Новости
2.8.2017
Актер самого длинного сериала задержан за изнасилование…
1.8.2017
Добыча нефти в Северном море: 5500 человек уволены…
31.7.2017
МВД Британии избавится от мигрантов с помощью СМС…
30.7.2017
Греция сочла вызовом передачу России скульптуры из Парфенона…
29.7.2017
Британского продавца поддельных миноискателей посадили на 10 лет…
На заметку ученику
- Звук [ j ] Обозначение звука на письме
- Звук [ou] Обозначение звука на письме
- «If» and «when» conditional clauses. Условные предложения с «если» и «когда».
- The Present Continuous Tense. Настоящее длительное время.
14 Exercise 8. Find the odd word in the chain of the nouns. Example: tea — butter — onions — meat 1) trousers — spectacles — scales — news 2) advice — knowledge — contents — progress 3) phonetics — vacation — goods – information 4) criteria — datum — oases — radii 5) mice — men — goats — geese 6) police — work — weather — furniture 7) congress — team — government — equipment water — potato — milk — bread 9) time — business — stone — bird 10) means — species — crossroads — wolves 11) thanks — barracks — congratulations — authorities 12) diagnoses — roofs — cattle — accommodation 13) premises — mechanics — darts — laughter 14) success — research — applause — path 15) journey — voyage — travel — walk 14 |
Последние статьи
-
27.6.2014
Today children read less than they did 20 years ago. Сегодня дети читают меньше, чем 20 лет назад…
-
18.1.2014
English Grammar in Use…
-
15.1.2014
Как я сдавала FCE. Часть первая. Что такое, кто такой…
-
12.1.2014
Несколько английских зарисовок…
-
8.1.2014
Как я выучила английский язык. Часть третья. Второй курс. Продолжение…
-
7.1.2014
Культурный шок. Заметки об Англии. Часть первая. Английский язык…
-
5.1.2014
Как я выучила английский язык. Часть девятая. Интернет…
-
3.1.2014
Мои зарисовки об изучении английского языка. Часть II…
-
31.12.2013
Словарь моей мечты…
-
30.12.2013
English Idioms in Use…
-
29.12.2013
Как проверить свои знания…
-
27.12.2013
Замок Рочестер (Rochester Castle)…
-
26.12.2013
Уровни английского языка…
-
25.12.2013
Книжные магазины Москвы…
-
23.12.2013
Замок Блэкнесс (Blackness Castle)…
-
22.12.2013
Слушайте настоящий английский…
-
21.12.2013
Замок Кейс (Keiss Castle)…
-
20.12.2013
Как я выучила английский язык. Часть восьмая. Курсы с носителем языка…
-
20.12.2013
Замок Балморал (Balmoral Castle)…
-
17.12.2013
Замок Ботвелл (Bothwell Castle)…
-
14.12.2013
Замок Каррик (Carrick Castle)…
-
11.12.2013
Oxford Handbook of Commercial Correspondence…
-
10.12.2013
Замок Даффус (Duffus Castle)…
-
5.12.2013
Рассказ о впечатлениях от FCE…
-
4.12.2013
Как я сдавала FCE. Часть третья. Одинокий учитель английского в стане врага…
-
3.12.2013
Как я сдавала IELTS. Часть первая. Listening…
-
3.12.2013
Замок Эдзел (Edzell Castle)…
-
2.12.2013
Замок Дирлетон (Dirleton Castle)…
-
1.12.2013
Замок Мортон (Morton Castle)…
-
29.11.2013
Как я выучила английский язык. Часть седьмая. Настоящий англичанин…
-
28.11.2013
Conversation Gambits (Real English Conversation Practices)…
-
27.11.2013
Как расширить словарный запас…
-
20.11.2013
Замок Бодиам (Bodiam Castle)…
-
20.11.2013
Как я сдавала IELTS. Часть вторая. Reading…
-
19.11.2013
Мои зарисовки об изучении английского языка. Часть I…
-
17.11.2013
Замок Хальтон (Halton Castle)…
-
14.11.2013
Как я выучила английский язык. Часть четвертая. Мой букварь…
-
13.11.2013
7 ЗА и 7 ПРОТИВ самостоятельного изучения английского языка…
