Fill in the table with the correct from of the word

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,632
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,700
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

11 Заполните таблицу правильными формами слов. Используйте свою рабочую тетрадь.

Nounсуществительное

Adjectiveприлагательное

Verbглагол

Imaginationвоображение

imaginative

imagine

Professionпрофессия

professional

Creativityкреативность

creative

create

Competenceкомпетентность

competent

Enthusiasmэнтузиазм

enthusiastic

enthuse

Responsibilityответственность

responsible

respond

Competitionсоревнование

competitive

compete

Persistenceнастойчивость

persistent

persist

Inspirationвдохновение

inspirational

inspire

80 месяцев назад

Fill in the gaps with the correct form of words from the table. • Pay attention to the form. 1 Many old Russian cities

have their own special…. 2 A new hotel in our city centre can … more than 300 visitors. 3 Our town began to … after the new mayor had been elected. 4 The project of making Morwellham Quay a tourist destination was successfully …. 5 St Petersburg was considerably… for its tercentenary celebration. 6 City authorities are trying to … the number of tourists visiting the local nature reserve. 7 The Kremlin is still one of the most important… in Nizhny Novgorod.

Ответы

Будь первым, кто ответит на вопрос

UNIT 1

2. Read the statement from the DataPro Inc. CEO. Then , mark the following statements true(T) or false (F):

    1) The IT Department is increasing. — FALSE

    2) Data processing employees now encode data — FALSE

    4) Supervisors know the employees’ new assignments  — TRUE

3. Match the words with definitions:

    1) software — G

    2) code — I

    3) hardware — B

    4) data processing — F

    5) information security — J

    6) online — C

    7) technical support — H

    8) data — D

    9) quality assurance — E

    10) encoding — A

         A. putting secret information into code;

         B. the physical parts of computer;

         C. connected to the Internet;

         D. numbers entered/held in a computer;

         E. checking products for problems;

         F. the act of using information;

         G. programs/instructions added to computer;

         H. helping people use/understand technology;

         I. program language;

         J. the act of protecting information;

4. Fill in the blanks with the correct words from word bank:

    1) Enter the data into the computer.

    2) The company uses encoding to protect information.

    3) Quality assurance finds and fixes problems in new projects.

UNIT 2

2. Read the email about computers available at TEI Inc. Then, choose the correct answers.

    1) What is the email about?

         A. The types of work employees do.

         B. computers that the company sells.

         C. What computers the company uses.

         D. the installation of a server.

    2) According to the passage, employees use laptops when they

         A. respond to email.

         B. work on spreadsheets.

         C. process the largest files.

         D. Work outside the office.

    3) Which of the following is not true?

         A. the company has a mainframe.

         B. employees get email on their cell phones.

         C. All employees receive desktop computers.

         D. The desktop computers are faster than the workstations.

3. Read the sentence and choose the correct word:

    1) My PDA/mainframe notifies me when I have a meeting.

    2) I have a laptop/supercomputer to do work on a plane.

    3) John has server/desktop computer because he only uses simple programs.

    4) This computer/server runs programs, but doesn’t have Internet access.

    5) A workstation/handler PC is smaller than a laptop, but still has a keyboard.

    6) Connect to the server/PDA to use that printer.

    7) A supercomputer/handler PC is the most popular machine in the world.

4. Match the words with the definitions:

    1) Workstation — fast computer that is used by one person and has more memory than an ordinary personal computer.

    2) Mainframe — Large and powerful computer that supports many other computers working at once.

    3) Cell phone — A device that makes and receive calls.

UNIT 3

2. Read the technology guide about computer assembly. Then, choose the correct answer:

    1) What is the guide mostly about?

         A. Putting together a computer.

         B. Problems with computer parts.

         C. Uses of expansion cards.

         D. Repairing a broken computer.

    2) When should the hard drive be installed?

         A. Step #1

         B. Step #3

         C. Step #5

         D. Step #6

    3) According to the guide, what is NOT an assembly step?

         A. Collecting parts

         B. Opening the case

         C. Connecting the drives

         D. Installing the RAM card

3. Match the words with definitions:

    1) heat sinkC

    2) RAMB

    3) expansion cardE

    4) processorF

    5) hard driveD

    6) motherboardA

         A. a slotted board with circuits and ports;

         B. a short term, quick memory source;

         C. a part used to cool the processor;

         D. a part used to store large amounts of data;

         E. a part used to increase a computer’s functions;

         F. a part that completes tasks for the computer;

4. Write a word that is similar in meaning to the underlined part:

    1) Spinning blades keep the computer from underlined part. (Fun)

    2) The electrical source directs power throughout the computer. (Power supply).

    3) Joey purchased a protective bag for his computer. (Case)

    4) Can the coded disk reader play DVDs? (disk drive.)

