Filter by formatting excel

Excel for Microsoft 365 for Mac Excel 2021 for Mac Excel 2019 for Mac Excel 2016 for Mac Excel for Mac 2011 More…Less

Important: Some of the content in this topic may not be applicable to some languages.

You can quickly filter data based on visual criteria, such as font color, cell color, or icon sets. And you can filter whether you have formatted cells, applied cell styles, or used conditional formatting.

  1. In a range of cells or a table column, click a cell that contains the cell color, font color, or icon that you want to filter by.

  2. On the Data tab, click Filter.

    On the Data tab, select Filter

  3. Click the arrow AutoFilter arrow in the column that contains the content that you want to filter.

  4. Under Filter, in the By color pop-up menu, select Cell Color, Font Color, or Cell Icon, and then click the criteria.

    Example of filtering by cell color

  1. In a range of cells or a table column, click a cell that contains the cell color, font color, or icon that you want to filter by.

  2. On the Standard toolbar, click Filter Filter button, standard toolbar.

  3. Click the arrow AutoFilter arrow in the column that contains the content that you want to filter.

  4. Under Filter, in the By color pop-up menu, select Cell Color, Font Color, or Cell Icon, and then click a color.

See Also

Use data bars, color scales, and icon sets to highlight data

Filter a list of data

Apply, create, or remove a cell style

Need more help?

Обычно мы используем функцию фильтра, чтобы отфильтровать нужные или неиспользуемые данные по определенному номеру, тексту, цвету шрифта или цвету фона, но как насчет фильтрации ячеек курсивом? Не существует прямого правила фильтрации ячеек курсивом с помощью функции «Фильтр», но я могу предложить несколько уловок, чтобы легко решить эту задачу.

Находите и фильтруйте ячейки курсивом с помощью функции поиска и замены и фильтра

Найдите и отфильтруйте ячейки по курсиву с помощью специального фильтра в Kutools for Excelхорошая идея3


Находите и фильтруйте ячейки курсивом с помощью функции поиска и замены и фильтра

В Excel вы используете функцию «Найти и заменить», чтобы найти все ячейки с курсивом, затем присвоить им другой цвет шрифта или цвет фона и использовать функцию «Фильтр», чтобы отфильтровать их по цвету.

1. выделите данные, в которых вы хотите найти ячейки, выделенные курсивом, нажмите Ctrl + F для открытия Найти и заменить Диалог.
документ найти фильтр itaclic 1

2. щелчок Опции чтобы развернуть диалоговое окно, и щелкните Формат для отображения Найти формат диалог под шрифт на вкладке выберите Курсив в Передний стиль .
документ найти фильтр itaclic 2

3. щелчок OK, затем нажмите Найти все чтобы перечислить все ячейки курсивом, затем нажмите Ctrl + выделить все найденные ячейки. Смотрите скриншоты:

4. Затем закройте Найти и заменить диалоговое окно и укажите цвет фона под Главная меню.
документ найти фильтр itaclic 5

5. Выберите диапазон данных и нажмите Данные > Фильтр, Нажмите Фильтр значок, чтобы развернуть раскрывающийся список фильтров, щелкните Фильтр по цвету и выберите цвет, который вы добавили для курсива.
документ найти фильтр itaclic 12
документ найти фильтр itaclic 6

Теперь курсив был отфильтрован, вы можете удалить цвет фона.


Найдите и отфильтруйте ячейки по курсиву с помощью специального фильтра в Kutools for Excel

Вышеупомянутый метод фильтрации ячеек курсивом немного сложен, но если у вас Kutools for Excel, вы можете использовать Специальный фильтр функция для фильтрации ячеек жирным шрифтом, курсивом, зачеркиванием или комментариями, формулами и т. д.

После установки Kutools for Excel, пожалуйста, сделайте следующее:(Бесплатная загрузка Kutools for Excel Сейчас!)