-
11.11.2013
How English Works…
-
9.11.2013
Right Word Wrong Word…
-
8.11.2013
Как я сдавала BEC Vantage…
-
7.11.2013
The Good Grammar Book…
-
7.11.2013
Замок Дин (Dean Castle)…
-
5.11.2013
Как я выучила английский язык. Часть первая. Средняя школа…
-
2.11.2013
Рассказ о сдаче двух кембриджских экзаменов: FCE и CAE…
-
31.10.2013
Замок Дувр (Dover Castle)…
-
29.10.2013
Как я выучила английский язык. Часть третья. Второй курс…
-
24.10.2013
Культурный шок. Заметки об Англии. Часть четвертая. Общепит…
-
20.10.2013
A Practical English Grammar…
-
20.10.2013
Замок Глэмис (Glamis Castle)…
-
18.10.2013
Как я сдавала FCE. Часть шестая. Судный день-II…
-
17.10.2013
Замок Лохдун (Loch Doon Castle)…
-
10.10.2013
English Vocabulary in Use…
-
9.10.2013
Замок Лидс (Leeds Castle)…
-
6.10.2013
Как я сдавала IELTS. Часть третья. Writing…
-
4.10.2013
Как я выучила английский язык. Часть пятая. Гид-переводчик…
-
2.10.2013
Что такое EFL…
-
29.9.2013
Через тернии к звездам…
-
28.9.2013
Как я выучила английский язык. Часть вторая. Первый курс…
-
28.9.2013
Разговорный клуб в Питере: место встречи изменить нельзя…
-
26.9.2013
Как я сдавала IELTS. Часть четвертая. Speaking…
-
25.9.2013
New Headway Pronunciation Course (Book + Audio CD Pack)…
-
23.9.2013
Замок Даффилд (Duffield Castle)…
-
19.9.2013
Как я сдавала FCE. Часть пятая. Судный день…
-
19.9.2013
Macmillan English Dictionary with CD-ROM…
-
18.9.2013
Замок Кисимул (Kisimul Castle)…
-
17.9.2013
Библиотека Британского Совета в Москве…
-
16.9.2013
Замок Бамбург (Bamburgh Castle)…
-
12.9.2013
Что послушать в Интернете (обзор)…
-
10.9.2013
Новогодние поздравления на английском — в ассортименте…
-
9.9.2013
Как правильно извиняться по-английски…
-
9.9.2013
Замок Садели (Sudeley Castle)…
-
8.9.2013
«Ты туда не ходи, ты сюда ходи» по-английски…
-
7.9.2013
Встречайте 10 новых слов британского словаря…
-
6.9.2013
Phrasal Verb Organiser…
-
2.9.2013
Упал, очнулся — #%@* или «выражаемся» по-английски…
-
2.9.2013
Замок Данвеган (Dunvegan Castle)…
-
1.9.2013
«Ну», «как бы», «короче»! Популярные английские разговорные фразы…
-
31.8.2013
Одолжите мне ваши уши…
-
30.8.2013
Замок Кратес (Crathes Castle)…
-
30.8.2013
Международные экзамены по английскому языку…
-
28.8.2013
Овсянка за 800 руб, сэр! Об английской кухне и не только…
-
28.8.2013
Замок Уркухарт (Urquhart Castle)…
-
27.8.2013
Замок Данноттар (Dunnottar Castle)…
-
26.8.2013
Изучение английского языка за рубежом…
-
25.8.2013
Замок Понтефракт (Pontefract Castle)…
-
24.8.2013
Удаленное изучение английского языка…
-
23.8.2013
Культурный шок. Заметки об Англии. Часть шестая и последняя. Разное…
-
23.8.2013
Замок Хадли (Hadleigh Castle)…
-
23.8.2013
Школы английских языков…
-
22.8.2013
Стилистика английского языка…
-
21.8.2013
Уровни английского языка…
-
20.8.2013
Английские фразы о погоде в качестве любезностей при разговоре…
-
19.8.2013
Замок Линдисфарн (Lindisfarne Castle)…
-
19.8.2013
Изучение английского по Илье Франку…
-
18.8.2013
Элементы мнемоники при обучении детей английскому языку…
-
17.8.2013
Английский и ваша карьера…
-
16.8.2013
Практические советы по изучению английского языка…
Полезная литература
- Синтаксис английского языка
- Панова И. И., Карневская Е. Б., Мисуно Е. А., Test Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению
- Вейхман Г.А., Новое в английской грамматике
Нам интересно ваше мнение
Какой способ общения наиболее эффективный по вашему мнению?
