Fill in the correct word 1 toxic 2 newspapers and cans 3 a pond

ГДЗ Английский язык 7 класс (Test Booklet) Spotlight Английский в фокусе Ваулина, Дули, Подоляко, Эванс. TEST 8 B (Module 8). Номер №A

Fill in the correct word.

• station


• fumes


• rain


• pollution


• rubbish


• recycle


• trees


• clean out

e.g. power station
1. toxic _
2. _ newspapers and cans
3. _ a pond
4. plant _
5. acid _
6. collect _
7. air, water and soil _

reshalka.com

ГДЗ Английский язык 7 класс (Test Booklet) Spotlight Английский в фокусе Ваулина, Дули, Подоляко, Эванс. TEST 8 B (Module 8). Номер №A

Решение

Перевод задания
Вставьте правильное слово.
• станция
• пары
• дождь
• загрязнение
• мусор
• перерабатывать
• деревья
• очистить
например, электростанция
1. токсичный _
2. _ газеты и банки
3. _ пруд
4. растение _
5. кислота _
6. собирать _
7. воздух, вода и почва _

ОТВЕТ
1. toxic fumes
2. recycle newspapers and cans
3. clean out a pond
4. plant trees
5. acid rain
6. collect rubbish
7. air, water and soil pollution

Перевод ответа
1. токсичные пары
2. утилизировать газеты и банки
3. чистить пруд
4. сажать деревья
5. кислотный дождь
6. собирать мусор
7. загрязнение воздуха, воды и почвы

Страница 18 из 53

TEST 8 B (Module 8)

*A. Fill in the correct word.  Вставьте правильное слово.

• station • fumes • rain • pollution • rubbish • recycle • trees • clean out
e.g. power station
например, электростанция

Ответ:

1. toxic fumes
2. recycle newspapers and cans
3. clean out a pond
4. plant trees
5. acid rain
6. collect rubbish
7. air, water and soil pollution

Перевод:

1. токсичные пары
2. утилизировать газеты и банки
3. чистить пруд
4. сажать деревья
5. кислотный дождь
6. собирать мусор
7. загрязнение воздуха, воды и почвы

*B. Match the phrases above with the correct picture. Сопоставьте приведенные выше фразы с правильным изображением.

например, электростанция

Ответ:

8. recycle newspapers / cans
9. toxic fumes
10. acid rain
11. plant trees
12. air, water and soil pollution
13. collect rubbish
14. clean out a pond

Перевод:

8. утилизировать газеты и банки
9. токсичные пары
10. кислотный дождь
11. сажать деревья
12. загрязнение воздуха, воды и почвы.
13. собирать мусор
14. чистить пруд

*C. Underline the correct item. Подчеркните правильный элемент.

e.g. Factories emit / burn toxic fumes.
например, Заводы выделяют токсичные пары.

Ответ:

15. Governments have been trying to reduce / emit pollution in the air.
16. Toxic fumes play a huge role / cycle in the formation of acid rain.
17. Oxygen / Solar power can be used to heat homes.
18. I can’t make up / out what it says here.
19. Can I volunteer / join an environmental organisation?

Перевод:

15. Правительства пытаются уменьшить загрязнение воздуха.
16. Токсичные пары играют огромную роль в образовании кислотных дождей.
17. Солнечная энергия может использоваться для обогрева домов.
18. Я не могу понять, что здесь говорится.
19. Могу ли я присоединиться к экологической организации?

*D. What does / doesn’t Tom have to do today?  Что Тому нужно / не нужно делать сегодня?

• Call Rachel. DONE
• Clean out a pond with Dad today.
• Finish school project on the environment with Jackie.
• Apply to volunteer at the zoo next week.
• Collect newspapers today. DONE

• Позвонить Рэйчел. ВЫПОЛНЕНО • Вычистить пруд с папой сегодня. • Завершить школьный проект по окружающей среде вместе с Джеки. • Подать заявление на волонтерство в зоопарке на следующей неделе. • Собирать газеты сегодня. ВЫПОЛНЕНО

e.g. Tom doesn’t have to call Rachel.
например, Тому не нужно звонить Рэйчел.

