- Текст
- Веб-страница
Decide what the following words and word combinations from the text mean.
1) Choosey: 5) To figure out:
a) careful in choosing a) to make a decision
b) careless in choosing b) to make a plan
c) choosing things easily c) to consider or believe
2) Ills: 6) Actually:
a) sick people a) really
b) bad things or problems b) probably
c) diseases c) importantly
3) Romance: 7) Life mate:
a) a love song a) a life-long friend or partner
b) a poem about love b) a living friend or partner
c) a story of love c) a friend who lives next door
4) It’s about the time:
a) to talk about some period of time
b) to think that time to do something has come
c) to dream about the future
0/5000
Результаты (русский) 1: [копия]
Скопировано!
Решите, что означают следующие слова и словосочетания из текста.1) Choosey: 5) чтобы выяснить: a) осторожны в выборе) для принятия решения b) небрежным в выборе b) чтобы сделать план c) выбор вещи легко c) для рассмотрения или верить2) беды: 6) на самом деле: a) больные люди) действительно b) плохие вещи или проблемы b) вероятно c) заболеваний c) важно3) Романс: 7) жизнь мат: a) песня о любви) пожизненный друга или партнера b) Поэма о любви b) жизни друга или партнера c) История любви c) друга, который живет по соседству4) речь идет о времени: a) чтобы поговорить некоторого периода времени b) думаю, что время, чтобы сделать что-то пришло c), чтобы мечтать о будущем
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 2:[копия]
Скопировано!
Решите , что следующие слова и словосочетания из текста означают.
1) привередливый: 5) Для того, чтобы выяснить:
а) осторожны в выборе а) принять решение
б) небрежен в выборе б) , чтобы сделать план
с) выбирая вещи легко с) рассмотреть вопрос или верить
2) недуги: 6) на самом деле:
а) больные люди а) на самом деле
б) плохие вещи или проблемы б) возможно
в) заболевания с) важно
3) Романтика: 7) мате Жизнь:
а) песню о любви а) пожизненный друг или партнер
б) стихотворение о любви б) живой друг или партнер
с) история о любви с) друг , который живет в соседнем доме
4) Речь идет о времени:
а) говорить о какой — то период времени
б) думать , что время , чтобы сделать что — то пришел
с) , чтобы мечтать о будущем
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 3:[копия]
Скопировано!
решение о том, что следующие слова и словосочетания с текстом, имею в виду.1) choosey: 5), чтобы выяснить:a) осторожны в выборе) принять решение.b) неосторожность в выборе b) принять планc) выбирают вещи легко c) рассматривать или не верю2) беды: 6) на самом деле:a) больных), правда,b) плохие вещи или проблемы b),c) заболеваний с) важно3) роман: 7) жизнь, приятель.a) A Love Song) закадычного друга и партнераb) стихотворение о любви, b), живущих друг или партнераc) историю любви с) друга, который живет по соседству4) это о времени:a) говорить о какой — то периодb) считают, что в это время сделать что — то пришлоc), с тем чтобы помечтать о будущем
переводится, пожалуйста, подождите..
Другие языки
- English
- Français
- Deutsch
- 中文(简体)
- 中文(繁体)
- 日本語
- 한국어
- Español
- Português
- Русский
- Italiano
- Nederlands
- Ελληνικά
- العربية
- Polski
- Català
- ภาษาไทย
- Svenska
- Dansk
- Suomi
- Indonesia
- Tiếng Việt
- Melayu
- Norsk
- Čeština
- فارسی
Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, амхарский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, бирманский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, гавайский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, киргизский, китайский, китайский традиционный, корейский, корсиканский, креольский (Гаити), курманджи, кхмерский, кхоса, лаосский, латинский, латышский, литовский, люксембургский, македонский, малагасийский, малайский, малаялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непальский, нидерландский, норвежский, ория, панджаби, персидский, польский, португальский, пушту, руанда, румынский, русский, самоанский, себуанский, сербский, сесото, сингальский, синдхи, словацкий, словенский, сомалийский, суахили, суданский, таджикский, тайский, тамильский, татарский, телугу, турецкий, туркменский, узбекский, уйгурский, украинский, урду, филиппинский, финский, французский, фризский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, шона, шотландский (гэльский), эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.