общение на аглийском языке в группе
общение один на один с преподавателем
общение по скайпу с носителями языка
обмен сообщениями и письмами по интернету
Проголосовать
Ответка
Задайте свой вопрос и получите ответ от профессионального преподавателя. Выберите лучший ответ.
Задать вопрос
- Подготовка к ЕГЭ
- Подготовка к ОГЭ
- Подготовка к олимпиаде
- Разговорный
- Бизнес-английский
- Английский для путешествий
- С нуля
-
Грамматика
- Для взрослых
Задать вопрос
-
Все вопросы
Лил
Английский язык
Студенческий
01.11.2022 15:37
Ответы на вопрос
Записаться
Бесплатные вебинары с ответами на все вопросы у нас на канале!
Смотреть
Репетиторы в городах:
- Репетитор в Мелитополе
- Репетитор в Спасске-Дальнем
- Репетитор в Новоалександровске
- Репетитор в Киришах
- Репетитор в Вилючинске
- Репетитор в Насике
- Репетитор в Шагонаре
- Репетитор в Ряжске
- Репетитор в Мглине
- Репетитор в Златоусте
- Репетитор в Батайске
Репетиторы по предметам:
- Репетитор по русскому языку
- Репетитор по английскому языку
- Репетитор по немецкому языку
- Репетитор по математике
- Репетитор по биологии
- Репетитор по физике
- Репетитор по химии
- Репетитор по французскому языку
- Репетитор по итальянскому языку
- Репетитор по китайскому языку
КГУ «Средняя школа №26»
Полякова Т.В.
г. Усть-Каменогорск
Сборник упражнений по английскому языку.
(Темы: «The Noun», «The Numeral»)
Целью сборника является систематизация знаний и подготовка учащихся к ВОУД и ЕНТ. Система упражнений построена по принципу «от простого к сложному» по уровням. Это позволяет использовать уражнения при разно уровневом обучении английскому языку.
1 УРОВЕНЬ.
«The Noun»
Exercise 1. Напишите множественное число существительных:
+ s
- book –
- shirt –
- orange –
- apple –
- flat –
- glove –
+ es
- tomato –
- sandwich –
- glass –
+ ies
- country –
- city –
- dictionary –
Exercise 2. Write the plural form of the following. ( Напишите множественное число имен существительных)
A.regular nouns
story, play, glass, flag, photo, name, match, knife, bush, chief, page, radio, roof, prize, set, key, factory, wolf, piano, class, cup, city
B. irregular nouns (существительные исключения)
Child, goose, man, foot, mouse, woman, sheep, person, deer, tooth, ox
C. nouns of Greek or Latin origin (существительные греческого и латинского происхождения)
Datum, formula, crisis, stimulus, index, phenomenon, medium, oasis, nucleus, memorandum, basis, radius, analysis, symposium
D. compound nouns (сложные существительные)
Fellow-worker, merry-go-round, man-of-war, passer-by, sister-in-law, forget-me-not,
room-mate, lily-of-the-valley, ticket-holder, commander-in-chief, governor-general
Exercise 3. Divide the following words into two columns: countable and uncountable nouns (you must get 25 uncountable nouns). Распределите слова на 2 колонки: исчисляемые и неисчисляемые существительные (25 неисчисляемых существительных).
furniture, coffee, leaf, food, computer, list, blood, job, work, language, country, advice, information, money, progress, permit, permission, baggage, luggage, beach, traffic, weather, window, knowledge, air, water, holiday, damage, accommodation, scenery, scene, pigeon, bread, mountain, luck, news, accident, laugh, flour, laughter
2 УРОВЕНЬ.
