Find the English equivalents to the following Russian expressions.
• приложить руку — • держаться на расстоянии — • быть сладкоежкой — • сохранять присутствие духа — • слушать очень внимательно — • не терять голову— • воспользоваться чьими — то идеями — • еле — еле, с большим трудом — • рисковать— • быть в курсе событий (держать ухо востро) — • заплатить огромную сумму — • быть неискренним — • испугаться, струсить — • быть под влиянием — • выйти из затруднительного положения— • быть толстокожим— • морочить голову, дразнить — • встать на ноги — • быть чувствительным— • кровь стынет в жилах —.
На этой странице сайта, в категории Английский язык размещен ответ на вопрос
Find the English equivalents to the following Russian expressions?. По уровню сложности вопрос рассчитан на учащихся
10 — 11 классов. Чтобы получить дополнительную информацию по
интересующей теме, воспользуйтесь автоматическим поиском в этой же категории,
чтобы ознакомиться с ответами на похожие вопросы. В верхней части страницы
расположена кнопка, с помощью которой можно сформулировать новый вопрос,
который наиболее полно отвечает критериям поиска. Удобный интерфейс
позволяет обсудить интересующую тему с посетителями в комментариях.
Ответ:
1. Give the Russian equivalents of the following words and word combinations:
the course of studies — курс обучения;
primary school — начальная школа;
secondary school — средняя школа;
previously — ранее;
creche — ясли;
lyceum — лицей;
gymnasium — гимназия;
free of charge — бесплатно;
curriculum — программа обучения;
demand — спрос, востребованность;
to adapt — адапировать(ся);
to extend — продлевать;
to conduct — проводить;
transition — переход;
vocational school — профессионально-техническое училище;
higher school — высшая школа;
competitive — конкурентоспособный;
ability — способность;
to be involved in — участвовать в;
postgraduate courses — курсы повышения квалификации/послевузовское образование
Find in the text English equivalents to the following Russians words and word combinations: — Схема; — Давать, выпускать; — Промежуточный; — Вызвать; — Электрический импульс; — Последовательность (таких) импульсов; — Исходные данные; — Превращать слова в цифры; — Пробивать; — Телетайпная лента; — Подавать, питать; — Электронно-счетная машина; — Молниеносная скорость; — Неограниченные возможности; — Наоборот; — Последовательность, порядок, ряд; — Для управления автоматизированным производством; — Умножение; — Деление; — Пробивать цифры.ELECTRONIC BRAIN Computers represent a completely new branch of science, the first of them appeared more than half a century ago. Although still now, these machines have already brought about a real revolution in science, technology, statistics, and automatic control.The reason for this lies in the fact that a mathematical formula can be found for almost all scientific and technical problems. They can be solved without a computer but it would require millions of arithmetical operations. No wonder that many problems of exceptional importance remained unsolved for a long time, the volume of the calculations required being above human possibilities. A high speed electronic computer can carry out several thousand arithmetical operations in one second. A calculation, which would have taken several years of intense human work in the past, is now done in a few minutes or hours. The principle of this wonderful machine lies in counting electric impulses. Numbers are represented as a sequence of such impulses, and a radio-technical scheme counts them carrying out addition, subtraction, multiplication, and division; all higher mathematical calculations being reduced to these four operations.If we introduce into the scheme first one number and then another, the result will yield the sum of these two numbers. Subtraction is reduced to the addition of negative numbers. Multiplication is done by repeated additions of the necessary number of times, a division – by repeated subtraction. Electronic machines work according to a programme prepared in advance which determines the sequence of operations. They have a very efficient electronic “memory” which stores the initial data, the intermediate numbers and final results as well as the working commands given to the machine. The electronic machine can also be used for automatic product control. This machine can also be used to make translations from one language into another by converting words into figures and vice versa. This is how the translation is done from English into French, for example.The English words are converted into figures using a number for each letter: thus if a– 16, n – 15, d – 30, the word “and” becomes “161530” . These figures are punched out on a teletype ribbon. The ribbon is fed into the electronic calculating machine, into which “a vocabulary” has been installed in advance with all the words, English and French converted into figures. The machine “searches” (by a sequence of electronic impulses) all through the English section of its vocabulary for a number corresponding to each word that has been fed into it; each stage in this “search” occupies about one ten thousandth of a second. Having found the right number on the English side, the machine automatically begins to search on the French side at the same lightning speed, and the resulting translation comes out printed on a teletype ribbon in French. All the instruments invented up to now have served to save human labour. But it is electronic computers which have come to the help of the human brain, thus opening up boundless possibilities.
