Excel 9 module 3 city life country life

currentPath: /vid/aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g_dj1BOTdDWmI4RkdhWQ%3D%3D; canonicalPath: /vid/aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g_dj1BOTdDWmI4RkdhWQ%3D%3D;

Download this video with UDL Client

  • Video mp4 

    HD+

    with sound

  • Mp3 in the best quality
  • Any size files

thumbnail

Please wait. We’re preparing links for easy ad-free video watching and downloading.

00:00:03

option-arrow

city life

00:00:04

option-arrow

country life

00:00:05

option-arrow

[Music]

00:00:09

option-arrow

life in the city and life in the country

00:00:12

option-arrow

can be very different

00:00:14

option-arrow

if you grow up in the country you can

00:00:16

option-arrow

see fields

00:00:17

option-arrow

woods rivers mountains and farms with

00:00:20

option-arrow

animals

00:00:23

option-arrow

you can also enjoy the peace and quiet

00:00:25

option-arrow

with the only noise being the sounds of

00:00:28

option-arrow

nature but living close to nature can

00:00:31

option-arrow

have its disadvantages

00:00:34

option-arrow

there aren’t many buses and trains so

00:00:36

option-arrow

it’s not always easy to go where you

00:00:38

option-arrow

want

00:00:40

option-arrow

also if you like going to the cinema or

00:00:43

option-arrow

shopping mall

00:00:44

option-arrow

you won’t find places as close by as you

00:00:46

option-arrow

would in the city

00:00:49

option-arrow

city life on the other hand offers a lot

00:00:52

option-arrow

more places for entertainment

00:00:54

option-arrow

there are lots of shops and big

00:00:56

option-arrow

department stores

00:00:58

option-arrow

people can visit parks and squares and

00:01:00

option-arrow

other open spaces to relax and socialize

00:01:04

option-arrow

however living in a city can have its

00:01:06

option-arrow

drawbacks too

00:01:08

option-arrow

there are blocks of flats skyscrapers

00:01:11

option-arrow

factories

00:01:12

option-arrow

and there are usually motorways nearby

00:01:15

option-arrow

this usually means lots of people live

00:01:17

option-arrow

next to one another

00:01:18

option-arrow

as well as problems with air and noise

00:01:21

option-arrow

pollution

00:01:22

option-arrow

you won’t breathe in the fresh air of

00:01:24

option-arrow

the country when you wake up in the

00:01:26

option-arrow

morning in your flat

00:01:28

option-arrow

what do you prefer taking a walk in the

00:01:31

option-arrow

woods or strolling around a big shopping mall

Description:

On this page you can download the media «Excel 9. Module 3. City life, Country life» highest quality possible WITHOUT any restrictions on the number of downloads or download speed.

Preparing download options

* — If the video is playing in a new tab, go to it, then right-click on the video and select «Save video as…»

** — Link intended for online playback in specialized players

Содержание

  1. Excel 9 module 3 City Life Country Life
  2. Excel 9 module 3 City Life Country Life
  3. Открытый урок City Life and Country Life
  4. ХОД УРОКА
  5. I. Начало урока.
  6. II. Основной этап занятия.
  7. III. Презентация в Power point.
  8. IV. Fill in the table using words from the list below.
  9. V. Сравнение жизни в городе и в сельской местности.
  10. VI. Закрепление лексики.
  11. 7. Чтение диалога и заполнение таблицы.
  12. 8. Заполнение таблицы.
  13. 9. Ролевая игра.
  14. 10. Завершающий этап занятия.
  15. Useful expressions

Excel 9 module 3 City Life Country Life

Excel 9 Module 3 City life counry life p 29СкачатьПодробнее

Excel 9 Module 3 City life p 40СкачатьПодробнее

CITY LIFE, COUNTRY LIFE. Excel 9th grade. Module 3СкачатьПодробнее

City life, edutainment, Module 3 Excel 9th gradeСкачатьПодробнее

Excel 9. Do you like living in the city or in the countryСкачатьПодробнее

EXCEL 9 for Kaz M3 song: «CITY LIFE» textСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Silk Through SauranСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Silk Through SauranСкачатьПодробнее

