Find the odd word in the chain of the nouns tea butter onions meat

Новости

2.8.2017

Актер самого длинного сериала задержан за изнасилование…

1.8.2017

Добыча нефти в Северном море: 5500 человек уволены…

31.7.2017

МВД Британии избавится от мигрантов с помощью СМС…

30.7.2017

Греция сочла вызовом передачу России скульптуры из Парфенона…

29.7.2017

Британского продавца поддельных миноискателей посадили на 10 лет…

На заметку ученику

  • Звук [ j ] Обозначение звука на письме
  • Звук [ou] Обозначение звука на письме
  • «If» and «when» conditional clauses. Условные предложения с «если» и «когда».
  • The Present Continuous Tense. Настоящее длительное время.

  14  

Exercise 8.

Find the odd word in the chain of the nouns.

Example: tea butter onions meat

1) trousers spectacles scales news 2) advice knowledge contents progress

3) phonetics vacation goods information 4) criteria datum oases radii 5) mice men goats geese 6) police work weather furniture 7) congress team government equipment 8) water potato milk bread 9) time business stone bird 10) means — species — crossroads — wolves 11) thanks barracks congratulations authorities 12) diagnoses roofs cattle accommodation 13) premises mechanics darts laughter 14) success research applause path 15) journey voyage travel walk

  14  

Последние статьи

  • 27.6.2014

    Today children read less than they did 20 years ago. Сегодня дети читают меньше, чем 20 лет назад…