Exercise 4. Translate the following sentences into Russian paying attention to the words in bold type. Переведите следующие предложения на русский язык.
1. The windows in his car are made of unbreakable glass. 2. He gave me a glass of water.3. These are the works of Shakespeare. 4. He is not at home, he is at the works. He is installing new equipment. 5. His work is rather dull, he thinks. 6. Do you have scales? I want to weigh this fish. 7. Celsius or Fahrenheit scales are used in many countries. 8. I spilled the water, give me a cloth, pleas. 9. Have you bought cloth for draperies? 10. He′ s got his car insurance policy. 11. She always criticizes the government’s policy. 12. I need an iron to press my dress. 13. These items are made of iron. 14. There is neither salt nor pepper on the table. 15. He planted several peppers in the hothouse. 16. Would you like some chocolate? 17. She took a chocolate out of the box. 18. He meets a lot of people every day. 19. A lot of different peoples live in Asia. 20. They run a very profitable business somewhere in South Africa. 21. Business is an essential part of American life.
Exercise 5. Change the uncountable nouns in bold type into countable ones in the sentences using the words from Exercise 3.
Example: Buy some bread on your way home. –
Buy a loaf of bread on your way home.
1. I had luck in the casino yesterday. 2. I saw lightening and then heard thunder in the west.3. How much luggage have you got with you? 4. Would you like some more cake? 5. Daddy brought me milk chocolate! 6. He blew smoke out of his pipe into the open window. 7. How much sugar do you take with your tea? 8. We need to buy some furniture for our kitchen. 9. Give me please brown shoe polish. 10. He told us very interesting information last night.
Exercise 6. Write out the nouns which are used only in the plural form (you must get 25 nouns). Выпишите существительные, которые только во множественном числе (25 существительных).
Athletics, cattle, scissors, taxes, pyjamas, economics, police, news, means, goods, pants, subjects, billiards, darts, outskirts, premises, mechanics, spectacles, clothes, stairs, maths, shorts, tights, gymnastics, congratulations, crossroad, patience, scales, lodgings, foundations, equipment, research, authorities, soap, contents, looks, countryside, traffic-lights, tongs, toothpaste, headphones, delays, binoculars, electronics, eyes, trousers.
3 УРОВЕНЬ.
Exercise 7. Find the odd word in the chain of the nouns.
Example: tea – butter – onions – meat
- trousers – spectacles – scales – news
- advice – knowledge – contents – progress
- phonetics – vacation – goods – information
- criteria – datum – oases – radii
- mice – men – goats – geese
- police – work – weather – furniture
- congress – team – government – equipment
- water – potato – milk –bread
- time – business – stone – bird
- means – species – crossroads – wolves
- thanks – barracks – congratulations – authorities
- diagnoses – roofs – cattle – accommodation
- premises – mechanics – darts – laughter
- success – research – applause – path
- journey – voyage – travel – walk
Exercise 8. Open the brackets and choose the proper form.
1. I feel that the jury already (have/has) thought that you are innocent. 2. The government (was/were) not able to pursue the policy which had been promised before the elections. 3. The policy (is/are) investigating the case now. 4. The crew of the plane (consist/ consists) of four people. 5. His company (was/were) founded in 1996. 6. The party (was/were) in full swing. The music was playing; the company (was/were) eating and drinking. 7. My family (is/are) early risers, so at 11 o’clock p.m. the family (is/are) always in bed. 9. The committee (is/are) full of enthusiasm. 10. Such an organization as the board of directors (is/are) elected by stockholders. 11. The ship turned out to be a good ship, the crew (was/were) skilled seamen. 12. The government usually (consist/ consists) of the prime minister and several ministers. 13. The average American family (have/has) three children. 14. The jury (is/are) represented by twelve people. 15. The crops (is/are) good this summer.
Exercise 9. Fill in the blanks with the appropriate form of the verb to be.