UNIT 4

2. Read the advertisement from a computer parts catalogue. Then, mark the following answers as true(T) of false (F).

    1) The keyboard has a wireless connection. — FALSE

    2) The LCD monitor does not require a lot of room. — TRUE

    3) The touch screen comes with keyboard. — FALSE

3. Match the words (1-5) with the definitions (A-E)

    1.  keyboard — C

    2.  mouse — E

    3.  scanner — A

    4.  microphone — D

    5.  monitor — B

         A.  a device that reads images and sends them to a computer

         B.  a device that displays images

         C.  a device that enters information into a computer

         D. a device that gathers sounds

         E. a device that is used to control a pointer  or cursor

4. Check the sentence that is true

    1) A. A keyboard reads documents

         B. A USB cable connects computers and devices

    2) A. A peripheral is the main part of a computer

         B. A printer creates documents and pictures

    3) A. An input device   enters information

         B. A microphone creates  sounds

    4) A. A monitor input sounds

         B. A touch screen does not need a mouse

     5) A. A scanner displays pictures and words

         B. A peripheral is a device that is added to a computer

UNIT 5

2. Read the article about networks. Then, choose the correct answers.

    1. What is the main idea of the passage?

         A. how to set up a network

         B. correcting network problems

         C. choosing network equipment

         D. a comparison of LANs and WLANs

    2. What  can you infer from the passage?

         A. A computer is not functioning during the cycle

         B. LAN routers do not work well near walls of metals

         C. Interference impacts a routers configuration

         D. Renewing an IP address fixes DHCP errors

    3. According to the passage, a LAN ___

         A. assigns IP address

         B. requires a router

         C. links CAT-5 cables

         D. cycles a network

3. Fill in the blanks with the correct words or phrases from the word bank

DHCP    CAT-5 cable    router  network    cycle    WLAN  Internet  configuration

    1.  The router lets a network connect to the Internet.

    2. A LAN is a type of network.

    3. Businesses communicate on the Internet.

    4. We do not use cables for our network. We have a WLAN.

    5. Routers need a correct configuration to work properly.

    6. Businesses with a LAN use CAT-5 cable to connect computers.

    7. It is something necessary to cycle a network to make it work.

    8. The DHCP provides different IP addresses for computers.

4. Choose the best definition for each word

    1.Router

         A. a part of a computer

         B. a wireless network

         C. a networking device

    2. IP address

         A. a city-wide network

         B. an identification number

         C.  a networking device

    3. LAN

         A. a local network

         B. a networking device

         C. a wireless network

UNIT 6

2. Read the introduction to the operating system manual. Then, choose the correct answers.

    1.  What is the main ides of the passage?

         A. where to locate shortcuts

         B. the advantages of the CCC OS

         C. how to identify and use parts of the OS

         D. types of operating systems available

    2. What can you infer about this operating system?

         A. It comes with free software

         B. Files have to stay in one folder

         C. Menus contain multiple commands

         D. Folders do not maximize or minimize

    3. According to the passage, what does the pointer NOT do?

         A. move files

         B. open menus

         C. start software

         D. minimize windows

3. Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank

Icons   desktop operating system pointer windows  GUI

    1.  Use the pointer to choose files and commands.

    2. Small pictures or symbols in software are icons.

    3. The operating system is the program that makes a computer work.

    4. When something is on the desktop you see in onscreen.

    5. An OS that uses small pictures to represent files is a GUI.

    6. You can minimize files and programs in different windows.

4.  Choose the best definition for each word.

    1. Drag

         A. save an icon

         B. close a desktop

         C. move a file

    2. Folders

         A. organize files

         B. move windows

         C. create shortcuts

    3. Shortcut

         A. a type of software

         B. a type of icon

         C. a type of window.

UNIT 7

2.  Read the advertisement for a new word processing program. Then, mark the following statements as true (T) or false (F).

    1) Macros determine the layout of a document. — FALSE

    2)TypeWrite 4.0 features customizable fonts. — FALSE

    3) Not all file formats work with TypeWrite 4.0. — TRUE

3.Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

    1) Use a macro to type out phrases that you use a lot.

    2)My file won’t open in other programs due to a compatibility problem.

    3) Instead of writing by hand use a word processing program.

    4) This fie is in a format that doesn’t open in TypeWrite.

    5) Save each document with a different name so you have a copy of each.

    6) The letter’s layout is wrong. The heading is in the wrong place.

    7) Increase the font size to make the file easier to read.

    8) Most word processors offer spell check to help you find mistakes.

4. Choose the word that is closest in meaning to the underlined part.

    1. The style you use for this document makes it hard to read.

         A — macro

         B — formatting

          C – compatibility

    2.To write a business letter, use the appropriate document pattern.

         A -word processing

         B — compatibility

         C– template

    3. She did not think that her typing command was saving her any time.

         A — formatting

         B – macro

         C– template

UNIT 8

2. Read the excerpt from the employee handbook guide at T.B. Brown Inc. Then, mark the following statements as true (T) or false (F).

    1. The company uses a P093 server to receive email. — TRUE

    2. The company provides webmail for all employees. — FALSE

    3. All employees have multiple company email accounts. — FALSE

3. Match the words (1-5) with the definitions (A-E).

    1) Attachment – E

    2) domain name–C

    3) password – D

    4) email client – B

    5) SMTP server – A

         A. a computer that sends email.

         B. a program that saves sends and receives email.

         C. words/letters used to identify companies and addresses.

         D. letters/numbers that let a person access something.

         E. a file that is sent with an email.

4. Choose the word that is closest in meaning to the underlined part.

    1. That company that provides access to the internet has very good service.

         A – ISP

         B —  email address

         C – username

    2. I use an email service available on web browsers so my emails are not saved on my computer.

         A -POP3 

         B — webmail

         C — ISP

    3.Enter your code that identifies you on a computer and ‘press’ Enter.

         A — username

         B — webmail

         C — POP3

    4. Most people use a method to receive emails from a server to get their email.

         A -email address

         B — POP3

         C – webmail

UNIT 9

2. Read the email from the IT department of TS. Brown Inc. Then, mark the following statements as true (T) or false (F).

    1) T.B. Brown Inc. now has a different URL.  — TRUE

    2) The hyperlinks navigate away from the original page. — FALSE

    3) The web site now has fewer meta tags. — FALSE

3. Match the words (1-5) with the definitions (R-E).

    1) Hyperlink – C

    2) Website –  A

    3) HTML –  D

    4) Web host –  E

    5) Web browser – B

         A. a collection of related Internet pages.

         B. a program that lets you look at web pages

         C. a word image that you can clock on to navigate.

         D. a computer language used to make web sites.

         E. a company that provides space for a websites.

4. Choose the word that is closest in meaning to the underlined part.

    1) The text used in webpage codes that provide information to search engines gives us high search rankings.

         A — hyperlink

         B — meta tag 

         C — web host

    2) Type a word into the computer program that allows people to look for particular information to find a web site.

         A — search engine

         B – http

         C — website

    3) Our website is very popular on the system of information that is available on the internet.

         A -meta tag

         B –hyperlink

         C – www

    4) The company’s text and symbols that form a web address is http://tbbronincorp.com

         A — URI

         B — search engine

         C — web host

    5) Please begin the web address with the part of the web address that allows the computer to connect to the site.