  • 18.1.2014

    English Grammar in Use…

  • 15.1.2014

    Как я сдавала FCE. Часть первая. Что такое, кто такой…

  • 12.1.2014

    Несколько английских зарисовок…

  • 8.1.2014

    Как я выучила английский язык. Часть третья. Второй курс. Продолжение…

  • 7.1.2014

    Культурный шок. Заметки об Англии. Часть первая. Английский язык…

  • 5.1.2014

    Как я выучила английский язык. Часть девятая. Интернет…

  • 3.1.2014

    Мои зарисовки об изучении английского языка. Часть II…

  • 31.12.2013

    Словарь моей мечты…

  • 30.12.2013

    English Idioms in Use…

  • 29.12.2013

    Как проверить свои знания…

  • 27.12.2013

    Замок Рочестер (Rochester Castle)…

  • 26.12.2013

    Уровни английского языка…

  • 25.12.2013

    Книжные магазины Москвы…

  • 23.12.2013

    Замок Блэкнесс (Blackness Castle)…

  • 22.12.2013

    Слушайте настоящий английский…

  • 21.12.2013

    Замок Кейс (Keiss Castle)…

  • 20.12.2013

    Как я выучила английский язык. Часть восьмая. Курсы с носителем языка…

  • 20.12.2013

    Замок Балморал (Balmoral Castle)…

  • 17.12.2013

    Замок Ботвелл (Bothwell Castle)…

  • 14.12.2013

    Замок Каррик (Carrick Castle)…

  • 11.12.2013

    Oxford Handbook of Commercial Correspondence…

  • 10.12.2013

    Замок Даффус (Duffus Castle)…

  • 5.12.2013

    Рассказ о впечатлениях от FCE…

  • 4.12.2013

    Как я сдавала FCE. Часть третья. Одинокий учитель английского в стане врага…

  • 3.12.2013

    Как я сдавала IELTS. Часть первая. Listening…

  • 3.12.2013

    Замок Эдзел (Edzell Castle)…

  • 2.12.2013

    Замок Дирлетон (Dirleton Castle)…

  • 1.12.2013

    Замок Мортон (Morton Castle)…

  • 29.11.2013

    Как я выучила английский язык. Часть седьмая. Настоящий англичанин…

  • 28.11.2013

    Conversation Gambits (Real English Conversation Practices)…

  • 27.11.2013

    Как расширить словарный запас…

  • 20.11.2013

    Замок Бодиам (Bodiam Castle)…

  • 20.11.2013

    Как я сдавала IELTS. Часть вторая. Reading…

  • 19.11.2013

    Мои зарисовки об изучении английского языка. Часть I…

  • 17.11.2013

    Замок Хальтон (Halton Castle)…

  • 14.11.2013

    Как я выучила английский язык. Часть четвертая. Мой букварь…

  • 13.11.2013

    7 ЗА и 7 ПРОТИВ самостоятельного изучения английского языка…

  • 11.11.2013

    How English Works…

  • 9.11.2013

    Right Word Wrong Word…

  • 8.11.2013

    Как я сдавала BEC Vantage…

  • 7.11.2013

    The Good Grammar Book…

  • 7.11.2013

    Замок Дин (Dean Castle)…

  • 5.11.2013

    Как я выучила английский язык. Часть первая. Средняя школа…

  • 2.11.2013

    Рассказ о сдаче двух кембриджских экзаменов: FCE и CAE…

  • 31.10.2013

    Замок Дувр (Dover Castle)…

  • 29.10.2013

    Как я выучила английский язык. Часть третья. Второй курс…

  • 24.10.2013

    Культурный шок. Заметки об Англии. Часть четвертая. Общепит…

  • 20.10.2013

    A Practical English Grammar…

  • 20.10.2013

    Замок Глэмис (Glamis Castle)…

  • 18.10.2013

    Как я сдавала FCE. Часть шестая. Судный день-II…

  • 17.10.2013

    Замок Лохдун (Loch Doon Castle)…

  • 10.10.2013

    English Vocabulary in Use…

  • 9.10.2013

    Замок Лидс (Leeds Castle)…

  • 6.10.2013

    Как я сдавала IELTS. Часть третья. Writing…

  • 4.10.2013

    Как я выучила английский язык. Часть пятая. Гид-переводчик…

  • 2.10.2013

    Что такое EFL…

  • 29.9.2013

    Через тернии к звездам…

  • 28.9.2013

    Как я выучила английский язык. Часть вторая. Первый курс…

  • 28.9.2013

    Разговорный клуб в Питере: место встречи изменить нельзя…

  • 26.9.2013

    Как я сдавала IELTS. Часть четвертая. Speaking…

  • 25.9.2013

    New Headway Pronunciation Course (Book + Audio CD Pack)…

  • 23.9.2013

    Замок Даффилд (Duffield Castle)…

  • 19.9.2013

    Как я сдавала FCE. Часть пятая. Судный день…

  • 19.9.2013

    Macmillan English Dictionary with CD-ROM…

  • 18.9.2013

    Замок Кисимул (Kisimul Castle)…

  • 17.9.2013

    Библиотека Британского Совета в Москве…

  • 16.9.2013

    Замок Бамбург (Bamburgh Castle)…

  • 12.9.2013

    Что послушать в Интернете (обзор)…

  • 10.9.2013

    Новогодние поздравления на английском — в ассортименте…

  • 9.9.2013

    Как правильно извиняться по-английски…

  • 9.9.2013

    Замок Садели (Sudeley Castle)…

  • 8.9.2013

    «Ты туда не ходи, ты сюда ходи» по-английски…

  • 7.9.2013

    Встречайте 10 новых слов британского словаря…

  • 6.9.2013

    Phrasal Verb Organiser…

  • 2.9.2013

    Упал, очнулся — #%@* или «выражаемся» по-английски…

  • 2.9.2013

    Замок Данвеган (Dunvegan Castle)…

  • 1.9.2013

    «Ну», «как бы», «короче»! Популярные английские разговорные фразы…

  • 31.8.2013

    Одолжите мне ваши уши…

  • 30.8.2013

    Замок Кратес (Crathes Castle)…

  • 30.8.2013

    Международные экзамены по английскому языку…

  • 28.8.2013

    Овсянка за 800 руб, сэр! Об английской кухне и не только…

  • 28.8.2013

    Замок Уркухарт (Urquhart Castle)…

  • 27.8.2013

    Замок Данноттар (Dunnottar Castle)…

  • 26.8.2013

    Изучение английского языка за рубежом…

  • 25.8.2013

    Замок Понтефракт (Pontefract Castle)…

  • 24.8.2013

    Удаленное изучение английского языка…

  • 23.8.2013

    Культурный шок. Заметки об Англии. Часть шестая и последняя. Разное…

  • 23.8.2013

    Замок Хадли (Hadleigh Castle)…

  • 23.8.2013

    Школы английских языков…

  • 22.8.2013

    Стилистика английского языка…

  • 21.8.2013

    Уровни английского языка…

  • 20.8.2013

    Английские фразы о погоде в качестве любезностей при разговоре…

  • 19.8.2013

    Замок Линдисфарн (Lindisfarne Castle)…

  • 19.8.2013

    Изучение английского по Илье Франку…

  • 18.8.2013

    Элементы мнемоники при обучении детей английскому языку…

  • 17.8.2013

    Английский и ваша карьера…

  • 16.8.2013

    Практические советы по изучению английского языка…

Полезная литература

  • Синтаксис английского языка
  • Панова И. И., Карневская Е. Б., Мисуно Е. А., Test Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению
  • Вейхман Г.А., Новое в английской грамматике

Нам интересно ваше мнение

Какой способ общения наиболее эффективный по вашему мнению?