Ответ:

20. Tom has to clean out a pond with Dad today.
21. Tom has to finish school project on the environment with Jackie.
23. Tom has to apply to volunteer at the zoo next week.
24. Tom doesn’t have to collect newspapers today.

Перевод:

20. Том должен чистить пруд с папой сегодня.
21. Том должен закончить школьный проект по окружающей среде с Джеки.
23. На следующей неделе Тому нужно подать заявку на волонтерство в зоопарк.
24. Тому не нужно сегодня собирать газеты.

*E. Complete the sentences using the Present Perfect continuous form of the verbs in brackets.  Завершите предложения, используя форму Present Perfect continuous глаголов в скобках.

e.g. She has been trying to raise money for the zoo for months. (try)
например, Она уже несколько месяцев пытается собрать деньги для зоопарка. (пытаться)

Ответ:

24. I have been donating money to environmental organisations for the last five years. (donate)
25. I have been volunteering at the zoo for a year already! (volunteer)
26. It has been raining for two hours and it won’t stop! (rain)
27. The students have been trying to reduce pollution. (try)
28. We have been working hard to raise awareness of environmental problems.  (work)
29. Acid rain has been destroying natural habitats for years. (destroy)

Перевод:

24. Последние пять лет я жертвую деньги экологическим организациям.
25. Уже год я работаю волонтером в зоопарке!
26. Уже два часа идет дождь и он не перестанет!
27. Студенты пытаются уменьшить загрязнение.
28. Мы много работаем над повышением осведомленности об экологических проблемах.
29. Кислотные дожди годами разрушают естественную среду обитания.

*F. Fill in the question tag.  Заполните тэг в вопросах.

e.g. Recycling isn’t that hard, is it?
например, Переработка − это не так уж сложно, не так ли?

Ответ:

30. John already went to the pond, didn’t he?
31. Ben has called his dad, hasn’t he?
32. Some species of tiger are endangered, aren’t they?
33. Camels live in the desert, don’t they?
34. John didn’t collect the cans and newspapers, did he?

Перевод:

30. Джон уже пошел к пруду, не так ли?
31. Бен позвонил своему отцу, так ведь?
32. Некоторые виды тигров находятся под угрозой исчезновения, так ведь?
33. Верблюды живут в пустыне, не так ли?
34. Джон не собирал банки и газеты, не так ли?

*G. Choose the correct response. Подберите правильный ответ.

e.g. Can I give you a hand with your Science project? F A. Sure! It’s so heavy.
35. Can you help us with our next project in the Amazon rainforest? B. Hello, I would like to make a donation.
36. Are you making a one−off donation? C. Yes, I would love to help!
37. Can I help to protect natural habitats? D. Yes. You can volunteer to work on conservation project.
38. Hello, Greenpeace. How can I help you? E. No, I would like to donate £10 per month.
39. Can I give you a hand with that box? F. Yes, please. It’s very difficult.

Перевод:

например, Могу я помочь вам с вашим научным проектом? F А. Конечно! Она такая тяжелая.
35. Можете ли вы помочь нам с нашим следующим проектом в тропических лесах Амазонки? B. Здравствуйте, я хочу сделать пожертвование.
36. Вы делаете разовое пожертвование? C. Да, я с радостью помогу!
37. Могу ли я помочь защитить естественную среду обитания? D. Да. Вы можете добровольно участвовать в природоохранном проекте.
38. Здравствуйте, Гринпис. Чем я могу помочь вам? E. Нет, я хочу жертвовать 10 фунтов стерлингов в месяц.
39. Могу я помочь вам с этой коробкой? F. Да, пожалуйста. Это очень трудно.

Ответ:

35 – C, 36 – E, 37 – D, 38 – B, 39 – A.

*H. Read the article and choose A, B, or C to complete the gaps.  Прочтите статью и выберите A, B или C, чтобы заполнить пробелы.

e.g. A. under B. off C. out
40. A. bad B. fuels C. acid
41. A. gather B. pollute C. protect
42. A. increase B. decrease C. recycle
43. A. replace B. teach C. join
44. A. finger B. ear C. hand

Ответ:

THE ENVIRONMENTAL NEWS REPORT:
Are we doing enough to protect marine life?
Fish species are disappearing from our planet fast. Scientists believe that many species of fish are being wiped e.g. out every day. One reason is because of the 40) acid rain that poisons their natural habitats.
Some people say that the only way to help 41) protect endangered fish is to keep them in an aquarium. They believe that aquariums keep the fish safe from harm and help 42) increase their numbers.
On the other hand, other people say that aquariums can’t 43) replace the fish’s natural habitats. That’s why we need to focus on protecting their natural environments in the wild.
In my opinion, it is difficult to say what is best for fish. I believe that more work should be done to protect their natural habitats. If we all give a 44) hand, we can work wonders!