City life, country lifeСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Cyty life — Country lifeСкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 p35 ex5 ListeningСкачатьПодробнее

Excel 9 City life country life p29СкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 Rivers of the worldСкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 City LifeСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. City life. p.40СкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3 (a). Silk through Saurah. p. 30СкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. City life-counry life. p. 29СкачатьПодробнее

EXCEL 9 for Kaz M3 CITY LIFE — COUNTRY LIFE p 29СкачатьПодробнее

Английский язык. 9 класс. City life — country life /03.11.2020/СкачатьПодробнее

Источник

Excel 9 module 3 City Life Country Life

Excel 9 Module 3 City life counry life p 29СкачатьПодробнее

Excel 9 Module 3 City life p 40СкачатьПодробнее

CITY LIFE, COUNTRY LIFE. Excel 9th grade. Module 3СкачатьПодробнее

City life, edutainment, Module 3 Excel 9th gradeСкачатьПодробнее

Excel 9. Do you like living in the city or in the countryСкачатьПодробнее

EXCEL 9 for Kaz M3 song: «CITY LIFE» textСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Silk Through SauranСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Silk Through SauranСкачатьПодробнее

City life, country lifeСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. Cyty life — Country lifeСкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 p35 ex5 ListeningСкачатьПодробнее

Excel 9 City life country life p29СкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 Rivers of the worldСкачатьПодробнее

Excel 9 module 3 City LifeСкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. City life. p.40СкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3 (a). Silk through Saurah. p. 30СкачатьПодробнее

Excel 9. Module 3. City life-counry life. p. 29СкачатьПодробнее

EXCEL 9 for Kaz M3 CITY LIFE — COUNTRY LIFE p 29СкачатьПодробнее

Английский язык. 9 класс. City life — country life /03.11.2020/СкачатьПодробнее

Источник

Открытый урок City Life and Country Life

Цели:

  • совершенствование навыков поискового и просмотрового чтения, формирование активного словаря по теме;
  • развивать умение работать коллективно и самостоятельно, навыки устной и письменной речи, чтения, логического мышления;
  • тренировать умения и навыки работы с текстом и написания эссе;
  • осуществлять нравственное воспитание, расширять кругозор;
  • развивать у учащихся самостоятельность мышления и познавательный интерес.

Учебные задачи:

  • презентовать и отработать новую лексику по теме;
  • развивать умения и навыки работы с текстом (чтение с частичным пониманием прочитанного;
  • развивать навыки монологической речи;
  • формирование навыков устной речи путем создания ситуации беседы, диалога;
  • обобщить полученные на занятии знания через ролевую игру.

Оснащение урока:

  1. Компьютер, экран, проектор.
  2. Презентация в Power Point.
  3. Раздаточный материал – текст для чтения, таблицы, карточки.

Методы обучения: объяснительно-иллюстративный, частично-поисковый и репродуктивный.

Принцип отбора методов:

  • учет реальных возможностей учащихся
  • учет возрастных особенностей учащихся
  • учет соответствия уровня методической подготовки учащихся

ХОД УРОКА

I. Начало урока.

  1. Приветствие. Орг.момент.
  2. Речевая зарядка о предпочтениях, фронтальный опрос.
    • “What kind of place would you like to live in? Why?”
    • “Where do you think is the best to raise children, in the city or in the country?”
    • “What are the benefits of living in the country/city?”
  3. Сообщение цели и задач занятия.

II. Основной этап занятия.

Презентация новых ЛЕ беспереводным способом – толкованием.