Выберите ячейки, которые нужно отфильтровать, нажмите KutoolsPlus > Специальный фильтр > Фильтр курсивом.
документ найти фильтр itaclic 9

Появится диалоговое окно, напоминающее вам некоторую информацию, нажмите OK закрыть его.
документ найти фильтр itaclic 10

Затем ячейки были отфильтрованы по курсиву.
документ найти фильтр itaclic 11


Лучшие инструменты для работы в офисе

Kutools for Excel Решит большинство ваших проблем и повысит вашу производительность на 80%

  • Снова использовать: Быстро вставить сложные формулы, диаграммы и все, что вы использовали раньше; Зашифровать ячейки с паролем; Создать список рассылки и отправлять электронные письма …
  • Бар Супер Формулы (легко редактировать несколько строк текста и формул); Макет для чтения (легко читать и редактировать большое количество ячеек); Вставить в отфильтрованный диапазон
  • Объединить ячейки / строки / столбцы без потери данных; Разделить содержимое ячеек; Объединить повторяющиеся строки / столбцы… Предотвращение дублирования ячеек; Сравнить диапазоны
  • Выберите Дубликат или Уникальный Ряды; Выбрать пустые строки (все ячейки пустые); Супер находка и нечеткая находка во многих рабочих тетрадях; Случайный выбор …
  • Точная копия Несколько ячеек без изменения ссылки на формулу; Автоматическое создание ссылок на несколько листов; Вставить пули, Флажки и многое другое …
  • Извлечь текст, Добавить текст, Удалить по позиции, Удалить пробел; Создание и печать промежуточных итогов по страницам; Преобразование содержимого ячеек в комментарии
  • Суперфильтр (сохранять и применять схемы фильтров к другим листам); Расширенная сортировка по месяцам / неделям / дням, периодичности и др .; Специальный фильтр жирным, курсивом …
  • Комбинируйте книги и рабочие листы; Объединить таблицы на основе ключевых столбцов; Разделить данные на несколько листов; Пакетное преобразование xls, xlsx и PDF
  • Более 300 мощных функций. Поддерживает Office/Excel 2007-2021 и 365. Поддерживает все языки. Простое развертывание на вашем предприятии или в организации. Полнофункциональная 30-дневная бесплатная пробная версия. 60-дневная гарантия возврата денег.

вкладка kte 201905


Вкладка Office: интерфейс с вкладками в Office и упрощение работы

  • Включение редактирования и чтения с вкладками в Word, Excel, PowerPoint, Издатель, доступ, Visio и проект.
  • Открывайте и создавайте несколько документов на новых вкладках одного окна, а не в новых окнах.
  • Повышает вашу продуктивность на 50% и сокращает количество щелчков мышью на сотни каждый день!

офисный дно

Комментарии (1)


Оценок пока нет. Оцените первым!

Advanced filter in Excel provides more opportunities for managing on data management spreadsheets. It is more complex in settings, but much more effective in action.

Using a standard filter, a Microsoft Excel user can solve not all of the tasks that are set. There is no visual display of the applied filtering conditions. It is not possible to apply more than two selection criteria. You can not filter the duplicate values to leave only unique records. And the criteria themselves are schematic and simple. The functionality of the extended filter is much richer. Let’s take a closer look at its possibilities.



How to make the advanced filter in Excel?

The advanced filter allows you to analysis data on an unlimited set of conditions. With this tool, the user can:

  • to specify more than two selection criteria;
  • to copy the result of filtering to another sheet;
  • to set the condition of any complexity with the helping of formulas;
  • to extract the unique values.

The algorithm for applying the extended filter is simple.

  1. To make the table with the original data or to open an existing one. Like so:
  2. make the table.

  3. To create the condition table. The features: the header line is the same with the «cap» of the filtered table. To avoid errors, need to copy the header line in the source table and paste it on the same sheet (side, top, underarm) or on another sheet. We enter the selection criteria into the condition table.
  4. selection criteria.