40 – C, 41 – C, 42 – A, 43 – A, 44 – C.

Перевод:

ЭКОЛОГИЧЕСКИЙ ОТЧЕТ:
Достаточно ли мы делаем для защиты морской флоры и фауны?
Виды рыб быстро исчезают с нашей планеты. Ученые считают, что многие виды рыб например, исчезают каждый день. Одна из причин – 40) кислотный дождь, отравляющий их естественную среду обитания.
Некоторые люди говорят, что единственный способ помочь 41) защитить находящихся под угрозой исчезновения рыб − это держать их в аквариуме. Они считают, что аквариумы берегут рыб от вреда и помогают 42) увеличить их численность.
С другой стороны, другие люди говорят, что аквариумы не могут 43) заменить естественную среду обитания рыб. Вот почему нам нужно сосредоточить внимание на защите их естественной среды обитания в дикой природе.
На мой взгляд, сложно сказать, что лучше для рыбы. Я считаю, что необходимо больше работать, чтобы защитить их естественную среду обитания. Если мы все протянем 44) руку, мы сможем творить чудеса!

*I. You will hear a representative from an environmental organisation talking to somebody who wants to donate money to support their cause. For each question, fill in the missing information.  Вы услышите, как представитель экологической организации разговаривает с кем−то, кто хочет пожертвовать деньги на поддержку своего дела. Для каждого вопроса укажите недостающую информацию.

Аудио к заданию:

− Hello, Greenpeace. How can I help you?
− Hi, I would like to make a donation, please.
− That’s great! Are you already a member?
− No, but I would like to become one.
− OK, then. Would you like to make a one−off donation, Sir, or would you prefer to make a regular monthly one?
− A monthly donation, please. Let’s say £20 per month.
− That’s very generous of you. You know, Sir, that with your monthly donation you get our Greenpeace magazine every two months for free.
− That’s fantastic!
− Could I take your name, please?
− Certainly. My name’s Nathan Brown.
− And your address?
− That’s 39 Apple Road, London.
− Thank you very much, Mr Brown. You’ll receive a welcome pack soon along with the last two issues of Greenpeace magazine.
− That’s great! And how do I pay?
− Let me give you our bank account number. It’s Tudor’s Bank, Account No. 96552247586.
− Thank you.
− So, welcome to the team, Mr Brown.
− Thanks a lot. Goodbye!
− Goodbye!

Перевод аудио:

− Здравствуйте, Гринпис. Как я могу тебе помочь?
− Здравствуйте, я хотел бы сделать пожертвование, пожалуйста.
− Замечательно! Вы уже являетесь участником?
− Нет, но я бы хотел им стать.
− Хорошо, тогда. Хотели бы вы сделать разовое пожертвование, сэр, или вы бы предпочли делать регулярное ежемесячное пожертвование?
− Помесячное пожертвование, пожалуйста. Скажем, 20 фунтов в месяц.
− Это очень великодушно с вашей стороны. Вы знаете, сэр, что на ваше ежемесячное пожертвование вы каждые два месяца бесплатно получаете наш журнал Greenpeace.
− Это чудесно!
− Могу я узнать ваше имя, пожалуйста?
− Конечно. Меня зовут Натан Браун.
− А ваш адрес?
− Это 39 Яблочная Дорога, Лондон.
− Большое спасибо, мистер Браун. Скоро вы получите приветственный набор вместе с двумя последними выпусками журнала Greenpeace.
− Замечательно! А как мне заплатить?
− Позвольте дать вам номер нашего банковского счета. Это Тюдоровский банк, счет № 96552247586.
− Спасибо.
− Итак, добро пожаловать в команду, мистер Браун.
− Большое спасибо. До свидания!
− До свидания!