общение на аглийском языке в группе

общение один на один с преподавателем

общение по скайпу с носителями языка

обмен сообщениями и письмами по интернету

Проголосовать

Ответка

Задайте свой вопрос и получите ответ от профессионального преподавателя. Выберите лучший ответ.

Задать вопрос

  • Подготовка к ЕГЭ

  • Подготовка к ОГЭ

  • Подготовка к олимпиаде

  • Разговорный

  • Бизнес-английский

  • Английский для путешествий

  • С нуля

  • Грамматика

  • Для взрослых

    Задать вопрос

    • Все вопросы

    Лил





    Английский язык


    Студенческий




    01.11.2022 15:37

    Ответы на вопрос

    Записаться

    Бесплатные вебинары с ответами на все вопросы у нас на канале!

    Смотреть

    Репетиторы в городах:

    • Репетитор в Мелитополе
    • Репетитор в Спасске-Дальнем
    • Репетитор в Новоалександровске
    • Репетитор в Киришах
    • Репетитор в Вилючинске
    • Репетитор в Насике
    • Репетитор в Шагонаре
    • Репетитор в Ряжске
    • Репетитор в Мглине
    • Репетитор в Златоусте
    • Репетитор в Батайске

      Репетиторы по предметам:

      • Репетитор по русскому языку
      • Репетитор по английскому языку
      • Репетитор по немецкому языку
      • Репетитор по математике
      • Репетитор по биологии
      • Репетитор по физике
      • Репетитор по химии
      • Репетитор по французскому языку
      • Репетитор по итальянскому языку
      • Репетитор по китайскому языку

        КГУ «Средняя школа №26»

        Полякова Т.В.

        г. Усть-Каменогорск

         Сборник упражнений по английскому языку.

        (Темы: «The Noun», «The Numeral»)

        Целью сборника является систематизация знаний и подготовка учащихся к ВОУД и ЕНТ. Система упражнений построена по принципу «от простого к сложному» по уровням. Это позволяет использовать уражнения при разно уровневом обучении английскому языку.

        1 УРОВЕНЬ.

        «The Noun»

        Exercise 1.  Напишите множественное число существительных:

        + s

        1. book –
        2. shirt –
        3. orange –
        4. apple –
        5. flat –
        6. glove –

        + es

        1. tomato –
        2. sandwich –
        3. glass –

        + ies

        1. country –
        2. city –
        3. dictionary –

        Exercise 2. Write the plural form of the following. ( Напишите множественное число имен существительных)

         A.regular nouns

        story, play, glass, flag, photo, name, match, knife, bush, chief, page, radio, roof, prize, set, key, factory, wolf, piano, class, cup, city

        B. irregular nouns (существительные исключения)

        Child, goose, man, foot, mouse, woman, sheep, person, deer, tooth, ox

        C. nouns of Greek or Latin origin (существительные греческого и латинского происхождения)

        Datum, formula, crisis, stimulus, index, phenomenon, medium, oasis, nucleus, memorandum, basis, radius, analysis, symposium

        D. compound nouns (сложные существительные)

        Fellow-worker, merry-go-round, man-of-war, passer-by, sister-in-law, forget-me-not,

        room-mate, lily-of-the-valley, ticket-holder, commander-in-chief, governor-general

        Exercise 3.  Divide the following words into two columns: countable and uncountable nouns (you must get 25 uncountable nouns). Распределите слова на 2 колонки: исчисляемые и неисчисляемые существительные (25 неисчисляемых существительных).

        furniture, coffee, leaf, food, computer, list, blood, job, work, language, country, advice, information, money, progress, permit, permission, baggage, luggage, beach, traffic, weather, window, knowledge, air, water, holiday, damage, accommodation, scenery, scene, pigeon, bread, mountain, luck, news, accident, laugh, flour, laughter

        2 УРОВЕНЬ.

        Exercise 4. Translate the following sentences into Russian paying attention to the words in bold type. Переведите следующие предложения на русский язык.