  • Execute – to carry out fully, put completely into effect.
  • Stockbroker – a broker who executes orders to put or to sell securities and often also acts as a security dealer.
  • Multi-storey car park – is a building which is designed specifically to for automobile parking.
  • Barn – a usually large building for the storage of farm products or feed and usually for the housing of farm animals or farm equipment.
  • Labourer – someone who works with their hands.
  • Smog – a fog made heavier and darker by smoke and chemical fumes.
  • Shepherd – a person who tends sheep.
  • Bypass – a passage to one side.
  • Hamlet – a small village.
  • Appliance – a piece of equipment for adapting a tool or a machine to a special purpose.
  • Hectic – persistent fever (as in tuberculosis).

Запись ЛЕ в личные словари, отработка произносительных навыков чтения новых ЛЕ (чтение по цепочке).

III. Презентация в Power point.

IV. Fill in the table using words from the list below.

Block of flats, farmhouse, field, skyscraper, traffic jam, farmer, offices, trolleybus, stockbroker, lorry, multi-storey car park, car, tractor, executive, tram, barn, labourer, pollution, city centre, clerk, valley, fresh air, hill, smog, underground, secretary, taxi, shepherd, bus, business executive, cottage, motorway

City life Country life
Buildings
Transport
Jobs
Features

V. Сравнение жизни в городе и в сельской местности.

– Using the table above compare city life with country life as in the example. You may add ideas of your own.

E.g. If you live in the country, you can live in a farmhouse or a cottage, but if you live in the city you are more likely to live in a block of flats or a house.

VI. Закрепление лексики.

Fill in the gaps with one of words from the list below.

Bypass, hamlet, underground, executives, labourers, barn, shopping centers, smog, metropolis, trams, motorway, country lane, stockbrokers, multi-storey car park, shepherd.

  1. Many people prefer to use the _________________ instead of taking their cars to work.
  2. Being a(an) _____________ means spending a lot of time looking after sheep.
  3. Many farms have a _____________ where the hay for the animals is kept.
  4. ______________ are convenient because they have many shops in one building.
  5. ______________ work in large office blocks and usually drive expensive cars.
  6. It is very relaxing to walk along a _______________ far away from the city traffic.
  7. ______________ are powered by electricity and are popular means of transport in the city.
  8. If we take the ___________, we’ll avoid the town center.
  9. _______________ sell stocks and shares and deal with large amounts of money.
  10. The city was polluted and a thick layer of smog could be seen above it.
  11. ______________ often work on building sites and their work are very tiring.
  12. The _____________ lay between two hills and had only fifty inhabitants.
  13. When travelling long distances it’s best to use the ____________ as you can go much faster than an ordinary roads.
  14. The main or most important city of an area or country can be called a ___________.
  15. We parked in a _____________ _____ which had room for two thousand cars.

7. Чтение диалога и заполнение таблицы.

Read the following dialogue and then use the information to fill in the following table.

Dan: I have to say, I love living in a village. It’s so much friendlier – in the city I never knew my neighbours.

Pete: Not me! Before you know it, everybody knows your business. No, I’m glad I moved.

Dan: But in our village we’re a real community and we help each other out. And there’s no crime.

Pete: That’s not a problem in the city as long as you’re sensible. I’ve got to admit though, one thing I did miss about the country at first was the peace and quiet. When I first moved to town, I couldn’t sleep for a week.

Dan: Exactly. All I ever hear is the birds singing.

Pete: Yeah, but I’ve got used to the noise now. And I couldn’t give up the theatres, cinemas and clubs here. And the underground runs all night, so there’s no problem getting home. Where you live, the buses stop at seven in the evening.

Dan: But I’m so happy here. I’ve got my vegetable garden and the scenery is fantastic.

Pete: But nothing happens! And another thing, in the city people accept you as you are, whereas in the country they’re less open-minded.

Dan: Perhaps. But I’m so much happier knowing that my children don’t have to breathe traffic fumes all the time. It’ much healthier and our whole lifestyle is safer.