         A –HTML

         B —  web browser

         C — http

UNIT 10

2. Read the article from Graphic Arts Magazine. Then choose the correct answers.

    1) What is the article mostly about?

         A. why people edit graphics

         B. how to edit graphics

         C. the causes of poor exposure

         D. how to crops picture

     2) According to the article, how can you remove unwanted parts of images?

         A. crop the picture

         B. resize the image

         C. save the picture as a JPEG

         D. increase the number of pixels

     3) According to the article, what is NOT a way to fix a blurry photo?

         A. resize the photo

         B. increase the lighting

         C. save in JPEG format

         D. increase the amount of pixels 1

3. Match the words (1-6) with the definitions (A-F).

    1. pixel — B

    4. graphics — A

    2. exposure — D

    5. resolution — F

    3. JPEG — C

    6. tint — E

         A images on a computer, in a book or magazine etc.

         B a small dot that makes up part of an image a computer screen

         C a file used to store pictures on a computer

         D the length of time film is open to light when taking a picture

         E a small amount of a color in something

         F a computer or camera’s ability to produce a clear picture

4. Fill in the blanks with the words and phrases from the word bank.

     1) It’s hard to see the details of this picture. Pease ________  it so that it is bigger.( RESIZE)

     2) I want to edit my pictures .I need a__________. (GRAPHIC EDITING PROGRAM)

     3) I don’t like the background of this picture. Lets_________ it out.  (CROP)

     4) This picture is too dark. Make the ____________ a little lighter. (CONTRAST)

UNIT 11

2. Read the email from it department of TB. Brown Inc.  Then, read the paraphrase of the email. Fill in the blanks with the correct words from the wont bank.

    Employees often use databases and spreadsheets incorrectly. Use a database to organize largo amounts of information about Clients. A database makes it easy to Search   multiple tables for client information. Use a spreadsheet to perform calculations about sinks data. Spreadsheets are also able to create graphs and charts showing profits.

3. Match the words (1-5) with definitions (A-E).

     1) Worksheet — D

    2) database — B

    3) sort — A

    4) field — E

    5) formula — C

         A to arrange the information in a database

         B a large group of data organized in a computer

         C a mathematical instruction that performs spreadsheet calculations

         D a single page of a spreadsheet

         E a database category that hot a type 01 information

4. Choose the word that is closest in meaning to the Underlined part.

    1) Sue types in a(n) symbol that performs a specific calculation on the line

         A cell

         B operator

         C worksheet

    2) Please arrange the client addresses in a single collection of information a database.

         A table

         B field

         C query

    3) Dave adds up the values with a mathematics spreadsheet calculation

         A worksheet

          B formula

          C database

    4) Jim organizes records in a computer program that organizes information and performs calculations.

         A function

         B query

         C spreadsheet

    5) Martha finds clients who live nearby with a search that locates all information of a specific type

         A query

         B field

         C operator

    6) Some information in one unit of a spreadsheet that holds a piece of information is incorrect.

         A table

         B function

         C cell

UNIT 12

2. Read the article from a business newsletter. Then, choose the correct answers.

    1) What does the Web Development class teach?

         A making a website easy to use

         B improving a website’s visibility

         C using code to program a website

         D how to market a new website

    2) What can you inter about the Web Design

         A Attending the class is mandatory.

         B The first class addresses functional

         C it focuses on improving a site’s visual

         D Its registration fee is less than the Web Development class.

    3) What is the function of CSS?

         A It helps improve navigation.

         B It decreases a website’s visibility.

         C It changes the style of a web page.

         D It expands the functionality of a web

3. Match the words (1-6) with the definition (A-F).

    1) web design — A

    2)coding — C

    3) navigation — E

    4) visibility — B

    5) usability — D

    6) content — F

         A choosing a website’s visuals

         B how easily you can find a website on a engine

         C a website’s programming

         D how easily a user can use a website

         E moving around a website

         F everything contained h a website

4. Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

     1) The website doesn’t work well. I want to improve its functionality

     2) My website locks boring. I’ll give it a more interesting appearance

     3) If you are interested in making a website, take a web development class.

     4) I’m learning CSS so that I can change my website.

UNIT 13

2. 1. What is the purpose of this advertisement?

         A to post a job opening

         B to describe a company

         C to start a publishing company

         D to sell a desktop publishing program

    2. Which is NOT a job qualification?

         A the ability to make clip art

         B project planning skills

         C a college education

         D the ability to make layouts

    3. What can you infer from this advertisement?

         A The job pays very well.

         B This is a managerial position.

         C The company is hiring from within.

         D Students do not meet the requirements.

3. Read the sentence pair. Choose correct word

    1. electronic paper/ assemble electronic pages

         Many books are available on electronic paper.

         Desktop publishing specialists assemble electronic pages.

    2. page layout/clip art

         If you need an extra picture use clip art.

         That page layout looks complete.

    3. Electrostatic printing/Offset lithography

         Electrostatic printing is all done with machines.

         Offset lithography uses oil and water to transfer ink.

4. Match the words (1-4) with the definitions (A-D).

1. comprehensive layout —  B

2. desktop publishing  — C

3. desktop publishing software — D

4. graphic communications — A

         A. a form of visual language

         B. a piece that is ready for print

         C. the design of a layout using software

         D. a computer program used by publishers

UNIT 14

2. Read the email from IT professional at Acme Enterprise. Then, mark the following statements with true (T) or false(F)

    1. Videoconferencing reduces traveling time and cost. (TRUE)

    2. The dedicated system comes with a video bridge. (FALSE)

    3. Videoconferencing works best with low bandwidth Internet access.(FALSE)

3. Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

    1) My computer isn’t working. No images are showing on the monitor.

    2) Let’s purchase a dedicated system It comes with everything we need for videoconferencing

    3) Only I can edit the report. The videoconference system does not allow document sharing

    4) You can’t hold a multipoint videoconference without a video bridge

    5) The echo-cancellation feature eliminates unwanted

    6) I want face-to-face meeting. Let’s hold a videoconference

4) Write a word that s similar in meaning to the underlined part.

