clean. Заполните пробелы. Используйте: big, nice, wide, beautiful, clean. Заполните пробелы.

1. We like to live in a ___________ city.

2. This town has got a ___________ bridge.

3. Some people are very ____________ .

4. Capitals are usually ___________ and ____________ .

d. Translate and fill in the gaps.

1. We can see a lot of (овцы) ____________ in the field.

2. There are a lot of (люди) ___________ in the cities.

3. Moscow is a great (город) _______________ .

4. Many women and (мужчины) ________like to live in the (деревня)_______.

Being happy in the country and in the city — 2

A a. Match the words. (Соедините слова.)

Much хороший

Good маленький

Bad много

Many плохой

Little много

b. Cross the wrong word. (Зачеркните лишнее слово.)

become, have got, take off, help, coat, can, want;

c. Underline the adjectives that have the degrees of comparison. (Подчеркните прилагательные, которые имеют степени сравнения.)

1. Horses are bigger than sheep.

2. Mice are smaller than rabbits.

3. My country is larger than GB.

4. In the city roads are longer than in the country.

_________________________________ .

d. Choose the right sentences and write. Выберите верные предложения и допишите.

In the city …

I can swim in the clean river. I can play in the field.

In the country …

I can have a lot of fun. I can go to the forest.

I can. I can’t have my lessons.

B. a. Choose the right word. Выберите верное слово.

1. We have (little / less) lessons today.

2. Mike is (better / good) than Pete.

3. Pete is a (bad) pupil.

4. We have (many / much) lessons today.

b. Choose two right sentences. Выберите два верных предложения.

1. In summer the weather usually becomes cold and sunny.

2. In autumn the weather usually becomes cloudy and rainy.

c. In spring we usually take off our warm coats.

d. In winter we don’t put on our warm coats.

c. Choose the right version. Выберите верный вариант.

1. The Sun is (better / worse) than the wind.

2. GB is (larger / smaller) than my country.

3. A country is (larger / smaller) than a city.

4. In the country roads are (longer / shorter) than in the city.

C. a. Write where to live better for you. What can you do and see there? Напишите, где для вас лучше жить. Что вы можете там видеть и делать?

It is better …

I can …

I can see …

b. Fill in the gaps with the wards take off, put on, coat, becomes.

Заполните пробелы словами take off, put on, coat, becomes.

1. In winter it _____________ cold and snowy.

2. We ________________ our warm coats in spring.

3. In summer people don’t ___________ warm coats.

4. I put on my warm ____________ in winter.

c. Write what in the countries are smaller, bigger, cleaner, roads. Use the words

1. дома; 2.сады; 3. реки; 4. дороги;

c. Fill in the gaps. Заполните пробелы.

1.When does the weather _____________ cloudy and rainy?

2. What do we __________________ in spring?

3. In winter we put on our warm ____________ .

4. I think the sun is ________________ than the wind.

People and animals in the country and in the city

A a. Match the words. (Соедините слова.)

Eagle верблюд

Ocean крокодил

Desert кит

Dolphin река

River змея

Mountain орел

Sea гора

Wale океан

Snake дельфин

Crocodile пустыня

Camel море

b. Divide the chain into six phrases. Разделите цепочку на 6 фраз.

carrythingshelppeoplegiveclothesandfoodmakeahousefeedhenstakeforawalk

c. Underline the verbs. Подчеркните глаголы.

Become, things, carry, ocean, take off, wash, wale, give, help, make, mountain;

d. Match the words. Where do they live? (Соедините слова. Где они живут?)

Eagle океан

Dolphin горы

Whale пустыня

Camel море

B. a. Choose the wrong sentence. Выберите неправильное предложение.

1. Eagles live in the mountains.

2. Dolphins live in the sea.

3. Snakes live in the river.

4. Crocodiles and camels live in the ocean.

b. Choose the right word. Выберите верное слово.

1. (people / animals) carry things and people.