Pete: Maybe I’ll feel the same one day, but for the moment I’m happy where I am.

8. Заполнение таблицы.

Advantages Disadvantages
City Life
Country Life

9. Ролевая игра.

Группа делится на две команды. Одна команда – «за» и «против» жизни в городе, другая – «за» и «против» жизни в селе (источниками информации могут служить отработанный текст, в то же время собственные идеи приветствуются), после чего они будут по очереди представлять свои аргументы за и против.

Можно использовать следующие слова:

Entertainment, clean air, isolation, education, traffic jams, peaceful, busy, unhealthy, loneliness, stressful, lack of medical facilities, calm, culture, healthy surroundings, quiet, smog, noisy.

E.g. Life in the city can be quite stressful but country life is usually more peaceful and quiet.

10. Завершающий этап занятия.

Оценивание работы учеников.

Запись дом. задания (выучить новую лексику, составить таблицу “Advantages and Disadvantages”

Useful expressions

However, but, whereas, in contrast, contrary to, on the one hand, on the other hand, to my mind, in my view, in addition, nevertheless.

  • Have you learnt anything new today?
  • What was the most interesting thing/fact for you?
  • Have you got any questions?

Источник

Recommended textbook solutions

World History and Geography Student 1st Edition by McGraw-Hill

World History and Geography Student

1st EditionISBN: 9780076683864McGraw-Hill

1,670 solutions

Vocabulary for the High School Student 4th Edition by Harold Levine, Norman Levine, Robert T. Levine

Vocabulary for the High School Student

4th EditionISBN: 9781567651157Harold Levine, Norman Levine, Robert T. Levine

2,680 solutions

World History and Geography Student 1st Edition by McGraw-Hill

World History and Geography Student

1st EditionISBN: 9780076683864McGraw-Hill

1,670 solutions

Vocabulary for Achievement: Fourth Course 4th Edition by Margaret Ann Richek

Vocabulary for Achievement: Fourth Course

4th EditionISBN: 9780669517583Margaret Ann Richek

1,757 solutions

City life – country life

Материал жайлы қысқаша түсінік:

ашық сабақ

Төмендегі Ашық сабақ толық нұсқасы емес, тек сізге танысу үшін көрсетілген, сайтқа жарияланған документтен айырмашылығы болуы мүмкін. Жүктеу үшін осы беттің төменгі жағындағы жүктеу деген жазуды басу керек

City life – country life

Бозаева Алмагуль Бекетовна

Қызылорда облысы
Қазалы ауданы
Ы.Алтынсарин атындағы №204 орта мектеп
ағылшын тілі пәні мұғалімі

06.10.2021

526

0

Назар аударыңыз, сертификатты “менің материалдарым” деген бетте жүктеп алуға болады

Өз пікіріңізді қалдырыңыз

Short-term lesson
plan

Private Business School “Brig”

Subject: English

Teacher
name
: Zakharova Svetlana

Date: 
08.12.21

Grade: 
9

Number
of students: 9

Long-term
plan unit

 Earth
and our place in it

Theme
of the lesson

City
life VS Country life

Previous learning

Ss are expected to
be aware of different people’s lifestyle  as part of their regular study and
review of national and international prevents of Covid 19.

Learning objectives

9.1.6.1
Organize and present information clearly to others

9.5.3.1
Write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general
and curricular topics

9.5.6.1
Write coherently at text level using a variety of connectors on a growing
range of familiar general and curricular topics

Lesson
objectives

·        
Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk
about an increased range of general and curricular topics

·        
Organize and present information clearly to others

·        
Develop intercultural awareness through speaking and discussion

·        
Interact with peers to negotiate, agree and organize priorities
and plans for completing classroom tasks