    1) A high amount of information that a network sends and  receives helps images load quickly on the Internet. Bandwidth

    2) To set up a videoconference system, first connect the equipment that codes and reads signals. Codec

    3) John attached a camera that broadcasts sound and video on the Internet. Webcam

    4) Our offices can hold a videoconference among people in different locations. Multipoint videoconference

UNIT 15

2. Read the email from the marketing director of bargainequipment.com. Then, mark the following statements as true(T) or false(F)

    1) BargainEquipment.com has a brick and mortar shop. (False)

    2) TFC Gaming is an affiliate of BargainEquipment.com. (False)

    3) Affiliates earn a percentage of sales for increases in page views.(True)

3. Read the sentence pairs. Choose where the words best fit in the blanks.

    1) digital certificate/certificate authority

         I don’t trust this site, it has no digital certificate .

         The certificate authority will tell customers our site is safe.

    2) page views/traffic

         My site has two hundred more page views today.

         Advertising a website should increase  traffic

    3) FAQs/banner

         Let’s display a new banner to attract attention.

         Check the FAQs to find out about tine company.

4 . Fill in the blanks with the correct words and phrases from the word bank.

    1) E-commerce allows people to shop with businesses globally.

    2) My business is a(n) affiliate of that website. We share profits.

    3) There are many brick and mortar shops on Main Street.

    4) Put an item in a shopping cart and pay for it later.

Loyal, patient, moody, creative

Aggressive, respected, trusting, dedicated

Caring, loyal, supportive, dishonest

Selfish, jealous, mean, patient

Trusting, creative, mean, supportive

Selfish, jealous, dedicated, moody

a) Complete the table with the correct past forms of the verbs.

• find


• tell


• watch


• stop


• dive


• cry


• take


• solve


• call


• go


• try


• drop


• fill


• feel


• send

−ed:
double consonant + −ed:
−d:
(y) –ied:
irregular:

b)

Complete the sentences using verbs from the table.

1. She _ £10 beneath the sofa.
2. James _ to the police to report the incident.
3. He _ into the swimming pool twice.
4. He _ me the truth.
5. I _ the last episode of my favourite TV series yesterday.
6. She _ him a present by post.
7. Mary _ a lot when she heard the bad news.
8. Brian _ the train to London.
9. She _ happy when she got her jewels back.
10. Peter _ my mother’s antique vase. It broke into thousands of pieces.
11. Laura _ her mother as soon as she arrived in Paris.
12. He _ talking when I walked into the room.
13. She _ to stop the thief, but he got away.
14. She _ the glass with orange juice.
15. Miss Marple _ many mysteries in St Mary Mead.

reshalka.com

Английский язык 7 класс рабочая тетрадь Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 2. Grammar Practice. Номер №1

Решение

Перевод задания
а)
Заполните таблицу правильными формами прошедшего времени глаголов.
• найти
• сказать
• смотреть
• останавливаться
• нырять
• плакать
• брать
• решать
• звонить, звать
• идти
• пытаться
• уронить
• наполнять
• чувствовать
• отправить

−ed:
двойной согласный + −ed:
−d:
(y) –ied:
неправильный:

b)
Завершите предложения глаголами из таблицы.
1. Она _ 10 фунтов под диваном.
2. Джеймс _ в полицию, чтобы сообщить о происшествии.
3. Он дважды _ в бассейн.
4. Он _ мне правда.
5. Я _ последний выпуск моего любимого сериала вчера.
6. Она _ ему подарок по почте.
7. Мэри _ много, когда слышала плохие новости.
8. Брайан _ поезд в Лондон.
9. Она _ счастливой, когда вернула свои драгоценности.
10. Питер _ старинная ваза моей матери. Она разбилась на тысячу кусочков.
11. Лаура _ ее мать, как только она приехала в Париж.
12. Он _ говорил, когда я вошел в комнату.
13. Она _ остановить вора, но он сбежал.
14. Она _ стакан с апельсиновым соком.
15. Мисс Марпл _ множество загадок в Сент−Мэри Мид.

ОТВЕТ

a)

−ed: watch – watched, call – called, fill – filled
double consonant + −ed: stop – stopped, drop − dropped
−d: dive – dived, solve – solved
(y) –ied: cry – cried, try – tried
irregular: find – found, tell – told, take – took, go – went, feel – felt, send − sent

b)
1. She found £10 beneath the sofa.
2. James went to the police to report the incident.
3. He dived into the swimming pool twice.
4. He told me the truth.
5. I watched the last episode of my favourite TV series yesterday.
6. She sent him a present by post.
7. Mary cried a lot when she heard the bad news.
8. Brian took the train to London.
9. She felt happy when she got her jewels back.
10. Peter dropped my mother’s antique vase. It broke into thousands of pieces.
11. Laura called her mother as soon as she arrived in Paris.
12. He stopped talking when I walked into the room.
13. She tried to stop the thief, but he got away.
14. She filled the glass with orange juice.
15. Miss Marple solved many mysteries in St Mary Mead.

Перевод ответа
а)

−ed: смотреть − смотрел, звонить − звонил, заполнять − заполнял
двойной согласный + −ed: остановиться − остановился, уронить − уронил
−d: нырнуть − нырнул, решить − решил
(y) –ied: плакать − плакал, пробовать − пробовал
неправильный: найти − нашел, рассказать − рассказал, взять − взял, пойти − пошел, чувствовать − чувствовал, отправить − отправил

b)
1. Она нашла 10 фунтов под диваном .
2. Джеймс пошел в полицию, чтобы сообщить о происшествии.
3. Он дважды нырял в бассейн.
4. Он сказал мне правду.
5. Вчера я смотрел последнюю серию любимого сериала.
6. Она отправила ему подарок по почте.
7. Мэри много плакала, когда услышала плохие новости.
8. Брайан сел на поезд до Лондона.
9. Она почувствовала себя счастливой, когда вернула свои драгоценности.
10. Питер уронил старинную вазу моей матери. Она разбилась на тысячу кусочков.
11. Лаура позвонила матери, как только приехала в Париж.
12. Он замолчал, когда я вошел в комнату.
13. Она пыталась остановить вора, но он сбежал.
14. Она наполнила стакан апельсиновым соком.
15. Мисс Марпл раскрыла множество загадок в Сент−Мэри Мид.