        1. The windows in his car are made of unbreakable glass. 2. He gave me a glass of water.3. These are the works of Shakespeare. 4. He is not at home, he is at the works. He is installing new equipment. 5. His work is rather dull, he thinks. 6. Do you have scales? I want to weigh this fish. 7. Celsius or Fahrenheit scales are used in many countries. 8. I spilled the water, give me a cloth, pleas. 9. Have you bought cloth for draperies? 10. He′ s got his car insurance policy. 11. She always criticizes the government’s policy. 12. I need an iron to press my dress. 13. These items are made of iron. 14. There is neither salt nor pepper on the table. 15. He planted several peppers in the hothouse. 16. Would you like some chocolate? 17. She took a chocolate out of the box. 18. He meets a lot of people every day. 19. A lot of different peoples live in Asia. 20. They run a very profitable business somewhere in South Africa. 21. Business is an essential part of American life.

         Exercise 5. Change the uncountable nouns in bold type into countable ones in the sentences using the words from Exercise 3.

        Example: Buy some bread on your way home. –

                                 Buy a loaf of bread on your way home.

        1. I had luck in the casino yesterday. 2. I saw lightening and then heard thunder in the west.3. How much luggage have you got with you?  4. Would you like some more cake? 5. Daddy brought me milk chocolate! 6. He blew smoke out of his pipe into the open window. 7. How much sugar do you take with your tea? 8. We need to buy some furniture for our kitchen. 9. Give me please brown shoe polish. 10. He told us very interesting information last night.

        Exercise 6. Write out the nouns which are used only in the plural form (you must get 25 nouns). Выпишите существительные, которые только во множественном числе (25 существительных).

        Athletics, cattle, scissors, taxes, pyjamas, economics, police, news, means, goods, pants, subjects, billiards, darts, outskirts, premises, mechanics, spectacles, clothes, stairs, maths, shorts,  tights, gymnastics, congratulations, crossroad, patience, scales, lodgings, foundations, equipment, research, authorities, soap, contents, looks, countryside, traffic-lights, tongs, toothpaste, headphones, delays, binoculars, electronics, eyes, trousers.

        3 УРОВЕНЬ.

        Exercise 7. Find the odd word in the chain of the nouns.

        Example: tea – butter – onions – meat

        1. trousers – spectacles – scales – news
        2. advice – knowledge – contents – progress
        3. phonetics – vacation – goods – information
        4. criteria – datum – oases – radii
        5. mice – men – goats – geese
        6. police – work – weather – furniture
        7. congress – team – government – equipment
        8. water – potato – milk –bread
        9. time – business – stone – bird
        10. means – species – crossroads – wolves
        11. thanks – barracks – congratulations – authorities
        12. diagnoses – roofs – cattle – accommodation
        13. premises – mechanics – darts – laughter
        14.  success – research – applause – path
        15. journey – voyage – travel – walk

        Exercise 8. Open the brackets and choose the proper form.

        1. I feel that the jury already (have/has) thought that you are innocent. 2. The government (was/were) not able to pursue the policy which had been promised before the elections. 3. The policy (is/are) investigating the case now. 4. The crew of the plane (consist/ consists) of four people. 5. His company (was/were) founded in 1996. 6. The party (was/were) in full swing. The music was playing; the company (was/were) eating and drinking. 7. My family (is/are) early risers, so at 11 o’clock p.m. the family (is/are) always in bed. 9. The committee (is/are) full of enthusiasm. 10. Such an organization as the board of directors (is/are) elected by stockholders. 11. The ship turned out to be a good ship, the crew (was/were) skilled seamen. 12. The government usually (consist/ consists) of the prime minister and several ministers. 13. The average American family (have/has) three children. 14. The jury (is/are) represented by twelve people. 15. The crops (is/are) good this summer.

        Exercise 9.  Fill in the blanks with the appropriate form of the verb to be.

        1. The crew ____ rescued by our boat. 2. Her clothes ____ very fashionable. 3. Your advice ____ always welcome. 4. The information he gave us ____ very useful. 5.  A little money ____ better than nothing. 6. That species of spiders ____ commonly seen in deserts of North Africa. 7. I think her hair ____ dyed. 8. No news _____ good news. 9. I don’t want to work here. The equipment _____ too complicated. 10. There _____ a lot of sheep in the field. 11. I think this _____ detailed research.  12. Where _____ my spectacles? 13. The phenomena ____ unusual. 14. Mathematics _____ difficult, but physics _____ more difficult to my mind. 15. The cattle ____ up the hill.

        Exercise 10. Match the words on the left (1-10) with the appropriate phrases on the right

        (a-j) to get 10 sentences.