·        
Provide feedback to peers

Assessment
criteria


Organize information in the logical order and present it to others


Develop the ability to write grammatically correct on a familiar topic


Connect sentences into paragraphs with a variety of cohesive devices

Value links

Cooperation
– group and pair work,

Respect
– listening to other students’ opinions during discussions

Global
citizenship-through reading and discussion

Cross curricular

 Links

Subject

Stage

Social Studies

Discussion and
Presentation

Lesson stage

Teacher’s actions

Students’ actions

Evaluation

Recourses

1. Introduction to the topic

Goal setting

T. demonstrates the video “Rural and Urban areas”

Task – share your associations on the topic through “Wooclap”

T. involves the Ss in discussion of lesson objectives

Ss watch the video and write the associations

Ss formulate lesson objectives

Teacher’s feedback (observational techniques)

https://youtu.be/JW52jfUh1wY

https://youtu.be/n-4hL_4IBsM

Wooclap

PP  slides 1, 2

2. Case-Study

 Pioneering task

Discussion on the cases. We have 2 teams today:

1.      City life                            2.  Country life

Each of the teams should characterize the way of living
according to the following criteria:

1.     
Characteristics of lifestyle (Occupation. The Rhythm of life)

2.     
The main features of people

3.     
Communication. Information relation. Social interaction

4.     
Opportunities (Education. Job. Travelling etc.)

5.     
Environment (Ecology)

6.     
Criminality

7.     
Entertainment. Social mobility

8.     
Family traditions

9.     
Percentage of total population

Descriptors:

1.      Present the idea of the team

2.      Organize speech according to the plan (the case)

3.      Give arguments

4.      Speak clearly and fluently

5.      Answer partner’s questions

Formative assessment

Teacher’s feedback (Criterion-Referenced)

Criteria:

 present idea on topic;

 organize speech logically;

 give arguments with examples to support his/her idea;

 answer partner’s questions;

 speak clearly;

 involved actively in discussion.

PP  slides 3, 4

3. Results for the first
task

Comments

Cross-communication

Self-reporting inventories

4. Case for classwork

T. offers the problem for both teams:

What place to live is better during a pandemic? Why? Support
your answer with arguments.

Ss work in groups solving this problem.

Descriptors:

 expresses opinion using appropriate vocabulary;

 explains his/her point of view and supports with
arguments and

examples;

 interacts with his/her partner actively;

 speaks clearly.

Criteria:

 contribute equally to the group discussion;

 give and explain your opinion;

 organize speech logically;

 asks partner question/gives comments on partner’s
speech;

 answers partner’s questions and comments on topic;

 speak fluently.

PP  slide 5

5. Conclusion

T. offers to fill in  the table:

Ss fill in the table one by one with their variants

Self-reporting inventories

Teacher’s feedback

PP  slides 6

Advantages

Disadvantages

City Life

Country Life

6. Reflection

 “A Case. A Meat chopper. A Bin ”

“A
Case” – What would you like to take with you after the lesson?

“A
Meat chopper” – What made you think?

“A
Bin” – What was useless at the lesson?

https://1.bp.blogspot.com/-12nRuSBA5vs/VGQxF-p_7QI/AAAAAAAABaI/y4Z47a5Zm9c/s1600/slide_8.jpg

PP  slides 7

cards

Write
and send the message to your friends or parents about your impressions after
the lessons. What did you succeed? About new experience, your feelings.

https://flowers-dl.ru/ssl/u/f3/52f65e9f9411e8bb5aa83f035933f5/-/hello_html_m5d1a3908.jpg 

Учреждение «Частная бизнес-школа «Бриг»

Неделя технологизации

Открытый урок английского языка

Тема
«City life VS Country life»

Класс – 9

2021-2022 учебный год

                                                                                                        
Подготовила –

Учитель английского языка

                                                                                                        
Захарова Л.Ю.

2021 г.

Самоанализ урока

Самоанализ
открытого урока по английскому на тему «
«City life VS Country life»»

Учитель
– Захарова Л.Ю.