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 2 Section 4, p. 69 – 76, ex. 61, 62, 64-65, 68, 69, 70, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 81, 82, 83, 85, 86, 87.

Family disagreements — Семейные разногласия

Ex. 61 Match the words with their definitions. Сопоставьте слова с их определениями.
1. a row b) a noisy argument or fight between two or more people – ссора – шумный спор или драка между двумя и более людьми.
2. argument e) an angry disagreement between two or more people – спор – гневные разногласия между двумя или более людьми
3. cope with a) to deal successfully with a difficult situation or job – справиться — успешно справляться с трудной ситуацией или работой
4. talk through c) to discuss a plan or situation in a detailed way — исчерпать тему, положить конец обсуждениям — обсудить план или ситуацию детально
5. conflict d) a disagreement between people or groups – конфликт — разногласия между людьми или группами
6. fake g) false – поддельный — ложный
7. provoke f) to deliberately try to make someone angry – спровоцировать – сознательно пытаться разозлить кого-то

Ex. 63 Combine the words from two columns to make meaningful expressions. Объедините слова из двух колонок, чтобы составить значимые выражения.

(Possible answers)
an angry argument – сердитый спор
avoid a conflict / argument – избежать конфликт / спор
be in a conflict — быть в конфликте, конфликтовать
a blazing row — жаркая ссора
come into a conflict – вступить в конфликт
cope with a problem / stress / anger — справиться с проблемой / стрессом / гневом
fake a smile / relationship – поддельная (неискренняя) улыбка / отношения
get into a conflict – попасть в конфликт
have a conflict – иметь конфликт
a heated argument — горячий спор
provoke a conflict / argument — спровоцировать конфликт / спор
talk through all the options / a problem / a situation – обговорить (обсудить) все варианты / проблему / сидуацию
win / lose an argument – выиграть / проиграть спор

Ex. 64-65 Listen to the people talking about their attitude to family disagreements and complete the table. Use your Workbook. Послушайте людей, говорящих об их отношении к семейным разногласиям и заполните таблицу. Используйте рабочую тетрадь.

Andy

Jane

Lori

Phil

1 Do you have family rows? no no no yes no
2 Did you often have rows? no yes no yes no
3 How do you cope with a difficult situation in your family? It’s easier to talk about things calmly. A quiet conversation is better. I only wish she would stay home and talk through the problems. Kiss and make up after the row. Thinks that he should not have avoided the conflicts.

Ex. 68 Read the text and match the titles with the paragraphs. Прочитайте текст и сопоставьте заголовки с пунктами.

Why family rows are good for you
The blazing arguments and poisoned silences of family rows are something that almost everyone has been through at some point. Many people do their best to avoid such conflicts, but are they wasting their time?

Почему семейные ссоры хороши для вас.
Жаркие споры и ядовитое молчание в семейных ссорах – это то, через что прошел практически каждый в какой-то момент. Многие люди делают все возможное, чтобы избежать подобных конфликтов, но не попусту ли они тратят свое время?

1 — b) Study results
A Cambridge University study suggests that arguments between mothers and their teenage girls are actually a sign of a healthy relationship. Many other psychologists agree, and say teenage boys should also be having shouting matches with their old folks. They suggest it’s those unnerving families who never have a cross word that we should actually feel sorry for. Rows are seen as part of a normal, constantly changing relationship and provide teenagers the chance to show that they are no longer little girls and boys, but are becoming mature.

Результаты исследования
Исследование Кембриджского университета предполагает, что споры между матерями и их девочками-подростками на самом деле являются признаком здоровых отношений. Многие другие психологи соглашаются, и говорят что подросткам-мальчикам так же следует покричать со своими предками. Они полагают, что мы должны посочувствовать семьям, в которых никогда не говорят и слова против. Ссоры рассматриваются как часть нормальных, постоянно изменяющихся отношений и предоставляют подросткам возможность показать, что они больше не маленькие девочки и мальчики, а становятся зрелыми.

2 — d) «Real-life» examples
Scientists say the reality TV show The Osbournes provides just one example to back up their findings. Mother Sharon and daughter Kelly engage in frequent, intense rows, but nearly always kiss and make up — and have a close bond, according to Sharon. You don’t have to look too far to find other examples of difficult parent-child relationships.
Violinist Vanessa Mae employed her mum as her manager before sacking her for being «too competitive».
And one row between a young Sophie Dahl and her mother Tessa, which ended in Sophie sobbing in the street, led to her being spotted by a model scout.

Примеры из жизни
Ученые говорят, что реалити-шоу Озборны приводит лишь один пример, чтобы подкрепить свои выводы. Мать Шарон и дочь Келли вовлечены в частые и интенсивные ссоры, но почти всегда они целуются и мирятся, и имеют тесную связь, по словам Шарон. Вам не нужно заглядывать далеко, чтобы найти примеры сложных родительско-детских отношений.
Скрипачка Ванесса Мэй устроила маму в качестве менеджера прежде чем уволить ее за то, что она «слишком конкурентоспособна».
И одна ссора между молодой Софи Даль и ее матерью Тессой, которая закончилась рыданиями Софи на улице, привела к тому, что ее заметил модельный скаут.

3 — a) Professional commentary
Rows between parents and teenage children are part of family life and, while they can be upsetting, are not normally something to worry about,» says psychologist Carole Haston. «It is the constant stress and anxiety caused by these rows that we don’t want to have.»
Although arguments can get a bit heated, if you reach some kind of conclusion and find a way out of a problem, they are worth having.
She says that in families where there are no arguments, people are keeping their feelings to themselves. And that’s unhealthy.