Ответ:

Greenpeace Donations
(please tick √)
One−off
Regular √
Amount: 45) £ 20 per 46) month
Name: 47) Nathan Brown
Address: 48) 39 Apple Road, London
Method of Payment (please tick √)
49) Credit card   Cheque  Cash
     Bank account

Перевод:

Пожертвования Гринпис
(отметьте, пожалуйста, √)
Разовое
Регулярное √
Сумма: 45) £ 20 в 46) месяц
Имя: 47) Натан Браун
Адрес: 48) 39 Яблочная Дорога, Лондон
Способ оплаты (отметьте √)
49)
Кредитная карта
Чек
Наличные
Банковский счет √

Spotlight 7 Test 8B (Module 8) + KEY to test (Английский язык 7 класс: Спотлайт Тесты + Ответы) — цитаты Теста № 8 Б с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса. Авторы: Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс / М.: Просвещение. Цитаты использованы в учебных целях.

Часть 1. Только ОТВЕТЫ

A).     1–fumes     2–recycle     3–clean out     4–trees     5–rain     6–rubbish     7–pollution.
B).     8–recycle newspapers/cans     9–toxic fumes     10–acid rain     11–plant trees
12–air, water and soil pollution     13–collect rubbish     14–clean out a pond.
C).     15–reduce     16–role     17–Solar     18–out     19–join.

D)     20–Tom has to clean out a pond with his dad today.
21–Tom has to finish a school project on the environment with Jackie.
22–Tom has to apply to volunteer at the zoo next week.
23–Tom doesn’t have to collect newspapers today.

E).     24–have been donating     25–have been volunteering     26–has been raining
27–have been trying     28–have been working     29–has been destroying.
F).     30–didn’t he     31–hasn’t he     32–aren’t they     33–don’t they     34–did he.

G).     35–С     36–Е     37–D     38–В     39–А
H).     40–С     41–С     42–А     43–А     44–С.
I).     45–20     46–month     47–Nathan Brown     48–39 Apple Road     49–Bank account.


Часть 2. Задания и Ответы

Vocabulary

        A). Fill in the correct word.

  1. toxic …..• fumes………
  2. ……• recycle………. newspapers and cans
  3. ……• clean out………. a pond
  4. plant …….• trees……….
  5. acid ……• rain……….
  6. collect ……• rubbish……..
  7. air, water and soil ……• pollution………

        В). Match the phrases above to the pictures below.

  1. recycle newspapers/cans
  2. toxic fumes
  3. acid rain
  4. plant trees
  5. air, water and soil pollution
  6. collect rubbish
  7. clean out a pond.

        C). Underline the correct item.

  1. Governments have been trying to reduce/emit pollution in the air.
  2. Toxic fumes play a huge role/cycle in the formation of acid rain.
  3. Oxygen/Solar power can be used to heat homes.
  4. I can’t make up/out what it says here.
  5. Can I volunteer/join an environmental organisation?

Grammar

        D). What does/doesn’t Tom have to do today?

  • Call Rachel.
  • Clean out a pond with Dad today.
  • Finish school project on the environment with Jackie.
  • Apply to volunteer at the zoo next
  1. ……… Tom has to clean out a pond with his dad today.
  2. ……… Tom has to finish a school project on the environment with Jackie.
  3. ………. Tom has to apply to volunteer at the zoo next week.
  4. ………. Tom doesn’t have to collect newspapers today.

         E). Complete the sentences using the Present Perfect Continuous form of the verbs in brackets.

  1. I …….have been donating…….. money to environmental organisations for the last five years. (donate)
  2. I …….have been volunteering…….. at the zoo for a year already! (volunteer)
  3. It …….has been raining…….. for two hours and it won’t stop! (rain)
  4. The students …….have been trying…….. to reduce pollution. (try)
  5. We ……have been working……. hard to raise awareness of environmental problems. (work)
  6. Acid rain ……has been destroying……… natural habitats for years. (destroy)
  7. F) Fill in the question tag.
  8. John already went to the pond, ……didn’t he……?
  9. Ben has called his dad, …….hasn’t he……..?
  10. Some species of tiger are endangered, ……aren’t they…….?
  11. Camels live in the desert, ……don’t they………?
  12. John didn’t collect the cans and newspapers, ……did he…….?