2. Hens give people (clothes / food).

3. Dogs help (people / birds).

4. (horses / people) make houses for animals.

c. Choose the right verb. Выберите верный глагол.

1. Liz (takes off / takes) her dog for a walk.

2. Mike (feeds / makes) a house for birds.

3. People (do /don’t do) much for animals.

4. Some animals (give / live) clothes for people.

d. Choose the right word. Выберите верное слово.

1. There are a lot of eagles in the ( oceans / mountains).

2. We can see a blue whale in the (ocean / sea).

3. Parrots can live in the (mountains / houses).

4. Kangaroos and camels can live in the (houses / zoo).

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Лицей № 20» г. Междуреченск

Экзаменационный материал

к проведению переводных экзаменов

Английский язык

Класс 5

Учитель Шевелёва О.О.

Обсуждено на заседании

Утверждено на заседании

методического объединения

научно-методического совета

от _________________2014 г.

от________________2014г.

Протокол № ______

Протокол №____

Руководитель методобъединения

Директор Лицея № 20

_______________Царёва О.В.

                           И.Г. Бозина

Пояснительная записка

Промежуточная аттестация по английскому языку в 5-х классах проводится в форме комбинированного экзамена. Экзаменационные билеты составлены с учетом стандартов основного общего и среднего образования. Экзаменационные вопросы составлены на основе УМК  «Английский с удовольствием», М.З. Биболетова, О.В.Денисенко, Н.Н. Трубанева, изд.: «Титул», 2013.

Цель экзамена: осуществить контроль сформированности лексической  стороны речи. 

Для выполнения  лексического теста необходимы знания и умения по следующим темам:

  1. Школа и школьная жизнь, изучаемые предметы и отношение к ним. Переписка с зарубежными сверстниками. Каникулы и их проведение в различное время года.
  2. Досуг и увлечения. Виды отдыха. Путешествия.
  3. Страна/страны изучаемого языка и родная страна, их географическое положение, столицы и крупные города, регионы, достопримечательности, культурные особенности (национальные праздники, знаменательные даты, традиции, обычаи), страницы истории, выдающиеся люди, их вклад в науку и мировую культуру.
  4. Межличностные взаимоотношения в семье, со сверстниками; решение конфликтных ситуаций. Внешность и черты характера.
  5. Мир профессий. Проблема выбора профессии.

   Критерии оценки:

«5» Учащийся верно выполнил от 100 % до 80%

«4» Учащийся верно выполнил  от 60% до 79%

«3» Учащийся верно выполнил  от 40% до 59%

«2» Учащийся верно выполнил  от 0% до 39%  

VARIANT 1

1. Write down the odd word . (Выпишите лишнее слово)

  1. promise, invite, strong, save, choose
  2. interesting, popular, special, match, classical
  3. master, dancer, artist, together, player
  4. racket, game, create, map, site, forum

2. Complete the sentences. (Завершите предложения)

USE:  a) part, b) care of, c) photos; d) place, e) off.

  1. Every day the ceremony known as the Changing of the Guard takes ____ in front of Buckingham Palace between 10.45 and 11.45 a.m.
  2. In the Tower of London tourists like to take ____ in the historical performances.
  3. Who takes ____ of the ravens in the Tower? – A special person: the Raven Master.
  4. The Royal Guards don`t take ____their big fur hats even summer.
  5. The London Eye gives their passengers a fantastic view over the Thames. Tourists usually takes lots of ____ of central  London during the trip.

 3. a. Match the words to make phrases.(Составьте словосочетания)

1) to get,

2) to  borrow,

3) to improve,

4) to spend,

5) to invite,

6) to go

a)sightseeing,

b)English,

c)marks,

d)holidays,

e)a dictionary,

f)guests

Example: 1c (to get marks),

b. Complete the sentences with the new world combinations. (Дополните предложения полученными словосочетаниями )

Example: 1)Did you ___ any ___ yesterday? – Yes, “excellent” (отлично) in Maths.