Профессиональный комментарий
Ссоры между родителями и детьми-подростками являются частью семейной жизни и, в то время как они могут быть обидными, обычно не стоит об этом беспокоиться «, говорит психолог Кэрол Хатсон. «Мы не хотим иметь постоянный стресс и беспокойство, вызванные этими ссорами.»
Несмотря на то, что споры могут стать немного горячее, если вы не достигнете своего рода завершения и не найдете выход из проблемы, их стоит иметь.
Она говорит, что в семьях, где нет ни одного спора, люди держат свои чувства при себе. А это вредно для здоровья.

4 — c) TV therapy
But while the psychologists say we’re doing well if we row, there are those who believe we’ve still got plenty of hidden feelings we’re dying to let out.
Turn on any soap opera and it’s unlikely you’ll have to wait long before the characters exchange heated words, often to the delight of millions of viewers.
She says, «People watch soaps because in real life they spend their time trying to avoid conflicts. We like turning the TV on and seeing people saying all the things we don’t dare to say to the people close to us.»

ТВ терапия
Но в то время как психологи говорят, что мы поступаем хорошо, если мы ссоримся, есть те, которые считают, что у нас еще есть много скрытых чувств, которые мы боимся высвободить.
Включите любую мыльную оперу и маловероятно, что вам придется долго ждать, прежде чем герои обменяются жаркими словами, часто к радости миллионов зрителей.
Она говорит: «Люди смотрят сериалы, потому что в реальной жизни они проводят свое время, пытаясь избежать конфликтов. Нам нравится включить телевизор и увидеть как люди говорят, все, что мы не осмеливаемся сказать людям, близки нам.»

Ex. 69 Discuss the following questions with your classmates. Обсудите следующие вопросы со своими одноклассниками.

1. What purpose do rows have according to Cambridge psychologists? Give their reasons. — Rows are a sign of a healthy relationship as it’s a sign of a changing relationship and of teenagers becoming more mature. – Какую цель имеют ссоры по мнению Кэмбриджских психологов? Привидите свои причины. – Ссоры являются признаком здоровых отношений, поскольку они являются признаком изменяющихся отношений и подростки становятся все более зрелыми.

2. What examples do they give to show this? — They prove the idea with examples from real life, including famous people. — Какие примеры они приводят, чтобы показать это? — Они доказывают идею примерами из реальной жизни, включая известных людей.

3. According to psychologists, what can ruin relationships in a family? — There are two factors mentioned: people keeping their feelings to themselves and the constant stress and anxiety caused by rows in the family. — По мнению психологов, что может разрушить отношения в семье? — Упомянуты два фактора: люди держат свои чувства в себе и постоянный стресс и тревога, являются причиной ссор в семье.

4. When are rows actually good for relationships? — Rows are good for relationships when people are able to reach some kind of conclusion and find a way out of a problem. – Когда ссоры на самом деле хороши для отношений? – Ссоры хороши для отношений, когда люди способны достичь своего рода заключения и найти выход из проблемы.

WORD FOCUS: WORD FORMATION
Ex. 70 Complete the table with the correct form of the words. You may find some words from the texts in Ex. 68. Use your Workbooks.
Заполните таблицу правильными формами слов. Вы можете найти некоторые слова в текстах в упр. 68. Используйте рабочую тетрадь.

noun существительное

verb глагол

adjective / participle прилагательное / причастие
Argument – аргумет, спор Argue — спорить Argumentative — любящий спорить, аргументированный
relative / relationships – родственник / отношения Relate — относятся Related — связанный
Suggestion — предложение Suggest — предлагать Suggested — предложенный
Change — изменение Change — менять Changing — меняющийся
Provisionпредоставление Provide — обеспечивать Provided — обеспеченный
Employment — трудоустройство Employ — трудоустраивать Employed – устроенный на работу
Competition – соревнование, конкуренция Compete — соревноваться Competitive — конкурентноспособный
Anxiety — беспокойство Anxious — беспокойный
Conclusion – вывод, заключение Conclude – заключить, сделать вывод Concluding — заключительный
Belief — вера Believe — верить Believable — правдоподобный

Ex. 73 Fill in the gaps in the sentences below with the words from the table in Ex. 71. Заполните пропуски в предложениях, используя слова из упр.71.

1. What is your relationship with your younger brother like? – Какие у тебя отношения с младшим братом?
2. Every time we visit my family, he gets into an argument with my sister. – Каждый раз, когда мы навещаем мою семью, он спорит с моей сестрой.
3. Could I make a few suggestions about the way your presentation is organised? — Могу ли я сделать несколько предложений о том, как организованна ваша презентация?
4. Her dream was to compete in the Olympics. — Ее мечтой было участие в Олимпийских играх.
5. On holidays she found employment in a local fast food restaurant. – На каникулах она нашла работу в местном ресторане быстрого питания.
6. Students are often anxious about exams. — Студенты часто беспокоятся по поводу экзаменов.
7. I don’t believe that she can speak French. — Я не верю, что она может говорить по-французски.
8. Her conclusion was that she would not be able to complete her project in time. – Она пришла к заключению, что она не сможет завершить свой проект вовремя.

GRAMMAR FOCUS: V-ing FORMS
Ex. 74 Read and remember.
Прочитай и запомни.
The V -ing forms are used: Инговое окончание у глаголов используется
. after prepositions после предлогов
He left without saying a word. – Он ушел не сказав ни слова.

. After love, like, enjoy, dislike, hate and prefer to express general preferences. После любить, нравиться, наслаждаться, не нравиться, ненавидеть и предпочитать, чтобы выразить общие предпочтения.
She likes listening to classical music. – Она любит слушать классическую музыку.

