Delete all functions in excel

Удаление формулы с сохранением результатов

Для этого нужно скопировать формулу, а затем вкопировать ее в ту же ячейку с помощью параметра Вировать значения.

  1. Выберем ячейку или диапазон ячеек, которые содержат формулу.
    Если формула является формулой массива, необходимо сначала выбрать все ячейки в диапазоне ячеек, которые содержат формулу массива:

    1. Щелкните ячейку в формуле массива.

    2. На вкладке Главная в группе Редактирование нажмите кнопку Найти и выделить, а затем выберите команду Перейти.

    3. Нажмите кнопку Дополнительный.

    4. Выберите текущий массив.

  2. На вкладке Главная в группе Буфер обмена нажмите кнопку Копировать Изображение кнопки.

  3. На вкладке Главная в группе Буфер обмена щелкните стрелку под кнопкой Изображение кнопки, а затем выберите вкладки Значения.

Удаление формулы массива

Чтобы удалить формулу массива, выберите все ячейки в диапазоне ячеек, которые содержат формулу массива. Для этого:

  1. Щелкните ячейку в формуле массива.

  2. На вкладке Главная в группе Редактирование нажмите кнопку Найти и выделить, а затем выберите команду Перейти.

  3. Нажмите кнопку Дополнительный.

  4. Выберите текущий массив.

  5. Нажмите клавишу DELETE.

Удаление формулы с сохранением результатов

  1. Выберем ячейку или диапазон ячеек, которые содержат формулу.

  2. Щелкните Главная > Копировать (или нажмите CTRL+C).

    Команда "Копировать" в группе "Буфер обмена"

  3. Щелкните главная > под кнопкой В >в таблице.

    Команда "Вставить" с параметром "Вставить значения" в Excel Web App

There are times when I have an Excel worksheet full of formulas and I want to hard code the results and Excel remove formula completely.

This is very easy to do! Keep reading to know more.

Removing formulas and keeping the data in Excel may be necessary because of the following reasons:

  • You don’t require the value to be linked to any other cells and want to display just the value.
  • It will help you speed up your workbook.
  • You may have confidential information inside the formula that you don’t want to disclose and it is best to Excel remove formula.

Whatever be the reason, sometimes it becomes extremely essential to remove formulas from your Excel workbook and show just the values.

Here is our sample worksheet which has the following formulas in Column E:

excel remove formula

Instead of showing the formula =REPLACE(D9, 1, FIND(“-“,D9), “”) in the address bar, you want the value i.e. the new phone number to be displayed.

This can easily be done in Excel using either of the two methods:

  • Remove Formula using Right Click
  • Remove Formula using the Home Tab
  • Find & Remove Formula using Excel Shortcuts

Remove Formula using Right Click

Download this Excel Workbook and follow along to understand how to Excel remove formula from your worksheet:

STEP 1: Select all the cells that have formulas:

excel remove formula

STEP 2:Right click and select Copy:

excel remove formula

STEP 3: Right click again and select Paste Values:

excel remove formula

Now you will see that the values are only retained and the formulas are now gone!

Remove Formula using the Home Tab

STEP 1: Select all the cells that have formulas:
excel remove formula

STEP 2: Go to the Home tab in the Clipboard group, click the arrow below Paste and then click Paste Values.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

Now, you will see that the cells don’t have formulas anymore. It has been replaced by values.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

Lastly, you can even use keyboard shortcuts to convert formulas to value.

Find & Remove Formula using Keyboard Shortcuts

In the above scenarios, you already knew which cells contain formulas.

Let’s go to an example where you have to first find the cells containing formulas and then learn how to remove formulas in Excel using keyboard shortcuts.

In the data below, the sales price for some product have been calculated using formulas and some are constant values.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline  3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

You have to remove the formulas from your Excel Worksheet. Follow the steps below to learn how to remove formula in Excel shortcut:

STEP 1: Press Ctrl + G to open the Go To dialog box and then select Special.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

STEP 2: Select Formulas for the list and click OK.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

All the cells containing formulas will be selected.

STEP 3: Highlight these cells with color.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

The cells will be highlighted in yellow!

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

STEP 4: Press Ctrl + C to copy the cells.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

STEP 5: Press Alt+E+S to open the Paste Special option dialog box.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

STEP 6: Press V to select values and click OK.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

The formula has now been replaced with value.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

STEP 7: Repeat the same steps for other highlighted cells.

3 Quick Ways to Remove Formulas in Excel | MyExcelOnline

Conclusion

There are 3 ways in which you can Excel remove formula using either right-click, home tab, or keyboard shortcuts. This will help you to remove the formula without deleting the data.

You can easily reduce the size of your file or hide the formula from recipients!

Make sure to download our FREE PDF on the 333 Excel keyboard Shortcuts here:

About The Author

Bryan

Bryan

Bryan is a best-selling book author of the 101 Excel Series paperback books.

Excel uses the Visual Basic for Applications (VBA) language to generate functions used within the spreadsheet. Most developers use Excel functions to automate processes such as importing data from a database or copying data from one location to another. If you no longer need the function, you can clean up your code and remove the unused function in the VBA editor.

  1. Open the Excel software on your desktop and open the Excel spreadsheet that contains the function you want to edit.

  2. Click the «VBA» button in the «Developer» tab or ribbon. Your VBA code opens. Press the «Ctrl» and the «F» keys and type «function» in the text box. Click «Find.» This procedure lets you scroll through each function on the page, so you can find the function you want to delete.