                  1)1c (to get marks)

2) Could I ___  ___ from you? I need it to write a letter to my English pen friend.

3) What should I do to ___ my ___? – Read English books.

4) Where will you ___ your ___? – At the camp.

5) Will they ___  ___ for their school party? – Certainly.

6) Do you like to ___  ___? – Yes, I usually take lots of photos.

  1. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)
  1. Голос
  2. Памятник
  3. Башня
  4. Столица
  5. Любопытный
  6. Практичный
  1. Practical
  2. Curious
  3. Voice
  4. Monument
  5. Tower
  6. Capital
  1. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)
  1. Dentist    
  2. Driver  
  3. Father
  4. Nurse  
  5. Teacher

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

  1. Strong
  2. Blue
  3. Straight
  4. Musical

a. Instrument

b. Man

c. Eyes

d. Hair

  1. A student’s interview
  2. A local group
  3. Correspondent’s information
  4. To be a serious student
  1. To have a hobby
  2. A musical instrument
  3. A busy manager
  4. To have a good sense of humour

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

VARIANT 2

1. Write down the odd word . (Выпишите лишнее слово)

  1. English, German, Russian, Britain, Italian, French
  2. Science, History, Christmas, Maths, Physical Education
  3. Day, week, language, year, month, minute
  4. Second, fifteenth, first, third, eleventh, last.

2. Complete the sentences. (Завершите предложения)

USE:  a) part, b) care of, c) photos; d) place, e) off.

1. Last year Queen Elizabeth II took ___ in the ceremony at Westminster Abbey.

2. Where will the meeting take____?

3. Special guards take ____ black ravens in the Tower.

4. The old man came into the room, took ___ his coat and sat in the armchair.

  1. There are lots to see and enjoy. Tourists take lots of ___ in the ancient fortress, don’t they?

3. a. Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

Example: 1e (to enjoy the film),

1)to enjoy,

2)to  take,

3) to invite,

4) to collect,

5) to arrange,

6) to go

a)abroad,

b)place,

c)the date,

d)badges,

e)the film,

f)guests

b. Complete the sentences with the new world combinations. (Дополните предложения полученными словосочетаниями )

Example: 1) Did you ___  ___ yesterday?

                  1)1e (to enjoy the film)

2) Sam is going to ___  ___ to his birthday party.

3) Let`s ___  ___ of the meeting .

4) Where will the party ___  ___? – In school.

5) Have you got any hobbies? – Yes, I ___  ___.

6)The head teacher got an invitation letter yesterday. His students will ___  ___ next month.

  1. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

1.        Робкий

2.        Целеустремленный

3.        Символ

4.        Колокол

5.        История

6.           Мост

g.        Bridge

h.        Shy

i.        History

j.        Ambitious

k.        Symbol

l.        Bell

5.Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

1. Librarian

2. Lawyer

3. Niece

4. Sportsman

5. Student

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

1.        Social

2.        School

3.        Invitation

4.        Work

a.        Hard

b.        Letter

c.        Party

d.        programme

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

1. To go to a theatre

2. To play the guitar

3. To have a good sense of humour

4. A local train

5. Good opportunity

6. To speak foreign languages

7. To be interested in history

8. A polite boy

VARIANT 3

1. Write down the odd word (лишнее слово).

  1. master, dancer, artist, together, player
  2. racket, game, create, map, site, forum
  3. interesting, popular, special, match, classical
  4. promise, invite, strong, save, choose

2. Complete the sentences.

USE:  a) off, b) place, c) photos; d) care of, e) part.

  1. In the Tower of London tourists like to take ____ in the historical performances.
  2. The London Eye gives their passengers a fantastic view over the Thames. Tourists usually takes lots of ____ of central  London during the trip.
  3. Who takes ____ of the ravens in the Tower? – A special person: the Raven Master.
  4. The Royal Guards don`t take ____their big fur hats even summer.
  5. Every day the ceremony known as the Changing of the Guard takes ____ in front of Buckingham Palace between 10.45 and 11.45 a.m.