. After it’s no use
it’s (not) worth — это (не) стоит
it’s no good — это не хорошо
be busy – быть занятым
what’s the use of…? – какая польза от
there is no point in — нет смысла в
can’t help, can’t stand –не могу не, не выносить
be I get used to — привыкнуть
have difficulty in – испытывать трудности в

It’s worth reading this book. – Стоит прочитать эту книгу.
V = verb — глагол

Ex. 75 Find in the text from Ex. 68 examples of -ing forms and compare them with the examples in Ex. 74. Найдите в тексте из упр. 68 примеры глаголов с инговым окончанием и сравните их с примерами из упр.74

“Violinist Vanessa Mae employed her mum as her manager before sacking her for being ‘too competitive’.” (after prepositions) — Скрипачка Ванесса Мэй устроила маму в качестве менеджера прежде чем уволить ее за то, что она «слишком конкурентоспособна». (после предлога).

“Although arguments can get a bit heated, if you reach some kind of conclusion and a find a way out of a problem, they are worth having.” (after certain expressions) — Несмотря на то, что споры могут стать немного горячее, если вы не достигнете своего рода завершения и не найдете выход из проблемы, их стоит иметь. (после некоторых выражений)

“We like turning the TV on and seeing people saying all the things we don’t dare to say to the people close to us.” (after a verb to express general preferences) — Нам нравится включить телевизор и увидеть как люди говорят, все, что мы не осмеливаемся сказать людям, близки нам. (после глагола, чтобы выразить общие предпочтения)

Ex. 76 Choose the correct preposition and fill in the gaps with the -ing form of the verb. Выберите правильный предлог и заполнить пробелы глаголами с инговым окончанием.

1. Thank you for helping me with my biology report. — Спасибо за помощь с моим докладом по биологии.
2. My favourite show is on TV tomorrow. I’m looking forward to seeing it. – Мое любимое шоу будет завтра по ТВ. Я с нетерпением жду его.
3. Are you interested in taking part in the conference? — Вы заинтересованы в участии в конференции?
4. I’m thinking of looking for a new job. — Я думаю подыскать новую работу.
5. How about talking more calmly? — Как насчет того, чтобы говорить более спокойно?
6. I’m not used to discussing my problems with my parents. — Я не привык обсуждать мои проблемы с родителями.
7. Did he apologise for being so rude? – Он извинился за то, что был так груб?
8. She is very good at avoiding conflicts. — Она очень хорошо может избегать конфликты.
9. This film is worth seeing. — Этот фильм стоит посмотреть.
10. You can’t stop him from going there if he wants. — Вы не можете остановить его идти туда, если он хочет.

Ex. 77 Work in pairs. Do the following tasks: Работа в парах. Выполните следующие задания.
a) Ask and answer the questions using the prompts below. Add your own details if necessary. — Задайте и ответьте на вопросы, используя следующие подсказки. Добавить свои собственные детали, если это необходимо.

1. Why do you watch TV so much? — I like watching soap operas. — Почему вы так много смотрите телевизор? — Я люблю смотреть сериалы.
2. Why do you go to the country every weekend? — I enjoy spending time outdoors. – Почему вы ездите в деревню каждые выходные? — Мне очень нравится проводить время на открытом воздухе.
3. Why do you play computer games every day? — I prefer playing on the computer to watching TV. — Почему вы играете в компьютерные игры каждый день? — Я предпочитаю игры на компьютере просмотру телевизора.
4. Why do you and your brother argue so often? — I hate listening to the music he turns on in our room. -Почему вы и ваш брат спорите так часто? — Я ненавижу слушать музыку, которую он включает в нашей комнате.
5. Why do you do your homework late in the evening? — I prefer hanging out with my friends before doing my homework. — Почему вы делаете вашу домашнюю работу поздно вечером? — Я предпочитаю гулять с моими друзьями, прежде чем делать свою домашнюю работу.

Ex. 78 Read the first part of Mike’s story. Then in pairs discuss what will happen next. Прочитайте первую часть рассказа Майка. Затем в парах, обсудите, что будет дальше.

Part 1
It’s 4 p.m. The sound of a slamming door indicates my father’s home from work. Within 30 minutes the remaining four members of my family come home and the sound of that door becomes a wailing siren warning me of their approach. What conflicts will happen this afternoon? What can my parents and I possibly find to fight about tonight? I walk into my room and shut the door, hoping to find serenity there.
The silence is replaced with the sounds of multiple televisions, the noise from a radio in my sister’s room next door and the continuous yells of my youngest sister. Is it too much to ask for a moment of peace? Would it be entirely too difficult for everyone to calm down once in a while? Apparently so.
Within a few minutes, I hear the first knock on my door.
Actually, «knock» is not the correct word. The «bangs» on my door are mini-explosions that make the window rattle and my shelves shake. And so the torture begins; from this point on, I am met with critical comments about my room, requests for full attention from my sisters and non-stop demands to do this, that and the other. Could everyone just leave me alone?
Each demand increases the tension that has, in recent years, become a permanent part of my relationship with my parents. I try to calm down. I try to relax and ignore the irritation. I try, but fail miserably. So we quarrel until dinner, and then…
(From Teenlnk magazine)

4 часа дня. Звук хлопнувшей двери указывает на приход моего отца с работы. В течение следующих 30 минут оставшиеся четыре члена моей семьи приходят домой и звук этой двери становится воем сирены, предупреждающей меня об их приходе. Какие конфликты случатся во второй половине дня? Что сможем мои родители и я найти для ссоры сегодня? Я пошел в свою комнату и захлопнул дверь, надеясь найти спокойствие там.
Тишина сменилась звуками нескольких телевизоров, шумом от радио в комнате моей сестры по соседству, и непрерывными криками моей младшей сестры. Разве это много попросить на мгновение мира? Разве это очень сложно для всех успокоиться всем сразу на немного? Видимо да.
Через несколько минут я услышал первый стук в мою дверь.
На самом деле, «стук» не правильное слово. Удары в мою дверь словно мини-взрывы, от которых дребезжат стекла и трясутся полки. Итак, пытки начинаются; с этого момента, я встречаюсь с критическими замечаниями по поводу моей комнаты, просьбами полного внимания со стороны моих сестер и безостановочными требованиями сделать это, то, и другое.
Могут они все просто оставить меня в покое?
Каждое требование увеличивает напряженность, которая в последние годы, стали неотъемлемой частью моих отношений с родителями. Я стараюсь успокоиться. Я стараюсь расслабиться и игнорировать раздражение. Я стараюсь, но это с треском проваливается. Так мы ссоримся до ужина, а потом …
(Из журнала Teenlnk)