  3. Delete the function from the start of the function definition to the end. If you do not delete up to the «End Function» definition, Excel returns an error. For instance, the following code is a function definition that you must delete in its entirety to get rid of the function properly:

    Public Function (testfunction) MsgBox «This is a test» End Function

  4. Close the VBA editor and click the «Save» button to save the changes to the file.

Microsoft Office Excel 2010 enables you to create complex spreadsheets for your clients and investors and perform basic and advanced calculations with various functions in your spreadsheets. If you no longer need a function in your Excel spreadsheet, you can easily delete it without affecting the data used by the function. Functions are displayed and can be edited in the Function box. If you delete a function and save and close the spreadsheet, you won’t be able to recover the function.

Step 1

Click the cell that contains the function that you want to remove. The function is displayed in the Function box near the top of the Excel window.

Step 2

Click the beginning of the formula and drag the mouse cursor until you reach the end of the formula to select it. If the function is too long, click the «Expand Formula Bar» button located at the end of the Formula bar.

Step 3

Press «Delete» to delete the function, and press «Ctrl-S» to save the latest version of the spreadsheet.

References

Resources

Writer Bio

Kirk Bennet started writing for websites and online publications in 2005. He covers topics in nutrition, health, gardening, home improvement and information technology.

В некоторых случаях вам нужно удалить все формулы из диапазона или листа, но сохранить результаты только в ячейках. В этой статье будут показаны методы удаления всех формул из диапазона или листа в Excel.

Удалите все формулы с помощью копирования и вставки
Удалите все формулы одним щелчком мыши с Kutools for Excel


Удалите все формулы с помощью копирования и вставки

Вы можете скопировать диапазон с формулами или скопировать весь лист, а затем вставить их как значения, чтобы удалить все формулы.

1. Выберите диапазон с формулами или выберите весь лист, щелкнув значок кнопка. Смотрите скриншот:

2. Скопируйте выделение, нажав Ctrl + C ключи одновременно.

3. Затем нажмите Главная > Вставить > Ценности. Смотрите скриншот:

Затем все формулы в выбранном диапазоне удаляются и сохраняются только результаты.

Tips: В Excel 2007 нажмите Главная > Вставить > Вставить значения как показано на следующем скриншоте:


Удалите все формулы одним щелчком мыши с Kutools for Excel

Для К фактическому полезности Kutools for Excel, вы можете удалить все формулы из выбранного диапазона или листа одним щелчком мыши.

1. Выберите диапазон с формулами или выберите весь лист, щелкнув значок кнопка. Смотрите скриншот:

2. Нажмите Кутулс > К фактическому чтобы удалить все формулы в выбранном диапазоне или листе и просто сохранить результаты в ячейках.

  Если вы хотите получить бесплатную пробную версию (30-день) этой утилиты, пожалуйста, нажмите, чтобы загрузить это, а затем перейдите к применению операции в соответствии с указанными выше шагами.


Лучшие инструменты для работы в офисе

Kutools for Excel Решит большинство ваших проблем и повысит вашу производительность на 80%

  • Снова использовать: Быстро вставить сложные формулы, диаграммы и все, что вы использовали раньше; Зашифровать ячейки с паролем; Создать список рассылки и отправлять электронные письма …
  • Бар Супер Формулы (легко редактировать несколько строк текста и формул); Макет для чтения (легко читать и редактировать большое количество ячеек); Вставить в отфильтрованный диапазон
  • Объединить ячейки / строки / столбцы без потери данных; Разделить содержимое ячеек; Объединить повторяющиеся строки / столбцы… Предотвращение дублирования ячеек; Сравнить диапазоны
  • Выберите Дубликат или Уникальный Ряды; Выбрать пустые строки (все ячейки пустые); Супер находка и нечеткая находка во многих рабочих тетрадях; Случайный выбор …
  • Точная копия Несколько ячеек без изменения ссылки на формулу; Автоматическое создание ссылок на несколько листов; Вставить пули, Флажки и многое другое …
  • Извлечь текст, Добавить текст, Удалить по позиции, Удалить пробел; Создание и печать промежуточных итогов по страницам; Преобразование содержимого ячеек в комментарии
  • Суперфильтр (сохранять и применять схемы фильтров к другим листам); Расширенная сортировка по месяцам / неделям / дням, периодичности и др .; Специальный фильтр жирным, курсивом …
  • Комбинируйте книги и рабочие листы; Объединить таблицы на основе ключевых столбцов; Разделить данные на несколько листов; Пакетное преобразование xls, xlsx и PDF
  • Более 300 мощных функций. Поддерживает Office/Excel 2007-2021 и 365. Поддерживает все языки. Простое развертывание на вашем предприятии или в организации. Полнофункциональная 30-дневная бесплатная пробная версия. 60-дневная гарантия возврата денег.

вкладка kte 201905


Вкладка Office: интерфейс с вкладками в Office и упрощение работы

  • Включение редактирования и чтения с вкладками в Word, Excel, PowerPoint, Издатель, доступ, Visio и проект.
  • Открывайте и создавайте несколько документов на новых вкладках одного окна, а не в новых окнах.
  • Повышает вашу продуктивность на 50% и сокращает количество щелчков мышью на сотни каждый день!

офисный дно

Комментарии (1)


Оценок пока нет. Оцените первым!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Delete all formula in excel
  • Delete all formatting excel
  • Delete all empty cells excel
  • Delete all comments word
  • Delete all charts in excel