1. The crew ____ rescued by our boat. 2. Her clothes ____ very fashionable. 3. Your advice ____ always welcome. 4. The information he gave us ____ very useful. 5. A little money ____ better than nothing. 6. That species of spiders ____ commonly seen in deserts of North Africa. 7. I think her hair ____ dyed. 8. No news _____ good news. 9. I don’t want to work here. The equipment _____ too complicated. 10. There _____ a lot of sheep in the field. 11. I think this _____ detailed research. 12. Where _____ my spectacles? 13. The phenomena ____ unusual. 14. Mathematics _____ difficult, but physics _____ more difficult to my mind. 15. The cattle ____ up the hill.
Exercise 10. Match the words on the left (1-10) with the appropriate phrases on the right
(a-j) to get 10 sentences.
- Your advice
- Our headquarters
- The money
- The premises
- The information
- Best news
- New equipment
- Athletics
- The scales
- Appearances
- are located outside London.
- she lent us was not enough.
- are fit.
- is an important part of the Olympic Games.
- are often deceptive.
- is installed in our new shop.
- against applying for that job was good.
- was not reliable. It was published inn tabloids.
- is always printed in morning newspapers.
- where he worked were in the suburbs.
Exercise 11. Find the mistakes in the following sentences and correct them. Some sentences have more than one mistake.
1. We hade such a terrible weather that we left the hotel in the country (we did not have heatings there) and took an accommodation with a fire place in town instead. 2. Yesterday I got a permission to go there. What about you? Have you got your permits? 3. I love French impressionists but I would need an advice from a specialist before I brought any. My knowledges in that area very poor. 4. Her works are definitely making great progresses these day. She has done a lot of researches lately. 5. Have you heard that Jack’s lodging is on London, but on the outskirt of the city? These are interesting news, aren’t they? 6. The police is looking for the criminals who escaped last night. The informations about them were sent to all the police stations of the district. 7. Political and economic crises is frequent for Africa. 8. How many luggages are you taking? Oh, I think you won’t be able to cope with them. You’ll have to hire a porter. 9. Last week was awful for her. She had two tooth pulled out, her childs got ill and finally her husband lost moneys. 10. The tights is too loose for her.
«The Numeral»
1 УРОВЕНЬ.
Exercise 1. Напишите словами и произнесите следующие числительные:
- 1st; 2nd; 3rd; 4th; 5th ; 6th; 7th; 8th;9th
- 25;13; 11; 34; 40; 14; 76; 100
- 1,350; 2,481; 427; 144; 314; 413; 830
Exercise 2. Следуя модели, запишите словами и произнесите следующие математические выражения:
Example: 2+5 = 7 (Two plus five is seven)
7-3 = 4 (Seven minus three is four)
3*2 = 6 (Three multiplied by two is six)
9:3 = 3 (Nine divided by three is three)
- 3+4 = 7
- 18+43 = 61
- 102+13 = 115
- 2,635+1 = 2,636
- 19-6 = 13
- 18-7 = 11
- 125-30 = 95
- 2,635-0,015 = 2,620
- 2х4 = 8
- 13х3 = 39
- 5х8 = 40
- 25х5 = 125
- 18:2 = 9
- 21:7 = 3
- 28:4 = 7
- 200:100 = 2
2 УРОВЕНЬ.
Exercise 3. Напишите время словами:
Example: 10 15 it’s a quarter past ten
- 6 30 —
- 11 00 —
- 12 45-
- 9 30 —
- 3 00 —
Exercise 4. Напишите даты словами:
Example: 01.04. The first of April
- 14.02. —
- 03.07. —
- 25.09 -.
- 12.01. —
- 21.12. —
Exercise 5. Напишите года словами:
Example: 1881 – eighteen eighty – one
- 1564 —
- 1926 —
- 1452 —
- 1977 —
- 1616 —
- 1905 —
- 2000 —
- 2009 —
- 1934 –
3 УРОВЕНЬ.
Exercise 6. Write these numbers in English.
- 567
- 6 ½
- 3,267
- 8.93
- 0.34
- 7 ¼
- 2,359,000
- 11.06
- 58%
- 9 May
- 3 August
- 969 64 85 (telephone number)
- – 3 centigrade
- (In) 1907
- 33
- 3,000,000,000
- 7,082
- 40-0 (the result in a tennis game)
- 37%
- 4-1 (the result in a football match)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.