Ex. 79 Read the second part of the story and check your guesses. Прочитайте вторую часть рассказа и проверить догадки.
Part 2
… we attempt to share a peaceful moment around the table.
We eat and try to have a conversation. My parents ask about my day at school, and for a few moments we actually enjoy listening to each other. It’s at this time that I realise that no matter how much we fight, my family will always care about me. But I am looking forward to going to university.
Maybe my family and I will get along better when we don’t have to be together every day. I do know, however, that despite all of the arguments, I’ll always come home. No matter what happens or how much we row, I know there are at least four people I can always rely on.
(From Teenlnk magazine)

… Мы пытаемся разделить мирный момент за столом.
Мы едим и пытаемся вести разговор. Мои родители спрашивают о моем дне в школе, и в течение нескольких минут нам на самом деле нравится слушать друг друга. В это время я понимаю, что независимо от того, сколько мы ссоримся, моя семья будет всегда заботиться обо мне. Но я с нетерпением жду поступления в университет. Может быть, я и моя семья будем лучше ладить, когда нам не придется быть вместе каждый день.
Я знаю, однако, что, несмотря на все споры, я буду всегда возвращаться домой. Независимо от того, что происходит и сколько мы ссоримся, я знаю, что есть по крайней мере четыре человека, на которых я всегда могу положиться.
(Из журнала Teenlnk)

Ex. 81 find words close in meaning to the ones below from the text in Ex. 78 and Ex. 79 and complete the table. Use your Workbook. Найдите слова, близкие по смыслу к приведенным ниже из упр.78 и 79 и заполните таблицу. Используйте рабочую тетрадь.

slamming (door) a wailing siren
close shut
peace and quiet serenity
shouts yells
knock bang, mini-explosion

Ex. 82 Discuss these questions with your classmates: Обсудите эти вопросы со своими одноклассниками:

. What is the difference between the words in the right and left columns in Ex. 81? — В чем разница между словами в правой и левой колонке в упр. 81?
. How do these words change the story? — Как эти слова меняют историю?

The words Mike uses are stronger and they make the story more emotional and more descriptive of the family situation. – Слова, которые использует Майк — сильнее, и они делают историю более эмоциональной и яснее описывают семейную ситуацию.

Ex. 83 Find in the text in Ex. 78 and 79 words to describe Mike’s relationships with the other members of his family. Найти в тексте в упр. 78 и 79 слова, чтобы описать отношения Майка с другими членами его семьи.

(Possible answers)
conflicts, fight about, torture, leave me alone, tension, irritation, quarrel, share a peaceful moment, enjoy listening to each other, family cares about me, I can always rely on (my family), etc.

(Возможные ответы) конфликты, бороться с, пытки, оставьте меня в покое, напряжение, раздражение, ссоры, разделить мирный момент, наслаждаться слушая друг друга, семья заботится обо мне, я всегда могу рассчитывать на (мою семью), и т.д.

Ex. 85 Read the phrases and say who you think the teenagers are speaking about. Add your own sentence to the empty box. Прочитайте фразы и скажите, как вы думаете, о ком говорят подростки. Добавьте свои собственные предложения в пустые рамки.

These teenagers are speaking about their friends. — Эти подростки говорят о своих друзьях.

Ex. 86 Listen to the Brown family taking part in the talk show Family Hour. They are discussing the problem of whether parents should choose their children’s friends. Write down which one of the speakers thinks that... Семья Браунов принимает участие в ток-шоу Семейный час. Они обсуждают проблему, следует ли родителям выбирать друзей для своих детей. Запишите кто из говорящих считает, что

1. teenagers and parents should talk about choosing their friends and come to a compromise — father, Michael Brown – подросткам и родителям стоит говорить о выборе друзей и прийти к компромиссу.
2. teenagers should choose their friends themselves because it is the only way to learn how to do it ¬properly — Jessica Brown, sister / daughter – подростки должны выбирать своих друзей самостоятельно, потому что это единственный способ узнать, как сделать это правильно.
3. parents know better how to choose their teenagers’ friends — mother, Alice Brown — родители лучше знают, как выбирать друзей для их подростков.
4. parents have no right to recommend friends for their teenagers – родители не имеют права рекомендовать друзей их подросткам.
5. parents can hardly choose a good friend for their teenager — Mark Brown, brother / son — родители вряд ли могут выбрать хорошего друга для их подростка

Ex. 87 Listen to the Browns again and write down the arguments for/against parents choosing friends for their teenagers. Work in pairs and compare your lists. Use your Workbook. Послушайте Браунов снова и запишите аргументы за / против выбора друзей родителями для подростков. Работайте в парах и сравните свои списки. Используйте рабочую тетрадь.

For:
• friends may have bad influence on children — друзья могут иметь отрицательное влияние на детей
• children can get into bad company — дети могут попасть в плохую компанию
• parents make good decisions because they care and have experience in relationships — родители принимают правильные решения, потому что они заботятся и имеют опыт в отношениях

Against
• children should develop the skill of making good relationships — дети должны развить навык налаживания отношений
• we all learn by our mistakes — все мы учимся на своих ошибках
• parents might pick the wrong people — родители могут выбрать не тех людей
• parents don’t always understand their children very well and so the friendships they pick may not last very long — родители не всегда понимают своих детей и поэтому дружбы, которые они выбирают могут не продлиться очень долго

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Fill in the spaces with the correct word
  • Fill in the space with an appropriate word
  • Fill in the sentences with the correct word in the list well thought
  • Fill in the sentences with the correct word i know
  • Fill in the sentences with the correct word from below while i was on holiday