- бесконечная любовь
- One,two,three,four,Time to go to school
- фото
- Fusce aliquet pede non pede.Fusce alique
- акт приема-передачи
- ut
- роспись потолка
- бесконечность любви
- головуючого судді
- Почему вы не сдавали вчера экзамен по ли
- добрый день мой друг Джеймс!Мы согласны
- misce
- Не пиши сюда даже если будут писать тебе
- Почему вы не сдавали вчера экзамен по ли
- Routine
- Не пиши сюда даже если будут писать тебе
- Бог Всё видит
- dzeltens
- Decision on indexing and considering the
- what year are you in?
- stop trying so hard for people who don`t
- Спальня моей сестры
- цистрофия
- yol
A. (Shape) Match the words below with the picture that best represents each word.
1. pyramid (hình chóp) 2. cube (hình khối) 3. crescent (hình lưỡi liềm) 4. spiral (xoắn ốc)
5. cone (hình nón) 6. sphere (hình cầu)
7. rectangle (hình chữ nhật) 8. triangle (hình tam giác) 9. square (hình vuông) 10. circle 11. cylinder (hình trụ) 12. oval (hình trái xoan, bầu dục)
B. (Shape) Look at the following list of words and decide what the correct adjective form is, A, B or C.
1. sphere ______________ A. spherous B. spherical C. spherocous
2. cube ______________ A. cubed B. cubous C. cubal
3. cone ______________ A. conacular B. conous C. conical
4. rectangle ______________ A. rectanglous B. rectanglis C. rectangular
5. triangle ______________ A. triangular B. trianglous C. triangled
6. circle ______________ A. circled B. circulous C. circular
7. square ______________ A. square B. squaret C. squarous
8. cylinder ______________ A. cylindrous B. cylindal C. cylindrical
C. (Features) Match the descriptions on the left with the objects, geographical features, etc., on the right.
1. a sharp edge with jagged (adj-lởm chởm) teeth ________
2. steep, with a pointed peak ________
3. rolling, with undulating (adj-gợn sóng, nhấp nhô) wheat fields ________
4. curved (adj-cong), with a smooth surface ________
5. flat, with words and dotted (adj-chấm) lines ________
6. wavy, with blonde highlights ________
7. meandering (adj-uốn khúc, quanh co), with a calm surface ________
8. winding and bumpy (gập ghềnh, xóc), with deep potholes ________
9. hollow, with rough bark ________
A. a country road in very poor condition
B. somebody’s hair
C. a very old tree
D. a knife
E. a slow-moving river
F. a mountain
G. a banana
H. agricultural countryside
I. an application form
Answers:
A.
1. E 2. D 3. J 4. F 5. A 6. L 7. G 8. H 9. I 10. K 11. B 12. C
B.
1. B 2. A 3. C 4. C 5. A 6. C 7. A 8. C
C.
1. D 2. F 3. H 4. G 5. I 6. B 7. E 8. A 9. C
Получи верный ответ на вопрос 🏆 «A) Decide which word is the odd one out in each of the following groups of words: 1. natural, social, digital, technical 2. digital, …» по предмету 📕 Английский язык, используя встроенную систему поиска. Наша обширная база готовых ответов поможет тебе получить необходимые сведения!
Найти готовые ответы
Главная » Английский язык » A) Decide which word is the odd one out in each of the following groups of words: 1. natural, social, digital, technical 2. digital, natural, analog, hybrid 3. theories, tools, machines, materials 4. radio, knowledge, telephone, television 5.
a) Decide which word is the odd one out in each of the following groups of words
1. cold, warm, continental, the sky; (одно существительное среди прилагательных)
2. to adopt, to symbolize, to separate, national emblems; (выражение среди глаголов)
3. highlands, lakes, rivers, a two-headed eagle; (эмблема среди географических объектов)
4. resources, deposits, outskirts, iron ore; (слова на тему природных богатств, а outskirts — это пригород)
5. population, wealth, people, nationalities (wealth — богатство, а остальные слова на тему населения)
b) Find the names for the groups of words. Fill in each of the spaces
1. highlands, lowlands, mountain chains, grasslands — landscape
2. warm, mild, cold, continental — climate
3. gas, coal, iron ore, fertile soils — natural wealth and resources
4. Russian, American, English, Chinese — nationalities
5. the Volga, the Yenisei, the Ob, the Lena — rivers
Урок
по теме «Хобби»
Задачи урока:
- систематизировать знания обучающихся по теме
«Хобби, увлечения» - развивать навыки овладения обучающихся
иноязычного общения в предлагаемой ситуации; - активизировать познавательную активность,
расширять кругозор; - формировать эстетическое и интеллектуальное
развитие личности;
Цели урока:
Практические:
- развивать навыки монологической и
диалогической устной речи по данной теме; - развить навыки аудирования аутентичной речи
с целью основного понимания прослушанного; - развивать языковую догадку;
- развивать грамматические навыки по теме
«Времена группы Simple»
Развивающая цель:
- развивать абстрактное мышление, умение
логически мыслить;
Воспитательные
цели:
- воспитать интерес к увлечениям людей во всем
мире; - уважать традиции других народов;
- воспитать вежливое отношение к людям;
Оснащение урока:
- классная доска;
- презентация к уроку по теме «Хобби»
- мультимедийный проектор
- видеофильм «Самые популярные хобби»
- видеодиалог по теме
- презентации обучающихся
Ход
урока.