1) to improve,

2) to go,

3) to get,

4) to spend,

5) to invite,

6) to  borrow

a) holidays,

b) guests,

c)marks,

d) sightseeing,

e)a dictionary,

 f) English

  3. a. Match the words to make phrases.

Example: 1f,

      b. Complete the sentences with the new world combinations.

Example: 1) What should I do to ___ my ___? – Read English books.

                  1)1f

2) Could I ___  ___ from you? I need it to write a letter to my English pen friend.

3) Did you ___ any ___ yesterday? – Yes, “excellent” (отлично) in Maths.

4) Where will you ___ your ___? – At the camp.

5) Will they ___  ___ for their school party? – Certainly.

6) Do you like to ___  ___? – Yes, I usually take lots of photos.

4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

  1. Памятник
  2. Башня
  3. Столица
  4. Практичный
  5. Голос
  6. Любопытный
  1. Curious
  2. Voice
  3. Tower
  4. Capital
  5. Practical
  6. Monument

5. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

  1. Driver  
  2. Nurse  
  3. Teacher
  4. Dentist
  5. Father

  6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

  1. Blue
  2. Straight
  3. Musical
  4. Strong
  1. Man
  2. Eyes

c. Hair

d. Instrument

  1. Correspondent’s information
  2. To be a serious student
  3. A student’s interview
  4. A local group
  1. A musical instrument
  2. A busy manager
  3. To have a good sense of humour
  4. To have a hobby

 7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

VARIANT 4

1. Write down the odd word (лишнее слово).

  1. Day, week, language, year, month, minute
  2. Science, History, Christmas, Maths, Physical Education
  3. Second, fifteenth, first, third, eleventh, last.
  4. English, German, Russian, Britain, Italian, French

2. Complete the sentences.

USE:  a) place, b) photos, c) care of; d) part, e) off.

  1. There are lots to see and enjoy. Tourists take lots of ___ in the ancient fortress, don’t they?
  2. Where will the meeting take____?
  3. Special guards take ____ black ravens in the Tower.
  4. The old man came into the room, took ___ his coat and sat in the armchair.
  5. Last year Queen Elizabeth II took ___ in the ceremony at Westminster Abbey.

3. a. Match the words to make phrases.

1) to arrange,

2) to go,

3) to invite,

4) to collect,

5) to enjoy,

6) to  take

a) guests,

b)place,

c)the date,

d)badges,

e)the film,

f) abroad

 Example: 1c,

 b. Complete the sentences with the new world combinations.

Example: 1) Let`s ___  ___ of the meeting.

                  1) 1c

2) Sam is going to ___  ___ to his birthday party.

3) Did you ___  ___ yesterday?

4) Where will the party ___  ___? – In school.

5) Have you got any hobbies? – Yes, I ___  ___.

6)The head teacher got an invitation letter yesterday. His students will ___  ___ next month.

4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

1. Мост

2. Колокол

3. Символ

4. Целеустремленный

5. История

6. Робкий

a.        Bell

b.        Shy

c.        Symbol

d.        Ambitious

e.        History

f.        Bridge

5. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

1. Niece

2. Lawyer

3. Librarian

4. Sportsman

5. Student

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

1. Work        

2. School

3. Invitation

4. Social

a.programme        b. Letter

c. Party

d. Hard

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

1. A polite boy

2. To play the guitar

3. To have a good sense of humour

4. A local train

5. Good opportunity

6. To speak foreign languages

7. To be interested in history

8. To go to a theatre

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Find the unnecessary word essay article
  • Find the uncountable word перевод
  • Find the uncountable word выберите один ответ paper uniform daybook ruler
  • Find the transcription of the word what
  • Find the synonyms to each word