Everyday English

         G). Choose the correct response.

  1. Can you help us with our next project in the Amazon rainforest? – C) Yes, I would love to help!
  2. Are you making a one–off donation? – E) No, I would like to donate £10 per month.
  3. Can I help to protect natural habitats? – D) Yes. You can volunteer to work on conservation projects.
  4. Hello, Greenpeace. How can I help you? – В) Hello, I would like to make a donation.
  5. Can I give you a hand with that box? – A) Sure! It’s so heavy.

Reading

         H). Read the article and choose A, B, or C to complete the gaps.

THE ENVIRONMENTAL NEWS REPORT:
Are we doing enough to protect marine life?
Fish species are disappearing from our planet fast. Scientists believe that many species of fish are being wiped e.g. out every day. One reason is because of the 40) …….. rain that poisons their natural habitats.
Some people say that the only way to help 41) ……… endangered fish is to keep them in an aquarium. They believe that aquariums keep the fish safe from harm and help 42) …….. their numbers.
On the other hand, other people say that aquariums can’t 43) ……… the fish’s natural habitats. That’s why we need to focus on protecting their natural environments in the wild.
In my opinion, it is difficult to say what is best for fish. I believe that more work should be done to protect their natural habitats. If we all give a 44) ……., we can work wonders!

  1. A) bad. В) fuels. C) acid
  2. A) gather. В) pollute.  C) protect
  3. A) increase. В) decrease.  C) recycle
  4. A) replace. В) teach.  C) join
  5. A) finger. В) ear.  C) hand

Listening

         I). You will hear a representative from an environmental organisation talking to somebody who wants to donate money to support their cause. For each question, fill in the missing information.

Greenpeace Donations (please tick √)
One–off [  ]   Regular e.g. [√]   Amount: 45) £ …20…… per 46) ……month.….
Name: 47) ……. Nathan Brown ………
Address: 48) ….. 39 Apple Road ……. London.
Method of Payment (please tick √)
49) Credit card [  ]   Cheque [  ]   Cash [  ]   Bank account [√]


Вы смотрели: Spotlight 7 Test 8B + KEY to test (Английский язык 7 класс: Спотлайт Тест 8Б + Ответы) — цитаты контрольного теста с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др./ М.: Просвещение. Цитаты использованы в учебных целях.

Перейти на страницу «Spotlight 7 test book» (Оглавление)

TEST 8 (MODULE “GREEN ISSUES”)

I varient

Vocabulary

1.Fill in the correct word.

pollution fumes trees rubbish recycle rain clean out

1………………………. newspapers and cans 2 toxic ………………………

3.air, water and soil …………………………4 collect ……………………….

5 acid …………………………. 6 plant …………………………

7 ………………………. a pond

B. Underline the correct item.

8. Water pollution can wipe out/drink up fish and plant species.

9. I can’t make up/out what it says here.

10. Acid rain gathers/poisons trees and plants.

11. Solar/Oxygen power can be used to heat homes.

12. Can I join/volunteer the Eco-helpers club?

C. Phrasal verb MAKE. Fill in the correct word UP, UP WITH,OUT.

13. I’ve just ………….. a story.

14. I can’t ………… the meaning of this poem.

15. He……….his sister yesterday.

Grammar.

D. Write what Sarah has / doesn’t have to do today.

Sarah doesn’t have to call her mum.

E. Complete the sentences using Present Perfect Continuous.

20.It … for two days. (rain)

21 .John … for two hours now! (sleep)

22.How long … you … the environment problems? (study)

23.She … to raise money for the zoo for months. (try)

24.He … hard to build a nesting box, that’s why it has already broken. (not / work)

F. Fill in the question tag.

25.John is collecting rubbish, …?

26. I could join the club too, …?

27. Helen hasn’t called her mum, …?

28.She speaks French and Italian, …?

29.We’re late, …?

30.Sam collected the cans and newspapers, …?

31. Mike is handsome, …?

Reading

G.Read the text at page 80 Sb and find the words:

1.вести себя2. клетки 3.защищать4.окружающая среда

5.места обитания6. в опасности7.выживать

8. находящиеся под угрозой, исчезающий

TEST 8 (MODULE “GREEN ISSUES”)

I I varient

Vocabulary

Fill in the correct word.

fumes rain pollution rubbish recycle trees clean out

1.toxic ……………………………………….. 4 plant …………………………

2 ……………………… newspapers and cans 5 acid ………………………….