I.
Оргмомент. Сообщение темы и задач урока.
1.
Приветствие.
2.
Беседа с дежурным.
II.
Введение в тему урока.
Т.: Today we’ll speak about hobbies. In
fact they help us to make our life more interesting and happier.
Now let us begin our work and do some phonetic exercises.
Repeat after me:
1.
Фонетическая зарядка:
[ο] hobby, concert, popular
[o:] sport, form, important
[е] pleasure, leisure, collect
[æ] relax, stamp, attract
[a:] hard, art, drama
[I] activity, knit, fishing
Name
the works which refer to the topic «Hobby» (hobby, leisure, stamp, art, drama,
knit, activity)
2.
Фонетическая подготовка (разминка)
T: Answer my questions:
·
What is hobby?
·
What hobbies can people have?
·
What hobbies are popular in your family?
III.
Развитие навыков аудирования.
1.T: Now listen to the children’s song «What
do you like to do» (1.24)
Name hobbies which are mentioned in the video.
·
ride a bike
·
watch TV
·
draw a picture
·
dance
·
climb a tree
·
speak English
·
read a book
·
swim
T: What do you like to do? Answer the
question. Different people like doing things. 2.English are fond of different
hobbies too. They like photography, gardening, going to the movie, traveling
and many others.
Listen to the dialogue about hobbies. (3.28)
Listen to the conversation and say what hobbies young people
are interested in.
Boy |
Girl |
Collect stamps Collect beer cans |
Read bestsellers, science (nature and electronics) |
Listen to the dialogue for the second time.
Read the sentences and say if they are «true or false»
- The young man likes to collect stamps. (+)
- He doesn’t like to collect coins. (+)
- The young man is a beer drinker. (-)
- He collects beer cans. (+)
- The young man collects stamps because he likes to travel
a lot. (-) - The girl is fond of reading. (+)
- She likes to read love stories. (-)
- The girl is interested in reading science. (+)
- Reading books helps her to exercise brain. (+)
T. A well-done job. Now let’s exercise our
brain.
IV.Словообразование.
Make up as many words as you can by
combining different parts of the words:
un- usual —
ly
in- develop —
ment
paint
— ing
skilful
— ent
fish
differ
The words in capitals at the end of each of the following
sentences should be change to form fits suitable in the blank space.
1. Painting offers the … a wide choice of
materials HOBBY.
2. Many of them are engaged in knitting and
… SEW.
3. Many enjoy sport … COMPETE.
V. Лексические упражнения.
Подготовка к чтению текста. (Pre—reading)
Try to match up the adjectives in column A
with the nouns in column B to form meaningful phrases.
A
B
- New
a. Choice - Wide
b. Hobbies - Popular c.
Work - Hard
d. Activity - Physical
e. Books
(1e,2a,3b,4c,5d)
Decide which of the verbs on the left collocate with the
nouns on the right.
1. to
choose
a. categories
2. to divide
into b. a
hobby
3. to
collect
c. a game
4. to
make
d. models
5. to play e.
records
(1b,2a,3e,4d,5c)
T: You know hobbies are divided into different categories:
arts, collecting, handicrafts, games and sports
Divide the following words and word combinations into four
groups , those which describe different categories of hobbies
Do the exercise in writing. 5 minutes to do this tasks.
a) arts, b)collecting, c) handicrafts, d) games and sports
dancing, painting, stamps coins, needlework, knitting, models,
competitions, exercise, music, to sing, to play musical instruments, to play
football, ceramics, to crochet, autographs, rare books, to attend concerts,
records and tapes, to sew, jewellery making, physical activity.