№ |
English |
Russian |
1 |
to |
|
2 |
simple |
|
3 |
a |
|
4 |
raw |
|
5 |
external |
|
6 |
to |
|
7 |
light-dependent |
|
8 |
light-independent |
|
9 |
to |
|
10 |
complex |
|
11 |
the |
|
12 |
a |
VII. Find synonyms among the pool of words:
Pool |
Synonyms |
1)1.plant |
|
2)1.digestion |
|
3)1.obtain |
|
4)1.gather/2.enclose |
VIII. Answer the following questions. Use all information given before:
1. What is plant material
rich in?
2. Do plants make their food
for themselves?
3. What is chlorophyll?
4. What is the role of
chlorophyll?
5. What process is called
photosynthesis?
6. What are two main stages
in photosynthesis?
7. What is the difference
between light-dependent and light-independent stage?
8. What is the main site of
photosynthesis in most plants?
IX. Match the sentence halves. Make complete sentences:
1. |
Most |
A. |
plants |
2. |
Instead |
B. |
to |
3. |
A |
C. |
which |
4. |
A |
D. |
as |
5. |
The |
E. |
and |
6. |
There |
F. |
for |
7. |
The |
G. |
And |
8. |
These |
H. |
called |
Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]
- #
10.02.2015295.42 Кб17ep.doc
- #
15.08.2019282.11 Кб2ep.doc
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
1. Give the Russian equivalents of the following words and word combinations:
the course of studies; primary school; secondary school; previously;
creche; lyceum; gymnasium; free of charge; curriculum; demand; to
adapt; to extend; to conduct; transition; vocational school; higher school;
competitive; ability; to be involved in; postgraduate courses
3. Give the English equivalents of the following:
детский сад; большой выбор; государственная школа; большин
ство школ; дополнительные предметы; первая четверть; школь
ные правила; включать; изучаемые предметы; выпускники; акаде
мия; выпускные экзамены
6. Translate the words in brackets into English.
1. (Курс обучения) is eleven years.
2. Children (младше шести лет) are taken to creches and nursery
schools.
3. (Большинство школ) are free of charge.
4. At the age of six children start (ходить в начальную школу).
5. After (базовой средней школы) young people can enter (техни
ческие училища).
Остались вопросы?
Предмет: Английский язык,
автор: NSAYIPOV
Ответы
Автор ответа: akbarovna2000
8
1. Moscow was founded
2.inseparable
3. on the boundary
4.prosperious city
5. during the rule of
6.ancient city
7. cultural centre
8. unique architectural ensemble
9.exhibition of the treasures
10.—
Предыдущий вопрос
Следующий вопрос
Интересные вопросы
Предмет: Английский язык,
автор: PCaruso
Выполнить домашнее задание, последнее эссе можно не писать.
3 года назад
Предмет: Математика,
автор: bugajovandrij660
виконайте дії 3/5 — 3/7
3 года назад
Предмет: Химия,
автор: Аноним
Как известно золото получают из золотоносного песка промывая его проточной водой в наклонном желобе. Песок выносится водой, а более тяжёлые крупинки золота оседают на дне желоба. Назовите способ разделения смесей, который используется
3 года назад
Предмет: Алгебра,
автор: DnjhxSвшт
1+81x^-1=18 решить уравнение
6 лет назад
Предмет: Алгебра,
автор: skirpa
J — квадратный корень
А) J x-2=3
Б) J 2x-1= J5
В) J 5-x= x-5
2J x+5= x+2
6 лет назад