  5. Go to the «DATA» tab — «Sort and filter» — «Advanced». If the filtered information should be displayed on another sheet (NOT where the source table is), then you need to run the extended filter from another sheet.
  6. Advanced.

  7. In the «Advanced Filter» window that opens, to select the method of processing information (on the same sheet or on the other one), set the initial range (the table 1, example) and the range of conditions (the table 2, conditions). The header lines must be included in the ranges.
  8. ranges.

  9. To close the «Advanced Filter» window, click OK. We see the result.

result.

The top table is the result of the filtering. The lower nameplate with the conditions is given for clarity near.



How to use the advanced filter in Excel?

To cancel the action of the advanced filter, we place the cursor anywhere in the table and press Ctrl + Shift + L or «DATA» — «Sort and Filter» — «Clear».

We will find using the «Advanced Filter» tool information on the values that contain the word «Set».

In the table of conditions we bring in the criteria. For example, these are:

bring in the criteria.

The program in this case will search for all information on the goods, in the title of which there is the word «Set».

Set.

To search for the exact value, you can use the «=» sign. We enter the following criteria in the condition table:

condition table.

Excel sees the «=» as a signal: the user will set the formula now. In order for the program to work correctly, the following should be written in the formula line: =»=Set of covers 6″.

After using the «Advanced Filter»:

After Advanced Filter.

We filter the source table by the condition «OR» for different columns now. The operator «OR» is also in the tool «AutoFilter». But there it can be used within the single column.

In the condition label we introduce the selection criteria: =»=Set of covers 6″. (In the column «Name of product») and = «<2.5$» (in the column «Price»). That is, the program must select those values that contain the EXACTLY information about the good «Set of covers 6 ». OR to the information about the goods, which price is <2.5.

which price.

Please note: the criteria must be written under the corresponding headings in the DIFFERENT lines.

DIFFERENT lines.

The result of selection:

result of selection.

The advanced filter allows you to use as a criterion of a formula. Let’s consider the example.

consider the example.

Selection of the line with the maximum indebtedness: =MAX(Table1[Debt]).

MAX.

So we get the results as after running several filters on the one Excel sheet.

How to make few filters in Excel?

Let’s create the filter by several values. To do this, we enter in the table of conditions several criteria for selecting data:

selecting data.

Apply the tool «Advanced Filter»:

Good.

Now from the table with the selected data we will extract new information, which was selected according to other criteria. There are only shipping date for autumn 2015 (from September to November). Example:

shipping date for autumn.

We introduce a new criterion in the condition table and apply the filtering tool. The initial range — is the table with data selected according to the previous criterion. This is how the filter is performed across on several columns.

To use few filters, you can create several condition tables on the new sheets. The method of implementation depends from the task which was set by user.

How to make the filter in Excel by lines?

By standard methods — you may not do it by any ways. Microsoft Excel selects data only in columns. Therefore, we need to look for other solutions.

Here are some examples of string criteria for the extended filter in Excel:

  1. Convert to the table. For example, from three rows make a list of three columns and apply the filtering to the transformed version.
  2. Convert to the table.

  3. Use formulas to display exactly the data in the string that are needed. For example, make some indicator drop-down list. And in the next cell, enter the formula using the IF function. When a certain value is selected from the drop-down list, its parameter appears next to it.

To give an example of how the filter works by rows in Excel, we are creating the label:

example.

For the list of products, we create the drop-down list:

drop-down list.

If necessary, learn how to create a drop-down list in Excel.

Above the table with the original data, we insert an empty line. In the cells, we introduce the formula that will show which columns the information is taken from.

formula.

Next to the drop-down list box, we enter the following formula:

Its task is select from the table those values, that correspond to a certain good.

Done.

Download examples of advanced filtering

Thus, using the tool «Drop-down list» and built-in functions Excel selects data in rows according to a certain criterion.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Filter and remove excel
  • Filter and count excel
  • Filter all excel files
  • Films that use the c word
  • Fill in word forms using access