Decide which word is the odd one out in each of the
following groups of words
1. music, dancing, painting, games
2. games, sports, physical, activity, autographs
3. knitting, buttons, dolls, books
4. ceramics, metalworking, jewellery making, singing
Find the name for the groups of words. Fill in each of
the spaces.
1. models making, knitting, sewing, crocheting-…;
2. bowling, fishing, skiing, tennis-…;
3. dancing, drama, painting, music-…;
4. stamps, coins, autographs, books-…;
VI. Чтение текста.
T: I’d like you to read the text about hobbies. Look though
the text and choose the most suitable heading for each paragraph (просмотровое чтение)
Read the text, try to focus on it’s essential facts, and
choose the most suitable heading for each paragraph.
1) Collecting 2) Sports and Games 3) Hobbies and Hobbyists 4)
Handicrafts 5) Arts
HOBBIES
Hobby can be any type of activity, which people do during
their leisure time. Most people choose a hobby for relaxation, pleasure, or for
development of new interests. People of almost any age can enjoy hobbies. A
hobby offers a way to relax after periods of hard work. Almost any kind of
leasure activity can become a hobby. Most hobbies are divided into four general
categories, which may overlap. They are the arts, collecting, handicrafts,
games and sports.
There are such art forms, as dancing, drama, painting,
graphic arts, and music. Each art form has many possibilities for a hobby. For
example, music may include singing, playing an instrument, collecting records
and tapes, learning ballet, or attending concerts or operas. Painting offers
the hobbyist a wide choice of materials, such as oil paints or water colours.
Collecting is probably the most widespread kind of hobby,
because almost anything can be collected. Stamps and coins are the most popular
items. Hobbyists also collect such things as autographs, books, dolls, buttons,
etc.
Handicrafts attract a hobbyist who can work skillfully with
their hands. Many of them are engaged in needlework activities, crocheting,
knitting, and sewing. Some use kits to make model aeroplanes, boats, and
trains. Other handicrafts include ceramics, metalworking, jewellery making,
etc.
Games and sports are popular with many hobbyists who enjoy
competition, physical activity, and exercise. Thousands of hobbyists take part
in sports, such as bowling, fishing, mountain climbing, skiing, and tennis.
Popular indoor games include card games, chess. Nowadays, electronics-related
hobbies are becoming increasingly popular. Many people, especially children,
play computer games.
Heading |
Text |
Collecting Sports and Games Hobbies and Hobbyists Handicrafts Arts |
3 5 1 4 2 |
Find in the text English equivalents for these words and
word combinations.(поисковое чтение)
любой вид деятельности
свободное время
удовольствие
общие категории
широкий выбор материалов
изделия ручного труда
живопись
вязание крючком
соревнования
VII. Grammar. Грамматика.
Read, translate, state the tense of the verb.
1) Children are fond of playing computer games.
2) It will be one of his numerous hobbies.
3) My friends like traveling.
4) He was interested in music some years ago.
5) Our hobby often helps us to choose our future
profession.
6) Hobbyists usually get information about their hobby from
books.
7) They‘ll play different computer games.
He collected stamps in his childhood.
9) We always choose a hobby according to our character and
taste
10) He spent much free time in the country.
11) Sometimes some collections have no real value..
12) Almost everyone collects something at some period in his
life.
Т: Now let’s speak about your hobbies.
At home you’ve made presentations. Have a look at them.
VIII. Презентации студентов.
- Павлюк Е.
- Малютина Е.
- Мягков И.
- Калинин Р.
Т: Hobbies differ like tastes.
Students of your group have prepared a dialogue. Listen to their conversation
and say what hobby they are talking about.
Диалог.
Complete the following sentences in a logical way.
1. Most people choose …
2. Most hobbies are divided into …
3. Hobby can be …
4. Handicrafts include …
5. The most widespread kind of hobby is…
6. Hobbyists collect such things, as…
7. Games and sports are popular with hobbyists who…
8. They take part in sports, such as…
Agree or disagree with the following statements.
1. Your hobby is collecting stamps.
2. You often attend operas.
3. Most people choose a hobby for relaxation.
4. Most hobbies are divided into two general categories.
5. You usually play computer games in the computer center.
VIII Рефлексия. Подведение итогов.