        1. Your advice
        2. Our headquarters
        3. The money
        4. The premises
        5. The information
        6. Best news
        7. New equipment
        8. Athletics
        9. The scales
        10. Appearances
        1. are located outside London.
        2. she lent us was not enough.
        3. are fit.
        4. is an important part of the Olympic Games.
        5. are often deceptive.
        6. is installed in our new shop.
        7. against applying for that job was good.
        8. was not reliable. It was published inn tabloids.
        9. is always printed in morning newspapers.
        10. where he worked were in the suburbs.

        Exercise 11.  Find the mistakes in the following sentences and correct them. Some sentences have more than one mistake.

        1. We hade such a terrible weather that we left the hotel in the country (we did not have heatings there) and took an accommodation with a fire place in town instead. 2. Yesterday I got a permission to go there. What about you? Have you got your permits? 3. I love French impressionists but I would need an advice from a specialist before I brought any. My  knowledges in that area very poor. 4. Her works are definitely making great progresses these day. She has done a lot of researches lately. 5. Have you heard that Jack’s lodging is on London, but on the outskirt of the city? These are interesting news, aren’t they? 6. The police is looking for the criminals who escaped last night. The informations about them were sent to all the police stations of the district. 7. Political and economic crises is frequent for Africa. 8. How many luggages are you taking? Oh, I think you won’t be able to cope with them. You’ll have to hire a porter. 9. Last week was awful for her. She had two tooth pulled out, her childs got ill and finally her husband lost moneys. 10. The tights is too loose for her.

        «The Numeral»

        1 УРОВЕНЬ.

        Exercise 1.   Напишите словами и произнесите следующие числительные:

        1. 1st; 2nd; 3rd; 4th; 5th ; 6th; 7th; 8th;9th
        2. 25;13; 11; 34; 40; 14; 76; 100
        3. 1,350; 2,481; 427; 144; 314; 413; 830

        Exercise 2. Следуя модели, запишите  словами и произнесите следующие математические выражения:

        Example:  2+5 = 7 (Two plus five is seven)

                                  7-3 = 4 (Seven minus three is four)

          3*2 = 6 (Three multiplied by two is six)

                                  9:3 = 3 (Nine divided by three is three)

        1. 3+4 = 7
        2. 18+43 = 61
        3. 102+13 = 115
        4. 2,635+1 = 2,636
        5. 19-6 = 13
        6. 18-7 = 11
        7. 125-30 = 95
        8. 2,635-0,015 = 2,620
        9. 2х4 = 8
        10. 13х3 = 39
        11. 5х8 = 40
        12. 25х5 = 125
        13. 18:2 = 9
        14. 21:7 = 3
        15. 28:4 = 7
        16. 200:100 = 2

        2 УРОВЕНЬ.

        Exercise 3.  Напишите время словами:

        Example:  10 15  it’s a quarter past ten

        1. 6 30 —
        2. 11 00  —
        3. 12 45-
        4. 9 30   —
        5. 3 00  —

        Exercise 4.  Напишите даты  словами:

        Example:   01.04. The first of April

        1. 14.02.  —
        2. 03.07. —
        3. 25.09 -.
        4. 12.01. —
        5. 21.12. —

        Exercise 5Напишите года словами:

        Example: 1881 – eighteen eighty – one

        1. 1564 —
        2. 1926 —
        3. 1452 —
        4. 1977 —
        5. 1616 —
        6. 1905 —
        7. 2000 —
        8. 2009 —
        9. 1934 –

        3 УРОВЕНЬ.

        Exercise 6. Write these numbers in English.

        1. 567
        2. 6 ½
        3. 3,267
        4. 8.93
        5. 0.34
        6. 7 ¼
        7. 2,359,000
        8. 11.06
        9. 58%
        10. 9 May
        11. 3 August
        12. 969 64 85 (telephone number)
        13. – 3 centigrade
        14. (In) 1907
        15. 33
        16. 3,000,000,000
        17. 7,082
        18. 40-0 (the result in a tennis game)
        19. 37%
        20. 4-1 (the result in a football match)

        Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?

        Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.

        Быстро и объективно проверять знания учащихся.

        Сделать изучение нового материала максимально понятным.

        Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.

        Наладить дисциплину на своих уроках.

        Получить возможность работать творчески.

        Просмотр содержимого документа

        «сборник упражнений »

        Понравилась статья? Поделить с друзьями:
      • Find the definition of this word to fail
      • Find the odd word in each line and cross it out ответы
      • Find the definition of the word society
      • Find the odd word in each line and cross it out colleagues family relatives parents
      • Find the definition of the word employee