Класс
– 9

Открытый урок по английскому
языку по теме «
«City
life VS
Country life»» прошел в 9 классе. Группа состоит из 9 обучающихся с разной
степенью учебной мотивации. На уроке присутствовали 6 человек.  В основном
ребята имеют высокий познавательный потенциал (Антипина А., Ахметжанова Н.,
Баербекова Д., Ибрагимов С., Мозговой П.), проявляют интерес к изучению
английского языка, работоспособны, дисциплинированны. Однако в группе несколько
учеников со средним уровнем  ментального развития, которые, не имея в
достаточной степени развитых лингвистических способностей, развивают свой
учебный потенциал за счет систематичности обучения и трудолюбия. Так как дети в
данной группе с разными учебными способностями,  я стараюсь учесть
психологические и физиологические особенности, уровень подготовленности
обучающихся, осуществляя дифференцированный подход в обучении.
Данный урок является заключительным уроком в модуле “
Earth and Our place on it ”.

Тип урока: урок совершенствования   знаний, умений и навыков.

Цель урока
– 
формирование коммуникативной
компетенции учащихся на основе новых лексических единиц и грамматических
структур, совершенствование познавательных навыков учащихся через выполнение 
исследовательской работы.

Задачи урока:

-освоение новых лексических единиц во всех видах речевой
деятельности;

-воспитание основ экологической культуры; обеспечение
условий для формирования положительного отношения к изучению предмета
«Английский язык»;

-развитие у учащихся навыков  самостоятельной постановки
учебных задач;  коммуникативной компетенции при работе в группах.

На уроке использовались средства визуализации
(мультимедийная видео-презентация, дидактическое видео «Городская и деревенская
мыши», платформа 
Wooclap). На уроке использовались разнообразные приёмы и формы,
способствующие формированию и развитию учебных навыков: индивидуальная,
фронтальная, работа в группах; разнообразие упражнений для актуализации
лексики; наглядность; использование игровых моментов. Для проведения урока были
выбраны следующие методы: информационно-рецептивный, репродуктивный, наглядный,
частично-поисковый, игровой.
На уроке были использованы следующие технологии: обучение в сотрудничестве,
элементы технологии развития критического мышления, кейс-технология. Данный
урок был составлен с учетом требований обновленного образования в условиях
дистанционного обучения с использованием информационно-коммуникативных
технологий.
При проведении
урока я ориентировалась на такие принципы обучения
системно-деятельностного подхода
, как принцип деятельности (принцип
самостоятельности), принцип непрерывности, принцип коллективности.

Чтобы достичь цели урока, мною были
подобраны определенные задания для более быстрого её достижения.
Основой урока стал кейс-метод, суть которого заключалась
в наличии ситуации, где учащиеся должны самостоятельно найти путь решения.
Работа была направлена на
 обучение учащихся
анализу разных видов информации, ее обобщению, навыкам формулирования проблемы
и выработки возможных вариантов ее решения в соответствии с установленными
критериями.
 

Задания, выполненные на уроке, были ориентированы на
развитие памяти, мышления и внимания учащихся.


Учащиеся были вовлечены в процесс определения темы и постановку цели и задач
урока.
На мой взгляд, на уроке был создан благоприятный психологический климат,
установлено взаимодействие и сотрудничество с учителем и одноклассниками. На
уроке были задействованы все учащиеся, в том числе и слабоуспевающие. Ученики
проявляли познавательную активность, работали соответственно своим особенностям
и уровню обученности. Все этапы урока были пройдены. Временные рамки
соблюдены. 

Необходимо продолжить работу
над целеполаганием и совместным подведением итогов урока,  осваивать новые
приёмы, методы и технологии с учетом возрастных и индивидуальных особенностей
детей, в том числе детей со средней учебной мотивацией.

Скачано с www.znanio.ru

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Excel 9 grade workbook answers
  • Excel 8 grade video module
  • Excel 9 grade students book listening
  • Excel 9 grade for kazakhstan listening
  • Excel 8в1 для собак для чего