3 …………………………………….. a pond 6 collect ……………………….

7 air, water and soil ……..

B. Underline the correct item.

8. Governments have been trying to reduce/ emit pollution in the air.

9. Toxic fumes play a huge role/cycle in the formation of acid rain.

10.Oxygen/Solar power can be used to heat homes.

11. I can’t make up/out what it says here.

12. Can I volunteer/join an environmental organisation?

C. Phrasal verb MAKE. Fill in the correct word UP, UP WITH, OUT.

13.I’ve just ………….. a story.

14. I can’t ………… the meaning of this poem.

15.He……….his sister yesterday.

Grammar.

D. What does/doesn’t Tom have to do today?

Call Rachel. DONE Tom doesn’t have to call Rachel.

16.Clean out a pond with Dad today.

17. Finish school project on the environment with Jackie.

18. Apply to volunteer at the zoo next week.

19. Collect newspapers today. DONE

E. Complete the sentences using the Present Perfect Continuous form of the verbs in brackets.

20. I ……………………………………… money to environmental organisations for the last five years. (donate)

21. I ………………………………………. at the zoo for a year already! (volunteer)

22. It …………………………………………. for two hours and it won’t stop! (rain)

23. The students…………………………………. to reduce pollution. (try)

24. We …………………………….. hard to raise awareness of environmental problems. (work)

25. Acid rain ……………………………. natural habitats for years. (destroy)

F. Fill in the question tag.

26. John already went to the pond, ……………?

27. Ben has called his dad, …………………….?

28. Some species of tiger are endangered, ………………….?

29. Camels live in the desert, ………………….?

30. John didn’t collect the cans and newspapers, ………………….?

31. We’re late, …?

G.Reading. Read the text at page 81 Sb and find the words:

ландшафт2. редкий 3.далекий, дальний

4.утесы,холмы5.морские птицы6.уникальные

7.пещеры8. колокольчики

Условие

TEST 8 (MODULE “GREEN ISSUES”)

1.Fill in the correct word.

pollution,fumes, trees, rubbish, recycle, rain, clean, out
1………………………. newspapers and cans
2 toxic ………………………
3.air, water and soil …………………………
4 collect ……………………….
5 acid ………………………….
6 plant …………………………
7 ………………………. a pond
B. Underline the correct item.
8. Water pollution can wipe out/drink up fish and plant species.
9. I can’t make up/out what it says here.
10. Acid rain gathers/poisons trees and plants.
11. Solar/Oxygen power can be used to heat homes.
12. Can I join/volunteer the Eco-helpers club?
C. Phrasal verb MAKE. Fill in the correct word UP, UP WITH,OUT.
13. I’ve just ………….. a story.
14. I can’t ………… the meaning of this poem.
15. He……….his sister yesterday.
D. Complete the sentences using Present Perfect Continuous.
16.It … for two days. (rain)
17 .John … for two hours now! (sleep)
18.How long … you … the environment problems? (study)
19.She … to raise money for the zoo for months. (try)
20.He … hard to build a nesting box, that’s why it has already broken. (not / work)
F. Fill in the question tag.
21.John is collecting rubbish, …?
22. I could join the club too, …?
23. Helen hasn’t called her mum, …?
24.She speaks French and Italian, …?
25.We’re late, …?
26.Sam collected the cans and newspapers, …?
27. Mike is handsome, …?

английский язык 6-7 класс
3249

О решение…

На нашем сайте такое бывает редко, но решение к данной задаче еще никто не написал.

Что Вы можете сделать?

  1. Выставите данный вопрос вновь. Перейдите на главную страницу.
  2. Найдите похожую задачу. Используйте поиск.

Написать комментарий

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Fill in the correct word 1 can i myself
  • Fill in the correct word 6 класс ответы контрольная работа модуль 5 1 вариант
  • Fill in the correct questions word with ever
  • Fill in the correct word 6 класс ответы контрольная работа board
  • Fill in the correct question word with ever they can have fun they are